۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

شکست خشونت در بلوچستان و توسل به روشهای دیگر برای مهار مبارزات


به گزارش آژانس خبری تفتان فرمانده سپاه سلمان بلوچستان سردار سرتیپ "علیرضا عظیمی جاهد" در نشست خبری به شکست سرکوب و خشونت در بلوچستان اعتراف کرد و گفت :بلوچستان منطقه‌ای پهناور و دارای مناطق صعب‌العبور است و اگر بخواهیم از طریق نیروی نظامی صرف در این منطقه امنیت برقرار کنیم قطعا موفقیت‌آمیز نخواهد بود .

این اظهارات جاهد در حالی ایراد می گردد که با آغاز نبرد جنبش جندالله در بلوچستان رژیم اعلام کرد که با تمام قدرت در بلوچستان امنیت برقرار خواهد کرد و مبارزات را سرکوب خواهند کرد و در این راستا صدها نفر اعدام و تیرباران شدند و برای اولین بار در تاریخ ایران پس از صفویهای وحشی دست و پای مبارزان بریده شد اما همه جنایتها و وحشی گریها و اعدامها که توسط آخوند بدنام نکونام و خلف خبیثش ابراهیم حمیدی نتوانست مبارزات را خاتمه دهد و مبارزات همچنان ادامه دارد و روز به روز به اقتدارش افزوده می شود و این شکست سبب شد که رژیم به فکری دیگر بیافتد و برای مهار مبارزات به روشهای دیگری متوسل شود که لازم است بخش مطالعات نظامی و استراتژیک جنبش موضوع را مورد بررسی قرار دهند و برای تقابل با روشهای جدید برنامه های خود را به اجرا دربیاورند.

جاهد در گفتگوی خبری به برخی جهات از روشها اشاره نمود و گفت : مسلح شدن حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت عشایر جنبه قانونی دارد و مسلح‌کردن آنها به اینگونه است که سپاه پاسداران حوزه، پایگاه و مراکز مقاومت خود را مسلح می‌کند.

جاهد در ادامه چگونگی روش از مردم را در راستای اهداف استعماری این چنین بیان کرد: در هر طایفه‌ای، مجموعه ای از بهترین پزشکان، مهندسان، هنرمندان و نخبگان استان وجود دارد و در این همایش‌ها قصد داریم از نخبگان طوایف بلوچستان تجلیل کنیم. (وی البته اشاره ای به استفاده در مدیریت استان از این نخبگان ننمود)

وی در خصوص برنامه‌های تدارک دیده شده برای این گونه همایش‌ها گفت: برنامه‌های مختلفی اعم از تفریحی، فرهنگی و ورزشی برای این همایش‌ها طراحی شده که توسط خود مردم منطقه اجرا می‌شود. ( با این طریق بتوانند مردم را تشویق به شرکت در همایشها و حمایت از استعمارگران کنند)

فرمانده سپاه سلمان بلوچستان با اشاره به اینکه سیاست سپاه ایجاد امنیت پایدار توسط خود مردم بلوچستان در منطقه است، افزود: ما امروز می توانیم با تجلیل از بزرگان، نخبگان و شهدای طوایف و عشایری که جزء بسیج 20 میلیونی هستند از ظرفیت ایشان در جهت امنیت منطقه استفاده کنیم.

وی با اشاره اینکه می توان مردم را با پول خرید و از آنها به عنوان پیش مرگ استفاده کرد تا امنیت متجاوزان را تامین کنند گفت :

امروز سپاه پاسداران با بهره گیری از توان مهندسی خود امکانات رفاهی اعم از خانه بهداشت روستایی، جاده، گلخانه می تواند مردم را جذب کند( تا برای رژیم جاسوسی کنند)

جاهد یکی دیگر از فعالیتهای سپاه را تجلیل از مزدوران و بسیجیان بیان کرد و گفت ما فیلم و کتاب در مورد بسیجیان و مخبران درست می کنیم و بدین طریق مردم را جذب می کنیم تا به مخبری و جاسوسی بپردازند تا فیلمشان ساخته شود و بین مردم مشهور شوند.

وی در این مورد افزود:بنابراین برای شناساندن فعالیت‌ها و فداکاری‌های صورت‌گرفته در این منطقه باید نمونه‌های این‌ را مستند کنیم که در این زمینه در حال جمع‌آوری مطالب و مستندات شهدا در جهت تولید فیلم، تدوین کتاب و ... هستیم.

وی افزود ما در زمینه ایجاد امنیت و بهره برداری از سرداران و مردم از جامعه شناسان بهره برداری می کنیم و افزود:تصمیم گرفته‌ایم از اساتید فن بهره ببریم، از جمله اساتید جامعه‌شناسی که می‌تواند ما را در جهت استفاده بهتر از ظرفیت‌های مردمی یاری دهد.

جاهد در زمینه بهره برداری از مردم منطقه برای تامین امنیت متجاوزان و اشغالگران و جاسوسی کردن گفت : احساس می‌کنم اگر به برخی مشکلات مردم رسیدگی کنیم همین مردم پیشقراول برقراری امنیت پایدار در منطقه خواهند بود.

متجاوزان طراحی های بسیار زیادی برای مقابله با جنبش کرده اند که نیاز است اندیشمندان و متفکران و دانشگاهیان و جامعه شناسان بلوچ در این زمینه با جنبش همکاری کنند و پیشنهادات و توصیه های خود را به ایمیل جنبش ارسال نمایند تا برای مقابله با طرحهای شیطانی متجاوزان بتوان از نظرات استفاده نمود:

ایمیل جنبش مقاومت جندالله:



هیچ نظری موجود نیست: