۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

خالد مشعل : حماس با اقدام علیه امنیت امت عرب مخالف است


دبی – العربیه نت

خالد مشعل رئیس دفترسیاسی حماس امروزیکشنبه 3-1-2010 پس از دیدار با وزیرخارجه سعودی اعلام کرد روابط این جنبش با تهران خوب است اما حماس یک جنبش عربی است و هر اقدام علیه امنیت امت عرب را رد می کند.

مشعل پس از دیدار با شاهزاده سعود الفیصل در ریاض در گفتگو با خبرنگاران گفت:" این جنبش مراحل نهایی آشتی با فتح را طی می کند... برای آشتی ملی راه بسیار طولانی طی کردیم ما در مرحله نهایی هستیم."

پیش از این مصر پیشنهاد داده بود انتخابات پارلمانی وهمچنین انتخاب رئیس تشکیلات خودگردان به شکل همزمان در کرانه باختری وغزه در ژولای آینده برگزار شود.

خالد مشعل گفته است حماس درمورد این پیشنهاد ملاحظاتی دارد وخلاصه آن این است که " براداران ما در گروه فتح ودیگر گروههای فلسطینی با آن موافقت کنند."

وی افزود :" ما همه قبول داریم که این موافقت نامه ها درمصرامضا شود. مکان دیدار ما مهم نیست آنچه مهم است این است که این پیشنهادها مطالبات همه را برآورده کند.

از سوی دیگر مقامات سعودی تاکید کردند که دیدارمشعل با سعود الفیصل به هدف انجام آشتی ملی انجام گرفته است.

مشعل گفت " ما همچنان به نقش مهم پادشاهی سعودی ومصر و دیگر کشورهای عربی امیدواریم تا اینکه منافع فلسطینی ها تامین شود و بتوانیم در برابر اسرائیل متحد باشیم."

پیش از این محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان به ریاض سفر کرده بود همچنین جورج میچل فرستاده باراک اوباما در خاورمیانه نیز قراراست طی روزهای آینده به سعودی سفرکند.

جنبش حماس از سال 2007 به دنبال نبردهای داخلی بین این گروه و جنبش فتح غزه را به تصرف درآورده است.

گروه فتح نیز کرانه باختری را که همچنان تحت اشغال اسرائیل است زیر نفوذ دارد.

هیچ نظری موجود نیست: