۱۳۸۸ بهمن ۲۳, جمعه

اتحاديه اروپا تحريم هاى تازه اى عليه ايران وضع خواهد كرد


دبى- رسانه ها، (العربيه. نت)
وزیر خارجه فنلاند اعلام نمود كه در صورتى كه شورای امنيت سازمان ملل متحد نتواند تحريم های جديدی عليه ايران وضع كند، اتحاديه اروپا در روزها و هفته هاى آينده تحريم هايى را علیه ايران اعمال خواهد کرد.

آلکساندر ستوب، وزیر خارجه فنلاند در اوتاوا پایتخت کانادا در يک کنفرانس خبری مشترک با وزير خارجه کانادا روز جمعه 12-2-2010 اظهار داشت: "اگر تلاش های بین المللی برای گفتگو با تهران به نتیجه نرسد اتحادیه اروپا آماده است تا تحریم های شدیدترى را علیه جمهوری اسلامی اعمال کند.

" ستوب افزود: "کانادا که ریاست گروه هشت کشور صنعتی جهان را برعهده دارد نقش هدایت کننده ای در این زمینه خواهد داشت، بخصوص اگر از چین كه داراى روابط نزديك با ايران است بخواهد که به قوانين بين المللى پاى بند باشد".

وزيرخارجه فنلاند همچنين گفت: "دولت فنلاند از گفتگوهای ديپلماتيکِ چند جانبه با جمهوری اسلامی در مورد برنامه اتمی ايران، حمايت می کند. اما در صورتی که مذاکرات هسته اى نتيجه ای نداشته باشد به سمت تحريم های بيشتر عليه جمهوری اسلامی ايران، پيش خواهد رفت.

"ستوب افزود: "تحریم های در نظر گرفته شده علیه جمهوری اسلامی عمدتاً در بخش هاى مالی و انرژی خواهد بود.

" کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نيز روز پنجشنبه ضمن انتقاد از دولت ايران در قبال مردم و جامعه بين المللى گفت: "این اتحادیه از تلاش های مردم ایران برای رسیدن به دموکراسی و حقوق بشر پشتیبانی می کند."گفتنی است موضعگیری آیت الله سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی درانتخابات رياست جمهورى، ايران را واردبازى سرنوشت كرد و آن را در برابر فشار اعتراضات مردمى از يك سو و انتقادات بين المللى از سوى ديگر قرار داد.

هیچ نظری موجود نیست: