۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

خبرگزاری فارس ، العربیه را به تحریک معترضان متهم کرد


دبی – العربیه نت

خبرگزاری فارس از رسانه های وابسته به سپاه پاسداران امروزسه شنبه 5 – 1 – 2010 در واکنش به نتیجه نظرسنجی سایت " العربیه نت فارسی " این رسانه را به " تحریك عاملان نا‌امنی‌ های اخیر" متهم کرده است.

درنظرسنجی العربیه فارسی که روز گذشته بر روی صفحه این سایت قرارگرفته با اشاره به تصمیم مقامات تهران مبنی بر برخورد شدید با معترضان این گزینه ها برای پاسخ به نتیجه شیوه برخورد ماموران امنیتی، در برابر خوانندگان قرارداده است " اعتراضات را فروكش خواهد كرد، به اعتراضات دامن خواهد زد، منجر به دخالت بین المللی خواهد شد."

این خبرگزاری هوادار دولت می گوید " نكته قابل توجه در این نظرسنجی حضور106 شركت كننده و تعمیم پاسخ آنها به كل جامعه ایران است."

این در حالی است که تعداد 106 شرکت کننده که در گزارش فارس آمده شامل شرکت کنندگان در روز اول نظرسنجی است و العربیه هیچ گزارشی که از آن " تعمیم نتیجه به کل جامعه ایران " استنباط شود ، منتشرنکرده است.

فارس می گوید " نحوه طراحی سئوال و پاسخ‌ های از پیش تعیین شده، سابقه این شبكه عربی را در تحریك آشوبگران و اغتشاشات پس از انتخابات یادآور می ‌شود."

این گزارش می افزاید " نكته جالب دیگر اینكه در این نظرسازی تمام گزینه‌ ها به گونه ‌ای طراحی شده كه انتخاب هر كدام از آنها می‌ تواند عامل محركی برای دعوت به ادامه نا آرامی در ایران باشد."

خبرگزاری فارس دربخش دیگری از گزارش خود به یکی دیگر از نظرسنجی های العربیه نت فارسی در مورد شورش حوثی ها در یمن پرداخته و نتیجه آن را " تبدیل نظرسازی به خبرسازی " تلقی کرده است.

اغلب شرکت کنندگان در نظرسنجی العربیه در پاسخ به این سوال که " آیا شورش حوثیان در یمن به تحریک ایران است ؟ ناشی ازمشکلات اقتصادی است؟ و یا ناشی از تبعیض مذهبی است ؟ " گفته اند که این حوادث به تحریک ایران صورت گرفته است.

فارس می گوید " گزینه اول نظرسنجی تحریك حوثی‌ ها، به ایران اختصاص داده شده كه حتی اگر خواننده نخواهد در این نظرسنجی شركت كند، این گزینه خواه ناخواه به چشم وی می‌آید و سهولت انتخاب آن بیشتراست."

هیچ نظری موجود نیست: