۱۳۸۸ بهمن ۲۳, جمعه

جمهوریت و اسلامیت نظام ، به رسمیت شناختن حق حاکمیت مردم و آزادی آنان است


مولوی عبدالحمید ؛ امام جمعه اهل سنت زاهدان :
جمهوریت و اسلامیت نظام ، به رسمیت شناختن حق حاکمیت مردم و آزادی آنان است
مولوی عبدالحمید ؛ امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های روز جمعه مسجد مکی این شهر با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت : پدیده انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 رویداد کم نظیری در عصر حاضر است که جهان را تکان داد. در چنین ایامی ملت بزرگ ایران به قیادت رهبر فقید انقلاب اسلامی برای اهداف بزرگی این انقلاب را به ثمر رساندند.
وی افزود : استقلال به معنای رفع هر نوع وابستگی به دیگران که خواست هر ملت آزاده و آزادی است و همچنین آزادی که لازمه و ضرورت اساسی زندگی انسانهاست ، مهمترین اهداف انقلاب بودند. اگر انسان نتواند آزادنه سخن بگوید و بنویسد و آنچه در دل دارد بیان کند ، احساس اسارت و بردگی می کند . و در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران این اهداف برای همه اقشار جامعه مطرح و مهم بودند. آزادی برای قشر ، فرقه ، مذهب و تفکر خاصی مطرح نبود. بلکه شیعه و سنی و دیگر ادیان و تفکرات مختلف خواهان آزادی در چارچوب قانون و شریعت اسلامی بودند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین اجرای عدالت را از دیگر اهداف انقلاب برشمرد و گفت : موضوع عدالت به قدری مهم است که انبیا برای اجرای آن مبعوث شده اند و کتاب برای اجرای عدالت نازل شده و ترازوی عدل الهی برای آن برپا شده است. بنابراین عدالت جزو اهداف بعثت است که انسان را رعایت حق خدا و مردم فرامی خواند. و یکی از عوامل شکل گیری انقلاب ضرورت اجرای عدالت ، رفع تبعیض و نابرابری و ایجاد برابری و برادری یکسان در میان همه ملت ایران بود. ملت ایران با پیشینه تاریخ و تمدن کهن و بزرگ خود برای استقرار آزادی و عدالت و استقلال و حاکمیت بر سرنوشت خود انقلاب کردند.
مولوی عبدالحمید گفت : اگر چه امروز آزادی و اجرای عدالت که اهداف مهم رهبر فقید انقلاب و مردم بودند ، دغدغه ملت انقلابی و شهیدپرور ایران هستند ، انتظار می رود همان اهداف نه کم و نه بیش برای همه مذاهب و گروهها به معنای واقعی محقق شوند. ( تکبیر مردم )
وی افزود : اگر برادران اهل سنت بخواهند در هر شهری پیروان خود را تعلیم بدهند و نماز جمعه و اعیاد خود را برگزار کنند نباید احساس مشکل کنند و شیعه و سنی آزادی برابر داشته باشند.باید برای موافق و مخالف آزادی یکسان وجود داشته باشد. صدای مخالفان و معترضان شنیده شود و به همه پاسخ قانع کننده داده شود.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت : معنای جمهوریت و اسلامیت به رسمیت شناختن حق حاکمیت مردم و آزادی آنان است . در اسلام نیز چنین بوده است که موافق و مخالف سخن خویش را با آزادی بیان کرده اند. به مخالفان پاسخ داده شده است . در مواردی قانع شده اند و اگر اشکالی وجود داشته پذیرفته شده و اصلاح شده است. اجرای عدالت برای همه بوده است و مختص مسلمانان و گروه و طیف خاصی نبوده است. و حتی یهودیان و ادیان دیگر را در قلمرو اسلامی دربر می گرفته است. بخاطر داشته باشیم که حضرت عمر خلیفه دوم مسلمانان فرد مسلمانی را بخاطر قتل یک نفر یهودی گردن زد و مجازات قصاص را بر او اعمال کرد و گفت هیچکس حق کشتن و پایمال کردن حق یک یهودی را ندارد.
مولوی عبدالحمید افزود : در اسلام آزادی مسلمان و غیرمسلمان و موافق و مخالف تصریح شده است. مگر کسانی که اسلحه بردارند که آن مسئله دیگری است ولی کسی که دیدگاهش رابیان می کند باید دیدگاه و نظرش را بشنویم.
وی گفت : ملت ایران با این امید انقلاب را به پیروزی رسانید که اهداف آن محقق شوند و اکنون خواستار بررسی و تحقق همان اهداف هستند. ضمن اینکه خدمات و دستاوردهای انقلاب را نیز ارج می نهند اما می خواهند که اهداف انقلاب و قانون اساسی مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرند و همه مواد و بندهای قانون اساسی اجرا شوند و متروکه نشوند. زیرا هزینه های سنگینی را برای انقلاب متحمل شده ایم. جنگ تحمیلی و شهادت صدها هزار تن از فرزندان رشید مملکت از مذاهب مختلف برای تحقق آزادی ، عدالت و مساوات در کنار یکدیگر بوده است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه گفت : در راهپیمایی روز 22 بهمن که بنده نیز در آن حضور داشتم همه تفکرات موافق و مخالف و جناحها و گروههای مختلف شرکت کردند . زیرا این روز یک روز ملی است و به یک جناح یا گروه خاصی تعلق ندارد. و باید شعارها ، قطعنامه و سخنرانیهای این روز ملی ، فراجناحی ، فرامذهبی و فراگیر باشد. اگر شعارهای خاص و قطعنامه های خاصی که منافع یک جناح را دربرمی گیرد مطرح شوند برای دیگران ایجاد ناخرسندی و نارضایتی می کند.
مولوی عبدالحمید افزود : در مراسم روز 22 بهمن زاهدان سخنران که شاید اطلاعات زیادی نداشت متاسفانه سخنانی را بیان کرد که مورد اعتراض مردم اهل سنت قرار گرفت. اگر چه ما بخاطر احترام به مراسم ، جلسه را ترک نکردیم اما به این مسئله اعتراض کردیم. آنچه این سخنران مطرح کرد مربوط به اختلافات 1400 سال پیش و جنگ جمل و اختلاف بین حضرت علی با حضرت طلحه و حضرت زبیر و مشابهت آن رویدادها با وقایع عصر حاضر است. زمانیکه یک سخنران به این منطقه می آید چه شیعه باشد و چه سنی با توجه به ضرورت وحدت و اخوت اسلامی که هم مسئولان و هم مردم استان به آن واقف هستند باید از طرح مسایل اختلاف برانگیز بپرهیزد. ( تکبیر مردم )
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت : نباید مسایلی مطرح شوند که موجب رنجش شیعه و سنی گردند. تشبیه اختلافات عصر حاضر با اختلافات 1400 سال پیش و قیاس کردن افراد با کسانی که دست پرورده و شاگردان حضرت رسول اکرم بوده اند کار نادرستی است. حضرت علی و حضرت طلحه ، حضرت زبیر و تمام اصحاب و اهل بیت پیامبر شاگردان مستقیم سیدالمرسلین و امام الانبیا هستند و شاگردان مدارس قم و زاهدان نبوده اند و ما شایستگی و صلاحیت آنرا نداریم که به آنان تشبیه شویم. ( تکبیر مردم )
وی افزود : اگر همه علمای شیعه و سنی جمع شوند به گرد پاهای صحابه و اهل بیت پیامبر نمی رسند ( تکبیر مردم ) آنان انسانهای پاک و مقدسی بودند و اگر با هم درگیر بوده اند درگیریشان بر سر حق و باطل و مادیات و هواهای نفسانی و قدرت نبوده بلکه یک طرف بر حق و طرف دیگر دچار خطای اجتهادی بوده است. اما انگیزه هر دو گروه کسب رضایت خداوند بوده است. ما نباید طیف مخالف خود را با کسانی که قلوبشان پاکتر از همه حتی ائمه بزرگواری چون امام ابوحنیفه ، شافعی و امام مالک و امام حنبل بوده است مقایسه کنیم. بنابراین همه ما بویژه صدا و سیما و سخنرانان از طرح چنین مسایلی بپرهیزیم و صدا و سیما نیز از سخنرانانی استفاده نکند که نام صحابه را به سبکی می گیرند و به آنان اهانت می کنند. اگر کسی به یزید ناسزا بگوید اشکالی بر او وارد نیست زیرا یزید انسان ستمگر و خائنی بود که بهترین فرزند اسلام و نوه پیامبر را به شهادت رساند . اما ما نمی توانیم خود را با امام حسین مقایسه کنیم.

صحنه وحشتناک زدن يک جوان در خيابان

اتحاديه اروپا تحريم هاى تازه اى عليه ايران وضع خواهد كرد


دبى- رسانه ها، (العربيه. نت)
وزیر خارجه فنلاند اعلام نمود كه در صورتى كه شورای امنيت سازمان ملل متحد نتواند تحريم های جديدی عليه ايران وضع كند، اتحاديه اروپا در روزها و هفته هاى آينده تحريم هايى را علیه ايران اعمال خواهد کرد.

آلکساندر ستوب، وزیر خارجه فنلاند در اوتاوا پایتخت کانادا در يک کنفرانس خبری مشترک با وزير خارجه کانادا روز جمعه 12-2-2010 اظهار داشت: "اگر تلاش های بین المللی برای گفتگو با تهران به نتیجه نرسد اتحادیه اروپا آماده است تا تحریم های شدیدترى را علیه جمهوری اسلامی اعمال کند.

" ستوب افزود: "کانادا که ریاست گروه هشت کشور صنعتی جهان را برعهده دارد نقش هدایت کننده ای در این زمینه خواهد داشت، بخصوص اگر از چین كه داراى روابط نزديك با ايران است بخواهد که به قوانين بين المللى پاى بند باشد".

وزيرخارجه فنلاند همچنين گفت: "دولت فنلاند از گفتگوهای ديپلماتيکِ چند جانبه با جمهوری اسلامی در مورد برنامه اتمی ايران، حمايت می کند. اما در صورتی که مذاکرات هسته اى نتيجه ای نداشته باشد به سمت تحريم های بيشتر عليه جمهوری اسلامی ايران، پيش خواهد رفت.

"ستوب افزود: "تحریم های در نظر گرفته شده علیه جمهوری اسلامی عمدتاً در بخش هاى مالی و انرژی خواهد بود.

" کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نيز روز پنجشنبه ضمن انتقاد از دولت ايران در قبال مردم و جامعه بين المللى گفت: "این اتحادیه از تلاش های مردم ایران برای رسیدن به دموکراسی و حقوق بشر پشتیبانی می کند."گفتنی است موضعگیری آیت الله سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی درانتخابات رياست جمهورى، ايران را واردبازى سرنوشت كرد و آن را در برابر فشار اعتراضات مردمى از يك سو و انتقادات بين المللى از سوى ديگر قرار داد.

فیلمی که دروغگوئی رسانه های رژیم را در مورد جمعیت 22 بهمن افشا نمود

۱۳۸۸ بهمن ۲۲, پنجشنبه

از کدام عمل انسانی جمهوری اسلامی ایران برای مردم بلوچ میتوان دفاع کرد

نوشته « بورسیه انگلیس؛ دام ریگی و مدرسه مکی برای دانشجویان » جز اراجیفی سفیهانه که میخواهد ظلم و ستم خود را بر مردم بلوچ توجیه کند و بس ، محتویِ دیگری ندارد !
از کدام عمل انسانی جمهوری اسلامی ایران برای مردم بلوچ میتوان دفاع کرد ، از تبعیض صریح در قانون اساسی ، از اعزام پاسداران و بسیجیان ، بیسواد و مردم کش یزدی ، اصفهانی و ... برای کشتار مردم بلوچ ، از اعدامهای باور نکردنی رژیم در بلوچستان ، از آواره و راندن مردم بلوچ از سرزمین خودشان ، از کشتارهای روزانه مردم بیگناه در خیابانهای شهرها و بیابانهای بلوچستان ، از بمبارانهای وسیع طوایف گمشازهی ، شه بخش ، ناروئی ، ریگی ، از ویران کردن قریه گروناک بلوچستان ، از ویران کردن مکاتب و دانشگاه سنتی و فقهی مردم بلوچ در عظیم آباد زابل ، از ویران کردن خانه ها و زاغه های کپر نشینان مردم بلوچ بر سر ساکنان آن ، از کاشتن بذر نفرت و ترس در دل کودکان ، نوباوگان ، جوانان ، مادران ، خواهران و پدران بلوچ و ... از آواره و راندن هزاران بلوچ از سرزمین خویش ، از تبعیضهای غیر انسانی نسبت به مردم بلوچ حتی در ادارات استان و ... آری از کدام عمل رژیم میتوان تعریف و حمایت کرد ،
باید پذیرفت که رژیم جمهوری اسلامی ایران با اعمال غیر انسانی خویش در بلوچستان بمب ساعتی انتحاری را بدست خود افروخته است ، این بمب نه فقط در بلوچستان ، بلکه در کردستان قهرمان ، در آذربایجان شجاع پرور ، در خوزستان لگد مال شده ، در ترکمن صحرای مسلخ شده و در سراسر ایران آماده انفجار است ... فقط کورها و کرها مشغول داستان سرائی در مورد عبدالمالک ریگی و مسجد مکی هستند ، هر جوان ستم ستیز بلوچ و ایرانی یک عبدالمالک بالقوه است که برای آینده ای بهتر چه در کوههای سربفلک کشیده بلوچستان و کردستان ، چه در خیابانهای تهران ، تبریز ، اهواز و شهرهای بزرگ ایران ، چه رانده شده از وطن در دیار غربت آماده حرکت و آفریدن حماسه تحول در سرزمین مسلخ شده ایران است .
آینده از آن ظلم ستیزان و باورمندان به نیروی لایزال مردم است که با آفرینش تحول و حماسه تاریخ ساز خواهند بود ! آزات بلوچ
پهره

جوانان آگاه و مبارز بلوچستــــــــان


بخش غربی بلوچستان، سرزمين تاريخی ما که هم اکنون در اشغال شونيستهای خونخوارفارس است عمدا بچند بخش کوچکترتقسيم شده است تا معادن، منابع ملی و سرمايه های وطن مان بلوچستان را با خيالی آسوده غارت کنند.وظيفه همگان است که از هزاران هزار بلوچ در استانهای خراسان، کرمان و هرمـزگان که شرايط زندگی بدتراز قحطی زدگان افريقا را دارند، از خواهران و برادران مان که زير چکمه های فاشسيتهای فارس در قسمتهای الحاقی زندگی جهنمی را از سر می گذرانند به هر طريق ممکن پشتيبانی و حمايت کنيم. صدای حق طلبانه شان را که در طول دهها سال خفه شده اما هرگز خاموش شدنی نيست به بلوچها و تمام مـردم دنيا برسانيم.
با مبارزات آگاهانه، گسترده و هدفداردرسرتاسر بلوچستان و همکاری با انسان های با وجدانی که در خارج از بلوچستان هستند غل و زنجيرهای زنگ زده شونيستهای فارس را پاره کنيم
.
جوانان دلير بلوچ در قسمتهای الحاقی!دهها سال است که اشغالگران فارس سعی در نابودی هويت شما داشته اند با بکارگيری سياستهای ددمنشانه و سيستماتيک ، ازتحقير و تمسخررسمی تا تبعيض های آشکارسعی بر آن داشته اند که شما هويت تان يعنی بلوچ بودن تان را يک ضعف بدانيد، بتدريج زبان شيرين مادری مان، بلوچی اصيل را به فراموشی سپرده و در مقابل شونيستهای فارس اين مهمانان ناخوانده احساس حقارت کنيد. حال آنکه باعث افتخار همه ماست که بلوچ هستيم و بلوچستان سرزمين اجدادی ماست
. شما قهرمانانی هستيد که وجود و زندگی افتخارآميزتان گواهی زنده بر ناکامی اشغالگران فارس است. اگرچه هشتاد و اندی سال از اشغال بلوچستان گذشته اما دشمنان قسم خوره هنوز نتوانسته اند ملت مان را آسيميله کنند. پايداری و مقاومت طولانی نسلهای بلوچ در مقابل شونيسم دولتی و فاشيسم رسمی فارس بيانگر دليلی قوی بر اصالت زبان، فرهنگ، تمدن و ملت تاريخی بلوچ هست.
بيائيد همه با هم برای گرفتن حقوق غصب شده ملت ستمديده مان و برای رهايی وطن مان ( بلــوچستــــــان ) بپاخيزيم و با بکارگيری تمام تجارب مبارزات بلوچستان به پيش تازيم.
نقشه های شوم و ضدبشری فاشيسم فارس را مبنی بر نابودی ملت بلوچ و غصب بلوچستان به هر وسيله و طريق ممکن بر هم زنيم.

۱۳۸۸ بهمن ۲۱, چهارشنبه

22 بهمن سبز / درگیری های پراکنده در میدان صادقیه



شبکه جنبش راه سبز (جرس): هزاران هزار نفر از هواداران جنبش سبز در میدان دوم صادقیه تجمع کرده اد و منتظر حضور مهدی کروبی برای آغاز حرکت به سمت میدان آزادی هستد.
خبرنگار جرس جمعیت سبز حاضر در میدان را بسیار انبوه مخابره کرده است و می افزاید " تمام میدان و خیابانهای منتهی به میدان صادقیه را جمعیت سبز در برگرفته است و حضور نیروهای نظامی نیز بسیار چشمگیر است."
جمعیت سبز همچنین شعارهایی در حمایت از رهبران جنبش سبز سر می دهد و از آنجمله "مهدی بیا، مهدی بیا" که اشاره به حضور مهدی کروبی و انتظار آنها دارد.

در آستانه ۲۲ بهمن، شیرین عبادی نسبت به وقوع فاجعه در ایران هشدار داد


شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل، خطاب به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت، سرکوب معترضان در روز بیست و دوم بهمن در ایران، می تواند فاجعه ای را رقم بزند.خانم عبادی در نامه ی سرگشاده اش به شورای حقوق بشر سازمان ملل که از روز ۱۱ فوریه کار خود را آغاز می کند، افزوده که بحران اجتماعی سیاسی در ایران، می تواند امنیت و صلح را نه تنها در ایران بلکه در منطقه تحت الشعاع قرار دهد.شیرین عبادی از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته است، بازرسی را برای نظارت بر وضعیت موجود به ایران اعزام کند.شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که ۴۷ عضو دارد، از روز پنجشنبه نشستی را برگزار خواهد کرد، که طی آن در روز ۲۶ بهمن مروری سه ساعته بر وضعیت حقوق بشر در ایران خواهد داشت.

وبلاگ بدريان سياه بند فيلتر شد


وبلاگ بدريان سياه بند توسط رژيم اخوندي ايران فيلتر شد
آدرس جديد:


ایران مقدس نیست



ایران مقدس نیست
هنگامیکه با برخی از دوستان از آزاد سازی سرزمین از اشغال رافضیان صفوی سخن می گویم آشفته می شوند و چنان خشمگین می شوند که گویا ایران با خلقت زمین و آسمان با نقشه فعلی بوده است و انگار ایران از مقدسات دینی و حفظ آن وحی منزل از آسمان است ، در صورتیکه چنین نیست و نه ایران طول تاریخ با نقشه فعلی بوده است و نه از مقدسات می باشد و نه حفظ آن وحی منزل از آسمان می باشد بالعکس مللی که امروزه در جغرافیای ایران جای دارند همیشه مورد تاخت و تاز متجاوزان و بیگانگان بوده اند و گاهی با تجاوز مرکزیها ضمیمه ایران می شده اند و گاهی هم به استقلال خود دست می یافته اند و خود حکومتهای خود را داشته اند چنانچه حکومت بلوچستان 80 سال پیش با قشون کشی رضاخان از بین رفت و باری دیگر بلوچستان ضمیمه ایران شد ، بنابر این نقشه فعلی ابدی و ازلی و از بدو خلقت و آفریده پروردگار نمی باشد بلکه نتیجه تجاوز و تعدی و استکبار و ظلم و ستم عده ای جنایتکار بوده است و از نظر شرعی و اسلامی حفظ ایران از واجبات نیست بلکه بالعکس پیامبر اسلام دعا فرمود که بارالها ایران را تکه پاره کن و با این جای تعجب است که برخی از علمای ما چگونه برای حفظ چنین ایرانی دعاء می کنند و استقلال ملل را را کفر و الحاد می نامند.
آیا این افراد دلیلی شرعی برای این امر دارند و یا فقط فکر و نظر و اندیشه خود را بیان می کنند ؟
من از این دوستان فاضل چند سوال دارم که می خواهم با دقت به آن بیاندیشند و به وجدان خود پاسخ دهند:
آیا حفظ ایران مهم تر است یا حفظ انسان که همه روزه فرزندان آدم در بلوچستان به بهانه های واهی و فقط به اتهام سنی بودن و بلوچ بودن اعدام و ترور و تیرباران می شوند؟
آیا حفظ ایران مهم تر است یا حفظ ناموس که ناموس ملت توسط ایرانیهای جنایتکار دریده شد و جنایتکاران وحشی به ناموس ما تجاوز کردند ؟
آیا حفظ ایران از دین ما ارزشی بالاتر دارد که دین ما را به استهزاء گرفته و هر روز با سرمایه بدست آمده از دریای ما علیه دین و مذهب ما فیلم وسریال می سازند؟
آیا حفظ ایران از قران عظیم الشان که در چاههای فاضلاب انداخته شد ارزشی بالاتر دارد و باید هر طور شده و لو به قیمت انداختن قران کریم در چاه فاضلاب از ایران حفاظت کنیم؟
آیا ارزش ایران از مقام عظیم اصحاب پیامبر هم بالاتر است که حرمت شکنی اصحاب پیامبر را بپذیریم و همچنان به ایران بچسبیم و تکه پاره شده آن را کفر والحاد بنامیم؟
آیا باید تکه پاره شدن نوجوانان و مردان و کتاب آسمانی را بپذیریم فقط به خاطر ایرانی که پیامبر اسلام دعای تکه پاره شدنش را کرد؟
والله من نمی دانم کجای این ایران مقدس است و چرا باید این همه به این ایران بچسبیم و چرا باید این همه بها بپردازیم؟!!!!
چرا باید صفویان کافر و رافضیان مرتد بر ما ملت مسلمان بلوچ حکم برانند و ما بردگان بدون چون و چرای آنان باشیم؟
چرا باید سرنوشت ما ملت مسلمان که خدواند گفته است باید خود در دست داشته باشیم بدست متجاوزان ظالم و ستمگری باشد که همه چیز ما را هدف و نشان گرفته اند و برای ما هیچ چیز نگذاشته اند؟
چرا باید از منبر مسجد برای حفظ ایرانی دعا کنیم که جز نکبت و ذلت و خواری ما چیزی از آن ندیده ایم چه زمانی که شاه حاکمش بود و چه الان که جنایتکاران حرفه ای خمینی حاکمش هستند؟
چرا نباید ما خودمان کشور خود را نداشته باشیم که خود بر آن حاکم باشیم؟
دلاور بلوچ
http://delaavar33.blogspot.com/

استفاده ابزاری نظام ولایت سفیه از سرداران و مرزنشینان


به گزارش آژانس خبری تفتان حسين ذوالفقاري فرمانده مرزباني ایران اعتراف کرد که نظام از مرزنشینان و سرداران به صورت ابزار و برای حفظ ایران استفاده می کند.

او در زمينه استفاده از مرزنشينان در زمينه ايجاد امنيت برای متجاوزان و پاسداران گفت :در اين بخش صرفا به دنبال مسلح کردن مرزنشينان و استفاده از آنها در عمليات مقابله با اشرار نيستيم بلکه از مرزنشينان انتظار داريم تعلق خاطر به کشور، پايبندي به قوانين و مقررات داشته باشند زيرا اين اقدام ها بزرگترين کمک در امنيت پايدار مرزها است.

فرمانده مرزباني ايران گفت: يکي از برنامه هاي مرزباني براي کنترل مرزها استفاده از مرزنشينان به عنوان "مرزيار" است.

او گفت می توانیم با ساختن یک خانه افراد را اجیر و مزدور بگیریم و از آنها استفاده کنیم و برای خود امنیت بسازیم.

متجاوزان و اشغالگران همیشه از افراد سست عنصر محلی برای تثبیت خود استفاده کرده اند و هنگامیکه نیازشان تکمیل شده است با دستان خود مزدوران و مخبران خود را از بین برده اند و امروز ایران هم برای تثبیت اشغال و تجاوز از مزدوران و عناصر و برخی تامینی ها استفاده می کند تا پایه های خود را تثبیت کند و با حصول اقتدار و ثبات خود آنها را از بین خواهد برد.


استفاده ابزاری نظام

پاکستان اعضای جندالله را به ایران تحویل نمی دهد


یکی از مشاوران رئیس پارلمان پاکستان اخيرا گزارش مطبوعات ایران در زمینه موافقت پاکستان با تحویل اعضای جندالله به ایران را تکذیب کرده و بر مقابله با فعالیتهای این گروه در خاک خود نیز تاکید داشت .
سنی نیوز : به گزارش شبکه خبری العربیه ، مشاور خانم فهمیده میرزا تسلیم تاکید کرد مطبوعات ایران اظهارات رئیس پارلمان هنگام دیدار از تهران را به شکل نادرست منعکس کرده اند.
وی در عین حال تاکید کرد پاکستان برای کنترل این گروه در خاک خود تلاش خواهد کرد و اجازه نخواهد داد علیه ایران اقدام کند.
او گفت رئیس پارلمان فقط به موضوع مخالفت پاکستان با فعالیت جندالله علیه ایران در خاک پاکستان پرداخته وهیچ اشاره ای به تحویل اعضای این گروه به ایران نکرده بود.
پیش از این محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران از آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود خواسته بود برای کنترل فعالیت جندالله همکاری کند.
عبدالمالک ریگی رهبری جندالله را برعهده دارد و بارها تاکید کرده است که این جنبش که آنرا " جنبش مقاومت ملی ایران می نامد به هدف دفاع از حقوق تمامی ملت ایران بخصوص ملت مظلوم و ستمدیده بلوچ و برای احقاق حق آنها دست به عملیات دفاعی و انتقامجویانه می زند و عاملان فتنه و جنایت در بلوچستان و دیگر استانها ، که دستشان آغشته به خون انسانهای بیگناه می باشد را به سزای اعمالشان می رساند.
رهبر این جماعت بارها با حضور در کانالهای تلویزیونی فارسی زبان اپوزسیون و خارج از کشور بارها با صراحت و شفافیت تمام اهداف ایم گروه را عنوان کرده و عملیات و برنامه های خود را نیز شرح داده است.
جندالله در طی سالهای اخیر بارها با جانفشانی افراد خود ضربات سنگینی را بر پیکر رژیم آخوندی وارد کرده است و این عملیات که تمامی آنها در خاک ایران صورت گرفته است نشان از توان نظامی و قدرت بالای برنامه ریزی این گروه دارد.
در 18 اکتوبر گذشته جندالله یک عملیات فدایی درسیستان وبلوچستان انجام داد که در آن 45 تن از جمله 15 نفر از فرماندهان عالی رتبه سپاه کشته شدند .
دولت ایران که از کنترل فعالیتهای نظامی موفقیت آمیز جندالله ناکام مانده و به ستوه آمده است اخیرا این گروه را به همکاری با اطلاعات پاکستان و امریکا و اسرائیل و ... متهم کرده تا از محبوبیت مردمی این گروه بکاهد.

۱۳۸۸ بهمن ۲۰, سه‌شنبه

اطلاعیه جدید جنبش مقاومت جندالله




بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَن يَجْعَلَ اللّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا
و خداوند هرگز بر [زيان] مؤمنان براى كافران راه [تسلطى] قرار نداده است.
اخیرا اداره کل اطلاعات رژیم در بلوچستان اطلاعیه ای به مناسبت روزهای جاری که یاد آور روزهای انقلاب 57 است صادر کرده است و به زعم خود فراریهای بلوچستان را دعوت به تامین داده است ، با اینکه مخاطب این اطلاعیه مشخص نشده است و افراد زیادی و مرتبط با مسائل مختلفی فراری هستند اما باز هم جا دارد به وزارت اطلاعات یاد آور شویم که دست از چنین مسخره بازیهای سیاسی بردارد و موضوعات را سنجیده تر مورد بررسی و واکاوی قرار دهند و چنین به مطالبات مردم بلوچ دهن کجی نکنند زیرا امروز تعیین کننده تامین منطقه مبارزان ملت بلوچ هستند و نه وزارت کشور و یا وزارت اطلاعات و وزارت اطلاعات چنین قدرتی ندارد که به کسی تامین بدهد و هیچ بلوچ شریفی نیازی به تامین بیگانگان و کافران ندارد و خداوند هم هیچ تسلطی علیه مومنان برای کافران قرار نداده است.
امروز متجاوزان و بیگانگان و زابلیهای مزدور هستند که بنا بر رافت و رحمت ملت بلوچ زنده هستند ورنه همه باید به سزای اعمال جنایتکارانه خود علیه ملت بلوچ می رسیدند و این شما ها هستید که باید رحم و بخشش را از مردم بلوچ گدائی کنید نه اینکه متجاهلانه دم از رحمت و رافت خود بزنید زیرا شما را هیچ حقی در این سرزمین نیست که چنین تصمیم بگیرید و چنین دم از عفو و بخشش زنید.
مجرم و جنایتکار شما ها هستید که سرزمین ملت بلوچ را تصرف کرده اید و ثروتهایش را به یغما برده اید و دینشان را به استهزاء گرفته اید و کسانی را که در برابر جنایات شما قیام کرده اند را فریب خورده می نامید، فریب خورده فرزندان مومن و مجاهد بلوچستان که برای دفاع از دین و سرزمین و ناموس خود قیام کرده اند نیستند بلکه فریب خورده شمائید که خود را پیرو علی می دانید و دم از عدالت علی می زنید و در ظلم و ستم و تجاوز روی یزید را سفید کرده اید و بهتر است توبه کنید و دست از جنایت بردارید و بلوچستان را به صاحبان اصلی آن که همان ملت بلوچ هستند بازگردانید و با صدور چنین اطلاعیه های سخیف و بی معنی وقت خود را ضایع نکنید زیرا صدور چنین اطلاعیه هائی جز ضرر هیچ سودی برای شما نخواهد داشت و مشکل بلوچستان با چنین اطلاعیه هائی حل نخواهد شد و ملت بلوچ امروز دیگر با برق و آب و ساختن چند کارخانه فریب نمی خورد بلکه امروز جوانان بلوچستان به شعور سیاسی بالائی دست یافته اند و می خواهند خود سرنوشت خود را در دست گیرند و نیازی به نسخه پیچی های شما ندارند و شما خوب می دانید که بلوچستان را به یک اقلیت زابلی سپرده اید که بی پروا گونه دست به جنایت و تجاوز در بلوچستان زده اند و تا زمانیکه بلوچستان در اختیار زابلیها باشد مسئله حل نخواهد شد و بر حجم مبارزات و مقاومت ها افزوده خواهد شد و زابلیها هرگز نمی توانند و نخواهند توانست با زور امنیت ایجاد کنند و بهتر است مرکز به جای اعتماد به زابلیها که منشاء مشکلات و مسائل هستند بلوچستان را به ملت بلوچ که مالکان اصلی سرزمین هستند بازگردانند تا امنیت و آرامش در منطقه حکمفرما گردد.
جنایتهای زابلیها سبب شده که امروز هر بلوچی تشنه خون زابلیها باشد و منتظر فرصتی برای انتقام از آنان و هر روز بر حجم نفرت و عداوت و دشمنی با زابلیها افزوده می شود و اینکه رژیم تمامی مدیریت بلوچستان را به زابلیها سپرده است و ملت بلوچ را از همه چیز محروم کرده است نه تنها برای زابلیها سودی نداشته است که موجب ایجاد آتشفشانی شده است که هر لحظه می تواند منفجر شود و و نسل زابلیها را از بین ببرد و جنگی نژادی و قومی و مذهبی در بلوچستان درگیرد که نتیجه ای جز نابودی کامل زابلیها ندارد لذا بهتر است وزارت اطلاعات به جای صدور اطلاعیه های توخالی به ریشه یابی مسائل پرداخته و با کاهش دادن اقتدار زابلیها زمینه توازن و بالتبع امنیت را در منطقه ایجاد نماید.
بزرگترین معضل و مشکل بلوچستان اقتدار مطلقه زابلیها است که با جمعیت 5 در صدی بر کل بلوچستان حاکم شده اند و از حمایت بدون چون و چرای تهران برخوردار هستند اما دیگر دور زابلیها تمام شده است و فرزندان بلوچستان بیدار شده اند و می خواهند خود سرنوشت خود را در دست گیرند و به سلطه زابلیها خاتمه دهند و مشکل بلوچستان با ساختن سد و کارخانه و دادن برق و آب حل نمی شود و ملت بلوچ الان فقط می خواهد خود بر سرنوشت خود حاکم شود و خود سرنوشت خود را تعیین کند نه اینکه یک زابلی بیاید و با قلدری بر بلوچ حکم براند.
از سوئی دیگر امروز وزارت اطلاعات در حدی نیست که بیاید اطلاعیه اعطای تامین صادر کند و دعوت به تامین کند بلکه بالعکس امروز این مبارزان هستند که قدرت مطلقه منطقه هستند و هر روز بر اقتدار و هیمنت و عظمت مبارزان افزوده می شود و رژیم رو به زوال است و هر روز بر ضعف و ناتوانی رژیم افزوده می شود و وزارت اطلاعات به این امر واقف و آگاه است و می داند که رژیم در بلوچستان از چه وضع متزلزلی برخوردار است و به این رژیم ضعیف وناتوان صدور چنین اطلاعیه هائی نمی آید و سبب چنین وضعیتی هم زابلیها هستند که با ظلم و جنایت و تجاوز و تعدی موجبات زوال رژیم را در بلوچستان پدید آورده اند ، همانگونه که از علی رضی الله نقل شده است حکومت با کفر می ماند اما با ظلم و ستم باقی نمی ماند.
جوانان برومند و غیور بلوچستان زمانیکه چنین قدرتی نداشتند به تامین به عنوان یک فحش و دشنام نگاه می کردند و آن را پذیرفتن ذلت و خواری و ناموس فروشی می دانستند و امروز که الحمدلله در اوج قدرت هستند و به عنوان قدرت مطلقه بلوچستان شناخته می شوند چگونه تن به این ذلت و خواری می دهند و اگر وزارت اطلاعات چنین فکر می کند باید برای بیچارگی و کج فهمی دست اندرکارانش گریست و واقعا جائی برای تعجب نمی ماند که چرا تاکنون وزارت اطلاعات در برابر جنبش شکست خورده است زیرا خیلی عقب مانده تر از آنند که گمان می رفت و پس از گذشت هفت سال نبرد تاکنون نتوانسته اند احساسات مبارزان را تشخیص دهند و توصیه جنبش مقاومت به وزارت اطلاعات این است که به مطالبات اساسی مردم توجه نموده و مطالبات مشروع مبارزان و مردم را برآورده نمایند در غیر این صورت منتظر حملات جنبش باشند و بدانند که جنبش مقاومت به آسانی عملیاتهایش را به اجرا در خواهد آورد.


جنبش مقاومت مردمی جندالله

۱۳۸۸ بهمن ۱۹, دوشنبه

پاکستان خبر تحویل اعضای " جندالله " به ایران را تکذیب کرد


دبی – العربیه نت
یکی از مشاوران رئیس پارلمان پاکستان امروزدوشنبه 8- 2- 2010 گزارش مطبوعات ایران درزمینه موافقت پاکستان با تحویل اعضای گروه " جندالله " به ایران را تکذیب کرد.

مشاور خانم فهمیده میرزا تسلیم تاکید کرد مطبوعات ایران اظهارات رئیس پارلمان هنگام دیدار از تهران را به شکل نادرست منعکس کرده اند.وی در عین حال تاکید کرد پاکستان برای کنترل این گروه در خاک خود تلاش خواهد کرد واجازه نخواهد داد علیه ایران اقدام کند.

او گفت رئیس پارلمان فقط به موضوع مخالفت پاکستان با فعالیت جندالله علیه ایران در خاک پاکستان پرداخته وهیچ اشاره ای به تحویل اعضای این گروه به ایران نکرده بود.

پیش از این محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران از آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود خواسته بود برای کنترل فعالیت جندالله که عبدالمالک ریگی رهبری آنرا برعهده دارد همکاری کند.

این گروه در 18 اکتوبر گذشته مسئولیت یک عملیات انتحاری درسیستان وبلوچستان که در آن 45 تن از جمله 15 نفر از فرماندهان عالی رتبه سپاه کشته شدند برعهده گرفته بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که امنیت سیستان وبلوچستان را برعهده دارد عناصری از سازمان امنیت پاکستان را به همکاری با عبدالمالک ریگی متهم کرده بود.ایران همچنین آمریکا ، بریتانیا واسرائیل را به پشتیبانی از گروه جندالله متهم می کند.

وقتی فاشیست دیوانه شهریاری ،زابلی جنایتکار پرفسور می شود


به گزارش آژانس خبری تفتان در یک همایش حکومتی که جشنواره بن سینا نام دارد جایزه کشوری ابن سینا به فاشیست جنایتکار و قاتل خونخوار شهریاری داده شد و از این جنایتکار حرفه ای به عنوان پرفسور تجلیل شد البته جالب است که در ایران این جنایتکاران و خونخواران هستند که مورد تجلیل می شوند همانگونه که این روزها از قاتل بزرگ قرن و جانی ترین و فاشیست ترین فرد قرن خمینی پلید تجلیل می شود.

۱۳۸۸ بهمن ۱۸, یکشنبه

راهکارهای مبارزه با کنترل ایمیل که رژيم ادعا میکند


سرکرده نیروی انتظامی رژیم روز جمعه گفته است که از این پس ایمیل های کاربران اینترنت در ایران کنترل می شود و با افرادی که از طریق ایمیل دیگران را تشویق به حضور در تجمعات می کنند، برخورد خواهد شد.
اول باید متذکر شد که دسترسی به ایمیل یک شخص و خواندن اطلاعات آن کاری بسیار دشوار، وقت گیر و پرهزینه است که امروزه تنها برای ردگیری افراد خاص و گردانندگان باندهای بزرگ تبهکار و اعضای گروههای تروریستی توسط سرویس های امنیتی برخی کشورها بکار گرفته میشود و در هیچ کجای جهان هیچ دولتی نمیتواند ایمیل تمامی شهروندان را کنترل کرده و آنها را زیر نظر بگیرد.
باید توجه داشت که کاربران اینترنت در ایران از سوی منابع دولتی دستکم 21 میلیون نفر اعلام شده اند و کافیست تجسم کنیم که فقط نیمی از آنها روزانه تنها یک ایمیل میفرستند. اگر فرض کنیم که حکومت به همه ایمیلها دسترسی دارد –که فرضی محال است- آیا میدانید که رژيم برای کنترل این ده میلیون ایمیل اگر برای دسترسی و خواندن هر ایمیل تنها چهار دقیقه وقت بخواهد –که باز هم فرضی محال است- به دستکم 83 هزار نیروی متخصص که روزانه هشت ساعت کار کنند نیاز خواهد داشت؟
گذشته از این تاکنون ثابت شده که رژیم با روشهای بسیار پیش پا افتاده و ابتدایی مانند دستگیری و شکنجه به اطلاعات اینترنتی برخی افراد دست پیدا کرده و سپس بدروغ ادعا می کند که از تکنولوژی های پیشرفته استفاده کرده که این تنها برای ایجاد هراس در بین کاربران اینترنتی است.
بنابراین سخنان دست اندرکاران رژيم در زمینه کنترل ایمیل تمامی شهروندان تنها بلوفی بیش نیست که برای ترساندن مردم است و از نظر عملی غیر ممکن میباشد.
از دیگر سو برای مقابله با اقدامات رژیم در این زمینه، توجه به نکته های فنی زیر لازم و ضروی است که با دانستن آنها امنیت خود و دوستانتان را میتوانید افزایش دهید:
جابجایی اطلاعات روی اینترنت
پیش از هر چیز باید دانست که اطلاعات روی اینترنت به دو شکل رمزگذاری و ساده رد و بدل میشوند.
معمولا آدرس وب سایتها با پروتوکول http آغاز میشوند که به معنای "پروتوکول جابجایی متن" است. اطلاعاتی که شما با این سایتها رد و بدل میکنید بصورت ساده منتقل میشود و در تمامی مسیر بین کامپیوتر شما تا کامپیوتر مقصد (یعنی همان سایت) با کمک برخی ابزارهای نرم افزاری توسط آی اس پی ها یا منابع دولتی قابل ردیابی، دیدن و خواندن هستند. امروزه از این پروتوکول برای ردوبدل اطلاعات کم ارزش و محتوای سایتهای اینترنتی استفاده میشود.
از دیگر سو شاید با سایتهایی برخورد کرده باشید که آدرس آنها با https آغاز شده اند. این پروتوکول به معنای "پروتوکول جابجایی متن به روش امن" است به این معنا که تمامی اطلاعاتی که شما از کامپیوتر مبدا دریافت میکنید بر اساس الگوهای پیچیده رمزنگاری شده و به کامپیوتر شما میرسد و در کامپیوتر شما این اطلاعات رمزگشایی میگردند و اطلاعات به شما نمایش داده میشود.
کامپیوتر شما نیز بر اساس همان الگو اطلاعات را رمزنگاری کرده و به کامپیوتر مقصد میفرستد و اطلاعات در کامپیوتر مقصد رمزگشایی شده و استفاده میشوند.
این اطلاعات در تمامی مسیر بین کامپیوتر شما و کامپیوتر مقصد رمزنگاری شده و امن است و محتوای آن به هیچ وجه در بین راه توسط هیچ کس قابل خواندن نمیباشد.
با توجه به تعریفهای بالا حالا بسادگی میتوانید اینگونه سایتها را تشخیص داده و امنیت اطلاعات خود را کنترل کنید. یعنی اگر آدرس اینترنتی سایتی با https آغاز شده باشد رد و بدل اطلاعات امن است و کسی در بین راه به آن دسترسی نخواهد داشت.
چه سایتی برای رد و بدل کردن ایمیل امن است
هم اکنون تنها سایت ایمیل رایگان که اطلاعات شما را روی پروتوکول امن https رد و بدل میکند سایت جی میل میباشد که به گوگل مربوط است.
چند روزی است که جی میل بصورت پیش فرض محتوای ایمیلها را روی پروتوکول امن منتقل میکند، در گذشته شما بایستی بصورت دستی در جی میل این درخواست را انجام میدادید. برای اینکه این کار را بصورت دستی انجام دهید باید وارد بخش تنظیمات در جی میل شده و گزینه ای که نوشته Browser connection: Always use https را فعال کنید.
یاهو و هات میل و سایر ایمیلهای رایگان چنین خدماتی را پشتیبانی نمیکنند، بنابراین برای اینکه خیال شما آسوده باشد به شما پیشنهاد میکنیم از همین امروز یک آدرس جی میل جداگانه برای خودتان باز کنید و برای رد و بدل کردن ایمیلهایی که میخواهید رژیم از محتوای آن سردرنیاورد از آن استفاده کنید و از ایمیل شخصی یا محل کار خود برای این منظور استفاده نکنید.
ترفندهایی برای افزایش امنیت
از نام یا نام خانوادگی یا سایر مشخصاتی که بتوان از روی آن به شما دسترسی پیدا کرد برای درست کردن آدرس ایمیل خود استفاده نکنید برای نمونه همگان با دیدن آدرس ایمیل ali_rezazadeh_1985@gmail.com صاحب و احتمالا سال تولد او را میتوانند حدس بزنند، آدرس ایمیلی که برای پخش خبرها یا دریافت خبر استفاده میکنید نباید اثری از شخصیت واقعی شما داشته باشد، همچنین بهتر است مانند آدرس seyed_ali_cholagh@gmail.com شک برانگیز هم نباشد.
هرچند اطلاعاتی که شما رد و بدل میکنید کاملا امن است ولی شاید یکی از گیرندگان پیام شما بصورتی غیرمسئولانه و بدون پاک کردن نام شما پیام تان را به صدها یا هزاران نفر بفرستند و آنموقع ممکن است شما لو بروید.
نکته دوم اینکه برای فرستادن یک پیام ایمیل به گروهی از کاربران آدرس آنها را در بخش To نگذارید زیرا تمامی کسانی که ایمیل شما را دریافت میکنند میتوانند آدرس تمامی کسانی که به آنها ایمیل داده اید را ببینند برای این کار بهتر است تمامی آدرسها را در بخش BCC بگذارید، این کار باعث میشود تا آدرس دوستان شما پنهان شده و هیچیک از دریافت کنندگان آدرس دیگران را نبینند.
همانگونه که بالاتر آمد، اگر پیام مهمی از دوستان به شما میرسد و میخواهید آنرا به دیگران بفرستید، حتما آدرسهای قبلی و همچنین آدرس ایمیل کسی که به شما پیام فرستاده است را پاک کنید تا مشخص نشود چه کسانی این ایمیل را دست به دست کرده اند.
در متن ایمیل خود از قرار دادن شماره تلفن، آدرس، اسم و مشخصات خود یا دوستان نزدیک خود یا هرگونه اطلاعاتی که به هویت شماها مربوط است پرهیز کنید تا درصورتی که ایمیل شما به سایرین فرستاده شد ردی از کسی در آن نماند.
توصیه میشود علاوه بر آدرسهای ایمیل خود یک آدرس ایمیل بیهوده هم داشته باشید که بیشتر به شخصیت واقعی شما نزدیک باشد. چنانچه در راهپیمایی یا جایی دستگیر شدید و ماموران رژیم آدرس ایمیل شما و رمز عبور آنرا خواستند شما میتوانید آن ایمیل بیهوده را به آنها بدهید.

ipn

رسوایی در کلیسای کاتولیک آلمان


کلیسای کاتولیک آلمان با رسوایی تازه‌ای روبروست که از آخر هفته گذشته رسانه‌های جمعی و افکار عمومی را مشغول کرده است.
افشای سوءاستفاده جنسی از دانش‌آموزان مدارس وابسته به کلیسای کاتولیک، که از یک مدرسه فرقه یسوعی در برلین شروع شد، پیوسته دامنه‌ وسیع‌تری پیدا می‌کند.
اورسولا راو، وکیلی که از سوی کلیسا (فرقه یسوعی) برای رسیدگی به رسوایی در دبیرستان "کالج کانیسیوس" مأمور شده است، به روزنامه "مورگن پست" چاپ برلین گفته است: "اول گمان می‌رفت که تنها ۲۲ دانش‌آموز قربانی هستند، اما حالا بیش از ۳۰ نفر از سوءاستفاده جنسی در زمان تحصیل در این دبیرستان شکایت کرده‌اند."
به گفته خانم راو هر روز عدۀ بیشتری با نامه و ای‌میل از موارد سوءاستفاده جنسی در مدارس وابسته به کلیسای کاتولیک گزارش می‌دهند.
یک مشکل سراسری
رسوایی سوءاستفاده جنسی از دبیرستان یسوعی "کالج کانیسیوس" در برلین شروع شد، اما اینک به پدیده‌ای عمومی بدل شده است.
نشریه "اشپیگل" گزارش می‌دهد که در یک نظرخواهی در سراسر آلمان، به این نتیجه رسیده که پدیده سوءاستفاده جنسی از شاگردان در "تمام مدارس وابسته به کلیسای کاتولیک" رواج دارد.
به گفته اشپیگل از سال ۱۹۹۶ تا کنون ۹۴ کشیش حرفه‌ای یا داوطلب، مظنون به سوءاستفاده جنسی از کودکان بودند، اما فقط ۳۰ نفر از آنان مخاکمه شده اند.
بسیاری از شکایت‌ها سالها بعد به دادگستری ارائه شده و مشمول مرور زمان بوده است.
هانس لانگدورفر، دبیر "کنفرانس اسقف‌های آلمان" به اشپیگل گفته است: "این افشاگری‌ها چهره‌ سیاه کلیسا را نشان می‌دهد و ما را سخت متأثر می‌کند. ما تصمیم داریم با کل ماجرا به صورت باز و شفاف برخورد کنیم."
رسانه‌ها، شخصیت‌های سیاسی و به ویژه محافل انتقادی در کلیسای کاتولیک خواهان برخورد جدی مقامات کلیسا با شیوه‌ کار مدارس دینی شده‌اند.
در اجلاس آینده‌ "کنفرانس اسقف‌های آلمان" که در ۲۲ فوریه شروع می‌شود، موضوع سوءاستفاده از دانش‌آموزان مدارس کاتولیک یکی از محورهای اصلی بحث است.

بی بی سی

آیت الله دستغیب: یک نفر که نمی تواند ۷۰ میلیون را اداره کند


آیت الله علی محمد دستغیب، از اعضای مجلس خبرگان رهبری در دیدار با جمعی از فرهنگیان ضمن تاکید بر مطالبات اصلی مردم که منجر به شکل گیری انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ شد، گفته است که امروز نادیده گرفتن این خواست ها به انحراف از اصول انقلاب منجر شده است.
این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تاکید کرد آنچه که خواست اصلی همه مردم در انقلاب سال ۱۳۵۷ بود در یک جمله خلاصه می شود: "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی". او سپس ضمن تشریح هر یک از این مطالبات گفت که در سال ۵۷ هدف مردم این بود که رای آنها بر کشور حاکم باشد و حفظ قانون اساسی با خود آنها باشد.
آیت الله دستغیب که به اصلاح طلبان نزدیک است و در انتخابات ریاست جمهوری اخیر از نامزدی میرحسین موسوی حمایت کرده بود، در این دیدار ضمن تشریح دلایل شکل گیری انقلاب اسلامی شرایط امروز ایران را مغایر با "خواست مردم در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷" دانست.
آیت الله دستغیب در خصوص دور شدن از آرمانهای ریشه ای انقلاب گفت: "اگر همه بازگشت می کردند به وضع اولیه بیست و دوم بهمن سال پنجاه و هفت چقدر خوب بود، چه گلستانی ما داشتیم. همه دنیا انگشت به دهان می ماندند".
"یک نفر که نمی تواند ۷۰ میلیون را اداره کند"
آیت الله دستغیب در ادامه در مورد ولایت فقیه و جایگاه آن نسبت به قانون اساسی حاکم در کشور افزود: "نمی شود که فقط یک شخص عهده دار مملکت گردد. قانون باید باشد که ولی فقیه هم در این قانون اساسی گنجانده شده است. البته کسی نباید منکر ولی فقیه شود و هیچ مسلمانی نباید انکار کند. بالاخره یک مجتهد و فقیه عادلی باید میدان دار باشد ولی این طور نیست که قانون به کنار گذاشته شود، قانون باید باشد والا یک نفر که نمی تواند هفتاد میلیون را اداره کند".
نمی شود که فقط یک شخص عهده دار مملکت گردد. قانون باید باشد که ولی فقیه هم در این قانون اساسی گنجانده شده است. بالاخره یک مجتهد و فقیه عادلی باید میدان دار باشد ولی این طور نیست که قانون به کنار گذاشته شود، قانون باید باشد والا یک نفر که نمی تواند هفتاد میلیون را اداره کند
آیت الله دستغیب
در ادامه این سخنان، آیت الله دستغیب گفت که خواست آیت الله خمینی هم استقلال قوه قضاییه و مجلس، و همچنین اجرای دقیق قانون اساسی بوده است.
او در ادامه نتیجه گیری کرده است که در ۲۲ بهمن هر سال مردم در واقع همان خواست ها و مطالبات ریشه ای خود در سال ۵۷ را تکرار می کنند و خواستار عملی شدن آنها هستند. به گفته این عضو مجلس خبرگان "نادیده گرفتن این خواست موجب انحراف از بهمن پنجاه و هفت است".
به گفتته ناظران سیاسی در مجموع از سخنان آیت الله دستغیب اینطور بر می آید که شرایط امروز کشور به گونه ای است که این مطالبات عملی نشده است.
دخالت نظامیان؛ مبدا انحراف از انقلاب
آیت الله دستغیب در مورد مبدا و علت این انحراف از اصول اولیه انقلاب گفت: "نیروی انتظامی نباید در سیاست دخالت داشته باشد و به نظر می رسد امروز تمام امور مملکت از طریق سپاه و نیروی انتظامی صورت می گیرد و مردم هیچ نظر و اراده ای ندارند و این مبداء انحراف از بیست و دوم بهمن پنجاه و هفت است".
آیت الله علی محمد دستغیب همچنین از نیروی انتظامی خواست که "پشت سر علما باشند، نه اینکه آنها را از میدان خارج کنند و هیچ کس هیچ آبرویی نداشته باشد".
این سخنان آیت الله دستغیب در شرایطی مطرح می شود که تا چند روز دیگر و با فرا رسیدن مراسم ۲۲ بهمن امسال گروههای مختلف مخالف دولت و معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ایران اعلام کرده اند که با حضور در راهپیمایی به بیان مطالبات خود خواهند پرداخت.
آیت الله دستغیب پیش از این هم چندیدن بار در ماههای پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری امسال به انتقاد از نحوه برخورد با مردم و سرکوب اعتراضات آنها پرداخته بود که این موضوع سبب شد عده ای از نیروهای موسوم به لباس شخصی به مسجد قبا در شیراز که محل سخنرانی و برگزاری اغلب برنامه های آیت الله دستغیب است حمله ور شده و خسارت هایی به بار بیاورند.
این عضو مجلس خبرگان رهبری پیش از این هم نسبت به تخلف از قانون اساسی اعتراض کرده بود و از عملکرد مجلس خبرگان و اعضای آن شکایت کرده بود.

بی بی سی

شدت گرفتن تبليغات رافضی ها دربلوچستان به بهانه سالگرد ۲۲ بهمن


به گزارش آژانس خبری تفتان سازمان تبليغات اشغالگران اعلام کرد که " ۱۵ گفتمان مذهبی" در دبيرستانهای پهره ( ايرانشهر) و بنپور درحال اجراست.
هرسال دراين ايام به بهانه سالگرد ۲۲ بهمن جنگ مذهبی آخوندهای تبه کارچنان در بلوچستان شدت می يابد که تمام اقشارجامعه بلوچ بخصوص نوجوانان و دانش آموزان بلوچ در تمام شهرها و روستاهای بلوچستان
درمعرض تبليغات کفر آميز وعملکرد کينه توزانه مبلغان رافضی قرار می گيرند. بيش از سی سال است که آخوندهای جاهل با حربه ها و نيرنگهای گوناگون اهل تسنن را در بلوچستان اشغالی و ديگر مناطق سنی نشين هدف قرار داده اند تا مذهب و باورهای دينی شان را عوض کنند. اما پيروان اهل تسنن از ماهيت و عمکرد آخوندهای صفوی و حکومت تاريک انديشان بخوبی آگاه هستند و همچنان در اين جنگ نابرابر با تمام وجود و هستی شان و با ايمان به اسلام راستين قهرمانانه مقاومت می کنند.