۱۳۸۸ بهمن ۲۱, چهارشنبه

پاکستان اعضای جندالله را به ایران تحویل نمی دهد


یکی از مشاوران رئیس پارلمان پاکستان اخيرا گزارش مطبوعات ایران در زمینه موافقت پاکستان با تحویل اعضای جندالله به ایران را تکذیب کرده و بر مقابله با فعالیتهای این گروه در خاک خود نیز تاکید داشت .
سنی نیوز : به گزارش شبکه خبری العربیه ، مشاور خانم فهمیده میرزا تسلیم تاکید کرد مطبوعات ایران اظهارات رئیس پارلمان هنگام دیدار از تهران را به شکل نادرست منعکس کرده اند.
وی در عین حال تاکید کرد پاکستان برای کنترل این گروه در خاک خود تلاش خواهد کرد و اجازه نخواهد داد علیه ایران اقدام کند.
او گفت رئیس پارلمان فقط به موضوع مخالفت پاکستان با فعالیت جندالله علیه ایران در خاک پاکستان پرداخته وهیچ اشاره ای به تحویل اعضای این گروه به ایران نکرده بود.
پیش از این محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران از آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود خواسته بود برای کنترل فعالیت جندالله همکاری کند.
عبدالمالک ریگی رهبری جندالله را برعهده دارد و بارها تاکید کرده است که این جنبش که آنرا " جنبش مقاومت ملی ایران می نامد به هدف دفاع از حقوق تمامی ملت ایران بخصوص ملت مظلوم و ستمدیده بلوچ و برای احقاق حق آنها دست به عملیات دفاعی و انتقامجویانه می زند و عاملان فتنه و جنایت در بلوچستان و دیگر استانها ، که دستشان آغشته به خون انسانهای بیگناه می باشد را به سزای اعمالشان می رساند.
رهبر این جماعت بارها با حضور در کانالهای تلویزیونی فارسی زبان اپوزسیون و خارج از کشور بارها با صراحت و شفافیت تمام اهداف ایم گروه را عنوان کرده و عملیات و برنامه های خود را نیز شرح داده است.
جندالله در طی سالهای اخیر بارها با جانفشانی افراد خود ضربات سنگینی را بر پیکر رژیم آخوندی وارد کرده است و این عملیات که تمامی آنها در خاک ایران صورت گرفته است نشان از توان نظامی و قدرت بالای برنامه ریزی این گروه دارد.
در 18 اکتوبر گذشته جندالله یک عملیات فدایی درسیستان وبلوچستان انجام داد که در آن 45 تن از جمله 15 نفر از فرماندهان عالی رتبه سپاه کشته شدند .
دولت ایران که از کنترل فعالیتهای نظامی موفقیت آمیز جندالله ناکام مانده و به ستوه آمده است اخیرا این گروه را به همکاری با اطلاعات پاکستان و امریکا و اسرائیل و ... متهم کرده تا از محبوبیت مردمی این گروه بکاهد.

هیچ نظری موجود نیست: