۱۳۸۸ دی ۱۹, شنبه

حمله لباس شخصى ها به دفتر امام جمعه يزد


تهران، دبى- رسانه ها، (العربيه. نت)

بعد از ظهر روزجمعه 8-1-2010، عده‌ای از افراد موسوم به لباس شخصى با حمله به دفتر آیت‌الله صدوقی درب دفتر امام جمعه يزد و نماینده ولی فقیه در استان یزد را آتش زدند.

منابع خبرى باقى مانده از اصلاح طلبان و معترضان ايرانى خبر از آن داده اند كه در پی تعلل نيروهاى انتظامی در برخورد با عوامل توهین کننده به حجت الاسلام محمدعلی صدوقی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در راهپیمایی عاشورا، حمله به دفاتر دو سه آيت الله مخالف دولت در قم و چندين بار حملات خطرناك به شيخ مهدى كروبى، لباس شخصى ها به عمل توهین‌آمیز دیگری عليه روحانيان اقدام کردند.

حجت الاسلام محمدعلی صدوقی فرزند آیت الله محمد صدوقی (ملقب به سومين شهيد محراب) است، او بعد از فوت آیت‌الله خاتمی (پدر رئيس جمهورى پيشين) با حکم امام خمينى به عنوان نماینده ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه یزد منصوب شد و حکم وى توسط آيت الله خامنه اى (ولى فقيه و ؤرهبر ايران) تمدید شد.

محمد على صدوقى داراى سوابق معاونت قوه قضائیه در زمان آیت‌الله موسوی اردبیلی، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی و معاونت حقوقی و پارلمانی در دوره نخست رياست جمهورى سید محمد خاتمی مى باشد.

گفتنی است، محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان و دبیرکل فراکسیون خط امام مجلس پس از تظاهرات روز عاشورا و توهين به محمد على صدوقى، در نامه‌ای به علی لاریجانی خواستار شناسایی، برخورد و جلوگیری از این اقدامات شده بود.

از سوى ديگر، محمدرضا فلاح زاده استاندار يزد امروز شنبه 9-1-2010، در واکنش به آتش زدن درِ دفتر نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد در روز (جمعه) گفت: "اين عمل ازسوى هر فرد يا افراد وابسته به هر جريان و جناحى که صورت گرفته باشد، محکوم است."

در ايران معمولاً لباس شخصى به نيروهايى از حكومت مى گويند كه بدون يونيفورم به اجتماعات و اماكن و اشخاص حمله مى كنند تا مخالفت ها را سركوب كنند يا كاهش دهند.

در هفته‌های اخیر افراد لباس شخصى به بیت آیت‌الله دستغیب و آیت‌الله صانعی نيز حملاتى انجام داده اند. حمله به بيوت آيات و مراجع پيش از انقلاب 1979 به رهبرى آيت الله خمينى سابقه چندانی نداشته است و حتى در انقلاب مشروطيت و حوادث سياسى ديگر بيوت بزرگان دينى و مساجد پناهگاه معترضان بيدفاع بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: