۱۳۸۸ دی ۱۷, پنجشنبه

اظهارات فرمانده مرزبانی در باره انسداد مرزها


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ایسنا فرمانده مرزباني جمهوري اسلامي ايران از بررسي طرح تقويت مرزباني در صحن علني مجلس شوراي اسلامي در آينده نزديك خبر داد.

به گزارش سرويس حوادث ايسنا، ذوالفقاري با اشاره به حضور خود در جلسه کميسيون امنيت ملي، افزود: سازمان جديد مرزباني کشور به تصويب فرمانده کل قوا رسيده و همزمان با آن قرار است طرح تقويت مرزباني در مجلس به تصويب برسد.

وي با بيان اينكه در جلسه کميسيون امنيت ملي ويرايش‌هاي نهايي روي اين طرح صورت گرفته است، تصريح كرد: با توجهي كه نمايندگان به امنيت مرزها در کشور دارند و قولي که براي تقويت مرزها به مردم داده اند با تصويب اين طرح گام موثري در اين زمينه صورت خواهد گرفت.

فرمانده مرزباني كشور در ادامه افزود: در خصوص انسداد مرزها، طرح جامعي در دست است که تمام مرزهاي کشور به خصوص مرزهاي پرخطر درشرق، شمال غرب و براساس آن از امکانات خاصي نظير امکانات راداري واپتيکي، سيم خاردار، استفاده خواهد شد.

وي از طرح عمليات مشترک مرزي برخي کشورها خبر داد و گفت: مبارزه با نفوذ گروههایی چون ريگي در استانهاي مرزي جنوب شرق کشور در دستور کار است.

سردار ذوالفقاري با اشاره به اينكه پليس مرزباني در حال گسترش امکانات خود از جمله استفاده از دوربين‌هاي حرارتي ديد در شب و توسعه پايگاه‌هاي مرزي است، خاطرنشان كرد: در حال تهيه شناورها براي دريا هستيم تا کار با سرعت بيشتري دنبال شود.

وي همچنين در خصوص مبارزه با گروهای مبارز گفت: ما موظف به مبارزه جرائم مرزي هستيم و قوانين لازم در اين خصوص وجود دارد.

فرمانده مرزباني در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين که چند درصد مرزها مسدود شده است، گفت: ما براي طرح جامع مرزها سه هزار و چهارصد ميليارد تومان برآورد اوليه داشتيم که در چند سال اخير دولت و مجلس اعتباراتي را اختصاص دادند که بخشي از انسداد کامل در برخي از مرزها اجرا شده است اما همچنان راه طولاني در پيش داريم.


هیچ نظری موجود نیست: