۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

جلسه سری سپاه پاسداران با حوثی ها در خاک یمن


دبی – العربیه نت
تعدادی از سرویس های امنیتی منطقه تاکید کرده اند یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وبرخی فرماندهان حزب الله و فرماندهان گروه حوثی ماه گذشته " یک جلسه سری " در خاک یمن برگزار کرده بودند.

بر اساس گزارش امروز یکشنبه 13-12-2009 روزنامه الشرق الاوسط منابع امنیتی برخی کشورهای عربی واز جمله مصر تاکید کرده اند " در این جلسه طرح های عملیاتی برای افزایش تنش در مرز یمن با سعودی مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

"این منابع که به دلیل حساسیت موضوع نخواستند نامشان فاش شود ، تاکید کردند که دولت یمن پس از دست یابی به اطلاعاتی در مورد این جلسه با سفر منوچهرمتکی وزیرخارجه ایران مخالفت کردند.دولت یمن پیشتر چندین محموله اسلحه ایرانی که برای شورشیان حوثی ارسال شده بود در مرزهای دریایی خود توقیف کرده بودند.

در همین حال علی محمد الانسی رئیس شورای امنیت ملی یمن درحاشیه کنفرانس منامه تاکید کرد :" نشانه هایی از دخالت ایران در جنگ حوثی ها وجود دارد ولی نمی توانیم جزئیات را در اختیار رسانه ها قراردهیم.

"این مسئول امنیتی یمن همچنین گفت :" محموله اسلحه که در ماه اکتوبر در آبهای یمن توقیف شده بود بوسیله یک کشتی ایرانی برای حوثی ها اسلحه منتقل می کرد ، این محموله از اریتره به سمت یمن حرکت کرده بود."

هیچ نظری موجود نیست: