۱۳۸۸ بهمن ۱۹, دوشنبه

پاکستان خبر تحویل اعضای " جندالله " به ایران را تکذیب کرد


دبی – العربیه نت
یکی از مشاوران رئیس پارلمان پاکستان امروزدوشنبه 8- 2- 2010 گزارش مطبوعات ایران درزمینه موافقت پاکستان با تحویل اعضای گروه " جندالله " به ایران را تکذیب کرد.

مشاور خانم فهمیده میرزا تسلیم تاکید کرد مطبوعات ایران اظهارات رئیس پارلمان هنگام دیدار از تهران را به شکل نادرست منعکس کرده اند.وی در عین حال تاکید کرد پاکستان برای کنترل این گروه در خاک خود تلاش خواهد کرد واجازه نخواهد داد علیه ایران اقدام کند.

او گفت رئیس پارلمان فقط به موضوع مخالفت پاکستان با فعالیت جندالله علیه ایران در خاک پاکستان پرداخته وهیچ اشاره ای به تحویل اعضای این گروه به ایران نکرده بود.

پیش از این محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران از آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود خواسته بود برای کنترل فعالیت جندالله که عبدالمالک ریگی رهبری آنرا برعهده دارد همکاری کند.

این گروه در 18 اکتوبر گذشته مسئولیت یک عملیات انتحاری درسیستان وبلوچستان که در آن 45 تن از جمله 15 نفر از فرماندهان عالی رتبه سپاه کشته شدند برعهده گرفته بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که امنیت سیستان وبلوچستان را برعهده دارد عناصری از سازمان امنیت پاکستان را به همکاری با عبدالمالک ریگی متهم کرده بود.ایران همچنین آمریکا ، بریتانیا واسرائیل را به پشتیبانی از گروه جندالله متهم می کند.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام به شما مدير وبلاگ تفتان وبلاگ بسيار جالبي داريد لطفا به وبلاگ ما هم سري بزنيد
www.photobaloch.blogfa.com

عقیده وجهاد گفت...

سلام علیکم برادر
می خواستم بیشتر باهم همکاری کنیم.
عقیده و جهاد
http://maqdesi.wordpress.com
جزاکم الله خیرا