۱۳۸۸ آذر ۱۴, شنبه

اختلال در اینترنت و 'محدودیت های تازه برای خبرنگاران خارجی' در ایران


گزارش ها از ایران حاکی از محدودیت تازه دولت برای رسانه های خارجی فعال در این کشور و نیز مختل شدن شبکه اینترنت در آستانه برگزاری روز دانشجوست.
خبرگزاری رویتر از ایران گزارش می دهد که دولت ایران مجوز خبرنگاران خارجی برای پوشش خبری وقایع تهران بین روزهای هفتم تا نهم دسامبر (دوشنبه تا چهارشنبه) را لغو کرده است.
روز دوشنبه (7 دسامبر / 16 آذر) روز دانشجو در ایران است و انتظار می رود که دانشجویان معترض به نتیجه انتخابات تجمعات اعتراض آمیزی برگزار کنند.
در آستانه روز دانشجو، گزارش ها همچنین حاکی از آهسته شدن سرعت اینترنت و اختلال در شبکه اینترنتی این کشور است.
گفته می شود که شمار زیادی از کاربران قادر به استفاده از ایمیل نیستند و سرعت اینترنت به ویژه در تهران بسیار پائین است.
کاربران اینترنتی در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور، بارها با اختلال در اینترنت مواجه بوده اند.
همزمان با آغاز شمارش آرا در خرداد ماه، اختلال در اینترنت آغاز شد و با برگزاری مراسم روز قدس در ۲۷ شهریور ماه نیز این اختلال افزایش پیدا کرد.
به اعتقاد برخی کارشناسان مشکل اینترنت در ایران، موضوع تکنیکی نیست و نوعی کنترل از سوی دولت برای عدم اطلاع رسانی وقایع این کشور است.
خبرگزاری فرانسه در ایران روز شنبه (5 دسامبر) به نقل از یک منبع ناشناس گزارش داد که اختلال فعلی ناشی از تصمیم مقام های ایران است و یک مشکل فنی نیست.
مقام های شرکت مخابرات یا دولت ایران هنوز به این اتهام پاسخی نداده اند.
اختلال جاری در اینترنت در آستانه برگزاری مراسم روز دانشجو که روز دوشنبه (16 آذر) برگزار خواهد شد، رخ داده است.
امسال برخی دانشجویان معترض به نتایج انتخابات اعلام کرده اند که در اعتراض به روند انتخابات و وقایع بعد از آن، در مراسم 16 آذر حاضر خواهند شد.

bbc

اطلاعیه جنبش مقاومت جندالله خطاب به بسیجیان و سرداران و ملاهای مزدور


بسم الواحد القهار

بدینوسیله جنبش مقاومت جندالله به بسیجیان و سرداران و ملاهای مزدور و خائن هشدار می دهد که دست از همراهی و همکاری با سپاه پاسداران بردارند و به آغوش مردم بازگردند و خیانت به دین و سرزمین و مردم را ترک کنند در غیر این صورت هرگز به آنان رحم نخواهد شد و در خشم انقلابی فرزندان ایمان و حماسه بلوچستان تکه پاره خواهند شد.

جنبش به مزدورانی همچون بشیر احمد ریگی و پشنگ ریگی و ملا نذیر احمد سلامی و ملا کریمزائی و ساداتی و دیگر سرداران و ملاهائی که دین و ناموس و سرزمین و مردم و آخرت خود را از ترس رژیم و یا در قبال چند تومان فروخته اند هشدار می دهد که به آغوش ملت بازگردند ورنه منتظر حملات جنبش باشند و بدانند که اعضای جنبش در خانواده این افراد موجود می باشند و نیازی به فرستادن افراد نیست بلکه فقط کافی است دستور صادر گردد تا عملیات اجرا گردد.

جنبش مقاومت همچنین به بلوچهائی که به استخدام بسیج در آمده اند و پیشاپیش نیروهای سپاه حرکت می کنند همانگونه که چند روز پیش در کوههای بلوچستان و کرمان این اتفاق افتاد ، هشدار می دهد بسیج را ترک کنند و بدانند که جز مرگ و هلاکت و بربادی چیزی دیگر در انتظارشان نیست و به زودی چنگال قدرتمند مقاومت گلوی بسیجیان را خواهد فشرد و به هیچ بسیجی رحم نخواهد شد و به بدترین صورت نابود خواهند شد.

امروز بلوچستان به اوج بیداری رسیده است و این بیداری رو به فزونی است و خائنان و بسیجیان و سرداران و ملاهای مزدور جایگاه خود را از دست داده اند و مردم بلوچستان با انگشت به سوی خائنان اشاره می کنند و آنان را دین فروش و ناموس فروش می خوانند و دیگر مزدوری و خیانت نمی تواند موجب عزت حتی پوشالی شود لذا چه بهتر که نام خود را از لیست خیانت در آورده و توبه کنند همانگونه که بسیاری از ملاها و سردارها توبه کرده اند و گوشه نشینی را برگزیده اند.

جا دارد سرداران دین فروش از ننگ و شرم بمیرند که به خاطر 100 هزار تومان جنایتکاران سپاه که کمر برای نابودی بلوچستان بسته اند را همراهی می کنند و جا دارد بشیراحمد ها از ننگ بمیرند که یک سرباز براحتی او و همراهانش را مورد اهانت قرار می دهد اما باز هم به مزدوری ادامه می دهند ، واقعا از شرم و ننگ باید بمیرند که بلوچستان را به چه قیمت ارزانی به متجاوزان فارس و شیعه ارزانی می کنند.

تاریخ این سرزمین این مزدوران را به یاد خواهد داشت و فرزندان بلوچستان نام این مزدوران و خائنان را به عنوان رمز خیانت به یاد خواهند داشت و زود است که حکومت بیگانگان شیعه از سرزمین بلوچستان زدوده شود و حکومت ملت بلوچ تشکیل گردد و آنگاه این مزدوران چه پاسخی خواهند داشت.

بلوچستان از آن خمینی و خامنه ای و پهلوی و پدرشان نبوده است که پشنگ ریگی در مجلس با بی شرمی شعار می دهد (تا خون در رگ ماست هدیه به رهبر ماست) زهی شرم ، بلوچستان از آن ملت بلوچ است و ملت بلوچ رهبر بلوچستان هستند نه جنایتکاران پستی همچون خمینی و خامنه ای و ...که در تاریخ خود جز جنایت و تجاوز و تعدی و ظلم و ستم چیزی دیگر برای ملت بلوچ ندارند.

جنبش مقاومت دیگر به هیچ خائن و مزدوری رحم نخواهد کرد و مزدوران خوب بدانند که از بین بردن آنها مانند آب خوردن است پس بهتر است که بازگردند و دنیا و آخرت خود را تباه و برباد نکنند.

جنبش مقاومت مردمی جندالله

نقش سرداران در محكوم نگهداشتن ملت بلوچ و ادامه اشغال بلوچستان


بنام الله مقتدرنقش سرداران در محكوم نگهداشتن ملت بلوچ و ادامه اشغال بلوچستانرژيم سلطنتي پهلوي در ايران پنجاه و هفت سال عمر كرد.

رضا شاه كه بوسيله دولت انگليس سركار آمده بود در سال 1307 خورشيدي به دستور و حمايت اين دولت به بلوچستان حمله نظامي كرد و با كمك و همكاري بيدريغ يكي از سرداران معروف سرحد زمين كه خود از ايادي انگليس بود در شكست دادن حكومت خودمختار مير دوستمحمد خان باران زئي موفق شد و دولت به اين ترتيب توانست سلطه غاصبانه و غير قانوني خود را بر تمام بلوچستان تنفيذ نمايد.

انگليس اين پير سياست كه از تركيب سياسي اجتماعي آن زمان بلوچستان اطلاع كافي داشت با تقسيم كردن بلوچستان به مناطق سردار نشين و دادن اختيارات كامل يك منطقه به يك سردار و تقويت اين سردار از طرف حكومت مركزي بدون درد سر موفق به كنترل بلوچستان شد.سرداران يك منطقه در جاهاي ديگر دنيا وظيفه دفاع و حفاظت از حقوق بنيادين سياسي اجتماعي مردم منطقه خود را بعهده دارند و مردم را هميشه آماده دفاع از حقوق خود در مقابل يورش و دست درازي اجانب نگه ميدارند اما در مورد سرداران بلوچ بر عكس اين حالت اتفاق افتاد و سردار بلوچ عملا تبديل به چماقي شد در دست حكومت مركزي كه هر نفس كش و جنبنده اي را در منطقه خود سركوب نموده و امنيت را به نفع سلطه حكومت مركزي بر قرار ميكرد.

سرداران بلوچ اين نقش ضد وطن و ضد قوم خود را در مقابل امتيازات بسيار حقير و ناچيزي از سوي حكومت غاصب مركزي بخوبي و با وفاداري كامل ايفاء كردند و بمدت پنجاه و هفت سال نگذاشتند كه نفس كشي، حق طلبي در منطقه شان سر بلند كند و بدين ترتيب محكوميت ملت بلوچ به وسيله سرداران خودش تثبيت شد و به اين خاطر تثبيت شد كه در آن زمان در جامعه بلوچ افراد تحصيل كرده و آگاه اصلا نبود و حكومت كردن بر مشتي بيسواد و نا آگاه و بي برنامه و بي هدف بسيار آسان بود.

وقتي كه نظام سلطنتي پهلوي پس از پنجاه و هفت سال خدمت بيدريغ براي انگليس و امريكا كارآئي خود را از دست داد و حالا مي بايد بر كنار ميشد چون خطر آنكه ايران بدست كمونيست ها و اتحاد جماهير شوروي بيفتد از سوي غرب كاملا احساس ميشد لذا اينها براي جايگزيني شاه مشغول آماده كردن خميني شدند كه در فرصت مناسب وارد صحنه كرده و بر سر كار بياورند. نهايتا وقت رفتن شاه فرا رسيد و با برنامه ريزي هائي كه انگليس و امريكا كرده بودند اين عمل با انجام تظاهراتي بر عليه شاه و به نفع خميني در سال 1357 شمسي اتفاق افتاد و رهبري اين تظاهرات بطور كامل در دست راديو بي بي سي بود و مردم از همه جا بي خبر حركتهاي مرحله وار خود را يكي پس از ديگري بر اساس اطلاعاتي كه راديو بي بي سي پخش ميكرد انجام ميدادند.

شاه كه از سوي اربابان خود محكوم برفتن شده بود سرانجام رفت و خميني آمد و بر اريكه قدرت نشست و ملت هم كه از سوي امريكا بطور غير محسوسي اجازه برگزاري تظاهرات يافته بود خوشحال و سر مست از اين بود كه انقلاب كرده است، بت شاه را شكسته و فرشته خميني را به آغوش كشيده است. براي اينكه اين ملت تشنه عدالت از موضوع سر درنياورد و متوجه نشود كه اين تغيير رژيم به چه ترتيب اتفاق افتاده است شعار مرگ بر امريكا و مرگ بر اسرائيل را هم با اجازه خود آنها به خورد او دادند تا گمان كند كه خودش انقلاب كرده و هنوز هم در حال انقلاب است و در مقابل امريكاي مستكبر و اسرائيل صهيوني همچنان قرص و محكم ايستاده است. (تغيير رژيم در ايران با بزرگترين فريب در تاريخ بشريت همراه بود)

در اينجا وارد آن جزئياتي كه اين رژيم اسرائيلي امريكائي چي بر سر اين ملت فريب خورده آورده است نمي شويم چون موضوع اين نوشته نقش سرداران بلوچ است كه در محكوم نگهداشتن ملت خود داشته اند.

وقتيكه رژيم عوض شد و خميني روي كار امد تمام سر سپردگان رژيم شاه در نقاط مختلف ايران وضع شان بخطر افتاد و تحت تعقيب قرار گرفتند. در اين هنگام سرداران بلوچ متفقا به همراه تعدادي از علماي در خدمت رژيم سابق پيش خميني رفتند و تقاضاي همان امتيازاتي را كه در زمان شاه داشتند كردند تا امنيت را در بلوچستان بر قرار نگهدارند اما چون تنور انقلاب هنوز گرم بود و خميني پشتش را از جاي ديگر محكم ميديد به اينها گفت كه هيچ امتيازي در كار نيست برويد آدم از آدمك نميترسد!

اين گروه سوداگر قوم نا اميد و دست از پا درازتر از بارگاه خميني بر گشتند و به پاكستان گريختند تا براي فروش اين قوم بي صاحب جاهاي ديگري را ازمايش كنند و بالاخره موفق شدند و به مبالغ هنگفتي كه براي يك مبارزه مفيد و كارزار موثر كافي بود دست يافتند ولي چون قصد مبارزه نداشتند بر سر اين پولهاي باد آورده دعوا بين شان درگرفت و همديگر را كشتند و پس از گذشت مدتي بطور كلي از صحنه ناپديد شدند و بازماندگان اين جماعت وطن فروش دوباره به ايران برگشتند و به خدمت رژيم جديد درآمدند و ساكت و آرام نشستند و تن به زندگي بي دردسر و پر عافيت دادند.

اما در اين سي سال گذشته با تبعيض ها و تحقيرهائي كه كارگزاران اين رژيم در حق مردم بلوچ كردند و همه راههاي شرافتمندانه زندگي را به روي اين مردم بستند و مشتي زابلي نفهم را بر سرنوشت اين مردم با عزت مسلط كردند خداوند جواناني غيرتمند را براي مقابله با خباثتها و شرارات هاي اين رژيم فاسد و ظالم بر سر پيكار كرد تا ظلم را در هر شكلش انكار كنند و با تقديم جان خود به الله مقتدر و ذوالجلال و نجات اين قوم بتمام معني منكوب شده اقتدار پوشالي و شيطاني اين رژيم ضد بشر را به چالش بكشند و در همين رابطه امروز صدها نفر از جوانان مومن و غيرتمند بلوچ تحت رهبري امير عبدالمالك بلوچ حفظه الله آماده ايثار جان خود شده اند و با وارد كردن ضربات محكم و كاري بر پيكر اين رژيم متظاهر بقدرت خواب را از سر سردمداران آن پرانده و عجز و نا تواني شان را بر همگان بر ملا كرده اند.

"جنبش مقاومت مردمي" جندالله - با شيوه هاي جديدي كه در مبارزه بكار گرفته است تمام معادلات امنيتي رژيم را برهم ريخته است چون ترس و وحشتي را كه رژيم تا كنون با شيوه هاي مختلف در دل و درون مردم فرو كرده بود تا كسي تكان نخورد با اين حمله استشهادي جنبش بطور كلي بيرون ريخت و اين باعث شد كه مردم از اين ترس بيهوده بدرآيند و بطور جدي و داوطلبانه به جنبش به پيوندند و وارد اين مبارزه سر نوشت ساز شوند.

در اين وضعيت بحران زا براي رژيم، مسئولين استان باري ديگر بفكر افتاده اند كه تفاله ها و بقاياي سرداري را باري ديگر اهميت داده و بمنظور مقابله با قيام مردم و جلوگيري آنان از پيوستن به جندالله وارد عمل كنند ولي فراموش كرده اند كه اين تو بميري با آن تو بميري هاي قبلي خيلي فرق ميكند چون تمام مدعيان مبارزه پيشين لاشخورهائي بيش نبودند كه با استعمال نام قوم و نام اهلسنت مشغول كار و كاسبي و فروش قوم و سرزمين و دين خود بودند و حالا جانبازاني براي رهائي اين قوم مظلوم وارد عمل شده اند كه براي قلم كردن سر هيچ خائني ترديد بخود راه نميدهند و بايد گفت كه آن كدو بشكسته و آن پيمانه ديگر ريخته است.

هرچند كه رژيم بعنوان يك راه حل موثر سر كيسه اش را شل كرده است تا تعدادي از اين خائنين را تطميع كرده و در مقابل انقلاب مردمي قرار دهد ولي در اين حيله هم بناكامي مطلق خواهد رسيد چون دگر ملت زنده و بيدار بهوش است و به پيش است ديگر اين بحر مهياي خروش است ...

پس، پسمانده هاي سرداري مواظب باشند كه در اين زمان فريب رژيم را نخورند چون حالا وضع با زمان سابق كاملا فرق ميكند و جيره اي را كه از رژيم ميگيرند شايد كام شان را ديگر شيرين نكند...

يا حق!

عبدالواحد آرمیان

بلوچستان سرزمین ما و حکمرانی دیگران!!؟؟


بلوچستان سرزمین و موطن ماست که هزاران سال است پدران و اجداد ما در این سرزمین زیسته اند و حکومت خود را داشته اند ولی اکنون در بلوچستان ما دیگران بر ما حکومت می کنند و ما بردگان آنها شده ایم و نه تنها خود را مالک و صاحب سرزمینمان قلمداد می کنند که حق خواهی ما را با جنایت و کشتار و تجاوز پاسخ می دهند.

هنگامیکه وضعیت فعلی و برده گونه ملت بلوچ را می بینم به یاد سخنرانی یک آفریقائی در زمان آپارتاید حاکم بر آفریقای جنوبی می افتم که نلسون ماندلا قسمتی از آن سخنرانی را در کتابش (راه دشوار آزادی) نقل کرده است.

آن آفریقائی در جشن مخصوصی که برای بالغ شدن نلسون گرفته شده بود ( در آفریقا مرسوم بود که هنگام بالغ شدن نوجوانان جشن گرفته می شد و به آنها هدایائی داده می شد) چنین گفت:

(اکنون پسران جوان ، ثروتمند و زیبای ما ، گلهای قبیله خوسا (قبیله نلسون) ، غرور ملت ما در اینجا نشسته اند .ما مراسمی را به پایان رسانده ایم که به آنها وعده مرد شدن می دهد اما من در اینجا می گویم که این وعده ، وعده ای پوچ و خیالی است ، وعده ای که هیچ گاه نمی تواند عملی شود ، چون ما ، مردم خوسا و همه سیاهان آفریقای جنوبی ملتی شکست خورده هستیم .

ما در کشور خود اسیر و برده هستیم .ما در خاک خود مستاجر و بدون زمین هستیم . ما از داشتن هرگونه قدرت و کنترلی بر سرنوشت خود در سرزمین محل تولد خود محرومیم .

جوانان ما به شهرها می روند و آنجا در حلبی آبادها زندگی می کنند و الکل می نوشند و همه اینها به این دلیل است که ما زمینی نداریم که به آنها بدهیم تا روی آن کار کنند و در آنجا خوشبخت و مرفه باشند و زاد و ولد کنند . آنها در اعماق معدن مردهای سفید پوست ، ریه های خود را با سرفه بیرون می ریزند ، سلامتی خود را از دست می دهند و هیچگاه روی خورشید را نمی بینند تا مردان سفید پوست بتوانند با راحتی و خوشبختی زندگی کنند.

درمیان این جوانان روسائی وجود دارند که هیچ گاه ریاست قبیله ای را نخواهند داشت زیرا ما قدرت حکومت بر خودمان را نیز نداریم . درمیان این جوانان سربازهائی هستند که هیچ گاه در جنگ شرکت نخواهند کرد چون سلاحی برای جنگیدن نداریم در میان آنها استادانی هستند که هیچ گاه تدریس نخواهند کرد چون محلی برای تدریس نداریم. توانائیها ، هوش و ذکاوت و آروزهای این جوانان در راه تلاش برای تامین زندگی خود از طریق انجام ساده ترین و بی اهمیت ترین کارها برای سفید پوستها به باد خواهد رفت.هدایائی که امروز به این جوانان دادیم بی ارزش هستند ، چون قادر نیستیم بزرگترین هدیه که همان آزادی و استقلال است به آنها ببخشیم.)


این کلمات را چندین بار خواندم و باز هم خواندم و هر کلمه آن من را به یاد بلوچستان می انداخت که ما چگونه در سرزمین خود هیچ اختیار و اقتداری بر سرنوشت خود نداریم و چگونه جوانان ما به جای تحصیل دنبال بی اهمیت ترین کارها هستند و چگونه اشغالگران سرزمینم ملتم را مورد تحقیر و تذلیل قرار می دهند و چگونه خانه های مالکان این سرزمین بر روی خواهران و مادرانم ویران می گردند و چگونه ناموسم مورد تعرض بیگانگان بی شرف قرار می گیرد و ناگهان به ذهنم آمد که آپارتاید در بلوچستان به مراتب بدتر از نمونه اش در آفریقای جنوبی است زیرا این آفریقائی به آسانی توانست حرفهای دلش را بزند اما اگر من شمه ای از این حرفها را بزنم فردایش طناب دار گلویم را خواهد سائید ولی به هر حال پیروزی سیاهان بر آپارتاید در آفریقا روزنه امید را بر رویم می گشاید و به امید روز پیروزی دلم آرام می گیرد و از سوئی قیام جوانان بلوچستان امیدم را به یقین تبدیل می کند و به یقین می دانم که روزی در سرزمینم آزادخواهم بود و ملت بلوچ را حاکم بر سرزمینشان خواهم دید.

دلاور بلوچ

( 30 سال خونریزی یکی دیگر از فرایندهای سربازان امام زمان!!)...


اکنون که 30 سال از عمر انقلاب صفوی مشربان نوین بر ایران می‌گذرد، تنها پاره‌ای از اخبار جنایات این ددمنشانی که خود را سربازان امام زمان معرفی می‌کنند و به اطلاع عموم مردم می‌رسد موی بر پوست انسان میخ می‌سازد!
حقیقت آنچه بر اهل سنت که بیشتر اقلیتهای قومی کشور را تشکیل می‌دهند، به بهانه‌های مختلف رفته است هنوز برملا نشده است. ولی تاریخی که به صفویان رحم نکرد و سربازان دروغین دیروز امام زمان را رسوای عالم کرد حتما روزی نیز چهره‌ی واقعی صفویان جدید ایران را نیز برملا ساخته نفرین عالم و آدم و تاریخ را نثار جانشان خواهد کرد!
در بلوچستان و خراسان چه گذشت؟!
در ترکمن صحرا و شمال و بندر عباس و جنوب و آذربایجان چه حکایتها بود؟!
شمال و جنوب و شرق و غرب و مرکز کشور چه بلاها که ندید؟!
در زندانها و بازداشتگاهها و کهریزکهای کشور چه بر سر ملت مظلوم و ستمدیده‌ی ایران که نیامد؟!
قصه قتلهای زنجیره ای اهل سنت و روشنفکران کشور..
پاره‌ای از جنایات سبعانه‌ی این سربازان وهمی و دروغین امام زمان افسانه‌ای است که تاریخ روزی پرده از حقیقت آنها برخواهد کشید. و گویا این روز بسیار نزدیک شده، و خورشید ایران زمین بزودی طلوع خواهد کرد...
در اینجا گزارشی بسیار مختصر و خلاصه از جزئی کوچک از جنایاتی که در حق سیاستمداران و روشنفکران اهل سنت کردستان روا داشته شد، جلوی روی خواننده گرامی قرار می‌دهیم، و بعد از آن می‌گوییم مشت نمونه‌ی خروار...

انتقاد ائمه جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان از طرح ساماندهی مدارس


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین، ائمه جمعه سراسر استان سیستان و بلوچستان در مراسم عید سعید قربان، از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی موسوم به "طرح ساماندهی مدارس" به شدت انتقاد کرده و آن را غیر قابل قبول دانستند.

ائمه جمعه استان، ضمن ابراز نگرانی جامعه اهل سنت نسبت به سلب آزادی مذهبی و تعلیمی که آزدای در این موارد جزء حقوق مسلم و قانونی آنهاست، مداخله در امور مذهبی، مخصوصا مداخله در امور حوزه های علمیه را مغایر با قانون اساسی و میثاق بین المللی دانسته و از مسئولین نظام در رده های بالا خواستند تا با مسائلی از این قبیل برخورد نموده و مانع دخالت دولت در مسایل مذهبی و حوزه های علمیه اهل سنت شوند.

۱۳۸۸ آذر ۱۳, جمعه

عكسي كه 25 سال سانسور شد


نفر سمت راست گوشه، ابوالحسن بني صدر است. او كه با 11 ميليون راي نخستين رئيس جمهور ايران شده بود، با جمله تاريخي آيت الله خميني در 25 خرداد 60:” 35 ميليون نفر بگويند بله، من ميگويم نه.” كنار زده شد. 7 تن از مشاورانش اعدام شدند، هزاران تن از هوادارنش به زندان رفتند و خودش رهسپار تبعيد شد.
درست بالاي سر خميني، مرد روحاني با عمامه سفيد آيت الله لاهوتي است. او كه از زندانيان با سابقه قبل از انقلاب به همراه منتظري و طالقاني بود، بعد از پيروزي انقلاب از سرسخت ترين هواداران رئيس جمهور بني صدر، به شمار ميرفت. به فاصله 2 ماه پس از كنار زدن بني صدر توسط لاجوردي به زندان اوين برده شد و اعدام شد. جمله معروف او خطاب به سران حزب جمهوري(بهشتي،خامنه اي و رفسنجاني) اين بود: “مردم انقلاب نكردند تا من وشما بر آنها حكومت كنيم . اگر قرار بود با چماق و زورگويي بتوانند حكومت كنند قبل از شما آريامهر بود.حاكميت تك حزبي است كه صداي پاي فاشيزم را به گوش ميرساند. واي به حال آن انقلابي كه 8 درصد به 80 درصد حكومت كنند. اگر زور ميتوانست آدم را جاي خودش بنشاند، پيش از شما زورمند تر از شما بودند. شما جز اينكه خفقان ايجاد كنيد و براي مردم مشكل درست كنيد كار ديگري نميكنيد.”( روزنامه انقلاب اسلامي، ۲۲ فروردين ۱۳۶۰- انقلاب اسلامي، ۸آذر ۱۳۵۹)
نفرايستاده ميان آيت الله مطهري و لاهوتي، صادق قطب زاده است. او كه به همراه ابراهيم يزدي و بني صدر راه انقلاب را در پاريس هموار كرده بود، 24 شهريور 1361، به اتهام توطئه انفجار جماران، زنداني و اعدام شد. آيت الله منتظري بعدها در خاطراتش نوشت:”بعدا شنيدم آقاي حاج احمد آقا در زندان سراغ آقاي قطب زاده رفته و به او گفته است شما مصلحتا اين مطالب را بگوييد و اقرار كنيد و بعد امام شمارا عفو مي‎كنند، ولي او را اعدام كردند. بعدها از طريق موثقي شنيدم كه جريان ريختن مواد منفجره در چاه نزديك محل سكونت مرحوم امام بكلي جعلي است و واقعيت نداشته است.”(خاطرات آيت الله منتظري،ج۱،ص۴۸۵)
قطب زاده دردادگاه پرسيده بود:”روشنفكران و روحانياني كه بنيادگذار انقلاب بودند كجا هستند؟ آيا حتي يك تن از آنها در كاري هست؟ اينها كه امروز بر كارند در جريان انقلاب چه مي كردند؟”(ايستاده بر آرمان،ص ۲۷)
پي نوشت۱: آن كه در كنار بني صدر ايستاده، صادق طباطبايي است. سخنگوي دولت مهندس بازرگان بود. بعد به بازرگان پشت كرد و به صف حكومتي ها پيوست.در سال 61 به دليل قاچاق 3.75 پوند ترياك توسط پليس آلمان دستگير و در دادگاه دوسلدورف به 3 سال زندان محكوم شد.( پس از بحران،خاطرات هاشمي رفسنجاني،صص ۳۵۹،۴۱۱،۴۱۹) با پادرمياني وزيرخارجه آلمان و مصونيت سياسي به عنوان عنصر نامطلوب از آن كشور اخراج شد. او همچنان به حمايت از جمهوري اسلامي ادامه ميدهد.
منبع : وبلاگ آواي آشنا

تكذیب آمار احمدی نژاد توسط وزیر خودش



در حالی كه احمدی نژاد دوشب قبل در گفتگوی زنده تلویزیونی گفت:تولید كشور با 40 درصد ظرفیت كار می كند، وزیر صنایع روز پنجشنبه این آمار را دروغ و ساخته و پرداخته عده ای مغرض دانسته است.آینده:در این حال علی اكبرمحرابیان كه پیش از این نیز به دلیل نارضایتی صنعتگران از وی توسط دكتر احمدی نژاد در سفر سمنان از همراهی با وی درهلی كوپتر محروم شده بود, در اصفهان آمار اعلام شده توسط احمدی نژاد را دروغ و ساخته عده ای مغرض دانست. وی این موضع را زمانی گرفت كه یكی از نمایندگان در این جلسه به آمار مذكور اشاره كرد.محرابیان آمار 40 درصد ظرفیت تولید كشور را مربوط به یك تحقیق اتاق بازرگانی ایران در مورد وضعیت 183 واحد تولیدی دانست و گفت: چرا اجازه می‌دهیم عده‌ای با اغراض خاص آمارهای دروغ به خورد جامعه بدهند.وی اظهار داشت: چرخه صنعت كشور در شرایط فعلی خوب می‌چرخد. وی خطاب به حضار گفت: مراقب باشیم دستی دستی برای خودمان با ایجاد فضا و منفی بافی مشكل ایجاد نكنیم.

پنج تن ديگر از ايغورها در چين به اعدام محکوم شدند


دادگاهي در چين پنج تن ديگر را به اتهام مشارکت در ناآرامي هاي اخير منطقه اورومچي در غرب اين کشور به اعدام محکوم کرد.
به گزارش شبکه تلويزيوني سي ان ان، مقامات چين اعلام کردند پيش از اين نه نفر ديگر به اتهام مشارکت در ناآرامي هاي منطقه اورومچي به اعدام محکوم شده بودند.
سي ان ان تصريح کرد ماه جولاي گذشته در ناآرامي ها و خشونت هاي منطقه اورومچي که در پي درگيري اقليت مسلمان "اويغور" با "هان" هاي اين منطقه شروع شد، حدود دويست نفر کشته شدند.

فرمانده سپاه تهران : تدابير لازم را برای ١۶ آذر در نظر گرفته‌ايم


در حالی که در آستانه روز ١۶ آذر ماه فرمانده سپاه استان تهران از «اتخاذ تدابیر لازم» برای مقابله با تظاهرات مخالفان در این روز خبر داده است، دبیر شورای نگهبان با متهم کردن معترضان به نتایج انتخابت به «همراهی با آمریکا»، نسبت به انجام اقدام‌هایی که به گفته وی «رضایت آمریکا را در پی خواهد داشت» هشدار داده است.

بیشتر بخوانید:
تهديد نيروى انتظامى ایران به برخورد با معترضان در روز ۱۶ آذر
سردار علی فضلی فرمانده سپاه استان تهران که نیروهای تحت امرش به ویژه مسئولیت مقابله با اعتراض‌های مردمی در پایتخت را بر عهده دارند، روز جمعه با اشاره به در پیش بودن ١۶ آذر، روز دانشجو به خبرگزاری ایرنا گفته است: «زمزمه‌هایی در خصوص اغتشاشات و عواملی که در صدد آشوب در روز دانشجو در دانشگاه‌های کشور هستند، داریم اما پیش‌بینی اتفاق خاصی را در این روز نمی‌کنیم».
با این همه فرماند سپاه استان تهران از اتخاذ «تدابیر لازم برای این روز» توسط نیروهای سپاه پاسداران و بسیج خبر داده است، که در سرکوب خونین تظاهرات آرام معترضان به نتایج انتخابات در ایران نقش محوری ایفا کرده‌اند.پیشتر نیز نیروى انتظامى جمهورى اسلامى ایران با صدور اطلاعیه‌اى تهدید کرده بود، با هر گونه تجمع یا مراسم معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهورى در روز ۱۶ آذر برخورد خواهد کرد.
پس از انتخابات ریاست جمهورى و گسترش اعتراض‌ها نسبت به نتایج آن در ایران، تهدید به برخورد با معترضان در آستانه مناسبت‌های دولتى و غیر دولتى به یک رویه از سوى نهادهاى امنیتى و انتظامى جمهورى اسلامى ایران تبدیل شده است.در همین راستا با نزدیک شدن به سالروز ١۶ آذر و روز دانشجو، که هر سال در دانشگاه‌های ایران با مراسم ویژه‌ای برگزار می‌شود، مقام‌های جمهوری اسلامی بارها مردم و دانشجویان را ازانجام اقدامات اعتراض‌آمیز در این روز برحذر داشته‌اند.
گفتنی است، پیشتر نیز سپاه پاسداران، نیروى انتظامى و دادستانى تهران در آستانه «روز قدس» و همچنین «۱۳ آبان» خواستار عدم برگزارى تجمع‌هاى اعتراضى مخالفان جمهورى اسلامى شده و هشدار داده بودند که با معترضان به شدت برخورد خواهد شد.
به دنبال انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه و حوادث پس از آن، به دلیل آن که دولت اجازه برگزاری هیچ گونه تجمع اعتراضی را به مردم نمی‌دهد، معترضان و حامیان جنبش سبز با استفاده از مناسبت‌هایی چون روز قدس و روز دانش‌آموز به بیان اعتراض خود به نتایج انتخابات در ایران پرداخته‌اند.در آخرین نمونه، در روز ١۳ آبان سال جاری و در سالروز اشغال سفارت آمریکا در تهران و روز دانش‌آموز، با وجود تمام تهدیدهای مقام‌های نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران، معترضان حضور پررنگی در خیابان‌های تهران و دیگر شهرها داشتند.
پس از تظاهرات اعتراض آمیز در این روز حامیان جنبش سبز در ایران در سایت‌های اینترنتی خود از روز ١۶ آذر به عنوان «فرصت بعدی» برای برگزاری تظاهرات نام برده و خود را برای آن آماده کرده‌اند.
در این میان آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان که روز جمعه به عنوان خطیب نماز جمعه تهران سخن می‌گفت، نسبت به انجام هر گونه اقدامی در روز شانزده آذر که به گفته وی «رضایت آمریکایی‌ها را درپی داشته باشد»، هشدار داد.«خائنان به انقلاب را آواره می‌کنیم»امام جمعه موقت تهران با متهم کردن تلویحی معترضان به نتایج انتخابات به «همراهی با آمریکا» افزود: « در این مملکت اگر کسانی خیال کنند می‌توانند دشمنی با آمریکا را از دل‌های مردم ایران بیرون ببرند، چنین امری تحقق نخواهد یافت».

وی با هشدار شدید به معترضان به نتایج انتخابات گفت: « مشاهده کردید آنهایی که براندازی سخت علیه نظام کردند به چه سرنوشتی دچار شدند، حال شما با دیکته‌ای که آمریکا برای شما قرائت می‌کند ،‌ می خواهید علیه نظام براندازی نرم انجام دهید».
به دنبال گسترش اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران رهبران عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران بارها کشورهای غربی و از جمله ایالات متحده را به حمایت از معترضان به نتایج انتخابات متهم کرده‌اند.
آیت‌الله جنتی که عملکرد وی به عنوان دبیر شورای نگهبان در جریان انتخابات اخیر با انتقاد شدید نامزدهای اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری روبرو شده و جانبداری‌اش را از محمود احمدی‌نژاد نیز پنهان نکرده است، خطاب به معترضان گفت: « آنهایی که خیانت به اسلام و انقلاب می‌کنند، بدانند که کیفر کارهای خود را خواهند دید.
آنها باید بدانند، همان نیروهای مردمی که منافقان را از کشور آواره کردند، خائنان به اسلام و انقلاب را نیز آواره خواهند کرد».
وی با اشاره تلویحی به سخنان میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتایج انتخابات که حامیان دولت را به دور شدن از «آرمان‌های اولیه جمهوری اسلامی» متهم می‌کنند، افزود:«عده ای دیروز در یک صف بودند، اما امروز صف خود را عوض کردند، ‌روزی در خط امام ‌بودند، اما امروز مدعی خط امام هستند، اما ضد خط امام حرکت می کنند و با دشمن خط امام در یک صف می‌شوند».
رادیو فردا

معمای طالبان 9 سال پس از اجلاس بن


نه سال قبل جای طالبان در اجلاس بن خالی بود، نه رهبران فاتح جهان و نه رهبران متخاصم افغان، به پیامد این غیبت فکر نکردند.
حالا بعد از نه سال این رهبران غربی و مقام های افغان هستند که برای گفتگوی رودررو با طالبان تلاش می کنند بدون اینکه به نتیجه محسوس و مشخصی رسیده باشند.
طالبان اما هنوز به منطق مذاکره تن نداده اند و از آغاز دعوت به مذاکره تاکنون، از طرح خواست های مشخص و اولیه خود مبنی بر خروج نیروهای خارجی، کوتاه نیامده اند.
علی رغم اینکه شماری از رهبران غربی اذغان کرده اند که عدم حضور رهبران طالبان در اجلاس بن، اشتباه بود، اما سوال اساسی این است که به راستی در آن شرایط چنین چیزی ممکن و عملی بود؟ چرا طالبان در اجلاس بن حضور نداشتند؟
نقض دموکراسی در اجلاس بن
حفیظ منصور نویسنده و تحلیلگر افغان که تا قبل از برگزاری اجلاس بن در صفوف گروه های مخالف طالبان علیه آنها می جنگید، معتقد است که اگرچه به لحاظ عملی حضور نمایندگان طالبان در اجلاس بن عملی نبود، ولی باید دیدگاه و تفکر طالبان که به باور آقای منصور در بخش هایی از افغانستان طرفدار داشت، در اجلاس بن به صورت دموکراتیک لحاظ می شد، که نشد.
آقای منصور گفت:"من حتی در لوی جرگه قانون اساسی مطرح کردم که نباید نسخه از قبل آماده شده فقط برای تصویب، در اختیار لوی جرگه قرار داده شود، اعضای لوی جرگه باید در مورد نظام های مختلف، شاهی، جمهوری اسلامی مدل مجاهدین، جمهوری دموکراتیک خلق و همچنین امارت اسلامی نوع طالبان، باهم بحث می کردند تا دیده می شد که چه طرز تفکری حامیان بیشتری دارد؟ دموکراسی یعنی این اما کسانی که در اجلاس بن گرد هم آمده بودند، فراموش کردند که آنها برای افغانستان برنامه ریزی می کنند نه برای یک کشور پیشرفته غربی".
هیچ کس به این فکر نکرد که طالبان و تفکر آنها ریشه های عمیقی در افغانستان دارد، بیشتر به شهرها توجه شد و روستاها که خاستگاه اصلی طالبان بود به فراموشی سپرده شدند
وحید مژده
یکی از ویژگی های اجلاس بن رسمیت دادن به مشارکت قومی در قدرت سیاسی بود چیزی که سالها قبل از آن بارها سبب بروز اختلافات و جنگ های داخلی میان افغانها شده بود.
حفیظ منصور معتقد است که:" بی توجهی به باور ها و اعتقادات مردم در اجلاس بن، سبب شد که افراد تکنوکرات، که سالها در غرب بودند، به نمایندگی از پشتونها به قدرت رسیدند کسانی که مردم آنها را نمی شناختند و به آنها اعتماد لازم را نداشتند و این افراد بیش از آنکه به مردم تکیه کنند به نسخه های مدرن غربی تکیه کردند و نتوانستند حمایت عامه مردم پشتون رانسبت به روند و نظام جدید جلب کنند."
تاکید بر نظام متمرکز
قبل از برگزاری اجلاس بن، افغانستان دست کم یک دهه درگیر جنگ داخلی میان گروه های مختلف بود، نبرد های میان گروهی در افغانستان ریشه در مسایلی بسیاری از جمله بافت اجتماعی این کشور داشت. میزان و نحوه مشارکت گروه های قومی و سیاسی در قدرت، یکی از عوامل اصلی کشمکش ها بود. این حوادث براجلاس بن سایه انداخت، بدون آنکه بصورت اساسی و عمیق ریشه یابی شوند.
حفیظ منصور همچنین معتقد است که تاکید بر نظام متمرکز یکی از اشتباه های اساسی اجلاس بن بود. زیرا به اعتقاد آقای منصور جامعه جهانی به این باور بودند که افغانستان به دلیل نداشتن حکومت متمرکز دچار بحران شده است در حالیکه آقای منصور می گوید: " افغانستان در گذشته یا توسط پادشاه، یا توسط رئیس جمهور مقتدر چون داوود خان یا توسط دبیرکل حزب دموکراتیک خلق یا توسط رهبر یک حزب جهادی و یا هم توسط رهبر طالبان که امیرالمومنین خوانده می شد اداره شده بود، اما مشکل همچنان وجود داشت."
دست کم گرفتن طالبان
وحید مژده نویسنده و تحلیلگر افغان باور دیگری دارد، او معتقد است :" دراجلاس بن و برنامه ای که بعد از آن ریخته شد، بیشتر به تحقق دموکراسی اهمیت داده شد بدون آنکه یکی از پیش شرط های اساسی آن که همانا تامین امنیت بود، دست کم گرفته شد، هیچ کس به این فکر نکرد که طالبان و تفکر آنها ریشه های عمیقی در افغانستان دارد، بیشتر به شهرها توجه شد و روستاها که خاستگاه اصلی طالبان بود به فراموشی سپرده شدند."
آقای مژده همچنین معتقد است که اجلاس بن بصورت ناگهانی برگزار شد و فرصت آن بسیار کمتر از آن بود که مسایل افغانستان به صورت عمیق و دقیق در آن بررسی شود.
چشم پوشی از عدالت
دراجلاس بن عدالت را قربانی کردند تا امنیت در افغانستان تامین شود، اما آنچه که امروز ما شاهد آن هستیم ادامه جنگ است، مردم از غرب انتظار فرا تر از این داشتند، آشتی غرب با جنگ سالاران برای مردم بسیار خوشایند نبود و در نتیجه مشخص شد که دموکراسی با تکیه کردن بر چنین نیروهایی نهادینه نمی شود.
عباس نویان
درحالیکه آقای منصور معتقد است که اجلاس بن زمینه را برای به قدرت رساندن تکنوکرات هایی مساعد کرد که چشم به نسخه های از قبل آماده شده غربی داشتند تا واقعیت های جامعه افغانی، اما شماری دیگری را اعتقاد بر این است که غرب در اجلاس بن، "عدالت" را قربانی کرد و کسانی را دوباره بر اریکه قدرت رساند که در سالهای قبل از آن سبب بروز جنگ های داخلی و جنایات جنگی در افغانستان شده بودند و مردم از آنها دل خوشی نداشتند.
عباس نویان نماینده کابل در مجلس نمایندگان معتقد است:" دراجلاس بن عدالت را قربانی کردند تا امنیت در افغانستان تامین شود، اما آنچه که امروز ما شاهد آن هستیم ادامه جنگ است، مردم از غرب انتظار فرا تر از این داشتند، آشتی غرب با جنگ سالاران برای مردم بسیار خوشایند نبود و در نتیجه مشخص شد که دموکراسی با تکیه کردن بر چنین نیروهایی نهادینه نمی شود."
تشکیل نظام قانونمند
همه کسانی که از کاستی ها و مشکلاتی در اجلاس بن سخن می گویند، در یک مورد توافق نظر دارند و آن اینکه اجلاس بن در افغانستان یک نظام قانونمند را پایه ریزی کرد و نقشه راه را برای بسیاری از برنامه هایی که در هشت سال گذشته دراین کشور اتفاق افتاد، مشخص کرد.
عباس نویان می گوید:" اجلاس بن افغانستان را بعد از سالها آنارشی و بی نظمی بیرون آورد و صاحب یک نظام قانونمند کرد زمینه را برای اتفاقهای مثبت بعدی چون تصویب قانون اساسی، تشکیل پارلمان و انتخابات مساعد کرد."
نقطه عطف
در سالهای اخیر حجم قابل ملاحظه ای از تحلیل ها و مطالب سیاسی و فرهنگی در افغانستان با این عبارت شروع شده است "بعد از اجلاس بن". بسامد بالای کاربرد این تعبیر در ادبیات سیاسی سالهای اخیر، نقش این اجلاس در تاریخ معاصر افغانستان را به خوبی نشان می دهد.

به استثنای طالبان که به تازگی شکست خورده بودند تمامی گروه های افغانی در اجلاس بن شرکت داشتند
آنچه را که نمی توان از نظر دور داشت، این است که اجلاس بن، افغانستان فراموش شده و رها شده در جنگ داخلی را، به مرکز توجه جهان کشاند.
از آن تاریخ به بعد شش کنفرانس بین المللی برای جلب کمک و توجه جهان به افغانستان برگزار شده میلیارد ها دلار برای بازسازی افغانستان اختصاص يافته و هزاران سرباز خارجی برای تامین امنیت آن به افغانستان گسیل شده است.
اجلاس بن بسیاری از مشکلات سیاسی افغانستان را حل کرد، اما تنها معمايی که هنوز حل نشده نحوه برخورد با طالبان است.
هیچ کس هنوز جواب روشنی برای تعيين چگونگی برخورد با طالبان ندارد، سوالی که هنوز بی پاسخ است، این است:باطالبان چه باید کرد؟
آنها را نادیده گرفت و فراموش کرد؟
آنها را سرکوب کرد؟
یا با آنها مذاکره کرد؟
دشواری رويارويی با اما و اگرهايی که هر يک از اين سه گزينه در پی دارد، انتخاب راه حل نهايی و موثر را دست کم تا امروز به تعويق انداخته است.

بی بی سی

بمباران مناطق کوهستانی بین بلوچستان و کرمان


به گزارش آژانس خبری تفتان از زاهدان پس از درگیری بین ایرانشهر و کرمان که ضربه سختی به سپاه وارد شد و دهها تن از پاسداران نظام به هلاکت رسیدند بالگردهای سپاه پاسداران شب گذشته و روز جمعه مناطق کوهستانی بین بلوچستان و کرمان را بمباران کردند که هنوز هیچ اطلاعی از تلفات این بمبارانها در دست نیست.
از سوئی خبرگزاری های رژیم و مقامات نظامی برای اینکه ماجرا را مرتبط به سوداگران مواد مخدر کنند به دروغ ادعا کرده اند که دویست کیلو گرم تریاک در این درگیری از افراد مسلح به جا مانده است در صورتیکه یک خودروی مبارزان بلوچ که مواد منفجره بار داشته است به خاطر مشکل تکنیکی به جا مانده است که در آن دویست کلیو مواد منفجره از نوع سی 4 تهیه شده توسط مبارزان و 700 پوند مواد غیر آماده شده منفجره بوده است که شاید سپاهیان هنوز فرق بین مواد منفجره و مواد مخدر را نمی دانند و یا بهتر می دانند با دروغگوئی از ترس نظامیان خود بکاهند که طی چند روز گذشته بسیاری از نظامیان سپاه پاسداران روانی شده اند و تقاضای انتقال از بلوچستان کرده اند اما با مخالفت مرکز روبرو شده اند که این نشانگر اوج ترس و وحشت پاسداران است.

جنتی مخالفان نظام پلید ولایت سفیه را تهدید به غضب الهی نمود


به گزارش آژانس خبری تفتان آیت الشیطان احمد جنتي در خطبه‌ هاى مراسم جمعه تهران 4-12-2009 ضمن اهانت به مسلمانان صدر اسلام : امروز بنى ‌اميه و حسين را بايد بشناسيم، گفت: "چگونه برخى اين حقانيت را نمى ‌بينند؟ بعضى ها كه به انقلاب و نظام خيانت مى ‌كنند، بدانند كه كيفرشان را مى ‌بينند.
همان مردمى كه منافقين را آواره‌ كردند، اينها را هم آواره مى ‌كنند و بدانند جنگ با اين نظام گران تمام مى ‌شود.
"وى مخالفان نظام پلید آخوندی را خطاب کرد و گفت: "شما مى ‌خواهيد براندازى نرم كنيد؟ آنهايى كه براندازى زبر كرده‌اند چه شده‌اند؟ آن هم با ديكته‌اى كه توسط آمريكا املا مى ‌شود!
او منتقدان و مخالفان نظام پلید ولایت سفیه را که کارندگانش در زندانهای به زنان و حتی پسران تجاوز کردند مورد خطاب قرار داد و گفت: منتظر غضب خداوند باشيد. و کسی نیست که به این پیر پلید و کثیف و زانی و جانی بگوید که چرا شما از خدا نمی ترسید و باید شما منتظر غضب خدا باشد که جنایت کرده اید و دیگر روزهای کمی برای حکومت ننگین و کثیف و پلیدتان مانده است ای زنان کاران و بدکاران بی وجدان."

۱۳۸۸ آذر ۱۲, پنجشنبه

هاشمی رفسنجانی: جای مخفی کردن نيست؛ اختلاف، واقعا جدی است


اکبر هاشمی رفسنجانی، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، روز پنجشنبه درباره وقايع پس از انتخابات رياست جمهوری ايران گفته است: امروز جای مخفی کردن نيست؛ مشکل اختلاف ، واقعا جدی است.

آقای هاشمی رفسنجانی در مشهد و در جمع استادان حوزه و دانشگاه و مديران آستان قدس رضوی، در خصوص گسترش و عميق‌تر شدن اختلاف‌ها در کشور سخن گفته است.

به گزارش خبرگزاری کار ايران، ايلنا، وی گفته است: ماه‌ها است برنامه‌های خارج از مجمع تشخيص مصلحت را به دلايلی که خودش می‌داند تعطيل کرده است، ولی مراسم امروز را فرصت مناسبی ديد تا برخی نگرانی‌های خود را از وضعيت کنونی کشور اعلام کند.

بیشتر بخوانید:
هاشمی رفسنجانى و احمدى نژاد در اجلاس «شكرانه اتحاد» مجلس حاضر نشدند
نقش رهبری در ايجاد وحدتاکبر رفسنجانی با اشاره به اجماع قدرت های جهانی بر سر برنامه هسته ای ايران، چنين تحولالی را خطرناک ارزيابی کرده و گفته است: «در اين شرايط ما در داخل کشور مهم‌ترين نياز را وحدت و اتحاد می‌دانيم اگر آنها احساس کنند کشور ما از نظر وحدت صدمه ديده است وسوسه می‌شوند که شرارت‌های خود را زياد کنند.»
در تازه ترين تحول در مناقشه هسته ای ايران، شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی روز جمعه، ۲۷ نوامبر، قطعنامه پيشنهادی محکوميت جمهوری اسلامی به خاطر فعاليت مخفيانه در ساخت تاسيسات غنی سازی اورانيوم در «فردو» را با اکثريت آرا تصويب کرد و از تهران خواست تا ساخت و ساز در اين طرح را بي درنگ متوقف کند.
چين و روسيه دو عضو دائم شورای امنيت سازمان ملل متحد که با ايران رابطه دوستانه ای دارند نيز به اين قطعنامه رای مثبت دادند.اکبر هاشمی رفسنجانی در ادامه گفته استکه تنها آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، قادر است بحران به وجود آمده پس از انتخابات را حل کرده و باجلب رضايت مردم وحدت ايجاد کند.
آقای رفسنجانی با اشاره به اين که «بايد با اتحاد و همدلی وضعيت کنونی را سامان داد»، گفته است: «بنده فکر می‌کنم غير از رهبری انقلاب ديگران نمی‌توانند وحدت را ايجاد کنند و همه بايد به رهبری کمک کنيم تا فضای همدلی به وجود بيايد تا رضايت مردم فراهم شود.»اظهارات اکبر هاشمی درباره وحدت در کشور از آن رو اهمیت دارد که ر رهبر جمهوری اسلامی از صحت و سلامت انتخابات ریاست جمهوری دفاع کرده و معترضان تهدید کرده است در صورت ادامه اعتراض با آنها برخورد می شود.
رویکرد رهبر جمهوری اسلامی طی ماههای اخیر نشان داده است که وی حاضر نیست از موضع خود در قبال معترضان عقب نشینی کند.از سوی دیگر معترضان نیز همچنان خواستار ابطال انتخابات هستند و می گویند دولت بر آمده از انتخابات فاقد مشروعیت است.
غیبت چند ماه اخیر اکبر هاشمی رفسنجانی از نماز جمعه تهران به عنوان یکی از نشانه مهم اختلاف وی و رهبر جمهوری اسلامی ارزیابی می شود.
آيت الله علی خامنه ای در نماز جمعه تهران گفته بود که دیدگاه های محمود احمدی نژاد بیشتر از مواضع اکبر رفسنجانی به وی نزدیک است. اکبر هاشمی رفسنجانی از آغاز اعتراضات به نتیجه انتخابات ۲۲ خردادماه، فقط يک بار در روز ۲۶ تيرماه در نماز جمعه تهران حاضر شده است.
در این نماز جمعه که وی پس از چند هفته غیبت در آن حضور یافت، گروه هايی از مردم معترض به نتايج انتخابات ریاست جمهوری همراه با مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، دو نامزد معترض، شرکت کردند.
اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه نسبت به «به خطر افتادن مشروعيت حکومت جمهوری اسلامی» هشدار داد و برای حل بحران پس از انتخابات خواستار «آزادی زندانيان سياسی و دلجويی از خانواده آنها» شد.اين اظهارات اکبر هاشمی رفسنجانی انتقاد طرفداران محمود احمدی نژاد و برخی از اصولگرايان را به دنبال داشت.
رادیو فردا

جانشین فرمانده سپاه: ایران امن‌ترین نقطه جهان است

حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران
نوبت تو خواهد آمد آقای سلامی
همزمان با آنکه یک نماینده مجلس، در جلسه علنی روز گذشته خواستار انجام تدابیر لازم جهت جلوگیری از پدیده گروگانگیری در کشور شد، جانشین فرمانده کل سپاه گفته است که ایران در حال حاضر امن‌ترین نقطه جهان است.


سرتیپ پاسدار حسین سلامی، روز چهارشنبه در همایش پیشمرگان مسلمان کرد در سنندج، از امنیت به عنوان نقطه آغاز آبادانی در کشور یاد کرده و گفته است که «این امنیت که به برکت وجود مردم همیشه در صحنه ایران به دست آمده، سبب شده است که این کشور بزرگ در صحنه جهانی بدرخشد».

تأکید جانشین فرمانده سپاه ایران بر مقوله امنیت در حالی است که همزمان محمد قیوم دهقانی نماینده ایرانشهر و سرباز در مجلس شورای اسلامی، در تذکری به وزیر کشور خواستار تدابیر لازم برای جلوگیری از پدیده گروگانگیری در استان بلوچستان شد.

جنوب شرقی ایران در سال‌های اخیر و با اوج‌گیری اقدامات گروه جندالله به رهبری عبدالمالک ریگی در سیستان و بلوچستان، به صورت متوالی شاهد ناامنی‌های مختلف بوده است و در تازه‌ترین این حوادث در اواخر مهرماه در يک عمليات انتحاری در منطقه «پيشين» شهرستان «سرباز»، بيش از ۴۰ نفر از جمله ۱۵ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شدند که در ميان آنها نام علی شوشتری، جانشين فرمانده نيروی زمينی سپاه، به چشم می‌خورد.
محمدرضا اسحاقی، فرمانده انتظامی استان کرمان اعلام کرده است، بعد از ظهر چهارشنبه، چهار مأمور انتظامی در درگیری با سرنشینان یک خودروی حامل مواد مخدر در جاده ایرانشهر-زهکلوت جان خود را از دست دادند.


جندالله پیش از این نیز مسئولیت چند حادثه تروریستی و گروگانگیری در جنوب شرقی را بر عهده گرفته بود که از جمله این حوادث می‌توان به انفجار مسجد علی ابن ابیطالب زاهدان در خرداد ماه امسال، گروگانگیری و قتل ۱۶ نفر از پرسنل نیروی انتظامی در سال ۸۷ و قتل برخی از سرنشینان خودروهای عبوری در منطقه تاسوکی در سال ۸۴ اشاره کرد.هر چند این حوادث به سرعت از سوی دیگر کشورها از جمله ایالات متحده و بریتانیا محکوم شد، اما مقامات ایرانی گفته‌اند که گروه جندالله در اقدامات خود از سوی آمریکا، بریتانیا و نیز دستگاه امنیتی پاکستان هدایت و حمایت می‌شود.

اکنون نیز سرتیپ پاسدار سلامی گفته است که دشمنان ترفندها و دسیسه‌های خود را بر علیه ملت ایران متوقف نمی‌کنند و در عین حال اضافه کرده است که «تبلیغات دشمنان در مورد ناامنی کشور صحت ندارد».علاوه بر اقدامات گروه جندالله، موضوع قاچاق مواد مخدر از طریق مرزهای شرقی ایران و فعالیت گروه‌هایی که مقامات دولتی از آنها به عنوان اشرار یاد می‌کنند، در سال‌های اخیر از عوامل ناامنی در منطقه جنوب شرقی ایران بوده است.

در تازه‌ترین این حوادث آن طور که محمدرضا اسحاقی، فرمانده انتظامی استان کرمان اعلام کرده است، بعد از ظهر چهارشنبه، چهار مأمور انتظامی در درگیری با سرنشینان یک خودروی حامل مواد مخدر در جاده ایرانشهر-زهکلوت جان خود را از دست دادند.

فرمانده انتظامی کرمان با اشاره به اینکه قاچاقچیان سعی می‌كنند با استفاده از معابر صعب‌العبور استان مواد مخدر را به استان‌های مركزی ایران منتقل كنند، گفته است که عاملان قتل این چهار مأمور انتظامی، «با به جای گذاشتن خودرو حامل مواد مخدر متواری شده‌اند و هم اكنون تحت تعقیب مأموران نیروی انتظامی هستند».

علاوه بر جنوب شرقی ایران، منطقه سنی‌نشین کردستان ایران هم در ماه‌های اخیر شاهد حوادثی تروریستی بوده است و از جمله در شهریور ماه امسال به دنبال چند سوءقصد پی در پی علیه مقامات دولتی این استان، ماموستا محمد شيخ‌الاسلام، نماينده كردستان در مجلس خبرگان رهبرى، توسط افراد ناشناس به قتل رسید.

گرچه اندکی پس از ترور این روحانی سنی در شهرستان سنندج سرتیپ رادان، جانشين فرمانده نيروی انتظامی ایران گفت که با همکاری دستگاه امنيتی و انتظامی عوامل ترورهای اخير کردستان دستگير و تحويل مقامات قضايی شده‌اند اما مقامات قضایی هنوز در مورد هویت این عوامل و انگیزه آنها اظهار نظری نکرده‌اند.

radiofarda

کاخ سفید: ایران وقت زیادی ندارد


سخنگوی کاخ سفید می گوید که ایران مهلت زیادی برای کنار آمدن با درخواست بین المللی در مورد برنامه اتمی اش ندارد و صدر اعظم آلمان از احتمال لبریز شدن کاسه صبر در مقابل ایران سخن گفته است.
به گزارش خبرگزاری رویتر رابرت گیبز روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: "مهلت رو به پایان است. ضرب الاجل، پایان سال است."
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز گفته است که "صبر ما شدیدا در بوته آزمایش است" و افزود که اگر ایران همچنان پیشنهادهای سازمان ملل را رد کند باید تحریم های تازه علیه آن کشور در نظر گرفته شود.
این اخطارها پس از آن صادر می شود که ایران در هفته جاری از طرحی برای ساختن 10 مرکز دیگر غنی سازی اورانیوم خبر داد و محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران نیز تاکید کرد که دیگر نیازی برای گفت و گو با غرب احساس نمی کند.
به علاوه به گزارش خبرگزاری رسمی ایرنا، رئیس مجلس ایران در واکنش به قطعنامه ای که جمعه گذشته توسط شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه این کشور صادر شد گفت که مجلس روابط با کشورهایی که به آن قطعنامه رای مثبت دادند را بازنگری خواهد کرد.
روسیه و چین نیز که معمولا در مقابل فشارهای مورد نظر غربی ها علیه ایران مقاومت می کنند به آن قطعنامه رای مثبت دادند که با انتقاد تهران مواجه شد.
محمود احمدی نژاد اقدام روسیه را "اشتباه" خواند و سخنگوی وزارت خارجه نیز گفت که تهران به خاطر حمایت روسیه و چین از قطعنامه شورای حکام به آنها اعتراض خواهد کرد با این حال تاکید کرد که این به معنی تغییری در روابط با این دو کشور نیست.
قعطنامه شورای حکام ایران را به خاطر احداث مخفیانه یک مرکز غنی سازی تازه در نزدیکی شهر قم سرزنش کرد و خواستار توقف عملیات ساخت آن شد.
ایران حدود دو ماه قبل در روز اول اکتبر در ژنو طی گفت و گوهایی با گروه پنج به علاوه یک (اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان) به طور اصولی با ارسال بخش بزرگی از اورانیوم غنی شده خود به خارج برای پردازش و غنی سازی بیشتر و تبدیل آن به سوخت لازم برای یک راکتور غیرنظامی در تهران موافقت کرده بود.
آن پیشنهاد بعدا به صورتی کاملتر و با میانجیگری آژانس اتمی سازمان ملل مطرح شد اما ایران از پذیرش آن سرباز زد.
به گزارش رویتر ایران تا پایان دسامبر وقت دارد به آن پیشنهاد پاسخ مثبت دهد، در غیر این صورت انتظار می رود شورای امنیت سازمان ملل مقدمه چینی برای تنظیم تحریم های تازه بر آن کشور را شروع کند.
روسیه اخیرا این تمایل را نشان داده است که در صورت عدم همکاری ایران با این پیشنهاد از تحریم های تازه حمایت کند.
اما ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه ضمن خودداری از دادن پاسخ به سوالی درباره تحریم ها گفت که روسیه "هیچ اطلاعاتی از اینکه ایران درحال کار برای ساخت یک سلاح اتمی است ندارد."
محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه گفت که ایران خود برای تامین سوخت راکتور پزشکی تهران اورانیومی با غلظت 20 درصد تهیه خواهد کرد.
غلظت کنونی اورانیومی که ایران تاکنون تولید کرده کمتر از 5 درصد گزارش می شود.
غربی ها نگرانند ایران از این سوخت برای تولید بمب اتمی استفاده کند، اتهامی که ایران رد می کند.

bbc

رفسنجانی: شکافها عمیق‌تر و جدی‌تر شده/اجماع جهانی علیه رژیم

ایلنا: هاشمي‌رفسنجاني امروز در مشهد لب به گلايه از گسترش و عميق‌تر شدن اختلاف‌ها در جامعه گشود. به گفته وي ماه‌هاست برنامه‌هاي خارج از مجمع تشخيص مصلحت را به دلايلي كه خودش مي‌داند تعطيل كرده است، ولي مراسم امروز را فرصت مناسبي ديد تا برخي نگراني‌هاي خود را از وضعيت كنوني كشور اعلام كند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تحليل شرايط كشور تاكيد كرد: امروز جاي مخفي كردن نيست، واقعا مشكل اختلاف، جدي است.
رفسنجانی گفت، ما شرايط مشكلي در ايران داريم و مسائل خارجي نيز وضعيت را بغرنج‌تر كرده است.
وي با اشاره به مساله هسته‌اي گفت: به نظر مي‌رسد همه قدرت‌هاي بزرگ در شوراي امنيت دست به هم دادند و اجماعي عليه جمهوری اسلامی شكل گرفته است.

لزوم مطرح نمودن مسئله بلوچستان در شعبه ضد استعمار سازمان ملل متحد‏


لزوم مطرح نمودن مسئله بلوچستان در شعبه ضد استعمار سازمان ملل متحد‏
Sara Heydari
متاسفانه در مدت مبارزه ملت بلوچ بر ضد استعمار و اشغالگری تنها چیزی که مورد مطالعه روشنفکران این ملت قرار نگرفته این مسئله بوده که ایا بلوچستان جزو تمامیت ارضی ایران محسوب می شود و یا اینکه مستعمره هست که ایران در حال استعمار ان می باشد ؟ زمانی که انگلستان اخرین کشور اروپای غربی بود که توسط المان نازی به اشغال در نیامده بود و در زیر ضربات مهلک ارتش المان مقاومت می کرد و به مرور در حال از دست دادن توان خود بود و حتی المانها موفق شده بودند تعدادی از جزایر نزدیک به سرزمین اصلی ان را به اشغال خود در اورند
چرچیل و روزولت رهبران زمان جنگ دو کشور مذاکرات محرمانه ای را در کانادا ترتیب دادند" در این مذاکرات چرچیل با زیرکی خواستار کمک امریکا بر ضد المان شد اما امریکا که هنوز خاطرات جنگ جهانی اول را فراموش نکرده بود که چگونه پس از پایان ان جنگ کشورهای اروپائی از دادن وامهای خود به امریکا خودداری کردند و از کمکهای ان کشور در پیروزی بر ضد المان قدر شناسی ننمودند این بار کمک به انگلستان در پیروزی بر ضد المان را منوط بر این نمود که پس از پایان جنگ باید دول اروپائی استعمارگر از مستعمرات خارج شده و به انها استقلال دهند که بعدها همه می دانند که پس از جنگ جهانی دوم امریکا با تصویب قانونی در سازمان ملل شعبه ای را بوجود اورد به نام" مبارزه با استعمار سازمان ملل که به واسطه ان و فشارهای امریکا کشورهای مستعمره موفق گردیدند به استقلال خود دست پیدا نمایند.

و اینک این سوال مطرح می باشد که بلوچستان دارای چه وضعیتی می باشد؟ قبل از پاسخ به این سوال بایستی دید مستعمره یعنی چی؟ و به چه سرزمینی مستعمره گفته می شود و ایا بلوچستان یک مستعمره هست یا انکه سرزمینی هست متعلق به یک واحد کل (ایران)- مستعمره به سرزمینی گفته می شود که دارای شرایط زیر باشد:

1- خود به تنهائی یک واحد کل باشد.

2- قبلا دارای استقلال کامل یا نیمه کامل باشد.

3- توسط کشوری به زور سرنیزه به اشغال درامده باشد.

4- منابع معدنی و کلیه منابع ان چپاول شده و سهمی حداقل 50 درصد از ان به ملت سرزمین مذبور تعلق نگیرد.

5- حاکمان ان نه خود ملت زیر سلطه" بلکه کسانی از خارج از ان باشند.

6- برای ارتقاع زبان -فرهنگ- ان هیچگونه امکاناتی فراهم نباشد و مردم ان مجبور باشند به زبان تحمیلی ملت حاکم اموزش ببینند.و زبان انها در شرف نابودی و تضعیف شدن باشد.

7- با انها به عنوان شهروندان درجه دو و سه رفتار گر دد.

8- هیچ نوع سرمایه گذاری اساسی در ان سرزمین صورت نپذیرد و مردم ان در فقر باشند.

9- جو پلیسی حاکم بوده و مردم حق هیچگونه مخالفتی را نداشته باشند.

10- مردم ان در اداره امور سرزمینشان هیچگونه دخالتی اساسی نداشته باشند.

11- به اعتقادات مذهبی و دینی انها اهانت شده و قوم حاکم سعی در نابودی و تحمیل عقاید خود بر انها باشد.

و موارد دیگر...


با توجه به این مطالب به راحتی می شود این نتیجه گیری را نمود که اولا بلوچستان خود یک واحد کل می باشد یعنی "بلوچستان و دوما توسط کشور دیگر به اشغال درامده و قبلا دارای استقلال هرچند محدود بوده سوما تمام مواردبعدی در مورد ان صدق می کند و بلوچستان نه به عنوان جزوی از خاک ایران بلکه به عنوان مستعمره ایران می باشد و به مسئله ان نه در چارچوب تمامیت ارضی ایران بلکه بر اساس منشور سازمان ملل متحد و قانون ضد استعمار که دران سازمان موجود می باشد باید تعریف و حل و فصل گردد که در ان قانون دولت مستعمره موظف به رفع اشغال از سرزمین مستعمره بوده و باید زمان معینی را برای رفع اشغال به ان سازمان ابلاغ نموده و پس از ان" سرزمین مذکور را ترک نمایید.

و بر خلاف ادعای شمونیسم فارس که ادعای تملک بر بلوچستان را دارند" این سرزمین هیچگاه متعلق به فارسها نبوده و با دسیسه دول غربی به خصوص انگلستان برای مدتی تحت تابعیت ایران در امده و در صورت خواست ملی این حق را دارد که از ان جدا شده و دولت ملی خود را تاسیس نمایید و لازم هست که روشنفکران ملت بلوچ با اطلاع رسانی از وضعیت بلوچستان ایران و تاریخ ان سرزمین و سوابق دولت بودن ان " مسئله بلوچستان را در چارچوب منشور سازمان ملل حل و فصل نمایند نه درچارچوب تمامیت ارضی و فدرالیسم و غیره..

در اینجا لازم به ذکر این نکته می باشد که دول استعمارگر اینطور با مستعمراتشان رفتار نمی کردند و حداقل یکسری حقوق اولیه و ثانویه را رعایت می کردند اما می بینیم که این استعمار به مراتب از استعمار قدیم خیلی بدتر و بی رحمانه تر می باشد و هیچ گونه حقی را به رسمیت نمی شناسد.

پهره

مروري بر جنايات رژيم ولايت فقيه نسبت به ميهن و اهل سنت ايران



سردمداران رژيم ولايت فقيه ايران از همان بدو تدوين قانون اساسي توسط مجلس خبرگان، بغض و كينه و عداوتشان را نسبت به اهل سنت نشان دادند و برخلاف قول و قرارهايشان عمل كردند بنابراين جمعي از رهبران اهل سنت از جمله مرحوم مولانا عبدالعزيز و علامه ي شهيد احمد مفتي زاده تلاش فراوان نمودند تا به زمامداران رژيم، حقوق اهل سنت را ياد آور شوند و آنان را به وفاي به عهد تشويق نمايند اما غرور و خودكامگي رهبران نظام ولايت فقيه و خود خدا بينهاي تفرقه انداز آنان مانع از تحمل عقايد غير شيعي رافضي بود.
و اين خودكامگان همه ي تلاش خويش را به كار گرفتند تا نظام، قالب شيعي رافضي به خود گيرد، از اين رو برخلاف همه ي موازين اسلامي و اخلاقي و وعده هاي داده شده، اهل سنت را به حاشيه راندند و با طرق مختلف به قلع و قمع رهبران و جوانان سني پرداختند و جلو اقدامات خير خواهانه و حق طلبانه و صلح آميز رهبران اهل سنت را گرفتند. و به تشديد اعمال ” برنامه ي پنجاه ساله ي شيعي گردانيدن سراسر ايران و از بين بردن پيروان سنت” رو آوردند كه با تعمق در شيوه ي عملكرد زمامداران رژيم نسبت به اهل سنت، به خوبي مي توان روند سني زدايي و دعوت به شيعه گري را در حكومت ولايت فقيه لمس كرد.
در طول دوران انقلاب هيچگاه يك نماينده ي مردمي ودلسوز و آگاه سني نتوانسته به مجلس راه يابد و اگر احيانا از صافي هاي رژيم از قبيل شوراي نگهبان عبور كرده و به مجلس راه يافته ودر مواردي به دفاع از حقوق اهل سنت بر خواسته است در دور بعد نه تنها حذف گرديده بلكه با وي برخورد شديدي از سوي عمال بي باور رژيم صورت گرفته و كنار زده شده و يا راهي زندان و سياه چال گرديده و شكنجه و تعذيب شده است همچون مولانا نظرمحمد ديدگاه (نماينده ي اولين دوره مجلس) و شهيد هاشم زهي نماينده مردم خاش، و دولتي نماينده مردم سراوان و غيره.

سردمداران انقلاب در طول دوران سياهشان از خميني گرفته تا فرعون زمان خامنه اي، سعي كرده اند با تحقير نمودن و تهديد كردن و ترور كردن رهبران سني آنان را از سر راه بر دارند و به عناوين مختلف روح سني دوستي را درميان جوانان سني بكشند و آنان را به سمت و سويي سوق دهند كه خواسته ي رژيم است، و از طرفي جهت فريب افكار عمومي هفته‌ي نام نهاد وحدت را، راه اندازي كرده اند تاسر پوشي باشد بر جنايات بيشمار آنان نسبت به اهل سنت.
و حال آنكه وحدت ميان سني و شيعه و انسجام اسلامي كه از سوي زمامداران رژيم ولايت فقيه سر داده مي شود، تنها يك ادعاي واهي و توخالي است و سرابي است براي فريب و نيرنگ اقوام و ملتهايي كه از دور صداي اين طبل توخالي را مي شنوند و نظاره گر ظلم و ستم اعمال شده بر اهل سنت ايران نبوده و نيستند، وحدت ميان شيعه و سني كه در مناسبتها لقلقه‌ي زبان حكومتگران رژيم ايران است هرگز در واقع و در ميدان عمل به اجرا در نيامده است، ظلم و جنايات اعمال شده از سوي عمال بي ديانت رژيم بر اهل سنت كه برخي از آنها به عنوان مشتي از خروار در ذيل ذكر مي شود، ماهيت سردمداران نظام ولايت فقيه را بر ملا مي سازد و حقيقت امر را مشخص مي كند:
اهل سنت ايران كه حدود يك سوم جمعيت كشور را تشكيل ميدهند بنا به اصل 12 قانون اساسي، حق ندارند نامزد رياست جمهوري شوند، و يا پستهاي كليدي كشور را احراز نمايند و تنها شيعيان دوازده امامي از اين حق بر خوردارند و در واقع سني ها از انتخاب شدن و انتخاب كردن هر دو محروم گرديده اند!
و اين بنا به قوانين ظالمانه و جابرانه ايست كه از دوران شوم صفويه بر جاي مانده و فرزندان صفويه مجري آن بوده و هستند، علاوه از آن، قانون اساسي رژيم ولايت فقيه كه در كل حقوق ناچيزي براي اهل سنت در نظر گرفته است در حيطه ي عمل از آن خبري نيست، و اهل سنت از همان حقوق ناچيز هم عملا بي بهره اند، بنابراين، براي جلوگيري از پايمال شدن حقوق اهل سنت، در همان اوان انقلاب چند تن از علماء و انديشمندان آگاه كه در رأس ايشان علامه شهيد مفتي زاده قرار داشت به چاره جويي برخاستند و به فكر تشكيلاتي براي مطالبه ي حقوق اهل سنت بر آمدند، در تاريخ: 20/12/1359 زمينه ي تشكيلات شوراي مركزي سنت توسط شهيد مفتي زاده فراهم گرديد، و در تاريخ 12و13 فروردين ماه1360عده اي از علماء و مراجع اهل سنت ايران بنا به دعوت علامه مفتي زاده در تهران گردهم آمدند كه پس از بحث و تبادل افكار، با صدور قطعنامه اي تشكيل شوراي مركزي سنت ( شمس) را اعلام نمودند.
در ساير مناطق کشور نيز افراد ديگري از اهل سنت چون علماي بلوچستان و خراسان و مناطق جنوب فعاليتهايي براي احراز چيزي از حقوق ضايع شده‌ي خود براه انداختند که شديدا با سرکوب عقلهاي بي‌مهار و مغرور و خودکامه‌ي سردمداران روبرو شدند.
تشکلات اصلاح گرايانه‌ي اهل سنت چه در شکل مکتب قرآن شهيد مفتي زاده، و چه در شکل تشکل اخوان المسلمين برهبري شخصيتهايي چون شهيد ناصر سبحاني، و چه بشکل تشکلات پراکنده‌ي سلفي برهبري افرادي چون شهيد علي دهواري، و چه بشکل جماعت تبليغ، و چه به شکل فعاليتهاي صلح‌جويانه‌ي علماء زاهدان، و يا فعاليتهاي افراد آزادي چون شهيد ضيائي در مناطق جنوب، و غيره،... بهيچ وجه از سوي خودکامگان نظام قابل برداشت و تفاهم نبوده و نيست، و هميشه جز عمرهايي که در زندانهاي سرد و تاريک ضايع شده، و شکنجه‌هاي فرعون منشانه و خونهاي بيگناهي که بر زمين ريخته مي‌شد اهل سنت ايران هيچ جوابي از حکومت صفوي ايران نگرفت.
اکنون که دولت احمدي نژاد بار دگر خود را بر ملت تحميل نموده و از روز اول با تير و کمان همه‌ي ايران را نشانه گرفته، و با دستاني خون آلودتر و چشماني پر کينه‌تر به اهل سنت خيره شده، گمان مي‌رود روند اين ظلم و ستم با يک واکنش بسيار شديدي از سوي اهل سنت مواجه گردد. اين واکنش بگمان غالب نه تنها مناطق اهل سنت را به آتش مي‌افکند بلکه استقرار ميهن عزيزمان را نيز خدشه‌دار خواهد ساخت، و اگر اين روند بدين صورتي که در جريان است استمرار پيدا کند، ايران عزيزمان چون کشور اتحاد شوروي به چندين تکه تبديل خواهد شد. البته تاريخ ننگ مسئوليت اين تحولاتي که دشمنان ميهن عزيزمان از آن شاد خواهند گشت، را بر دوش آخوندهاي صفوي خون آشام و مصلحت پرست و کوته بين خواهد نهاد!
ميهن عزيزمان؛ ايران، در سايه‌ي شوم عقلهاي کوته انديش و خونخوار صفويت جز خواري و بدبختي و ذلت و پستي هيچ درو نکرده است. و تنها راه نجات ايران بازگشت به دين و مذهب نياکانمان است که از پيش از قرن 2 هجري تا قرن 10 هجري تاريخي با شکوه براي اين مرز و بوم رقم زدند. تنها راه نجات ايران کندن اين پوستين نحس صفويت است که بر اين کشور با عظمت در نهايت قرن 9 و قرن 10 هجري پوشانيده شد، و آنروزي که شاه اسماعيل صفوي بر تخت نشست در واقع ايران و عظمت و تاريخ و مجد آن بخاک سپرده شد!

معاون وزیر کار: بلوچستان کمترین نرخ مشارکت اقتصادی را در سطح کشور دارد


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبرگزاري فارس از زاهدان، محمدرضا سپهري چهارشنبه شب در نخستين همايش ملي كارآفريني و توسعه منطقه‌اي در تالار فردوسي دانشگاه بلوچستان اظهار داشت: بلوچستان كمترين نرخ مشاركت اقتصادي كشور را دارد .

وی نرخ مشارکت اقتصادی بلوچستان را 24 درصد اعلام کرد و نرخ بی کاری را 14 در صد خواند در صورتی که نرخ بیکاری خیلی بیشتر از این است و شاید آقای معاون اشغال کاذب را کار دانسته و با توسل به آن نرخ بی کاری را اعلام می کند.

محمدرضا سپهري به توانمندیهای اقتصادی بلوچستان اشاره نمودو گفت ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي ويژه‌اي دارد كه مي‌تواند براي توسعه منطقه از آنها استفاده كرد. و حقیقت هم همین است که متجاوزان اشغالگر برای توانمندی خود از بلوچستان استفاده می کنند اما حاضر نیستند که مردم بلوچ را در عایدات سرزمینشان شریک کنند.


معاون وزير كار و رئيس موسسه كار و تامين اجتماعي در ادامه سخنانش به جای اینکه بگوید باید مدیریت بلوچستان به مردم بلوچ داده شود و این حق مسلم مردم بلوچ است گفت : مديران بیگانه اين استان بايد با فرهنگ بومي بلوچستان آشنا بوده و اختيارات لازم براي آنها فراهم باشد تا بتوانند فعاليت‌هاي كارآفريني را توسعه دهند.

و تا زمانیکه سرنوشت مردم بلوچ به دست خودشان سپرده نشود و مدیریت بلوچستان در دست بیگانگان باشد بیگانگان هرگز در طرح های استعماری و استثماری خود موفق نخواهند شد.
بلوچستان که در مسير محور سوم تجارت شمال و جنوب واقع شده، دروازه تجارت پنج قاره دنيا با داشتن چند محور زميني و بندري براي تسهيل در تجارت و بازرگاني بين 5 قاره دنيا مي باشد، تاکنون از سهم عوارض حاصل از ترانزيت کالا محروم بوده است.
و تمامی در آمدهای بدست آمده برای تبلیغ شیعه گری و اعزام نیروهای نظامی به منطقه هزینه می شود و مردم مظلوم و ستمدیده بلوچ مالکان این دریا و سرزمین از ثمرات آن محروم و بی کار هستند و هیچ سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال برای بیکاران نمی شود.

گسترش فقر نتیجه جنگ دموکراسی خواهان در افغانستان




درگیری شدید مبارزان بلوچ با سپاه پاسداران بین کرمان و بلوچستان و هلاکت دهها پاسدار


به گزارش آژانس خبری تفتان از شب گذشته درگیری شدیدی بین مبارزان بلوچ و سپاه پاسداران بین بلوچستان و کرمان رخ داد که در این درگیری دهها پاسدار به هلاکت رسیده اند و دهها تن دیگر شدیدا مجروح شده اند و به بیمارستان شهرستان ایرانشهر منتقل شده اند.

این درگیری بین شهر پهره (ایرانشهر) و زهکلوت رخ داد و پاسداران در کمین مبارزان بلوچ قرار گرفته و پس از دادن تلفات شدید فرار را ترجیح دادند.

بلوچ‌ها درباره‌ی مسائل بلوچستان چه فکر می‌کنند؟



اقدامات گروه ریگی در سیستان و بلوچستان سبب شد اين تنش‌ها ابعاد بین‌‌المللی پیدا کرده و حتی در شورای امنیت سازمان ملل طرح گردد. ولی این مسئله بایستی در ایران و آنهم در منطقه‌ای که بلوچ‌ها زندگی می‌کنند ریشه‌یابی شود.

استان سیستان و بلوچستان بزرگترین استان ایران و یکی از محروم‌ترین مناطق قومی کشوراست که تابحال شاهد خشونت‌ها، اعدام‌ها و عملیات ترور بوده است. آیا قرار گرفتن این استان در مرز پاکستان و افغانستان، قاچاق مواد مخدر و توسعه فقر سبب بروز چنین وقایعی هست و یا اینکه جلوگیری از فعالیت‌های مدنی، ایجاد شرایط نظامی و فضای امنیتی در این استان سبب بروز اینگونه خشونت‌ها بوده است؟

پیرامون این مسائل پای صحبت آقایان دکترغلامرضا حسین بر، تحلیل‌گر سیاسی بلوچ مقیم لندن و ناصر بلده‌ای فعال سیاسی بلوچ در سوئد نشستیم.

وقایع قابل پیشگیری بود

به‌نظر دکتر غلامرضا حسین‌بر، تحلیل‌گر سیاسی بلوچ آنچه دراستان سیستان و بلوچستان روی داد، قابل پیشگیری بود. وی به همایش‌های سپاه پاسداران که در استان سیستان و بلوچستان برگزارشد اشاره می‌کند: "سپاه در چهارهمایش قبلی که در بلوچستان برپا کرده بود از سرداران و خوانین بلوچ خواسته بود که برای نجات جمهوری اسلامی و سرکوب عوامل به قول جمهوری اسلامی استکبار کمک کنند. هدف آنها این بود که مخالفان رژیم در داخل بلوچستان و در تهران سرکوب شوند."

ناصر بلده‌ای فعال سیاسی بلوچ درباره‌ی ماهیت و اقدامات گروه ریگی از نقطه نظر بلوچ‌ها چنین توضیح می‌دهد: "مردم بلوچ خشونت و ترور را دوست ندارند ولی برخی از بلوچ‌ها گروه عبدالمالک ریگی را به عنوان یک گروه نظامی می‌شناسند که از حقوق آنها دفاع می‌کنند."

برخورد جامعه سنتی بلوچستان

به نظرآقای بلده‌ای شرایطی که در بلوچستان ایجاد شده و سیاستی که جمهوری اسلامی در قبال بلوچ‌ها اتخاذ کرده سبب درگیریهای اخیر شده و از سوی دیگر انتقام‌جوئی جامعه سنتی بلوچ نیز عامل دیگر بروز وقایع سیستان و بلوچستان بوده است. وی در گفتگو با دویچه وله می‌افزاید: "ما بلوچ‌ها انتظار داشتیم با توجه به شرایطی که جمهوری اسلامی در بلوچستان ایجاد کرده چنین اقداماتی انجام گیرد. در بلوچستان تعداد زیادی از افراد را اعدام کردند. جامعه‌ی بلوچستان یک جامعه‌ی سنتی هست. بلوچ‌ها براساس روش زندگی‌شان می‌خواهند به تلافی کسانی که اعدام شدند، یعنی افراد خانوده‌اشان، دوستان‌شان انتقام بگیرند."

بلده‌ای به زمینه‌های دیگری چون "ستم ملی، فقر و تبعیض اقتصادی" نیز اشاره می‌کند که سبب شده در بلوچستان وقایع خشونت بار تشدید یابد.

چرخه‌ی وحشتناکی از خشونت

مقامات دولتی ایران اعلام می‌کنند که فعالیت‌های تروریستی عبدالمالک ریگی تابحال تشنج را در منطقه افزایش داده و سبب بروز تنش میان اهل سنت و تشیع شده و افراط گرائی گروه جندالله تابحال قربانیان زیادی گرفته است.

استفان دودوانیون محقق فرانسوی که اخیرا کتابی تحت عنوان "سفر به سرزمین بلوچ‌ها" را نوشته در مصاحبه با "فیگارو" توضیح می‌دهد که «این افراط گرائی شاید به عنوان واکنشی در پاسخ به سرکوب اقلیت‌ها بوجود آمده باشد، سرکوبی که از سال ۲۰۰۵ یعنی از زمان به قدرت رسیدن محمود احمدی‌نژاد بیشتر و شدیدتر شده است.»

این کارشناس فرانسوی به فیگارو گفته است «در حقیقت می‌توان گفت که وارد یک چرخه وحشتناکی از خشونت شده‌ایم. به محض تاریک شدن هوا در شهرهای بلوچستان، یک گربه هم در خیابان دیده نمی‌شود.»

بلوچ‌ها طرفدار شیوه‌های تروریستی نیستند

دکتر حسین‌بر نیز در خصوص دلایل نفوذ افراط گرائی چنین توضیح می‌دهد: "نخبگان سیاسی بلوچ از شیوه‌های تروریستی حمایت و یا دفاع نمی‌کنند. آن کسانیکه ما می‌شنیاسیم از حق مردم دفاع می‌کنند." آقای حسین‌بر در ادامه اشاره می‌کند، در آلمان، آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر حق دفاع به رسمیت شناخته می‌شود. بنظر آقای حسین‌بر «مبنای این کارها حق دفاع از خود است. مردم ایران حق دفاع از خود را دارند. این دفاع گاهی به شیوه مدنی است و گاهی هم از شیوه‌هایی که خود جمهوری اسلامی رایج کرده می‌باشد. من فکر می‌کنم وقتی حرکت‌های مدنی در بلوچستان به شدت سرکوب می‌شود بلوچ ها را مجبور می‌کنند به چنین شیوه‌هايی دست بزنند.»

سرکوب مبارزه مدنی به ترور و انتحار می‌انجامید

چرا در سیستان و بلوچستان روش‌های خشونت آمیز بمب‌گذاری و ترور در سالهای اخیر شدت یافت و آیا واقعا زمینه ای برای فعالیت‌های مدنی در بلوچستان هست؟ دکتر حسین‌بر، تحلیلگر سیاسی بلوچ به این سئوال دویچه وله نیز چنین پاسخ می‌دهد: "آقای یعقوب مهرنهاد یک مبارز مدنی بود. هرگز دست به تفنگ نبرده بود، ولی جمهوری اسلامی صرفا در بلوچستان کسی را که دست به حرکت مدنی زد، اعدام کرد. خود جندالله هم فعالیت‌های خود را با حرکت‌های مدنی شروع کرد ولی اعضایشان را گرفتند و اعدام کردند. مبارزین بلوچ به این نتیجه رسیدند که برای جمهوری اسلامی فرقی نمی‌کند کسی یک اعلامیه بنویسد، تظاهرات کوچکی برگزارکند به هر ترتیب اعدام می‌شود. در واقع هیچ راهی برای بلوچ‌ها به جهت گرفتن حقوقشان نگذاشته‌اند."

عبدالمالک ریگی تابحال چندین بار به جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد مذاکره کرد اما مقام‌های ایرانی آن را رد کردند. وی نام "جندالله" را نیز به "جنبش مقاومت مردمی ایران" تغییر داده است. ولی آگاهان به مسائل بلوچ‌ها می‌گویند تغییر نام این گروه نیز در راه و روش آن و در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال بلوچ‌ها تاثیری نگذاشت.

نویسنده: طاهر شیرمحمدی
تحریریه: مصطفی ملکان
http://www.dw-world.de

۱۳۸۸ آذر ۱۱, چهارشنبه

سردار جمعه خان شه بخش دلاور بلوچستان


سردار جمعه خان اسماعیل زهی در سال 1245 در روستای شورو بدنیا آمد پدرش سردار جهیل خان اسماعیل زهی بود پس از مرگ پدر در جوانی سرداری قوم خود را بر عهده گرفت او بعد از رسیدن به سرداری زندگی سیاسی خود را آغاز کرد و به همراه برادرانش به نام های الهیار بلوچ خان و احمد خان به پایگاه های انگلیس در نوشکی هند ساندیک و یکه میچ حمله کرد و آنها را از بین برد .

هدف جمعه خان از حمله به پاسگاه های انگریز در هند این بود که انگلیس نتواند به بلوچستان وارد شود و همیشه می گفت اگر انگلیس تا نرماشیر بلوچستان را تصرف کند با آلمانی ها بر سر افغانستان به مبارزه می پردازد و این کشمکش بلوچستان را در زیر پاهای این دو قدرت استعماری لگد کوب خواهد کرد و در همین راستا وی به همراه برادرشجاعش بلوچ خان و سایر طوایف بلوچ به جنگ دشمن در خانه دشمن شتافتند و با همکاری دو قوم گمشادزهی و شهنوازی چنان عرصه را بر انگلیس تنگ کردند که بریتانیا برای حل این مشکل ژنرال ریجنالد دایر را به بلوچستان اعزام کرد و در یکی همین حملات که سردار جمعه خان بر دایر و پاسگاهش حمله برده بود برادر شجاعش یعنی الهیار و بلوچ خان به فیض شهادت نائل آمدند و خان با آنکه هشت تیر به وی اصابت کرد اجساد را رها نکرد توانست همه شهدا و مجروحان را به شورو حمل کند وی اگرچه برای بلوچستان توافق نامه ایی با دایر به امضا رساند ولی همچنان با دو ایل گمشادزهی و یارمحمدزهی در نبرد با انگلیس همکاری تنگاتنگی داشت .


سردار جمعه خان پس از صلح نامه هرگز علنا به مبارزه با دایر نپرداخت و لی بعد از خروج با متجاوزان ایرانی درگیر شد و به هند که در دست انگلیس بود پناهنده شد و در هند برادر سردار جمعه خان به نام جلال الدین چند تن از انگلیسی ها را به هلاکت رسانید به همین دلیل سردار جمعه خان را انگلیسیهای هند احضار نموده و به وی گفتند : شما دو راه دارید یا اسارت ما قبول کنید یا به ایران تحویلتان می دهیم که سردار جمعه خان بدون جواب داد حال که قرار است کشته شوم بهتراست جسدم را کفتارهای ایران تکه کنند تا کفتارهای دهلی .

در نتیجه حکومت هند سردار جمعه خان تحویل ایران داد و وی از مرزبانی زاهدان به تهران فرستاده شد محمد رضا شاه که سیاست نیرنگ با بلوچ را در پیش گرفته بود و می خواست با لبخند مردم را بفریبد وی را بخشید و بعد از آن طایفه اسماعیل زهی به شه بخش تغییر نام داد .

شجاعت تقوا دینداری از ویژگی های سردار جمعه خان اسماعیل زهی بود سرانجام پس از سالها جهاد و خدمت به مردم در سال 1335 در گذشت و در شورو به خاک سپرده شد.

رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان : اعدام عبدالحميد ريگي به تعويق افتاد


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ايسنا : رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان گفت: با توجه به مستندات و اعترافاتي كه از عبدالحميد ريگي به دست آمده، مصالح نظام و كشور ايجاب مي‌كند كه براي كشف حقايق و روشنگري، وي زنده بماند بنابراين اعدام اين شخص به تعويق افتاده است.
آقای ابراهیم حمیدی تا چند روز قبل می گفت ما اعدام می کنیم الان چه شده است که ترس وجودشان را فراگرفته است و خوب می دانند که پس از شوشتری نوبت دیگران است و باید منتظر تکه پاره شدن باشند.
امروز جنبش مقاومت جندالله قدرتی انکار ناپذیر شده است و رژیم را توان رویاروئی و مقابله با جنبش نیست و باید شکست خود را پذیرفته و از بلوچستان عقب نشینی کنند.
حمیدی در مورد همکاری دولت پاکستان گفت :تاكنون اقدامات و رايزني‌هايي انجام شده و قول همكاري مطلوب را به ما داده‌اند و منتظر عملكرد دولت پاكستان هستيم.
ایران و پاکستان هر دو جانیان در حق ملت بلوچ هستند و اگر چیزی از دست دولت جانی پاکستان بر می آمد انجام می داد همانگونه که در مورد عبدالحمید ریگی مرتکب جنایت شد و وی را به ایران تحویل داد اما دولت پاکستان و ایران هر دو در برابر ملت بلوچ ضعیف و ناتوانند و راهی جز شکست ندارند.

روسها مسلمانان را چنین شکنجه می کنند و نظام امام زمان بهترین روابط را با روسها دارد




حنیف: تصویر زیر مربوط به یکی از مسلمانان است که به تازگی در ولایت اینگوشن هم مرز با ولایت چچن در روسیه منتشر شده است. مسلمانان در آنجا همچنان تحت تعذیب اشغالگران روس هستند.

تصویر میزان جنایت روس ها و وحشی گری مزدورانشان را در این ولایت که روزانه شاهد حالتهای مختلف دزدیدن و زندانی کردن و کشتن وحشیانه مسلمانان است، نشان می دهد. همه این جنایت ضمن جنگ مخفیانه روسیه در قفقاز و به ویژه ولایتهای چچن، اینگوشن و داغستان است.
صاحب تصویر، "باتر الباکوف" است که در ماه 2009 دزدیده شد و رسانه های روسیه اعلام کردند که او یکی از مسلحینی است که در جنگل کشته شده است.
اما اگر با دقت به تصویر نگاه کنیم متوجه می شویم که امکان ندارد وی در جریان درگیری کشته شده باشد، بلکه واضح است که مود تعذیب و شکنجه و در نهایت قتل قرار گرفته است.پس امت اسلام کی می خواهد از وضعیت سخت برادرانشان در این منطقه آگاه شوند.چه وقت شرفاء امت برای پخش حقیقت این منطقه تلاش می کنند؟تا کی غفلت و فراموشی؟ای مسلمانان در مورد خون برادرانتان محاسبه می شوید......

رئيس جمهور تركيه: مخالف همسايه اي با سلاح اتمي هستيم


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از عصر ایران - رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد ترکیه نمی خواهد در همسایگی خود کشور داراي سلاح هسته ای داشته باشد.
به گزارش عصر ایران، عبدالله گل در گفت وگو با روزنامه الرای چاپ امان اظهار داشت: خواهان خاورمیانه ای عاری از سلاح هسته ای هستیم به همین دلیل نمی خواهیم کشوری در همسایگی ترکیه به سلاح هسته ای دست پیدا کند.
گل اضافه کرد: در زمینه روند هسته ای ایران نیز باید گفت این موضوع از سوی همه کشورهای دنیا مورد توجه است. ترکیه معتقد است اگر انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز استفاده شود این حق کشورهاست که از آن بهره برداری کنند اما اگر کشورها به دنبال دست یابی به سلاح کشتار جمعی باشند به طور طبیعی این موضوع را رد می کنیم.

اعلام آدرس جدید خبرگزاری دزک


اعلام آدرس جدید خبرگزاری دزک

با سلام به دوستان وخوانندگان عزیزبعد از گذشت مدتی دوری از صحنه ی فعالیت بعلت مسافرت از این به بعد با همتی بیشتر در خدمت عزیزان هستم و به علت فیلتر شدن وبلاگ توسط رژیم منحوس آخوندی مطالب خبرگزاری دزک را در آدرس زیر مشاهده نمایید.


مدیر وبلاگ : حمیدرضا سراوانی


اطلاعیه جنبش جندالله خطاب به سپاه پاسداران در بلوچستان


به نام خدا

بدینوسیله جنبش مقاومت مردمی ایران جندالله از سپاه پاسداران در بلوچستان می خواهد که به سیاستهای جنایتکارانه خود در بلوچستان و علیه مردم بلوچ پایان داده و بدانند که با دادن پول نمی توانند مردم بلوچ را بخرند و بهتر است راه شوشتری را ترک داده و حق مردم بلوچ را به مردم بلوچ دهند و اگر قرار باشد راه پلید و مکارانه شوشتری را ادامه دهند بدانند که هزاران جوان بلوچ با افتخار راه شهید عبدالغفور و شهید عبدالخالق و شهید عبدالواحد محمدی را خواهند برگزید و با فدا کردن جان خود جان متجاوزان و ستمگران را خواهند گرفت.

سپاه پاسداران فکر می کند می تواند با پرداخت پول مردم بلوچ را بخرد و طی گزارشهائی روزهای گذشته سپاه مبالغ زیادی در بین مردم فقیر مرزنشین تقسیم کرده است تا شاید مردم را در برابر مقاومت قرار دهد و با دادن پول مردم فقیر را جذب نماید در صورتی که مردم بلوچ امروز به اوج بیداری رسیده اند و با پول فریب نمی خورند.

امروز مردم بلوچ خواهان خروج بیگانگان و متجاوزان از خاک بلوچستان هستند و بیگانگان با پرداخت صد هزار تومان و ساختن چند پایگاه درمانی و دادن چند کیسه برنج و آرد و .. نمی توانند مردم را بفریبند و امروز دیگر حقیقت شیطانی متجاوزان برای مردم آشکار شده است و با چنین توطئه های کودکانه ای نمی توانند به اهداف شوم استعماری خود برسند لذا بهتر است در سیاستهای خود تجدید نظر کنند و ثروتهای کشور را بیهوده تلف نکنند چون هیچ موفقیتی نصیبشان نخواهد شد و تنها راه حل مسئله بلوچستان پایان دادن به استعمار و استثمار بلوچستان است تا مردم بلوچ خود در مورد سرنوشت خود تصمیم گیرند و این تصمیم عاقلانه ای است که هیچ متجاوزی را راهی جز آن نیست.

جنبش مقاومت به سپاه پاسداران هشدار می دهد که از اقدامات وحشیانه خود در حق مردم بلوچ باز آید و بداند که فرزندان دلیر بلوچستان آماده عملیات استشهادی هستند و منتظر دستور رهبر خود هستند تا جانشان را فدا کنند و یقین بدانند که هیچ قدرتی را توان ایستادن در برابر موج استشهادی نیست.

جنبش مقاومت مردمی ایران (جندالله)