۱۳۸۸ دی ۱۹, شنبه

حمله لباس شخصى ها به دفتر امام جمعه يزد


تهران، دبى- رسانه ها، (العربيه. نت)

بعد از ظهر روزجمعه 8-1-2010، عده‌ای از افراد موسوم به لباس شخصى با حمله به دفتر آیت‌الله صدوقی درب دفتر امام جمعه يزد و نماینده ولی فقیه در استان یزد را آتش زدند.

منابع خبرى باقى مانده از اصلاح طلبان و معترضان ايرانى خبر از آن داده اند كه در پی تعلل نيروهاى انتظامی در برخورد با عوامل توهین کننده به حجت الاسلام محمدعلی صدوقی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در راهپیمایی عاشورا، حمله به دفاتر دو سه آيت الله مخالف دولت در قم و چندين بار حملات خطرناك به شيخ مهدى كروبى، لباس شخصى ها به عمل توهین‌آمیز دیگری عليه روحانيان اقدام کردند.

حجت الاسلام محمدعلی صدوقی فرزند آیت الله محمد صدوقی (ملقب به سومين شهيد محراب) است، او بعد از فوت آیت‌الله خاتمی (پدر رئيس جمهورى پيشين) با حکم امام خمينى به عنوان نماینده ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه یزد منصوب شد و حکم وى توسط آيت الله خامنه اى (ولى فقيه و ؤرهبر ايران) تمدید شد.

محمد على صدوقى داراى سوابق معاونت قوه قضائیه در زمان آیت‌الله موسوی اردبیلی، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی و معاونت حقوقی و پارلمانی در دوره نخست رياست جمهورى سید محمد خاتمی مى باشد.

گفتنی است، محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان و دبیرکل فراکسیون خط امام مجلس پس از تظاهرات روز عاشورا و توهين به محمد على صدوقى، در نامه‌ای به علی لاریجانی خواستار شناسایی، برخورد و جلوگیری از این اقدامات شده بود.

از سوى ديگر، محمدرضا فلاح زاده استاندار يزد امروز شنبه 9-1-2010، در واکنش به آتش زدن درِ دفتر نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد در روز (جمعه) گفت: "اين عمل ازسوى هر فرد يا افراد وابسته به هر جريان و جناحى که صورت گرفته باشد، محکوم است."

در ايران معمولاً لباس شخصى به نيروهايى از حكومت مى گويند كه بدون يونيفورم به اجتماعات و اماكن و اشخاص حمله مى كنند تا مخالفت ها را سركوب كنند يا كاهش دهند.

در هفته‌های اخیر افراد لباس شخصى به بیت آیت‌الله دستغیب و آیت‌الله صانعی نيز حملاتى انجام داده اند. حمله به بيوت آيات و مراجع پيش از انقلاب 1979 به رهبرى آيت الله خمينى سابقه چندانی نداشته است و حتى در انقلاب مشروطيت و حوادث سياسى ديگر بيوت بزرگان دينى و مساجد پناهگاه معترضان بيدفاع بوده است.

توطئه شوم استاندار بيگانگان در بلوچستان


به گزارش آژانس خبری تفتان استانداراشغالگران درسرزمين اجدادی مردم بلوچ بازهم با آب و تاب ازامکانات بلوچستان اشغالی سخن گفت و مکارانه با بيان پيشرفت کشاورزی و توسعه اين سرزمين در جلسه گروه شيطانی "آمايش محيط زيست و توسعه پايدار سيستان و بلوچستان" از توطئــــــه ای شــــــوم پرده برداشت.

علی محمد آزاد که در بلوچ ستيزی تمام تجارب ابليسی فاشيستهای فارس را بکار گرفته است ازجنوب بلوچستان بعنوان " هـــــلال طــلايــی" نام برد وطمعکارانه گفت: " شرايط اقليمي مناسب وتنوع محصولات سردسيري، گرمسيري و قاره‌اي، سيستان و بلوچستان را به هلال طلايي تبديل كرده است. ... سيستان و بلوچستان تا شش برابر جمعيت فعال، ظرفيت اشتغال و اسكان به ويژه در جنوب استان را دارد."

زابليهای نمک نشناس واشغاگران فارس اين مهمانان نا خوانده تابحال زمينهای حاصلخيزوسيعی را در واش، پهره، بنپور، شستون، دهوار، دشتياری چهبار و کنرک غصب کرده و با کمک مستقيم مقامات و ادارات دولتی به نام خود ثبت کرده اند. استاندار بلوچ ستيز غصب اراضی کشاورزان بلوچ را
اينگونه ذکرکرد: "در پنج سال گذشته تحولات بزرگي در بخش‌هاي كشاورزي و اشتغال استان
ايجاد شده است".

.
استانداربيگانه در بلوچستان به اين راضی نيست ودرصدد افزايش تعداد اشغالگران فارس دربلوچستان زرخيز است. علی محمد آزاد چنان دررؤياهای شونيستی اش غرق است که می خواهد تعداد اشغالگران را در مناطق حاصلخيز وطــن مــان ( بلوچستــــان ) به شش برابرکشاورزان و نيروی فعال کار فعلی افزايش دهد.

علی محمد آزاد چنان پهلوان پنبه ای است که عجولانه قصد شوم در اقليت قرار دادن ما را در بلوچستان طلايی دارد. زهی خيال باطل

.
اسکندر مقدونی با لشکريان پارس، مغولان با همکاری پارسها واجداد علی محمد آزاد صفوی يان جنايتکار نتوانستند بر اين مردم و بر اين خاک و بوم چيره گردند. حالا اين فالانژ ولايت فقيهی جاهلانه و بدون درس گرفتن از تاريخ در پی عملی کردن رؤياهای شوم شاه عباس صفوی و خامنه ای جلاد است

.
به اين جنايتکارابله واربابش خامنه ای جــلاد، انشــاالله ثابت خواهد شد که رؤياهای شيطانی، بلوچ ستيزانه و مخرب شان را بزودی به گـــور خوهنـــد بـــرد

ممانعت ازرفت و آمد مردم بلوچ در خاک بلوچستان


خبرگزاری ضد بشری فارس به نقل ازيک پاسدار عقده ای زابلی بنام پاسدار احمد شهرکی اعلام کرد که " در دو هفته گذشته از ورود دو هزار و سيصد و هفتاد (۲۳۷۰) تبعه بيگانه غير مجازبه داخل کشور جلوگيری شد..."
خبرگزاری دروغپرداز فاشيستهای فارس در ادامه اين خبر به نقل از شهرکی جنايتکارافزود که" بيشتر اين افراد را تبعه افغان تشکيل می دهند."

بنابه اخبار رسيده به آژانس خبری تفتان مردم بيگناه بلوچ که اعضای خانواده يا قوم و خويش نزديک در دو طرف مرز ساختگی دارند متحمل بيشترين فشارها و برخوردهای غير انسانی پاسداران زابلی و سربازان فارس هستند. بيشتر افرادی که از تردد آنها در خاک بلوچستان جلوگيری شده بلوچ هستند نه افاغنه. م
واردی در دست داريم که بلوچها کارت شناسايی ايرانی با مشخصات دقيق و حتی کارت عکس دارباصطلاح ملی ايرانی ارائه داده اند اما سربازان عقده ای و فاشيست فارس به عمد در حضور دهها مسافر بلوچ، با کمال وقاحت گفته ا ند که" کارتهای شما جعلی است.."
زابليهای جنايتکار و فارسهای فاشيست فارس در پی آن هستند که بلوچهای بيشتری را مجبور به ترک بلوچستان غربی کنند.
آنها بيهوده سعی می کنند تا رابطه مردم بلوچ در دو طرف مرز انگليس ـ فارس ساخته کاملا قطع شود.
زابليهای جنايتکار با اربابان خونخوارشان همچون شهرياری فاشيست، نورا ی جاهل ، احمدی نژاد کوته فکر وسيد علی روضه خوان بدانند که مرزانگليس ساخته درقلب بلوچستان که فارسهای خودبزرگ بين و غارتگر ديوانه وار از آن پاسداری می کنند فاقد ارزش است و در درازمدت ماندنی نيست. بهترين راه تردد برای ما بلوچها در بلوچستان استفاه از تمام راهها و امکانات موجود در خاک وطن مان( بلوچستان )است. البته بدون استفاده از کاغذ پاره های ايرانی که پشيزی ارزش ندارند.

مصاحبه رهبر جنبش مقاومت امیر عبدالمالک بلوچ


به نام خدا
بدینوسیله جنبش مقاومت مردمی ایران (جندالله) به اطلاع عموم مردم می رساند که رهبر جنبش مقاومت امیر عبدالمالک بلوچ امروز یکشنبه 20 دی 88 برابر با 10 ژانویه 12010 ساعت 30 :10 شب بوقت تهران در تلویزیون تیشک پیرامون اوضاع فعلی منطقه و وضعیت مبارزات بلوچستان گفتگو خواهند کرد.

همچنین رهبر جنبش بعد از ظهر روز دوشنبه 21 دی 88 برابر با 11 ژانویه 12010 ساعت 00 :6 0 بوقت تهران با دکتر مهرزاد پارسا پیرامون اوضاع سیاسی ایران و راهکارهای جنبش در تلویزیون پارس گفتگو خواهند کرد.


جنبش مقاومت مردمی ایران(جندالله)

تداوم قتل مرزنشینان توسط نیروهای انتظامی


قتل شهروندان مرزنشین به بهانه مبارزه با قاچاق کالا در مناطق کردنشین توسط نیروهای انتظامی ادامه دارد و در تازه ترین این کشتارها دو برادر سردشتی در منطقه ی" نلاس " از توابع شهر سردشت مورد هدف تیراندازی نیروهای انتظامی قرار گرفته اند.

به گزارش کمیته کردستان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در ادامه کشتار سیستماتیک شهروندان کرد توسط نیروهای انتظامی در شب سه شنبه مورخه 15/10/88 در منطقه " نلاس" از توابع شهر سردشت به بهانه حمل کالای قاچاق، چند خودروی عبوری توسط نیروهای انتظامی به گلوله بسته میشود که در اثر این تیراندازی دو برادر به نامهای " مصطفی و قادر علیزاده " بر اثر اصابت گلوله به شدت زخمی می شوند و مصطفی علیزاده در راه انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست می دهد.

مصمم به متوقف کردن اجرای احکام اعدام هستیم / فراخوان عمومی

در عصر فناوری اطلاعات و دغدغه حقوق بشر، کماکان حکومت ایران بی توجه به اعتراضات داخلی و بین المللی به اجرای احکام غیرانسانی اصرار داشته و خصوصا در طی سالهای اخیر شیوه اعدام را به نوعی اخلاق و روش کاری برای خود مبدل ساخته است .

کسب فاجعه آمیز رتبه اول اعدام نوجوانان در دنیا و اعدام دست کم 330 زندانی در سال جاری که در صورت درصدگیری به تناسب جمعیت، باز هم دولت ایران را در صدر دنیا قرار می دهد تنها گوشه هایی از ابعاد اجرای احکام مرگ در ایران است که گزاش شده و یا به ثبت رسیده است . این در حالی است که مطالعات جامعه‌شناسانه و حقوق دانان ثابت نموده که حکم اعدام به هیچ‌وجه موجب ایجاد امنیت نمی شود و بالعکس باعث ترویج فرهنگ خشونت نیز می گردد.

بر پایه عملکرد سی ساله حکومت ایران، اجرای احکام اعدام به دو دسته عام و خاص تقسیم میشود، در دسته عام، بزهکاران بعنوان قربانیان ناهنجاری اجتماعی، شکافهای طبقاتی، فساد و فقر و.. قرار میگیرند که در رویارویی با قوانین متعدد منجر به اعدام و همچنین عدم رعایت کامل حقوق متهم در دوران تحقیق و دادگاه، محکوم به مرگ می شوند.

اما در دسته اعدامهای خاص، اعدام کودکان و نوجوانان، اعدامهای دسته جمعی و اعدام زندانیان سیاسی قرار دارد که حکومت ایران با توجه به شرایط بیرونی و سیاسی خود نسبت به اجرای آن تصمیم میگیرد، هر زمان قصدی برای ایجاد رعب و وحشت باشد زندانیانی پس از تحمل سالها زندان، بصورت دسته جمعی و بعضاً در ملا عام به دار آویخته میشوند که پیامی باشد از جنس مشت آهنین به جامعه.

در همین رابطه پس از وقایع انتخابات در ایران و به خصوص در پروسه دادگاههای نمایش داده شده در تلویزیون، تعدادی از شهروندان که پیش از انتخابات بازداشت شده بودند با تهدید و تطمیع در دادگاهها حاضر و به امید آزادی بر علیه خود سخن گفتند. فارغ از اینکه سرانجام این موضوع با محکومیت آنان به اعدام بعنوان قربانیانی جدید رقم خواهد خورد.

در آخرین اقدام، حکومت ایران پس از مشاهده موج گسترده اعتراضات مردمی در روز عاشورا فارغ از "جان باختگانی از جنس مردم"، معترضان را حرمت شکن خوانده و در دادگاه های غیر علنی و در فرایند مبهم قضائی محاکمه کرده و رسماَ اعلام کرده است که طی روزهای آینده تعدادی از آنان را به دار خواهد آویخت.

حکومت ایران بی توجه به حداقل قوانین و استانداردهای حقوق بشری و برپایه سیاست سی ساله خود و همچنین در راستای ایجاد رعب و وحشت و خاموش کردن اعتراضات در اقصی نقاط کشور، تهدید کرده است تعداد دیگری از زندانیان عقیدتی را در نقاط مختلف ایران اعدام خواهد کرد.

ما امضا کنندگان این نامه بعنوان مدافعان حقوق بشر با وجود بیش از 41 زندانی سیاسی محکوم و در آستانه اعدام شناسایی شده درمناطق کردستان، بلوچستان، اهواز، آذربایجان، تهران و ... قریب الوقوع بودن قتل عامی دیگر، بر اساس قاعده نظیر کشتار زندانیان در سال 1367 آن هم درپس سردرگمی وهیاهوی سیاسی پس از انتخابات را به جهانیان هشدار میدهیم .

ما معتقدیم اعدام نه تنها موجب حل و فصل بحران سیاسی و فرونشستن اعتراضات مردم ایران نمیشود، بلکه ناهنجاری های متعددی را در جامعه ایجاد کرده وباعث برهم خوردن نظم و نسق جامعه و ایجاد خلل در حيات فردی واجتماعی شده وتنها خشونت راترویج میکند.

همچنین اعلام می کنیم در مقابل سرکوب و محکوم کردن شهروندان بی دفاع در دادگاههای فاقد صلاحیت و مغایر با اصول حقوقی و همینطور قربانی کردن شهروندان با هدف ایجاد رعب و وحشت سکوت نخواهیم کرد.

بازتاب سیاست اعدام در افکار عمومی مردم ایران از چشم ها پوشیده نیست. کما اینکه در اقدام متهورانه هفته های اخیر درمنطقه سیرجان، مردم این شهر با دادان 10 جان باخته و 37 مجروح اراده خود را برای مخالفت با حکم اعدام در ملاء عام نشان داده اند

ما نیز با احترام به بلوغ فکری و اجتماعی مردم ایران، این اقدام شجاعانه را به عنوان اراده عمومی برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام شهروندان ستایش میکنیم و اعلام میداریم چنانچه این احکام در اماکن بسته هم به اجرا گذارده شود اعتراضات اجتماعی در قبال این موضوع را به گسترده ترین شکل ممکن دنبال میکنیم .

یقین داریم که به اجرا درآمدن معاهدات حقوق بشری جز با بهره گیری از ابزارهای مشروع در سایه عملگرایی محقق نخواهد شد. از این رو توجه سریع وبدون ملاحظه جامعه جهانی را خواستار بوده و از هرگونه حمایت، کمک و همکاری در این رابطه استقبال مینمائیم .


دبیرخانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

تهران – 18 دیماه 1388

انتقاد شدید مولانا عبدالحمید از صدا و سیما


مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های جمعه این هفته زاهدان، به توهین هایی که توسط برخی افراد در صدا و سیما به مقدسات اهل سنت و خصوصاً صحابه بزرگوار آنحضرت صلی الله علیه وسلم می شود اشاره کرده و با حرام دانستن این امر شنیع آن را مغایر با اسلام و قوانین جهانی دانست و گفت: چند هفته قبل نیز بنده در خطبه های جمعه از عملکرد صدا و سیما انتقاد کردم و گفتم که نباید صدا و سیما افراد تندرو و متعصبی را به صحنه بیاورد که بدنامی آنها معروف است و انسان با دیدنشان به وحشت می افتد.
مولانا عبدالحمید ادامه داد: توهین به مقدسات هیچ دین و مذهبی در جهان جایز نیست. دین اسلام حتی توهین و ناسزا گویی به مقدسات غیرمسلمانان توسط مسلمانان را حرام قرار داده است، چه رسد به اینکه مسلمانی مقدسات مسلمان دیگر را مورد توهین و ناسزاگویی قرار دهد.
افرادی دست به چنین اقداماتی می زنند که خودشان دین ندارند.
مولانا عبدالحمید تاکید کرد: صدا و سیما نباید از مسیر اصلی خود و از مسیر ملت خارج شود.
امروز بسیاری از عملکرد صدا و سیما انتقاد دارند. اما ما (اهل سنت) سی سال است که انتقاد داریم و از عملکرد تبعیض آمیز صدا و سیما ناراحتیم، اما متاسفانه هنوز ترتیب اثر داده نشده است و صدا و سیما هنوز به مقدسات اهل سنت ناسزا گویی می کند و مراسم اهل سنت را پوشش نمی دهد مگر در حد بسیار کم و آنهم گزینشی و ناقص.

۱۳۸۸ دی ۱۸, جمعه

فقر در بلوچستان


اینجا بلوچستان است سرزمین فقر . بیکاری

این جا آب نیست، مکتب نیست، طبیب نیست، تا بخواهی فقر هست

فقر و محرومیت و تبعیض در استانهای سنی نشین بیداد می کند

پوشیده نیست که منطقه بلوچستان، یکی از عقب‌مانده‌ترین مناطق در ایران است . شرایط زندگی مادی و معیشتی مردم ایران در هیچ منطقه‌ای، به وخامت وضعیت مردم بلوچ نیست. فقر در این منطقه بی‌داد می‌کند. بالاترین درصد بیکاران استان‌های کشور، به این استان تعلق دارد. این عقب‌ماند‌گی اقتصادی و فقر کمرشکنی که مردم بلوچستان با آن رو به رو هستند، نتیجه سیاست‌های تبعیض آمیزی‌ست که طبقه حاکم بر ایران، نسبت به اقلیت‌های ملی، از جمله بلوچ‌ها اعمال کرده است. اما مردم بلوچستان، تنها با عقب‌ماند‌گی اقتصادی و فقر کمرشکن ناشی از سیاست‌های تبعیض‌آمیز رو به رو نیستند. آن‌ها علاوه براین که همانند تمام توده‌های مردم سراسر ایران از آزادی‌های سیاسی محروم‌اند، به عنوان مردمی با ویژگی‌های ملی خاص خود، با تبعیض و ستمگری ملی رو به رو هستند. حقوق سیاسی آن‌ها به عنوان یک ملیت لگدمال شده است. اما جمهوری اسلامی، تنها به این نیز که همواره از سوی طبقه حاکم و رژیم‌های سیاسی آن، حتا پیش از به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی اعمال شده، بسنده نکرده است. جمهوری اسلامی به عنوان یک دولت مذهبی شیعه، بلوچ‌ها را که سنی مذهب هستند، مورد تبعیض، سرکوب و ستم‌گری قرار داده است. نتیجه این مجموعه‌ی سیاست‌های ارتجاعی جمهوری اسلامی، رشد روزافزون نارضایتی و اعتراض مردم بلوچ بوده است. اما رژیم، پاسخ این اعتراضات مردم را با سرکوب‌های وحشیانه، زندان و اعدام‌های پی در پی داده است











پهره

شرح واقعه حمله به کروبی در قزوین از زبان پسرش


به گزارش خبرگزاری فرانسه، خودرو حامل مهدی کروبی در قزوین مورد اصابت گلوله قرار گرفت. به گزارش خبرآنلاین خبرگزاری فرانسه مدعی شد در این حمله پنجره اتومبیل آسیب دید.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع داخلی خود نوشت: «حدود 500 نفر در قزوین ساختمان محل استقرار کروبی را محاصره کرده و با پرتاب سنگ و شکستن پنجره ها به آنجا حمله ور شدند».

به ادعای این خبرگزاری سرانجام پس از 4 ساعت، پلیس ضد شورش مداخله کرده و کروبی را از ساختمان خارج کرد.

به ادعای این خبرگزاری «هنگام خروج، خودروی کروبی مورد اصابت گلوله قرار گرفت ولی چون این خودرو ضد گلوله بود تنها پنجره آن آسیب دید».

فرزند مهدی کروبی به تشریح وقایع روز گذشته قزوین و تیراندازی به اتومبیل پدرش پرداخت.

حسین کروبی گفت:« آقای کروبی برای شرکت در مراسم روضه خوانی ماه محرم که در منزل آقای قوامی در قزوین برپا بود روز پنجشنبه به این شهر سفر کرد.»

به گزارش پارلمان نیوز وی افزود:«همزمان با ورود آقای کروبی به قزوین، پیامکی در سطح گسترده به مردم شهر قزوین ارسال می‌شود که "ولایتمدارها به پاخیرید، کروبی به قزوین آمد" و آدرس منزل آقای قوامی در آن پیامک ذکر شده بود.»

کروبی ادامه داد:«اما آقای کروبی ابتدا به منزل آقای قوامی نمی‌رود و برای استراحت به منزل یکی از اقوام آقای قوامی می‌رود تا بعد از اندکی استراحت در مراسم عزاداری شرکت کند.»

وی تصریح کرد:«بعد از ساعتی چند اتوبوس و مینی‌بوس از پایگاه‌ها در جلوی محل اقامت آقای کروبی مستقر می‌شوند .این افراد سپس با سنگ و آجر تمامی شیشه‌های محل اقامت آقای کروبی که در طبقه سوم بود را شکستند و به فحاشی و اهانت به ایشان پرداختند.»

وی همچنین گفت:«یگان ویژه نیز در محل حاضر و یک دالان برای عبور آقای کروبی ایجاد و پدرم سوار خودرو می‌شود و با حفاظت یگان ویژه قزوین را به مقصد تهران ترک می‌کند.»

کروبی سپس اظهار داشت:« در حین ترک منزل؛ این افراد با تخم‌مرغ و آجر به خودرو حمله می‌کنند و همچنین دو تیر به خودرو اصابت می‌کند یکی به شیشه جلو و یکی هم به شیشه عقب، با توجه به اینکه خودرو ضدگلوله بود جدار رویی شیشه عقب می‌شکند و شیشه جلو نیز ترک بر می‌دارد.»

وی خاطر نشان کرد:«یگان ویژه تا ابتدای اتوبان خودروی آقای کروبی را اسکورت کردند و بعد از آن پدرم به تهران بازگشت.»
ipn

مرجعیت تشیع کالای بی‫ ارزش بازار سیاست!

د. حسن کریمیان (استاد دانشگاه های آمریکا(

دنیا در روزگار ما عجب شکل و شمایلی بخود گرفته! در این دنیای اعجوبه کشور بی مهار ما جزیره عجائب هستی گشته!...

روز جمعه گذشته یکی از علمای ریاض عربستان در خطبه خود از تدخل بیمورد و فتنهافروزی سران کشورمان در یمن ودکتر محمد العریفی یکی از دعوتگران صاحب نام جهان اسلام عربستان گله کرد. ویکی از مراجع شیعه را که جامعه تشیع جهانی او را نه سر پیاز مرجعیت میداند و نه ته پیاز آن، شخصیتی آتش افروز که نام و نشانش بعنوان آخوند دربار استعمارگران انگلیس و آمریکا، با فتنههای طایفی و خشونتها و جنایتهای مذهبی در عراق، بر سر زبانها افتاد را فردی ناشایست شمرد. و تعجب نمود که چگونه دست نشاندگان رژیم ایران در یمن او را بعنوان واسطهی صلح و آشتی بین جدایی طلبان حوثی و حکومت پیشنهاد کردهاند!

این سخنان یک شیخ گمنام سعودی که نه مفتی آن دیار است و نه وزیر ارشاد و نه از خانوادهی سلطنتی در یک مسجدی خاموش در گوشهای از شهر ریاض را رسانههای فتنهافروز کشورمان آنچنان شاخ و برگ داده و دنیا را بهم ریختهاند که نگو و نپرس...

همهی این ساز و دهلها در حالی نواخته میشود که در کشور ما مراجع و علمای ردهی اول شیعه نشخوار بازار سیاست میشوند!

بزرگترین وسرشناسترین مرجع عالیقدر جهان تشیع امروزی؛ کسی که امام خمینی در هشتم فروردین 1368 ایشان را حاصل عمر خویش معرفی کرد، رخت از دنیای فانی در حالی بربست که رسانههای دولتی و رقاصان بازار سیاست از او به عنوان؛ منافق، و کافر و بی دین، و خودفروخته و دشمن دین و ملت نام برده، با هزار و یک الفاظ رکیک و فحاشی او را بسوی جهان آخرت بدرقه کردند!..آیت الله سیستانی از مراجع شیعه عراق

و کسی چیزی نگفت! نه اعتراضی و نه درخواست معذرتی!... چونکه چوپان گله خود گرگ آن بود...

شخصيت دوم جهان مرجعیت تشیع امروزی آیت الله صانعی نیز روزانه مورد اهانت و اسائهی ادب از سوی دولت و آخوندهای درباری و ولایت فقیه پرستان میشود، و کسی هیچگونه اعتراضی ندارد!..

آیت الله بروجردی در زندان اوین زیر شکنجه و هتاکی بسر میبرد و هیچ ککی وجدان تشیع صفوی ولایت پرست را نمیگزد!..

و قبل از این نیز آیت الله محمد شیرازی، و آیت الله ابوالقاسم خوئی تنها بدین دلیل که از ولایت پرستی سرباز زدند توسط حکومت وآخوندهای درباری زیر خروارها اهانت و هتاکی دفن شدند!.. وهیچ آبی از آسیاب نیفتاد...

حال که حکایت چنین است، چه شده که بخاطر یک آخوند فتنه افروزی که نام و نشان تشیع را در عراق به لجن کشیده، چنین علم شنگهای براه افتاده؟!...

آیا هدف از این تبلیغات رسانهای، و از کاهی کوهی ساختن، همان فتنه افروزی و خنجر زدن به وحدت و همبستگی مسلمانان جهان نیست؟!..

آیا هدف تغییر جهت عقربهی افکار عمومی مردم جهان از جنایات رژیم ما در کشورمان و در کشور یمن و عراق و افغانستان و سایر مناطق جهان نیست؟!..

آیا هدف فرار از بحرانهای داخلی و رودهای خونی که در خیابانهای کشور بدست سپاهیان امام زمان مزعوم براه افتاده، و دشمن خارجی ساختن نیست؟!..

چه عاید ملت ما از این میشود که به آخوند گمنام سعودی بتازیم و از یک آخوند فتنه افروز عراقی دفاع کنیم؟!..

آیا مشکلات ملت ایران در گرو این ماجراهای ساختگی است؟!..

صد عجبا به این رژیم آخوندی ما که هنوز ملت ایران را پس از 30 سال نشناخته!

ملت ما آگاهتر از این است که با چنین ترفندهای موذیانهی صفوی میدان را خالی کند..

و در واقع این چاههایی که بهر کسان کنده میشوند در نهایت گورستان تاریخ گورکنان خواهند شد!...
سنی نیوز

کنسول ایران در نروژ خبر تقاضای پناهندگی خود را تایید کرد


دبی – العربیه نت

محمد رضا حیدری کنسول ایران در اسلو تاکید کرده است که در " اعتراض به سرکوب تظاهرات معترضان از سمت خود استعفا داده است."

حیدری در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت :" اگر برگردم نمی دانم چه اتفاقی خواهد افتاد.. دوستانم به من گفته اند که اگر برگردم مشکلاتی برایم پیش خواهد آمد."

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه ایران خبرتقاضای این دیپلمات بلندپایه درسفارت ایران را رد کرده واعلام کرده بود " دوره ماموریت وی تمام شده است وطی روزهای آینده به ایران بازخواهد گشت."

تلوزیون دولتی نروژ اعلام اخیرا در گزارشی اعلام کرده بود کنسول ایران در اسلو در اعتراض به وقایع اخیرایران از سمت خود استعفا داده واز نروژ تقاضای پناهندگی کرده است.

آقای حیدری از سه سال پیش به عنوان کنسول سفارت ایران در اسلو همکاری می کرد و پس از سرکوب اعتراضات عاشورا به محل کار خود مراجعه نکرده است.

اعتراضات روز عاشورا با واکنش شدید نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شده بود و براساس آمار رسمی دست کم 8 تن ازشرکت کنندگان در تجمعات و از جمله خواهرزاده میرحسین موسوی کشته شدند.

پیشتر عادل اسدی کنسول سابق ایران در دبی که در سال 2001 در سوئد پناهنده شد در این زمینه گفت :" وزارت خارجه ایران درحال حاضر با مشکل نارضایتی گسترده کارمندان روبه رو است."

اسدی در گفتگو با العربیه نت افزود :" تعداد زیادی از اعضای سپاه پاسداران ووزارت اطلاعات به استخدام وزارت خارجه درآمده اند وبا وجود عدم برخورداری از تجارب دیپلماتیک برای تصدی مسئولیت های مختلف درسفارتخانه ها منصوب می شوند."

به گفته آقای اسدی " دیپلمات های ایرانی هنگامیکه به خارج از کشور می روند دیدگاه آنها نسبت به مسائل سیاسی وزندگی تغییرمی کند.. هنگامیکه آزادی های رایج در کشورهای محل خدمت خود با فضای بسته در ایران واستبداد ولایت فقیه مقایسه می کنند خود را در برابر سوال های مختلفی می بینند بنابر این بعضی از آنها راه خود را از نظام جدا می کنند."

۱۳۸۸ دی ۱۷, پنجشنبه

بی خبر از وضعیت ملا جمعه طایشه ای در زندان تــهــران


به گزارش سیامک کرماشانی خبرنگار دووربـیـــن،ملا جمعه طایشه ای { تپه ماران } مدت ١٠ روز پیش در تهران دستگیر و در مکان نامعلومی بسر می برد . ملا جمعه طایشه ای که برای کارگری به تهران رفت بود، در شرکت تماشا متعلق بي صدا وه سيما در منطقه فرح زاد مشغول کارگری بود که توسط نیروهای اطلاعات دستگیر و به جای نامعلومی منتقل کرده اند . همسر و ٦ فرزند ملا جمعه از سرنوشت و چگونگی اسارت ملا جمعه طایشه ای بی خبر و کسی جوابگوی آنها نیست .

توهمي بنام سيستان /تفسيري از "س.س" گزارشگر راديو بلوچي اف ام از زاهدان


در سال 1309 هجري شمسي "دزداپ" به زاهدان تغيير نام داد و در سال 1310 شمسي آن مركز استان جديدالتاسيس "بلوچستان و سيستان" گرديد ( اين استان از جدا شدن بلوچستان از كرمان و روستاي حيدرآباد ?نصرت آباد سنجراني كه به سيستان تغيير نام پيدا كرد - از جنوب خراسان تشكيل شد ) اما اين تقسيمات (همچون تقسيم بلوچستان ايران و پاكستان ) تاثيري در كوچ عشاير بلوچ نداشت و تمام قلمروي خراسان جنوبي و جنوب كرمان و مكران محل سكونت بلوچ ها بود . سالها بعد از آن استان بلوچستان و سيستان نام خود را به "سيستان و بلوچستان" دادبا روي كار آمدن حكومت شيعه در ايران نگاه به تعدادي از اقليت شيعه زابلي كه ساواكي هاي ديروز بودند و ولايتمداران امروز در مقابل بلوچ هاي سني عوض شد و حكومت مركزي از آنان بنوعي براي تضعيف ملت بلوچ (كه هميشه براي حكومت مشكل آفرين بوده اند ) استفاده كرد. شيوه ايي كه با وجود اثبات ناكارآمدي آن هنوز هم ادامه دارد تا اينکه سيستان و سيستانيهاي متعصب با كمك حكومت مذهبي توانست تمام پست ها و منصب هاي اداري و تجاري منطقه را تصاحب كند و علاوه بر اين از شيوه نظامي (همچون حمله و اعدام ...) به فرهنگ يك ملت بتازد تا نامي از بلوچ و بلوچستان و فرهنگ اصيلش باقي نباشد .
آري مدارس دخترانه به بهانه متحدالشكل كردن لباس دانش آموزان لباس بلوچي را ممنوع كردند و بعد از چند سال پسران بلوچ هم به همان بهانه در مدارس از پوشيدن لباس بلوچي منع شدند .(عدم تدريس زبان بلوچي در بلوچستان آنهم زماني كه در دانشگاه هاي معتبر اروپا كه تا مقطع دكترا اين زبان تدريس مي شود نيز بماند ) در ادارات نيز معدود بلوچي اگر يافت شود بايد به فرهنگ و لباسش پشت پا بزند وگرنه متهم به تعصب و قوم گرايي و... مي شود و هرچند وقت نيز بايد پاسخگوي "برادران حراستي" باشد .
عداوت و كينه اين افراد متحجر بر ضد ملت بلوچ بدينجا ختم نگرديد. آنها تلاش هاي فراواني براي حذف نام بلوچستان كردند. بيشترين تلاششان معطوف به مركز استان,زاهدان است. (لازم به يادآوريست اين ها فقط بخش كوچكي از اقدامات اين گروه متعصب از سيستانيها براي حذف نام بلوچ و بلوچستان مي باشد اين اقدامات از كوچ دادن بلوچ ها گرفته تا نوشتن نام سيستان بعنوان آدرس پستي قبوض آب و برق و تلفن و حتي تقويم هايي كه كد شهر ها را نوشته .... ). براي بهتر روشن شدن ماجرا چند مثال مي آورم
1- كوچاندن بلوچ ها از منطقه تاسوكي و اعلام اين منطقه بعنوان دشت سيستان و همچنين ايجاد يك شهرك بعد از عمليات تاسوكي در آنجا و احتمال اسكان دادن برخي از سيستاني ها (لازم بيادآوريست محدوده جغرافيايي سيستان هميشه در حال تغيير و گسترش است بطوريكه كارخانه سيمان زابل بنام سيمان سيستان در 60 كيلومتري زاهدان و در نزديكي روستاي حرمك از توابع زاهدان در حال تاسيس است !!!

2- تاسيس يك شهر جديد بين زاهدان و زابل بنام "رامشار سيستان" و فراهم كردن انواع امكانات براي سكونت زابليهاي خودي در آن
3 -كوچ دادن سيستاني ها (خودي) به زاهدان و ديگر شهرهاي بلوچستان در سطح كلان تا هم در تغيير تركيب جمعيتي و همچنين در تصدي پست ها بعنوان بومي منطقه موفق باشند. طوريكه بيش از 80 در صد روستاهاي زابل داراي سكنه بلوچ اند,اما بدون کوچکترين حق راي و اختيار .
4- تاسيس ده ها شركت با نام سيستان و هامون كه از مراجع تقليد شيعه و آخوند هاي قم براي مبارزه با به اصطلاح وهابيت برايشان پول هاي كلان فرستاده مي شود و تملك زمين هاي اطراف زاهدان و ساير شهر هاي بلوچستان و سكونت افراد غير بومي خصوصا سيستاني ها در آن ? بطوريكه يكي از همين شركت ها در راستاي سياست هاي تفرقه افكنانه خود اقدام به تاسيس ميدان ميوه و تره بار بزرگي در اول جاده زاهدان زابل بنام "هامون ثمر" نمود.اين اقدام پس از آن صورت گرفت كه بلوچ هاي منطقه طي يك مناقصه كه توسط شهرداري آن هم با رعايت تمام اصول قانوني انجام گرفت برنده برخي غرفه هاي ميدان ميوه و تره بار تازه تاسيس شدند.اين حق قانوني بلوچ ها (كه صاحبان واقعي منطقه نيز بشمار مي روند ). اما به مذاق سيستاني هاي متعصب خوش نيامد و حاضر نشدند از ميدان ميوه و تره بار قبلي (كه با وجود تمام مشكلات بهداشتي اش هنوز نيز فعال است ) خارج شوند و در كنار بلوچ ها كاسبي نمايند.آنان با نامه و نامه نگاري و تبليغات دروغين مبني بر استيلاي وهابيت در منطقه و پادرمياني آخوند هاي قم توانستند در يك اقدام كاملا غير قانوني زميني در اطراف زاهدان تصاحب و ميدان ميوه و تره باري مخصوص سيستاني ها تاسيس كنند .در حالي كه شهر نياز به دو ميدان ميوه و تره بار نداشت.اين خود علاوه بر نمايان نمودن چهره واقعي اين گروه متحجر و نشان دادن دشمني آشكار آنان با ملت بلوچ بنوعي دهن كجي به تمام مردمي بود كه شهرداري با استفاده از ماليات آنها ميدان ميوه و تره باري آنهم با هزينه هاي سرسام آور و با وجود كمي بودجه ساخت و به عينه نشان داد که در حكومت مذهبي ايران قانون و رعايت آن معنا و مفهومي ندارد ? حالا نيز شهرداري اعلام كرده ميدان بار شهرداري كه بلوچ ها در آن غرفه دارند با "ميدان هامون ثمر" كه زابلي ها در آن غرفه دارند بصورت رقابتي با هم كار كنند يعني بنوعي خودشان بلوچ و زابلي را مقابل هم قرار دادند
5- عدم معرفي و توجه و رسيدگي به آثار تاريخي و باستاني بلوچستان كه در حال تخريب اند . بطوريكه اكثر مردم آنقدر كه" شهر سوخته" (البته شهر سوخته مال بلوچستان است نه سيستان ) و كوه خواجه و دهانه غلامان را مي شناسند آثار باستاني شهر خود را نمي شناسند
6- تاسيس" شبكه تلوزيوني هامون"( درياچه اي در سيستان ) براي معرفي و نشان دادن سيستاني ها و لهجه سيستاني و رقص سيستاني ?( رقص سيستاني يا خراسان جنوبي???) - تا بنوعي اين دو درصد (زابل ) بر 98 در صد ( بلوچستان ) بچربد
7- تغيير نام ادارات و خيابان ها همچون "نهاد رهبري در امور اهل سنت بلوچستان" به "نهاد رهبري در امور اهل سنت سيستان و بلوچستان" و يا خيابان مولوي عبدالعزيز به خيابان مولوي در مقابل نام گذاري شيلات به نام اداره كل شيلات سيستان و همچنين نام گذاري خيابان هاي مهم و پر جمعيت زاهدان بنام هيرمند و سيستان و همچنين تاسيس مجتمع هايي با بودجه دولتي بنام "هامون كنار "و هامون و... و اين در حاليست كه در زابل هيچ خياباني بنام بلوچستان و يا يكي از ديدني هاي بلوچستان نيست و حتي در خود زاهدان بعنوان يكي از شهر هاي بلوچستان هيچ خيابان يا ميدان و يا كوچه ايي بنام بلوچستان نامگذاري نشده است
8- ابطال شناسنامه بلوچ هاي منطقه و معرفي آنان بعنوان افغانبله, در پايان بايد گفته شود که يك عده افراد متحجر در صدد خذف نام و فرهنگ بلوچستانند ,با ثمر يا بيثمر!! اما ديوار بي اعتمادي و تشديد عداوت و كينه بين بلوچ و زابلي به نيم ساز خود رسيده است و بهر طريق ممکن بايد شکسته شود . فقط روشنفکران سيستاني همراه با ملت ستمديده بلوچ ميتوانند جلوي رشدش را گرفته و آنرا فرو ريزند

تفسيري از "س.س" گزارشگر راديو بلوچي اف ام زاهدان

اظهارات فرمانده مرزبانی در باره انسداد مرزها


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ایسنا فرمانده مرزباني جمهوري اسلامي ايران از بررسي طرح تقويت مرزباني در صحن علني مجلس شوراي اسلامي در آينده نزديك خبر داد.

به گزارش سرويس حوادث ايسنا، ذوالفقاري با اشاره به حضور خود در جلسه کميسيون امنيت ملي، افزود: سازمان جديد مرزباني کشور به تصويب فرمانده کل قوا رسيده و همزمان با آن قرار است طرح تقويت مرزباني در مجلس به تصويب برسد.

وي با بيان اينكه در جلسه کميسيون امنيت ملي ويرايش‌هاي نهايي روي اين طرح صورت گرفته است، تصريح كرد: با توجهي كه نمايندگان به امنيت مرزها در کشور دارند و قولي که براي تقويت مرزها به مردم داده اند با تصويب اين طرح گام موثري در اين زمينه صورت خواهد گرفت.

فرمانده مرزباني كشور در ادامه افزود: در خصوص انسداد مرزها، طرح جامعي در دست است که تمام مرزهاي کشور به خصوص مرزهاي پرخطر درشرق، شمال غرب و براساس آن از امکانات خاصي نظير امکانات راداري واپتيکي، سيم خاردار، استفاده خواهد شد.

وي از طرح عمليات مشترک مرزي برخي کشورها خبر داد و گفت: مبارزه با نفوذ گروههایی چون ريگي در استانهاي مرزي جنوب شرق کشور در دستور کار است.

سردار ذوالفقاري با اشاره به اينكه پليس مرزباني در حال گسترش امکانات خود از جمله استفاده از دوربين‌هاي حرارتي ديد در شب و توسعه پايگاه‌هاي مرزي است، خاطرنشان كرد: در حال تهيه شناورها براي دريا هستيم تا کار با سرعت بيشتري دنبال شود.

وي همچنين در خصوص مبارزه با گروهای مبارز گفت: ما موظف به مبارزه جرائم مرزي هستيم و قوانين لازم در اين خصوص وجود دارد.

فرمانده مرزباني در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين که چند درصد مرزها مسدود شده است، گفت: ما براي طرح جامع مرزها سه هزار و چهارصد ميليارد تومان برآورد اوليه داشتيم که در چند سال اخير دولت و مجلس اعتباراتي را اختصاص دادند که بخشي از انسداد کامل در برخي از مرزها اجرا شده است اما همچنان راه طولاني در پيش داريم.


تیراندازی نیروی انتظامی به سوی مردم عادی در ایرانشهر و شهادت چندین نفر


به گزارش اژانس خبری تفتان از ایرانشهر نیروی انتظامی رژیم جنایتکار ولایت فقیه در شهر ایرانشهر به سوی یک خودروی شخصی آتش گشود که راننده خودرو آقای مرادبخش کدخدائی فرزند عیسی در محل به شهادت می رسد و خودرو از کنترلش خارج شده و به یک دستگاه پراید برخورد می کند و منجر به آتش گرفتن پراید می شود و تمامی سرنشینان پراید به شهادت می رسند و کاملا می سوزند.
لازم به ذکر است که آقای مرادبخش کدخدائی همراه با خانواده اش از ایرانشهر عازم فنوج بوده است که هنوز از شهر خارج نشده و در خیابان درزاده بوده که هدف تیراندازی جنایتکاران رژیم ولایت فقیه قرار می گیرد.
طبق گزارشها از ایرانشهر گشت نیروی انتظامی پس از تیراندازی به سوی مرادبخش وقتی می بینند که خودوری وی با پراید برخورد می کند فرار می کنند تا کسی متوجه این جنایت نیروی انتظامی نشود اما بسیاری از مردم محل که شاهد صحنه بودند نیروهای جنایتکار نظام را می بینند.
جنایت و قتل و کشتار تبدیل به شغل نیروهای نظامی رژیم در بلوچستان شده است و هر روز فرزندان بی گناه بلوچستان به بهانه مختلف توسط متجاوزان کافر به شهادت می رسند.

سایت شبکه سنت ،سخنرانیهای دینی به زبان بلوچی




http://www.sunauae.net

شهیدان زنده اند




ای عبدالمالک


چه بگویم ترا رهبر یا که سردار ای عبدالمالک

قهرمان یا که فرزند جگردار ای عبدالمالک

حامل رحم و کرم یا دشمن جبار ای عبدالمالک

ناجی قوم بلوچ یا قاتل غدار ای عبدالمالک

هر دو هستی هم رهبر و هم سردار ای عبدالمالک

جز تو کسی نکند دشمن ملت بر دار ای عبدالمالک

رهبری ره بنما ما نه ایم اهل شعار ای عبدالمالک

سخت تر هر چه بود کار به ما بسپار ای عبدالمالک

اهل رزمیم و مقاوم و وفادار ای عبدالمالک

جان فدا دور نگر راز نگهدار ای عبدالمالک

از حرکت تو لرزه بر اندام شده هر غدار ای عبدالمالک

تو ناجی قوم بلوچی خدایت یاور و یار ای عبدالمالک

از محمد ارمیان

ما پیروز خواهیم شد



نلسون ماندلا میگوید
:ما اطمینان کامل داریم که فقرا و محرومین دیر یا زود بر سرزمین مادریشان حکمرانی خواهند کرد.

تفتان : ما هم یقین کامل و اعتقاد راسخ داریم که دیر یا زود سرزمین عزیزمان بلوچستان بدست جوانان این سرزمین اداره خواهد شد و متجاوزان خواسته یا ناخواسته باید بلوچستان را ترک کنند.

فرازهائی در ملاقات با رهبر انقلابی بلوچستان امیر عبدالمالک بلوچ


بنام خداوند عادل و متعال


چه خوش باشد که بعد از انتظاری به امیدی رسد امیدواری

خداوند متعال خالق و مالک این کائنات لا یتناهی و تمامی جهان هستی است و خداوند عادل است و عدل را دوست دارد و انجام آن را به همگان توصیه میکند ان الله یامر بالعدل والاحسان و از انسان میخواهد که به عنوان خلیفه اش بر پشت این زمین هم خود تن به عدالت دهد و از تجاوز به حقوق دیگران بپرهیزد عدالت عامل بقای نظام هستی و حامل خوشبختی و شادی و صلح و آرامش است و ظلم عامل تباهی و حامل بدبختی و بربادی و انجام این کار را خداوند بعهده انسان گذاشته تا با نحوه عملکرد خود محیط زیستش را یا بوسیله عدل پر از صلح و صفا وآباد و شاد کند و یا بوسیله ظلم و جفا بدبخت و ناشاد و برباد نماید با این تمهید برمیگردیم به بلوچستان بمعنای محیط زیست مردم بلوچ ملت بلوچ بنابر عدم مبارزه عقب مانده ترین ملت و بدبخت ترین و بی عزت ترین و پایمالترین و محکومتربن مردم روی زمینند چون هنوز حتی برای ابتدائی ترین حقوق انسانی شان که به شدت لگدمال است اجازه حرف زدن هم ندارند چه رسد به اعتراض و انتقاد و تظاهرات .خفقان مطلق حاکم بر محیط زیست این مردم است اصلی ترین سبب این وضع شرم آور فقدان یک رهبری آگاه و آتیه نگر و قاطع و وفادار بمردمش بوده است فعلا ضرورت آن نیست که رهبریهای ضعیف و منفعل و سازشکار و غیر مخلصی را که با حمایت حکومتهای ظالم . متجاوز در عرصه سیاسی قوم ما ظاهر شده و این منصب را بناحق اشغال کرده اند در این مجال محدود مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم ولی اگر در این خصوص لحاظ داری نکنیم بر همگان واضح است که همه مدعیان سرپرستی و رهبری این قوم در گذشته چنان کاری نکرده اند که بتوان نام رهبر و رهبری بر آ ن نهاد و وضع اسف انگیزی که امروز در بلوچستان بر فضای زندگی مردم حاکم است خود درست بودن این ادعا را قویا پشتیبانی میکند این وضع محکومانه ، شرم آور و غیر قابل تحمل فعلی نتیجه مستقیم رهبریهای سازشکارانه،مصلحت پرستانه و عافیت طلبانه همانهائی است که ینام رهبر و یا سردار و یا نماینده مردم تاکنون در بلوچستان نقش منفی ومنفعلانه ای داشته اند.

در این زمان قحطی رجال ،رجالی که دارای صداقت و مردانگی و صلابت لازم برای رهبری و نجات یک ملت شدیدا تحت ستم مانند بلوچ که بدون تعارف در مرز حیات وممات و نا امیدی مطلق برای نجات قرار گرفته است امیدی یزرگ و باور نکردنی بوجود آمده است در این شرائط بسیار نا امید کننده این در حقیقت یک فضل الهی است که مردی لایق با صلاحیتهای فوق العاده و بطور غیر منتظره ای در صحنه بلوچستان ظلمزده پدیدار گشته است مردی که از لحاظ سنی خیلی جوان و به لحاظ عقلی خیلی پر و پخته و کاردان است جوانی بسیار سر حال و مصمم برای مبارزه است که کم حرف میزند و زیاد عمل میکند این جوان بیست و چهار ساله که مصمم به مبارزه و نجات ملت بلوچ از محکومیت مطلق است در چند عملیات هشدار دهنده که در بلوچستان انجام داد دنیائی از شادی را برای مردمش به ارمغان آورد احساسات سرکوب شده و مشاعر افسرده و نیم جان فرد فرد ملت بلوچ با انجام این عملیات قهرمانه به یکباره جان گرفت و شکوفا شد و همین باعث شد که عبدالمالک ریگی در اذهان مردم ،مردمی بتمام معنی تحت ستم که مدتها در انتظار ظهور یک ناجی برای خود بودند در یک چشم به هم زدن تبدیل به یک قهرمان و سردار بزرگ و حقیقی شد آری بلوچستان در حال اضمحلال از دیر باز حقیقتا نیاز به مرد مبارز و ناجی داشته است و آن همین سردار عبدالمالک بلوچ است که خداوند پس از قرنها به این ملت محکوم ارزانی داشته است .امروز اگر مردم بلوچ به هوش نیایند و قدر این مبارز و فداکار و جان بر کف خود را ندانند و بتمام معنی و همه جانبه به حمایتش بر نخیزند بدون تردید بدانند که غلامی و محکومیتشان تا ابد تثبیت خواهد شد.

وصف این شخص که اینجا و آنجا و همه جا به دهان میگشت تعدادی از مسئولین نهضت عدالت بلوچستان را بر آن داشت که هر طور شده با ایشان دیدار کنند پس از تلاش زیاد رشته ای بدست آمد که سر دیگر آن با پیچ و تاب زیاد و گذر از مقاطع متعدد امنیتی در پایان به مقر موقت این رهبر وصل میشد ادامه دارد.....


قسمت پایانی

پرسیدم برنامه کار شما دقیقا چیست؟
این مقاومتتان را با چه توضیحاتی برای مردم توجیح میکنید ؟چرا نام جندالله بر مقاومتتان گذاشته اید؟ آیا نمیترسید که شما را هم مثل حزب الله و غیره وارد لیست تروریستهای جهان کنند؟ مقداری مکث کرد و گفت چون ما تروریست نیستیم این فکر را نکرده ایم چون ما به همه کسانی که ایمان به خدا دارند و عمل صالح انجام میدهند و در صورت نیاز به داد مظلومان میرسند چه مسلح باشند و چه غیر مسلح جندالله میگوئیم یعنی کسانی که به خاطر خدا کار میکنند و اینکه ما اسلحه برداشته ایم دلیل داریم ما اهلسنت وبویژه قوم بلوچ تحت ظلم مطلق قرار گرفته ایم رژیم و ایادیش وارد خانه ما شده اند و بطرزی قلدرمنشانه با سرنوشت ملیونها ایرانی بازی میکنندمشتی نفهم و بی منطق به زور اسلحه بر ما مسلط شده اند و در خانه ما با امنیت و آسایش به سر میبرند و ما در جوی پر از وحشت و اختناق و با ترس و دلهره به سر میبریم این رژیم برای ما وضعی پر خفت و ذلت به ارمغان آورده است که هیچ کس حق ندارد کوچکترین انتقادی از اعمال غیر انسانی رژیم کند؟
آیا باید در برابر این همه بیعدالتی و ظلم و ستم سکوت کنیم ؟ آیا جنگیدن در چنین شرائط غیر انسانی که بر مردم ما تحمیل کرده اندعملی تروریستی به شمار می آید؟یا یک جنگ عادلانه و به حق و برای رفع ظلم از خود؟
ما همین امروز آماده مذاکره هستیم البته به شرط عدالت ؟ما همین الان برنامه ای که حاوی همه مطالبات مردم بلوچ و اهلسنت ایران و دیگر اقلیتهای قومی هم هست روی میز رژیم میگذاریم .
اگر صادقانه بپذیرد و به آن شکل قانونی بدهد و بمورد اجرا در آورد ما عاشق جنگ نیستیم اما جائی که منطق و سخن و گفتمان میسر نیست و از راه دیپلماتیک نمیتوان به حقوق دست یافت چاره ای جز جنگ نیست لذا ما در چنین موقعیتی نبرد با رژیم پست ایران را آغاز نموده ایم و تا اخرین قطره خونمان خواهیم جنگید تا پایه های رژیم را سست کرده و به این نظام طاغوتی خاتمه دهیم تا مردم خود سرنوشتشان را بدست گیرند ما دیگر زورگوئی و قلدری و تحقیر را نمیپذیریم ما این را هم اعلان میکنیم که با کردها ،با آذریها ، با عربها ، با ترکمنها و سایر ملت ایران که تحت ظلم و ستم هستند شریک غم و همدرد هستیم هر و قت لازم باشد در کنار آنها با رژیم خواهیم جنگید در تمامی مناطق اهلسنت در کنار اهلسنت مظلوم خواهیم ایستاد و خواهیم جنگید.
گفتم :رژیم در رسانه های خود شما را به عنوان مشتی دزد و قاتل و راهزن و اشرار معرفی میکند
گفت:تنها این رژیم نیست که چنین میکند همه رژیمهای ظالم مبارزین علیه ظلمشان را چنین معرفی میکنند و از این بابت اصلا غمی نیست باتیستا دیکتاتور کوبا ،فیدل کاسترو و همراهانش را مشتی دزد و راهزن و اشرار تبلیغ میکرد اما وقتی اینها در مبارزه شان پیروز شدند به عنوان قهرمانان و ناجیان ملت شناخته شدند رژیم هر قدر میتواند بر علیه ما تبلیغات کند مردم خودشان بهتر میدانند که ما دزد و رهزن و اشرار نیستیم و این رژیم است که دارد شرارت میکند و دروغ میگوید.
این مبارز جوان که هنوز در بیست و چهار سالگی عمرش است آنچه را که میگفت باور داشت خیلی محکم ،راسخ و با یقین حرف میزد چیزی نظیر تزلزل و دوسوئی و ذبذبه در چهره اش اصلا مشاهده نمیشد .چنین احساس میشد که این آدم برای رسیدن به اهدافش بدون کوچکترین تردیدی تا پای مرگ پیش میرود و همین قاطعیت و عدم تزلزل صفتی است که همه رهبران حقیقی جهان دارا بودند و این رهبر جوان هم این وصف را دارد توکل و اعتمادش بر الله جل جلاله و از خود گذشتگیش یاد سلف صالح را زنده میکرد.
خلاصه به نظر من آنچه خوبان این زمان به طورو متفرق دارند این شخص(عبدالمالک بلوچ) به تنهائی دارد و اگر بخواهیم با مبارزین این دور و زمان مقایسه کنیم در غرب با چه گوارا و در شرق با عبدالله اوجلان شباهت زیادی دارد.
پایان.
دبیر کل نهضت عدالت بلوچستان محمد آرمیان

۱۳۸۸ دی ۱۶, چهارشنبه

مصاحبه با مادر احمد کریمی‌ (زندانی محکوم به اعدام)


تظاهرات دانشجویان، مرگ بر توله سگهای رهبر


- فیلم؛ مرگ بر این دولت مردم فریب؛ ایران سنگاپور


بلوچستان مستعدترین نقطه کشور برای تولید پنبه است


زاهدان- خبرنگار رسالت:
آثار به دست آمده از کاوش های باستان شناسان نشانگر این است که از حدود 5 هزار سال قبل در جلگه سیستان پارچه های ابریشمی بافته می شده و از طریق جاده ابریشم به دیگر نقاط دنیا صادر می شده است.
خبرنگار ما به نقل از معتمدان، ریش سفیدان و بزرگان اقوام و قبایل در این منطقه می نویسد هر کشاورز روستایی برای تهیه پارچه کتانی البسه خانواده های خود که عبارت بود از لباس بسیار ساده که خود خانواده ها می دوختند کارگاه، بسیار کوچکی داشت که تمام مراحل تولید نخ از پنبه و بافت و غیره را خود انجام می داد یعنی اینکه اگر در روستایی 50 خانوار وجود داشت 50 مزرعه کوچک پنبه و 50 کارگاه محدود پارچه بافی، تولید پنبه و کار بافت پارچه های کتان را انجام می دادند.

گفته می شود وضعیت خاک و آب و هوای این منطقه موجب شده است تا در آن زمان که کشت همه نوع محصولات به صورت سنتی و از اداره کشاورزی و ترویج کشاورزی و مهندس کشاورزی خبری نبود پنبه رنگی جهت بافت پارچه رنگی تولید می شد.
از سوی دیگر بلوچستان بویژه بخش دشتیاری از توابع شهرستان چابهار که اراضی آن در چهار فصل محصولات زراعی تولید می کند با آغاز به کار واحدهای تولیدی پارچه بافی در شهرهای بزرگ کشور یکی از مراکز تامین پنبه این کارخانجات بود و گفته می شود انگلیس که در آن زمان شبه قاره هند را مستعمره خود کرده و بر این قاره حکومت می کرد بخش عظیمی از پنبه مورد نیاز کارخانجات بافت در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان را از دشتیاری تامین می کرد و امروز در حالی که در دشت های وسیعی از جنوب سیستان و بلوچستان از جمله دشت حاصلخیز دلگان در حاشیه دریاچه جازموریان، دشت شمس آباد از توابع شهرستان ایرانشهر، دشت پیشین در شهرستان سرباز و هزاران هکتار از اراضی بکر و دست نخورده و از همه مهمتر بیش از سیصد هزار هکتار زمین در شهرستان های چابهار، نیکشهر و کنارک با داشتن مخازن آب های زیرزمینی فراوان مستعد کشت پنبه می باشد، وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه تعلل می کند.
خبرنگار ما می نویسد در حالی که این منطقه مستعد کشت پنبه است کارخانجات نساجی فراگیر بافت بلوچ نیاز مبرمی به تامین مواد اولیه خود دارند که برای واردات پنبه از استان گلستان فقط بابت کرایه هر تریلر یک میلیون تومان می پردازند. وزارت جهاد کشاورزی در تولید کشت پنبه در نقاط محرومی که مردم آن در حالی که روی گنج خوابیده اند از فقر و نداری و دیگر مشکلات اقتصادی رنج می برند، اقدامی نمی کند.
یکی از کارشناسان اقتصادی به خبرنگار ما گفت: کارخانجات بافت بلوچ به دلیل مشکلات مالی ناشی از بالابودن هزینه خرید پنبه و کرایه یک میلیون تومانی هر تریلر مجبور شده است کارکنان خود را به کمتر از 10 درصد کاهش دهد که اگر وزارت جهاد کشاورزی با کشاورزان همکاری می کرد علاوه بر اینکه برای بیش از هزاران خانواده کشاورز شغل پایدار به وجود می آمد این تعداد کارگر و کارکنان کارخانجات بافت بلوچ نیز بیکار نمی شدند.
خبرنگار ما می نویسد بخش دلگان از توابع شهرستان ایرانشهر هزاران هکتار زمین قابل کشت دارد و چون در حاشیه دریاچه جازموریان قرار گرفته چاه های حفر شده در عمق حدود 10 متری آب می دهد و این در حالی است که در این منطقه که به عنوان هند ایران و گلخانه طبیعی کشور مطرح است محروم ترین و فقیرترین مردم زندگی می کنند که خانه مسکونی آنها از کپر ساخته شده و فرش زیرپای آنها حصیر محلی است و از سوی دیگر در بخش دشتیاری چابهار که زمانی تولید کننده پنبه مورد نیاز کارخانجات نساجی بلوچستان پاکستان بوده پنبه کشت دیم دوبار محصول می دهد.
کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی به بهانه اینکه منطقه آلوده به امراض پنبه است از کشت آن جلوگیری می کنند و این در حالی است که با پیشرفت علم تکنولوژی جدید این ادعا قابل قبول نیست که اگر چنین باشد به نظر می رسد مسئولین دفع آفات این وزارتخانه در دفع کل بیماری های گیاهی ضعیف هستند.
خبرنگار ما به نقل از معتمدان بومی منطقه دشتیاری می نویسد: مسئله آلوده بودن بلوچستان به کرم پنبه خوار، یک ریشه سیاسی دارد چون در زمانی که انگلیس برای تامین مواد اولیه کارخانجات ریسندگی و بافندگی کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان پنبه را با پرداخت قیمت اندک از کشاورزان می خرید روستاییان پنبه کار پس از مدتی متوجه شدند که از بابت فروش آن به انگلیسی ها ضرر و زیان زیادی می بینند لذا از ادامه تولید پنبه مورد نیاز انگلیسی ها خودداری کردند و آنها برای اینکه پنبه کاران را اذیت کنند شایع کردند بلوچستان آلوده به کرم پنبه خوار است که کارشناسان کشاورزی آن زمان نیز این توطئه را قبول کرده و بدون اینکه در این زمینه تحقیقات بیشتری نمایند کشت پنبه را در این استان ممنوع کردند.

مسئولین و سیاستگذاران بلوچستان باید ترتیبی اتخاذ نمایند تا کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی بویژه معاونت دفع آفات نباتی در این زمینه تحقیقات، مطالعات و بررسی های بیشتری نمایند که اگر فرضا چنین مشکلی وجود داشته باشد می توان با مبارزه شیمیایی به مقابله با این بیماری بروند.
با کشت ده ها هزار هکتار از اراضی بسیار مستعد می توان علاوه بر حل مشکلات اقتصادی کشاورزان منطقه در کاهش هزینه های تولید کارخانجات نساجی بافت بلوچ کمک کرد.

نیروی دریایی سپاه پنج لنج صیادی سعودی را توقیف کرد


دبی – العربیه نت

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروزچهارشنبه 6 – 1 – 2010 پنج لنج صیادی سعودی را در نزدیکی بندر امام حسن استان بوشهر توقیف کرد.

محسن حاجتی فرمانده پایگاه دریایی سپاه در بندر مذکور به واحد مرکزی خبر وابسته به سازمان رادیو وتلوزیون ایران گفته است :" قایق گشت این پایگاه این پنج شناور را که به صورت غیر قانونی وارد آبهای ایران شده بودند با 18 ملوان هندی در27 مایلی ساحل بندر امام حسن توقیف و به اسکله هدایت کرد."

بر اساس این گزارش از این شناورها هزار و 32 کیلوگرم ماهی و 347 کیلوگرم میگو کشف وضبط شد.

واحد مرکزی خبردر این زمینه گفته است " با توجه به وجود تاسیسات نفتی بهرگانسر با ظرفیت تولید 210 هزار بشکه نفت در بندر امام حسن حفاظت از مرزهای آبی کشورمان در این منطقه حساس به عهده پایگاه دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است ."

مقامات ایران پیشتر اعام کرده بودند چهار قایق سعودی را در نزدیکی نیروگاه اتمی بوشهر توقیف کرده اند.

به دلیل مجاورت دو کشور ، وعدم وجود علایم مرزی جدا کننده آبهای منطقه ای ، نیروهای مرزبانی ایران وسعودی تاکنون چندین بار قایق هایی را که از نقاط مرزی می گذرند ، توقیف کرده اند.

فيگارو: در سال 2010 شاهد سقوط رژيم ملایان خواهيم بود؟


روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای در باره وقایع ایران نوشت، رهبران رژيم تهران در مواجهه با اعتراضات مردمی در بن بست قرار گرفته اند. امروز جمهورى اسلامى توسط كسى هدايت مى‌ شود كه مانند شاه در آخرين روزهاى حيات رژيمش، لرزان شده است. اعتراضات مردمی در ایران يادآور انقلابى است كه در سال 1979 میلادی منجر به سقوط رژیم شاه شد.

این روزنامه با اشاره به سرکوب خشونت آمیز تظاهرات ضد حکومتی در ایران نوشت، سركوب نمى تواند تظاهرات را آرام كند بلكه بيش از پيش نيروهاى امنيتى را فرسوده مى ‌سازد.

واشنگتن پست نوشت، با ادامه سرکوب محتمل است كه جنبش راديكالتر شود و علائم آن از هم اکنون مشاهده می شود: شعارهاى تظاهرات از مخالفت با نتایج انتخابات ریاست جمهوری، به نفى تماميت نظام اسلامى تبديل شده است.


در سال 2010 شاهد سقوط رژيم ملایان خواهيم بود؟

روزنامه فرانسوی فيگارو نیز در سرمقاله خود با عنوان "آيا در سال 2010 شاهد سقوط رژيم ملایان خواهيم بود؟" نوشت، رژيم تهران در ميان يک گاز انبر گير کرده و هيچگاه تا به اين حد آسيب پذير نبوده است.

فیگاور با اشاره به گسترش اعتراضات ضد حکومتی در ایران نوشت، جنبش راديکاليزه شده و در برخى نبردها پيروزيهايى را کسب کرده است.

این روزنامه نوشت، موضوع به مخالفت با نتایج انتخابات رياست جمهورى ماه ژوئن محدود نمى شود. اين جنبش يک نبرد براى آزادى و علیه حاکمیت ملاها است. رهبران کشورهاى غربى هم از اين موضوع آگاهند.

ipn

آخوند جنایتکار مصباح یزدی معترضان را مفسد فی الارض خواند


سایت جنبش راه سبز: آیت الله مصباح یزدی در سخنرانی تازه اش در جمع فرماندهان سپاه، اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری را "افساد فی الارض" توصیف کرد. در حالی که طبق قانون مجازات جمهوری اسلامی، جزای کسی که "مفسد فی الارض" شناخته شود اعدام است، سخنان تازه مصباح یزدی و تأثیر وی بر دولت و سپاه پاسداران، اهمیت ویژه ای می یابد.
.وی دیروز در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران در قم، حوادث پس از انتخابات را "فتنه" خواند و گفت: "فتنه‌ ها و حوادثی که در ماه‌ های اخیر در کشور اتفاق افتاد در طول تاریخ بی ‌سابقه نیست و آخرین آنها هم نخواهد بود، البته نوع شعارها، حرکات و پوشش ‌ها تفاوت می‌کند که همه آنها تحت عنوان یک فساد یا افساد فی‌الارض مشترک هستند".

ماموستا عمر محمد امینی(ریش) به دادگاه ویژه روحانیت همدان احضار شد

به گزارش تارنمای ناجی کرد ماموستا عمر محمد امینی (ریش) فعّال مذهبی و عضور شورای مکتب قرآن کردستان در بانه به دادگاه ویژه روحانیت همدان فراخوانده شد. شیخ عمر محمد امینیماموستا عمر ریش از علمای اهل سنت کردستان-شهرستان بانه می باشند که در چند سال اخیر فعالیت های دینی بسیاری در منطقه داشته اند و از علمای خوشنام و پرنفوذ آن دیار محسوب می شوند. ایشان از اعضای شورای مکتب قرآن کردستان شهرستان بانه هستند و نیز از اعضای هیئت رئیسه برگزای مراسم سالانه فارغ التحصیلی سال جاری طلاب حوزه دارالعلوم مکی زاهدان بودند.

احضار ایشان به دادگاه ویژه روحانیت در حالی صورت می گیرد که پیش از آن نیز کاک حسن امینی، حاکم شرع مردمی کردستان نیز به دادگاه ویژه روحانیت مشهد فراخوانده شد. به نظر می رسد موج و دور جدیدی از احضار علمای اهل سنت در راه باشد.

ایران با خروج یکی از فرزندان اسامه بن لادن از تهران موافقت کرد


دبی – العربیه نت

منابع نزدیک به خانواده اسامه بن لادن امروزچهارشنبه 6-1-2010 به العربیه نت گفتند مقامات ایران به یکی از فرزندان اسامه بن لادن اجازه داده اند تا تهران را ترک کند.

بر اساس این گزارش " بکر " 15 ساله فرزند اسامه بن لادن پس از موافقت ایران تهران را به مقصد دمشق ترک کرد.

وی ازهشت سال پیش به همراه تعداد دیگری از فرندان اسامه بن لادن در ایران بازدشت شده است.

فرزندان بن لادن از سال 2001 به دنبال حمله آمریکا به افغانستان پس از ورد به ایران بازداشت شده اند و دریک مجتمع مسکونی تحت مراقبت نیروهای امنیتی ایران به سر می برند.

اخیرا ایمان ، دختر بن لادن هنگام خارج شدن از مجتمع به همراه ماموران توانست فرار کند وخود را به سفارت سعودی در تهران برساند.

به دنبال انتشار خبرپناهنده شدن دختر بن لادن در سفارت سعودی منابع رسمی از رایزنی مسئولان ایرانی وسعودی برای خروج وی خبر دادند.

عمربن لادن یکی از فرزندان اسامه بن لادن پیشتر در مصاحبه با العربیه گفته بود " اعضای خانواده وی " محمد وسعد 29 ساله ، عثمان 25 ساله ، فاطمه 22 ساله ، حمزه 20 ساله ، ایمان 17 ساله و بکر 15 ساله در ایران به سر می برند."

وی گفته بود تعداد فرزندان وهمسران وهمراهان فرزندان بن لادن در ایران به 25 تن می رسد.

عمر بن لادن به دنبال انتشار خبر پناهندگی خواهرش برای ورود به ایران تقاضای ویزا کرده است اما به گفته او تاکنون نتوانسته است برای خود ومادرش نجوی غانم وهمسربریتانیایی خود زینه الصباح اجازه ورود تهیه کند.

یک فعال کرد ایرانی دیگر اعدام شد


فصیح یاسمنی، فعال کرد 27 ساله ایرانی صبح روز چهارشنبه، 16 دی ماه به اتهام محاربه به دار آویخته شد.

سایت مرکزی حزب دمکرات کردستان ایران ضمن اعلام این خبر، اتهام وی را هواداری از یکی از احزاب کرد مخالف حکومت جمهوری اسلامی عنوان کرده است.

سازمان حقوق بشر کردستان سال گذشته در بیانیه ای در مورد حکم اعدام فصیح یاسمنی به اتهام محاربه ابراز نگرانی کرده و از مسئولان قوه قضاییه خواسته بود تا حکم اعدام آقای یاسمنی را لغو کنند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه فصیح یاسمنی به بیماری صرع مبتلا بوده از دست اندر کاران خواسته شده در حکم دادگاه بدوی تجدید نظر و سلامتی او را تضمین کنند.

در همین حال آسو صالح، عضو سازمان حقوق بشر کردستان در گفتگو با بی بی سی فارسی گفت که اتهام آقای یاسمنی عضویت در پژاک(حیات آزاد کردستان) عنوان شده و حکم اعدام او در دادگاههای استان و دیوانعالی کشور تایید شده است.

آقای صالح همچنین گفت که هم اکنون بیش از 340 نفر از زندانیان زندان های ایران اتهام عضویت و یا همکاری با پژاک را در پرونده خود دارند و به احکام حبس های بلند مدت و یا اعدام محکوم شده اند.

به گفته این فعال حقوق بشر کردستان ، دست اندر کاران از تحویل جسد فصیح یاسمنی به خانواده اش خودداری کرده اند.

آسو صالح به بی بی سی گفت آقای یاسمنی در حالی اعدام شده که پزشکان به اعضای خانواده اش گفته بودند که حکم اعدام او به دلیل ابتلایش به بیماری صرع باید تا درمان کامل متوقف شود.

این اعدام حدودا یک ماه و نیم بعد از اعدام احسان فتاحیان، جوان ۲۸ ساله کرد ایرانی به اتهام عضویت در حزب کومله و تبلیغات علیه نظام جمهوری اسلامی در سنندج انجام شده است.

به گفته سازمان های مدافع حقوق بشر، در حال حاضر دست کم ده نفر دیگر نیز به جرم عضویت یا حمایت از گروه های کرد مخالف در ایران به اعدام محکوم شده اند.

bbc

معرفی وبلاگ


وبلاگ بدر نیوز با اخبار بلوچستان و ایران و ارائه تحلیلهای سیاسی از شما دوستان عزیز می خواهد که در تبلیغ این وبلاگ ما را یاری دهید.

http://badrnews.blogspot.com

/

۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

خبر استعفای کنسول سفارت جمهوری اسلامی ايران از تلويزيون نروز پخش شد

بنا به گزارش دريافتی، تلويزيون دولتی نروژ امروز در بخش خبری خود از استعفای محمد رضا حیدری کنسول سفارت جمهوری اسلامی ايران در نروژ خبر داد.

آقای حیدری در اعتراض به سرکوب و کشتار مردم ایران در روز عاشورا توسط رژیم اسلامی از مقام خود استعفاء نموده است. وی از روز بعد از سرکوب وحشيانه مردم توسط نيروهای جمهوری اسلامی به سفارت جمهوری اسلامی برنگشت.

پیک ایران