۱۳۸۸ آبان ۱۹, سه‌شنبه

پيش بسوی تشکيل حکومتهای ملی

تاريخ پرفاجعه هشتاد ويک ساله ايران بيانگرآزمايشی است سياسی و ضدبشری که به قيمت جان و زندگی ميليونها انسان تمام شده است. تمرکز قدرت در تهران و بدست فاشيستهای زرپرست و تنگ نظرفارس دهها ميليون بلوچ، کرد، ترکمن، لــُر، ترک و عرب را از زندگی عادی محروم کرده است. حکام شونيست و برتری طلب فارس از پيشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم غير فارس آگاهانه جلوگيری کرده اند تا هر چه زودتر آنها را آسيميله کرده و در فرهنگ عجيب وغريب فارس حل کنند.


حاکميت فاشيستی و نامشروع آخوندی با بکارگيری منابر و مساجد، سپاه مافيايی و اطلاعات، زر و تزوير، شکنجه گاه و زندان، قتل و غارت خود را جاهلانه حکومتی ابدی قلمداد کرده است.


خوشبختانه و به همت و اراده راسخ ميليونها انسان آگاه و بپاخاسته "ابديت" اين حکومت کوتاه مدت خواهد بود و الحمدالله از " امام زمان" دروغين هم تا ابد خبری نيست.



نويسندگان و تحليلگران شونيست فارس چه دولتی و چه غير دولتی، چه مذهبی و چه لائيک به شرايط بحرانی و فاجعه بار کنونی در ايران و ماهيت حاکميت آخوندها در دهها مقاله و تحليلهای طلبکارانه پرداخته اند تا زمينه را برای ادامه تسلط شونيسم ضد بشری فارس فراهم کنند. اگر چه برخی از اين دسته خود را در صف اپوزيسيون می دانند اما همسويی شان با سياست های تنگ نظرانه و قرون وسطايی آخوندها آشکار است. در ضديت با مليتها از فاشيستهای حاکم نيز سبقت می گيرند. در اين مورد کافی است به تئوری بافی های برخی از فسيلهای سياسی خارجه نشين بخصوص سلطنت طلبان و آخوندهای توده ای ـ اکثريتی، در مورد بلوچستان دروبسايت هايشان توجه کنيد.


اگرچه برخی از اين آقايان بيش از يکربع قرن است که در جوامع آزاد اروپا و امريکا زندگی می کنند اما باز هم تئوريهای کهنه و برتری طلبانه ای را که در ايران داشتند، نشخوار می کنند.
هنوزهم دير نيست و اين تئوريسين ها می توانند به خود اندکی زحمت دهند و بيانيه حقوق بشر را برای يک بار هم که شده بخوانند و احترام به خويش و ديگران را بياموزند.




اين باصطلاح تحليلگران وقاحت را بدانجا کشانده اند که با ناديده گرفتن سرکوب و کشتار بيرحمانه مردم بلوچ و بی توجهی به تبعيض های آشکار در بلوچستان و بدون شناخت ازمردم بلوچ و مبارزات آزاديخواهانه و ملی بلوچستان، ميليونها بلوچ راعوامل بيگانگان و مبارزان ملی ما را "تروريست" می دانند و خواهان سرکوب بيشتر مردم بيگناه مان هستند.


اين نمونه ای از پديده شوم فاشيسم فارس است که مخالف ابتدايی ترين حقوق بشری است.


تسلط مطلق اين پديده افراطی بر دستگاه فاسد دولتی ايران که محکوم به فناست ، حق حيات و زندگی عادی را از ما بلوچها سلب کرده است. اعدامهای خودسرانه صرفا بخاطر بلوچ و سنی بودن، ترورهای روزانه، قطع دست و پاهای فعالين ملی و سياسی، تحقير و تمسخر ميليونها بلوچ، تبعيض های آشکار، کشتار جنون آميز پير و جوان، همه کاره بودن اطلاعات و سپاه مافيايی، سرمايه گذاری کلان در احياء سيستم از بين رفته قبيله ای و سرداری، پخش اسلحه دولتی بين باندهای تبه کار زابلی، فارس تازی اوباشان زابلی در سرزمين اجدادی مان بلوچستان و جنايات نامحدود شان بلوچستان را به شکنجه گاه زندان بزرگ ايران بدل کرده است.



گروهی از شونيستهای بی قدرت که رؤيای بقدرت رسيدن را دارند، با بيتابی گلايه می کنند که چرا مردم غير فارس در "جنبش سبز" شرکت نمی کنند تا با سرنگونی حاکميت آخوندی باز زمينه روی کار آمدن گروهی ديگر از شونيستها فراهم شود.



به اين آقايان بايد صراحتا گفت که خيلی زبل تشريف دارند. اگرتا بحال به خود نيامده و درک نکرده اند، توجه داشته باشند که مشکلات ملل غير فارس با رفتن احمدی نژاد فالانژ و روی کار آمدن موسوی يا کروبی حل نخواهند شد. اساسی ترين مشکل از مجموعه مشکلات پيچيده در ايران، تمرکز قدرت در تهران و حاکميت مطلق فاشيسم مذهبی فارس است.



به ملل و افراد غيرفارس احترام قائل نمی شوند وحتی سران حکومتی آشکارا به تحقير و تمسخر مردم غير فارس می پردازند. حکام خودکامه و فاقد صلاحيت با غريزه های ابتدايی برتری طلبانه و زياده خواهانه زندگی ميليونها انسان را فدای منافع فارسها می کنند.


شونيستهای فارس و فاشيستهای افراطی با نقابهای مختلف باز هم سعی در فريبکاری دارند. به همين دليل است که در مسير مبارزه با رژيم لازم است تا به فکر آينده يعنی بعد از اين حاکميت قرون وسطايی نيز باشيم.


ديگر نبايد به فاشيستهای افراطی تنگ نظر فارس مجال داده شود تا پروسه آسيميلاسيون را که ازآخوندها به ارث می برند ، ادامه دهند. به آنها نبايد اجازه داد تا به خاطرمنافع فاشيستهای پايتخت نشين ميليونها انسان غير فارس را باز هم قربانی کنند.



استفاده از تجارب تاريخی برای استقرار دمکراسی و احقاق حقوق مليتها جنبه حياتی دارد. با مشارکت و تصميم هر ملتی و اقدامات عملی مؤثر هرگز فرصت آن به فاشيستهای فارس داده نشود تا باز هم بعد از جمهوری اسلامی با همکاری قدرتهای خارجی، قدرت سياسی را در تهران متمرکز کنند.



نمايندگان آينده فارس بايد به وجود و حقوق ملل همسايه يعنی بلوچ، کرد، عرب، ترکمن و ترک آذری احترام بگذارند. در غير اينصورت در يزد ، اصفهان ، شيراز و بخشهايی از تهران منزوی خواهند شد.
مردم فارس بايد دريابند و بفهمند که مليتهای همسايه به آقا بالا سر و قيم نياز ندارند. آنچه نياز است در وهله اول خروج فوری نمايندگان سياسی تهران و اشغالگران سرکوبگر فارس ازبلوچستان و ديگر سرزمينهای اشغالی است.



مردم فارس بايد بفهمند که وجوه مشترک ما با بلوچهای کيچ و گوادر در بلوچستان شرقی به مراتب بيشتر ازوجوه مشترک ما با فارسهای نجف آباد و آباده است.


اين حق مسلم مردم در آذربايجان جنوبی است که اگر بخواهند به آذربايجان شمالی ملحق شوند و کشوری واحد را تشکيل دهند. چرا يک بسيجی شيرازی يا پاسداردارابی ازولايت فارس بلند شود با یک حزب الهی لبنانی بروند تبريز که نه ما نمی گذاريم؟


اگرمردم ترکمن صحرا نيز بخواهند با ترکمنستان شمالی متحد شوند اين مسئله و انتخاب ترکمن ها قابل احترام است وهيچ ربطی به "جيش مهدی" يا حسن نصرالله مفت خور ندارد.




جذب بيشتر و شامل کردن نيروهای جوان و فداکار در صفوف مبارزان ملی با در نظر داشتن و رعايت دقيق مسائل امنيتی چه در کردستان و بلوچستان، چه در آذربايجان و ترکمن صحرا، چه در لرستان و الاحواز مناسب ترين جواب به فاشيستهای فارس است. گسترش هشيارانه احزاب مردمی و سازمانهای ملی باعث گسترش مبارزات حق طلبانه ملی و تضمينی برای آينده آزاد است.



سايت رسمی حزب دمکرات کردستان بيانگر اخباری در مورد آموزش سياسی و نظامی نيروهای جديد حزب در کردستان است. جذب و آموزش نيروهای جوان نشانی از آينده نگری، عملکرد سنجيده ومسئولانه رهبری حزب دمکرات کردستان است.



در بلوچستان نيز خوشبختانه روز به روز تعداد بيشتری از جوانان آگاه و مسئول بلوچ به صفوف مبارزان ملی و سرمچاران می پيوندند. جوانانی که با تمام وجود تجربه کرده اند و به اين نتيجه رسيده اند که راهی جز مبارزه برای رسيدن به آرمانها و حقوق ملی مان نداريم.


اوضاع بلوچستان چنان از کنترل حکام تهران خارج است که مجبور شده اند سپاه مافيايی پاسداران را مامور امنيت اشغالگران در بلوچستان کنند. اما جنبش رو به گسترش بلوچستان موفق شده تا ضربات مهلک و بی نظيری بر پيکر پوسيده سپاه مافيايی پاسداران وارد کند.


در اثر عجز و ناتوانی سپاه مافيايی در بلوچستان است که دست به مسلح کردن زابلی های بيگانه در سطحی وسيع زده اند. البته سعی در فريب دادن برخی از بلوچهای بيگناه را هم دارند تا آنان را مسلح کرده و به جنگ با مبارزان ملی و سرمچاران بلوچستان بفرستند ، رهبری اين طرح را نورعلی شوشتری و رجبعلی محمد زاده برعهده داشتند که جفتشان به درک واصل شدند.



جنبش ملی و مردمی عرب درالاحواز نيز سازمان يافته و در حال رشد و پيشرفت است.

فرزندان زنده ياد پيشه وری در آذربايجان جنوبی در حال سازماندهی و صف آرايی ملی هستند . آرمان الحاق و اتحاد با آذربايجان شمالی در شهرتاريخی تبريز و در افکار روشن بسياری ازجوانان ترک زنده است. دانشجويان ترک به درجه ای از ايثار رسيده اند که برای دفاع ازهويت و زبان ملی خويش جان نثاری می کنند.



احزاب ملی ترکمن صحرا نيز زنده هستند و جوانان ترکمن را بسوی آينده ای آزاد سازماندهی می کنند.



متاسفانه ازسازمانها و احزاب مترقی و دمکراتيک فارس که به وجود و حقوق مليتهای دربند احترام قائل شوند،


تابحال خبری نيست.



انسجام و گسترش تشکيلاتی احزاب ملی در کردستان شرقی، بلوچستان غربی، الاحواز، ترکمن صحرا ، آذربايجان جنوبی بهترين تضمين برای استقرار آزادی و حکومتهای مردمی در منطقه است. جنبشهای سازمان يافته


ملی منطقه هم اکنون در مرحله ای سرنوشت سازهستند، مرحله ای که به يقين می تواند به سرنگونی سيستم مستبدانه مذهبی ـ فاشيستی فارس، تمرکززدايی ، شرکت گسترده مردم در انتخابات، تشکيل مجالس و حکومتهای ملی در بلوچستان، کردستان، الاحواز، آذربايجان و ترکمن صحرا بيانجامد..




پروشت ءُ پروش بات ايران ءِ شيعی ـ فاشيستی حکومت

آزات ءُ آباد بات گنجين بلوچستان

محمد کريم بلوچ

نوامبر ۲۰۰۹


۵ نظر:

ناشناس گفت...

بنام خدا
در اختیار گرفتن سرنوشت واختیار امور سیاسی و مذهبی و مدنی ملت بلوچ حق قانونی و شرعی انها می باشد .
تا زمانی که خود بلوچها نتوانند اختیار امور فرهنگی و مذهبی و مدنی و سیاسی و .... خود را بدست بگیرند قطعا از سرنوشت شومی که در پیششان است رهایی نخواهند یافت بلکه به تدریج حذف و تحلیل رفته و کم کم محو و نابود می شوند . لذا جهت جلوگیری از نابود شدن لازم است که تمامی بلوچها به مبارزه روی اورده و ملت خود را از این برونرفت رهایی دهند .
ارزش احترام قدرت نیک نامی و خوشی و اقتدار و پیشرفت و تمدن و ازادی زمانی برای ملت بلوچ بدست می اید که خودمان اختیار امور سرزمینمان را بدست بگیریم تا زمانی که اختیار حکمرانی سرزمینمان در دست بیگانگان باشد قطعا ما به قدرت و اسایش و علم و تمدن دست پیدا نمی کنیم .
تمام اینها در گروی ازادی سرزمین بلوچستان است و بس .
محمد از مکران

ناشناس گفت...

درود بر شما
من یک لر هستم که از خرم آباد باشما تماس میگیرمواقعا عبد المالک رو دوست دارم(با این وجود که از اسلام متنفرم)
و همه جا هم بین دوستان آشنایان برایش تبلیغ میکنم مردم شهر ما هم واقعا از کشته شدن سپاهی ها بدست جند اله خوشحال شدن وجند اله را تحسین میکردم من توی خدمت سربازی بلوچها رو دیدم انسانهای ساکت و خیلی بی آزار و رفیق بازی بودند ولی از شما انتظار نداشتم نقشه ای را که داخل کلاسهاسی نظامی ناتو درس داده میشود شما تبلیغ کنید ما لرهاهم از آخوندیسم فارس در عذابیم ولی فکر نمیکنم باید کشورمون رو تکه تکه کنیم بعدش تا همین صد و پنجاه سال پیش تمام نقاطی که شما نام بردید جزی از ایران همه ما بود بنظر من اونا باید به سرزمین مادریشون برگردند بعد مثلا الان کویت خیلی قدرتمنده
ما با درد شما آشنا ایم ولی فکر نمیکنم تکه تکه کردن خانه علاجش باشد
زنده باد سکولاریسم
زنده باد فدرالیسم
لطفا جوابم رو به ایمیل hishte@yahoo.com
بفرستید

ناشناس گفت...

با درود بر محمد عزیز
هیچ شکی نیست که اختیار و استقلال هر انسانی و هر ملتی باید در دست خودش باشد و اصلا حق طبیعی و ذاتی هر کسیست;
وقتی من از دوهزار کیلومتر اون ور تر به وبلاگ و حرفهای شما علاقه مند میشم یعنی اینکه تو هم داری حرف دل منو میزنی وقتی نوشتم لر هستم یعنی میدونم درد تو هم چیه,
بنظرت الان آذربایجانشمالی به تمدن و پیشرفت رسیده ارمنستان چطور کشورهای بالکان چی؟کلمبیا و پاناما چطور؟ولی روسیه فدرال کانادای فدرال آلمان فدرال رو ببین مشکل و بی عدالتی سیستم حکومتیه آخونها برای همه ایران بیگانه و دشمن هستن اگه کورش بزرگ خوب بوده هم برای شما خوب بوده هم برای ما اگه رضا شاه از شما کشته از ما هم کشته اگه جوونای شما بیکارن مال ماهم بیکارن و....
تفرقه چیزیه که غربیها میخان تا نهایتا راحتر به همه ما حکومت کنند
بعد چرا اسم جنداله رو گذاشتید جنبش مقاومت مردمی ایران اسمشو بزارید جنبش مقاومت مردمی بلوچستان بهتر نیست
در آخرم تشکر میکنم که اجازه دادید اینجا با جوونای هم وطننم درد دل کنم این حرفا فقط نظرات شخصی بود نه حتی توصیه و یا پیشنهاد
امیدوارم همه بلوچی ها مخصوصا عبد الملاک همیشه موفق باشند
نادر از خرم آباد

ناشناس گفت...

بنام خدا
نادر عزیز درود بر شما امیدوارم که در پناه حق خوشبخت و کامیاب بوده و باشید . مطلب زیبا تذکر و پیشنهاد خوب شما را خواندم .
مطلبی در ادامه و توضیح نوشته خودم در همین صفحه اضافه نمودم تا رفع سوء تفاهم گردد. ولی مدیریت محترم سایت تفتان ظاهرا تشخیص دادهاند که مطلب هرچند بلند بنده را در این صفحه اضافه نکردند .
به هر حال بنده حرفهای زیادی برای گفتن و نوشتن دارم که انشالله در بحث اتی حتما مطرح کرده و از پیشنهاد شما نادر عزیز نیز استفاده خواهم کرد
در اخر بنده نیز از همین راه دور بر دست تمای برادران لر عزیزم بوسه زده و شما را به خدا می سپارم .
محمد از مکران

ناشناس گفت...

باسلام
خوشحال میشم بیشتر از شما بدونم
موفق باشید
نادر از خرم آباد