۱۳۸۸ آذر ۲, دوشنبه

آن مردان تنها کیستند؟


آن مردان تنها کیستند؟

تقدیم به دلاوران جنبش مقاومت (جندالله)

آنان که اینگونه عاشقانه دل در گرو رهائی وادی عشاق نهادند و با خون خویش اینگونه بی پروا درخت آزادی را سیراب میکنند و اینگونه با شهامت به صف ضحاکان زمان تاخته تا دست ناپاکشان را از پیکره پاک بلوچستان بریده و به این وادیه نشینان عاشق اجازت عشق بازی با خاکشان را تقدیم کنند.

آنان که اینبار با خورشیدی تابان آمده اند تا سایه پلید دژخیمان را از ظلمت خاکشان بزدایند.

آری آنان آخرین امید بلوچستانند ،آخرین اتحاد و آخرین مبارزین که از پیکره همین خاک برخاسته اند و همه چیزشان را فدای دین،شرف،و ملتشان کرده اند و جانشان را بر کف دست گذاشته و منتظر گلوله های دشمنند،چرا که مردن برای سرزمینشان افتخارشان است و بدین خاطر است که از وجود تک تکشان پیکره یک لشکر به لرزه می افتد و با صدای الله اکبرشان سوی رگبار دشمن که همه چیزش را به شیطان فروخته آسمان را نشان میرود.

آری ،آنان لشکر حقند که این بار تنها برای آزادی سرزمینشان گرد هم آمده اند و با رشادتهایشان پیام امید و رهائی از چنگال این مستکبران را نه تنها به بلوچستان بلکه بر جای جای ایران به ارمغان آورده اند.

خدای یار و یاورتان باد دلاوران

یارمحمدزهی _خاش

خشم بلوچ


دیگر نمی دانم که چه می نویسم ،دیگر حتی فکری هم برای نوشتن نیست.

هر آنچه بر زبان و بر دل دارم در کاغذی می نگارم که این حتی ذره ای از غم و بغض و نفرتم بر این مردم ناموس فروش نمی کاهد.

نگوئید که بی ادبانه است ، نگوئید که بی پروا گونه هست ، که حقیقت دل و اشک جانسوزانه است.

می نویسم از آن کسانی که حرمت نمک را شکستند از آن مفلوج نمک ناشناس که خود را امام امت می نامد. از شیطان بزرگ ، از اهریمن تاریخ ، از خامنه ای پر تزویر، از آن ناپاک بی تدبیر.

از آن تلخک بین المللی که خود را مضحکه دنیا کرده است ، احمدی نژاد آن ظالم دست به قمه ،آن پاسدار بی شرم که پاسداری از ظلم و آئین شیطانی را بر عهده گرفته است.

و نوچه های بی ارزشتر از پست و به عمل آورنده احکام شیطان و جنگ با اسلام و هر چه انسان ، آن جنایتکاران زمان شهریاری و دهمرده که برای تکمیل پروژه ماشین نسل کشی شان از هیچ جنایتی دریغ نمی کنند.

و دردناک تر از همه خود را مدافع حقوق مردم مردم می دانند.
و امروز پا بر رگ غیرت بلوچ گذاشتند. بلوچی که همه چیز خود را در راه غیرت می دهند.

بلوچی که تمام ملامتها و کم کاریهای را ندیده گرفت و ساخت و سوخت وخم به ابرو نیاورد و لب به اعتراض و گله نگشود.

و اما نتیجه چه شد......

آن بی شرمان بی ننگ بجای اینکه سکوت بلوچ را در صبر تعبیر کنند آن را در بی قدرتی و ناتوانی بلوچ انگاشتند.

و حالا می خواهم از آنها که تک تک شان نمک بلوچ را خوردند و نمکدان شکستند فقط بپرسم که هیچ از طوفان خشم بلوچ در تاریخ پر از تحریفشان نشنیده اند.

از انفجار بعد از خاموشی ، از انفجار بغض بلوچ که همه چیز را با خود می سوزد و نابود می سازد.

و اگر نمی دانند به آنها می گویم که به تفتان بنگرند ، که آرام می سوزد و هرگز خاموش نمی شود و هرگز از قدرت نیافتاد تا روزی که طوفان خشم اش دنیا را بلرزاند.

آری این است بلوچ ، آرام با خود می غرد و می خروشد وای بر آن روزی که این بغض بترکد و انفجار خشم آن شما را بلرزاند که هم اینک نیز می لرزید و می ترسید و جنایتتان از روی ترستان است.

آری بلوچ امروز گل افشان است که آرام آرام در فضای غم و درد و خفقان رشد کرد و بلوچی که روزی به چشم نمی خورد حالا می خواهد تاریخ حق را رقم بزند.

و امروز اعلام می کنیم که به خدا قسم که جوان امروز آماده جنگ در راه غیرت و میهن است.

به خدا قسم که مرگ را با جان و دل می پذیریم و مرگ برای مان شربت نوشین است.

و آغاز زندگی جاوید است و برای رسیدن به حق و شهادت در راه حق کوچکترین تردیدی به خود راه نمی دهیم.

و با خون سرخمان صحرای تشنه را سیراب می کنیم و بلوچستان را زنده ، و باری دیگر به شما گرگ صفتان و ضحاکان مار بر دوش هشدار می دهیم که دست از این کارهایتان بردارید و بروید و اما دیگر به بلوچستان قانع نیستیم که می خواهیم ریشه ظلم را از بن برکنیم و اعلام نمائیم که شما دشمنان ما هستید و نه که در بلوچستان که در هر جای ایران که باشید سزای جنایات و ظلمهایتان را به شما خواهیم داد.

و خون کثیف و سیاهتان را می ریزیم و جان کندنتان را می نگریم همانطور که با جوانان ما می کنید.

این درست است که ما در راه حق و برای دفاع از غیرت و آزادی خویش می جنگیم و نمی توانیم به مانند شما جنایتکار باشیم اما می توانیم شما را قصاص کنیم و آن روز رسیده و مژده می دهیم که تا رسیدن حق دیگر فاصله ای نیست و همه بی دینان و ظالمان را به جهنم و به درک واصل خواهیم نمود.

آری حالا کار شما به جائی رسیده که به عفت و غیرت خواهران و دختران بلوچ دست درازی می کنید عفتی که هزاران سال است به آن افتخار کرده اند و هیچ زمانی نگاه بیگانه ای به آن نرسیده است.

آری این دیگر شروعی دیگر است شروعی دیگر از نوع دیگر اینبار می خواهیم بمیریم و بکشیم و شرتان را از این سرزمین پاک دامن کم کنیم و به همه بیگانگان هشدار می دهیم که بلوچستان را ترک کنند که آتش خشم ما دیگر هیچ کس را نمی شناسد و همه را می بلعد و به خدا قسم که صحرای بلوچستان را قبرستان جسم های طاعون زده تان خواهیم نمود.

به شما نشان خواهیم داد که جواب تجاوز را چگونه می دهند دیگر این من نیستم که حرف می زنم و دیگر اقوام بلوچ پسوندی ندارند این ما هستیم و این ما دیگر فقط یک پسوند دارد و یک هدف و آن پسوند بلوچ است و هدف فقط بلوچستان و دیگر مرگ را به استقبال می رویم و آن را گوارا می دانیم.

آری شما از حقیقت مردان و غیرت بلوچ بی خبر بوده اید و باید منتظر عواقب آن باشید.

که آخر راه را به روشنی می توان دید و آن پیروزی حق بر باطل است و سرنگونی نظام پر از حیله و فریب و ظالم صفت که فقط نام اسلام را با خود به یدک می کشید و فقط با نام آن سوء رفتار می کنید که حق اسلام شما را سرنگون خواهد نمود.

به امید بلوچستانی آزاد و آباد

الف از پهره از دوستان دلاور

آتش بلوچستان


آتش بلوچستان

روزگاري بود كه مي برديد ، مي كشتيد ، مي سوختيد و ما هيچ نمي گفتيم...
روزگاري بود كه تحقيرمان مي كرديد ، لگد مالمان مي كرديد ، به بندمان مي كشيديد و ما هيچ نمي گفتيم...
روزگاري بود كه آسوده خاطر كاشانه مان را ويران ،سرزمين مان را تاراج ، عزت مان را برباد مي كرديد و ما هيچ نمي گفتيم...
روزگازي بود كه رونق ز سرزمينمان ستانده و به گورستانش سپرده بوديد و ما هيچ نمي گفتيم...
روزگاري بود كه طلوع غروب وار سرزمينمان عاري بود زپيام و اميد و ما هيچ نمي گفتيم...
روزگاري بود كه چشمان مادرم به تصوير رنگ باخته فرزند شهيدش دوخته شده بود نگاههاي منتظر پدر شكسته ام گم گشته اي را در صحن خانه جستجو مي كرد و ما هيچ نمي گفتيم...

روزگاري بود كه هراسان بود فرزندم از هويت خويش ، شرمسارش كرده بوديد ز ريشه خويش ، كه همواره جوياي گناه ناكرده اش بود و ما هيچ نمي گفتيم ...

ولي دگر به پايان رسيد آن روزگاران ، به پايان رسيد آن شب تار آن ضجه مايوس ، آن فرياد سوخته

دگر برخاسته ام و راهي وادي خونم ، دگر پاي نقض بر آن سنت مرگبار سكوت نهاده ام ، اين بار بر آنم تا كه جهاني ديگر بنا كنم و جهانيان را به تماشاي قيامت هولناكش بنشانم.

اين بار با خون خود سطري نو را بر صفحه كدر تاريخم خواهم نگاشت تا كه آن نسيم مرگبار كه تنهاي برادران بر سر دارمان را بسويي جهت ميداد طوفاني شود سهمگين و ويرانگر كه به خون و آتش كشد لانه هايتان را .
دگر آن خورشيد كمسو كه نظاره گر بود جفايي كه روا مي داشتيد به اين پاكزادگان مظلوم روزنه اي خواهد بود برايتان ز دوزخ ، دوزخي كه اين بار من برخواهم افروخت آتشش را .

آري دگر آسمان تاريك سرزمين دربندم نخواهد گريست بر مزار شهيدانمان كه اين بار اشك خون ز گونه هاي نانجيب شما جاريست .
دگر فرياد هلهله و شادي زهمان كاشانه ويران من برپاست كه اين بار آواي شيون و مويه زلانه هايتان آيد .
آري با سرزمين مظلومم بلوچستان پيمان خواهم بست كه دگر آن گونه دشمن را دوست نپندارم ، دست در دستش نفشرم تا كه بر من بتازد خانه ام بسوزد و حرمتم بشكند.

آري دگر "من" نيستم "او " نيست بلكه اين بار ماييم . مايي مقتدر كه به پاي خواسته تا كه بدرد اين پيله كهن اسارت ، براند اهريمن و بازگرداند شاهد پيروزي و آزادي را به آغوش خاك پاكش.

آزاد بلوچ

پوزش

دوستان معذرت می خواهم بنابر تراکم فعالیتهاي سياسي مثل سابق نمي توانم به وب برسم باز هم سعي ميكنم با همكاري دوستان وبلاگ را اپ كنم. از اين بابت از كاربران گرامي معذرت مي خواهم.


مديريت تفتان

گزارش تصویری از عملیات استشهادی پیشین - سرباز به زودی در بلوچنا استودیو نشر خواهد شد



به خدمت خوانندگان عزیز میرسانیم : بلوچنا استودیو به زودی گزارش تصویری از عملیات استشهادی پیشین - سرباز نشر خواهید کرد ، لذا از تمام دانشمندان ، مدیران سایتهای خبری ، تحلیلگران و گزارشگران ملت بلوچ درخواست میشود در هر چه بهتر بودن این گزارش به ما یاری و همکاری نمایند.

گزارش و تحلیل های خود را به ایمیل مدیریت بلوچنا balochnews30@yahoo.com ارسال نمایید.

با سپاس

بلوچنا استودیو

۱۳۸۸ آذر ۱, یکشنبه

سازمان ملل نقض مکرر حقوق بشر در ایران را محکوم کرد


پادشاهی سعودی به قطعنامه صادره رای مثبت داد

دبی - العربیه

به گزارش خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه، کمیته حقوق بشر سازمان ملل با صدور قطعنامه ای نقص مکرر حقوق بشر در ایران به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر را محکوم کرد.

این قطعنامه غیر الزام آور که با 74 رای موافق و 48 مخالفت و 59 رای ممتنع به تصویب رسید، در پیش نویس خود، موارد متعدی از نقض حقوق بشر مانند شکنجه، کاربرد گسترده مجازات اعدام و اعدام نوجوانان بزهکار، سنگسار، سرکوب مدافعان حقوق زنان، تبعیض علیه اقلیت های مذهبی وگروهای قومی وزبانی و محرومیت مردم ایران از حقوق اولیه مدنی و سیاسی را مورد اشاره قرار داده است.

طلال الحاج خبرنگار العربیه در نیویورک در گزارشی در این زمینه خاطرنشان کرد با اکثریت 74 رای در برابر 48 رای کمیساریای امور اجتماعی، بشری و فرهنگی سازمان ملل، پیش نویس قطعنامه ای را که در محکومیت نقص حقوق بشر در ایران تصویب کرد.

سازمان ملل متحد که به مسائل حقوق بشر نیز می پردازد در قطعنامه خود از تهران خواسته است تا به سرکوب مخالفان سیاسی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پایان دهد، این قطعنامه برغم مخالفت نماینده دائم ایران در سازمان ملل و حامیان وی تصویب شد.

محمد خزاعی نماینده دائمی ایران در سازمان ملل در این باره گفت هیچ کشوری نمی تواند ادعای کمال کند ولی سیاست ارائه قطعنامه علیه ایران نه تنها ظالمانه بوده بلکه به همکاری ایران با محافل بین المللی حقوق بشر نیز لطمه می زند .

بشار الجعفری نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل گفت در مخالفت با این قطعنامه گفت، به نمایندگی از سازمان کنفرانس اسلامی تاکید می کنیم چنین اقداماتی علت اصلی تبدیل فعالیت های نهادهای حقوق بشر به جای تلاش برای پیشبرد مساله حقوق بشر، به اقدامات سیاسی است .

حسن علی مشاور هیات نمایندگی دائمی سودان در سازمان ملل نیز به عنوان مخالف گفت، ایجاد وضعیت درگیری و سیاسی کاری در مسائل حقوق بشر مساله جدیدی نبوده بلکه بر تنش ها و افراط گرایی خواهد افزود .

این قطعنامه که قبل از رای گیری در چهار صفحه توسط 42 کشور تنظیم شده است، به موارد شکنجه، سنگسار و اعدام هایی که پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر صورت گرفته است، پرداخته است وبا وجود مخالفت 48 کشور، بیش از یکصد نهاد مدنی بین المللی حقوق بشر قطعنامه یادشده را تایید کردند.

پادشاهی سعودی یکی از کشورهای حامی این قطعنامه بوده است این قطعنامه برای این که به قطعنامه رسمی سازمان ملل تبدیل شود باید در نشست عمومی مجمع عمومی سازمان ملل که در نیمه ماه آینده برگزار خواهد شد، مورد تصویب قرار گیرد.

گزارش تصویری از ظلم و ستم مزدوران رژیم آخوندی علیه ملت بلوچ