۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

محرومیت روستاهای اطراف جاسک(عکس

سني نيوز _ سياوش راد : یکی از مناطق سنی نشین ایران شهر مرزی جاسک است شهرستان جاسک در جنوب شرقی استان هرمزگان در فاصله 350 کیلومتری بندرعباس قراردارد.

این شهرستان دارای 80 هزار نفر جمعیت است و دارای 3 بخش و 420 روستا می باشد كه اکثریت جمعیت آن اهل سنت مي باشد مگر تعداد بسیار اندکی مهاجر شیعه که بنا بر سیاستهای دولت در آنجا سکونت دارند.

این شهر به دلیل خشک سالی با بحران آب مواجه است .مدت زیادی است که آبرسانی به 60 روستای شهرستان جاسک تنها با دو تانکر انجام می گیرد این امر مشکلات زیادی برای مردم مظلوم و ستمدیده این روستا ها بوجود آورده است.

همانگونه که مشاهده میکنید اینها حتی از آب آشامیدنی سالم و کافی محروم و بی بهره اند در حالي كه مردم كشورهاي حوزه خليج فارس _ كه بسياري از آنها شايد همزبان و قوم و خويش اينها باشند و از دست ظلم و ستم صفويها و حكومتهاي بعد از آن و بالأخره اين نظام ولايت تراش به ستوه آمده و اهل و ديار خود را ترك نمودند_ كه در يكصد كيلومتری آنها ، آنسوي آبهاي نیلگون خليج فارس بسر ميبرند در بهترين امكانات رفاهي و معيشتی روز و شب را سپری ميكنند . اما اينها تنها به جرم اينكه اهل سنت و بلوچ و بالاخره اهل سرزمين عظيم ايران زمينند ، در چنكال اين گرگهاي انسان صفت اسيرند.

شگفت آور اینکه منطقه ای که این انسانهای محروم در آن زندگی میکنند و از خیرات آن محرومند یکی از مهمترین مناطق استراتیجی و تجاری و در مسیر شاهراه بزرگ اقتصادی تجاری کشور قرار دارد , اما این ساده دلان از همه چیز بی خبرند و بدور از هیاهوی دزدان ، متحمل چنین رنجی برای رسیدن به اساسی ترین مایحتاج زندگیشان می شوند.

اما هرگز فراموش نکنیم دوستان،الله بی شریک و بی همتا همیشه و در همه جا شاهد و ناظر رفتار و کردار بندگان خود می باشد و کوچکترین چیزی که از آنها سربزند را بی جواب نخواهد گذاشت ، حال چه در این دنیا باشد و چه در آن دنیا.

پس بدون شک آنهایی که مال این ملت فقیر و محروم را چپاول کرده و در مناطق دیگر و یا برای اهداف و منافع دیگران و یا برای نشر افکار و عقائد باطل و شر در بین این و آن هزینه می کنند،هرگز از عذاب الهی در امان نخواهند بود دیر یازود فراخواهد رسید.

هیچ نظری موجود نیست: