۱۳۸۸ دی ۲۴, پنجشنبه

فیلم؛ کنسول سابق از همه دیپلماتهای رژیم خواست به مردم بپیوندند

رهبرطالبان پاکستان از یک حمله موشکی جان سالم به در برد


دبی – العربیه نت
حكيم الله محسود رهبر طالبان پاکستان امروزپنجشنبه 14-1-2010 از یک حمله موشکی که به وسیله یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به وقوع پیوست جان سالم به دربرد.

براساس گزارش تلوزیون العربیه مسئولان امنیتی پاکستان اعلام کردند دراین حمله که در منطقه قبایل در شمال غرب پاکستان به وقوع پیوست دست کم 10 نفر کشته شدند.

این هجوم هفتمین حمله موشکی است که دراین منطقه که از پایگاههای عمده طالبان به شمارمی آید به وقوع می پیوندد.

یک مسئول بلندپایه امنیتی پاکستانی گفته است :" در این هجوم 4 موشک از یک هواپیمای بدون سرنشین شلیک شد و دست کم 10 نفر کشته شدند.

"به گفته او " منطقه ای که مورد هجوم قرار گرفت " بسیاردور افتاده است " ودر نزدیکی مرزهای وزیرستان جنوبی قرار دارد .

نیروهای طالبان علیه نیروهای آمریکایی و پیمان ناتو در افغانستان که تعداد آنها به113 هزار سرباز می رسد به جنگ می پردازند.

واشنگتن بارها پاکستان را برای توقف هجوم شبه نظامیانی که از خاک این کشورعلیه نیروهای خارجی در افغانستان عملیات مسلحانه انجام میدهند تحت فشار قرار داده است.

مسئولان آمریکایی می گویند بر اثر حملاتی که به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین انجام شده است تاکنون تعدادی از مسئولان بلندپایه طالبان کشته شده اند.

تلفات زلزله هائیتی 'احتمالا به 50 هزار نفر' می رسد

در حالیکه تیم های نجات بدنبال یافتن بازماندگان زلزله هائیتی هستند، صلیب سرخ تعداد تلفات این حادثه را بین 45 تا 50 هزار نفر تخمین می زند.
باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، اعلام کرده است کشورش در یکی از بزرگترین عملیات های کمک رسانی در تاریخ معاصر این کشور ۳۵۰۰ نیروی ارتش و ۲۲۰۰ نفر از سربازان نیروی دریایی آمریکا را برای کمک به زلزله زدگان هائیتی به این کشور اعزام کرده است.
گروه های امدادرسانی می گویند زلزله زدگان نیاز به غذا، آب و کمک های پزشکی دارند.
نیکلا سرکوزی رئیس جمهور فرانسه گفته است همراه با باراک اوباما و کشورهای دیگری نظیر برزیل و کانادا در صدد برگزاری کنفرانسی برای بازسازی هائیتی است.
بر اساس برآورد صلیب سرخ زلزله روز سه شنبه زندگی بیش از سه میلیون نفر را مختل کرده است.
بسیاری از مردم امشب را نیز بدون سرپناه باید بسر کنند و بعضی دیگر نیز در اردوگاه های پورتوپرنس پایتخت تخریب شده هائیتی مستقر خواهند شد.
به گفته خبرنگاران اجساد کشته شدگان در خیابانها جمع شده و هنوز تلاش های هماهنگی برای امداد رسانی به چشم نمی خورد.
به گفته ماتیو پرایس خبرنگار بی بی سی در پورتو پرنس عدم وجود زیرساختارهای لازم و نیز فقدان دولتی کارآمد در هائیتی عملیات کمک رسانی را بسیار دشوارتر کرده است.
آقای اوباما وعده داد مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار کمک فوری به آسیب دیدگان زلزله ارسال خواهد شد.
رییس جمهوری آمریکا در تازه ترین پیام خود به مردم هائیتی گفت که آنها را در چنین شرایط دشواری فراموش نخواهند کرد و نیروهای آمریکایی با تمام توان به کمک آنها خواهند رفت. او همچنین نجات شهروندان آمریکایی گرفتار در زلزله هائیتی را از اولویت های عملیات کمک رسانی ارتش آمریکا در هائیتی دانست.
پس از وقوع زلزله قدرتمند هفت ریشتری در هائیتی، صدها هزار نفر از مردم این کشور در انتظار دریافت کمک های بین المللی هستند.
بر اساس تازه ترین گزارش ها گروههای امداد رسانی بین المللی در حال وارد شدن به این کشور هستند تا به آسیب دیدگان و قربانیان زلزله مخرب سه شنبه (۲۲ دیماه) کمک کنند.
با وجود آنکه نیروهای امدادی با تجهیزات ویژه کمک رسانی به مصدومان زلزله، تجهیزات پزشکی و آذوقه وارد پورتو پرنس، پایتخت هائیتی شده اند، اما خبرنگار بی بی سی در این کشور می گوید میزان و حجم این کمک ها در برابر شدت تخریب بسیار ناچیز است و برنامه منسجمی برای ارائه این کمک ها به مردم آسیب دیده وجود ندارد.
با توجه به تخریب دفتر سازمان ملل مستقر در هائیتی، اکنون این سازمان مرکزی را برای سازماندهی کمک ها در فرودگاه هائیتی راه اندازی کرده است.
یکی از سخنگویان صلیب سرخ گفته است سیستم مخابراتی دوباره به کار افتاده اما هنوز دسترسی به بسیاری از نقاط شهر دشوار یا غیر ممکن است. این سخنگو می گوید بیمارستانها مملو از آسیب دیدگان است.

امکانات باقی مانده در هائیتی پاسخگوی نیاز زلزله زدگان نیست
یکی از سخنگویان آژانس کمک رسانی سازمان ملل اعلام کرده است در این مرحله از کمک رسانی، اولویت نخست یافتن بازماندگان و نجات یافتگان زلزله که زیر آوار گرفتار شده اند است. این سخنگوی سازمان ملل گفت نیروهای کمک رسانی و تیم های نجات با تمام سرعت و توان مشغول فعالیت هستند.
در همین حال دسترسی مردم به خدمات اولیه بسیار محدود است و کمبود آب و غذا محسوس است. آخرین گزارش ها حاکی از قطع شدن برق در مناطق زلزله زده است.
امداد رسانها اعلام کرده اند که در حال حاضر به تجیزات و ماشین آلات سنگین برای باز کردن مسیرهای مسدود شده بر اثر زلزله و دسترسی به نقاطی که بیشترین آسیب را دیده اند نیاز فوری وجود دارد. در فقدان چنین تجهیزاتی نیروهای امدادرسان با دست آوار را کنار می زنند.
یکی از شاهدان عینی به بی بی سی گفت به نظر می رسد میزان کمک ها به آسین دیدگان بسیار ناچیز و سرعت انجام این کمک ها بسیار کم است.
در عین حال صلیب سرخ جهانی با راه اندازی یک سایت اینترنتی ویژه، سعی دارد به افرادی که بستگان خود را در اثر این زلزله گم کرده اند برای یافتن آنها کمک کند.
با توجه به از کار افتادن سیستم های ارتباطی در هائیتی، این سایت اینترنتی به شهروندان این کشور چه در داخل و چه در خارج از این کشور کمک خواهد کرد تا بستگان خود را پیدا کنند.
در نیویورک بعضی از شهروندان هائیتی با ارسال کمک های مالی و بسته های مواد خوراکی سعی در حمایت از آسیب دیدگان دارند.
باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در تازه ترین پیام خود به مردم هائیتی گفت که آنها به حال خود رها نشده اند و از فرستان بخشی از نیروهای ارتش آمریکا برای کمک به روند امدادرسانی خبر داد.
هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا میزان خسارت های ناشی از این زلزله را "غیر قابل تصور" توصیف کرده است و وعده داده است آمریکا به هائیتی کمک های طولانی مدت خواهد کرد.
تعدادی هواپیمای آمریکایی و ۵۰ تیم کمک رسانی چینی که با خود سگ های آموزش دیده زنده یاب به همراه دارند وارد فرودگاه شهر پورت او پرینس شده اند.
سایر گروههای امداد رسانی از کشورهای اتحادیه اروپایی، کانادا، روسیه و کشورهای آمریکای لاتین قرار است به زودی وارد هائیتی شوند.
یک تیم امداد رسانی از بریتانیا که مجهز به جرثقیل و سگ های زنده یاب است وارد جمهوری دومینیکن شده است و قرار است روز پنجشنبه وارد هائیتی شود.
سرزمین بحران زده
به گزارش مرکز مراقبت های زمین شناسی ایالات متحده، زلزله روز سه شنبه در ساعت چهار و پنجاه و سه دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی (نه و پنجاه و سه دقیقه شب به وقت گرینویچ) به بزرگی هفت درجه در مقیاس ریشتر بخش هایی از کشور هائیتی را لرزاند و در پی آن، دو پس لرزه شدید نیز در این منطقه روی داد.

تعدادی از کارمندان و صلحبانان سازمان ملل از جمله قربانیان زمین لرزه هستند
کانون این زمین لرزه در نقطه ای واقع در حدود پانزده کیلومتری جنوب غرب پایتخت بود. در پی وقوع این زمین لرزه، ارتباط تلفنی با هائیتی دستخوش اختلال شد.
مقامات اردنی نیز از کشته شدن سه تن و زخمی شدن بیست و یک تن از صلحبانان اعزامی این کشور به هائیتی خبر داده اند و گزارش های دیگر از مفقود شدن دویست نفر از میهمانان هتل مونتانا، که بیشتر مورد استفاده بازدید کنندگان خارجی است، حکایت دارد.
کشور هائیتی بخش غربی جزیره هیسپانیولا واقع در دریای کارائیب را اشغال می کند و با کشور دومینیکن، در بخش شرقی این جزیره، همسایه است.
شبه جزیره هیسپانیولا از جمله نخستین مناطقی در "دنیای جدید" بود که توسط کاشفان اروپایی کشف شد و از قرن ۱۷ به بعد، ورود استعمارگران اروپایی و بردگان به این سرزمین آغاز شد و آن را به یک مستعمره متعلق به فرانسه تبدیل کرد.
تاریخ هائیتی با خشونت و نا آرامی همراه بوده است و شورش بردگان علیه اربابان سفیدپوست در اواخر قرن هجدهم سرانجام به پیروزی بردگان و اعلام استقلال این سرزمین منجر شد هرچند این واقعه به بحران های سیاسی در این سرزمین پایان نداد.
هایئیتی از سال ۱۹۱۵ تا سال ۱۹۳۴ در اشغال ارتش آمریکا بود و پس از خروج آمریکاییان توسط دولت های ضعیف و عمدتا دست نشانده آمریکا اداره می شد.
در سال ۱۹۵۷، پزشکی به نام فرانسوا دووالیه - موسوم به پاپا دوک - به ریاست جمهوری هائیتی انتخاب شد که در سال ۱۹۶۴، خود را رئیس جمهوری مادام العمر اعلام داشت و تا زمان مرگ در سال ۱۹۷۱، در راس یک نظام دیکتاتوری بر این کشور حکومت کرد.
پا مرگ پاپا دوک، پسرش ژان کلود دووالیه جانشین او شد و سیاست استبداد داخلی و انزوای بین المللی را تا وقوع شورش های عمومی سال ۱۹۸۶، و سقوط از قدرت ادامه داد.

بخش های وسیعی از پایتخت هائیتی به ویرانه تبدیل شده است
سرنگونی حکومت دووالیه یک دوره هرج و مرج سیاسی را در پی آورد که با انتخاب ژان برتران آریستید به ریاست جمهوری در سال ۱۹۹۰ نیز خاتمه نیافت.
در سال ۱۹۹۱، رای عدم اعتماد پارلمان هائیتی به کابینه و تلاش آقای آریستید برای حکومت فردی به یک بحران سیاسی و سرانجام، کودتای نظامی و فرار وی از کشور منجر شد.
ژان برتران آریستید در سال ۱۹۹۴ به کشور بازگشت و بار دیگر سمت ریاست جمهوری را در دست گرفت و تا سال ۱۹۹۶ در این سمت ماند اما به خاطر ممنوعیت قانون اساسی، امکان انتخاب مجدد او نبود.
وی بار دیگر در سال ۲۰۰۱ مقام ریاست جمهوری را در دست گرفت اما به دلیل شورش های سال ۲۰۰۴، توسط نیروهای آمریکایی از کشور خارج شد و این مقام به رنه پروال، از نزدیکان او محول شد و سازمان ملل به منظور حفظ امنیت داخلی، یک نیروی پاسدار صلح را در این کشور مستقر کرد.
جمهوری هائیتی حدود ۹ میلیون جمعیت دارد که بیش از نود درصد آنان از نژاد سیاه و بقیه سفید پوست و یا از نژاد مختلط و اکثرا مسیحی پیروی کلیسای کاتولیک هستند و زبان رسمی این کشور فرانسه و گویش بومی فرانسوی است.
از نظر اقتصادی، هائیتی یکی از فقیرترین کشورهای جهان محسوب می شود و براساس تخمین های سازمان ملل، بیش از هشتاد درصد از جمعیت این کشور زیر خط فقر قرار دارند.
bbc

دور تازه تهدید به اعدام در ایران


به دنبال دور تازه ای از تهدید به اعدام از سوی مقامات ایران ، احکام تازه ای از سوی قوه قضاییه ایران صادر شده است که گروهی از معترضان را به زندان محکوم کرده است.
دو دانشجوی معترض به محرومیت سیاسی و 5 نفر از محکومان اعتراضات پس از انتخابات بنا بر اعلام دادستانی ایران به یک تا پانزده سال زندان محکوم شده اند.
صدور این احکام در حالی است که پیش از این فرمانده نیروی انتظامی و وزیر کشور و دادستان تهران، از اجرای حکم محاربه برای شرکت کنندگان در اعتراضات سخن گفته بودند.
بنا بر قوانین ایران محکوم به حکم محاربه از طریق اعدام یا قطع یک دست و یک پا و تبعید مجازات می شود. با وجود همه تبلیغات دولتی در دو مورد عاطفه و ضیا نبوی که از سوی دادستان به عنوان محارب معرفی شده بودند و با و جود صدور احکام سنگین زندان به نظر می رسد دادستان موفق نشده است در باره صدور حکم محاربه قاضی را قانع کند.
بشنوید
گزارش علی اصغر رمضانپور بی بی سی، بررسی مطرح شدن اتهام محاربه در ایران
عاطفه نبوی دانشجوی 28 ساله ای است که در روز 25 خرداد در تظاهرات اعتراض به نتیجه انتخابات شرکت کرد و بازداشت شد اما پس از 6 ماه ماندن در زندان در دادگاه به اتهام محاربه محاکمه شد.
یکی دیگر از کسانی که گفته شد به اتهام محاربه محاکمه می شود ضیا نبوی دانشجوی که گفته شده است برای دفاع از حقوق دانشجویانی فعالیت می کرد که به دلایل سیاسی از تحصیل محروم شده بودند.
اعتراض به حکم محاربه
دلیل عدم صدور حکم محاربه از دید شادی صدر حقوق دان و فعال مدنی بی اعتمادی افکار عمومی نسبت به محارب خواندن مخالفان است.
گروهی از حقوق دانان هم معتقدند حتی با همین قوانین موجود هم صدور حکم محاربه برای معترضان وجاهت حقوقی ندارد. متهم کردن معترضان پس از انتخابات به محاربه، پس از اعتراضات روز عاشورا که با مقابله برخی از معترضان با حمله پلیس همراه بود، از سوی جناح تندرو نزدیک به دولت آغاز شد.
محسن حبیبی تولیت مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی که از مراکز علمی نزدیک به آیت الله محمد تقی مصباح یزدی است گفت که مخالفان حکم محاربه دارند و اگر دستگاه قضایی کوتاهی کند مردم برخورد با سران فتنه را واجب می دانند. همچنین آیت الله مصباح یزدی که از روحانیون حامی دولت محسوب می شود شعار ها و حرکات و پوشش های معترضان را فساد در زمین خواند و آیت الله علم الهدی در راهپیمایی سازمان شده از سوی دولت سران اعتراضات را به انجام محاربه متهم کرد.
شرایط سیاسی
با وجود این تهدید ها، ناظرانی مانند نیما راشدان، رییس یک مرکز مطالعات سیاسی در ژنو، معتقدند اگرچه حکومت ایران از مطرح کردن حکم اعدام برای ترساندن مخالفان استفاده می کند اما شرایط برای اعدام مخالفان فراهم نیست.
به گفته آقای راشدان دولت ایران از نظر داخلی و بین المللی در شرایطی نیست که بتواند دست به اعدام معترضان بزند.
در همین زمینه شادی صدر معتقد است هدف حکومت از متهم کردن معترضان به محاربه وابسته نشان دادن آن ها به گروه هایی است که از نظر جمهوری اسلامی گروه های تروریستی هستند.
به گفته خانم صدر هدف دولت از متهم کردن معترضان که عمدتا فعالیت های مدنی داشته اند جلوگیری از پشتیبانی نهاد حقوق بشری دنیا از این بازداشت شدگان است. به نظر می رسد با توجه به سکوت مراجع در قم حکومت ایران نتوانسته است پشتیبانی دینی قدرتمندی برای صدور حکم محارب برای معترضان به دست آورد.
همچنین به باور ناظران و چنان که آقای راشدان می گوید تلاش دستگاه های امنیتی برای متهم کردن معترضان به همراهی با گروه هایی مانند سازمان مجاهدین خلق بیشتر برای مجاب کردن گروه های اجتماعی مذهبی و نزدیک به حکومت ایران است که در اعتراضات پس از انتخابات به گروه مخالفان رفتار حکومت ایران پیوسته اند.
همزمان رسانه های وابسته به معترضان در ایران و خارج از ایران بحث های فقهی را از فقهایی مانند آیت الله حسینعلی منتظری و آیت الله هاشم هاشم زاده هریس عضو خبرگان رهبری منتشر کرده اند که مبنای فقهی ادعاهای مقامات قضایی و روحانیون نزدیک به دولت ایران را مورد تردید قرار داده است.

bbc

دروغگويی نامحدود استاندار بيگانگان


استاندار بيگانگان علی محمد آزاد که در دروغگويی به شيوه ای طلبکارانه از دهمرده جنايتکارهم سبقت گرفته بازهم دروغی بزرگ تحويل داد. وی در نشست گروهی بنام " گروه اشتغال" در استانداری دزآپ (زاهدان) از " بهره برداري از 13 هزار و 664 طرح، با 439 ميليارد ريال تسهيلات، 23 هزار و 841 شغل در سيستان و بلوچستان" سخن گفت.
اين بيگانه فاشيست که با غروری جاهلانه ادعا کرد که طرحهای خيالی اش در حال بهره برداری است يک مورد مشخص را در اين زمينه بيان نکرد.
.لابد منظور علی محمد دروغگو، هزاران طرح اشتغال خيالی است که زابليهای زياده خواه چون شهرکيها، کيخاها؛ شهرياری ها و نوراها با پول آنها دراستانهای شمالی و تهران ويلاهای چند صد ميليونی و املاک خريده اند و در آرشيو جعليات شان در استانداری هزاران سند جعلی از احداث کارخانه، اسم جعلی هزاران کارگرو محل های کار خيالی را بايگانی کرده اند.اين استاندار بيگانه وضد بلوچ بخوبی ازقضيه املاک و ويلاهای چند صد ميليونی زابليها در خارج از بلوچستان خبر دارد و بر جعلی بودن طرحهايش نيز واقف است اما به دليل سياستهای بلوچ ستيزانه و ماهيت ضد انسانی فاشيستهای فارس و بخاطرمنافع شخصی خودش دروغگويی نامحدود و عوامفريبی را همچنان ادامه می دهد

دام جدید مرکز شناسایی جرایم سازمان یافته !


توجه داشته باشید که طی روزهای آتی، ممکن است از این آدرس: mojesabs@Googlegroup.com برای شما ایمیلی بیاید “ « به هیچ وجه این ایمیل را باز نکنید» این ایمیل فهرست تمام ایمیل آدرس های موجود شما را می‌خواند و اقدام به شناسایی افراد و قربانی گرفتن می‌کند، اطلاع رسانی گسترده و آگاه کردن سایرین بر عهده شماست به همه اطلاع بدهید.
برگرفته از : iranglobal
انتشار از: کیانوش توکلی
دام جدید مرکز شناسایی جرایم سازمان یافته !
توجه داشته باشید که طی روزهای آتی، ممکن است از این آدرس: mojesabs@Googlegroup.com برای شما ایمیلی بیاید “ « به هیچ وجه این ایمیل را باز نکنید» این ایمیل فهرست تمام ایمیل آدرس های موجود شما را می‌خواند و اقدام به شناسایی افراد و قربانی گرفتن می‌کند، اطلاع رسانی گسترده و آگاه کردن سایرین بر عهده شماست به همه اطلاع بدهید.
برگرفته از : iranglobal
دام جدید مرکز شناسایی جرایم سازمان یافته
http://iranglobal.info/I-G.php?mid=2-56166

توجه داشته باشید که طی روزهای آتی، ممکن است از این آدرس: mojesabs@Googlegroup.com برای شما ایمیلی بیاید “ « به هیچ وجه این ایمیل را باز نکنید» این ایمیل فهرست تمام ایمیل آدرس های موجود شما را می‌خواند و اقدام به شناسایی افراد و قربانی گرفتن می‌کند، اطلاع رسانی گسترده و آگاه کردن سایرین بر عهده شماست به همه اطلاع بدهید.

افشای حساب های بانکی سران جمهوری اسلامی ایران در خارج

دکتر گلمراد مرادی مشاور خانواده و تحلیل گر مسایل سیاسی
افشای حساب های بانکی سران جمهوری اسلامی ایران در خارج
سران فعلی رژیم ایران بمراتب از رژیم گذشته بد تر اند، زیرا اینها زیر نام اسلام ناب محمدی و با نظارت صاحب زمان مملکت را غارت می کنند و از نظر اقتصادی مردم را به خاک سیاه نشانده اند و از نظر اجتماعی، جامعه را به قرون وسطا بر گردانده اند. این است بیلانس 30 سال حاکمیت بعد از انقلاب. اکنون هم یواش یواش دارد رو می شود که علاوه بر ذخیره آن ویلاهای رؤیائی بامسجد و محراب و مناره های متعدد در شمال ونکوور کانادا، متعلق به خانواده هاشمی رفسنجانی، پولهای از راه حلال به دست آمده نیز، سر از بانکهای خارج ازایران در می آورند. این کارها همه زیر نظر خود صاحب زمان انجام گرفته و می گیرد!!
1- رهبر جمهوری اسلامی (ولی فقیه) سید علی خامنه ای، در بانک "اشپار کاسه" در فرانکفورت آلمان، بشماره حساب بانکی 234075617، مبلغ 112 میلیون و صد هزار مارک ازسال 1997 تاکنون. در کرنر بانک ژنو درسویس بشماره حساب بانکی 217824، مبلغ 97 میلیون دلار آمریکائی و در کانتوناله بانک لوزان در سویس بشماره حساب بانکی 71713، مبلغ 73 میلیون و دویست هزار دلار آمریکائی.
2- علی اکبر هاشمی رفسنجانی، در یونیون بانک سویس، در ژنو، بشماره حساب 223870390، مبلغ 532 و نیم میلیون فرانک سویسی و در بانک سوسایتی جنرال زوریخ در سویس بشماره حساب بانکی 30064183 مبلغ 477 میلیون و دویست هزار مارک از سال 1997 و در بانک اشپارکاسه سیبورگ آلمان بشماره حساب 2957132 مبلغ 238 میلیون و دویست هزار مارک از سال 1997 میلادی ببعد.
3- محمد علی تسخیری در بانک سوسایتی جنرال در ژنو (زوریخ) سویس بشماره حساب بانکی 500032654، مبلغ 280 میلون و هفتصد هزار مارک آلمانی از 1997 و در بانک میدلند لندن در انگلیس بشماره حساب بانکی 150270- 832، مبلغ 12 میلیون ودویست هزار پوند انگلیسی و در بانک درسدنر دوسلدورف آلمان بشماره حساب بانکی 8354783، مبلغ 48 میلیون و سیصد هزار مارک آلمانی از سال 1997
4- محمد گلپایگانی، کریدیت بانک سویس در ژنو بشماره حساب بانکی "سی ای او 7680"، مبلغ 85 میلیون و هفتصدهزار فرانک سویسی.
5- بیژن نامدار زنگنه، یونیون بانک سویس در ژنو بشماره حساب بانکی 314380320، مبلغ 141 میلیون و صدهزار دلار آمریکائی.
6- حبیب الله عسکر اولادی، کرنر بانک ژنو در سویس بشماره حساب بانکی "3983 بی اچ کا"، مبلغ 180 میلیون دلار آمریکائی.
7- احمد جنتی، میدلند بانک لندن در انگلستان بشماره حساب بانکی 92114016، مبلغ 54 میلیون ودویست هزار پوند انگلیسی.
8- عبدالله ناطق نوری، یونیون بانک سویس، ژنو، بشماره حساب بانکی"210212032 ای ان دی"، مبلغ 123 میلیون و نهصد هزار دلار آمریکائی و در دویچه بانک هامبورگ درآلمان، بشماره حساب بانکی 03223486، مبلغ 64 میلیون و صدهزار مارک آنمانی.
9- محسن رفیق دوست، یونیون بانک سویس، ژنو بشماره حساب بانکی 2183130687، مبلغ 122 میلیون و هفتصد هزار دلار آمریکائی.
10- محسن هاشمی بهرمانی (بحرمانی)، دویچه بانک مونیخ 3/ در آلمان به شماره حساب بانکی 1732736، مبلغ 370 میلیون و هفتصد هزار مارک آلمانی از سال1997 و درکریدیت بانک ژنو سویس، بشماره حساب بانکی"اف سی 928530"، مبلغ 178 میلیون و دویست هزار دلار آمریکائی.
11- عباس واعظ-طبسی، کرنر بانک ژنو در سویس بشماره حساب بانکی اف آ اچ 7272، مبلغ 97 میلیون و دویست هزار فرانک سویس و دربانک اشپارکاسه هامبورگ آلمان بشماره حساب بانکی "72251660دی اف اچ"، مبلغ 216 میلیون وهفتصد هزار دلار آمریکائی.
12- حسین شریعتمداری، میدلند بانک لندن، انگلستان، بشماره حساب بانکی 34414011، 37 میلیون و هشتصدهزار پوند انگلیسی.
13- محسن رضائی، یونیون بانک سویس، ژنو بشماره حساب بانکی 442760430، مبلغ 78 میلیون و دویست هزار دلار آمریکائی و در کریت بانک ژنو در سویس بشماره حساب بانکی "7967 اف آ اچ" 52 میلیون و هفتصد هزار فرانک سویس.
14- مسعود موحدیان، کامرس بانک کلن در آلمان، بشماره حساب 3528817، مبلغ 287 میلیون و هشتصد هزار مارک آلمانی از 1997میلادی.
15- کمال خرازی، کرنر بانک ژنو درسویس، بشماره حساب بانکی "4567 آ ام اف"، مبلغ 18 میلیون و دویست هزار دلار آمریکائی.
16- علی رضا معییری، در بانک سوسایتی جنرال ژنو در سویس بشماره حساب بانکی 50024814، مبلغ 12 میلیون و ششصد هزار دلار آمریکائی.
17- حسین کردی، کرنر بانک ژنو در سویس، بشماره حساب بانکی 14710025، مبلغ 14 میلیون و هفتصد هزار دلار آمریکائی.
18- عباسعلی فروغی در کرنر بانک ژنو در سویس، بشماره حساب بانکی 12930034، 10 میلیون و هفتصد هزار دلار آمریکائی.
19- محمد هاشمی بهرمانی (بحرمانی)، دویچه بانک مونیخ در آلمان، بشماره حساب بانکی 1734726، مبلغ 177 میلیون و دویست هزار مارک آلمانی از 1997. همانگونه که در پیش ذکر شد، این ارقام اگر به تومان بی ارزش (یعنی 1300 تومان برابر یک یورو اروپانی) هم باشد برای من و میلیونها ایرانی ارقام نجومی هستند.
در اینجا لایق ذکر است، بدانگونه که منبع زیر به زبان انگلیسی به ما می گوید، گویا این لیست اسامی در سال 1997 توسط کار مندان با شهامت بانکها در ایران بیرون داده شده و بدست دانشجویانی افتاده است.
جالب است مقایسه دو لیست زمان شاه و خمینی که یکی اوایل انقلاب منتشر شد و یکی اکنون می خوانیم، هر دو از طرف آن کارمندان محترم و با شهامت بانکی بیرون داده شده که به منافع مردم اندیشیده و می اندیشند.
هموطنان عزیز، این طور معلوم است که آخر های عمر رژیم رسیده و اینها با این وضع اقتصادی وحشت ناک که بوجود آورده اند، دیگر قادر به اداره کشور و حکومت کردن نیستند. بهمین دلیل بوحشت افتاده اند و کوشش می کنند تمام ندانم کاریهای اقتصادی را بگردن یک دیگر بیاندازند و دارند برای شانه خالی کردن از زیر بار سنگین تورم و بیکاری و اعتیاد و نپرداختن حقوق چند ماهه کارگران و غیره، آخرین اسلحه را یعنی حضور صاحب زمان و "ما هیچ کاره ایم، اوست که حکومت می کند"، بکار گیرند.
در اینجا برای نشان دادن وضع اسفبار مملکت رجوع می کنیم به چند روزنامه و خبرهای مندرجه درآنها. اکثر این خبرها از روزنامه های این ترنتی گرفته شده اند: سران فعلی رژیم ایران بمراتب از رژیم گذشته بد تر اند، زیرا اینها زیر نام اسلام ناب محمدی و با نظارت صاحب زمان مملکت را غارت می کنند و از نظر اقتصادی مردم را به خاک سیاه نشانده اند و از نظر اجتماعی، جامعه را به قرون وسطا بر گردانده اند.
این است بیلانس 30 سال حاکمیت بعد از انقلاب. اکنون هم یواش یواش دارد رو می شود که علاوه بر ذخیره آن ویلاهای رؤیائی بامسجد و محراب و مناره های متعدد در شمال ونکوور کانادا، متعلق به خانواده هاشمی رفسنجانی، پولهای از راه "حلال" به دست آمده نیز، سر از بانکهای خارج ازایران در می آورند.
این کارها همه زیر نظر خود صاحب زمان انجام گرفته و می گیرد!! معمولا درسیستمهای خودکامه و دیکتاتوری اعتماد بین مردمان ملتهای یک سرزمین با حاکمان از بین می رود. به دلیل اینکه اغلب در چنین سیستمهائی رهبران مملکت نه بخاطر خدمت به کشور و مردم و به جا گذاشتن نام نیک در تاریخ، بلکه با هدف پر کردن جیبهای خود قدرت را غصب می کنند. همان کاری که رضا خان بعد از قاجاریه کرد.
نخست او با نیرنگ و استفاده از موقعیت ضعیف آن وقت ایران و بکار گیری تدابیر و هوشش، توانست نظرخارجیان را بخود جلب کند و به قدرت برسد. دوم و در مرحله آغازین کوشید زیر نام خدمت به مملکت بظاهر گامهائی بر دارد و چون گامها از بنیاد کج برداشته شد، نتیجه اش را دیدیم. سوم با وصف آنکه بی سواد بود و ژاندارمی صفر، اما قادر شد سران نالایق مملکت و نوکر صفت نیمه انگلیسی را زیر فرمان خود بیاورد.
به قول حسین مکی، یک سیاستمدار خانه زاد، خاندان پهلوی: "رضا شاه با دستهای قوی و خشن خود تاج را از روی دست تیمور تاش بر گرفت و بر تارک خود گذارد و شمشیر نادر را بکمر بست آنگاه سوار بر کالسکه سلطنتی شده، در خیا بانهای بیرق زده تهران مشغول گردش شد و از کنار پاسگاههائی گذشت که مدتها تک و تنها سرپا ایستاده، در آنجا قراول میداد و اکنون با جلال و جبروت شرقی و صدها درباری متملق و چاپلوس رعایای خویش را تماشا میکرد".
تاریخ 20 ساله، جلد 4، صفحه 50. چهارم با غصب املاک سران عشایر و گرفتن ثروت و زمینهای مرغوب در کشور از متمولین، خود را به جائی رساند که هنگام ترک ایران ثروتمند ترین پادشاه قاره آسیا بود.
باز هم حسین مکی در رابطه با چگونگی کسب ثروت رضا خان می نویسد: "پس از تاجگذاری، رضاشاهی که از میان توده مردم برخاسته بود، میان مردم بزرگ شده بود، بکلی از مردم جدا شد و بیشتر ازپادشاه های سابق ایران دستگاه جاه وجلال برای خود فراهم ساخت و بر تر از همه خودش و همکارانش دست تعدی و تطاول به اموال عمومی و خصوصی گشودند و غالبا همین که ثروت نزدیکانش بحد نصاب می رسید رضاشاه همه آن یا قسمت عمده اش را ضبط می کرد". همانجا و همان صفحه 50.
اما او هنوز یاد نگرفته بود همانند جانشینانش، بخش بزرگی از ثروتش را نقدینه کند و به بانکهای خارج از ایران بسپارد آن کاری که بعدها بعنوان مثال پسرش، محمد رضا شاه و دیگر سران کشور، برای "تأمین" آینده زن و فرزندان و ازترس وقوع حادثه ای ناگهانی که خود به خوبی می دانستند هرآن امکان داشت دامان آنها را بگیرد که گرفت، هرچه نقدینگی از هر راهی که به دست آورده بودند به بانکهای خارجی سپردند و در مملکت بظاهر فقط آن خانه و وسایل اولیه ای که برای زندگی مرفه، نیاز بود، داشتند! امروزه نیز سران رژیم، مانند رفسنجانی و خامنه ای و امثال با پیروی از همین تئوری، چنین ادعا می کنند. چند سال پیش بود که در برنامه از کجا آورده ای؟ رفسنجانی ادعا کرد که این باغهای پسته را قبل از انقلاب هم داشته است و یک وجب به آن ها هم اضافه نشده.
او راست می گفت. یک وجب به باغهای پسته اش اضافه نشده ولی میلیونها دلار کانادا از پول مملکت خرج ویلاهای متعدد بنام خودش یا دخترانش در شمال ونکوور کانادا کرده است.
بهر حال او نمی تواند بگوید که این پول را از طریق روضه خوانی و از راه "حلال" کسب کرده است! متأسفانه این مثل صحت دارد که گویند: در باره وقوع اتفاقات مهم در مملکت فقط در یک دوره کوتاه از آن حرف می زنند و بعداز مدتی از اذهان عمومی زدوده می شود و بتاریخ می سپرند.
بازهم با تأسف باید گفت که: مردم زود از یاد می برند حق کشی و سرکوبهارا. زود از خاطره ها می زدایند که در رژیمهای دیکتاتوری گذشته چه رشوه خواریها و چه دزدیها و کلاهبرداریهائی انجام می گرفته و رسانه های داخل هم اجازه نداشتند در این باره بنویسند و اگر مردم هم سر زبانی از آنها باخبر می شدند، اکثرا جرأت نمی کردند چیزی بگویند. آن تعداد معدودی هم که در روزنامه های خارج چنین وقایعی را می خواندند و اعتراض می کردند، با زندان سر و کار داشتند و در زندانها و در زیر شکنجه و تهدید بزودی مطلب را ازیادشان می بردند و یا بطور خودکار فراموش می کردند که آن را یادآوری کرده و به نسل بعدی منتقل کنند.
اکنون به همان روال و بدتر از آن هم آن جنایات و دزدیها که در زمانهای رضاشاه و محمد رضا شاه انجام می گرفت وتقریبا بیشترآن به فراموشی سپرده شده، انجام می گیرد. البته هیچ تعجبی ندارد و موضوع نیز باید کاملا طبیعی باشد، زیرا وضع اسفباری که این ملایان با افکار قرون وسطائی جمهوری اسلامی و خدمه خرافه پرور، در این مدت کوتاه سی سال بوجود آورده اند، همه را به سوی بد، بهتر از بدتر می کشاند..
یعنی مردم را بسوی مستبدی بهتر از خود اینان سوق می دهد. سران رژیم جمهوری اسلامی بنا به افشاگری برخی از نیروهای فعال ضد این رژیم قرون وسطائی بی توجه به تبلیغات مشمئز کننده "حکومت عدل علی" خودشان، همان کاری را می کنند که سران مملکت در رژیم شاهنشاهی کردند. بطوریکه ارقام دراین افشاگری نشان می دهد، هرکدام از ملاها در حد دسترسی خود توانسته اند بدون "ترس از آتش دوزخ" که خود بخوبی می دانند وجود ندارد، مبالغی سرسام آور به بانکهای خارجی سپرده اند.
می گویم سرسام آور که واقعا اگر این مبالغ به تومان بی ارزش ایران هم می بود، برای من نوعی، سرسام آور است. لیستی که در اوایل انقلاب از خروج پول از ایران توسط سران نظامی و نوکران سیاسی مملکتی در رژیم محمد رضا شاه بیرون داده شد که از صدها میلیون دلار آغاز شده بود و کمترین آنها معادل سیزده میلیون و هفتصد هزار مارک متعلق به دکتر ایرج وحیدی وزیر آب و برق ایران، ختم می شد، نمونه ای از دزدیهای هزار فامیل در رژیم دیکتاتوری شاه بود.
آن طور که گویند در میان جنرالهای شاه، ارتشبد غلامعلی اویسی با 120 میلیون دلار در خارج رکورد نظامیان ایران زمان شاه را شکسته بود. البته در آن لیست منتشر شده زیرنام اویسی فقط معادل چهل میلیون مارک قید شده بود. جالب است که در باره دزدیهای پیشین اویسی، یکی از دوستان صمیمی و همکلاسی سویس شاه، ارتشبد حسين فردوست، در خاطرات خود درباره او می نويسد: "اويسی از آغاز افسر كم سوادی بود و تا پايان نيز معلومات نظامی كمتر از متوسط داشت و مطلقاً اهل مطالعه نبود. حتی در دور‌ه‌ دانشكده‌ افسري در هيچ يك از دروس و تمرينات شركت نمي‌كرد و در طول دو سال دانشكده انباردار گروهان بود.
ولی او توانست با زدو بند و نزديك كردن خود به محمد رضا ترقی كند و به مشاغل مهم برسد. اويسی از همان زمان دانشكده افسري ادعای دیانت داشت، ولی به هیچوجه چنین نبود و از هیچ کاری براي بستن بار خود كوتاهي ‌نکرد. زماني كه فرمانده ژاندارمري بود، سهم خود را از ترياك‌هاي وارده از افغانستان و تركيه بر می‌داشت و زنش در كرمان تشكيلات سازماندهی فرم ترياك در خانه داشت. او ترياك‌های مكشوفه را نيز بلند می كرد و می ‌فروخت.
گاه روزنامه‌ها می نوشتند كه مثلاً در زيرسازی يك نفتكش يك تن ترياك كشف شده است.. قاعدتاً بايد اين ترياكهای مكشوفه به سازمانی خاص در دادگستری تحويل می ‌شد، ولی اويسی آن را عوض می ‌كرد و به جايش ماده‌اي كه مخلوطی ازچند گياه است تحويل می ‌داد كه رنگ و بوی ترياك داشت. باید بگویم که تریاکهای موجود در دادگستری تریاک نبود و 3/2 آن از همین مخلوطی بود که یک کیلوی آن یک ریال هم ارزش ندارد.
اويسی از اين طريق طی چند سالی كه در ژاندار مري بود حداقل 5 ميليارد تومان دزديد و همه را دلار كرد و به خارج برد"(بادلار 7تومان آن زمان، حدودا می شد 714.300.000 دلار). نگاه کنید به خاطرات حسین فردوست، جلد اول، صفحه 265، چاپ اول، تهران 1369. قابل ذکر است من به مطالبی که در داخل ایران جمهوری اسلامی منتشر شود زیاد اعتماد نمی کنم، اما به دلیل اینکه از منابع دیگر درباره رشوه خواری کلان و دزدی اویسی درحیطه فرماندهی اش از دیگر همقطارانش زیاد شنیده ام، لذا این بیانات فردوست را نزدیک به حقیقت می دانم.
این فقط یک نمونه از دزدیهای مقامات بالای رژیم شاه بود و برای جلوگیری از طول کلام از آوردن نام چهل نفر از 177 نفر افشاء شده، توسط کارمندان بانک ملی که من در اختیار دارم، خودداری می کنیم. بخشی ازآنچه که فردوست در رابطه باکثافتکاریها و دزدی ها و ریزه کاری های مخفی سران رژیم گفته است واقعا می تواند نزدیک به حقیقت باشد، زیرا بدلیل شغل معاونت ساواک، بیشتر گفته هایش را به پرونده های سری ساواک حواله می دهد و آنها هنوز هم موجودند.
و اما رژیم اسلامی و تا دندان مسلح به آئین محمدی همان کاری را که خلفشان در عالم بی دینی یا کم توجهی به دین می کردند، اکنون خود در عالم دین داری و هر روزه در انتظار ظهور صاحب زمان نشتن و شیره بر سر مردم مالیدن، می کنند.
اخیرا لیستی بیرون داده شده با استناد بشماره حساب بانکی و کشور خارجی و غیره که سران جمهوری اسلامی بانام، دلارهای خودرا برای روز مبادا ذخیره کرده اند، دراینجا برخی ازاین نامها بامبالغ سپرده شده به بانکهای خارجی، برای اطلاع هموطنان می آوریم و خود ببینند که چرا مردم جان برلبشان رسیده و بد بهتراز بدتررا آرزو می کنند؟
هایدلبرگ، آلمان فدرال، 12 آوریل

دستیابی جندالله به مواد منفجره نـخ نـامـرئــی


دووربــین؛سایت پــرچـم که یکـی از سایت های اصولگرا و منتقد جنبش سبــز است ، در گزارشی نوشته است جماعت جندالله بلوچستان مجهز به مواد منفجره ای به نام نخ نامرئی می شود.نخ نامرئی از طریق بلعیدن در بدن فرد جاسازی شده و به محل انفجار برده می شود.

این نوع ماده منفجره که با نخ نامرئی در دستگاه گوارش فرد استشهاد جاسازی می شود به راحتی از مبادی ورودی وارد مقصد شده و جالب اینکه هیچ نوع عوارض جسمانی مانند تهوع در این ماده انفجاری وجود ندارد. مهمتر از همه اینکه هیچ دستگاهی توانای کشف نــخ نـامـرئــی را ندارد .

۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

منابع حکومتی: دانشمند هسته ای در اثر انفجار کشته شد


پرس تی وی: یک استاد دانشگاه در انفجار بمبی در نزدیکی خانه اش در پایتخت ایران کشته شد. دکتر مسعود محمدی در اثر انفجار بمب کنترل از راه دور که در نزدیکی خانه اش جاسازی شده بود کشته شده است. تلوزیون الجزیره طی تهیه گزارشی از محل حادثه این استاد دانشگاه را «دانشمند هسته ای» معرفی کرده و از قول مقامات ایران که نامی از آنها برده نشده است، دست داشتن اسرائیل در این حادثه را گزارش کرده است.
به گزارش «پرس تی وی» در این انفجار که صبح سه شنبه روی داد، یکی از ساکنان منطقه به نام دکتر مسعود محمدی که از اساتید فیزیک دانشگاه تهران بود، جان خود را از دست داد. بر پایه گزارشهای اولیه، انفجار ناشی از یک بمب کنترل از راه دور بوده است که داخل یک دستگاه موتورسیکلت جاسازی شده بود و هنگام خروج قربانی در مقابل منزل وی منفجر شد.
نیروهای امنیتی و پلیس در حال بررسی علت دقیق انفجار و انگیزه آن هستند.

متن رسمی‌ سند ازدواج و مسیحی‌ بودن کامران دانشجو توسط دفتر ثبت احوال یونان به زبان انگلیسی‌:


خبری امروز العربیه پخش کرده بنقل از روزنامه کویتی الرای در مورد سابقه عضو بسیار ارزشی و یکی از ذوب شدگان ولایت یعنی کامران دانشجو چنین است:کامران دانشجو در 8 سپتامبر 1978 هنگامیکه در بریتانیا دانشجو بوده به مسیحیت گرویده و در یونان به جورجیوس کامران تغییر نام داده و سپس غسل تعمید داده شده تا با دختری ارتدوکسی بنام اولگا ازدواج کند. روزنامه مزبورعقدنامه و نام تعمید دهنده را نیز منتشر نموده.

اگر این خبر درست باشد افتضاح دیگری برای احمدی نژاد خواهد بود. اینم لینکش وتصویر از عقدنامه و ترجمه انگلیسی عقدنامه:

http://www.alarabiya.net/articles/2010/01/09/96822.html

اینهم لینک روزنامه:

http://www.alraimedia.com/Alrai/Article.aspx?id=178008&searchText

عکس : ديوار نویسی 22 بهمن





۱۳۸۸ دی ۲۱, دوشنبه

فقر و محروميت در الاحواز که بیشترین منابع زیرزمینی را دارد اما همه راهی مرکز می شود







مقام‌های فرانسوی: رژیم ایران باید ارسال پارازیت را متوقف کند

مقام های فرانسوی از مجمع جهانی ارتباطات، موسوم به آی تی یو وابسته به سازمان ملل متحد خواسته اند که دولت ایران را مجاب کند تا جلوی پارازیت هایی که از داخل این کشور بر روی شبکه های تلویزیونی ماهواره ای انداخته می شود، گرفته شود.

فرانسوا رنسی، رئیس آژانس فراکانس فرانسه گفته است درخواست مداخله مجمع جهانی ارتباطات هفته قبل و پس از درخواستهای مکرر از مقامهای ایران برای اقدام در این زمینه مطرح شد.

پخش برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی و چند شبکه دیگر از طریق ماهواره هات برد به خاطر پارازیتهایی که از داخل ایران تولید و ارسال می شود متوقف شده است.

ارسال گاه و بیگاه پارازیت بر روی شبکه های ماهواره ای، از روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران شروع شد. انداختن پارازیت بر روی برنامه ها پس از مرگ آیت الله منتظری در اواخر ماه دسامبر شدت گرفت.

فرستادن پارازیت بر روی برنامه تلویزیون فارسی بی بی سی روز یکشنبه، 20 دسامبر آغاز شد و کانال ماهواره ای هاتبرد 6 را هدف قرار داد که مورد استفاده تعدادی از برنامه های تلویزیونی و رادیویی بین المللی بی بی سی به زبان های مختلف و همچنین چند شبکه خبررسانی دیگر است.

با تشدید فرستادن پارازيت بر تلويزيون فارسی بی بی سی، مسئولان ماهواره هات برد پخش برنامه های بی بی سی فارسی را قطع کردند.

به گفته مسئولان اين ماهواره فرستادن پارازيت باعث شده بود که برنامه های کانال های ديگری که در مجاورت تلويزيون فارسی قرار داشتند با اختلال پخش شود و در نتيجه هات برد با فشار اين کانال ها مجبور به قطع برنامه های تلویزیون فارسی شد.

ماهواره نايل ست نيز به همين دليل به اقدام مشابهی دست زد و در نتيجه نه تنها پخش کانال بی بی سی بلکه پخش چند شبکه فارسی زبان ديگر هم از اين ماهواره ها قطع شد.

پیشتر صادق صبا، رئیس بخش فارسی بی بی سی گفته بود که راه حل بی بی سی در برابر اختلال در برنامه های تلویزیون فارسی، افزایش امکانات ماهواره ای برای تسهیل دسترسی مخاطبان به این برنامه ها خواهد بود.

در حال حاضر برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی از طريق ماهواره های تل استار 12، يوتل ست W2M، یوتل ست W3A و وبسايت بی بی سی فارسی قابل دریافت است.

در ماه ژوئن سال جاری، تلویزیون فارسی بی بی سی که پخش برنامه های ویژه انتخابات ریاست جمهوری ایران را آغاز کرده بود هدف تلاش های مشابهی برای اختلال در پخش برنامه ها قرار گرفت.

در آن زمان، شرکت ارائه دهنده خدمات ماهواره مورد استفاده بی بی سی تایید کرد که منشا این اختلالات در داخل ایران ردگیری شده است.

پیتر هاروکس، مدیر سرویس جهانی بی بی سی گفته بود که این واقعیت که کسانی به خود زحمت پارازیت اندازی بر برنامه های تلویزیون فارسی زبان بی بی سی را می دهند نشان از تاثیرگذاری برنامه های آن در ایران دارد.

به گفته آقای هاروکس، مردم ایران می خواهند از حقایق مربوط به تحولات داخل کشور خود مطلع شوند و می دانند که از طریق بی بی سی می توانند به اخبار بیطرفانه و مستقل دست یابند. ما هم هر آنچه که از دستمان برآید خواهیم کرد تا چنین اخباری را در اختیار آنان قرار دهد."

صادق صبا نیز یادآور شده است که در پی برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در ایران و واکنش معترضان به نتیجه انتخابات، برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی هدف پارایت اندازی قرار گرفت.
bbc

گسترش روز افزون کشتار شهروندان کرد توسط نیروی انتظامی

روز جمعه یک شهروند کرد توسط نیروی انتظامی کشته شد.
خبرگزاری هرانا: در تدوام موج گسترده کشتار شهروندان مرزنشین، روز جمعه برابر با 19 دی ماه یک شهروند کرد توسط نیروی انتظامی کشته شد.

به گزارش کمیته کردستان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جمعه 19 دی ماه در منطقه مرزی پیرانشهر نیروهای انتظامی با آتش گشودن به خودرو یک شهروند کرد به نام " علی حسن زاده" موجب انحراف ماشین و تصادف شدید در جاده می شود که بر اثر آن نامبرده در دم جان می سپارد.

لازم به ذکر است موج جدیدی از کشتار روزانه شهروندان کرد تحت عنوان مبارزه با قاچاق کالا در مناطق مرزی کردنشین آغاز شده است بطوریکه تنها در ابتدای سال میلادی حداقل 6 نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند.

هاشمی رفسنجانی: اتلاف وقت فرصت‌ها را نابود می‌کند


اکبر هاشمی رفسنجانی می گوید که اقدام برای حل اختلافات و بحران سیاسی در ایران باید با 'درک اهمیت زمان' صورت بگیرد وگرنه ممکن است فرصت‌ها از دست برود.

آقای هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه ۲۱ دی ماه (۱۱ ژانویه) در دیدار با اعضای شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، افزایش اختلافات میان نیروهای سیاسی ایران را مهم ترین مشکل این کشور خواند و گفت: "ریشه این اختلافات باید با عقلانیت شناسایی و خشکانده شود".

رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت که اگر "اجماع بر محور قانون" و "دوری از اقدامات خودسرانه" که به گفته او محور اساسی سخنان اخیر رهبر ایران بوده است، رعایت شود، جامعه ایران به تعادل نزدیک تر خواهد شد.

آقای هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سئوال یکی از حاضران در مورد دلیل 'سکوت' اخیرش گفت: "سکوت نکرده ام و همواره برای کمک به حل مشکلات، بدون جنجال خبری تلاش خود را کرده ام".

برخی افراد آلوده به اغراض سیاسی و جناحی دنبال جوسازی و ایجاد جنگ روانی در کشور هستند

اکبر هاشمی رفسنجانی

او در عین حال تأکید کرد که راه حل بحران از نظر او همان چیزهایی است که قبلا مطرح کرده بود و دلیلی برای تکرار آنها نمی بیند.

آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه های نمازجمعه روز ۲۶ تیرماه تهران پیشنهاد کرده بود که برای حل بحران سیاسی ایران زندانیان سیاسی آزاد شوند، اعتماد مردم جلب شود و از آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دلجویی شود.

او از آن روز تا کنون در نمازجمعه تهران حضور نیافته است.

آقای هاشمی رفسنجانی که پرنفوذترین مخالف آقای احمدی نژاد در حکومت ایران محسوب می شود، پس از انتخابات از حضور در مراسم تنفیذ و تحلیف او خودداری کرد و اخیرا هم در یک سخنرانی در مشهد انتقاداتی را متوجه او ساخت.

اختلافات رئیس مجمع تشخیص مصلحت ایران با آقای احمدی نژاد از دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شد که این دو رقیب انتخاباتی بودند.

اما این اختلافات هنگامی به اوج رسید که آقای احمدی نژاد در یکی از مناظره های انتخاباتی اتهاماتی را متوجه آقای هاشمی رفسنجانی و برخی از اعضای خانواده او کرد.

در ماه های پس از انتخابات هم آقای هاشمی رفسنجانی هدف حملات تند هواداران دولت بوده است.

آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار روز دوشنبه با اعضای شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی گفته است: "متأسفانه برخی افراد آلوده به اغراض سیاسی و جناحی دنبال جوسازی و ایجاد جنگ روانی در کشور هستند که ادامه این روند را به صلاح کشور نمی دانم".

bbc

رسوائی اخلاقی و اقتصادی یک زن سیاستمدار ایرلند شمالی


طبق گزارش‌ها ایریس رابینسون، مدافع ارزش های خانواده و همسر یکی از مسئولین ایرلند شمالی، پیتر رابینسون، نه تنها با یک پسر 19 ساله ارتباط نامشروع داشته بلکه از بودجه دولت این کشور به وی کمک های مالی نیز کرده است.
خانم رابینسون، هم عضو پارلمان بریتانیا و هم عضو مجمع ایرلند شمالی است


افشای رابطه این زن با جوانی که قریب به چهل سال از خودش کوچکتر بوده است منجر به وقوع تنش شدید میان کاتولیک ها و پروتستان ها در ایرلند شمالی خواهد شد.

در این گزارش آمده است ایریس رابینسون 60 ساله ما ه ها با این پسر جوان رابطه داشته و فرد مذکور با کمک های مالی وی از خزانه دولتی، کسب و کاری بهم زده است.

جالب توجه است که در ایرلند از این زن به عنوان یکی از فعالان مطرح در زمینه حقوق خانواده یاد می شود که به شدت مخالف ازدواج همجنس بازان هم بوده است.

شوهر این زن متهم است که از کمک های مالی غیر قانونی همسر خود خبر داشته ولی به مقامات گزارش نداده است.

اژه‌ای خواستار برخورد داستانی تهران با «عوامل فتنه‌گر» شد


غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور، در نامه‌ای به دادستان تهران، با استناد به طوماری که توسط شماری از روحانیان استان تهران به وی ارسال شده، خواستار برخورد قاطعانه با کسانی شد که وی آنها را «عوامل فتنه‌گر» خوانده است.

گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور که در برخی از خبرگزاری‌های ایران منعکس شده، حاکی از آن است که پس از آن که شماری از استادان و روحانیان حوزه‌های علمیه تهران در بیانیه و طوماری خطاب به دادستان کل کشور خواستار اعمال «مجازات اسلامی و الهی» در مورد «سران فتنه» شدند، دادستان کل کشور در نامه‌ای خواستار توجه به این درخواست شده است.

آقای اژه‌ای در این نامه همچنین به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران دستور داده است که با «عوامل فتنه‌گر» قاطعانه برخورد شود.

این نخستین بار نیست که دادستان کل کشور که خود در زمان آغاز اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری مسئولیت ورازت اطلاعات را بر عهده داشت، خواستار شدت عمل در مقابل معترضان شده است.

دادستان کل کشور، پیشتر هم در جلسه غیرعلنی مجلس که برای بررسی وقایع روز عاشورا به‌ویژه در تهران تشکیل شده بود، ضمن اشاره به محارب شناخته شدن برخی از دستگیرشدگان روز عاشورا، در پاسخ به در خواست برخی از نمایندگان در مورد برخورد با «سران فتنه» گفته بود که «موسوی و کروبی و دیگر سران فتنه تحت تعقیب هستند».

آقای محسنی اژه‌ای پیشتر از این هم در واکنش به وقایع ۱۶ آذر گفته بود که با بیان اینکه وظیفه دادستانی کل کشور دفاع از حقوق عامه است، گفته است که اگر تشخیص دهیم که دادستان محل در دفاع از حقوق عامه کوتاهی کرده است، حتماً ورود خواهیم کرد.

وی ادامه داده است که «به طور مثال اگر دادستان تهران، نسبت به حقوق مردم، ظلمی که بر نظام وارد شده، و اینکه عده‌ای هر روز نظم عمومی را بر هم زده و به اموال عمومی و دولتی آسیب بزنند وظایف اولیه خود را انجام نمی‌دهد، حتماً تذکر و اخطار خواهیم داد و اگر بیش از این نیاز به اقدام باشد، اقدامات بعدی را انجام می‌دهیم.»

دادستان کل کشور بدون اشاره به «اقدامات بعدی» افزوده است که همین امروز به دادستان تهران اعلام کردم که از این لحظه به بعد وظیفه داریم که به هیچ وجه اجازه ندهیم قانون شکنان در خیابان‌ها به اموال عمومی آسیب زده یا با ایجاد ناامنی علاوه بر اینکه امنیت مردم را به هم بزنند، علیه نظام دستاویزی به دشمن بدهند.»

اظهارات این مقام قضایی در مورد لزوم برخورد با «عوامل فتنه‌گر» در شرایطی بیان می‌شود که روز شنبه آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در یک دیدار عمومی «دستگاه‌های مسئول» را «به عمل کامل و قاطع مُرّ قانون» در برخورد با معترضان فراخواند اما در عین حال تأکید کرد: «افرادی که مسئولیت و وظیفه قانونی ندارند نباید در این قضایا دخالت کنند».

آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، «خشم» جوانان و بسیجی‌ها در برابر آنچه که وی «بی‌حرمتی عده‌ای به عاشورای حسینی» خواند را «طبیعی» دانست و در عین حال تأکید کرد:«همه باید مراقب باشیم که با کارهای بی‌رویه، به فتنه‌‌انگیزی دشمن کمک نکنیم.»

این سخنان در حالی بود که در هفته‌های اخیر نیروهای حامی حاکمیت بارها اقداماتی را علیه سران مخالفان و روحانیان بلندپایه‌ای که از مطالبات مخالفان حمایت کرده‌اند، در شهرهای مختلف انجام داده‌اند و در تازه‌ترین این اقدامات روز پنجشنبه نیروهای لباس شخصی به صورتی سازمان یافته به مهدی کروبی که برای شرکت در مراسم عزاداری به قزوین سفر کرده بود متعرض شدند.

در همین مدت بیوت و دفاتر شماری از مراجع و روحانیون بلندپایه حامی اصلاح‌طلبان، مورد تهاجم قرار گرفت که حمله بیت آیت‌الله خمینی هنگام سخنرانی محمد خاتمی در شب عاشورا، هجوم به بیت آیت‌الله منتظری پس از درگذشت وی، حمله به دفتر آیت‌الله صانعی، حمله به دفتر محمدعلی صدوقی امام جمعه منصوب آیت‌الله خمینی در یزد و حمله به مسجد آیت‌الله دستغیب عضو منتقد مجلس خبرگان رهبری، از جمله این اقدامات است.

مقامات قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی هنوز واکنش رسمی نسبت به این اقدامات صورت نداده‌اند.
رادیو فردا

بداخلاقيهاي مذهبي ؛ عامل تفرقه و كينه


محمود براهویی نژاد (روزنامه نگار)

هيچ مسلماني نيست كه به امام حسين و ديگر اهل بيت پيامبر ارادت قلبي نداشته باشد و از واقعه عاشورا متاثر نباشد. اما هر گروهي از مسلمانان براي ابراز ارادت خود شيوه‌هاي متفاوتي را ارايه مي‌دهند.
اهل سنت كه به مرگ به عنوان رويدادي طبيعي و نشات گرفته از اراده الهي نگاه مي‌كنند حتي در مرگ عزيزترين افراد خود بيش از سه روز سوگواري آرام عزاداري نمي‌كنند و تن به مشيت الهي مي‌دهند و به همين دليل در ايام محرم نيز آئيني به نام عزاداري ندارند. زيرا اساسا فرهنگ عزاداري در مذهب اهل سنت وجود ندارد و اين نمي‌تواند به معناي فراموش كردن و يا نديده گرفتن رويدادهاي تارخي باشد. بلكه آنان تلاش مي‌كنند با بيان وقايع تاريخي و عبرت گرفتن از آنها ، آينده را بهتر بسازند .
هر چند كه در ميان اهل سنت نيز جرياناتي افراطي وجود دارند كه به جاي ساختن آينده در گذشته درجا زده و به بيماري واپسگرايي مبتلا هستند . محصول اين تفكرات و هم‌انديشان آنان در جبهه تشيع همان چيزهايي است كه امروز در عراق و پاكستان و ديگر نقاط جهان شاهد آن هستيم : قتل و كشتار مردم بيگناه به نام دفاع از دين و مذهب.

بنابراين توده مردم اهل سنت و علماي آنان ضمن حفظ اعتقادات خود به باورهاي مذهبي اهل تشيع نيز احترام گذاشته و با سعه صدر و تحمل با اعتقادات آنان برخورد مي‌كنند. اما در بيشتر مواقع در ايام محرم و ديگر مناسبتهاي مذهبي بويژه در مناطق سني‌نشين بداخلاقيهايي از نوع مذهبي از برخي افراد شيعه عزادار سر مي‌زند كه نه فقط احساسات اهل سنت را جريحه‌دار مي‌كند بلكه به نوعي مزاحمتهايي را براي آنان ايجاد مي‌كند. در سالهاي گذشته برخي از اين حركتها همچون شعارنويسي عليه خليفه دوم مسلمانان در زاهدان حتي منجر به رويارويي مردم با شعارنويسان و ماموران دولتي شده است.

در ايام محرم نيز بسيار مشاهده شده است كه دسته‌هاي عزاداري علاوه بر ايجاد مزاحمت صوتي براي خانواده‌ها در مناطق سني‌نشين گاهي جلوي مساجد اهل سنت توقف كرده و براي مدت طولاني در همان نقطه به سينه‌زني و نوحه‌خواني مي‌پردازند.

شايسته است مسئولان امر عواقب و تبعات چنين اقدامات تفرقه‌افكنانه‌اي را كه نتيجه‌اي جز ايجاد حساسيتهاي بيشتر مذهبي و كدورت و دشمني به بار نمي‌آورد در نظر گرفته و با آن برخورد كنند.
زمان آنلاین

کاردار سفارت فلسطین در تهران احضار شد


دبی – العربه نت

وزارت خارجه ایران امروز دوشنبه 11 – 1 – 2010 محمد جهیر کاردار سفارت فلسطین در تهران را در غیاب سفیر احضار کرد.

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر " در پی انتشارمتن سخنرانی اهانت آمیزسرکرده گروهک تروریستی منافقین ( مجاهدین خلق ) در سایت مرکز الاعلام و المعلومات الوطنی وابسته به خودگردان فلسطین کاردار سفارت فلسطین در تهران به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراص شدید جمهوری اسلامی ایران به این اقدام ازجانب رئیس اداره خاورمیانه وزارت امور خارجه به وی ابلاغ شد."

غضنفر رکن آبادی در این دیدار گروه مجاهدین خلق را " گروهک ترویستی " خواند و انتشار اظهارات مریم رجوی رهبر سازمان مجاهدین خلق درسایت وابسته به حکومت خودگردان را " آغاز مرحله جدیدی ازهمکاری با این گروهک " دانست.
سفارت فلسطین در تهران تشکیلات خودگردان به ریاست محموذ عباس را نمایندگی می کند وبرخی دیگر از تشکل های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی در تهران نمایندگانی دارند.

رابطه دولت ایران با حکومت خودگردان فلسطین طی سالهای گذشته دچار تنش شده و مخالفان دخالت ایران در امور فلسطینیان این کشور را به دلیل حمایت از گروههای حماس وجهاد اسلامی به اختلاف افکنی در فلسطین متهم می کنند.

اريخ تكرار میشود لیکن این بار به شکل کمدی!

جعفر محمدی

جهان و منطقه شاهد درگیری و کشمکش های جدیدی است كه "صفویان جدید" آنرا مطرح ساخته و منطقه را با بارسنگین دیگری مواجه کرده است. صفویان قديم که قریب پانصد سال قبل برای شیعه ساختن مردم ایران پرچم خود را بلند کردند، نقشه ایرانخرافه پرستی در دین اسلام را بزور شمشیر بر مردم تحميل نموده و دروغ و خرافه پرستی را جای واقعیت جای دادند. اما دیری نگذشت که این دیدگاه و ایدئولوژی دولت صفوی بدست روحانیون شیعه افتاده و بدین ترتیب جهان بینی صفویان کم کم از مسیر اصلی خود منحرف گردید.

گرچه سعی گردید تا این انحراف دوره صفوی بسوی خرافه پرستی در تونل زمان با انجام اصلاحات و نو آوریهائی تصحیح گردند، ولی "حرکت آخوند های جدید" در دوره تاریخی اخیر تمامی نقشه های مردم ایران در راه آزادی را نقش بر آب نموده است.

سیاست صفویان در راه اشاعه مذهب شیعه، تلفات و صدمات بسیاری نیز را بهمراه داشت. بعنوان مثال؛ در این راستا بسیاری مناطق از پیکر ایران آندوران جدا شده و مسلمانان بسیاری که از گرویدن به مذهب شیعه اکراه داشتند ایران را ترک نمودند .

سلسله قاجار نیز بعنوان وارث صفویهای شیعه این سیاست را ادامه داده و بدین ترتیب خرافه پرستی، فساد و خونریزی ادامه یافته و ریشه دوانید....و زخم هاي خونريزي گذشته التیام نیافته و ادامه يافت... امروز نیز میبینیم که در جغرافیای ایران کشمکش کهنه و قدیمی سنی ستيزي مشکلات و خونریزیهای بسیاری را در پی می آورد.

سیاستهای مذهب محور رژیم ایران در مناطق اکثرا سنی نشین همانند کردستان ، خوزستان و بلوچستان و هرمزگان ، وضعیت در این مناطق را به نقطه انفجار رسانیده است.

در بلوچستان امروز فقط سلاحها سخن میگويند. حکومت ایران که در مقابل خواسته های مردم بلوچ پاسخی بجز اسلحه، اعدام و گلوله ندارد، بلوچها را بسوی مسلح شدن پیش برده است. مسائل و مشکلات موجود در مناطق مرزی بلوچستان و کردستان متأسفانه امروز به آنور مرزها نیز سرریز گشته و خبر از آینده ای نه چندان خوشایند میدهند.

درست همانند دوره صفویان، امروز نیز سیاست منطقه ای را "محور مذهب" تعیین مینماید. رژیم ایران با سیاستهای ماجراجویانه و مطرح ساختن اهدافی که دستیابی به آنها غیر ممکن میباشد، فضای رقابتی سختی را بوجود آورده است.

رئیس جمهور صفوي مشرب ایران که خود را شاگرد هیتلر میداند، با سخنان و اقدامات خود این جمله را در اذهان تداعی میکند: "تاریخ تکرار میشود ولی بار اول بصورت تراژدی و بار دوم بعنوان کمدی" ..

احمدی نژاد و آخوند هاي همیارش باید بدانند که با این اقدامات خود، ایران و منطقه را بسوی یک نمایش تراژدی کمدی سوق میدهند. در سالهای اخیر مقابل رژیم ایران که از سیاست فرسایشی خود بر علیه سنی ها نکاسته و حتی به فشار خود افزوده و درصدد تأسیس امپراطوری شیعه در جهان میباشد، جبهه سنی تشکیل یافته است و موج آن ساير مناطق ايران را نيز فرا خواهد گرفت.

در عراق که مزه جنگ مذهبی را بهتر از دیگران درک نموده ، وضعیت بسيار وخیم شده و موج خشونتی که بعد از سقوط صدام حسین در عراق شکل گرفته است بوضوح بُعد درگیری بین مذاهب و اقوام مختلف را نشان میدهد .

وقتی جنگ داخلی موجود در عراق این کشور را به سه منطقه کاملا مجزای شیعه ، سنی و کرد تقسیم نماید آنگاه طوفانی بپا خاسته و دیگر کشورهای منطقه را نیز در بر خواهد گرفت.

جنگ پنهان ایران در جبهه های مختلف و بیشمار همانند جبهه حوثي ها در يمن و یا گروههای مختلف در لبنان و افغانستان، اقتصاد بیمار این کشور را وخیم تر از همیشه خواهد ساخت. مردم ایران که نمیدانند بر سر دلارهای نفتی ایران چه می آید، هنوز بر سر سفره هایشان منتظر پول نفت نشسته اند!

دست اندرکاران رژیم ایران در صدد اند تا علاوه بر تبلیغات ظاهري و دروغين زشت و کریه ضد یهودی و همچنین کمکهای مالی هنگفت به اعراب شیعه و سنی رهبری کشورهای اسلامي را نیز برانگیخته و بر عهده بگیرند. این سرمایه گذاریهای بی حساب و کتاب هیچگاه نخواهد توانست حقایق تاریخی و فرهنگی را تغییر داده و متحول سازد.

آنها متأسفانه نمیخواهند قبول کنند که کلماتی همانند صادر نمودن انقلاب اسلامي و حكومت امام زمان مزعوم و اسطوره اى، بجز انعکاسی تهدید آمیز و تنفرآمیز چیز دیگری نیست.

رژیم جمهوری اسلامی که سرمایه سرشار ایران را روانه جیب گروههائی وابسته به خود مینماید باید بداند که از این سرمایه گذاری بی معنی خود هیچ سودی نخواهد برد. برعکس شعله ور شدن جنگ داخلی قومی – مذهبی را هرچه بیشتر تقویت خواهدبخشيد.

عبدالکریم سروش : حکومت راهی جز مذاکره با جنبش سبز ندارد


دبی – العربیه نت

عبدالکریم سروش نویسنده و روشنفکر دینی ایرانی تاکید کرد حکومت راهی جز مذاکره با جنبش سبز ندارد.

وی در مصاحبه با روزنامه کريستین ساينس مانيتور گفت : " با وجود همه فشارها جنبش سبز همچنان بالنده و پابرجاست و حکومت بهتر است به جای خشونت بيشتر بپذيرد که راهی جز مذاکره با اين جنبش ندارد."

او با اشاره به اينکه اکبر هاشمی رفسنجانی احتمالا در صدد آغاز مذاکرات آشتی ملی است گفت " دو طرف بايد خود را برای گفتگوهای جدی آماده کنند."

عبدالکريم سروش در پاسخ به اين سوال که آيا حکومت می تواند جنبش سبز را سرکوب و محو کند ، گفت : " اين سرکوب اصلاحات بود که موجب ظهور جنبش سبز شد وخشونت بيشتر از جانب حکومت تنها به بدتر شدن اوضاع منجر می شود."

عبدالکريم سروش در ادامه افزود " برخلاف انقلاب اسلامی که فاقد تئوری بود و مردم تنها می دانستند چه چيزی نمی خواهند ( يعنی شاه )، اين جنبش بايد بداند که مشخصا خواهان چيست."

به گفته او " جنبش سبز جنبشی تکثرگراست که همگان را اعم از معتقد، غيرمعتقد، ليبرال و سوسياليست شامل می شود."
سروش با اشاره به بیانیه ای که اخیرا به امضای او ، عبدالعلی بازرگان ، عطاءالله مهاجرانی ، محسن کدیور واکبر گنجی رسیده است گفت " خواسته های " بهينه " جنبش سبز مبتنی بر چهارچوب های تئوريکی است که با چشم غيرمسلح ديده نمی شود."

در بیانیه مذکور این سیاستمداران که در خارج از کشور به سرمی برند خواستار انتخابی کردن همه مناصب حکومتی ، پاسخگو بودن همه مسئولان استقلال قوه قضائیه ،آزادی مطبوعات وفعالیت مدنی شدند.

عبدالکریم سروش گفت :" به جز بند مربوط به انتخابی کردن رئيس قوه قضائيه هيچ تفاوت ديگری بين خواسته های اين پنج نفر وپيشنهادهای ميرحسين موسوی نيست و درچهارچوب قانون اساسی کنونی است."

به گفته او " حتی اگر يکی از اين خواسته های دهگانه همچون آزادی مطبوعات و يا آزادی متفکران و فعالان سياسی از زندان اجرا شود فضای کشور به کلی متحول شود. "

دستگیری 6هزار و 430قاچاقی اسلحه در 9ماه

ایلنا: رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا گفت: در 9 ماه نخست سال جاری شش هزار و 430 قاچاقچی اسلحه در کشور دستگیر شده اند.

سرهنگ فتح الله زمانیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به افزایش 10 درصدی کشفیات اسلحه قاچاق در 9 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: در این مدت شش هزار و 430 قاجاقچی سلاح دستگیر شدند و 362 دستگاه خودرو نیز در این رابطه توقیف شد.

وی افزود: 40درصد از سلاح های کشف شده جنگی و 60درصد آنها اسلحه شکاری بودند که بیشتر آنها از جنوب غربی کشور قاچاق شده بودند.

عکس روز از فیس بوک



هم کیشان سیک خمینی






برخی به اشباه فکر می کنند آرم پرچم رژیم ایران لفظ جلاله الله می باشد در صورتیکه لفظ جلاله الله در هیچ رسم الخطی چنین نوشته نشده است و این آرم در اصل نشان سیکهای هندی است

۱۳۸۸ دی ۲۰, یکشنبه

مصاحبه رهبر جنبش مقاومت عبدالمالک بلوچ امشب در تلویزیون پارس و تلویزیون تیشک


امروز دوشنبه ساعت 6 بعد از ظهرا بوقت تهران رهبر جنبش با دکتر مهرزاد پارسا در تلویزیون پارس گفتگو خواهند کرد ،شما می توانید با مراجعه با سایت پارس تی وی هم این گفتگو را ببینید: http://www.parstv.tv/liveTV.html

همچنین ساعت 15 :10 شب بوقت تهران رهبر جنبش در تلویزیون تیشک گفتگو خواهند کرد:


از طریق انترنت هم می توانید این مصاحبه را با مراجعه با سایت تلویزیون تیشک ببینید:

http://www.tishktv.tv/live/news.php

پیا م مولانا عبدالحمید به زابلیهای فاشیست و همدست رژیم جنایت کار


قطعي روزانه برق مردم اين شهرستان را كلافه كرده است.


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ایسنا برق اصلي شهر ايرانشهر هر روز از ساعت هشت لغايت 11 ظهر قطع مي شود كه اين امر موجب ايجاد نارضايتي براي مردم شهر شده است.

‌اين برق شهر از خط اصلي برق شهر كه در خيابان امام ايرانشهر است قطع مي شود كه در پي آن بخش عمده اي از شهر در خاموشي فرو مي رود.

با قطعي برق اين منطقه در كار همه ادارات و اصناف دولتي وغير دولتي مشكلات عديده اي به وجود آمده كه موجب تعطيلي كار بسياري از ادارات و اصناف غير دولتي شده است.

اين قطعي برق در حالي است كه علي رغم ارسال نامه هاي بسيار از سوي ادارات و اصناف و حتي مراجعه حضوري مردم هنوز هيچ اقدامي در اين خصوص صورت نگرفته است و حتي كارمندان شركت اداره برق نيز حتي به اين مشكل كه نشأت گرفته از اتصال كابل هاي برق به دليل وجود درخت است هيچ گونه نگاهي نكرده و اقدامي نيز صورت نمي گيرد.

سعید مرتضوی مسئول انتقال زندانیان به کهریزک اعلام شد


دبی – العربیه نت

کمیته ویژه پارلمان ایران که برای بررسی حوادث پس از انتخابات تشکیل شده بود سعید مرتضوی دادستان سابق تهران را مسئول انتقال بازداشت شدگان به کهریزک معرفی کرد.

بازداشتگاه کهریزک پیشتر به دستوررهبرجمهوری اسلامی ایران به دلیل " غیراستاندارد " بودن تعطیل شده بود اما بسیاری از کسانی که به این بازداشتگاه منتقل شدند اعلام کردند به شدت شکنجه شده اند همچنین سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کرده بود سه تن از بازداشت شدگان تحت شکنجه درکهریزک فوت کرده بودند.

بر اساس گزارش کمیته مذکور که امروز یکشنبه 10 – 1 – 2010 درصحن مجلس قرات شد " انتقال بازداشت شدگان 18 تیر به کهریزک با دستور و اصرار دادستان وقت تهران صورت گرفته است."

این گزارش با اشاره به دیدار با سعید مرتضوی برای بررسی علت مرگ چندتن از بازداشت شدگان تاکید کرد " وی دلیل این مساله را بنا بر بررسی‌های انجام شده از سوی پزشکی قانونی مننژیت دانست ."

قاضی مرتضوی همچنین علت اعزام بازداشت شدگان به کهریزک را " فقدان ظرفیت زندان اوین " اعلام کرد.

این کمیته به نقل از بازداشت شدگان کهریزک آزارهای انجام شده در این بازداشتگاه را " زندانی شدن ۱۴۷ نفر در یک مساحت کم ، عدم وجود تهویه ، فقدان آب و غذای مناسب ، شنیدن فحش‌های رکیک ، کلاغ ‌پر رفتن همراه با ضرب و شتم ، ‌همجواری با اراذل و اوباش و تحقیر شدن " اعلام کرد.

نمایندگان کمیته ویژه با اشاره به طرح موضوع تجاوزجنسی در بازداشتگاهها تاکید کرده اند " پس از بررسی‌های همه‌ جانبه انجام شده به هیچ موردی از آزار جنسی نرسیده و آن را قویا تکذیب می ‌نماییم."

موضوع تجاوزجنسی در بازداشتگاهها را اولین بارمهدی کروبی در نامه ای به اکبرهاشمی رفسنجانی اعلام کرد وکمیته ویژه قوه قضاییه نیز پس از دیدار با آقای کروبی این موضوع را " غیر واقعی وکذب محض " خوانده بود اما کروبی تاکید می کند که مدارک محکمی مبنی بر تجاوز جنسی به کمیته داده است.

دو زندانی کرد در خطر جدی اجرای حکم اعدام قرار دارند


کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

فرزاد کمانگر و حبیب لطیفی در خطر جدی اجرای حکم اعدام قرار دارند

در طی چند روز گذشته پس از اعدام فعال سیاسی کرد فصیح یاسمنی ، خبرهای مبنی بر خطر اجرای حکم اعدام چند تن دیگر از زندانیان سیاسی و مدنی کرد که از جمله آنها حبیب لطیفی ، فرزاد کمانگر ، زینب جلالیان ، شیرکو معارفی و جمعی دیگر از این زندانیان که هر لحظه امکان اعدامشان وجود دارد.

بنا به آخرین خبر موثقی که به ستاد مرکزی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی رسیده ، فرزاد کمانگر و حبیب لطیفی در خطر جدی اجرای حکم اعدام قرار دارند. با وضعیتی که هست، احتمال همه چیز وجود دارد فرزاد کمانگر، بارها از سوی مقامات امنیتی استان کردستان تهدید به اجرای حکم اعدام شده است. حبیب لطیفی فعال دانشجویی کورد محکوم به اعدام, از سوی رئیس اجرای احکام زندان مرکزی سنندج (اسکندری) احضار شده و به وی اعلام شد که هیچ ضمانتی برای عدم اجرای حکم اعدام وجود ندارد. اسکندری با اعلام این مهم, به حبیب لطیفی پیشنهاد درخواست عفو نموده است.

از این رو امکان اجرای حکم اعدام, این دو جوان کرد را هر لحظه تهدید می کند.همان طور که در بی خبری مطلق و در سحر گاه روز چارشنبه هفته گذشته فعال سیاسی کرد فصیح یاسمنی به دار آویخته شد.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی همواره تلاش خود را برای رساندن اخبار موثق و افشای دروغ پراکنی در مورد اخبار نادرست از زندانیان و لغو حکم اعدام آنها( افشای دروغ بودن لغو حکم اعدام حبیب لطیفی و شیرکو معارفی ) و به بدور از منفعت رسانه ی و تنها خدمت به زندانیان سیاسی و مدنی کار و فعالیت انجام داده است.

از این رو کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی از تمامي سازمانها - نهادها ومجامع حقوق بشري وتمام وجدان هاي بيدار در سراسردنيا بخصوص مردم ایران و به ویژه مردم کردستان ميخواهيم در مقطع حساس كنوني حمايت خود را از زندانيان سياسي ومدني كرد اعلام ومانع از وقوع فاجعه وتراژدي دیگری باشيم كه در حال وقوع مي باشد

گزارشی از زندانیان سیاسی محکوم به اعدام در بلوچستان


هویت تعدادی از زندانیان سیاسی محکوم به اعدام در منطقه بلوچستان در پی می آید.

به گزارش کمیته بلوچستان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از آمار و هویت دهها زندانی سیاسی بلوچ در منطقه جنوب شرقی ایران اطلاع دقیقی در دست نیست. این منطقه به دلیل فضای امنیتی و خلاء نهادهای مدنی منجمله مناطقی است که از ضعف دیده بانی و فعالیت مدافعان حقوق بشر به صورت نگران کننده ای در رنج است.

تعداد دقیق زندانیان سیاسی محکوم به اعدام یا در معرض حکم اعدام در این منطقه از کشور بنا به شرایط فوق، مشخص نیست اما به گواه آمارها و مدعیات منابع دولتی، تعداد زیادی از شهروندان با اتهامی سیاسی-امنیتی در این منطقه به مرگ محکوم شده اند.

- عبدالرحمان ناروئی فرزند خالقداد

- عابد گهرام زهی

- عبدالحمید ریگی فرزند آزاد ریگی

- عبدالجلیل ریگی فرزند جان محمد

- ناصر شه بخش

- محمود ریگی فرزند نظر

هویت احراز شده شش زندانی سیاسی بلوچ محکوم به اعدام است، اکثر افراد مورد اشاره در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر زاهدان نگهداری می شوند و از حقوق اولیه همچون تماس با خانواده، در اختیار داشتن وکیل و برگزاری یک دادگاه عادلانه محروم بوده اند.زندانیان سیاسی بلوچستان در سایه بی اطلاعی جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر شرایط نگران کننده ای را سپری می کنند.

کشته و مجروح شدن چهار شهروند کرد توسط نیروی انتظامی


دست کم چهار شهروند کرد در غرب کشور به ضرب گلوله نیروهای انتظامی کشته و زخمی شدند.

به گزارش کمیته کردستان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در محدوده زمانی 14 و 15 دیماه، بر اثر تیراندازی نیروهای انتظامی به سوی شهروندان مرزنشین، دست چهار تن کشته و زخمی شدند.

بنا به گزارش مورد اشاره مورخ 14 دیماه در منطقه "بله سور" از توابع آلاند ، در پی تیراندازی نیروهای انتظامی در منطقه مرزی یک شهروند کرد به نام محسن (نام خانوادگی نامعلوم) در دم جان باخت، همچنین در همان تاریخ در منطقه مرزی "حاج عمران" شهروند دیگری به نام سمکو (نام خانوادگی نامعلوم) مورد اصابت گلوله نیروهای انتظامی قرار گرفت، نامبرده در پی این رویداد به شدت زخمی شده است

گزارش فوق می افزاید، در تاریخ 15 دیماه در منطقه مرزی " میر عمر " از توابع قطور شهر خوی نیز تعدادی از شهروندان کرد هدف گلوله نیروهای انتظامی قرار می گیرند که بر اثر آن دو شهروند کرد به نامهای جعفر بابازاده و ابراهیم (نام خانوادگی نامعلوم) به قتل می رسند.

لازم به ذکر است نیروی انتظامی تحت عنوان مبارزه با قاچاق کالا و سوخت اقدام به تیراندازی مستقیم به سوی شهروندان مظنون در قالب کمین، گشت و مرزبانی می نماید که در بسیاری از موارد ظن خطا و همچنین استفاده نامتعارف از خشونت و نقض قانون به کار گیری سلاح موجب قتل شهروندان مرزنشین می شود.

علی مطهری - احمدی نژاد باید محاکمه شود