۱۳۸۸ آذر ۱۲, پنجشنبه

جانشین فرمانده سپاه: ایران امن‌ترین نقطه جهان است

حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران
نوبت تو خواهد آمد آقای سلامی
همزمان با آنکه یک نماینده مجلس، در جلسه علنی روز گذشته خواستار انجام تدابیر لازم جهت جلوگیری از پدیده گروگانگیری در کشور شد، جانشین فرمانده کل سپاه گفته است که ایران در حال حاضر امن‌ترین نقطه جهان است.


سرتیپ پاسدار حسین سلامی، روز چهارشنبه در همایش پیشمرگان مسلمان کرد در سنندج، از امنیت به عنوان نقطه آغاز آبادانی در کشور یاد کرده و گفته است که «این امنیت که به برکت وجود مردم همیشه در صحنه ایران به دست آمده، سبب شده است که این کشور بزرگ در صحنه جهانی بدرخشد».

تأکید جانشین فرمانده سپاه ایران بر مقوله امنیت در حالی است که همزمان محمد قیوم دهقانی نماینده ایرانشهر و سرباز در مجلس شورای اسلامی، در تذکری به وزیر کشور خواستار تدابیر لازم برای جلوگیری از پدیده گروگانگیری در استان بلوچستان شد.

جنوب شرقی ایران در سال‌های اخیر و با اوج‌گیری اقدامات گروه جندالله به رهبری عبدالمالک ریگی در سیستان و بلوچستان، به صورت متوالی شاهد ناامنی‌های مختلف بوده است و در تازه‌ترین این حوادث در اواخر مهرماه در يک عمليات انتحاری در منطقه «پيشين» شهرستان «سرباز»، بيش از ۴۰ نفر از جمله ۱۵ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شدند که در ميان آنها نام علی شوشتری، جانشين فرمانده نيروی زمينی سپاه، به چشم می‌خورد.
محمدرضا اسحاقی، فرمانده انتظامی استان کرمان اعلام کرده است، بعد از ظهر چهارشنبه، چهار مأمور انتظامی در درگیری با سرنشینان یک خودروی حامل مواد مخدر در جاده ایرانشهر-زهکلوت جان خود را از دست دادند.


جندالله پیش از این نیز مسئولیت چند حادثه تروریستی و گروگانگیری در جنوب شرقی را بر عهده گرفته بود که از جمله این حوادث می‌توان به انفجار مسجد علی ابن ابیطالب زاهدان در خرداد ماه امسال، گروگانگیری و قتل ۱۶ نفر از پرسنل نیروی انتظامی در سال ۸۷ و قتل برخی از سرنشینان خودروهای عبوری در منطقه تاسوکی در سال ۸۴ اشاره کرد.هر چند این حوادث به سرعت از سوی دیگر کشورها از جمله ایالات متحده و بریتانیا محکوم شد، اما مقامات ایرانی گفته‌اند که گروه جندالله در اقدامات خود از سوی آمریکا، بریتانیا و نیز دستگاه امنیتی پاکستان هدایت و حمایت می‌شود.

اکنون نیز سرتیپ پاسدار سلامی گفته است که دشمنان ترفندها و دسیسه‌های خود را بر علیه ملت ایران متوقف نمی‌کنند و در عین حال اضافه کرده است که «تبلیغات دشمنان در مورد ناامنی کشور صحت ندارد».علاوه بر اقدامات گروه جندالله، موضوع قاچاق مواد مخدر از طریق مرزهای شرقی ایران و فعالیت گروه‌هایی که مقامات دولتی از آنها به عنوان اشرار یاد می‌کنند، در سال‌های اخیر از عوامل ناامنی در منطقه جنوب شرقی ایران بوده است.

در تازه‌ترین این حوادث آن طور که محمدرضا اسحاقی، فرمانده انتظامی استان کرمان اعلام کرده است، بعد از ظهر چهارشنبه، چهار مأمور انتظامی در درگیری با سرنشینان یک خودروی حامل مواد مخدر در جاده ایرانشهر-زهکلوت جان خود را از دست دادند.

فرمانده انتظامی کرمان با اشاره به اینکه قاچاقچیان سعی می‌كنند با استفاده از معابر صعب‌العبور استان مواد مخدر را به استان‌های مركزی ایران منتقل كنند، گفته است که عاملان قتل این چهار مأمور انتظامی، «با به جای گذاشتن خودرو حامل مواد مخدر متواری شده‌اند و هم اكنون تحت تعقیب مأموران نیروی انتظامی هستند».

علاوه بر جنوب شرقی ایران، منطقه سنی‌نشین کردستان ایران هم در ماه‌های اخیر شاهد حوادثی تروریستی بوده است و از جمله در شهریور ماه امسال به دنبال چند سوءقصد پی در پی علیه مقامات دولتی این استان، ماموستا محمد شيخ‌الاسلام، نماينده كردستان در مجلس خبرگان رهبرى، توسط افراد ناشناس به قتل رسید.

گرچه اندکی پس از ترور این روحانی سنی در شهرستان سنندج سرتیپ رادان، جانشين فرمانده نيروی انتظامی ایران گفت که با همکاری دستگاه امنيتی و انتظامی عوامل ترورهای اخير کردستان دستگير و تحويل مقامات قضايی شده‌اند اما مقامات قضایی هنوز در مورد هویت این عوامل و انگیزه آنها اظهار نظری نکرده‌اند.

radiofarda

هیچ نظری موجود نیست: