۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

رفسنجانی به تلاش برای " خلع ید آیت الله خامنه ای " متهم شد


دبی – العربیه نت
غلام حسین الهام ازمقامات نزدیک به محمود احمدی نژاد ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت ومجلس خبرگان ایران را به تلاش برای خلع ید آیت الله خامنه ای متهم کرد.

الهام شب گذشته در نشستی در قم گفت : " رئيس مجلس خبرگان با طرح ايده شورای فقاهت به دنبال خلع ید از ولایت بود.

"وی افزود " جریان هاشمی می خواست از طریق تغییر ساختارها ، نظام را دچار مشکل کند و طرح شورای رهبری و به دنبال آن شورای فقاهت که هر دو بر خلاف قانون اساسی بود نیز درهمین راستا باید مورد ارزیابی و دقت قرارگیرد.

"به گفته او " این شورای فقاهت یک نوع خلع ید از ولایت بود وغرض از این گونه کارها نوعی تغییر ساختار بود."آقای الهام در دولت نهم دبیرهیئت دولت ، سخنگوی دولت ، وزیردادگستری ورئیس ستاد مقابله با قاچاق کالا وارز بود اما پس از تصویب قانونی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر ممنوعیت تصدی چند مسئولیت به شکل همزمان درحال حاضر فقط عضو شورای نگهبان است و در کابینه جدید احمدی نژاد مسئولیتی ندارد.

هواداران محمود احمدی نژاد طی ماههای گذشته به شکل بی سابقه ای اکبرهاشمی رفسنجانی را آماج انتقادهای تند قرار داده اند.محمد یزدی دیگر عضو شورای نگهبان اخیرا آن بخش از اظهارات رفسنجانی در جمع اعضای حزب اعتدال وتوسعه که در آن تاکید کرده بود " رهبری می تواند مشکلات موجود را حل کند " توهین به آیت الله خامنه ای توصیف کرده بود.

او خطاب به رفسنجانی گفت :" من این نوع اظهارات را نمی ‌فهمم؛ شما با حكم رهبری مسئولیت گرفته ‌اید آن وقت این طوری صحبت می‌ كنید."رفسنجانی روز گذشته با اشاره به اظهارات یزدی گفته بود " با صحبت های ایشان واطلاعات رسیده این بار بوی توطئه به مشام می رسد ".

وی تاکید کرد قصد دارد به شکل مکتوب جواب محمد یزدی را بدهد تا به گفته او " مسائل ایشان در زمان امام راحل و در جلسه انتخاب رهبری بعد از ارتحال امام و در قوه قضاییه " را به او گوشزد کند.

انتقاد هواداران احمدی نژاد از آقای رفسنجانی زمانی آغاز شد که رئیس جمهوری اسلامی درمناظره تلوزیونی با میرحسین موسوی چندتن از مسئولان بلندپایه از جمله هاشمی رفسنجانی را به کارشکنی وفساد اقتصادی متهم کرد.رفسنجانی در واکنش به این اتهام ها از مسئولان صدا وسیما خواست تا به او فرصت دفاع از خود وفرزندانش را بدهند اما با درخواست او موافقت نشد.

او پس از آن در نامه ای به رهبرجمهوری اسلامی ایران اتهام های احمدی نژاد را "عاری از حقیقت و غیرمسئولانه " خواند وخواستار دخالت آیت الله خامنه ای برای " رفع فتنه‌های خطرناک و خاموش کردن آتشی که دودش در فضا قابل مشاهده است" ،شد.

غلام حسین الهام با اشاره به نامه رفسنجانی گفت: " وی در این نامه علاوه بر اینکه احمدی‌ نژاد را فاقد صلاحیت و هم ردیف منافقان و بنی‌ صدرمعرفی کرده بود، به نوعی نظام را تهدید کرد و دقیقا سناریوی بعد از انتخابات در آن تعیین شده بود.

"الهام همچنین هاشمی رفسنجانی را به تلاش برای " مشروعیت بخشی به اهدافش " متهم کرد وگفت : " آقای هاشمی اصلا اعتقادی به مشارکت حداکثری درانتخابات ندارد وممکن است از لحاظ سیاسی جور دیگری عمل کند اما هر چه هدفش پیش برود به آن مشروعیت می بخشد.

"او افزود :" هاشمی حتی در یک جایی بیان کرده بود که دوره مدارا با دولت احمدی‌ نژاد تمام شده است وحتی برای فشار به رهبری برخلاف قواعد، مجلس خبرگان را تحت فشار قرار داد تا این مجلس صلاحیت احمدی‌ نژاد را مورد ارزیابی قرار دهد اما خوشبختانه بزرگان مجلس خبرگان رهبری با تدبیر خود اجازه چنین کاری را نداده و این موضوع را تدبیر کردند. "

وقوع «فاجعه حقوق بشری» در ایران



سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی، با انتقاد شدید از سرکوب خشونت‌بار معترضان در ایران، اعلام کرد که این وضعیت، به یک «فاجعه حقوق بشری» تبدیل شده است. در این گزارش آمده که نا آرامی‌های پس از انتخابات ایران، اینک یک «بحران تمام‌ عیار حقوق بشری» است. دیده‌بان حقوق‌بشر اعلام کرده که نیروی‌های سپاه پاسداران، بسیج و پلیس، «خودسرانه و بدون مبنای قانونی»، هزاران تن از تظاهرکنندگان معترض را بازداشت کرده‌اند. این گزارش افزوده که علت این برخورد مقام‌های دولت با معترضان، تلاش برای «ارعاب منتقدان و اختناق دگراندیشان» است.
این سازمان به نقل از مقام‌های رسمی در ایران اعلام کرده که در ناآرامی‌های پس از انتخابات، دست‌کم ۳۰ تن معترضان بر اثر برخورد‌های خشونت‌بار نیرو‌های پلیس و بسیج جان باخته‌اند. این گزارش افزوده که علت این برخورد مقام‌های دولت با معترضان، تلاش برای «ارعاب منتقدان و اختناق دگراندیشان» است
دیده‌بان حقوق‌بشر در عین حال تاکید کرده که شمار قربانیان ناآرامی‌های شش ماه گذشته ایران، بیشتر از آمار‌های رسمی حكومت است.
در بخش دیگری از این گزارش، به نتیجه تحقیقات کمیته ویژه مجلس ايران از وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات اشاره شده است.
در گزارش کمیته ویژه، مرگ سه تن از معترضان در بازداشتگاه کهریزک تائید شده و سعید مرتضوی دادستان سابق تهران مسئول وقایع این بازداشتگاه معرفی شده است. دیده‌بان حقوق بشر در گزارش خود همچنین به موضوع محاکمه فعالان سیاسی اصلاح‌طلب به اتهام «اغتشاش» و تلاش برای «انقلاب مخملی» در ایران نیز اشاره کرده است. معاون دیده‌بان حقوق بشر در امور خاورمیانه با «مبتذل» خواندن اعترافات تلویزیونی گفته که این اقدام، نوعی «سوء استفاده از روند پیگرد قضایی است»
این سازمان اعلام کرده که اعتراف تلویزیونی برخی از فعالان سیاسی بر اثر «فشار شدید» صورت گرفته که پس از آن، برای این افراد حبس‌‌های طولانی‌ مدتی در نظر گرفته شده است.
"جو استورک" معاون دیده‌بان حقوق بشر در امور خاورمیانه با «مبتذل» خواندن این اعترافات تلویزیونی گفته که این اقدام، نوعی «سوء استفاده از روند پیگرد قضایی است.»
در بخش دیگری از این گزارش به موضوع سرکوب منتقدان دولت، ارعاب و دستگیری برخی اقلیت‌های دینی و سرکوب اقلیت‌های قومی در ایران اشاره شده است. دیده‌بان حقوق بشر در پایان از مقام‌های دوات ايران خواسته که اجرای احکام اعدام به خصوص اعدام نوجوانان متهم را متوقف کنند

حمله تروریستی به ماموستا کریکار در نروژ


بنا بر گزارشهای رسیده به سنی نیوز ، ساعت ١:٥٦ دقیقه بامداد امروز دوشنبه 25 /1/2010 دو شخص مسلح به منزل ماموستا فاتح کریکار در شهر اسلـــو پایتخت نــروژ حمله کردند . که موفق به ترور ايشان نشدند، اما یکی از محافظین ماموستا زخمی شده است .
سنی نیوز : ماموستا کریکار کاملا سالم و در زمان حمله تروریستی به منزل ایشان ماموستا بیدار بوده اند و پلیس نروژ در کمترین زمان ممکن به منزل ماموستا رسیده و چند تیر شلیک شده به یکی از اتاقها را يافته است .
تا هنگام پخش این خبر از سایت دوربین ، منزل ماموستا کریکار در کنترول کامل پلیس و در نزدیکی منزل ایشان ماشینی را به آتش کشیده اند . پلیس ماشین سوخته را دزدی میداند و بر این باور است که این ماشین مرتبط به افراد مسلحی است که اين حمله تروريستي را سازماندهی کرده اند .
افراد مسلح در صدد شکستن پنجره یکی از اتاقهای منزل ماموستا بودند که محافظین ماموستا متوجه شده و به آنها حمله کردند و درنتیجه این افراد مسلحه شروع به شلیک چند گلوله نمودند که در این کشمکش حمله محافظین به افراد مسلح مقداری وسایل از این افراد به جامانده است که برای تحقیقات کاملا سودمند خواهند بود.
ماموستا كريكار كه نام اصلیش " نجم الدین فرج احمد" می باشد . متولد 1956 در شهر سلیمانیه عراق است . وی یکی از علمای برجسته جهان اسلام و موسس جنبش انصار الاسلام می باشد که هم اکنون در کشور نروژ زندگی می کند.

پاسخ امنیتی در قبال اعتراض روحانیان سنی به تبعیض مذهبی


گزارش ها حاکی است که تعدادی از روحانیان اهل سنت در روزهای اخیر در شهرهای تربت جام، تایباد، خواف و تالش بازداشت و تعدادی دیگر از روحانیان سنی نیز از سوی دادگاه ویژه روحانیت به زندانی های چند ساله محکوم شده اند.
همزمان مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان از مقام های جمهوری اسلامی خواسته است تا با تجدید نظر در سیاست های گذشته و احقاق حقوق ملی و مذهبی اهل سنت به برخی سیاست های تبعیض آمیز خود خاتمه دهند.
سایت رسمی مدرسه دارالعلوم زاهدان با تائید بازداشت روحانیان سنی، گزارش داد که "اخیرا تعدادی از علمای جوان استان خراسان رضوی دستگیر و روانه زندان شده اند."
بنابر این گزارش این روحانیان سنی که در شهرهای تربت جام، تایباد و خواف بازداشت شده اند، از روحانیان جوانی هستند که "به تازگی فارغ التحصیل شده و به منطقه خویش برگشته اند."
شیخ قریشی مدیر مدرسه دینی شهر تالش و خطیب مسجد جامع محمدیه این شهر، روحانی سنی دیگری است که بازداشت شده است.
به گزارش سایت "سنی آنلاین"، صبح یکشنبه ۲۰ دی "نیروهای نظامی پس از یورش به خانه شیخ قریشی به جمع آوری کتب و وسایل و دستگاه کامپیوتر او پرداخته و حتی سیم کارت های وی را توقیف و خود او را بازداشت کردند".
علاوه بر این دادگاه ویژه روحانیت روزهای اخیر با صدور احکام سنگین دو روحانی سنی را به زندان محکوم کرد.
خواسته اهل سنت که ما بر آن مصر هستیم این است که حقوق قانونی ما به ما داده شود. جامعه ما همواره مورد تبعیض قرار گرفته و جایگاه لازم و شایسته به آن داده نشده است و اهل سنت کشور درطول این سی سال در مدیریت کلان کشور جایگاهی نداشته و در مدیریت های منطقه ای هم سهم بسیار جزئی داشته اند.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی
مولوی عبدالعلی خیرشاهی که رسانه های نزدیک فعالان مذهبی سنی از او به عنوان "عالم سر شناس اهل سنت ایران" نام می برند، پس از دو سال بلاتکلیفی در زندان، هفته سوم دی ماه از سوی دادگاه ویژه روحانیت در مشهد به ۹ سال زندان و تبعید محکوم شد.
ماموستا ایوب گنجی دیگر روحانی سنی که تا پیش از بازداشت در اوایل سال ۸۷ امام جماعت مسجد قبای سنندج بود نیز از سوی دادگاه ویژه روحانیت مستقر در همدان به ۱۰ سال زندان و تبعید محکوم شده و شعبه ۴ دادگاه تجدید نظر تهران نیز این حکم را تائید کرده است.
دادگاه ویژه روحانیت در دو هفته گذشته تعدادی دیگر از روحانیان سنی را نیز احضار و مورد بازپرسی قرار داده است.
"حسن امینی" و عمر محمد امینی از روحانیان سنی به ترتیب به دادگاه ویژه روحانیت مشهد و همدان احضار شده اند.
به گزارش سایت مدرسه دینی دارالعلوم زاهدان، حسن امینی"حاکم شرع مردمی کردستان" چندی قبل نیز ساعتی پس از آن که در مراسم فارغ التحصیلی طلاب اهل سنت حوزه دارالعلوم زاهدان به ایراد سخنرانی پرداخت در حین مراجعت به تهران در فرودگاه زاهدان توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و "پس از ۱۰ روز با اخذ وثیقه از سوی دادگستری بلوچستان آزاد شده "بود.
درخواست برای پایان دادن به تبعیض مذهبی
مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان روز چهارشنبه ۳۰ دی ماه در مراسم فارغ التحصیلی طلاب مدرسه علوم دینی خواهران "دامن" خواستار تجدید نظر در برخی سیاستهای تبعیض آمیز گذشته و احقاق حقوق ملی و مذهبی اهل سنت شد.
او گفت: "خواسته اهل سنت که ما بر آن مصر هستیم این است که حقوق قانونی ما به ما داده شود. جامعه ما همواره مورد تبعیض قرار گرفته و جایگاه لازم و شایسته به آن داده نشده است و اهل سنت کشور درطول این سی سال در مدیریت کلان کشور جایگاهی نداشته و در مدیریت های منطقه ای هم سهم بسیار جزئی داشته اند."
بنابر گزارش سایت مدرسه دینی دارالعلوم زاهدان، امام جمعه اهل سنت زاهدان با تاکید بر "ایرانی و ایرانی الاصل بودن اهل سنت کشور" گفت: "همین اهل سنت برای پاسداری از ایران، خود را در مرزها به کشتن داده اند."
مولوی عبدالحمید با اشاره به این که "قانون هیچ فرقی در بین شیعه وسنی قایل نیست" تاکید کرد که "ما معتقدیم که بسیاری از سیاستها در نظام جمهوری اسلامی به خوبی جوابگو نبوده اند و لازم است که مورد تجدیدنظر قرار گرفته و تغییر کنند، از آن جمله عدم بکارگیری اهل سنت در پستهای کلان کشور و واگذاری مسئولیتها و مناصب به این قشر قابل توجه کشور است."
امام جمعه اهل سنت زاهدان که از او به عنوان یکی از پرنفوذ ترین رهبران مذهبی سنی ها در ایران نامبرده می شود با اشاره به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، بر لزوم وجود "آزادی بیان" در کشور تاکید کرد و افزود "در نظام جمهوری اسلامی باید حس انتقاد پذیری باشد و به جای سرکوبی منتقدان و خفه کردن اعتراضات باید به آنها جوابگو بوده و از راه گفتمان و مذاکره به مشکلات رسیدگی شود."

بي بي سي

علی محمد بيگانه يک دروغ خوشه ای تحويل داد.


استاندار بيگانگان در بلوچستان و مهمان ناخوانده آقای علی محمد بيگانه اين بار يک دروغ خوشه ای تحويل داد و از افتتاح ۷۶۱ طرح و پروژه ملی ، استانی، عمرانی، کشاورزی و ... " در دهه فجر" خبر داد. وی از " ۴۸۶ طرح و پروژه استانی و۲۷۵پروژه‌هاي ملي" گفت ولی به خودش زحمت نداد تا بجز کارخانه سيمان زابل وآب بند خاکی سرادان در پهـــره چند طرح ديگر را برای درست جلوه دادن دروغ بزرگش بيان کند
. آقای بيگانه در حالی از اين همه طرح اشتغالزايی ، عمرانی و ... وراجی می کند که هفته گذشته مولانا عبدالحميد اسمـالــزهی از بلندگوها اعلام کرد که وضعيت اشتغال بلوچها در بلوچستان ۴۰ــ۳۰ سال پيش بمراتب بهتر از حالا بود.. البته مردم بلوچ مدتها قبل از مولوی صاحب به اين واقعيت و دروغهای ريز و درشت بيگانگان پی برده اند.

هم اکنون فقط آقای علی محمد بيگانه احتمالا بدليل ابتلا به جنون قدرت و عقب ماندگی ذهنی نمی داند که همه بلوچها می دانند که علاوه بر آنکه وی مهمانی ناخوانده است "خالی بند" نيز تشريف دارند! با " خالی بندی" اشغالگران فارس نمی شود کاری کرد چون يکی از خصوصيات ويژه فرهنگی شان است. پس بهترين آلترناتيو برای ما و نسلهای آينده ما اين است که از شــرّ وجود ابليسی و حضور ناپاک شان دربلوچستان، خلاص شويم..

هجوم آخوندهای جاهل به بلوچستان و ديگرمناطق سنی نشين


هزاران تن از آخوندهای جاهل رافضی از قم، يزد، کاشان، اصفهان و تهران در اين روزها بـه بلوچستان و ديگر مناطق سنی نشين چون خراسان، کردستان، هرمزگان، ترکمن صحرا گسيل می شوند تا به تبليغ جنون آميز فرقه جمکرانی ـ رافضی و خرافات آخوندهای تبه کاری چون خمينی مردار و خامنه اي جلاد بپردازند.

سالهاست که با زر و زور و تزوير خرافات شيعی خود را ديوانه وار درمناطق سنی نشين تبليغ می کنند . قبل از شروع "دهه فجر" هزاران طلبه و آخوند جاهل ماموريت يافته اند تا برای قبولاندن خرافات رافضی، بدترازماموران شاه اسماعيل صفوی به ميليونها مردم بيگناه فشارآورند هجوم وحشيانه و جنون آميز آخوندها در حالی ادامه دارد که دهها عالم و رهبر مذهبی اهل تسنن در
سياهچالهای رژيم مافيايی تحت بدترين شکنجه های روحی و جسمی هستند و دهها تن ديگر از عالمان برجسته اهل تسنن صرفا بخاطر عقايد پاک شان و ايمان راسخ به حـــق به شهادت رسيده اند.

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

علی محمد بيگانه صاحب خانه ها را تهديد کرد!.


باز هم استانداراشغالگران در بلوچستان آقای علی محمد بيگانه نشان داد که به جنون قدرت مبتلا است.! علی محمد بيگانه که خود مهمانی ناخوانده است، صاحب خانه های بلوچ را تهديد کرد تا به اتباع بيگانه منزل اجاره ندهند. البته آقای بيگانه به روی ناپاک خود هم نمی آورد که هيچ بلوچی او را دعوت نکرده تا به بلوچستان بيايد و خودش را "نخود هر آشی" بکند تا نشان دهد که تنها حکمران بلوچستان است.

حمايت از سرمچاران وظيفه مشترک تمام بلوچهاست.


درحال حاضر موجوديت ، هويت ملی و مذهبی ما در خطر قرار گرفته است. وضعيت اسفبار فعلی در بلوچستان اشغالی نتيجه مستقيم سياستهای اشغالگران فاشيست و برخورد جنايتکارانه زابليهای تبه کار و اشغالگران در وطنمان بلوچستان است
در حاليکه سرمچاران جان برکف برای رهايی مردم بلوچ از چنگال اشغالگران و زابليهای جنايتکار در حال ايثار و فداکاری هستند برادران و خواهران در خارج توان آنرا دارند تا از سرمچاران بلوچ بطور مؤثر و داوطلبانه حمايت کنند.
نيروهای آگاه بلوچ که در خارج از بلوچستان يعنی در کشورهای عربی و کشورهای اروپايی اقامت دارند وظيفه ای بس سنگين در حمايت از جنبش رو به رشد مان دارند. حمايتهای مالی و معنوی از سرمچاران بلوچستان، کارآيی فرزندان بلوچ را درميدان مبارزه با اشغالگران بيشتر خواهد کرد.. پخش اخبار بلوچستان، برخورد فعالانه تربا رويدادهای جاری در بلوچستان، فعاليتهای تبليغی، افشاگری جنايات رژيم درمجامع و محافل بين المللی، افشای جاسوسان رژيم، فعاليتهای ادبی و فرهنگی، رشد و پيشرفت فردی در زمينه تحصيل و کار از اموری هستند که در توان بلوچهای عزيز در خارج از بلوچستان هستند.

به مديريت وبسايتها و وبلاگهای بلوچی


اينترنت چنان امکان عظيمی است که با استفاده درست از آن می توانيم مانع بروز بسياری از مشکلات ارتباطی و امنيتی در جريان فعاليتهای سازمان يافته در ايران و بلوچستان شويم. کاربرد هدفداراينترنت به يقين پيشبرد جنبش ضد استبدادی و آزاديخواهانه مردم بلوچستان را تسريع خواهدکرد. خوشبختانه هم اکنون دهها وبسايت و وبلاگ به زبان بلوچی يا در مورد بلوچستان در دنيای اينترنت فعاليت دارند و از اين طريق هزاران خواننده بلوچ و غير بلوچ از بيدادگريهای آخوندهای تبه کار و فاشيستهای فارس هر روز باخبر می شوند و درجريان اخبارمبارزاتی سرمچاران بلوچستان قرار می گيرند.
به دوستان بلوچ که مديريت وبسايتها و وبلاگهای مربوط به سازمانها و جريانهای سياسی را بر عهده دارند توصيه و پيشنهاد می شود که با اخبار مربوط به بلوچستان فعالانه تر برخورد کرده وبا همکاری تحليلگران سياسی بلوچ فاشيسم فارس وجنايات هولناک رژيم در بلوچستان را بيش از پيش موشکافی و افشا کنند.

پخش مجدد اخبار مغرضانه دولتی دردی از مردم بلوچ را دوا نمی کند. حکام تهران صدها وبسايت، وبلاگ، خبرگزاری، کانالهای راديويی ـ تلويزيونی و بلندگوهای قوی دولتی دارند که اخبار و تبليغات دروغين شان را شبانه روز به چند زبان پخش می کنند .فرزندان آگاه بلوچستان! شما که با تحمل هزاران مشقت و عليرغم مشکلات فارس ساخته بر سر راهتـان و فقـط در نتيجــه پشتکـار و کوششهـای چند ساله خودتان به درجه ای از رشد فردی رسيده ايد که در تکنيک استفاده ازکامپيوتر، اينترنت و وب نگاری ماهرشده ايد وظايف والايی بر دوش داريد. از پخش مجدد اخبار دروغين ايرنا، ايسنا، خبرگزاری فارس و ....خودداری کنيد .انعکاس اخبار و تبليغات دروغين شونيستهای فارس آنهم منفعلانه و بدون تحليل يا تفسير انتقادی در وبسايتها و وبلاگهای بلوچی چيزی جز به هدر دادن وقت گرانبهايتان نيست.
نگارش وپخش بيشتر نثر و نظم به زبان مادری مان بلوچی اصيل، مقاله های تحقيقی و علمی از منابع معتبر علمی، استفاده از کانالهای مردمی برای تهيه خبر، استفاده از خبرگزاريهايی چون العربيه، الجزيره، بی بی سی، سی ان ان، هرانا، کوردستان ميديا، آژانس خبری تفتان، فعالان حقوق بشر بلوچستان، بعنوان منابع خبری به مراتب بيشتر ازپخش مجدد تبليغات دروغين ايسنا وايرنای دروغ پراکن ارزش دارند .




موفق باشيد

اعدام یکی از فعالان اهل سنت بلوچستان


به گزارش سنی نیوز خدایار رحمت زهی شهنوازی 35 ساله اهل خاش که از فعالین فرهنگی و مذهبی استان محسوب میشده است چهار سال پیش پس از انفجاری در شهر زاهدان در مقابل منزلش بازداشت و از دو سال پیش تا کنون بدون اعتراف به اتهام خود به اعدام محکوم شد نامبرده سر انجام در صبح روز گذشته توسط مقامات قضایی از طریق حلق آویز اعدام شد.
مقامات قضایی جمهوری اسلامی در استان سیستان و بلوچستان یک جوان سنی بلوچ را روز گذشته در شهر زاهدان اعدام نمود.
خبرگزاری هرانا - حقوق اقلییت های مذهبی: یک جوان سنی بلوچ که 4 سال پیش به اتهام بمب گذاری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود روز گذشته به اتهام محاربه اعدام شد.
به گزارش سنی نیوز خدایار رحمت زهی شهنوازی 35 ساله اهل خاش که از فعالین فرهنگی و مذهبی استان محسوب میشده است چهار سال پیش پس از انفجاری در شهر زاهدان در مقابل منزلش بازداشت و از دو سال پیش تا کنون بدون اعتراف به اتهام خود به اعدام محکوم شد نامبرده سر انجام در صبح روز گذشته توسط مقامات قضایی از طریق حلق آویز اعدام شد.
پیکر وی دیروز بعد از نماز ظهر در شهرستان خاش تشيع شد و در مقبره روستایشان كه در نزدیکی كوه تفتان ميباشد دفن گرديد.