۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه

افزایش شعارنویسی بر ضد خامنه ای در سطح شهر تهران


آژانس ايران خبر: شعارنویسی مردم بر ضد خامنه ای در سطح شهر تهران به شدت افزایش یافته است,با نزدیک تر شدن به بیست و دوم بهمن و تظاهرات اعتراضي گسترده ملت آزادی خواه ایران،شعارنویسی بر ضد رهبر نظام استبدادی در سطح شهر به طور چشمگیری افزایش یافته است,اگرچه مردم در شعارنویسی هنوز نیم نگاهی به دولت دیکتاتور و رئیس منصوب آن احمدی نژاد هم دارند ولی نشانه گیری اکثر شعارها به سوی خامنه ای است و مردم در شعارهای خود رهبری مطلقه فقیه را نشانه می روند.

اعتراض مسلمانان امریکا به خامنه ای : بازداشتها نادرست و مخالف اصول اسلامی است

سیصد هزار نفر از مسلمانان آمریکا خواهان آزادی بی قید و شرط دکتر یزدی و دیگر اصلاح طلبان از زندان شدند.در نامه مسلمانان هوستون خطاب به رهبری ایران آمده است: جامعه خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط دکتر ابراهیم یزدی و دیگر مخالفان مسلمانی است که با اعمال اصلاح طلبانه خود سعی در تغییر در جامعه داشتند .

متن کامل نامه به شرح زیر است:

شوک بزرگی که با بازداشت برادر ابراهیم یزدی به وجود آمده بود با تداوم بازداشت ایشان به اندوه و نگرانی تبدیل شده است.

دكتر يزدى يكى از بنيانگذاران و نخستين رئيس جامعه بزرگ اسلامی هوستون بوده و این تشکیلات امروز بزرگترين سازمان اسلامى در ايالات متحده آمريكاست.

اولین جلسات برای بنیانگذاری در سال 1960 این جامعه در منزل برادر ابراهیم یزدی و به میزبانی همسر وی برگزار می شد و تلاشهای ایشان برای بنیان گذاری و احداث اولین مسجد در هوستون از خاطر برادران مسلمان ما نمی رود.

به لطف خدا و با تلاشهای برادر ابراهیم یزدی و دیگر دوستان این مجموعه هم اکنون شامل 18 مرکز عمده اسلامی شامل مساجد ، مدارس متعدد تمام وقت و بیمارستان شفا شده است.

از نظر جامعه اسلامی هوستون برادر ابراهیم یزدی صلح طلب، مومن و مدافع تضارب آرا و افکار است و می دانیم که او همواره در عمل به وظیفه دینی امر به معروف و نهی از منکر حاکمیت جمهوری اسلامی در مقابل بی عدالتی ها ایستادگی می کرد.

بیشترین نگرانی ما از این است که وی اکنون با تنی بیمار به خاطر مبارزه صلح آمیز در راه ارتقاي آزادي و دموكراسي بر پایه اصول اسلامی به زندان افتاده است.

انتظار ما از دولت ایران برخورد با احترام و عزت با برادر ابراهیم یزدی است و ادامه بازداشت بازداشت ايشان نادرست ومخالف اصول اسلامی است.

جامعه اسلامی هوستون که شامل سیصد هزار نفر از برادران و خواهران مسلمان است خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط دکتر ابراهیم یزدی و دیگر مخالفان مسلمانی است که با اعمال اصلاح طلبانه خود سعی در تغییر در جامعه داشتند.

بمنه و کرمه

عزیز الصدیقی

رئیس جامعه اسلامی هوستون

این نامه به آقایان علی خامنه ای، احمدی نژاد، علی لاریجانی و محمود خزائی نماینده ایران در سازمان ملل متحد ارسال شده است.

حکومت ولایت فقیه با حکومت اسلامی کاملا در تضاد است!


مفکوره "حکومت اسلامی" در مذهب شیعه نظریه‌ای است تازه که با فقه و بنای هیکل تشیع کاملا در تضاد است...این تفکر استیلائی و دیدگاه تقدس مآبانه که با نظریه‌های دوران سیاه کلیساها همخوانی دارد، حداقل در زمان ما که عقل بشریت بسوی آزادی فردی و احترام آراء دیگران گامها به پیش برده غیر قابل قبول بوده با عقل سلیم و منطق انسانی کاملا در تضاد است...

ادامه مطلب


تقاضای پناهندگی موجودات زنده ارسالی ایران به فضا ، طنز



به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس به دنبال اعلام خبر پرتاب یک موشک توسط جمهوری اسلامی به فضا که حامل یک لاک پشت ، یک موش و چند کرم بود این موجودات به محض ورود به فضا درخواست پناهندگی کردند .

این موجودات در یک کنفرانس خبری که در کره ماه برگزار شد گفتند اگر با این پرتاب مخالفت می کردیم لابد ما راهم می گرفتند و به جرم محاربه اعدام می کردند.

مقام ایتالیايی: سپاه پاسداران مانند لباس سیاههای هیتلر


به گزارش خبرگزارى ايتاليايى "اى پى كام"، وزير امور اروپايى دولت ایتالیا خواستار گنجاندن سپاه پاسداران در ليست سیاه اتحاديه اروپا شد.

بنابراین گزارش، آندرآ رونكى گفته است، اتحادیه اروپا باید سپاه پاسداران را در ليست سياه بگنجاند زيرا كه مانند لباس سياه هاى هيلتر (اس اس های گشتاپو) رفتار مى كند.

گفتنی است پارلمان هلند نیز دو ما پیش از اتحادیه اروپا خواسته بود سپاه پاسداران را در لیست سیاه خود بگنجاند.

همچنین منابع غربی خبر دادند که کشورهای اروپايی و آمریکا در پی تحریمهايی علیه رژیم تهران هستند که عمدتا سپاه پاسداران را هدف قرار می دهد.

این منابع می گویند سپاه پاسداران مستقیما در سرکوب مردم ایران و همچنین صدور تروریسم به کشورهای منطقه و برنامه هسته ای رژیم تهران دست دارد.

شمار زیادی از اعضای دولت احمدی نژاد و نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران هستند.

سازمانهاى حقوق بشر از اروپا خواستار فشار بر ايران شدند


بروكسل، دبى – رسانه ها، "العربيه.نت"

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری و سازمان عفو بین‌الملل در يك نشست مشترک که در محل پارلمان اروپا برگزار شد خواستار فشار اروپا بر جمهوری اسلامی ايران شدند.

اين سه سازمان بين المللى روز چهارشنبه در جلسه مشترک خود در بروكسل، پایتخت بلژیک، از رهبران اروپا و جهان خواستند تا با فشارهای بيشتر بر جمهوری اسلامی، این حکومت را وادار سازند تا به حقوق بشر و آزادی بیان پاى بند باشد.

گفتنی است در قانون اساسی ایران و مصوبات بین المللی حقوق بشز که به تایید ایران رسیده و لازم الاجرا شده است آزادی بیان و اعتقاد و تظاهرات مسالمت آمیز پذیرفته شده است. حال أنکه مخالفان دولت از تظاهرات منع شده اند و انعکاس اخبار آنها در مطبوعات مجازات دارد.

این سازمان‌ها از دولت ایران خواستند تا به بازداشت و شدت عمل عليه مدافعان حقوق بشر پایان دهد و كليه روزنامه‌نگاران، نویسندگان، اعضای اتحادیه‌های کارگری و مخالفان دولت ايران را آزاد كند.

ایدان وایت، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در اين نشست خواستار آزادی ۴۷ روزنامه‌نگار ايرانى كه هم اكنون در زندان هستند، شد.

وى گفت: "جامعه جهانى و دولت‌هاى اروپايى باید با اعمال فشار از مقامات ایران بخواهند به حقوق روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر احترام بگذارند."

پس از نشست مشترک این سه سازمان، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران بیانیه‌ای منتشر ساخت و ضمن اعلام اسامى 47 روزنامه نگار ايرانى زندانى در ايران، از تشديد محدوديت هاى آزادى بيان و تجمعات سخن گفت و ايران را در صدر كشورها از نظر تعداد زندانيان روزنامه نگار اعلام نمود.

در اين بيانيه همچنين آمده است: "این میزان دستگیری از سال ۱۹۹۶ تاکنون در هیچ کشوری سابقه نداشته و ایران در این زمینه هم‌اکنون از چین هم پیشی گرفته است."

جوانــان دليــــر بلوچستــــان!.


اطلاعات رژيم و سپاه مافيايی نتوانستند اعزام چماقداران زابلی را به تهران مخفی نگه دارند.
به برکت فعاليتهای قابل تحسين شما اين خبر در شهرهای بيرجند، مشهـد، بـم، کرمـان، اصفهـان و تهـران در حال پخش شدن است. تا آنجائيکه دهمرده جنايتکار با نوچه هايش درکرمان به دست و پا افتاده و تعدادی از مزدوران اعزامی را دارند با هواپيما به تهران می فرستند.

جوانان حق طلــب و شجاع بلوچستـــــان!

تهيه اطلاعات بيشتردرمورد مزدورانی که برای وحشيگری، جنايت وآ دمکشی در تهران اجير شده اند، اهميت

فوق العاده ای دارد.

خبرهای مربوط به اعزام مزدوران رابه هر طريق ممکن پخش کنيد تا برنامه های ضدبشری شهرياری جنايتکار، اطلاعات صفوی و سپاه مافيايی را درهم ريخت و
با حمايت از مردم قهرمان تهران ضربه ای ديگـربر پيکر پوسيده رژيم رو به زوال آخوندی وارد آورد..



آژانس تفتـــان

حمایت چینی



۱۳۸۸ بهمن ۱۶, جمعه

نامه فرزاد کمانگر به ریاست قوه قضائیه



خبرگزاری هرانا - حقوق شهروندان، اندیشه و بیان:

وکیل فرزاد کمانگر حدود دو سال قبل با اعتقاد به بی گناهی موکل خود درخواست اعمال ماده ۱۸(برگزاری دادگاه مجدد) را به قوه قضائیه ارائه نمود، پس از این اقدام همواره دستگاه قضایی و امنیتی از ناپدید بودن این پرونده سخن گفته اند، این موضوع باعث شده است تا سه متهم پرونده کماکان تحت حکم اعدام قطعی به سر برند و هر لحظه احتمال اجرای حکم برای آنان متصور باشد.

فرزاد کمانگر، آموزگار دربند با نگارش و ارسال نامه ای به ریاست قوه قضائیه بر لزوم وجود سایه قانون بر این پرونده و برگزاری دادگاه مجدد تاکید کرده است، متن این نامه عیناً در پی می آید :
جناب آیت الله لاریجانی
با سلام ،
ده سال پیش هنگامی که آیت الله شاهرودی اعلام نمودند که ویرانه ای را تحویل گرفته اند ، همه امیدوارانه تغییر و تحولاتی اساسی در قوة قضائیه را به انتظار نشستند. حضور ده سالة ایشان که فرصت کمی هم نبود با احیای مجدد دادسراها ، تصویب قانون حفظ حقوق شهروندی و کرامت انسانی ،تهیه لایحه حبس زدایی و موضع گیری های صریح ایشان در برابر احکام سنگسار و اعدام کودکان زیر هجده سال و بقیة اقدامات اصلاح گرایانة ایشان در قوة قضائیه امیدهای بسیاری را در جهت آبادانی این ویرانه در اقشار مختلف مردم و زندانیان و به طور کلی هر شخصی که به نحوی از انحاء با قوة قضائیه سر و کار داشته است به وجود آورد ، اما هنوز هم نابسامانی ، ناهنجاری ، خودسری، برخوردهای سلیقه ای و قانون گریزی در مجموعة تحت امر ایشان و ادامه آن، که متأسفانه تاکنون فرصتی برای جنابعالی در رفع آن ها به عمل نیامده است ، آن چنان رواج داشته و دارد که ناچارم به عنوان فردی که خود را یک زندانی سیاسی و عقیدتی می داند، شرح آنچه را که به ناروا بر این جانب روا ساخته اند به عرض حضرتعالی برسانم؛۱)

در مرداد ماه ۸۵ دستگیر شدم در حالیکه تا روز قبل از آن به عنوان معلمی که با دوازده سال سابقة تدریس از انواع فیلترهای حراست و گزینش عبور کرده و مسئولیت پرورش و تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک را به عهده داشته ام .

در مرحله تفهیم اتهام و بازجویی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات اتهام اینجانب عضویت در حزب پژاک اعلام شد.در روند تمام بازجویی ها در تهران ، کرمانشاه و سنندج مرا تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی و روانی قرار دادند تا به این اتهام واهی تن دهم .

اینجانب علیرغم تحمل شکنجه های طاقت فرسا به دلیل واهی بودن چنین اتهامی همواره و همواره اتهام فوق را رد نموده ام. با این وجود متأسفانه تنها بر اساس برداشت ذهنی بازجویان اولیة پرونده و شرایط منطقه انتساب اتهام فوق به اینجانب را مسجل اعلام کردند.۲)

در جلسة هفت دقیقه ای در شعبه ۳۰ دادگاه انقلاب تهران در کمال ناباوری از قاضی پرونده شنیدم که :”وزارت اطلاعات خواستار اعدام شماست ، بروید و آن ها را راضی کنید.”۳) قبل از جلسة دادرسی ، اینجانب از کلیة اتهامات مبرا شناخته شده و این بار با اتهام جدید عضویت در حزب پ.ک.ک.

در جلسه مذکور محکوم به اعدام گردیدم .با تأسف حکم مذکور در دیوان عالی کشور بدون توجه به انواع و اقسام امور خلاف قانون آیین دادرسی کیفری که بروز آن در پرونده محرز و متقن است ، تأیید گردید.۴)

پس از مدتی بر اثر اعتراضات مردمی که در مرداد ماه۸۷ به خاطر اعتراض به حکم اینجانب ، دوباره در بازداشتگاه ۲۰۹ تهران بهمدت۵ ماه دیگر تحت بازجویی مجدد قرار گرفتم و در کمال شگفتی رویکرد کلی بازجویان و کارشناسان وزارت اطلاعات با عملکرد سابق تناسب معکوس داشته است و در حالیکه با شواهد و قراین بسیار و بازجویی های جدید برای کارشناسان پرونده مشخص شده بود که عضو هیچ حزب و سازمانی نبوده ام، به اینجانب اعلام نمودند با توجه به شرایط جدید حاکم بر پرونده از خانواده، دوستان و همکاارن بخواهید که مبادا مورد سوء استفاده قرار بگیرند، چرا که اساسا شما عضو هیچ حزب و گروهی نبوده اید که اکنون کسی بخواهد با موج سواری سیاسی از پرونده بهره برداریِ مصادره به مطلوب بنماید.“

جناب آیت الله لاریجانی اینجانب خود را فردی بی گناه می دانم و نمی توانم انتساب اتهامی را به خود قبول نمایم که از بیخ و بن جعلی و خیالی بوده ، به طوری که بازجوی اخیرالذکر اینجانب در بازداشتگاه ۲۰۹ ضمن اظهار تأسف شدید به خاطر اعمال شکنجه بر من در سنندج و کرمانشاه این اعمال را عملی خودسرانه و قانون شکنی محض می دانست و پی گیری حقوقی آن را حق مسلم من می دانست وحتی قرار شد تمامی مساعی قانونی را به کار گیرند تا روند بررسی پرونده اینجانب تحت اعمال ماده هجده انجام پذیرد، اما اینجانب پس از مدت تقریبا ۱۸ ماه و حتی با پی گیری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نه تنها هنوز جوابی در یافت نکرده ام ، بلکه این بار در کمال حیرت دریافتم که اثری از پرونده ام در هیچ یک از بخش ها ی قوه قضایه نمی باشد .
جناب آیت الله لاریجانی از شما بعنوان قاضی القضات حکومت اسلامی چند سؤال دارم که امیدوارم چنانچه مشغله های فراوان در این شرایط اجازه دهد پاسخ آن ها را حداقل به این جناب اعلام فرمایید:
۱) به نظر شما دادگاهی که پس از ۱۹ ماه بازداشت با قرائت کیفرخواست و دفاعیات من کلا ۶ یا ۷ دقیقه طول کشیده و حتی در دادگاه اجازة صحبت کردن با وکیلم هم به من داده نشده است و همچنین بعد از این جلسة دادگاه چند دقیقه ای قاضی مرا متهم به همکاری با فرزاد کمانگر ( یعنی خودم ! ! ؟ ) می نماید، می تواند حکم عادلانه ای صادر بنماید یا آیا اساسا پرونده را مطالعه نموده است؟۲) کارشناسان وزارت اطلاغات ۱۵ ماه قبل از دادگاه و بعد در مراحل بعد مستمراً به من اعلام نمودند صدور حکم اعدام برای من ارسال پیامی روشن برای فعالان سیاسی و مردم جهت دوری از احزاب کرد و نشان دادن حسن نیت به بعضی از کشورهای همسایه!؟ می باشد.

آیا اینجانب به عنوان شهروندی در جمهوری اسلامی دارای این حقوق می باشم که وجه المصالحه بهبود روابط عادی کشورم با همسایگانش قرار نگیرم؟۳) سخنگوی محترم قوه قضائیه آقای جمشیدی در مصاحبة خود در تاریخ ۲۴/۴/۸۷ تمامی اتهامات پیشین مرا حذف نمود و این بار در اظهار نظری جدید اتهام مرا عضویت در حزبی که من اتهام آن را هم قبول نداشتم بیان می کنند، اما چگونه است که هنوز دستور رسیدگی به پرونده اینجانب صادر نشده است

۴)

چرا دستگاه امنیتی عنوان می نماید که با توجه به بازتاب های وسیع رسانه ای و اجتماعی پروندة اینجانب چنانچه تجدیدنظری در گردش کار و موارد اتهامی و دادنامه های صادره صورت گیرد ، بیم تجری نهادهای حقوق بشری و نهادهای مدنی وگروه های سیاسی دگر اندیش که قبلا در محکومیت حکم غیر قانونی اینجانب موضع گیری نموده اند ، می گردد. آیا پذیرش اشتباه و عبرت گیری از گذشته که در آموزه های اسلامی به آن حکم شده است ، آن چنان ناگوار و تلخ می باشد که برای فرار از آن به چنین دستاویزی چنگ زد؟

۵) با توجه به آنچه که گذشت آیا کل ماجرا را نافی و ناقض اصل استقلال و تفکیک قوا از یکدیگر نمی دانید؟ اگر نه چگونه است که قضات به عنوان اشخاصی مستقل نمی توانند در پرونده اعمال حق نموده و در عوض خود را ملزم به رعایت توصیه های غیررسمی نهادهای امنیتی می دانند؟

۶) آیا با عنایت به سطور گذشته، اینجانب به عنوان فردی تبعة ایران و برخوردار از حقوق شهروندی جمهوری اسلامی ایران ، این حق را دارم که مجددا و در دادگاهی بی طرف و بر اساس قوانین مدون و رسمی جمهوری اسلامی و فارغ از ملاحظات سیاسی و مصلحت اندیشی های بی مورد ، محاکمه گردم ؟

جناب آیت الله لاریجانی با عنایت به موارد مشروحه فوق که نقض قانون آیین دادرسی کیفری در تمامی مراحل رسیدگی به پروندة اینجانب کاملا آشکار و واضح بوده است و بر همین اساس در جهت احقاق حق خود قبلا تقاضای اعمال ماده هجده به عمل آورده ، که از اختیارات خاص مقام محترم رئیس قوه قضائیه بوده و این تقاضا در زمان حاکمیت این ماده قانونی و قبل از فسخ آن به عمل آمده است .

بنابراین اینجانب به این وسیله رسما و مجددا از حضرتعالی تقاضا دارم دستور فرمایید به خواسته مشروع اینجانب ، اگر تاکنون رسیدگی نشده باشد رسیدگی به عمل آمده و عنایت فرمایید نتیجه را نیز اعلام دارند تا پس از گذشت سال ها تحمل ناراحتی روحی بتوانم به زندگی عادی خود بازگردم.
توفیق حضرتعالی را در اجرای مسئولیت سنگین دادپروری صمیمانه آرزومندم
فرزاد کمانگر۱۵ بهمن ۱۳۸۸
رونوشت :-


دادستان محترم کل کشور

دادستان محترم تهران-

کمیسیون حقوق بشر قوه قضائیه-

فراکسیون نمایندگان محترم کرد مجلس شررای اسلامی

بازهم دروغ و نيرنگ!




به گزارش آ‍انس خبري تفتان سازمان تبليغات اشغالگران، خبرگزاريها و بلندگوهای کاذب دولتی بازهم از " عزاداری مردم سيستان و بلوچستان دراربعين حسينی" ياوه سرايی کردند. به عکسهايی که از طرف خبرگزاری حکومتی ايرنا تهيه و پخش شده نگاه کنيد. فريبکاری و سينه زنی چند پاسدار و زابلی جاهل را " عزاداری مردم" معرفی می کنند.
اعمال کفر آميز و جاهلانه ای چون قمه زنی، سينه زنی، خاک و گـِل بر سرزدن، زنجيرزنی، کارد و چاقو زنی و خود را زخمی کردن، زن و بچه خود را وحشيانه زدن و خون آلود کردن به بهانه " عزاداری " هيچ گونه جايی در مذهب و فرهنگ مردم بلوچستان ندارد.

انسانهـــای آزاد انديــش و قهرمـــان!


بازهم اوباشان تبه کار زابلی برای سرکوب مردم قهرمان تهران در حال سازماندهی و اعزام هستند.

اين باربايد جلوی سگهای هار خامنه ای را گرفت.طبق اخبار رسيده مزدوران از طريق زمين و هوا به تهران فرستاه می شوند.برخی از چماقداران وحشی از زابل با مينی بوس، اتوبوس به مشهد و از آنجا با مينی بوس، اتوبوس و هواپيما به تهران در حال سفر يا در آغاز سفر هستند.

از زاهدان هم برنامه سفرشان با اتوبوس و هواپيما است. بعضی از مزدوران با اتوبوس از طريق کرمان و اصفهان به تهران فرستاده می شوند. تعدادی از کرمان و اصفهان با هواپيما به تهران می روند.اخبار رسيده از اتوبوس رانی های زاهدان و زابل حاکی است که برخی از رانندگان اتوبوسها از اين قضيه با خبر شده اند.

انسانهای مقاوم و قهرمان در زاهدان، بيرجند، مشهد، کرمان، يزد و اصفهان برای حمايت از انسانهای آزاده تهران جلوی بسیجی ها را در مسيرهای حرکت به تهران بايد گرفت. به هر طريق ممکن و درهر جای مسيرهای ذکر شده می توان برنامه های سفر مزدوران را در هم ريخت..

از شاگرد ها و راننده های اتوبوسها گرفته تا گارسن ها و آشپزهای رستورانها در راه ميتوانند مردم تهران را از وحشيگريهای اوباشان زابلی نجات دهند.

دانش آموزان و دانشجويان قهرمان در شهرهای مسير تهران نيز می توانند با بکارگيری خلاقيت و امکانات موجود سد راه مزدوران شوند.خبر اعزام هزاران زابلی مزدور و هزاره های افغانی را به تهران در سطحی وسيع پخش کنيد تا جلوی شان درراه گرفته شود.

اگرسگهای هار خامنه ای به تهران برسند و به شهرياری جنايتکارو باندهای زابليها در تهران به پيوندند آن وقت خون مردم بيگناه تهران را در ۲۲بهمن بر زمين خواهند ريخت.


آژانس خبــری تفتــان

کمیته حمایت از روزنامه نگاران: ایران رکورد دار روزنامه نگاران زندانی


یک سازمان دفاع از حقوق روزنامه نگاران در گزارشی، ایران را رکورددار شمار روزنامه نگاران زندانی در جهان معرفی کرده است.

کمیته حمایت از روزنامه نگاران در گزارش خود در مورد شرایط دست اندرکاران رسانه های همگانی در ایران گفته است که در حال حاضر دست کم چهل و هفت روزنامه نگار در این کشور زندانی هستند و به این ترتیب شمار روزنامه نگاران محبوس در ایران از سال 1996 - چهارده سال پیش - تا کنون در هیچ کشور دیگری در جهان سابقه نداشته است.

براساس این گزارش، شمار روزنامه نگاران زندانی در ایران حتی از تعداد مشابه در جمهوری خلق چین، با نظام کمونیستی و جمعیت بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون نفر، پیشی گرفته و برای جمهوری اسلامی رکوردی کم سابقه در این زمینه برجای گذاشته است.

در این گزارش آمده است که بسیاری از روزنامه نگاران بازداشتی بعد از اعلام نتیجه بحث برانگیز انتخابات ریاست جمهوری در ماه ژوئن سال جاری به زندان افتاده اند و تشکیلات حکومتی همچنان به اقدامات تهاجمی خود برای جلوگیری از فعالیت و دستگیری روزنامه نگاران مستقل و منتقد دولت ادامه می دهد.

در گزارش کمیته حمایت از روزنامه نگاران به نقل از مدیر اجرایی این سازمان آمده است که "سرکوب بی امان مطبوعات در ایران نشانه آن است که حکومت از ابراز دیدگاه های جدید و دسترسی مردم به اطلاعات و اخبار بیمناک است."

سرکوب بی امان مطبوعات در ایران نشانه آن است که حکومت از ابراز دیدگاه های جدید و دسترسی مردم به اطلاعات و اخبار بیمناک است

کمیته حمایت از روزنامه نگاران

وی در مورد هدف از تهیه این گزارش گفته است که "هدف ما صرفا مستند کردن بیرحمی حکومت نیست بلکه گوشزد کردن این واقعیت به مقامات ایران است که جهان اقدامات آنان را زیر نظر دارد."

کمیته حمایت از روزنامه نگاران گزارش خود را بر اساس آمار و اطلاعات مربوط به بازداشت روزنامه نگاران در تاریخ اول فوریه سال جاری تهیه کرده و گفته است که این گزارش "تصویری مختصر" از اسامی و شرح حال کسانی است که در آن تاریخ در زندان بوده اند.

به گفته این کمیته، گزارش منتشر شده شامل اسامی بیش از پنجاه روزنامه نگار دیگری نمی شود که در خلال ماه های اخیر دستگیر و پس از مدتی، از حبس آزاد شده اند.

این گزارش می افزاید که "پنج تن از روزنامه نگارانی که در حال حاضر در زندان هستند قبل از آغاز دوره سرکوب روزنامه نگاران در سال جاری به زندان افتاده اند."

اتهامات بازداشتیان

کمیته حمایت از روزنامه نگاران گفته است که برخی از بازداشتیان از جمله روزنامه نگاران سرشناس در داخل و خارج ایران هستند که از آن جمله می توان به عماد الدین باقی، نویسنده و فعال حقوق بشر، ماشاء الله شمس الواعظین، روزنامه نگار و وکیل مدافع روزنامه نگاران و کسانی مانند محمد داوری، افشاگر آزار زندانیان کهریزک، و شیوا نظر آهاری، مدافع حقوق بشر که در طول هشت ماه گذشته دو بار به زندان افتاده، اشاره کرد.

در ادامه گزارش آمده است که در بسیاری از موارد، مقامات قضایی اتهامات مبهم ضد حکومتی مانند "تبلیغات علیه نظام"، اهانت به مسئولان و اخلال در نظم عمومی را علیه روزنامه نگاران بازداشتی عنوان کرده اند اما در اکثر موارد، دلیل و شرایط بازداشت در پرده ای از ابهام قرار دارد و رسما هیچ اتهامی علیه فرد بازداشتی وارد نشده است.

برخی از بزاداشت شدگان به دوره ها طویل حبس، شلاق، تبعید داخلی و ممنوعیت طولانی یا مادام العمر از نویسندگی و سایر فعالیت های مدنی و سیاسی محکوم شده اند و برای یک روزنامه نگار نیز حکم اعدام صادر شده و دو تن دیگر نیز با اتهاماتی مواجه هستند که در صورت محکومیت، در جمهوری اسلامی مجازات اعدام را در پی دارد.

روزنامه های ایران

در ماههای اخیر شماری از روزنامه ها توقیف و دهها روزنامه نگار بازداشت شده اند

کمیته حمایت از روزنامه نگاران اعلام داشته است که "با توجه به تداوم سیاست سرکوب توسط دولت ایران،" این کمیته به بررسی ماهانه شرایط روزنامه نگاران زندانی در ایران ادامه می دهد هر چند در شرایط عادی، معمولا به انتشار تنها یک گزارش سالانه در سطح جهانی اکتفا می کرده است.

در این گزارش، آمده است که "ایران در حال حاضر، با فاصله ای عظیم، مقام اول جهان به عنوان زندانبان روزنامه نگاران را به خود اختصاص داده و چین، با بیست و چهار روزنامه نگار زندانی، در رده دوم قرار می گیرد."

در ادامه این گزارش، اسامی و شرح حال تعدادی از روزنامه نگاران بازداشتی چاپ شده و در ضمیمه آن، یک فیلم ویدیوئی از مصاحبه یاسون آتاناسیادیس، روزنامه نگار یونانی در دسترس قرار دارد.

این خبرنگار در جریان گردآوری خبر در ایران بازداشت شد و بیست روز را در زندان گذراند و در این مصاحبه، تجربه خود را از این دوره بیان می کند.

کمیته حمایت از روزنامه نگاران یک سازمان غیر انتفاعی است که برای پیگیری و برانگیختن واکنش جهانی علیه برخورد خشونت آمیز و سلب حقوق روزنامه نگاران در نقاط مختلف ایجاد شده و فعالیت آن شامل تهیه گزارش در مورد شرایط رروزنامه نگاران به خصوص در نقاطی است که اطلاعات مربوط به آنها به سادگی در دسترس افکار عمومی قرار نمی گیرد.

این سازمان در سال 1981 توسط گروهی از روزنامه نگاران خارجی که در ایالات متحده فعالیت داشتند تاسیس شد و مقر آن در شهر نیویورک واقع است.

bbc

۱۳۸۸ بهمن ۱۵, پنجشنبه

بلوچستان زیبای ما در اختیار بیگانگان متجاوز










در حمله نیروهای بسیجی به مسجد قبای شیراز عده ای زخمی شدند

عده ای از نیروهای بسیجی شب گذشته به حاضران در مسجد قبای شیراز با سنگ حمله کردند که بر اثر آن شماری زخمی شدند. سایت های اینترنتی عکس هایی را از زخمی شدگان منتشر کرده اند.
امامت مسجد قبا ی شیراز با آیت الله دستغیب از حامیان اصلاح طلبان است. اما پس از درگیری های هفته های اخیر و حملات طرفداران دولت و آیت الله خامنه ای به آن، آیت الله دستغیب دیگر در آنجا حاضر نشده، با این حال افراد بسیج به حملات شبانه خود و ایجاد مانع برای حضور طرفداران او در مسجد ادامه می دهند.

آتش بلوچستان


آتش بلوچستان

روزگاری بود كه می بردید ، می كشتید ، می سوختید و ما هیچ نمی گفتیم...
روزگاری بود كه تحقیرمان می كردید ، لگد مالمان می كردید ، به بندمان می كشیدید و ما هیچ نمی گفتیم...
روزگاری بود كه آسوده خاطر كاشانه مان را ویران ،سرزمین مان را تاراج ، عزت مان را برباد می كردید و ما هیچ نمی گفتیم...
روزگازی بود كه رونق ز سرزمینمان ستانده و به گورستانش سپرده بودید و ما هیچ نمی گفتیم...
روزگاری بود كه طلوع غروب وار سرزمینمان عاری بود زپیام و امید و ما هیچ نمی گفتیم...
روزگاری بود كه چشمان مادرم به تصویر رنگ باخته فرزند شهیدش دوخته شده بود نگاههای منتظر پدر شكسته ام گم گشته ای را در صحن خانه جستجو می كرد و ما هیچ نمی گفتیم...

روزگاری بود كه هراسان بود فرزندم از هویت خویش ، شرمسارش كرده بودید ز ریشه خویش ، كه همواره جویای گناه ناكرده اش بود و ما هیچ نمی گفتیم ...

ولی دگر به پایان رسید آن روزگاران ، به پایان رسید آن شب تار آن ضجه مایوس ، آن فریاد سوخته

دگر برخاسته ام و راهی وادی خونم ، دگر پای نقض بر آن سنت مرگبار سكوت نهاده ام ، این بار بر آنم تا كه جهانی دیگر بنا كنم و جهانیان را به تماشای قیامت هولناكش بنشانم.

این بار با خون خود سطری نو را بر صفحه كدر تاریخم خواهم نگاشت تا كه آن نسیم مرگبار كه تنهای برادران بر سر دارمان را بسویی جهت میداد طوفانی شود سهمگین و ویرانگر كه به خون و آتش كشد لانه هایتان را .
دگر آن خورشید كمسو كه نظاره گر بود جفایی كه روا می داشتید به این پاكزادگان مظلوم روزنه ای خواهد بود برایتان ز دوزخ ، دوزخی كه این بار من برخواهم افروخت آتشش را .

آری دگر آسمان تاریك سرزمین دربندم نخواهد گریست بر مزار شهیدانمان كه این بار اشك خون ز گونه های نانجیب شما جاریست .
دگر فریاد هلهله و شادی زهمان كاشانه ویران من برپاست كه این بار آوای شیون و مویه زلانه هایتان آید .
آری با سرزمین مظلومم بلوچستان پیمان خواهم بست كه دگر آن گونه دشمن را دوست نپندارم ، دست در دستش نفشرم تا كه بر من بتازد خانه ام بسوزد و حرمتم بشكند.

آری دگر "من" نیستم "او " نیست بلكه این بار ماییم . مایی مقتدر كه به پای خواسته تا كه بدرد این پیله كهن اسارت ، براند اهریمن و بازگرداند شاهد پیروزی و آزادی را به آغوش خاك پاكش.

آزاد بلوچ

اعزام زابلیها برای سرکوب مردم تهران


به گزارش آژانس خبری تفتان از زاهدان مزدوران هزاره افغانی و بسيجيهای زابلی برای سرکوب کردن مردم قهرمان و انقلابی تهران در حال اعزام هستند. به مزدوران زابلی روزی ۱۵۰۰۰۰ تومان و به هزاره های شيعه افغانی روزی ۱۰۰۰۰۰ تومان پول وعده داده می شود.
باند شهرياری ـ دهمرده با حمايت سپاه و اطلاعاتی ها سازمانده مزدوران زابلی و افغانی هستند و گزارشها از زاهدان حاکی است که شهریاری در سطحی گسترده مزدوران زابلی را برای اعزام به تهران تشویق می کند و حتی در یکی از سخنرانیهایش در زهک گفته است که اگر نظام از بین رفت ما زابلیها برباد خواهیم شد از بلوچستان رانده خواهیم شد و بدین صورت زابلیها را تشویق به دفاع از نظام و شرکت در سرکوب تظاهر کنندگان تهرانی می کند.

استرالیا 3 کشتی مشکوک را در راه ایران توقیف کرد


دبی – العربیه نت

نخست وزیر استرالیا امروز پنجشنبه 4-2-2010 اعلام کرد این کشور سه کشتی که بار مشکوکی به مقصد ایران حمل می کردند توقیف کرده است.

كيفن رود در گفتگو با ( ای بی سی ) افزود :" این کشتی ها بر اساس قانون مبارزه با انتشار سلاح اتمی توقیف شده اند."

وی به تاریخ توقیف کشتی ها اشاره نکرد وتاکید کرد وزیردفاع استرالیا برای این اقدام به قانون مبارزه با سلاح کشتار جمعی استناد کرده است.

او گفت :" اگربه خطری که برنامه اتمی ایران برای صلح وامنیت منطقه ای وجهانی بوجود آورده توجه کنیم ،هیچ چاره ای جز اقدام جهانی قاطع نمی یابیم."

وی افزود :" ما اعتقاد داریم امنیت ملی ومنافع استرالیا این اقدام را توجیه می کند."

نخست وزیر استرالیا به محموله هایی که این کشتی ها حمل می کردند اشاره ای نکرد اما روزنامه " ذی استرالیان " اعلام کرده است که " یکی از این کشتی ها پمپاژهایی حمل می کرد که ممکن است برای سیستم سرمایی نیروگاههای اتمی بکارگرفته شود."

مساله اتمی ایران نگرانی های زیادی بین کشورهای غربی بوجود آورده است و این کشورها ایران را به تلاش برای ساخت بمب اتمی متهم می کنند اما ایران می گوید برنامه صلح آمیزی را دنبال می کند.

بر اساس این گزارش کشتی هایی که بوسیله استرالیا توقیف شده اند به شکل مستقیم ویا با واسطه بار مشکوکی برای ایران حمل می کردند.

درحالی که کشورهای غربی برای اعمال تحریم های جدید علیه این درحال رایزنی هستند این کشور روز گذشته یک موشک به فضا پرتاب کرد.

کشورهای غربی از احتمال بکارگیری موشک هایی که به فضا پرتاب می شود برای حمل کلاهک های اتمی نگران هستند اما ایران می گوید برنامه اتمی صرفا به هدف تولید برق انجام می شود.

استرالیا پیش از این علیه ایران تحریم های تجاری اعمال کرده بود.

۱۳۸۸ بهمن ۱۴, چهارشنبه

سقوط ایران به دست صفویان


جنایات صفوی :

بنیاد سلطنت صفویه از همان آغاز کار بر خونریزی نهاده شده این خوی خون آشامی چهره ناساز خود را بگونه های متفاوت می نمود. گاه در پوشش دین و منتشر ساختن دین حق . گاه در جامه سیاست و تدبیر ملک و بیشتر در راه فرو نشاندن آتش خشم و کینه و نفاق ، گاهی برای تفریح و خوش گذرانی . سر بریدن – دست و پا بریدن – مثله کردن - زنده خواری توسط نوکران زنده خوار و سگان آدمخوار - پوست کندن – کاه در پوست آدمیزاد انباشتن – دو شقه کردن – چشم کندن – میل در چشم کشیدن – خفه ساختن – در اتش انداختن ...

ادامه مطلب

مرا از تیغ وشلاقت مترسان




اميد . س

مرا از تیغ وشلاقت مترسان

مرا از بند و زندانت مترسان

من آن فانوس شهر بی چراغم

مرا از باد و از طوفان مترسان

من آنم خرقه پوش خانه بر دوش

مرا از دخمه تاریک نااهلان مترسان

هراسی نیست مرا چون حسینم

مرا زین افتخار سر جدا از تن مترسان

کجا ترسند سبکبالان مشتاق

ز آواز اناالحق سو به پروازم مترسان

هراس من ز مرگ روشنایی است

مرا زین شب پرستان تبهکارت مترسان

هراس من ز آه آن تهیدست است

مراچون اشک جدا از چشم یارانم مترسان

چو ابراهیم که بر آتش فکندند

مرا زین باغ و بستانم مترسان

فرو ننشیند این موج خروشان

مرا از سد مزدوران مقدس هم مترسان

۱۳۸۸ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

خامنه‌ای: هاشمی با ما نیست، اما نگذارید به جبهه مقابل برود


سايت خوشنويس : به گزارش یک منبع نظامی، در آخرین دیدار گروهی از فرماندهان رده بالای امنیتی سپاه با آیت الله خامنه‌ای، رهبر ایران گفته است که دیگر به هاشمی رفسنجانی اعتماد ندارد، اما نباید اجازه داد که اصلاح‌طلب‌ها هم به او بیش از این نزدیک شوند و یا او به کمک آنها برود. آیت‌الله خامنه‌ای، مایل نیست هاشمی به جبهه مقابل او برود.

بنا بر اين گزارش ، در جلسه‌ای با حضور مقام‌های امنیتی سپاه از جمله طائب، و همچنین سردار نقدی و حجت‌الاسلام میرحجازی، آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به موقعیت هاشمی رفسنجانی در ساختار فعلی قدرت گفته است که «هاشمی با ما نیست، اما کاری نکنید که به جبهه مقابل برود».

افزایش حملات مقام‌های سپاه به هاشمی رفسنجانی موجب شد که موضع‌گیری‌های رئیس مجلس خبرگان برای رهبر کشور خوشایند نباشد، و از «خواص» خواست که در موضع‌گیری‌های خود شفاف باشند.

در طول ماه‌های گذشته، تعدادی از شخصیت‌های رده بالای سپاه خواستار بازگردانده شدن مهدی هاشمی رفسنجانی به کشور شده بودند تا با محاکمه او، میزان فشار به هاشمی رفسنجانی بیشتر شود، اما هاشمی با دور نگه داشتن فرزندش از کشور، کفه تعادل را به نفع خود حفظ کرد.

یک منبع سابق امنیتی به خودنویس گفت که ماندن مهدی هاشمی در خارج به این معناست که در صورت تشدید فشار بر رئیس مجلس خبرگان، ممکن است اطلاعات و مدارکی از طرق مختلف منتشر شود که به اعتماد رده‌های پایین‌تر سپاه به آیت الله خامنه‌ای لطمه‌های جدی وارد خواهد کرد.

حمله اخیر آیت‌الله یزدی به هاشمی رفسنجانی با پاسخ تهدید آمیز هاشمی روبرو شد که تلاش بعضی سران مجلس خبرگان موجب شد رئیس این مجلس از افشای بعضی مسائل در باره یزدی خودداری کند.

موسوی : ریشه های استبداد ودیکتاتوری هنوز از بین نرفته است


دبی – العربیه نت

میرحسین موسوی در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب ایران تاکید کرد ریشه های استبداد ودیکتاتوری هنوز از بین نرفته است.

موسوی در مصاحبه ای که امروز سه شنبه 2 – 2 – 2010 در سایت کلمه منتشرشده است به دوران اولیه سقوط حکومت شاه اشاره کرد و گفت " اکثریت مردم قانع شده بودند که انقلاب همه ساختارهایی را که می توانست منجر به استبداد و دیکتاتوری شود از بین برده است و من هم یک نفر از این جمع بودم. ولی الان چنین اعتقادی ندارم."

او افزود " امروز هم عوامل و ریشه هایی را که منجر به دیکتاتوری می شود می توان شناسایی کرد و هم مقاومت در مقابل بازگشت به این دیکتاتوری را."

وی برای اثبات این اظهارات به شرایط جاری در ایران پرداخت و گفت " بسته شدن فضای مطبوعاتی و رسانه ای و پر شدن زندانها و کشتن بیرحمانه مردم در خیاباها که به صورت مسالمت آمیز احقاق حقوق خود را خواستارند نشان دهنده حضور ریشه های استبداد و دیکتاتوری باقیمانده از نظام شاهنشاهی است."

موسوی افزود " مردم دنبال آزادی و عدالت هستند و متوجه اند که دستگیری ها و اعدام ها با اغراض سیاسی و در تعارض با قانون اساسی و قوانین رایج صورت می گیرد."

اعدام معترضان

میرحسین موسوی در بخش دیگری از اظهارات خود به اعدام دو تن از زندانیان سیاسی همزمان با نزدیک شدن به تظاهرات 22 بهمن به شدت انتقاد کرد.

وی با اشاره به اظهارات سابق احمد جنتی رئیس شورای نگهبان در مورد این اعدامها وتشویق دستگاه قضایی به اعدام تعداد دیگری از معترضان گفت مرد " از رژیم شاهنشاهی نفرت دارند و در عین حال متوجه اند که با داد و ستدهای بی اهمیت و بدون رعایت مراتب قانونی ممکن است عده ای به کام مرگ فرستاده شوند. تا امام جمعه بی رحمی که همواره از تبعیض و خشونت و تقلب دفاع کرده به قوه قضاییه دستمریزاد بگوید."

به گفته موسوی " برای او ( جنتی ) مهم نیست که شایعات گسترده ای برا ی اعتراف گیری های غیر قانونی وجود دارد و برای او مهم نیست که این افراد ربطی به جریانات انتخابات ندارند . مهم برای او اعدام برای زهر چشم گرفتن است. او از قدرت تکوینی اثربخشی خون بیگناهان غافل است و نمی داند سیل خون شهیدان، رژیم شاه را از بین برد."

احمد جنتی در آخرین خطبه نمازجمعه خطاب به دستگاه قضایی گفته بود:" همین طور که دو نفر را صریح اعدام کردید، و دست شما هم درد نکند، مردانه بایستید."

موسوی در ادامه گفت :" سزاوار بود که قوه قضاییه بجای اعدام چند جوان و نوجوان، که شایعات جدی در مورد نحوه اعتراف گیری از آنها وجود دارد، به این ریشه ها توجه می کرد."

دستگاه قضایی اخیرا حکم اعدام آرش رحمانی وعلی محمدزمانی که پیش از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده بودند به اتهام محاربه وعضویت درگروههای مخالف نظام اجرا کرد.

وکیلان مدافع این متهمان تاکید کرده اند در جریان مراحل دادرسی موکلان خود قرار نگرفته اند ومسئولان قضایی به آنها اجازه حضور در هیچ کدام از جلسات محاکمه آنان را نداده اند.

میرحسین موسوی گفت " ما کاملا از قوه قضاییه قطع امید کرده ایم و قوه قضاییه ای که فرزند فرهیخته،‌ آزادیخواه و مومن شهید بهشتی و آزایخواهان دیگر امثال او را زیر عکس پدرش در راهروهای دادسراها می نشاند،‌ خیلی از اهداف تعریف شده انقلاب دور شده است."

گفتنی است صادق لاریجانی رئیس دستگاه قضایی اخیرا اعلام کرده است قوه قضایه برای صدور احکام فراقانونی تحت فشار است.

موسوی در ادامه گفت " امروز زندانها را پاکترین فرزندان ملت پر کرده اند؛ از دانشجویان و اساتید و دیگر اقشار. مطابق فرمول های مندرس شده ای به دنبال پرونده سازی برای آنها هستند با پرونده هایی مالی یا جنسی یا جاسوسی. در حالی که منحرفان واقعی و غارتگران بیت المال در بیرون از زندان ها مشغول جولان هستند."

اخیرا معاون وزیراطلاعات به خبرنگاران گفته بود یکی از مشاوران میرحسین موسوی با سرویس های اطلاعاتی غرب در ارتباط بوده و وسایل جاسوسی در اختیار وی گذاشته اند.

میرحسین موسوی با اشاره به این اظهارات گفت : " آنها به جای آنکه دنبال جاسوسان واقعی باشند انسان های شریف و مؤمن را به جاسوسی متهم می کنند. "


دروغ وتقلب

میرحسین موسوی دربخش دیگری از اظهارات خود اعتراضات جاری را ادامه " مقاومت " مردم در دوره انقلاب دانست وگفت :" امروزمقاومت مردم میراث گرانبهای انقلاب اسلامی است و عدم سازگاری مردم با دروغ ،تقلب وفساد که ما این روزها شاهد آن هستیم به خوبی حضور این میراث را نشان می دهد."

او گفت " اکنون هم در صفوف سبز مردم و مرعوب نشدن آنها و پایداریشان بر سر حقوق خودشان ادامه همان مقاومت دفاع مقدس و همان روحیه آزاد منشانه قوام آمده در سال ۵۷ را می بینیم. "

وی افزود :" از سوی دیگر امروز وقتی دیده می شود که دروغ از سوی دولت و صدا و سیما و روزنامه های وابسته، سکه رایج است؛ وقتی ملت ما می بیند که عملا این نیروهای امنیتی و نظامی هستند که بر پرونده های قوه قضاییه حکم می رانند و در حقیقت این قوه قضاییه است که ضابط نیروهای امنیتی شده است، به این نتیجه می رسیم که ما در اول انقلاب زیاد خوش بین شده بودیم.

میرحسین موسوی همچنین گفت :" بنده امروز به شهادت رسیدن مردانی چون بهشتی و مطهری و دیگر شهدای انقلاب اسلامی را ناشی از ادامه ریشه ها ی استبداد شاهی می دانم که هنوز بطور کامل از کشور ما ریشه کن نشده بود. به همین دلیل بنده اعتقاد ندارم که انقلاب به اهداف خود رسیده است."


استبداد دینی

میرحسین موسوی استبداد دینی را " استبدادی تاریکتر از قبل از انقلاب " توصیف کرد واظهارات تحقیر آمیز هواداران دولت علیه معترضان را " متاثر از فرهنگ شاهنشاهی " تلقی کرد.

او گفت : " انقلاب اسلامی حاصل تلاش و از خود گذشتگی عظیم ملت ماست وکمی غفلت وعقب گرد ما را به استبدادی تاریکتر از قبل از انقلاب می برد چرا که استبداد به نام دین، بدترین نوع استبداد است."

وی افزود : " بنده اعتقاد دارم، آن قرائت از اسلام که مردم را خس و خاشاک و بزغاله و گوساله می نامد و مردم را قسمت قسمت می کند تا عده ای بجان عده ای دیگر بیفتند، متاثر از فرهنگ شاهنشاهی است."

این نامزد معترض به نتایج انتخابات همچنین عملکرد دستگاه قضایی ومجلس شورای اسلامی را از " مظاهر بارز ادامه روحیه استبدادی " دانست.

او با اشاره به محاکمات اخیر ، مسئولان " نظامی و امنیتی " را به تحمیل خواسته های خود بر دستگاه قضایی متهم کرد.

وی این سوال را مطرح کرد که " باید دید قاضی ها فرمان می دهند و تصمیمی می گیرند یا نیروهای انتظامی و امنیتی؟ قوه قضاییه ای که در قانون اساسی به صورتی قوی بر استقلال آن تأکید شده است امروز باید دید که اختیاراتش تا چه حد است؟"

او افزود :" یکی از مظاهر بارز ادامه روحیه استبدادی را در مظلوم واقع شدن قوه قضاییه و مجلس می توان مشاهده کرد. "

موسوی گفت :" آیا امروز قوه قضاییه و قوه مقننه می توانند از همه اختیاراتی که قانون اساسی برای آنها تعیین کرده است، استفاده کنند. مشابهتی که انتخابات ها هم با انتخابات آن دوره پیدا می کند یکی دیگر از این نشانه ها است. شما شیوه رای گیری مجالس اول انقلاب را با الان مقایسه کنید تا ببینید ما به جلو حرکت کرده ایم یا به گذشته؟"

به گفته او " درست در همین نقطه است که طمع سیطره و مهار خواستهای آزادی خواهانه مردم بروز و ظهور پیدا می کند. در کوچکتر شدن سفره مردم است که توزیع سیب زمینی و اقتصاد صدقه ای برای جلب آرا و خواسته های مردم مورد توجه قرار می گیرد. بررسی وضعیت موجود کشور نشان می دهد که امروز گره خوردن خواست برای عدالت بویژه عدالت اقتصادی با خواست برای آزادی سیاسی یک ضرورت است."

میرحسین موسوی تاکید کرد " امروز کسانی که مسئول شوربختی مردم و عقب ماندگی ملی ما هستند و کسانی که مسئول تورم و بیکاری و ویرانی اقتصاد کشور هستند، مسئول تعطیلی پروژه های بزرگ و عقب ماندگی ما از رقیبان در منطقه هستند، با تزریق مسکّن ها و سیاست های بی سر و ته ولی عوام فریبانه سعی می کننداز این وضعیت استفاده کنند."

راهپیمایی وتجمعات

میرحسین موسوی در آستانه برگزاری تظاهرات 22 بهمن " راهپیمایی و تجمعات مسالمت آمیز" را حق مردم دانست.

او گفت " مردم ، زنان و مردان و جوانان و میانسالان و سالخوردگان به نظر من مردم در اصل هیچ کینه ای نسبت به نیروهای انتظامی و بسیج ندارند چرا که آنها را نیز از خود می دانند."

به گفته او " درگیری موقعی پیش می آید که این نیروها در مقابل حرکت آرام مردم قرار می گیرند ."

او به نیروهای انتظامی و بسیج توصیه کرد با "مهربانی و ملاطفت " با مردم برخورد کنند وهمچنین از طرفداران جنبش سبز خواست " تمایز خود را با بقیه مردم، چه کم و چه زیاد ،کم کنند. "

او تاکید کرد " این نهضت از میان مردم برآمده و متعلق به مردم است. همه به شدت باید مراقب اعتقادات، مقدسات و عرف و هنجارهای جامعه باشند. اما هدف نهایی خودمان را درهیچ مرحله ای نباید از یاد ببریم و آن ساختن ایرانی پیشرفته و مستقل و آزاد و متحد است. "

میرحسین موسوی در بخش دیگری از اظهارات خود خواستار تعدیل قانون اساسی و اقدام برای " کارآمدسازی بیشتر آن " شد.

وی گفت :" بنده جایی گفته ام که قانون اساسی وحی منزل نیست و همانطور که سال ۶۸ یکبار تغییر پیدا کرد می توان با توجه به نیازهای فکری مردم و مطالبات مردم و تجربیات ملی گام های مهمی در جهت کارآمدسازی بیشتر آن برداشت."

او افزود " صرف داشتن یک قانون خوب مسئله را حل نمی کند. ما باید به طرف سازو کارهایی حرکت کنیم که امکان نقض وتخطی از قانون هزینه های گزافی برای نقض کنندگان آن در هر سطح و مرتبتی داشته باشد."

دولت افغانستان قتل 5 افغان به دست مرزبانان ایرانی را محکوم کرد


کابل – خبرگزاریها،العربیه

دولت افغانستان روز سه شنبه 2-2-2010 کشته شدن پنج تن از اتباع خود به دست مرزبانان ایرانی در مرز مشترک میان دو کشور را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه افغانستان با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی عمیق خود از این حادثه از سفارت ایران در کابل رسما درخواست کرده است توضیحات لازم را در این خصوص به طرف افغانی ارائه دهد.

یک مقام وزارت امور خارجه افغانستان نیز گفت این حادثه روز دوشنبه زمانی اتفاق افتاد که یک گروه هفت نفره متشکل از مردان جوان افغانی سعی داشتند وارد خاک ایران شوند.

در همین حال والی (استاندار) نیمروز واقع در جنوب غربی افغانستان به خبرگزاری آلمان گفت این کشته شدگان در حال عبور از مرز به ضرب گلوله مرزبانان ایرانی کشته شده اند.

"غلام دستگیر آزاد" در ادامه افزود همه قربانیان افراد فقیری بودند که قصد داشتند برای پیدا کردن شغل به ایران بروند. وی می افزاید دو تن دیگر نیز در این تیراندازی زخمی شده اند.

شایان ذکر است که جنگ و بیکاری جوانان افغان را وادار می کند برای یافتن فرصت های شغلی بهتر از مرز عبور کنند. ایران نیز درمقابل طی چند سال اخیر تلاش کرده است ،هرگونه تحرکات افغان ها در مرز مشترک دو کشور برای ورود به خاکش را متوقف کند.

افزون بر این حدود یک میلیون مهاجر افغان که مقامات ایران آنها را مهاجران قانونی می دانند ونیز صدها هزار تبعه دیگر افغانستان بطور غیرقانونی در ایران زندگی می کنند واکثر آنها در کارهای مشقت آور با دستمزد کم مشغول به کار هستند.

جمهوری اسلامی در آستانه سقوط!...


د. سعید صادقی ـ اصفهان

شیعه از ابتدای وجودش در مسیر تاریخ اسلامی همیشه بعنوان یک شریحه‌ی انزوایی در زیر زمین مشغول فعالیت بوده است. و فقهای شیعه اساسا به چیزی بنام حکومت اسلامی در زمان غیبت امام مهدی ساختگی ـ که خود در تاریخ اساسی ندارد و حتی در روایات شیعه نیاز به هزار و یک پینه دوزی دارد تا وجودش ثابت شود ـ و یا به عبارت دیگر به حکومت غیر معصوم معتقد نبوده‌اند.

وحتی آیت الله خمینی نیز چیزی بنام حکومت اسلامی را در ابتدای کارش نمی‌شناخت. بعدها تحت تأثیر تبلیغات آیت الله حسینعلی منتظری مفکوره ولی فقیه را بوجود آورد و با شاخ و برگ دادن آن توانست چیزی بنام حکومت ولایت فقیه درست کند. و چون در آن روزها بحث حکومت اسلامی در نوشته‌های اندیشمندان بزرگ جهان اسلام چون سید قطب و مودودی داغ بود، این آقایان نیز برای جلب توجه عوام مردم جهان مفکوره خود را "حکومت اسلامی" نام نهادند. تشابه اسمی این مفکوره تازه در تفکر شیعه با اصطلاح حکومت اسلامی در تاریخ مسلمانان باعث شد بسیاری از روشنفکران اسلامی غیر ایرانی آنرا در سطح بسیار پیشرفته‌ی که در میان مسلمانان مطرح بود ـ و چیزی حدود چهارده قرن حداقل در برخی نواحی زندگی حکمفرما بود و صلاحیت زمانی ومکانی خود را کاملا به اثبات رسانده بود ـ بفهمند.

تا روزهای اول انقلاب هنوز این مفکوره در اندیشه خمینی بدرستی جای نگرفته بود و او در سخنرانی 12/بهمن/1357 انقلابش را حرکتی در راه رفاه اجتماعی برای مجانی کردن آب و برق و اتوبوس و فراهم کردن مسکن برای مردم معرفی نمود و گفت که حکومت شایسته علما نیست، و او می‌خواهد به حجره تدریس خود به قم برود. ولی به مجرد چشیدن طعم سردمداری خود را محکم به کرسی چسپانید و تا دم مرگ حکومت نمود. سپس مهار را در سال1368 به آقای خامنه‌ای داد تا ایشان راهش را ادامه دهد.

و در 22/خرداد/1388 آقای خامنه‌ای آخرین تیر خلاص را به پیکر نیمه جان جمهوری اسلامی شلیک کرد، تا لفظ جمهوری را از آن حذف و حکومت را حکومت ولایی معرفی نماید.

حکومت ولایی که از آن در تاریخ معاصر شیعه با اصطلاح حکومت اسلامی پوشه نهاده می‌شود، عبارت است از حکومت تام الإختیار ولی فقیه که از سوی امام زمان انتخاب می‌شود وتماما اختیارات امام زمان را دارد و در همه امور مطلق العنان است، و با عصمت تنها یک مو بیشتر فاصله ندارد. حکم او حکم خداست و مخالف او مرتد و مخالف شریعت است!

این حکومت در حقیقت زائیده دو اندیشه مرده است:

1. اندیشه حکومتهای ساسانیان که پادشاه را سایه خدا می‌دانستند. و گمان می‌بردند روح خدایی در او دمیده شده است. (که البته این اساس نشأت تفکر عصمت در امامان شیعه که از فرزندان دختر کسرا خانم امام حسین هستند نیز می باشد).

2. اندیشه پادشاهی صفویت.

در حکومت ولایی؛ ولی فقیه پادشاه و امپراطور تام الإختیاری است که با مُهر امام زمان که همان امضاء خداست دستور می‌راند، رئیس جمهور نیز داروغه‌ی اجرائی اوست، و دیگر خلق خدا همه برده و بندگان او هستند!!..

و این همان صدایی است که پس از خطبه جمعه آقای خامنه‌ای از زبان رسانه‌های گروهی و از زبان آخوندهای درباری و احمد خاتمی امام جمعه تهران به کرات شنیده شد که هر کس حرف ولی فقیه را رد کند حرف امام زمان را نقض کرده، و هر کس حرف امام زمان را نپذیرد حکم خدا را زیر پا نهاده، و مرتد شده و باید با تیر و باتوم در خیابانها کشته شود!!..

مفکوره ولایی خمینی بدون شک با عقل و منطق ایرانی و انسانی در تضاد مطلق بود. ولی خمینی با زیرکی خاصی توانست سیاست فقهای شیعه را در ساختن لولوهای خیالی بصورتی جالب به اجرا درآورد. شیعه در طول تاریخ همواره برای پیروان خود دشمنانی خطرناک که آنها را دشمنان اهل بیت معرفی می‌کرده‌اند شناسایی کرده مردم را از آنها ترسانده و با ریتمی حزبی به فعالیت پرداخته، و توانسته همیشه چون خنجری در سینه حکومتها عمل کند. و با وجود دشمن خیالی ایمان پیروان را به برنامه حزب محکمتر نماید.

خمینی از اختلافات مرزی بین ایران وعراق سوء استفاده نمود و با کمک شوروی فتیله جنگ را که به نفع دو بلوک شرق و غرب بود آتش زد. و بدینصورت کشور نوپای ایران در مقابل دشمن خارجی قرار گرفت و اندیشه‌های ایرانی از مشکلات داخل بسوی خطر بزرگتر منحرف شد. در سایه این جنگ حکومت ولایی خمینی ریشه‌هایش را در زمین محکم کرد.

{ برای درک بهتر آنچه در پشت پرده جنگ ایران و عراق بود به کتاب "الثورة البائسة" ـ انقلاب شوم ـ نوشته‌ی حجت الإسلام موسی موسوی یکی از نزدیکان به آیت الله خمینی و استاد اقتصاد اسلامی دانشگاه تهران بین سالهای 62 - 1960، مراجعه شود.}

پس از پایان جنگ آرامش می‌توانست چهره‌ی واقعی رهبران را برای ملت بر ملا کند این بود که ایران در 30 سال انقلاب یک شب نیز به آرامی نخوابید. همیشه یا رسانه‌های گروهی کشور را در خطر حمله ناگهانی آمریکا و اسرائیل معرفی می‌کردند، ویا با جنجالهای ساختگی دشمنان داخلی و اشرار و قضایای فرعی محاکمه‌ی مجرمان و اعدامها و گریه و زاری بر تاریخ و غیره و غیره مردم را در حالت اضطراب خمار می‌کردند.

برنامه‌های انتخاباتی که در حکومت ولایی هیچ معنا ندارد، با استفتای "بله و خیر" شروع شد و سپس به دو کاندیدایی و از آن پس به چند کاندیدایی نیز رسید و هر یک بخاطر رسیدن به عرش دیگری را لو داد تا اینکه کوزه شکست و هر آنچه در آن بود بیرون ریخت.

از زیر عبای مقدس آخوندهای پارسا و زاهد و با تقوا و خاکی حسابهای چند صد ملیارد دلاری بیرون آمد.. شمه‌ای از دزدیها و چپاولها به گوش مردم رسید. کوخ نشینان گم نام نظام ولایی روی سیاه کاخ نشینان رژیمهای شاهنشاهی را سفید کردند.. کشوری که امروزه به فضل ثروت هنگفت و باد آورده خیالی نفتش ـ که پنجمین کشور نفتی جهان است ـ می‌بایستی سرآمد کشورهای جهان باشد در تلاش است خودش را بهتر از صومال و آفریقای گرسنه‌ی بی نهایت فقیر جلوه دهد. احمدی نژاد زاهد و پارسایی که از تجملات گریزان است و جز نان و پیاز غذایی نمی‌شناسد سرش را می‌دهد اما حاضر نیست اقتدار را رها کند. و یا حرفی از ملیاردها دلار بتاراج رفته زند!..

رفسنجانی که نیمی از اموال کشور را در جیب دارد نمی‌خواهد جوابگوی ملت باشد!

خامنه‌ای که ولی فقیه است و کسی حق ندارد از ملیاردها دلاری که دفتر مقام معظم بجیب می‌زند، و یا از حسابهای بانکی مصادره شده‌ای پسرش مجتبی حرفی بزند..

دیوار این خانه که از بن بست ویران است در حال فرو ریختن است. جوانان ایرانی بکلی از دین زده شده‌اند. مقدمات برای روی کار آمدن حکومتی دیکتاتوری و لائیک کینه توز با سازمانهای اطلاعاتی و جلادان و دستگاههای آدم کشی تماما مهیا شده است.

ایران بر سر یک پرتگاه است.

تنها راه نجات ایران بمیدان آمدن دعوتگران اسلامی و موحدان و مؤمنانی است تا چهره‌ی واقعی اسلام را بر مردم بنمایانند. پرده از حقیقت آخوندهای دین فروش بردارند و مردم را از قبر پرستی و بدعتها و خرافات بسوی خداپرستی دعوت دهند.

ملت ایران که قرنها در فضایی مغشوش و دروغین بسر برده چون نور اسلام قرآنی را ببیند مدهوش زیبایی و سادگی و لطفش خواهد شد. بر خرافات و احساسات کینه توزانه‌اش نفرین نموده دین قرآن و پیامبر خدا را به آغوش می‌گیرد. و بسوی ایران قبل از صفویت پر می‌کشد..

ایرانی که در آن آزادی است..

عقل و دانش حکم فرماست..

دانشمندانش سرآمد دنیا هستند..

ایرانی که معلم بشریت بسوی رستگاری است..

ایرانی که امید سلمان فارسی یار رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) بود..

ایرانی که آرزوی خلیفه دوم مسلمانان؛ عمر فاتح بزرگ ایران زمین بود...

ایران عدل و آزادی در سایه قرآن، زنده بادا...

اطلاعیه جدید جنبش مقاومت جندالله



به نام خدا

بدینوسیله جنبش مقاومت مردمی جندالله برگزاری همایش مذاهب اسلامی در چابهار توسط رژیم تفرقه گرای ولایت فقیه را به شدت محکوم نموده و برگزاری چنین همایشهائی را در راستای تثبیت و ترویج و مشروعیت دادن به فرقه شیعه صفوی و ایجاد تزلزل در اعتقادات ملت مسلمان بلوچ و اهلسنت می داند.

رژیم ولایت فقیه که مستقیما در تبلیغ رفض و کفر و شرک و بغض اصحاب پیامبر ناتوان شده است برای تبلیغ مزخرفاتش به برگزاری چنین همایشهائی روی آورده است که بعضی از ملاهای بی سواد سنی که حتی از تبعات چنین همایشهائی آگاهی ندارند و از معارف اسلامی هیچ بهره ای نبرده اند به این همایشها دعوت می شوند و از سوئی آخوندهای بزرگ شیعه از عراق و لبنان و قم و پاکستان به این همایشها دعوت می شوند تا بدین صورت موازنه صورت گیرد و این همایشها از رسانه ملی پخش می شوند تا در اعتقادات مسلمانان تشکیک و تردید ایجاد گردد.

این همایشها هیچگونه ارزش علمی ، فقهی ، استدلالی و تحقیقی ندارد و برگزاری این همایشها فقط و صرفا جنبه سیاسی و تبلیغاتی دارد.

طبق گزارشها برخی از ملاهای افغانی که دارای مشکل شناسنامه هستند توسط وزارت اطلاعات تهدید می شوند که اگر در این همایشها شرکت نکنند و سخنرانی های بی ربط نکنند شناسنامه های جعلی آنها گرفته می شود و به کشورشان بازگردانده می شوند که این بدبختها دین و عقیده خود را برای یک شناسنامه می فروشند که جنبش به این دسته از ملاها هشدار می دهد که دست از چنین اعمال ضد اسلامی بردارند و دین خود را برای یک شناسنامه نفروشند ورنه با شدت با آنها برخورد می شود و جنبش آنها را به خوبی می شناسد و می داند و به موقع علیه آنها اقدام خواهد کرد.

جنبش مقاومت تاسف و انزجار خود را از شرکت برخی ملاهای خود فروخته ، کم خرد ، نادان ، کژاندیش و ساده لوح در چنین همایشهائی که بالقطع آثار بسیار مخربی بر افکار و اذهان مردم دارند اعلام می نمایند و به ملاهای درباری هشدار می دهد که از شرکت در چنین همایشهائی اجتناب کنند در غیر این صورت با شدت با آنها برخورد خواهد شد.

جای تعجب است افرادی همچون مولوی عبدالرحمان چابهاری چگونه و با کدام مجوز شرعی و عرفی و یا عقلی در چنین همایشهائی شرکت می کنند و از کسانی تعریف و تمجید می کنند که مستقیما به اصحاب و یاران پیامبر دشنام و ناسزا می گویند و اصحاب پیامبر را العیاذ بالله فاسق و شرابخوار و فاسد می دانند و در حال حاضر شبکه جام جم فیلمی را پخش می کند که به صحابی جلیل القدر پیامبر اسلام و کاتب وحی حضرت معاویه رضی الله عنه توهین می شود و این صحابی پیامبر به عنوان یک فرد فاسق و فاجر و شرابخوار به تصویر کشیده شده است.

چگونه مولوی عبدالرحمان چابهاری که خود در کتاب مقام صحابه و مصایب صحابه روایاتی را از پیامبر اسلام صلی الله علیه و سلم مبنی بر تبری و دوری از دشنام دهندگان اصحاب پیامبر نقل کرده است الان در چنین همایشهائی ضد اسلامی شرکت می کند و از دشمنان اصحاب پیامبر تعریف و تمجید می کند؟؟؟

علمای کرام با کدام مجوز شرعی در همایشهائی شرکت می کنند که برای تقویت و ترویج مزخرفات تشیع صفوی برگزار می گرددو با این همایشها هیچ هدفی چز تثبیت کفر و رفض و شرک دنبال نمی شود و آخوندهای رژیم به خوبی می دانند که با شرکت علمای اهلسنت در چنین همایشهائی مشروعیت خود را کسب می کنند و عالم سنی با شرکت در این همایشهای فریبنده به رفض و بغض صحابه مهر تائید می نهد.

علمای کرام باید از رژیم بخواهند که اگر واقعا خواهان وحدت و زندگی مسالمت آمیز بین شیعه و سنی هستند به تبعیضات مذهبی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و قومی پایان دهند تا زمینه زندگی مسالمت آمیز فراهم آید ، از رژیم بخواهند که دخالتهای خود را در مدارس دینی خاتمه دهد ، از رژیم بخواهند که از پخش سریالها و فیلمهای توهین آمیز باز آید ، از رژیم بخواهند که به جای برگزاری این همایشها اجازه ساختن یک مسجد در تهران به اهلسنت بدهند ، از رژیم بخواهند که مدیریت مناطق سنی نشین را به خود اهلسنت بدهند و سلطه روافض را بر اهلسنت خاتمه دهند.

توصیه جنبش مقاومت جندالله به علمای کرام این است که به جای شرکت در چنین همایشهای گمراه کن به نقش خود در تربیت و اصلاح مردم بپردازند و به جای ایجاد تزلزل در اعتقادات با شرکت در همایش های

گمراه کن به تثبیت و پرورش عقیدتی جوانان بپردازند و با برگزاری درسهای عقیده و تفسیر و اخلاق و ادب به باروری اندیشه ها بپردازند و وقت خود برای پیشبرد اهداف و مقاصد صفویان متجاوز و روافض کافر تضییع نفرمایند.

علمای بلوچستان نگاهی به تاریخچه علمای کردستان و استفاده رژیم از آنها بیاندازند که کار به جائی رسید که بسیاری از علمای کردستان تغییر لباس و حتی افرادی مانند شیخ الاسلام که توسط مبارزان کرد به هلاکت رسید تغییر عقیده دادند و هنوز هم بسیارند تعداد آنها ماموستا های کرد که برای دریافت شست هزار تومان در برابر دفتر نمایندگی خامنه ای و یا دفتر ارشاد هر ماه صف می بندند و چنین ارزان خود و دین و عقیده خود را به حراج می گذارند و بایستی علمای بلوچستان از سرنوشت آنها درس بگیرند و بر جای پای آنها گام ننهند.

علمای کرام بهتر است از الله بترسند و از شهادت و زندان و بازداشت و شکنجه ترسی نداشته باشند و به گذشتگان اقتدا کنند و بدانند که بزرگان این امت زندگی خود را در زندانها و با سختی ها و شکنجه گذرانده اند و الگوی علمای ما باید امام ابوحنیفه و امام احمد بن حنبل و امام مالک دیگر بزرگان و علمای اسلام باشند که در برابر طاغوتها ایستاند و هرگز از موضع حق عقب نشینی نکردند.

علمای کرام باید با الگوی گیری از علمای اسلام در طول تاریخ به مبارزه علیه ظلم و بی عدالتی بپردازند و مطالبات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی اهلسنت را بیان دارند و با شرکت در همایشهای آنچنانی خود را بازیچه دست رژیم قرار ندهند.

جنبش مقاومت جندالله در آخر اعلام می کند که مبارزه و جهاد تا خاتمه یافتن سلطه متجاوزان ادامه خواهد یافت و رزمندگان حق ذره از موضع انقلابی و جهادی عقب نشینی نخواهند کرد و تا زمانیکه جامعه اهلسنت و ملت بلوچ به تمامی حقوق خود نرسند مبارزه با تمام قدرت ادامه دارد و باید پای پلید متجاوزان زورگو و مزدوران زابلی از سرزمین بلوچستان برچیده شود و حق تعیین سرنوشت به ملت بلوچ بازگردانده شود.

جنبش مقاومت مردمی جندالله