۱۳۸۸ آذر ۲۸, شنبه

سازمان قضايى ارتش: ضرب وجرح علت فوت زندانيان كهريزك است



تهران، دبى- رسانه ها، (العربيه. نت)
سازمان قضايى نيروهاى مسلح در اطلاعيه‌اى در روز شنبه 19-12-2009، علت كشته شدن بازداشت شدگان زندان كهريزك را ضرب و جرح اعلام كرد.


در اطلاعيه اين سازمان آمده است: "به دلیل جان باختن 3 نفر از بازداشت‌شدگان، به نام‌های محسن روح‌الامینی، امیر جوادی‌فر و محمد کامرانی و شکایت اولیاء دم،.. پزشکی قانونی در نظریه خود ضمن رد فوت نامبردگان به لحاظ ابتلاء به بیماری مننژیت، با تایید وجود آثار متعدد ضرب و جرح بر روی اجساد، علت درگذشت متوفیان را مجموع صدمات وارده اعلام می‌نماید."


در ادامه اين اطلاعيه آمده است: "از تاریخ 15 تا 24/6/2009 تعداد 23 زندانى و در تاریخ 10/7/2009 145 متهم با دستور مقام قضایی به بازداشتگاه کهریزک اعزام شدند".اطلاعيه مى افزايد: "با اخذ لیست کامل اسامی زندانيان اعزامی به بازداشتگاه کهریزک در جریان حوادث بعد از انتخابات، تمامی آنان شناسایی و 98 نفر شکایت خود را به دادسرای نظامی تهران اعلام كردند و مصدومان به پزشکی قانونی معرفی شدند...


با پرداخت خسارت و دلجویی از شاکیان، در نهایت تعداد 51 نفر از آنان، رضایت خود را اعلام كردند."


در اطلاعيه همچنين آمده است: "بازداشتگاه کهریزک از شرایط نامناسبی به لحاظ زیستی، بهداشتی و تغذیه برخوردار بوده و بازداشت شدگان بدون رسیدگی‌های لازم پزشکی در کنار برخی افراد سابقه‌دار و شرور نگهداری می‌ شدند".


اين اطلاعيه مى افزايد: "به دلیل ظرفیت محدود بازداشتگاه، تعداد زیادی از دستگیرشدگان در فضایی محدود و وضعیتی سخت، ایام بازداشت خود را سپری کرده‌اند. در مجموع بازداشتگاه کهریزک فاقد استاندارهای لازم برای نگهداری متهمین بوده و برخوردهای ناهنجار و تنبیهات بدنی مامورین نیز این شرایط بد را تشدید کرده است."


در ادامه اطلاعيه آمده است: "عوامل دخیل در پرونده به عنوان متهم به دادسرای نظامی احضار و از آنان بازجویی به عمل آمده و تا پایان تحقیقات در مجموع 22 نفر از رده‌ها و قسمت‌های مختلف نیروی انتظامی و افراد مرتبط، به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفته‌اند ... در نهایت پس از تحقیقات جامع... در مجموع 12 نفر از متهمان مجرم شناخته شده و در خصوص آنان کیفرخواست صادر و نسبت به سایر متهمان حسب مورد، قرار منع پیگرد و موقوفی تعقیب صادر شده است."


اطلاعيه سازمان قضايى نيروهاى مسلح مى افزايد: "براساس مدارک و شواهد موجود و نظریات پزشکی قانونی، دادسرای نظامی تهران جان باختن محسن روح‌الامینی، امیر جوادی‌فر و محمد کامرانی را به استناد بند ب ماده 206 "قانون مجازات اسلامی" از مصادیق قتل عمد تشخیص داده و در همین ارتباط از دادگاه نظامی برای 3 نفر از متهمان شاغل در بازداشتگاه کهریزک به اتهام مشارکت در ایراد ضرب و جرح منجر به قتل عمد سه نفر، درخواست مجازات نموده است."در پايان اطلاعيه عنوان شده است كه پس از صدور حکم قطعی، اسامی متهمان اعلام خواهد شد.

پاسخ شدیداللحن کروبی به رئیس قوه قضائیه رژیم


مهدی کروبی در نامه ای با عنوان "سخنی با مردم در باب افاضات رئیس قوه قضائیه"، به اظهارات اخیر صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه رژیم پاسخ داده است.
کروبی می نویسد: آقای لاریجانی قضاوت را رها کرده و در کار سیاست شده و به جای رسیدگی به امور قضایی نطق‌های سیاسی ایراد می‌کند. اینچنین بود که تصمیم گرفتم با شما مردم شریف ایران سخن بگویم و نکاتی را در خصوص گفته‌های سیاسی رئیس قوه قضائیه بیان کنم؛ باشد که آقای لاریجانی گمان نکند که با این شاخ و شانه کشیدن‌ها مهدی کروبی به کنجی می‌خزد و از میدان به در می‌رود.
کروبی نوشت، رئیس قوه قضا که باید سنجیده و مبتنی بر عدالت سخن بگوید، از پرونده سنگین سران فتنه سخن گفته و گویی که مهدی کروبی و میر حسین موسوی سران فتنه هستند، آنها را با منافقین اول انقلاب مقایسه کرده و سخنانی بی ارزش و لغو از این دست بر زبان آورده است. الله اکبر! که بر من بسیار سنگین آمد مقامی قضایی سخنانی تا این حد سیاسی و بی پایه حقوقی بر زبان آورد و آبرو از دستگاه قضا ببرد. کروبی در جای دیگری از نامه خود می نویسد، تاسف باید خورد که جایگاه و کیفیت دستگاه قضا در این مملکت به جای آنکه به مرور زمان سیری صعودی بیابد، سیری نزولی پیدا کرده تا بدانجا که امروز در راس این قوه فردی قرار گرفته است که صرفنظر از سواد علمی، نه سابقه‌ای اجرایی و قضایی در ایشان سراغ می‌توان گرفت و نه سابقه‌ای انقلابی. عجیب هم نیست. چه آنکه زمانی که امثال این حقیر در زندان بودند جناب آیت الله لاریجانی در دامان مادر مکرمه شان به شیر خوردن مشغول بودند.
کروبی نوشت، ای کاش آیت الله لاریجانی به جای چنین سخنانی سخیف و سیاسی کمی به وضعیت قضا و عدالت در کشور می‌پرداخت و پرونده کهریزک را سامان می‌داد و مرگ مشکوک پزشک وظیفه را پیگیری می‌کرد که درباره مرگش از از همه نوع علتی از غذای مسموم تا خودکشی و مرگ طبیعی و سکته قلبی، سخن گفته شده است و مردم حیرانند.‌ ای کاش به جای این سخنان ایشان تحقیق می‌کرد که در زندان‌های جمهوری اسلامی بازجوها از چه ادبیاتی در بازجویی‌های خود استفاده می‌کنند؛ ادبیاتی که تازه آزادشدگان از زندان، بازگو می‌کنند و من اما شرح مفصل آن را برای فرصتی دیگر می‌گذارم.
کروبی می نویسد، آقای لاریجانی در افاضات خود فرموده اند: «کسانی دختر فراری را فرزند شهید جلوه دادند و برایش مجلس ترحیم به پا کردند، همین سران فتنه بودند که پدر و مادر آن دختر را شهید اعلام کردند در حالی که اینگونه نبود....چیزهایی را به عنوان تجاوز در بازداشتگاهها مطرح کردند که کذب محض بود». جالب است که سعیده پورآقایی را در شیپور کرده‌اند و یک روز دادستان کل کشور ماجرای آن را بازگو می‌کند و یک روز رئیس قوه قضائیه و یک روز یک مقام دیگر و خلاصه این ماجرا را دست به دست می‌چرخانند. انگار که همه مستندات تجاوزها، سعیده پورآقایی بود و آن همه سندی که ما دادیم باد هوا بود و یک گوش آقایان در بود و یک گوش دیگرشان دروازه. و البته که ماجرای سعیده پورآقایی هم از آن ماجراها و صحنه سازی‌های مضحکی است که نمونه آن را در ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای و ادعای بازداشت عده‌ای به اتهام طراحی انفجار حرم امام پیشتر دیده و تجربه کرده بودیم. خلافی می‌کنند و آن را می‌خواهند با خلافی دیگر پنهان کنند.
کروبی نوشت، مجوز تجمع به مخالفان نمی‌دهند تا در مقابل دوربین‌های رسانه ملی مشخص گردد که چه کسانی اقلیت هستند و چه کسانی اکثریت ؟ تجمع می‌گذارند و فرد بی شخصیت و ضعیف النفسی را می‌آورند و او برای مردم نطق می‌کند و حکم اعدام برای ما صادر می‌کند. آیت الله صادق لاریجانی بر این گمان است که جنبش مدنی و معترض امروز مردم ایران وابسته و قائم به شخص است و با حذف و کنار زدن مهدی کروبی یا میرحسین موسوی این حرکت می‌خوابد و سرکوب می‌شود. صادق لاریجانی را ببین که گمان می‌کند با تهدید و ارعاب و سخن گفتن از پرونده در دستگاه قضایی، مهدی کروبی مرعوب می‌شود و از ترس زندان، تب می‌کند. خیر، مهدی کروبی بر سر پیمان خویش با مردم ایستاده است.

احمدی‌نژاد در کپنهاگ، موعظه‌ای دیگر


رضا تقی زاده (تحلیلگر مسائل ایران)
یک روز پیش از پایان کنفرانس حفظ محیط زیست در کپنهاگ دانمارک و در حالی که صدها معترض ایرانی و محلی علیه پذیرفتن او در شهر گرد هم آمده بودند، محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس دولت ایران پس از حضور در اجلاس یاد شده نامه‌ای را قرائت کرد که خطوط عمده آن بی‌شباهت به بسته معروف پیشنهادی او به گروه ۵+۱ نبود. در نامه قبلی احمدی‌نژاد مدعی مدیریت جهان و در نامه اخیر مدعی یافتن راه نجات آن شده است.

در نامه‌ای که به زبان فارسی خوانده شد، احمدی‌نژاد دلیل تغییر آب و هوا در جهان را فرهنگی خواند و آمریکا را متهم ساخت که «بیش از حق خود مصرف می‌کند». در جای دیگری از نامه یاد شده، احمدی‌نژاد همچنین به حضور نظامی آمریکا در نقاط مختلف جهان اعتراض کرده و بحران اقتصادی اخیر را نیز ناشی از خلق ۳۰ هزار میلیارد دلار دارایی‌های غیرواقعی و کاغذی خواند.

در بخش کمتر سیاسی و ظاهرا مربوط به محیط زیست نامه یاد شده، احمدی‌نژاد مدعی شده است که «دولتمردان آمریکایی با تاکید بر توسعه تولید سوخت فسیلی از گسترش فن‌آوری‌های جدید در استفاده از منابع انرژی تجدیدشونده و پاک ممانعت می‌کنند». ظاهرا اشاره احمدی‌نژاد به مخالفت جامعه جهانی با برنامه‌های اتمی ایران بود.

بیشتر بخوانید:
اوباما در راه نشست كپنهاگ؛ آخرين تلاش‌هاى رهبران جهان براى دستيابى به توافق


احمدی‌نژاد آن گاه به طرح راه حل مشکل کنونی تغییر آب و هوا در جهان پرداخت و «راه حل اصلی و کلیدی» را «بازگشت به ارزش‌های الهی و انسانی و مهرورزی» معرفی کرد.

احمدی‌نژاد در بسته پیشنهادی معروف قبلی نیز راه حل مشکل اقتصادی در جهان را «توسعه عدالت و مهرورزی» دانسته بود.احمدی‌نژاد در بخش دیگری از نامه خود پیشنهاد کرد که سال ۲۰۱۱ سال الگوی مصرف و کاهش آلودگی در جهان نامیده شود.

او همچنین مدعی شد که دولت او به «کاهش در مصرف انرژی، از طریق ارتقاء استانداردها و تولیدات و مدیریت مصرف توجه داشته، برای استفاده از انرژی‌های پاک از جمله بادی و خورشیدی برنامه‌ریزی کرده است».

او همچنین مدعی شد که از پروتکل کیوتو (پیمان قبلی حمایت از محیط زیست) حمایت کرده است. این در حالی است که مطابق آمار منتشره از سوی سازمان ملل ایران در ردیف ده کشور بزرگ تخریب‌کننده محیط زیست قرار دارد. میزان تولید و انتشار گازهای گلخانه‌ای در ایران در سال جاری از ۵۵۰ میلیون تن فراتر خواهد رفت. با این حساب، سرانه تولید گازهای گلخانه‌ای در ایران در حدود ۸ تن در سال است.این در حالی است که سرانه تولید گازهای گلخانه‌ای در چین و هند با وجود داشتن سرعت رشد اقتصادی سالانه بالا، به ترتیب چهار و نیم و ۱/۲ تن برآورد شده است. در سال ۱۹۹۰ تولید گازهای گلخانه‌ای در ایران ۱۷۵ میلیون تن گزارش شده است.

در سال جاری این میزان تا حدود ۵۲۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت. به این ترتیب ایران، برخلاف مفاد نامه و موضوع موعظه آقای احمدی‌نژاد در کپنهاگ، عملا در ردیف ده کشور عمده تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای قرار گرفته است.به علاوه ایران یکی از سریع‌ترین نسبت‌های افزایش سالانه تولید گازهای گلخانه‌ای را در جهان به خود اختصاص داده است. نسبت افزایش یاد شده در حدود ۳۰۰ درصد در طول ۲۰ سال است و از این لحاظ ایران بعد از چین در مقام دوم رشد تولید گازهای گلخانه‌ای در دنیا قرار دارد.

اگرچه موضوع اتهام رئیس دولت ایران علیه آمریکا در تولید فزاینده گازهای گلخانه‌ای وارد است، در عین حال نقش دولت ایشان در اشاعه سریع این گازها و کمک به انهدام محیط زیست در ایران و حتی در سطحی وسیع‌تر از مرزهای منطقه مسکوت گذاشته شده است.

در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ مطابق آمارهای سازمان ملل و موسسه جهانی انرژی و همچنین موسسه تخصصی بلاک‌اسمیث در آمریکا، میزان تولید گازهای گلخانه‌ای از ۲۰ میلیارد تن سالانه به ۳۰ میلیارد تن افزایش یافته است. این میزان افزایش نشانه متوسط ۳۳ درصد در ۹ سال است، حال آن که در زمان مشابه میزان رشد تولید گازهای گلخانه‌ای در ایران صد درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در حالی که تولید گازهای گلخانه‌ای در کشورهای صنعتی و در حال توسعه، با رشد تولید اقتصادی آنها دارای تناسب مستقیم است، در ایران رشد مصرف انرژی‌های فسیلی (نفت و گاز) با نسبت رشد اقتصادی جهت عکس یافته و در نتیجه انهدام محیط زیست و ضایع کردن منابع انرژی فسیلی به رشد معکوس رشد اقتصادی در مقایسه با سایر کشورهای انجامیده است. در سال ۱۹۷۹ اقتصاد ایران در ردیف نهم جهانی قرار داشت.

در سال جاری ایران در ردیف ۲۳ اقتصاد جهانی قرار دارد. به عبارت دیگر، افزایش تولید گازهای مخرب گلخانه‌ای در ایران علی‌رغم نقش تخریبی آن در انهدام محیط زیست با رشد تولید و توسعه کشور نسبت عکس یافته است.نسبت تولید مجموع گازهای گلخانه‌ای در ایران در حدود دو درصد کل تولید سالانه جهان است، حال آن که سهم ایران در اقتصاد جهانی کمتر از یک درصد است.

ایران ضمن در اختیار داشتن دومین ذخیره گاز دنیا، سومین کشور مصرف‌کننده گاز در جهان نیز به شمار می‌رود. مصرف روزانه گاز ایران در حدود ۵۰۰ میلیون متر مکعب و بیش از تولید مجموع آن است.

سوزاندن این حجم گاز در روز مقام ایران را در ردیف کشورهایی که به افزایش گرما در زمین و مآلا انهدام آن یاری می‌دهند مستحکم می‌کند. منظور شدن در ردیف ۱۰ کشور مقدم آلاینده جهان مانند چین و آمریکا، ژاپن، آلمان، کانادا، بریتانیا و کره جنوبی تنها فرصتی است که ایران را می‌توان در کنار کشورهای معتبر جهان دید.

آقای احمدی‌نژاد در حالی مدعی یافتن راه‌های استفاده از نیروی تجدیدپذیر و پاک است که ایران در سبد تولید انرژی خود ۹۸/۵ درصد را به انرژی فسیلی (نفت و گاز طبیعی) و در حدود ۱/۵ درصد را به تولید انرژی تجدیدپذیر مانند برق از سد آبی اختصاص داده و در مورد برق بادی یا خورشیدی تولید آن در حد صفر است.

در مقابل مصرف و تخریب محیط زیست، سایر کشورهای جهان برای نجات محیط زیست خود تعهداتی را هم می‌پذیرند. ایران با وجود اعلام حمایت زبانی آقای احمدی‌نژاد از پروتکل کیوتو تاکنون حتی یک دلار در جهت عملی ساختن اهداف آن کمک مالی نکرده است.

بی‌تردید حضور در کنفرانس کپنهاگ در راس یک هیات بزرگ و پرهزینه امکان استفاده از یک تریبون جهانی دیگر و انجام چند مصاحبه سودمند و ارشادی را برای رئیس دولت ایران فراهم آورده است.

در صورت آشنایی به زبان خارجی و یا داشتن فرصت برای شنیدن مطلب سایر شرکت‌کنندگان، حضور رئیس دولت جمهوری اسلامی در واپسین ساعات برگزاری کنفرانس می‌توانست به آشنایی بیشتر ایشان با واقعیت‌های مربوط به مخاطرات انهدام محیط زیست و نقش مخرب دولت وی در این مسیر نیز بیانجامد.

مولوی عبدالحمید:امام حسین رضی الله عنه برای اجرای عدل وعدالت قیام کرد


مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدا ن در نماز جمعه اهل سنت این هفته از همان ابتدا در مورد قیام امام حسین رضی الله عنه سخنرانی کرد وی گفت:امام حسین برای نجات اسلام ازدست حاکم ظالم وامربه معروف ونهی از منکر قیام کردو با دادن جان خود برای حفاظت از دین اسلام مبارزه کرد تا به شهادت رسید.
وی گفت :آن حضرت برای کسب مال دنیا وقدرت قیام نکرد بلکه برای رهای مسلمین از دست حاکم ظالم واجرای عدل وعدالت قیام کرداویارانش تا سرحد شهادت جنگیدند تا به شهادت رسیدند خداوند به خاطر این قیامشان اجر وثواب ومقام ومرتبت بزرگی به آنها داده است.
مولوی عبدالحمید گفت:در زمانی که حاکم ظالم پا برگردن مسلمین گذاشته ویزید نااهل حاکم بود وممالک مسلمین را به گند کشیده وهرروز بیشتر اسلام را به خطر می انداخت واجرای عدالت وعدل جای نداشت وهرروز برظلم هایش می افزود امام حسین رضی الله عنه ویارانش برعلیه حاکم ظالم قیام نمودند .
امام جمعه اهل سنت زاهدان درادامه افزود :همانگونه که درکتب شیعه وسنی آمده امام مهدی هم برای اجرای عدل وعدالت می آیدامام حسین ویارنش هم برای اجرای عدالت قیام نمودند.
وی گفت :از بزرگترین فرایض دین وارکان اسلام عدل وعدالت است هرکسی به آنها اعتقاد نداشته باشد ایمان او ناقص است باید به عدل وعدالت همه مسلمین اعتقادداشته باشند همانگونه که حضرت علی رضی الله عنه بارها فرمودند حکومت بدون عدل وعدالت به درد نمی خورد حکومت به وجود می آید تا عدل وعدالت در جامعه رعایت شودپس حکومت ها ودولت ها بدون رعایت عدل وعدالت در بین قومیت ها ومذاهب واحزاب نمی تواند حکومتی عادل وخدمت گذاربرای همه مردم باشند باید عدالت وعدل برای همه همه به صورت یکسان اجرا شود خداوند ظلم وبی عدالتی ونارضایتی مردم را از هیچ کسی نمی پذیرد باید بزرگان قضات ومسولین همه وهمه عادل باشند اگرفردی به زندان می افتد قضات در دادگاه همه حقوق متهم رادرنظر بگیرد اورا به میزان گناهی که انجام داده مجازات کند.
وی افزود:باید درکشورمردم حق دولت ودولت حق مردم را اداکنند وعدل وانصاف را مدنظر داشته باشند همچنین در استان وشهر مسولین ومردم ومردم با مردم به خوبی درچهارچوب عدل وعدالت برخورد کنند ودرخانواده ها زن ومرد وخواهر وبرادر فرزند ووالدین وبلعکس باعدل وعدالت با هم زندگی کنند وحقوق همدیگر را رعایت کنند ما باید از امام حسین ویارانش الگو بگیریم که آنها درصحرای کربلا برای اجرای عدل وعدالت بر علیه حکومت ظالم قیام کردند امام حسین الگویی برای همه مسلمین ودر کل برای بشریت است ماباید ازتقوا وشجاعت وپایبندهی شب زنده داری ها واجرای عدل وعدالت امام حسین رضی الله عنه الگوبگیریم اگر می خواهیم از یاران راستین ودوستدار اوباشیم باید در اجرای عدل وعدالت از دیگران پیش قدم تر باشیم راه وروش او را پیشه کنیم از سیرت آن حضرت ویارانش پیروی کنیم وخواسته واهداف که همانا اجرای عدالت است راانجام دهیم وی گفت ما با گریه کردن به اونزدیک نمی شویم باید همانند اوعبادت کنیم ودنبال اجرای عدالت وعدل در جامعه باشیم ماباید مثل آنها بااخوت وبرابری وبرادرو دوستی همانند امام حسین وحضرت علی وحضرت عمر وحضرت ابوبکر ودیگر صحابه پیامبردرکنار هم زندگی کنیم
مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخشی دیگر از سخنانش اهانت به امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد وگفت :هیچ کسی حق ندارد به امام راحل که حق بزرگی برگردن ملت ایران دارد توهین کند باید حرمت وی وخانواده او حفظ شود ما این حرکت ناشایست را محکوم می کنیم.
وی درادامه افزود:این ایام ایام محرم وعاشورا است گاهی اوقات در تلویزیون ملی ما که با پول همین ملت اداره می شود توسط افرادی نادان وجاهل به صحابه پیامبر وبه اعتقادات مسامانان توهین واهانت می شود تقاضا ودرخواست ما از مسولین صداوسیما این است که به افرادی کج اندیش اجازه توهین به بهترین یاران پیامبرراندهند باید از افرادی برای صحبت استفاده شود که اگاهی کامل از اسلام واز واقعه کربلا دارند توصیه ما به علما واندیشمندان ومردم شیعه وسنی این است که خصوصا در این ایا م ودر کل حرمت صحابه پیامبر ویاران صدیق آن حضرت راحفظ کنند در مراسمات عزاداری ودر دیگر برنامه های این ایام نباید توهین واهانتی از سوی کسی صورت گیرد .
امام جمعه اهل سنت زاهدان به مسولین دانشگاهها توصیه کرد نگذارید در مجموعه شما کتابی برعلیه مذهب وصحابه پیامبرنوشته شود ویا در آنجاتدریس شود .
.وی سپس به آزادی مولوی عبدالغنی اشاره کرد وگفت :خداوند مسولینی را که در این زمینه همکاری کردند خیر دهد وهمچنین به امامان جمعه وجماعات اهل سنت گفت :از این که به خاطر عدم پذیرش طرح ساماندهی سهمیه نفت مساجد شماقطع شده نگران نباشید مردم به یاری امامان مساجد خود خواهند آمد.توصیه ام به آندسته از امامان جمعه که برای امضاءپذیرش طرح به دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری درامور اهل سنت می روند این است که قبل از امضاءمتن طرحرابخوانید وبعد امضاءبکنیددرموردامضاءکردن ویانکردن من به شما چیزی نمی گویم ولی به عاقبت خود و آزادی مذهب ودین خود قبل از امضاءفکرکنید
وی به مردم گفت:شما برای گرم کردن مساجد که خانه های خداهستند به کمک امامان مساجدبیاید به آقایان مسول هم می گویم نفت مال همه ملت ایران است وبرای گرم کردن مساجد ومدارس دینی مصرف می شوند چرا شما تحویل آنرا منوط به پذیرش طرح نمودید شما این رابدانید که ما آزادی مذهبی وتعلیم علوم دینی مذهبی خود را بانفت معامله نمی کنیم همه ما باید فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری توجه نموده وبه آنها عمل کنیم وی درمقابل افرادی که می خواهند تفرقه ایجادکنند موضع گیری کرد..
وی ادامه داد :ای مردم دعا کنیدخداوند دست کسانی را که می خواهند اختلاف بین شیه وسنی بیندازنداز امور مسلمین کوتاه کند.
مولوی عبدالحمید درمورد انتخاب شهردارجدید زاهدان گفت:پس از 9 ماه باتلاش مسولین کشور واستان وشهرستان وشهر زاهدان شهرداری برای زاهدان انتخاب ومشغول به کارشد آن انتظار9 ماه به پایان رسید از این بابت از همه مسولین خصوصا از مدیریت استان تقدیر وتشکر می کنم بنده به مسولین وبه اعضای شورای اسلامی شهر وبه شهردارجدید وبه پرسنل شهرداری توصیه می کنم باکمک هم برای آبادانی شهر زاهدان تلاش کنند به حاشیه شهر توجه خاصی بکنندتا مشکلات آنه حل شوند به مرکز شهر هم رسیدگی کنند تاچهره شهر تغییر کند

۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

مولانا عبدالغفور ابراهیمی مفتی حوزه علمیه سنت نبوی مشهددارفانی را وداع گفت


إنا لله وإنا إليه راجعون، مولانا عبدالغفور ابراهیمی مفتی حوزه علمیه سنت نبوی مشهد، صبح پنج شنبه 26 آذر دارفانی را وداع گفته و به دیار باقی شتافت.
مولانا عبدالغفور یکی از علمای سرشناس و برجسته اهل سنت مشهد بودند که مدت زیادی از عمر گرانبهای خود را در زمینه آگاهی مردم این منطقه، بالخصوص در مسایل فقهی و بیان احکام دینی، سپری نمودند.
بدين وسيله پایگاه اطلاع رسانی اهل سنت "سنی نیوز" مصيبت از دست دادن این عالم برجسته را به جامعه اهل سنت ایران، بالخصوص به مردم شریف مشهد و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال براي آن مرحوم علوّ درجات و برای خانواده و بستگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماید.

دروغ شاخدار اما به روش راهروان خط اصيل امام !!!


أحمد فارسي
چندي پيش سفير ايران در فرانسه اعلام داشت که افغانستان به زودي مقبره براي امريکايي ها مي گردد اما اضافه داشت که طالبان وقاعده جريان هاي ساخته شده امريکا در افغانستان اند همچنان احمدي نژاد نيز گفته بود که امريکايي ها به ذلت از افغانستان بيرون مي شوند.
اين اظهارات که امريکا از افغانستان رخت سفر مي بندد و طالبان وقاعده ساخته ي امريکا است گويا نشاندهنده اين است که اين آيات ايران اند که لباس نبرد به تن کرده اند و دره ها وکوه هاي افغانستان را مالامال ساخته اند وبا (نعره يا مهدي ادرکني) با شيطان بزرگ مي جنگند تا امريکايي ها را از اين کشور اسلامي اخراج نمايند گويا شعار (اسلام مرز را نمي شناسد) را که گلو با آن پاره مي کردند آن را در افغانستان متحقق مي سازند يا اينکه همکاران شان از جبهه شمال تا دلقک هاي ديگر از اين وآنسو در افغانستان در حقيقت مجاهدين نستوه اند که روز را در آغوش امريکا سپري مي کنند و شبانگاهان را در ميدان کارزار عليه ولي نعمتان شان.
خيلي زشت است اين روش منافقانه که از يک سوي ابطحي و رفسنجاني فرياد مي کشند که اگر همکاري ما نمي بود کابل وبغداد به دست امريکايي ها نمي افتادد واز سوي ديگر مقامات ايراني از دشمني با امريکا دم مي زنند؟
آيا ملت افغانستان نمي داند که اين رژيم ايران است که دوشادوش شيطان بزرگ که به شريک استراتيژي مبدل شده است بغداد و کابل را پايمال مي نمايند؟
آيا ملت افغانستان از اين غافل است که اقليت شيعه را در افغانستان، اين ايراني ها هستند که تحريک مي نمايند؟
بلکه مبالغ تاديه شده به اداره نامنهاد کابل، آيا اين حقايق از کسي پوشيده است؟ همکاري با جبهه شمال که ستون فقرات اشغال در افغانستان اند آيا همکاري بي شايبه ايراني ها با اين گروه منبوذ و روابط تنگاتنگي با آن ها داشتن، آيا اين همه نشاندهنده اين نيست که امريکا وايران دو شريک استراتيژي در منطقه اند؟

۱۳۸۸ آذر ۲۶, پنجشنبه

مرگ بر ستمگر،چه شمر باشه چه رهبر(دیوار نویسی)


بلوچستان


نوشته مايكل روبين
4 فوريه 2008
برگردان: سعيد استاد رضا
بلوچستان، یعني سرزمين بلوچ‌ها، منطقه­ای است باير و ناهموار با مرزهایي نامشخص كه جنوب شرق ايران، جنوب غرب پاكستان، و تا حدي جنوب افغانستان را شامل مي‌شود. بلوچستان مکان تاريخي استقرار بلوچ­ها و همچنين تعداد زيادي براهو (Brahui) و پشتون‌ها، و تعداد كمي جات (Jats) و لسي‌ها (Lassis) مي‌باشد. پنجابي‌ها و سندي‌ها نیز به طور فزاینده­ای از ساير ايالات پاكستان به بلوچستان پاكستان كوچ مي‌كنند.
بلوچي زباني است هند-و-اروپايي وابسته به فارسي. بيشترين ساكنان بلوچستان مسلمانان سني مي‌باشند، اگرچه قبل ار تقسيم هند اجتماع كوچكي از هندوها در آن جا حضور داشتند. در سرشماري سال 1998 پاكستان، جمعيت بلوچستان پاكستان به مركزيت كتا (Quetta) شش و نيم ميليون نفر ثبت شد. در سال 2002 مركز آمار ايران گزارش داد كه استان سيستان و بلوچستان به مركزيت زاهدان جمعيتي نزديك به دو ميليون نفر دارد.
بلوچستان تاريخ متلاطم و آشفته‌اي از سلطه بيگانگان دارد. فارس‌ها (ايرانيان)، يوناني‌ها، عرب‌ها و مغول‌ها منطقه را تحت انقياد خود درآوردند. پيش از اينكه امپراتوري مغول در هند و امپراتوري صفويه در ايران مجدداً كنترل منطقه را به دست بگيرند سلسله‌هاي محلي گوناگوني در ايران حكومت كردند.
شكاف و از هم گسيختگي تدريجي امپراتوري صفويه، يك خان محلي را قادر ساخت كه حكومت كوچكي در سال 1666 در شهر كلات (Kalat) تأسيس كند. حكومت خان كلات سست و كم دوام بود و خودمختاري‌اش فقط با پرداخت خراج به سلسلة افشاريه به سرکردگی نادرشاه تضمين مي‌شد و پس از آن حکومت وي در 1747 در برابر شاه دوراني (Durrani) در افغانستان فروپاشيد. تنش‌هاي متناوبي در كلات به كرات ميان خان و رهبران قبايل ملوك‌الطوايفي وجود داشت.
در جريان اولين جنگ انگليسي‌ها و افغان‌ها (1838-1842) نيروهاي بريتانيا خشمگين از عدم اعطاي امتياز عبور ايمن از سوي خان به انگلیسيها به كلات تاختند و شهر را ويران كردند. پس از تجاوز به بلوچستان، دولت بريتانيا از تفرقة ميان قبايل محلي براي افزايش تأثير آنها به زيان ناصرالدين شاه در اعمال حاكميت بر سواحل مكران در مرزهاي جنوبي ايران و اقيانوس هند بهره‌برداري مي‌كرد. براي خاتمة اين نزاع، بين سالهاي 1870 تا 1872 كارگران تلگراف انگلستان با بررسي و نقشه‌برداري، مرزهاي ايران را از آنچه امروزه افغانستان و پاكستان ناميده مي­شود مشخص كردند.
پس از آن بلوچستان شامل پنج ناحية مختلف و جداگانه مي‌شد. شاه ايران بر غرب بلوچستان حكومت مي‌كرد. در 1877 مقامات انگليسي و هندي يك نمايندگي سياسي براي نظارت بر گذرگاه سوق‌الجيشي بولان و تسهيم بلوچستان (همجوار) افغانستان تشكيل دادند. در نتيجه رابرت سانديمن به عنوان نماينده سياسي مشغول تغيیر شكل كلات - كه از نواحي جديد حكومت بريتانيا تا اقيانوس هند امتداد مي‌يافت- از يك نظام ملوك‌الطوايفي (فئودالي)، به يك دولت فدرال، كه با ايجاد ايالات تابع مكران، خرّان، و لاس‌بلا شروع به كار كرد. نماينده سياسي بر اين ايالات جديد فقط نظارت غيرمستقيم مي‌كرد. بريتانيا همچنين نواحي قبيله‌اي را در شمال شرق بلوچستان غيرمستقيم اداره مي‌كرد. عاقبت، در 1879 در پيمان گندامك مسئولين بريتاينيايي و هندي كنترل مستقيم بر نواحي پيرامون كتا و لورالاي را كه پيش از آن توسط يك مأمور عالي‌رتبه از بمبئي اداره مي‌شدند، از افغانستان گرفتند.
پس از مرگ سانديمن در 1892، جانشين وي، ژنرال جيمز براون، حكومت مستقيم بيشتر بريتانيا را مد نظر قرار داد. او محمدخان را براي جانشيني پدرش، خداداد خان، كه حاكميت كلات را پس از 1857 در دست داشت ترغيب كرد. محمدخان بين سال­هاي 1893 تا 1931 به عنوان حاكم تشريفاتي به بريتانيا خدمت كرد. پس از دو سال حكومت توسط اعظم جان خان، احمديارخان رداي رهبري را به تن كرد.
در 15 آگوست 1947، يك روز پس از تجزيه هند، احمديارخان استقلال كلات را اعلام كرد. مكران و لاس‌بلا به پاكستان پيوستند، و گرچه احمد خان نيمي از قلمروش را از دست داد، در 27 مارس 1948از اين خواسته متابعت كرد. بندر گوادار كه از ديرباز تحت كنترل سلطان عمان بود، در 8 سپتامبر 1957 به پاكستان پيوست. امروز ايالت بلوچستان پاكستان، 43 درصد از خاك پاكستان را تشكيل داده است.
در اولين دهه از تشكيل پاكستان، بي‌توجهي زيادي نسبت به بلوچستان شد، چنانكه هيچ تلاشي در جهت تغيير سيستم حكومت قبيله‌اي ايجادشده توسط بريتانيايي‌ها صورت نگرفت و توسعه و بهبود اندكي در آبياري واقع شد و تعداد كم مشاغل صنعتي موجود در كتا، نصيب پنجابيها شد.
گروه‌هاي ناسيوناليست بلوچ از 1929 وجود داشتند. پاكستان، عبدالكريم بلوچ، پسر اعظم‌خان را كه يك از حاكمان مكران - تا زمان پيوستن آن به پاكستان - بود به خاطر نقش وي در تحريك براي استقلال بلوچستان به زندان انداخت. بدنبال آن شورشي قبيله‌اي در سال 1958 در پاكستان شكل گرفت. پاكستان اعلام شرايط جنگي كرد، و تلاش كرد با محو حكومت قبيله‌اي و نظم‌دهي دوباره اين كشور ملتي بدون اختلاف داخلي بوجود بياورد. در 1963 جبهه ليبرال مردم بلوچستان عمليات پارتيزاني كم‌شدتي را به راه انداخت كه در 1970 به پيروزي‌هايي دست يافت و دولت پاكستان با تشكيل استان بلوچستان موافقت كرد. منازعات داخلي هنگامي كه رئيس‌جمهور، ذوالفقار علي بوتو اعلام شرايط جنگي كرده و رهبر بلوچ‌ها را بازداشت كرد دوباره جوانه زد. جنگ‌هاي پارتيزاني در بلوچستان تا 1977 ادامه يافت. تلاش‌هاي پاكستان براي براي ريشه‌كن كردن نظام سرداري مخالفت بلوچ‌هاي ناسيوناليستي را كه نظام قبيله‌اي را از هويت‌شان جدايي‌ناپذير مي‌ديدند در پي داشت. در سال 2004 در اعتراض به طرح‌‌هاي توسعه دولت پاكستان كه ممكن بود به مهاجرت بيشتر پنجابيها به منطقه بينجامد، شورش از سرگرفته شد و دولت پاكستان را به بازداشت بي‌اساس ناسيوناليست‌هاي بلوچ متهم كردند.
بلوچ‌ها در ايران نيز سركش و بيقرار بودند. در سال 1957 يك شيخ محلي به نام داد شاه، حكم قيام عليه حكومت ايران را صادر كرد. در دهه بعد بلوچ‌هاي جدايي‌طلب مستقر در پاكستان پناهگاه امني را در ايران جستجو كردند. بلوچ‌هاي ايراني نيز از اين بي‌توجهي و پس از انقلاب اسلامي 1979 از تبعيض قومي عليه استان‌هاي سني مذهب توسط دولت شيعة تهران بارها شكايت كردند. در 1993 مقامات ايراني چندين مسجد سني‌مذهبان را ويران كردند. 3 سال بعد عوامل ايراني، مولوي عبدالمالك يكي از بلوچ‌هاي ايراني و روحانيون سني را، در پاكستان به قتل رساندند. در اكتبر 2000 و ژوئن 2005، منطقه متحمل يك سلسله بمبگذاري‌ها شد.
بسياري از قدرت‌ها به اهميت بلوچستان براي تامين ارتباطات پي بردند. در قرن نوزدهم بريتانيايي‌ها ديدند كه امنيت خطوط ارتباطي ضروري است. خطوط تلگراف هند و اروپايي‌ها در امتداد ساحل مكران قرار داشت. در دهه شصتِ قرن نوزدهم ديپلمات‌هاي بريتانيايي و مافوق‌هايشان در لندن و بمبئي درباره اينكه يك كلات مستقل، ارتباط بين لندن و هند را با وابستگي كمتر به ايران، امكان پذير خواهد كرد، گفتگو كردند. در جريان «بازي بزرگ» انگلستان-روسيه رقابتي در اواخر قرن نوزدهم و ابتداي قرن بيستم در گرفت. بلوچستان تبديل به يك ضربه گير- يا مانع - اساسي براي حفاظت هندِ تحت سلطه بريتانيا، در برابر روسيه شد. گذرگاه بولان يك مسير عمده و اصلي براي حركت نيروهاي انگليسي از هند به افغانستان در جريان جنگ دوم انگلستان-افغانستان (1878-1880) شد. در جريان جنگ سرد، و بويژه پس از حمله سال 1979 اتحاد جماهير شوري به افغانستان، بلوچستان مانعي براي دستيابي مسكو به اقيانوس هند بود. در 28 و 30 مي 1998 دولت پاكستان، آزمايشهاي زيرزميني هسته‌اي را همراه با اثبات مجدد اهميت منطقه در رقابتهاي بين المللي، در بلوچستان انجام داد.
مايكل روبين پژوهشگر مقيم موسسه آمريكن اينترپرايز مي‌باشد.

افشاگری يک عضو بسيج قسمت ۲

افشاگری يک عضو بسيج قسمت ۱

عربستان: برنامه هسته ای رژِیم تهران نظامی است


به گزارش آژانس خبری تفتان وزير خارجه عربستان سعودي طي سخناني به اظهار نظر درباره نيروهاي مقاومت لبنان و برنامه هسته‌اي ايران پرداخت.
"سعود الفيصل "، وزير خارجه عربستان در اظهاراتي گفت : كه لبنان تا زماني كه حزب‌الله در اين كشور سلاحي بيش از سلاح ارتش در اختيار داشته باشد، نمي‌تواند حاكميت ارضي را كاملا به دست آورد.
وي كه با روزنامه آمريكايي "هرالد تريبون " گفت‌وگو مي‌كرد، همچنین درباره اهداف فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران نيز ابراز ترديد كرد.
الفيصل در مورد برنامه هسته ای رژِم ایران گفت :بايد ايران را از دستيابي به سلاح هسته‌اي بازداشت.

نمونه اي ديگرازنفاق روافض


به گزارش آژانس خبری تفتان سایت شیعه آنلاین در گزارشی به حماس حمله نمود و مدعی شد که خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، طی سفر فعلی خود به تهران پیغامی محرمانه از "علی عبدالله صالح" رئیس جمهور یمن برای "محمود احمدی نژاد" آورد.

این سایت این خبر را محرمانه خوانده که از یک منبع ( حتما خود احمدی نژاد به این سایت اطلاع داده است ) که خواسته نامش فاش نقل کرده است و نوشته است که در نامه رئیس جمهور یمن بر میل و علاقه شدید یمن به وجود روابط میان یمن و جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده و ابراز امیدواری کرده که روابط دو کشور روز به روز بیشتر و مستحکم تر شود.

این منبع یمنی همچنین گفت: در این نامه همچنین از جمهوری اسلامی ایران خواسته شده که مانع از رسیدن کمک از ایران به مبارزان جنبش شیعی الحوثی شود. از مقامات ایرانی نیز خواسته شده که موضعی آشکار در قبال جنگ فعلی یمن و موضعی بر ضد حوثی‌ها گرفته شود!
این سایت در ادمه مدعی شده است : گفتنی است "خالد مشعل" و تعدادی از اعضای حماس از جمله "موسی أبو مرزوق"، "سامی خاطر"، "عزت الرشق" روز یکشنبه با "محمود احمدی نژاد" دیدار کردند. نکته قابل توجه این است که در این دیدار "جمال عیسی" نماینده جنبش حماس در یمن، نیز حضور داشت.
سایت شیعه آنلاین افزوده است :قابل ذکر است "خالد مشعل" و تعدادی از اعضای جنبش مقاومت اسلامی حماس، هفته گذشته به یمن سفر کرده و با "علی عبدالله صالح" رئیس جمهور یمنی و نیز تعدادی از مقامات ارشد این کشور دیدار و گفتگویی انجام دادند.

ظاهرا استفاده رژیم از حماس دیگر به پایان رسیده است و دیگر رژیم نیازی به استفاده ابزاری و سیاسی از حماس ندارد چون رژیم از حماس استفاده می کرد تا جهان عرب آبروئی بدست آورد اما دیگر آبروئی نمانده است و جهان عرب کاملا مخالف با ایران است و به همین جهت دیگر نیازی به حماس نیست.

از سوئی رژیم امام زمانی از حزب الله خواست تا در حکومت لبنان ضم گردد و دست از جنگ بردارد و از سوئی حماس را وادار به جنگ نمود و وعده داد که در صورت حمله اسرائیل از حماس حمایت می کند اما با شروع جنگ حزب الله کوچکترین واکنشی نداد و حماس را تنها گذاشت اما مثل اینکه حماس هم از مکر و فریب آخوندها هنوز بی خبر است.

اعترافات یک بسیجی در مصاحبه با شبکه چهار تلویویزیون بریتانیا


شبکه چهار تلويزيون بريتانيا چهارشنبه شب مصاحبه ای را با شخصی که خود را از اعضای بسيج معرفی می کرد، پخش کرد. اين شخص که چهره او نمايش داده نمی شد، گفت که او اعتقاد داشته که آيت الله خامنه ای نايب امام زمان است و اجرای دستوراتش واجب است.

اين شخص که از بريتانيا تقاضای پناهندگی کرده، افزود فرماندهانشان از قبل از انتخابات در جلسات توجيهی به آنها گفته بودند که آيت الله خامنه ای خود نظرش بسوی محمود احمدی نژاد است و در جلسات خصوصی نيز که با ناظران صندوق های انتخابات داشتند، برای آنها دستور آمده بود تا رای افراد مسن و بی سواد و برگه های سفيد را بنام احمدی نژاد بنويسند.

اين فرد همچنين گفت که به اعضای بسيج دستور داده شده بود تا معترضين را بدون توجه به زن مرد و کودک و جوان بودنشان، به شديدترين شکل بزنند و هرکس را که می توانند، بويژه افراد نوجوان و جوان را دستگير کنند.

او افزود که به آنها حکم تيراندازی داده شده بود. اين شخص همچنين گفت که او و برادرش صداهای گريه و زاری جوانان و نوجوانانی را که به آنها تجاوز می شد از درون کانتينرها می شنيدند اما کاری نمی توانستند بکنند.

احمدی نژاد راهی کشور اهانت کننده به پیامبر اسلام دانمارک شد


به گزارش آژانس خبری تفتان احمدی نژاد نائب امام زمان راهی کشوری شد که وزیران و روزنامه نگارانش به پیامبر اسلام صلی الله علیه و سلم توهین کرده بودند.

احمدی نژاد که خود را جانشین برحق امام زمان کذائی می داند و همه مخالفانش را شاید به خاطر اینکه نام امریکا را بگیرند می گوید مزدوران اجانب و صهیونیسم هستند خود به همراه وزیرانش راهی دانمارک شد.

برنامه های سپاه برای تثبیت استعمار و استثمار بلوچستان


به گزارش آژانس خبری تفتان رژیم ولایت فقیه در بلوچستان کاملا شکست خورده است و تمامی برنامه های نظامی و امنیتی و سرکوبها و اعدامها نتوانست رژیم را از شکست نجات دهد و بلوچستان به سوی بدست آوردن عزت و آزادی با سرعت در حرکت است و امروز مردم بلوچ به هیچ چیز جز استقلال و آزادی نمی اندیشند و این امر موجبات نگران سپاه را فراهم آورده است و سپاه در حال برنامه ریزیهای گسترده جهت تداوم و تثبیت استعمار و استثمار بلوچستان می باشد.

به طور مثال یکی از برنامه های رژیم در بلوچستان انسداد مرز بود تا با مسدود کردن مرز هم مردم را به مبارزات بدبین کنند و چنین وانمود کنند که گویا مسدود شدن مرز به خاطر فعالیتهای مبارزان جندالله است و اگرچه برای مدتی کوتاه در این برنامه موفقیتی کوچک بدست آوردند اما با گذشت زمان و تبلیغات مبارزان به نفرت مردم از رژیم افزوده شد و مسدود شدن مرز به جای سود به ضرر نظام تمام شد و مردم را به سوی حمایت همه جانبه از مبارزات سوق داد و مردم شروع به همکاری با مبارزان کردند و این امر موجب نگرانی شدید رژیم شد و به همین جهت سپاه اخیرا می خواهد با باز کردن چند گذرگاه مرزی باری دیگر با فریب و دروغ خود را دلسوز مردم معرفی کند که گویا دیگر نهادهای نظام ظلم کردند و سپاه اوضاع را بهتر می کند و بدین صورت مردم را بفریبد اما دیگر دیر شده است و مردم می دانند که همه نهادهای نظام یکی هستند و از یک جا آب می خورند و هنگامیکه یک نهاد شکست می خورد و رسوا می شود نهادی دیگر با چهره ای منافقانه به کمکش می آید تا نظام را نجات دهد و این مکرها و حیله ها دیگر کارساز نیست.

در همین راستای تطهیر چهره سپاه فرمانده سپاه سلمان عليرضا عظيمي جاهد تلاشهائی را آغاز کرده است و در یکی از جلسات به بیهوده بودن انسداد مرز اذعان نمود و گفت :انسداد کامل مرز به تنهايي افتخارآفرين نيست بلکه بهره برداري بهينه از نقاط مختلف آن به نفع مردم منطقه، افتخارآميز است.

وی افزود:مرز و استفاده از آن بايد هدفمند باشد و گرنه انسداد به تنهايي کار خارق العاده اي نيست. وي گفت: امروز سپاه با رويکرد فرهنگي وارد سيستان و بلوچستان شده تا بتواند با استفاده بهينه از مرز درآمد مردم را افزايش دهد و اشتغالزايي کند.

۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

سفیر ایران در پاکستان طی نشست خبری از اقدامات حکومت ایران در قبال اقلیت های قومی و مذهبی بالاخص بلوچ و اهل سنت دفاع کرد


به گزارش آژانس خبری تفتان سفیر ایران در پاکستان طی نشست خبری از اقدامات حکومت ایران در قبال اقلیت های قومی و مذهبی بالاخص بلوچ و اهل سنت دفاع کرد.

ماشاءالله شاکری که سه شنبه 15 دسامبر به مرکز ایالات بلوچستان پاکستان رفته بود به همراه سرپرست کونسلگری ایران در کویته یک نشست خبری برگزار کرد.

به گزارش منابع محلی بر خلاف انتظار بعضی از خبرنگاران از اعدامهای گسترده مردم بلوچ و محدودیتهای مذهبی در ایران پرسیدند. سفیر ایران با پیروی از بزرگان صفوی منش خود این امر را تکذیب کرد.

شاکری گفت به همه متهمان حق دفاع در دادگاههای صالحه داده می شود و پس از آن برابر با قانون مجازات می شوند. عده ای با کمک استکبار جهانی می خواهند روابط ما با همسایگان را تیره کنند.

ما با بلوچ ها و اهل سنت دشمنی نداریم. در کمال حیرت سفیر ایران اعدام دهها فرهنگی و روحانی اهل سنت، قتل عام بلوچ ها و کردها با کار گذاشتن مین در اطراف روستاهای آنها و تخریب خانه ها، بعضاً کل روستا، مساجد و مراکز دینی اهل سنت را مطابق با قانون کشورش دانست و استکبارجهانی مذعوم را مسئول شایعه پراکنی در این مورد دانست.

غارت معادن کم نظير بلوچستان غنی


به گزارش آژانس خبری تفتان استاندار بيگانگان در دزآپ باز هم از معادن کم نظير بلوچستان غنی گفت و از تشديد غارتگری سرمايه
.های ملی مردم بلوچ خبر دا د

به خبر زير به نقل از خبرگزاری اشغالگران، ايسنا توجه کنيد
:
"
استاندار سيستان و بلوچستان با اشاره به اينكه اين استان سرزميني با استعدادهاي نهان و محروميت آشكار است گفت: قابليت هاي منحصر بفرد معدني اين خطه از ميهن اسلامي مان، شگفت انگيز است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه سيستان و بلوچستان علي محمد آزاد در بازديد سرزده از بخش هاي مختلف سازمان صنايع سيستان و بلوچستان كشف بيش از 300 انديس معدني از جمله طلا، مس و سنگهاي كه در صنايع دفاعي و هوايي كاربرد دارد را براي ايجاد اشتغال و افزايش در آمدهاي استان بسيار مهم توصيف كرد.

وي افزود: سنگهاي معدني در ساختمانهاي از جمله مرمريت سرخ در سيستان و بلوچستان در جهان كم نظير است كه بايد در زمينه فرآوري و صادرات آن اقدام نمود.

استاندار سيستان و بلوچستان با انتقاد از ضعف اطلاع رساني از طريق رسانه هاي ملي و بين المللي توسط دستگاه هاي ذيربط در رابطه با مزيت ها و قابليت ها سيستان و بلوچستان بويژه در زمينه توانمديهاي خدادادي معدني با توجه به ذخاير شناسايي شده خواستار تشكيل گروههاي مطالعاتي براي شناساي مزيت هاي نسبي بمنظور ارائه طرحهاي پيشنهادي قابل اجرا در بخش صنعت و معدن به متقاضيان سرمايه گذاري در استان شد..

آزاد همچنين دستور بررسي حل مشكل سوخت واحد هاي صنعتي و معدني را بر اساس برآورد دقيق و كارشناسي به ميزان مورد نياز صادر كرد."

رفسنجانی: اگر برخی با ارعاب و فضاسازی به دنبال حل مسائل هستند در اشتباهند


اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری، با انتقاد از رفتارهای حذفی گفته است انمی توان مسائل موجود را از طریق «ارعاب و فضاسازی» حل کرد.

رییس مجلس خبرگان همچنین در واکنش به اظهارات تند محمد یزدی گفته است که سال‌هاست جواب من به آقای یزدی درخواست شفا برای ایشان و ارسال سلام است.

آقای هاشمی رفسنجانی که در جمع برخی از روحانیان و وعاظ در آستانه ماه محرم سخن گفته است در پاسخ به درخواست اجازه برخی از حاضران در مورد پاسخگویی به مسائل طرح شده علیه وی گفته است که برخی شهرت خود را از راه اهانت به دیگران می خواهند که جواب اینگونه افراد سکوت است و دعا برای هدایتشان.

بیشتر بخوانید:
حمله شدید محمد یزدی به رئیس مجلس خبرگان و رهبران معترضان
وزیر اطلاعات: سخنان رفسنجانی تکرار حرف سران فتنه است
دفتر هاشمی رفسنجانی: وزير اطلاعات مروج اخبار دروغ شده است
کروبی به یزدی: منابع خود را عوض کنید تا فضا را شوخی نگیرید


در روزهای اخیر بر حجم حملات حامیان دولت به اکبر هاشمی رفسنجانی و نیز رهبران اصلاح‌طلب افزوده شده است و علاوه بر اظهار نظرهای تند برخی حامیان دولت از جمله روح‌الله حسینیان، سید حمید روحانی و مجتبی ذوالنور، آیت‌الله محمد یزدی عضو شورای نگهبان و نایب رئیس مجلس خبرگان هم با انتقاد شدید به دیدگاه‌های رئیس مجلس خبرگان در مورد انتخابات، وی را به ایجاد تقابل میان مردم و سپاه و دوری از رهبر ایران متهم کرد.

اکنون آقای هاشمی رفسنجانی در واکنش به این گونه حملات می‌گوید که «متأسفانه ایشان (آقای یزدی) بر اثر مشکلات جسمی، گاهی دچار عصبانیت می‌شود و عجولانه اعلام نظر می‌کند» و «سال‌هاست که جواب من به آقای یزدی درخواست شفا برای ایشان است».

وی همچنین انحصارگرایی و برخورد حذفی را مانعی در رسیدن جامعه به تعادل خوانده و تصریح کرده است که «اگر برخی فکر می‌کنند با ارعاب و فضاسازی می‌توانند مسائل را حل نمایند، در اشتباهند و اگر هم به صورت ظاهری آن را حل کنند پس از گذشت زمان کوتاهی آن موضوع وسیع‌تر از گذشته مطرح خواهد شد».

این مقام ارشد جمهوری اسلامی همچنین گفته است که «منافقین از ابتدای انقلاب تلاش می‌کردند که هر شخصیت روحانی که در انحرافات عقیدتی آنها همراهی‌شان نمی‌کرد، حذف فیزیکی و شخصیتی نمایند و امروز نیز در پوشش‌های دیگر در حال فعالیت هستند».

پیش از آقای هاشمی رفسنجانی، مهدی کروبی از نامزدهای معترض انتخابات ریاست جمهوری و از رهبران اصلاحات نیز در پاسخ به اظهارات محمد یزدی به وی توصیه کرده بود که منابع خبری خود را عوض کند تا فضای سیاسی کنونی را «جوک و شوخی» نپندارد و پیشنهاد داده بود که از منصب و مسئولیت‌های خود کناره‌گیری کند تا تحت فشار و از روی بی‌اطلاعی و ناچاری سخنی ناصواب نگوید.

تأکید دوباره بر نقش مردم

این نخستین بار نیست که محمد یزدی در ماه‌های اخیر آشکارا به انتقاد شدید از دیدگاه‌های اکبر هاشمی رفسنجانی پرداخته است. پیش از این تنها یک روز پس از برپایی نماز جمعه ۲۶ تیرماه به امامت آقای هاشمی رفسنجانی، محمد یزدی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به دیدگاه‌های طرح شده از سوی رئیس مجلس خبرگان اعتراض کرد.

وجه مشترک سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه ۲۶ تیرماه و نیز در جمع دانشجویان در مشهد، علاوه بر رخدادهای انتخاباتی، تأکید ویژه بر نقش مردم در ادامه حیات جمهوری اسلامی بود که هر بار با واکنش تند محمد یزدی روبه‌رو شد.

این بار نیز آقای هاشمی رفسنجانی در جمع برخی روحانیون «تداوم انقلاب اسلامی» را در گرو حمایت مردم و حفظ مناسب رابطه آنها با با حکومت ارزیابی کرده است.

وی گفته است که باید به گونه‌ای با مردم رفتار شود که آنها احساس کنند نظام به دنبال احقاق حقوق آنها و حفظ کرامتشان است.

آقای هاشمی رفسنجانی همچنین گفته است که قانون اساسی در فصول مربوط به تبیین حقوق مردم، بسیار خوب تبیین شده و مسئولان باید تلاش کنند تا با اجرای کامل آن اعتماد جامعه را تقویت کنند.

رئیس مجلس خبرگان ادامه داده است که «بر اساس آموزه‌های امام، حرکت در کنار مردم، مهم‌ترین عامل پایداری نظام است».

ادعاهای تکراری دادستان متجاوزان در بلوچستان


به گزارش آزانس خبری تفتان محمد مرزيه دادستان متجاوزان در بلوچستانروز چهارشنبه در اجلاس دادستان‌هاي سراسر کشور در سخناني تکراری باز ادعاهائی دروغین کرد که برخی از اظهارات ایشان واقعا خنده دار است.
دادستان بلوچستان مدعی شد : دولت پاکستان در مورد گروه ريگي همکاري جدي ندارد و در آخرين سندي که 10 روز پيش به دست آورديم، مشخص شد دقيقا سرويس اطلاعاتي پاکستان با عبدالمالک ريگي همکاري دارد ،معلوم نیست که ده روز پیش این سند را از کجا بدست آورده اند در صورتیکه رئیس دادگستری می گوید که اسناد توسط عبدالحمید ریگی بدست آمده است و عبدالحمید دو سال است که در دست وزارت اطلاعات قرار دارد.
محمد مرزيه روز چهارشنبه در اجلاس دادستان‌هاي سراسر کشور در سخناني اظهار داشت: اين مساله علي‌رغم سفرهاي دولت به کشور پاکستان اتفاق افتاده است ، اين مقام قضايي تصريح کرد: ديپلماسي ضعيف در برخورد با پاکستان مشکل‌زاست.
این مقام بیدادگستری رژیم بیدادگر در ادعائی خنده دار مدعی شد که جنبش مقاومت جندالله در خلاء قدرت قرار گرفته است و به همین جهت به عملیات استشهادی روی آورده است ، البته این بیچاره می خواهد از یک سو جنبش را تحریک به عملیاتهای نظامی چریکی کند و از یک سو می خواهد به مردم دروغ بگوید در صورتیکه جنبش به این حقیقت پی برده است که دیگر نیازی به عملیاتهای چریکی نیست و تنها با عملیات استشهادی و آن هم علیه ارکان نظام می توان نظام را به زانو در آورد.
این بیچاره باز هم از آنجا که دروغگو را حافظه نیست گفت :آخرين محموله‌اي که جنبش جندالله براي حفاظت بيشتر در خاش آورده است نوعي موشک‌هاي آرپي‌جي نفرزن است که در يک جمع مي‌تواند 50 تا 60 نفر را مورد هدف قرار دهد. و این خود نشانگر اقتدار جنبش است که موشکهای خود را به خاش رسانده است ثابت می کند که جنبش می تواند با پرتاب موشکهای چنین مراسم و همایشهای سپاه را به آسانی هدف قرار دهد بدون اینکه هیچ تلفاتی دهد.
دادستان متجاوزان در بلوچستان در مورد پرونده دستگیر شدگان گفت :تاکنون 97 فقره پرونده از مجتمع امنيتي به دادگاه فرستاده‌ايم که در اين پرونده‌ها تعداد زيادي از افراد به اعدام، تبعيد و حبس محکوم شده‌اند.
محمد مرزیه به ضعف نيروهاي نظامی مستقر در مرز اعتراف کرد و گفت: بعضا اين نيروها تطميع مي‌شوند.
اين مقام قضايي اضافه کرد: تعدادي نيز با گروه سلفي که ديده ‌بان گروه ريگي در کشور هستند، همکاري دارند.
دادستان بلوچستان عدم اجراي طرح منطقه ممنوعه در مناطق مرزي را يکي از مشکلات ديگر در اين استان دانست و گفت: بحث گروگان‌گيري نيز به قصد اخاذي يا مواد مخدر و يا مفاسد سياسي صورت مي‌گيرد.
وي تصريح کرد: نمره اول در برخورد با گروه ريگي را بايد به اداره اطلاعات استان و سپس قوه قضاييه داد.
وي با بيان اينکه اداره‌هاي اطلاعات و آگاهي نقش مهمي در اين زمينه داشته‌اند، از آنان قدرداني کرد.

ژنرال آمریکایی: ایران به طالبان کمک می کند

یک ژنرال ارشد آمریکایی ایران را به ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به گروه طالبان در افغانستان متهم کرده است.
ژنرال دیوید پتریوس، فرمانده کل نیروهای آمریکایی در آسیای مرکزی و خاورمیانه، در یک گفتگو با بی بی سی گفت که این سلاح ها، عمدتا در مناطق غربی افغانستان که مرز مشترک با ایران دارد، در اختیار گروه طالبان قرار داده شده است.
این تازه ترین مورد اتهام به ایران در زمینه کمک به جنگجویان گروه طالبان در افغانستان است.
پیش از این نیز اتهامات مشابهی علیه ایران از سوی مقامات غربی مطرح شده بود.
طالبان نیز در مواردی دریافت اسلحه از ایران را پذیرفته بودند، اما دولت ایران این اتهامات و گزارشها را همواره تکذیب کرده است.
نفوذ سیاسی؟
ژنرال دیوید پتریوس گفت: "ما در واقع شاهد مقداری کمک ها شامل سلاح و مواد انفجاری به طالبان در مناطق غربی افغانستان بودیم. این چیزی است که اتفاق افتاده؛ سلاح ها و تجهیزاتی که از ایران آمده است."
ژنرال پترویس افزود: "ما نگرانیم؛ همانگونه که افغانها در مورد هر گونه فعالیت همسایگان شان که منجر به مشکلات امنیتی می شود، نگرانی دارند؛ با فعالیت هایی که به نظر می رسد دخالت در سیاستهای داخلی این کشور باشد و این مشکلی است که وجود دارد."
این ژنرال ارشد آمریکایی همچنین ایران را متهم کرد که به گفته او، در پی افزایش "نفوذ سیاسی" در افغانستان است.
او گفت: "ایران در فعالیت های اقتصادی و سیاسی (در افغانستان) دخیل است، فعالیت های آرام به منظور کسب نفوذ بیشتر. بعضی از این فعالیت ها قابل درک هستند و بعضی دیگر تنها به منظور افزایش نفوذ سیاسی این کشور در افغانستان صورت می گیرد."
کارشناسان مسایل سیاسی باور دارند که حضور نظامی آمریکا در افغانستان، با توجه به مشکلات سیاسی که میان آمریکا و ایران وجود دارد، از نگرانی های جدی برای این کشور همسایه افغانستان است.
با این حال، مقامات ایران و افغانستان همواره تاکید کرده اند که مناسبات آنها "دوستانه" است و روابط این دو کشور، از مشکلاتی که ایران با آمریکا دارد، خدشه دار نخواهد شد.
انتظار تغییرات در ماههای آینده؟
ژنرال پتریوس درخصوص تغییراتی که افغانها می تواند انتظار آن را در دست کم 18 ماه آینده با توجه به اظهارات رئیس جمهور آمریکا داشته باشند گفت: "تمرکز ما در هجده ماه آینده اساسا بر روی بالا بردن امنیت مردم خواهد بود و همچنین توسعه ظرفیت های نیروهای امنیتی افغان. از این طریق می خواهیم مشخص شود که چه کسانی می توانند دوباره به جامعه افغانی ادغام شوند و از کسانی باشندکه به حل مشکلات جاری در این کشور کمک می کنند، نه از کسانی که همچنان مشکل ایجاد می کنند. و کسانی که آشتی نا پذیرند و در مرکز افراط گرایی هستند، باید دستگیر، کشته و یا منزوی شوند. سپس تلاش می کنیم نیروهای محلی را براساس برنامه ابتکار دفاع محلی انسجام دهیم تا اینها به تأمین امنیت درمناطق شان کمک کنند.
این فرمانده ارشد آمریکا در پاسخ به این شوال که آیا او فکر می کنید که پاکستانی ها واقعا با طالبان افغانی مبارزه می کنند گفت: " در گفتگوها (با مقامات پاکستانی) توافق کردیم که افزایش تلاشها برای مبارزه با شورشیان، بسیار مهم است (بویژه که) که هریک از طرفها بداند که طرف دیگر چه می کند تا او هم گامهای تکمیلی را در این مورد بردارد. همانگونه که این کار را ما تابستان امسال در هلمند انجام دادیم. با افزایش نیروهای آمریکایی و قبل از شروع عملیات درهلمند، ما با همتایان پاکستانی خود نشستی داشتیم تا به آنها بگوییم که برنامه های ما چیست و کی عملیات شروع می شود تا به این ترتیب آنها نیز آماده باشند. زیرا وقتی عملیاتی در یک طرف مرز انجام می شود، خواهی نخواهی بر طرف دیگر هم تأثیر می گذارد. این یک جاده دو طرفه است. وقتی یک طرف عملیاتی انجام می دهد طرف دیگر باید بداند و اقدامات مشابه انجام دهد. ما مطمئنیم که هردو طرف به این مسئله توجه دارند."
او افزود: "ما می دانیم که هردو طرف در مورد یکدیگر نگرانی هایی دارند. همانطوریکه نگرانی هایی در مورد هر خط مرزی در شبه قاره وجود دارد. مثلا در حال حاضر دره رودخانه کنر در خاک افغانستان باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد. چون این دره حالا به پناهگاههای امنی برای شورشیانی که از عملیات در باجور و مهمند در مناطق قبایلی پاکستان فرار می کنند، تبدیل شده. (اما) بازهم تأکید می کنم که هم پاکستان و هم افغانستان با اوج گرفتن عملیات های شان باید از یکدیگر حمایت کنند."
ژنرال پترویوس درباره انتظار آمریکاییها از افغانها برای تامین امنیت در پنج سال آینده از سوی نیروهای نظامی- امنیتی افغانستان و عملی بودن این تلاش افغانها گفت:"خوب البته آقای اوباما وقتی به شروع روند پس از هجده ماه اشاره می کند، و این روندی است که نه به معنی خروج است و نه کاهش قابل ملاحظه نیروهایمان این به معنی شروع سپردن مسئولیت به نیروهای امنیتی افغان با توجه به شرایط است. به نظر من ما قادر خواهیم بود تا آن زمان بخشی از مسئولیت های قسمت هایی از افغانستان را به برخی از نیروهای افغان بسپاریم. بعدا شرایط در افغانستان مشخص خواهد کرد که ما با چه سرعتی می توانیم نیروهای خود را کاهش دهیم."
bbc

مقام قضایی ایران: مدارک ارتباط جندالله و پاکستان به پاکستان تحویل شد

bbc
یک مقام قضایی ایران گفته که مدارک ارتباط گروه جندالله با تشکیلات اطلاعاتی پاکستان به مقامات این کشور تحویل شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، ابراهیم حمیدی، رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان، گفته که بخشی از مستندات همکاری برخی از سرویس های اطلاعاتی کشور پاکستان با گروه جندالله که از عبدالحمید ریگی، برادر رهبر این گروه، به دست آمده در اختیار مقامات پاکستانی قرار گرفته است.
آقای حمیدی ابراز امیدواری کرد که با همکاری وزارت خارجه جمهوری اسلامی، عبدالمالک ریگی، رهبر جندالله، بازداشت شود و برای محاکمه در اختیار قوه قضائیه جمهوری اسلامی قرار گیرد.
عبدالحمید ریگی، برادر عبدالمالک ریگی، که رهبری گروه جندالله را بر عهده دارد، در ایران زندانی است.
در ماه ژوئن سال جاری، رسانه های جمهوری اسلامی از مصاحبه ای با عبدالحمید ریگی خبر دادند که گفته می شد پس از صدور حکم اعدام علیه وی صورت گرفته است.
عبدالحمید ریگی در این مصاحبه، ضمن تشریح زندگینامه برادر خود و تشکیل گروه جندالله، از ارتباط عبدالمالک و گروه تحت فرماندهی او با کشورهای غربی سخن گفت هر چند رهبر جندالله، با صدور بیانیه ای، هر نوع ارتباط عبدالحمید با این گروه را رد کرد.
چندی بعد اخبار محکومیت به اعدام سیزده عضو گروه جندالله، از جمله عبدالحمید ریگی، به اتهام عضویت در این گروه به نقل مقامات قضایی جمهوری اسلامی انتشار اما بعدا مشخص شد که این حکم تنها در مورد دوازده تن به اجرا گذاشته شده و آقای ریگی اعدام نشده است.

عبدالحمید ریگی در مصاحبه ای جندالله را به ارتباط با غرب متهم کرده بود
رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان در مصاحبه با فارس در مورد اجرا نشدن این حکم توضیح داده که "وجود زنده عبدالحمید ریگی برای ما بیشتر از مرده وی ارزش دارد" و افزوده است که در زمینه همکاری نیروهای پاکستانی و سیستم های اطلاعاتی آن کشور با گروه جندالله، عبدالحمید ریگی تنها سند زنده ای است که جمهوری اسلامی در اختیار دارد.
وی گفت که رفت و آمدهای دیپلماتیک بین ایران و پاکستان در جریان است و لازم است اطلاعات این فرد در اختیار هیات های پاکستانی قرار گیرد و افزود "از این رو فعلا به وجود برادر تروریست معروف عبدالمالک ریگی نیاز داریم."
آقای حمیدی گفت که مستندات دیگری هم در اختیار دارد که به پاکستان منتقل نشده و افزود که هیات های پاکستانی می توانند از زبان خود عبدالحمید ریگی نحوه ارتباط جندالله و پاکستان را بشنوند.
این مقام قضایی در مورد محتوا و نحوه اخذ اعترافات عبدالحمید ریگی، کیفیت و قابل اطمینان بودن اطلاعاتی که به این ترتیب به دست آمده و واکنش مقامات پاکستانی نسبت به این اطلاعات توضیحی نداد.
محاکمه اعضای جندالله
رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان در این مصاحبه گفت که شش عضو دیگر گروه جندالله هم بازداشت شده اند و در نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات خود شرکت داشته اند و اینکه آیا در جلسه دوم دادگاه، رای مربوط به آنان صادر می شود یا نه به نظر قاضی بستگی دارد.
آقای حمیدی در زمینه اتهامات این شش نفر توضیحی نداد و تنها گفت که دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده آنان بیست روز دیگر برگزار می شود.
گروه موسوم به جنبش مقاومت مردمی ایران - جندالله - که رهبری آن را عبدالمالک ریگی بر عهده دارد یک گروه مسلح ایرانی است که هدف خود را حمایت از حقوق اقلیت سنی ایران به خصوص در سیستان و بلوچستان می داند.

رهبر جندالله ارتباط عبدالحمید و برخی محکومان را با این گروه رد کرده است
اخبار مربوط به فعالیت جندالله از حدود شش سال پیش کمابیش منتشر شده و در طول این مدت، این گروه مسئولیت یک رشته گروگانگیری وحملات مسلحانه به خصوص به ماموران امنیتی و مقامات جمهوری اسلامی را برعهده گرفته است.
در ماه مه سال جاری، جندالله مسئول بمب گذاری در مراسم مذهبی در زاهدان معرفی شد که در جریان آن، بیست و پنج نفر کشته و بیش از یکصد و بیست تن دیگر زخمی شدند.
در ماه اکتبر هم در یک عملیات انتحاری در منطقه مرزی پیشین، بیش از چهل نفر از جمله تعدادی از افسران و فرماندهان سپاه پاسداران کشته شدند و جندالله مسئولیت این عملیات را، که از معدود موارد حملات انتحاری در ایران بوده، برعهده گرفت.
در گذشته برخی مقامات ایرانی گفته اند که عبدالمالک ریگی همراه با تشکیلات اصلی جندالله در داخل پاکستان به سر می برند و از حمایت و کمک تشکیلات امنیتی و اطلاعاتی پاکستان برخوردارند.
دولت پاکستان این اتهامات را رد کرده و یکی از مقامات این کشور چند ماه پیش اظهار داشت که رهبران گروه جندالله در خاک افغانستان به سر می برند، اما دولت افغانستان این اظهارات را تکذیب کرد.
مقامات جمهوری اسلامی کشورهای غربی به خصوص ایالات متحده، بریتانیا و اسرائیل را به ارتباط با جندالله متهم می کنند اما این کشورها چنین ارتباطی را تکذیب کرده و معمولا عملیات خشونت آمیز این گروه در داخل ایران با محکومیت این کشورها مواجه شده است.

۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

صنعاء مراجع تقلید ایرانی را به حمایت از حوثی ها متهم کرد


دبی – العربیه نت
سخنگوی دولت یمن امروز سه شنبه 15-12- 2009 مراجع تقلید ایرانی را به تحریک شورشیان در استان صعده وحمایت نامحدود از حوثی ها متهم کرد.حسن اللوزی دریک کنفراس مطبوعاتی گفت :" دولت یمن درحال حاضر چندین پرونده را در دست بررسی دارد تا بر اساس آن به صورت رسمی اتهامها را به طرف ایرانی اعلام کند.

"از سوی دیگر دهها تن از شهروندان یمنی با تجمع در مقابل ساختمان ریاست جمهوری در صنعاء به دلیل " نقش ایران در حمایت از شورشیان حوثی " خواستار قطع روابط اقتصادی ودیپلماتیک شدند.

معترضان همچنین خواستار اخراج سفیر ایران از یمن و تشکیل کنفراسی به هدف بررسی موضوع دخالت ایران در کشورهای عربی شدند.

حوثی ها از سالها پیش به قصد بازگشت حاکمیت امامی های زیدی که به وسیله نیروهای گارد ملی درکودتای سال 1962 سرنگون شده بودند ، علیه حکومت مرکزی یمن شورش کردند.

مقامات یمن بارها برخی شخصیت های دینی وسیاسی ایران را بدون اینکه نام آنها را ببرند به حمایت از حوثی ها متهم کرده بودند .

۷۰ % دانش‌آموزان ايران دوزبانه اندوزبان مادريشان"تبديل نشده است"


تهران، دبى-رسانه ها، (العربيه.نت)
وزیر آموزش و پرورش ايران اعلام كرد: "۷۰ درصد دانش‌آموزان در سراسر کشور دو زبانه بوده و پس از ورود به کلاس اول و گذراندن یک سال تحصیلی هنوز زبان مادری آنها به فارسی تبدیل نشده است".

حمید‌رضا حاجی‌بابایی كه در مراسم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ويژه ى بزرگداشت روز ملی پژوهش سخن مى گفت از اين كه کودكان غيرفارس نمى توانند با كودكان فارس در امور درسى رقابت كنند و روند تعليم و تربيت را همگام با آنان سپرى نمايند، ابراز ناخشنودى كرد.

با اين حال او بدون اشاره به راه حل مطرح شده در قانون اساسى ايران براى حل اين معضل از طريق تساوى فرصتها و امكانات بين مناطق و اقوام و بكارگيرى زبانهاى قومى و محلى در مدارس و رسانه ها، تنها يادآور شد: " این گونه دانش‌آموزان چگونه می‌توانند با دانش‌آموزانی که در تهران تحصیل می‌کنند رقابت کنند...

دانش‌آموزی که در کلاس اول با این افت تحصیلی مواجه شود تا آخر نیز نمی‌تواند موفق باشد".بنا به گزارش خبرگزارى فارس وزیر آموزش و پرورش جمهورى اسلامى ايران از يك مصوبه ى شورای عالی آموزش و پرورش ايران خبر داد كه بر اساس آن سيستم آموزشى ايران به شكلى كه پيش از نيمه ى دوم دهه ى هفتاد ميلادى (چند سال قبل از انقلاب 1979) داشت، برمى گردد.

بر اساس اين مصوبه، دوره ى راهنمايى تحصيلى (از سال ششم تحصيلى تا هشتم) وسال پيش دانشگاهى حذف مى شوند و تحصيلات ابتدايى ومتوسطه به دو دوره ى 6 ساله تقسيم مى گردد. بنا بر گزارشهاى رسيده وزير آموزش و پرورش ايران گفته است "توجه به مناطق محروم و چند زبانه براي ايجاد عدالت آموزشي ديگر از مصوبات شوراي عالي آموزش و پرورش بوده است"."

جانشین ولی فقیه در سپاه: موسسه نشر آثار «امام» پایگاه منافقین است


جانشین نماینده ولى فقیه در سپاه پاسداران، موسسه نشر آثار آیت الله خمینی را «پایگاه منافقین» معرفی کرده است و یک نماینده هوادار دولت در مجلس نیز از ارائه طرح تحقیق و تفحص برای بررسی عملکرد این موسسه خبر داده است.

بیشتر بخوانید:
میرحسین موسوی: سرکوب اعتراض‌ها به ساختارشکنی منجر می‌شود
جدال هواداران رهبر پیشین ایران با صدا و سیما بر سر «پاره کردن» عکس آیت الله خمینی
ادامه جنجال در ايران بر سر نمايش پاره كردن عكس آيت الله خمينى

مجتبى ذوالنور در تجمع روز دوشنبه شمارى از کارکنان ریاست جمهورى در اعتراض به آنچه «هتک حرمت» آیت‌الله خمینى در روز دانشجو خوانده ‌شد، از موضع موسسه تنظیم و نشر آثار رهبر پیشین جمهورى اسلامى در باره نشان دادن تصویرى پاره شده از وى در سیماى جمهورى اسلامى به شدت انتقاد کرد.

جانشین نماینده آیت الله على خامنه‌اى در سپاه پاسداران در این باره اظهار داشت: «موسسه نشر آثار امام به جایگاه تجمع منافقین تبدیل شده و مشخص نیست چرا در هر آشوبى سران آن را ساپورت مى‌کنند و زمانى که شوراى نگهبان صلاحیت لیبرال‌ها را براى انتخابات رد مى‌کند موسسه نشر امام به دفاع از آنها مى‌پردازد.»

جنجال بر سر تصویر آیت‌الله خمینى پس از آن آغاز شد که تلویزیون دولتى ایران در روزهاى اخیر به طور مرتب تصاویرى از پاره کردن عکس آیت الله خمینى را پخش کرد و آن را به دانشجویانى نسبت داد که در روزهاى ۱۶، ۱۷ و ۱۸ آذر در دانشگاه هاى تهران و برخى از شهرهاى بزرگ ایران دست به اعتراض زده بودند.

مهدى کروبى و میر حسین موسوى همراه با برخى از مراجع تقلید نزدیک به اصلاح طلبان، محمد خاتمى، رییس جمهور پیشین ایران و همچنین دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خمینى، پاره کردن عکس رهبر پیشین ایران و همچنین نمایش آن در تلویزیون دولتى را «اقدامى مشکوک» دانستند.مخالفان دولت مى گویند، هدف رسانه‌هاى دولتى از دامن زدن به این بحران، انحراف افکار عمومى از اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهورى است که همچنان ادامه دارد.

این در حالى است که جانشین نماینده رهبر جمهورى اسلامى در سپاه پاسداران با تاکید بر این که حامیان نامزدهاى اصلاح‌طلب تصویر آیت‌الله خمینى را پاره کرده‌اند، به سخنان میرحسین موسوى و مهدى کروبى اشاره کرده و گفته است: «پیام من به سران خود فروخته اغتشاشات این است که این خوراک را براى استکبار جهانى آماده و تهیه کرده‌اید و پرده نفاق در حوادث کنار خواهد رفت و حضور مردم نمى‌گذارد از لفظ خط امامى مخفى بمانید».

وى افزوده است: «در روز قدس، ۱۳ آبان و ۱۶ آذر برجسته‌ترین شعار مخالفان، جمهورى ایرانى و حذف اسلامى از نظام ماست، اگر این لفظ را جلوى دوربین بر زبان مى‌آورند چگونه مى‌توانید تطهیر کنید که اینها عکس امام را پاره نمى‌کنند؟»
در ادامه موضعگيرى ها عليه دفتر نشر و تنظيم آثار آيت الله خمينى، حميد رسايى از نمايندگان طرفدار دولت در مجلس گفته است كه براى بررسى «عملكرد نامناسب موسسه تنظيم و نشر آثار امام در حفظ و صيانت از انديشه‌هاى امام» طرح تحقيق و تفحص ارائه مى شود.

مجتبى ذوالنور همچنین از دوران هشت ساله حاکمیت اصلاح طلبان در ایران با عنوان «دوران هشت ساله سیاه» و نیز «دوران سیاه خاتمى» نام برده و افزوده است: «در این دوره تمام تریبون‌ها و مطبوعات زنجیره‌اى را به میدان آورده بودند و تمام آرمان‌ها و اندیشه‌هاى امام راحل را مورد هجوم قرار دادند و روحیه تفکر، شهادت، خشونت را نقد کرده و نقص قرآن را در جراید خود منتشر کردند.»

وى در عین حال دوران کنونى را مانند «زمان حضرت على» دانست و افزود: «امروز کسانى که با امام نبودند و به آدرس عوضى رفته بوده و براى دنیاى خودشان به امام چسبیده بودند زمانى که مشاهده مى‌کنند نمى‌توانند نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌هاى انقلاب مقابله کنند نسبت به شخص امام توهین مى‌کنند.»

ذوالنور ادعا کرد که علیرضا بهشتى، پسر آیت‌الله بهشتى و از حامیان میرحسین موسوى، «ستاد قاچاق انسان» تشکیل داده است، تا به گفته وى «افرادى را که به عنوان شهید سبز اموى معرفى شدند و به مرور زمان یکى‌یکى زنده شده و با مصاحبه‌هاى خود سران این جنبش را رسوا کردند، فرارى دهد.»

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به برگزارى آخرین نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله رفسنجانى، خطاب به رییس مجلس خبرگان رهبرى نیز گفته است: «آیا شما به عنوان امام جمعه ندیدید دخترانى لاک‌زده که نشان مى‌دهد تاکنون وضو نگرفته‌اند، با کفش نماز خوانده‌اند؟ صداى آنهایى را که علیه انقلاب شعار مى‌دادند، در حالى که شما نماز مى‌خواندید را شنیدید، با کدام طناب پوسیده به این چاه قدیمى مى‌روید، از فساد اطرافیان خود دورى جسته و فرزندان متخلف خود را از کشور فرارى ندهید.»

وى همچنین به معترضان به نتایج انتخابات هشدار داد، در صورتى که « رهبر اجازه دهد آنگاه مردم طومار سیاه شما را خواهند پیچید.»در ادامه موضعگيرى ها عليه دفتر نشر و تنظيم آثار آيت الله خمينى، حميد رسايى از نمايندگان طرفدار دولت در مجلس گفته است كه براى بررسى «عملكرد نامناسب موسسه تنظيم و نشر آثار امام در حفظ و صيانت از انديشه‌هاى امام» طرح تحقيق و تفحص ارائه مى شود.به گفته نماينده ياد شده، «اين موسسه سالانه بيش از ۱۰ ميليارد تومان اعتبارات دولتى دريافت مى‌ كند اما در مواقع حساس و بزنگاه‌ها نتوانسته از وظيفه خود يعنى حفاظت از انديشه‌هاى امام به درستى دفاع كند و نه تنها در برابر اين هجمه‌ها سكوت كرده بلكه به نفع جريانات ضد امام نيز وارد موضع ‌گيرى شده است.»

این انتقادها پس از آن مطرح می شود که حميد انصارى، قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار آيت الله خمينى، روز پنجشنبه گذشته با انتشار نامه اى خطاب به رييس سازمان صدا و سيماى جمهورى اسلامى از «حرمت شكنى بى ‌سابقه صدا و سيما نسبت به امام در تصاوير پخش شده» اعتراض كرد.

ادامه حملات به رفسنجانی و خانواده آیت الله خمینیدر همین حال و به دنبال حملات شدید حامیان دولت به آیت‌الله هاشمى رفسنجانى، به ویژه پس از به راه افتادن جنجال بر سر تصویر پاره شده آیت‌الله خمینى، دفتر رییس مجلس خبرگان روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه‌اى، حامیان دولت را متهم کرد که پروژه «هاشمى‌ستیزى» را با هدف «نردبان‌سازى براى ستیز همه‌جانبه با حضور روحانیت در امور اجرایى» کلید زده‌اند.

از سوى ديگر، دختر ارشد آيت الله خمينى كه از سوى يك پايگاه خبرى در باره واكنش خانواده رهبر پيشين ايران به رويدادهاى اخير مورد پرسش قرار گرفته بود حاضر به پاسخگويى در اين زمينه نشد.وى به سايت «خبر آنلاين» گفته است: «به عنوان فرزند امام بهتر است سكوت كنم و حرفى نزنم.»

برخى از سايت هاى نزديك به دولت نيز از «سكوت» سيد حسن خمينى، نوه بنياينگذار جمهورى اسلامى، در قبال پاره كردن عكس آيت الله خمينى انتقاد كرده و گفته اند كه «وى پس از اين هتك حرمت با مسافرت به خارج از كشور (پاكستان) تا اين لحظه واكنشى نسبت به اين موضوع نشان نداده است.»

گزارش محرمانه دادستان کل به خبرگان : تجاوزها بیش از آن چیزی است که کروبی اعلام کرد


شبکه جنبش راه سبز (جرس): غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور، در جلسه غیرعلنی اخیر مجلس خبرگان رهبری گزارشی محرمانه در خصوص اظهارات مهدی کروبی و تجاوزهای صورت گرفته ارائه داد.
به گزارش جرس، محسنی اژه ای در این گزارش با تایید اصل سخنان کروبی اعلام کرد که "موضوع تجاوز در زندان ها بیش از آن چیزی است که کروبی اعلام کرده است". دادستان کل کشور در عین حال ماموران و زندانبانان را از این امر تبرئه کرد و اظهار داشت: "در زندانها به طور طبیعی افراد پر خطر و شرور نگهداری می شود که گاه این افراد شرور به زندانی های جوان تر تجاوز می کنند."
دادستان کل در حالی ماموران و زندانبان را از موضوع تجاوز به دستگیر شدگان حوادث پس از انتخابات تبرئه کرد که در روز 24 مرداد ماه پرویز سروری "رئیس کمیته ویژه مجلس برای پیگیری وضعیت بازداشت شدگان" از برخورد قضایی با 12 تن از پرسنل نیروی انتظامی مرتبط با حوادث بازداشتگاه کهریزک خبر داده بود.
مهدی کروبی از رهبران جنبش سبز در تاریخ 7 مرداد ماه سال جاری در نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان برای اولین بار به موضوع تجاوز در زندانها اشاره کرد و نوشت:" اتفاقی در زندانها رخ داده است که چنانچه حتی اگر یک مورد نیز صدق داشته باشد، فاجعهای است برای جمهوری اسلامی که تاریخ درخشان و سپید روحانیت تشیع را تبدیل به ماجرای سیاه و ننگین میکند که روی بسیاری از حکومتهای دیکتاتور از جمله رژیم ستمشاهی را سفید خواهد کرد."
کروبی در این نامه تاکید کرد:"گمان نمیکنم زندانیان دوران ۱۵ ساله مبارزات قبل از انقلاب که از افراد توده گرفته تا گروههای مسلح مبارز التقاطی تا اعضای نهضت آزادی و موتلفه و حزب ملل اسلامی که در زندان با هم زندگی کردهاند، دیده یا شنیده باشند."
رئیس مجلس اصلاحات در خصوص تجاوزهای صورت گرفته شده در زندان ها و بازداشت گاه ها نوشت: "عدهای از افراد بازداشتشده مطرح نمودهاند که برخی افراد با دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نمودهاند که منجر به ایجاد جراحات و پارگی در سیستم تناسلی آنان گردیده است. از سوی دیگر افرادی به پسرهای جوان زندانی با حالتی وحشیانه تجاوز کردهاند به طوریکه برخی دچار افسردگی و مشکلات جدی روحی و جسمی گردیدهاند و در کنج خانههای خود خزیدهاند."

کاریکاتور


شهردار زاهدان با حکم وزير کشور فعاليت خود را آغاز کرد


به گزارش آژانس خبری تفتان "اسماعيل حسين زهي" روز دوشنبه با حکم وزير کشور بطور رسمي به عنوان شهردار زاهدان فعاليت خود را آغاز کرد.

در مراسمی به منظور تودیع و معارفه شهردار قدیم و جدید که با شرکت علمای اهلسنت و مسئولین استانی برگزار شده بود "اسماعيل حسين زهي" به عنوان شهردار زاهدان منصوب شد.

مولوی عبدالحمید در این جلسه گفت: هر کس که در پست مديريت قرار مي گيرد بايد توکل بر خدا و براي رضاي خدا کار کردن و خدمتگزار مردم بودن را مورد توجه قرار دهد.

مولوي عبدالحميد اسماعيل زهي افزود: مرکز شهر زاهدان داراي مشکلات متعددي است که براي رفع آنها به لحاظ بازسازي خانه ها و استانداردسازي خيابانها بايد تلاش شود.

وي اظهار داشت: مردم حاشيه نشين شهر زاهدان نيز به لحاظ مسايل بهداشتي، امنيتي و اجتماعي با مشکلاتي روبه رو هستند که بايد مورد توجه شهردار نوين شهر قرار گيرد.

او گفت: با کمترين هزينه و توکل بر خدا مي توان تحول بزرگي در بافت شهري زاهدان ايجاد کرد که اين مهم نيازمند همکاري و تعامل همه دست اندرکاران و مردم است.

لازم به ذکر است که پس از اینکه شورای شهر زاهدان در 19 اسفندماه 87 در جلسه 137 با استعفای محمدعلی جدلی شهردار زاهدان موافقت کرد تا الان شهر بزرگ زاهدان که مرکز بلوچستان است بدون شهردار بوده است و به خاطر اینکه شورای شهر یک بلوچ (حسین زهی) را نامزد برای شهرداری کرده بود زابلیها که قدرت سیاسی بلوچستان را در دست دارند با شهردار شدن بلوچ موافقت نمی کردند و سنگ اندازی می کردند تا هر طور شده نگذارند یک بلوچ به چنین مدیریتی دست یابد.

زابلیها تمام اقتدار سیاسی و نظامی و امنیتی را در بلوچستان در دست دارند و هیچ امری بدون اجازه آنها انجام نمی گیرد و استانداری هم فقط مجری سیاسیتهای زابلیهاست و هیچ قدرتی از خود ندارد و به همین خاطر در شهر زاهدان با اکثریت بلوچ نمی گذارند یک بلوچ شهردار شود اما مثل اینکه این بار زورشان نرسید و سلیمانی ملعون هم نتوانست کمکی به زابلیها بکند.

نامه ای سرگشاده از رهبر جنبش مقاومت جندالله عبدالمالک بلوچ به رهبر نظام ولایت فقیه ایران علی خامنه ای



نامه ای سرگشاده از رهبر جنبش مقاومت جندالله عبدالمالک بلوچ (حفظه الله) به رهبر نظام ولایت فقیه ایران علی خامنه ای

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علی من اتبع الهدی
از آنجائیکه رهبری کشورایران بدست شماست و تمامی قدرت اجرائی کشور تحت امر شما قرار دارد و شما به عنوان قدرت مطلقه ایران شناخته می شوید لازم دیدم در راستای اتمام حجت در این نامه شما را مورد خطاب قرار دهم تا شاید پی به حقیقتی که امروز نظام متبوع شما با آن در بلوچستان دچار است ببرید و بدور از چاپلوسی های جاسوسان دروغگو و مزدوران منافق موضوع بلوچستان و جامعه اهلسنت را مورد بررسی قرار داده و تا دیر نشده برای حل عاقلانه آن فورا اقدام نمائید.
و خوب بدانید که آتش بلوچستان تمام ایران را فرا خواهد گرفت و بوی جنگهائی بس خونین تر از تیمور شرقی و بوسنی هرزگوین از سرزمین بلوچستان به مشام می رسد و شعله هائی از آن پس از عملیات فاروق اعظم در حسینیه علی بن ابی طالب علیه دشنام دهندگان به مقدسات اهلسنت در دارالسنة زاهدان بلند شد و اگر قیادت اهلسنت نبود آن آتش تمام بلوچستان و تمام ایران را فرا می گرفت و آنگونه که درباریانت به تو گزارش می دهند و اوضاع را عادی و ایران را امن ترین نقطه جهان و بلوچستان را امن ترین استان ایران بیان می دارد نیست و آتش بلوچستان در حال شعله ور شدن است که به زودی شعله هایش تمام ایران را فرا خواهد گرفت و همه این جنگها و خشونتها و اختلافات و درگیریها و منازعات و خونریزیها نتیجه سیاستهای فاشیستی و ضد بشری رژیم تحت قیادت شما می باشد که کارگزاران چاپلوس دربارت به غلط آن را به غرب و امریکا و انگلیس و اسرائیل نسبت می دهند تا بر جنایات خود پرده نهاده و گناه را بر گردن دیگران بیاندازند در صورتیکه کشورهای مذکور هیچ نقشی در منازعات و مبارزات بلوچستان ندارند و مقاومت و مبارزه بلوچستان برعکس ادعاهای دروغین مسئولان استانی و کشوری که آن را به بیگانگان نسبت می دهند برخاسته از متن جامعه و از میان مردم سنی و بلوچ می باشد که برای بقای خود و دفاع از دین و کیان خود برخاسته اند و این نبرد برای رسیدن به عدالت و برابری می باشد که مردم بلوچستان و جامعه اهلسنت هرگز طعم آن را نچشیده اند و همیشه تخته مشق ظالمان و ستمگرانی بوده اند که یا از سلفت ویا از خود جنابعالی فرمانبری کرده اند و در بلوچستانی که 90 در صد جمعیت آن را ملت مسلمان بلوچ تشکیل می دهند هیچ حقی در تعیین سرنوشت خود ندارند و دین و مذهب و فرهنگشان مورد اهانت قرار گرفته و بزرگان قوم توسط سربازان معمولی تحقیر و تذلیل می شوند و جنایاتی وحشیانه و غیر انسانی انجام گرفته که مردم این دیار را به مبارزه واداشته است و مردم بلوچستان دفاع از خود و سرزمین و ناموس و دین را وظیفه شرعی و اسلامی و انسانی خود دانسته و در این میدان قدم نهاده اند و تا دستیابی به حقوق مشروع خود به این نبرد ادامه خواهند داد.
بلوچستان توسط قشون رضا خان با تانک و توپ تصرف شد و رهبران بلوچ توسط نیروهای متجاوز کشته و اسیر و اعدام شدند و رضاخان سیاستهای ناسیونالیسم افراطی فارسی را برای از بین بردن فرهنگ و زبان ملت بلوچ به اجرا در آورد که این سیاستها از پدر به فرزند منتقل شده تا جائیکه بر شهرها و روستاهای بلوچستان نام فارسی نهاده شد و فارسهای شیعه از دیگر نقاط ایران در مناطق شمالی بلوچستان که امروز زابل خوانده می شود اسکان داده شدند و مردم بلوچ قبل از انقلاب به ندای عدالتی که رهبر سابق نظام آیت الله خمینی سرداد لبیک گفتند و چنین پنداشتند که به رویای عزت و آزادی و برابری و مساوات و عدالت درسایه اسلام عزیز دست خواهند یافت اما غلط بود آنچه پنداشته بودند و با انقلاب 57 وضع از آنچه که بود بدتر شد و فاشیسم شیعی با ناسیونالیسم افراطی فارسی مخلوط گردید و مردم بلوچ از دو ناحیه قومی و مذهبی هدف حمله قرار گرفتند و یک اقلیت شیعه و فارس که زابلی خوانده می شود حاکم بر بلوچستان دارای اکثریت سنی و بلوچ شد و با رساندن گزارشهای دروغین به تهران زمینه تهاجم همه جانب تهران علیه بلوچستان را فراهم آورد که با نام جنگ با خوانین و سردارهای مزدور بیگانه و جنگ با توده ای و کمونیست و جنگ با مواد مخدر و جنگ با وهابیت و جنگ با تجزیه طلب هزاران فرزند این دیار را به کام مرگ فرستادند و علمای این دیار را ترور کردند و مساجد و مدارس را با اتهام لانه های تروریستی و مراکز وهابیت تخریب کردند و دین و مذهب مردم را مورد اهانت قرار دادند و هزاران جنایت دیگر که بیانشان دفتری بزرگ و زمانی دراز می طلبد.
این وضعیت بوده که جوانان این دیار را مجبور به مسلح شدن و جنگیدن نموده است و از آغاز انقلاب شومی که شما اکنون رهبری آن را در دست دارید تاکنون این درگیری بین نظام و مردم بلوچ بوده است اگر چه برخی اوقات از حجمش کاسته شده است اما مدام این جنگ وجود داشته است و امروز جنبش مقاومت جندالله توانسته است تمامی نیروهای مقاومت را در کنار هم جمع کند و راه نبرد همه جانبه علیه متجاوزان و ستمگران را هموار نماید و اکنون مقاومت در بلوچستان تبدیل به درخت تنومندی شده است که ایران به جای خود جهان نمی تواند آن را نادیده گیرد و به سادگی از کنار آن بگذرد و این فقط به خاطر اخلاص و ایمان مبارزان بلوچستان بوده است و تنها هدف این مبارزات و مقاومتها دفاع از مردم و دین و ناموس مردم بوده است و جز این هیچ هدفی را دنبال نکرده است و نمی کند.
از آنجائی که این مقاومت مردمی است و به هیچ بیگانه ای کوچکترین ارتباطی ندارد و هیچ کس و قدرتی کوچکترین تاثیری بر تصمیمات گرفته شده در این مقاومت ندارد من باری دیگر به عنوان رهبر این مقاومت خواهان حل موضوع از طریق مصالحت و گفتگو هستم نه از این جهت که ضعیف هستیم یا ترسیده باشیم بلکه از آن جهت که خواهان خون ریزی و کشتار نیستیم بلکه هدف ما رسیدن به حقوق مشروع ماست و اگر حقوق مشروع ملت بلوچ به این ملت برسد دیگر نیازی به جنگ نخواهد بود و به همین جهت بوده که ما همیشه و از همان روز اول خواهان حل مسائل از راههای مسالمت آمیز بوده ایم اما مسئولان اطلاعاتی با غرور در برابر ما ایستاده و توجهی به مطالبات مشروع ما نکردند و اعضای جنبش را بدون هیچ جرمی دستگیر و اعدام کردند که در نتیجه جنبش متوسل به مقابله بالمثل شد و راه جنگ و نبرد مسلحانه را در پیش گرفت.
و امروز جنبش در اوج قدرت قرار دارد و آنگونه نیست که فرماندهان سپاه به دربارت گزارش دروغ می دهند و جنبش را یک گروه چند نفره می خوانند ، حقیقت جز این است و امروز جنبش از حمایت تمامی اقشار جامعه بلوچستان برخوردار است و دستگیریهای گسترده و اعدام های فله ای نشانگر اوج اقتدار جنبش و ریشه دار بودن جنبش و ضعف دستگاه حاکم می باشد و گزارشهای دروغین گذشته ثابت می کند که گزارشهای کنونی هم دروغ هستند زیرا مزدورانت قبلا گزارش دادند که 90 درصد جنبش را از بین برده اند و گزارش دادند که توان عملیاتی جنبش را از بین برده اند و بازوی جنبش را شکستند اما تاریخ ثابت کرد که فرماندهان سپاه دروغ می گفتند و جنبش روز به روز مقتدر تر شد و امروز جنبش تبدیل به بزرگترین چالش پیش روی نظام شده است و نظام در رویاروئی با جنبش شکست خورده است و عملیاتهای مقتدرانه جنبش در بلوچستان این موضوع را ثابت می کند.
و الان جنبش وارد فاز استشهادی شده است و در یک سال سه عملیات استشهادی را به اجرا گذاشته است و هیچ قدرتی را توان مقابله با عملیات استشهادی نیست و خود عملیات های استشهادی هم پس از عملیات پیشین سرباز وارد فاز جدیدی شد و آن اینکه دیگر نیازی به فرستادن گروههای چریکی و یا حمله به پایگاهها و پاسگاهها و افراد عادی نظامی نیست بلکه جنبش به این حقیقت پی برد که این نظام متکی بر چند شخص است و با از بین رفتن این اشخاص کل نظام دگرگون خواهد شد و جنبش تمام توانش را در این زمینه به کار خواهد برد.
اما قبل از اجرای عملیات بعدی و برای آخرین بار و به عنوان اتمام حجت و جلوگیری از خون ریزی و خشونت ، جنبش حل مسائل را از طریق گفتگو و مذاکره مطرح می کند و من به عنوان رهبر مقاومت این طرح را با شما که رهبری نظام را در دست دارید در میان می گذارم و در راستای جلوگیری از جنگ و خونریزی با قلبی صادق می خواهم مسائل را حل کنم و تا دو هفته دولت را مهلت می دهم که راه مذاکره و گفتگو را پیش گیرد و گره این موضوع بدست شماست و شما می توانید به عنوان رهبر نظام در این باره تصمیم بگیرید و از ریخته شدن خونهای بیشتر جلوگیری نمائید اگر چه تجربه نشان داده است که شما جز خشونت به چیزی دیگر نمی اندیشید و از اعدام و کشتار و خونریزی و شکنجه لذت می برید اما به عنوان اتمام حجت و برای آخرین بار از شما می خواهم که در سیاستهای خود در قبال بلوچستان و اهلسنت تجدید نظر کنید و دست از قتل و کشتار و جنایت بردارید ورنه آتش بلوچستان کاخهای مجلل شما را در تهران تبدیل به خاکستر خواهد کرد و اگر تا دو هفته به این پیشنهاد صادقانه ما پاسخ داده نشد عملیاتهای جنبش با شدت تمام از سرگرفته خواهد شد و مردم ایران و جهان هم بدانند که ما خواهان کشتار و خونریزی و بمب گذاری نیستیم و این رژیم است که جنگ را بر ما تحمیل نموده است و ما را چاره ای جز دفاع نیست و دفاع حق مشروع همگان است.
والله علی ما نقول وکیل
عبدالمالک بلوچ
رهبر جنبش مقاومت جندالله

شکست خشونت در بلوچستان و توسل به روشهای دیگر برای مهار مبارزات


به گزارش آژانس خبری تفتان فرمانده سپاه سلمان بلوچستان سردار سرتیپ "علیرضا عظیمی جاهد" در نشست خبری به شکست سرکوب و خشونت در بلوچستان اعتراف کرد و گفت :بلوچستان منطقه‌ای پهناور و دارای مناطق صعب‌العبور است و اگر بخواهیم از طریق نیروی نظامی صرف در این منطقه امنیت برقرار کنیم قطعا موفقیت‌آمیز نخواهد بود .

این اظهارات جاهد در حالی ایراد می گردد که با آغاز نبرد جنبش جندالله در بلوچستان رژیم اعلام کرد که با تمام قدرت در بلوچستان امنیت برقرار خواهد کرد و مبارزات را سرکوب خواهند کرد و در این راستا صدها نفر اعدام و تیرباران شدند و برای اولین بار در تاریخ ایران پس از صفویهای وحشی دست و پای مبارزان بریده شد اما همه جنایتها و وحشی گریها و اعدامها که توسط آخوند بدنام نکونام و خلف خبیثش ابراهیم حمیدی نتوانست مبارزات را خاتمه دهد و مبارزات همچنان ادامه دارد و روز به روز به اقتدارش افزوده می شود و این شکست سبب شد که رژیم به فکری دیگر بیافتد و برای مهار مبارزات به روشهای دیگری متوسل شود که لازم است بخش مطالعات نظامی و استراتژیک جنبش موضوع را مورد بررسی قرار دهند و برای تقابل با روشهای جدید برنامه های خود را به اجرا دربیاورند.

جاهد در گفتگوی خبری به برخی جهات از روشها اشاره نمود و گفت : مسلح شدن حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت عشایر جنبه قانونی دارد و مسلح‌کردن آنها به اینگونه است که سپاه پاسداران حوزه، پایگاه و مراکز مقاومت خود را مسلح می‌کند.

جاهد در ادامه چگونگی روش از مردم را در راستای اهداف استعماری این چنین بیان کرد: در هر طایفه‌ای، مجموعه ای از بهترین پزشکان، مهندسان، هنرمندان و نخبگان استان وجود دارد و در این همایش‌ها قصد داریم از نخبگان طوایف بلوچستان تجلیل کنیم. (وی البته اشاره ای به استفاده در مدیریت استان از این نخبگان ننمود)

وی در خصوص برنامه‌های تدارک دیده شده برای این گونه همایش‌ها گفت: برنامه‌های مختلفی اعم از تفریحی، فرهنگی و ورزشی برای این همایش‌ها طراحی شده که توسط خود مردم منطقه اجرا می‌شود. ( با این طریق بتوانند مردم را تشویق به شرکت در همایشها و حمایت از استعمارگران کنند)

فرمانده سپاه سلمان بلوچستان با اشاره به اینکه سیاست سپاه ایجاد امنیت پایدار توسط خود مردم بلوچستان در منطقه است، افزود: ما امروز می توانیم با تجلیل از بزرگان، نخبگان و شهدای طوایف و عشایری که جزء بسیج 20 میلیونی هستند از ظرفیت ایشان در جهت امنیت منطقه استفاده کنیم.

وی با اشاره اینکه می توان مردم را با پول خرید و از آنها به عنوان پیش مرگ استفاده کرد تا امنیت متجاوزان را تامین کنند گفت :

امروز سپاه پاسداران با بهره گیری از توان مهندسی خود امکانات رفاهی اعم از خانه بهداشت روستایی، جاده، گلخانه می تواند مردم را جذب کند( تا برای رژیم جاسوسی کنند)

جاهد یکی دیگر از فعالیتهای سپاه را تجلیل از مزدوران و بسیجیان بیان کرد و گفت ما فیلم و کتاب در مورد بسیجیان و مخبران درست می کنیم و بدین طریق مردم را جذب می کنیم تا به مخبری و جاسوسی بپردازند تا فیلمشان ساخته شود و بین مردم مشهور شوند.

وی در این مورد افزود:بنابراین برای شناساندن فعالیت‌ها و فداکاری‌های صورت‌گرفته در این منطقه باید نمونه‌های این‌ را مستند کنیم که در این زمینه در حال جمع‌آوری مطالب و مستندات شهدا در جهت تولید فیلم، تدوین کتاب و ... هستیم.

وی افزود ما در زمینه ایجاد امنیت و بهره برداری از سرداران و مردم از جامعه شناسان بهره برداری می کنیم و افزود:تصمیم گرفته‌ایم از اساتید فن بهره ببریم، از جمله اساتید جامعه‌شناسی که می‌تواند ما را در جهت استفاده بهتر از ظرفیت‌های مردمی یاری دهد.

جاهد در زمینه بهره برداری از مردم منطقه برای تامین امنیت متجاوزان و اشغالگران و جاسوسی کردن گفت : احساس می‌کنم اگر به برخی مشکلات مردم رسیدگی کنیم همین مردم پیشقراول برقراری امنیت پایدار در منطقه خواهند بود.

متجاوزان طراحی های بسیار زیادی برای مقابله با جنبش کرده اند که نیاز است اندیشمندان و متفکران و دانشگاهیان و جامعه شناسان بلوچ در این زمینه با جنبش همکاری کنند و پیشنهادات و توصیه های خود را به ایمیل جنبش ارسال نمایند تا برای مقابله با طرحهای شیطانی متجاوزان بتوان از نظرات استفاده نمود:

ایمیل جنبش مقاومت جندالله: