۱۳۸۸ بهمن ۳, شنبه

شهید قهرمان ناصر شه بخش


شهید قهرمان ناصر شه بخش همراه با سه یار شهید فرمانده احمد وفائی و نادر ریگی و الله نظر کبدانی پس از نبردی سخت در کوههای زاهدان و پس از به هلاکت رساندن دهها پاسدار رژیم به ندای پروردگارشان لبیک گفته و جانشان را برای الله و سرزمین و دینشان فدا کردند.
شهید ناصر شه بخش براستی از عاشقان شهادت در راه حق بود و او پس از پیوستن به جنبش بارها درخواست رفتن برای عملیات کرد و حتی اخرین بار در حالی که چند روز به عید سعید فطر مانده بود اما او اصرار داشت که باید در عملیات باشد و بالاخره اجازه گرفت و همراه با مبارزان راهی میدان شد .
گویا به او الهام شده بود که این بار شهید می شود زیرا خودش به دوستان و مبارزان گفت من دیگر باز نمی گردم و یقین دارم که شهید می شوم و همانطور شد و او به آرزویش رسید و همراه با بهترین دوستان و همرزمان راهی دیار ابدی شد.
یادش به خیر و رهش پر رهرو باد

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) فروپاشی سیاسی امارات متحده عربی را پیش بینی کرد


به گزارش آژانس خبری تفتان رژیم ایران که سه جزیره امارات متحده عربی را در اشغال خود دارد همیشه خواهان ضربه زدن به این کشور مسلمان عربی بوده است و رشد و پیشرفت چشمگیر امارات مانند خاری در چشم ایران بوده است و سایتهای غیر رسمی همانند تابناک و فارس و.. همیشه علیه امارات متحده عربی می نویسند که نشانگر عمق دشمنی و عداوت رژیم با امارات را نشان می دهد و الان سایت رسمی جمهوری اسلامی ایران ایرنا با مطلبی تحت عنوان : در اقتصاد امارات چه مي گذرد؟ علنا سیاست نظام در برابر امارات متحده عربی به تصویر می کشد و تجزیه و فروپاشی این کشور اسلامی و عربی را پیش بینی می کند و نشان می دهد که رژیم ایران چه سیاستهائی را برای امارات دنبال می کند.

سایت رسمی جمهوری اسلامی ایران در گزارشش می گوید:آمارهاي بان ک جهاني که اطلاعات اقتصادي کشورهاي مختلف را با حداکثر سرعت ارائه مي کنند براي کشور امارات عربي متحده از سال 2006 ميلادي تاکنون به روز نشده اند.

اقتصاد امارات که همواره با بزرگنمايي براي داشتن رشد بالاي اقتصادي تبليغات زيادي به راه انداخته بود پس از ورشکستگي گسترده اقتصادي از ارائه آمارهاي خود به موسسات بين المللي خودداري مي کند.

اين کشور که عليرغم درآمدهاي بالاي نفتي نتوانسته به توفيقي در سروسامان دادن به اقتصاد خود برآيد در تلاش است با اقدامات نمايشي مانند برج دبي(برج خليفه) بر اوضاع ويران اقتصادي خود سرپوش گذارد.

فرار سرمايه ها از اين کشور شدت يافته و خطر از هم پاشيدگي انسجام سياسي بدليل تداوم بحران اقتصادي اين کشور را تهديد مي کند.

در عبارت اخیر علنا از فروپاشی سیاسی امارات متحده عربی گفته است که اهداف پلید رژیم را بیش از پیش در قبال کشورهای منطقه و بویژه امارات متحده عربی روش می کند.


يك افسر امنيتى سپاه، سفير ايران در بغداد مى شود


دبى – سعود الزاهد
گزارشهايى مطبوعاتى حكايت از آن دارند كه دولت ايران "حسن دانافر" را كه يك افسر اطلاعاتى سپاه بوده است، به عنوان سفير جديد خود در بغداد تعيين كرده است.

حسن دانافر در حالى قرار است رياست هيئت نمايندگى سياسى ايران را در عراق برعهده بگيرد كه سوابق وى بيانگر عضويت در لشكر قدس جناح نظامى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى ايران در خارج از اين كشور است و اين نيرو از سوى محافل سياسى و نظامى عراق و امريكا متهم است به اينكه در امور داخلى عراق دخالت داشته است.

يك منبع ايرانى آگاه در گفتگو با "العربيه.نت" در روز پنجشنبه 21-1-2010 اظهار داشت: "دانافر يكى از اعضاى هيئت ايرانى مذاكره كننده با هيئت امريكايى در گفتگوهايى بود كه در بغداد صورت گرفت.

او ارتباطات نزديكى با وزارت اطلاعات (امنيت) ايران دارد و عضو دستگاه امنيتى سپاه پاسداران است"گفتنى است كه دوائر امنيتى سپاه پاسداران در حوادث اخير ايران و بويژه پس از بركنارى اژه اى از مقام وزارت اطلاعات توسط احمدى نژاد، نقش برجسته تر و مؤثرترى در تاثيرگذارى ها و معادلات سياسى ايران يافته اند.

منبع آگاه به روابط تهران-بغداد كه نخواست نامش فاش شود توضيح داد كه "نخستين واحد امنيتى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى ايران را محسن رضايى فرمانده كل سپاه در دهه اول عمر جمهورى اسلامى و دبير كنونى مجمع تشخيص مصلحت نظام تاسيس كرد.

سپس با پيدايش وزارت اطلاعات بنا به تصويب قانون تاسيس آن توسط پارلمان ايران در تابستان 1983 بسيارى از عناصر امنيتى سپاه به وزارتخانه جديد منتقل شدند و از آن زمان رابطه ى اين دو نهاد برقرار ماند".

منبع گفتگو كننده با "العربيه.نت" كه خود از كاركنان دولت ايران بوده است فاش ساخت كه "دانافر با يك عنصر امنيتى ايران در خليج نيز مرتبط است و اين عنصر نيز در مذاكرات تهران- واشنگتن در مورد مسايل عراق شركت داشته است".وى خاطر نشان ساخت كه "جمهورى اسلامى ايران اصولاً اعضاى هيئت هاى ديپلماتيك خود را در كشورهايى كه اهميت امنيتى بالايى براى تهران دارند، از ميان عناصر امنيتى – نظامى برمى گزيند.

اين مورد را مى توان آشكارا در لبنان، عراق و تعداد ديگرى از كشورهاى عربى مشاهده كرد. به عنوان نمونه مرتضى رحيمى سفير ايران در يمن زير نظر سپاه پاسداران كار مى كرده و رياست انجمن اسلامى كارمندان وزارت امور خارجه ايران را برعهده داشته است. او نقش بارزى در تقويت پيوندهاى جنبش حوتيان يمن با دستگاههاى حكومتى ايران داشته است ".

منبع آگاه مورد نظر اطلاع داد كه "دانافر به عنوان سفير جديد در عراق سابقه كار در سمت جانشين فرماندهى نيروى دريايى سپاه پاسداران ايران را در كارنامه خود دارد.

وى اين سمت را در زمانى كه على شمخانى فرماندهى اين نيرو را بر عهده داشت تصدى كرده است. دانافر سپس همزمان با اشغال عراق توسط امريكا، عضويت لشكر قدس را براى ماموريتهاى خارجى پذيرفته و همزمان بازسازى عتبات مقدسه ى شيعيان در عراق را برعهده گرفته است ".

طرف گفتگوى "العربيه.نت" افزود: "دانافر مسئوليت پيگيرى روابط اقتصادى ايران – عراق را نيز دارد و در اين زمينه روابط قوى خويش با بعضى از مسئولان عراقى را به كارمى بندد.

" اطلاعاتى كه از دانافر به دست آمده گوياى آن است كه وى متولد 12 سپتامبر 1962 است، زبانهاى عربى و كُردى را به خوبى صحبت مى كند، وابسته به جريان محافظه كاران تندرو است و متاهل و داراى 4 فرزند مى باشد.


طبق گفته ى منبع "العربيه. نت"، حسن كاظمى قمى سفير سابق ايران در بغداد جايگزين دانافر در سمت "ناظر بازسازى مراقد ائمه و عتبات عاليات" در عراق مى شود.شايان ذكر است كه "كاظمى قمى"، خود يكى از افسران لشكر قدس جناح برون مرزى سپاه پاسداران است كه در افغانستان و لبنان كار مى كرده است.

وى در اوايل سال 2006 به عنوان سفير ايران در بغداد تعيين شد. با اين حساب "حسن دانافر" دومين سفير ايران خواهد بود كه بدون ارتقاى طبيعى ديپلماتيك و رعايت تسلسل ادارى كاركنان وزارت امور خارجه اين كشور، مستقيماً از ميان صفوف سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، براى تصدى رياست هيئت ديپلماتيك ايران و مديريت ديپلماسى ايران در عراق به اين كشور مى رود.

دستگیری روحانیون سنی درایران ادامه دارد

احمد اسماعیلی

منابع خبری اهل سنت در ایران خبر دستگیری برخی از روحانیون سنی را منتشر کردند. مراجع رسمی کشور دلایل دستگیری آنها را تاکنون اعلام نکرده‌اند. احمد اسماعیلی سخنگوی "شورای مرکزی سنت" درباره این دستگیری‌ها توضیح می‌دهد.

دویچه وله: خبر می‌رسد که برخی از علمای اهل سنت در ایران دستگیر شدند. تعداد آنها چند نفر است و از کدام مناطق کشور هستند؟
احمد اسماعیلی: این افراد از تمامی مناطق اهل سنت هستند. از کردستان، کرمانشاه، بلوچستان، اهواز، آذربایجان غربی، توالش در استان گیلان و از خراسان هستند. طبق لیستی که به من رسیده، علمایی که در این اواخر به جرم تبلیغ
مسائل عقیدتی اهل سنت دستگیر شدند و در زندان‌های جمهوری اسلامی هستند ۱۹ نفرند و نزدیکان این علما که با آنها دستگیر شدند نیز به ۱۵ نفر می‌رسد.
آیا از طرف مقامات جمهوری اسلامی ایران دلیل دستگیری این افراد اعلام شده یا اینکه تا به‌حال مقامات قضائی کشور دستگیری این روحانیون را تایید کرده‌اند؟
به دلیل وقت ملاقات و فرصت‌های کمی که به خانواده‌های زندانیان داده شده، مشخص شد که این روحانیون دستگیر شده‌اند و در زندان بسر می‌برند. مقامات تابحال دلیل دستگیری و جرم آنها را رسما اعلام نکردند، ولی حکومت هدفش این است که این روحانیون را به سکوت وادار کند.
شما گفتید که این روحانیون در مناطق مختلف کشور دستگیر شدند. وضعیت آنها اکنون چگونه است و تحت چه شرایطی بسر می‌برند. آنها در کجا نگهداری می‌شوند؟
استاد ملا سیف‌الله حسینی در زندان کرمانشاه بسر می‌برند و حکم ایشان حدود دو سال و نیم شفاها اعلام شده، ملا ایوب گنجی به ۱۰ سال محکوم شدند، شیخ سید محمد حسین شافعی قریشی از تالش هم هنوز حکمش ابلاغ نشده است. از آذربایجان غربی استاد ملا شفیع برهانی بازداشت شده که متاسفانه تابحال محل حبس او معلوم نیست. از مهاباد ملا عبدالرحمن فتاحی، ملا احمد سنندجی، از بوکان هم ملا محمد برایی، و از خراسان رضوی مولوی عبدالعلی خیرشاهی ، مولوی حکیم، مولوی صدیق رشیدی، مولوی عبدالستار حیدری دستگیر شدند.
از اهل سنت اهواز هم شیخ عبدالحمید دوسری، شیخ حمید ناصری جزو محبوسین هستند. از بلوچستان مولوی سعید کردی، مولوی عبدلجلیل میر‌بلوچ زهی، مولوی جابر یارمحد زهی اکنون در زندان بسر می‌برند.
مولانا عبدالحمید، مدیر حوزه علمیه اهل سنت و امام جمعه زاهدان اخیرا در نماز جمعه ضمن انتقاد از دولت درخواست کرده، که دولت در سیاست‌های گذشته‌ی خود در قبال اهل سنت بازنگری کند. وی گفت «در جمهوری اسلامی باید حس انتقاد پذیری باشد و به جای سرکوبی منتقدان و خفه کردن اعتراضات باید به آنها جوابگو باشد.» بنظر شما این دستگیری روحانیون اهل سنت به دلیل انتقاد آنها از سیاست دولت نیست؟
می‌تواند باشد، به دلیل اینکه شیخ مولوی عبدالحمید در این اواخر با بسیاری از روزنامه‌ها ازجمله با "شرق الاوسط" مصاحبه کردند. بسیاری از علمای اهل سنت با کانال‌های تلویزیونی خارج از ایران مثلا با تلویزیون "العربیه" و یا تلویزیون "نور" که به زبان فارسی برای اهل سنت از دوبی پخش می‌شود، مصاحبه می‌کنند. من فکر می‌کنم که علما را می‌خواهند به سکوت وادارند، ولی این نمی‌تواند عملی شود به دلیل اینکه اهل سنت در ایران طرفدار برقراری ارتباط با اهل سنت در دیگر نقاط دنیا هستند و این جرم نیست. همانگونه که براداران شیعه‌ی ما با شیعیان خارج از کشور مثلا لبنان و یا اهل تشیع در پاکستان در ارتباط هستند.
ولی گفته می‌شود که برخی از روحانیونی که دستگیر شدند از پاکستان آمدند، یعنی در مراجع دینی پاکستان تحصیل کردند. شما درباره‌ی اتهاماتی که به این افراد زده می‌شود، چه نظری دارید؟
طبق اخباری که به ما رسیده ۵ تن از روحانیون خراسان پس از پایان تحصیلات در دانشگاه‌ها و معاهد اسلامی پاکستان، پس از مراجعه به کشور دستگیر شدند. دلیل دستگیری آنها می‌تواند این باشد که آنها را وادار به سکوت بکنند و اجازه ندهند به تبلیغ امور دینی و عقاید اهل سنت بپردازند. برچسبی که به آنها می‌زنند مبنی بر اینکه آنها در پاکستان با گروه‌هایی در تماس بودند و یا عضو گروه‌ها هستند اینها اتهامات واهی هستند. تدریس و یا کسب تحصیل در دانشگاه‌های خارج از ایران این حق پیروان اهل سنت هست، بخاطر اینکه ما در داخل ایران دانشگاهی برای تحصیل و تدریس رشته‌های عقاید اهل سنت و جماعت و اصول فقه نداریم. غیر از رشته شافعی دانشکده‌ای در تهران که آنهم جوابگوی دروس دینی علمای اهل سنت نیست، ما امکان تحصیل در ایران نداریم.
بنظر شما دستگیری روحانیون اهل سنت چه تاثیری بر روابط پیروان آنها با اهل تشیع در ایران خواهد گذاشت؟
دستگیری علمای سنت دلیل موجهی می‌شود برای برخی از گروه‌های مسلح اهل سنت. دلیل موجهی هم خواهد شد برای مقابله با مثل و یا اعتراض‌هایی که مسلحانه شروع می‌شود. بنظر من اگر حکومت به این اقدامات ادامه دهد انگیزه و دلیل موجهی هم خواهد شد برای یک جنگ داخلی تمام عیار میان اهل تسنن و اهل تشیع در کشور.
مصاحبه گر: طاهر شیرمحمدی
تحریریه: بهمن مهرداد

هلاکت یک پاسدار خودفروخته محلی بدست مبارزان بلوچستان


به گزارش آزانس خبری تفتان به نقل از روزنامه زاهدان جسد سوخته شده یک پاسدار خودفروخته محلی با نام محمد صالح براهوئی در حوالی دومگ زاهدان پیدا شد.برادر این پاسدار خودفروخته خائن و جنایتکار در گفتگو با روزنامه زاهدان گفت : چندشب گذشته ساعت 9 ونیم 3نفر باماشین شاستی بلند ولباس نیروی انتظامی وچندین نفر هم بالباس شخصی بلوچی باصورت های بسته به درب منزل وی واقع درکریم پور 8مراجعه کردند وبا معرفی خود به عنوان مامورین حفاظت اطلاعات سپاه وارد منزل وی شدند پس از بازرسی منزل تمام مدارک واسناد نظامی وبرگه های ماموریت وی رابه همراه اسلحه ای که بهصورت قانونی در اختیارش بوده جمع آوری نموده وخودش را هم با ماشین شخصیش بردند.
وی گفت: پس از بردن برادرم ما سریعا موضوع رابه پلیس 110 وتیپ سلمان سپاه اطلاع دادیم چند نفر از تیپ سلمان به منزل وی آمدند.
وی افزود: ماپس از اطمینان از نبردن وی توسط سپاه ونیروی انتظامی موضوع را به اطلاع اداره اطلاعات استان رساندیم که درنهایت صبح پنجشنبه به ما خبردادند جسد سوخته وی در حوالی جاده دومگ پیدا شده است تا زمانی که ما به آنجا مراجعه کردیم ماشین وی در حال سوختن بود ولی از جسد وی به جز تکیه ای ازبدنش چیزی نمانده بود مسولین سپاه برای اآنکه مشخص شود جسد مطالق به وی است جسد را به مرکز پزشکی قانونی منتقل کردند پس از شناسایی وی توسط مسولین وتایید جسدسوخته که مطالق به برادرم بود از سوی بنیاد شهید وسپاه به ما اطلاع دادند که خود را برای تشیع وی در روز شنبه آماده کنیم امروز ما وی راتشیع ودر زادگاهش حرمک در قبرستان آن منطقه به خاک سپردیم .
برادر پاسدار هلاک شده به روزنامه زاهدان گفت :برادرش از دوران نوجوانی برای دفاع از کشور در 8سال جنگ تحمیلی به صورت بسیجی حضور داشته وپس از جنگ تا هلاکت در رده های وجاهای مختلف برای خدمت به رژیم (خیانت به دین و ملت و ناموس ) در خدمت سپاه ونظام بوده است.
زاهدان: دررابطه با این موضوع خبرنگار ما با سرهنگ محمد عرب معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان تماس گرفته که وی گفته ما موضوع را درحال برسی داریم وپس از روشن شدن موضوع علت این حادثه رابه اطلاع خانواده اش و مردم خواهیم رساند.مخبران و جاسوسان و خودفروختگان و ناموس فروشان و دین فروشان را راهی جز هلاکت و نابودی نیست و همه و خصوصا سران خودفروختگان همچون علی نوائی و .... بهتر است توبه کنند و به آغوش ملت بازگردند و رنه راهی جز نابودی و هلاکت و رسوائی در این دنیا و تباهی و عذاب در آخرت ندارند.

فاجعه بيسوادی در قسمتهای الحاقی بلوچستان دراستان هرمزگان


به گزارش آژانس خبری تفتان بخش قابل توجهی از مردم بلوچ در قسمت های الحاقی سرزمين بلوچستان ( ميناب، جاسک و حومه ) در استان هرمزگان" همچنان از خواندن و نوشتن محروم نگه داشته شده اند".مسئله بيسوادی در بين مردم بشکرد، جاسک و ميناب چنان بزرگ است که حتی رسانه ها و خبرگزاری های فريبکاردولتی نمی توانند بر آن سرپوش گذاشته و يا آنرا توجيه کنند. حکومتی که ۳۰ سال است دم از مبارزه با بيسوادی می زند، عمدا و سيستماتيک از سواددار شدن مردم بلوچ جلوگيری می کند

مقامات شونيست و رسانه های فارس با حالتی طلبکارانه مردم را مقصر معرفی می کنند و دلايلی چون " نداشتن انگيزه ، صياد بودن ودريانوردی" را بکار می برند تا فاجعه بيسوادی و برخورد تبعيض آميزشان را دراين بخش از بلوچستان توجيه کنند.



به خبر ذيل به نقل از ايرنا توجه کنيد:.

"

27/10/1388
بندرعباس-ايرناـ رييس نهضت سوادآموزي شهرستان جاسک ازتوابع هرمزگان گفت:
برابر آمار جمعيتي 67 هزار نفري اين شهرستان 35 درصد از مردان ازسواد محروم هستند

مراد حبيبي يکشنبه در گفت وگو باايرنا افزود: نبود انگيزه ، صياد بودن و دريانوردي اين قشر و همچنين عدم همکاري شوراهاي اسلامي روستاها از عوامل مهم رشد بي سوادي در مردان مي باشد. وي ادامه داد: البته نهضت سواد آموزي جاسک طي سه گذشته در بسياري از روستاها توسط آموزشياران و معلمان آموزش وپرورش بي سوادان زن ومرد را درسنين 10 تا 49 سال برابر آمار خانه به خانه تحت پوشش برده است. اين مسوول اظهارداشت: بيشتر جمعيت زنان دراين سن دوره مقدماتي وتکميلي را گذرانده اند وآنهايي که موفق به شرکت دراين دوره ها نشده اند ، در نيمه دوم امسال با تشکيل کلاس هايي درمحلات مختلف شهر داير شده اين دوره را مي گذرانند. حبيبي يادآورشد: تنها مشکل جمعيت مردها دراين سنين است که تعداد آنها بسيار زياد است واز طريق معلمان آموزش وپرورش شهرستان اقدام به تشکيل کلاس ها نموده ايم اما اين امر کافي نيست. وي گفت: براي تحت پوشش بردن بي سوادي مردان که 35 درصد هستند، عزم راسخ تمامي ادارات از جمله نيروهاي بسيج مقاومت، شوراها، کميته امداد، بهزيستي، اداره کار، شيلات و اداره بندر ضروري است. شهرستان جاسک برابر آمار نفوس ومسکن درسال 85 جمعيتي بالغ بر 67 هزار و 27 نفر داشته که ازاين "تعداد 41 هزار و 576 نفر باسواد و 25 هزار و 451 نفر بي سواد هستند.

۱۳۸۸ بهمن ۲, جمعه

گیتس طالبان را بخشی از ساختار سیاسی افغانستان برشمرد


دبی ،اسلام آباد –العربیه ،خبرگزاریها
رابرت گیتس ،وزیر دفاع امریکا روز جمعه 22-1-2010 طالبان را به عنوان بخشی از ساختار سیاسی افغانستان برشمرد ونقش این گروه در آینده سیاسی افغانستان را منوط به آن دانست که شبه نظامیان این گروه سلاح هایشان را زمین بگذارند.

رابرت گیتس که برای انجام دیداری وارد پاکستان شده است در جمع خبرنگاران گفت "ما در حال حاضر طالبان را بخشی از ساختار سیاسی افغانستان به شمار می آوریم ،اما مسئله این است که آیا آمادگی آن را دارند تا از کشتار مردم وترور مقامات محلی دست برداشته به ایفای نقش قانونی در ساختار سیاسی این کشور یعنی شرکت در انتخابات روی آورند .

وی که در راس یک هیات 130 نفره از منطقه بازدید می کند روز گذشته از دهلی نو وارد اسلام آباد شد ومذاکرات خود را با مقامات ارشد سیاسی ونظامی پاکستان آغاز کرد . وزیر دفاع آمریکا در ادامه سخنان خود افزود "پرسش این است که آیا گروه طالبان چه تصمیمی را می خواهد در قبال افغانستان اتخاذ کند ، آنچه اعضای این گروه درسابق نسبت به افغانستان مرتکب شدند و ما شاهد آن بودیم ،این کشور را به بیابانی از لحاظ فرهنگی و دیگر زمینه مبدل کرد .

شایان ذکر است ،حامد کرزی ،رئیس جمهوری افغانستان روز جمعه اعلام کرد ،قدرت های بزرگ به طرح جدید وی برای تشویق شبه نظامیان طالبان به کنار گذاشتن اسلحه و پیوستن به جامعه مشروع و قانونی کمک مالی خواهند کرد.

کرزی افزود ،دولت های آمریکا و بریتانیا هفته آینده در کنفرانسی که درباره افغانستان در لندن برگزار خواهد شد ،تصمیم خود مبنی بر حمایت از این طرح را اعلام خواهند کرد ،و ژاپن نیز پیشنهاد حمایت مالی خود در این زمینه را مطرح خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلام آباد وی در ادامه خاطرنشان کرد طرفداران تندرو طالبان ، اعضای القاعده وسایر گروههای تروریستی شامل این طرح نخواهند شد.

آشنایی با مناطق مختلف بلوچ نشین




قسمت جنوب شهرستان میناب منطقه وسیعی است موسوم به "بیابان " که تاریخ بسیار دیرینه و مهمی دارد . بخشی از تاریخ قدیم بلوچستان در آنجا اتفاق افتاده است. خلاصه برخی از مورخین معاصر (مثل استاد خطیبی زاده ) معتقد اند این منطقه دارای سابقه تاریخی مهم و دیرینه ای است طوری که حتی می توان گفت سندباد از سیریک بوده است.
مطلب ذیل را برادر ارجمندمان جناب محمد آراسته نوشته اند


جوانان بلوچ! پيروزی ما درايمــان به حق، سازماندهی هدفدارو مبارزات گسترده نهفته است


سرمچاران بلوچستان و مردم قهرمان بلوچ درجنگی نابرابردرمقابل حکام فاشيست تهران به دفاع تاريخی و ثبت شدنی خويش ادامه ميدهند. دفاع از بلوچستان اين سرزمين هزاران ساله آبا و اجدادی مان، دفاع از وجود و هستی مان بعنوان يک ملت و دفاع از مال و جان وظيفه هر انسان مؤمن و آزاده است.

شما جوانان دلير بلوچستان! در توان داريد تا آينده بلوچستان را خود رقم زنيد. آگاهانه به قصد گرفتن حقوق ملی و مذهبی مان از غاصبان حاکم ، شونيستهای تهران و زابليهای ضد بشرو برای آزادی خويش و سرزمين تاريخی مان، خود را سازماندهی کنيد. با هوشياری مطلق و رعايت صد در صد مسائل امنيتی آمادگی داشته باشيد. ارتباط های پرمخاطره را با تشکيلات مادر به حداقل برسانيد تا ريسک ضربه پذيری به صفر برسد.برای تشکيل گروههای مسلح در شهر و روستا لازم نيست که از ابتدا به تشکيلات مادر وصل شويد. با ايمان به پيروزی و فداکاری، اوضاع را هوشيارانه ارزيابی کنيد، ابتکار و خلاقيت به خرج بدهيد.

مبارزه دربلوچستان را نمی توان از مبارزات تاريخی ملتهای رها شده کپی برداری کرد. دشمنان ما بيرحم ترين موجودات روی زمين هستند.شرايط جهنمی و صد در صد پليسی که بر بلوچستان حاکم کرده اند در تاريخ بيسابقه است
. جوانان بلوچ! دشمنان رنگارنگ بلوچستان را، بخصوص زابليهای جنايتکار وبلوچ فروشان را شناسايی کرده و برآنان بتازيد.

با توکل به پروردگار یکتا، با مبارزه فداکارانه و سازمان يافته ، با داشتن هدف مشخص که همانا رهايی از يوغ بردگی ورسيدن به آزادی است ، با پيشتازی فرزندان آگاه، مسئول بلوچ، به همت سرمچاران قهرمان و به برکت خون شهدايمان ،بلوچستان و مردم بلوچ پيروز خواهند شد.

آژانس خبری تفتان

آمریکا از گوگل خواست تا با سانسور در اینترنت مقابله کند



وزیر امور خارجه آمریکا گفت: "کشورهایی که دسترسی مردم خود را به اینترنت محدود می کنند از دنیا فاصله می گیرند.
خانم کلینتون که روز پنجشنبه ۲۱ ژانویه (۱ بهمن) در نمایشگاه روزنامه نگاری واشنگتن سخن می گفت با اشاره به رویدادهای اخیر در ایران و نقش اینترنت و فن آوری در بازتاب جهانی آن گفت: "ایرانیان با سخن گفتن در دفاع از حقوق انسانی شان، الهام بخش تمام مردم دنیا شدند و نشان دادند چطور می توان با شهامت از فن آوری برای گسترش حقیقت و پرده برداشتن از بی عدالتی استفاده کرد."
او گفت: "با وجود تلاش شدید دولت ایران برای ایجاد ترس، شهروندان شجاع ایرانی همچون روزنامه نگاران برای این که به دنیا و هموطنان خود نشان دهند که در کشورشان چه می گذرد همچنان از اینترنت و فن آوری استفاده می کنند."

هیلاری کلینتون
او با اشاره به تصاویر مرگ ندا آقاسلطان در اینترنت گفت: "در جریان تظاهرات مردمی پس از انتخابات، ما تصاویری دیدیم که در آن دختر جوانی کشته می شود و این تصاویر به مدرک دیجیتالی از بیرحمی دولت تبدیل شد. گزارش هایی دیدیم که وقتی ایرانیان خارج از این کشور در اینترنت از سران دولت انتقاد می کنند، حکومت ایران برای انتقامجویی بستگان آنها را مورد تعقیب قرار می دهد."
چین و گوگل
خانم کلینتون در جریان این سخنرانی با اشاره به شکایت شرکت گوگل از چین و تهدید به متوقف ساختن خدمات خود در این کشور، از چین خواست تا در مورد موضوع حمله سایبری به بزرگترین موتور جستجوی اینترنتی جهان (گوگل) تحقیق کند.
گوگل می گوید طی هفته های گذشته هکرها تلاش کرده اند تا به ایمیل های فعالان حقوق بشر در چین دسترسی پیدا کنند.
وزیر امور خارجه ایالات متحده همچنین گفت: "چین ، تونس، ازبکستان، مصر و ویتنام کشورهایی هستند که تلاش در سانسور اینترنت دارند."
چین می گوید که مسئله به میان آمده میان گوگل و این کشور نباید به مناسبات میان چین و آمریکا مرتبط شود.
در همین ارتباط هی یافئی، معاون وزیر امور خارجه چین، به خبرگزاری شین هوآ گفته است که مناقشه میان گوگل و چین نمی بایست بیش از این جنجالی شود.
خانم کلینتون گفت: "کشورها و افرادی که در حمله های سایبری نقش دارند باید منتظر عواقب اعمال خود نیز باشند و جامعه جهانی می بایست چنین اقداماتی را محکوم کند.
بزرگترین موتور جستجوی جهان (گوگل) که از سال ۲۰۰۶ دامنه فعالیت های خود را به چین هم گسترش داد، در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) مدعی شده بود که هکرها تلاش کرده اند تا به ایمیل های شخصی فعالان حقوق بشر در چین رخنه کنند..
وزیر امور خارجه آمریکا از تلاش های کشورش برای ارتقاء سطح دسترسی مردم جهان به "جریان آزاد اطلاعات" خبر داد و گفت که ایالات متحده بر آنست تا با فن آوری های نوین مانع شود تا دسترسی کاربران اینترنت توسط دولت ها محدود یا سانسور شود

BBC.

خبرگزاری فارس: شترهای رها شده در جاسك جمع ‌آوری و كشتار می شوند


به گزارش آژانس خبری تفتان خبرگزاری فارس ازاقدامات جهاد کشاورزی در سه سال گذشته برای دامداران بلوچ در منطقه جاسک خبر داد.

.ثبت و پلاک گذاری ۶۰ شتر ( شصـت شتـر ) و تامين علوفه و آب برای شتران ثبت شده از اقدامات عمرانی جهاد کشاورزی درسه سال گذشته در جاسک بوده است!.

در ضمن بنا به توصيه جهاد کشاورزی، شورا ی شهر جاسک اعلام کرد که شتران ثبت نشده جمع آوری و کشتار می شوند.بر اساس آمار اعلام شده از طرف" گروه ساماندهی شترهای رها شده" در شهرداری جاسک، تعداد شترهای بدون پلاک در جاسک و روستاهای اطراف که متعلق به دامداران بلوچ هستند به ۵۰۰۰ نفر می رسند. جهاد کشاورزی و " گروه ساماندهی شترهای رها شده" و شورای شهر جاسک برای کشتار شترهای بی زبان از سپاه پاسداران و نيروهای انتظامی منطقه تقاضای همکاری تسليحاتی کرده اند

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8810301031.

۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

نشست هیئت­ای از استقلال طلبان بلوچ، ترک و عرب با سازمان عفو بین­الملل

روز چهارشنبه 20 جنوری 2010 هیئتی از استقلال طلبان بلوچ، ترک و عرب با سازمان عفو بین­الملل در مورد نقض مستمر و گسترده حقوق بشر توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران در مناطق بلوچستان، الاحواز و آذربایجان دیدار کردند.
در این نشست نماینده جنبش ملی بلوچستان(زرمبش) به تشریح اوضاع وخیم حقوق بشر در بلوچستان و اعدامهای فراقانونی بلوچها توسط رژیم و نیز دستگیری فعالان مدنی و مذهبی پرداحت. همچنین تیراداندازی ماموران رژیم بسوی مردم بیگناه بلوچ در پهره و کشته شدن و زخمی شدن تنی از آنها و دستگیری مولویها و طلاب بلوچ برای سازمان عفو بین الملل بازگو شد تا نسبت به آزادی وی و تضمین حقوق انسانی­اش اقدام فوری شود.

نماینده زرمبش در مورد عدم آزادیهای فردی از قبیل داشتن حق تحصیل به زبان مادری بلوچی، حق داشتن انتشار اخبار و کتاب بزان بلوچی، حق آموزش امور مذهبی در مدارس دینی برای بلوچهای اهل سنت و نیز فشار رژیم بر علمای اهل سنت، عدم آزادیهای سیاسی برای ملت بلوچ، شواهدی را به سازمان عفو بین­الملل ارایه داد.

هیئت حقوق بشر آذربایجان و الاحواز نیز از جنایات رژیم در آذربایجان و الاحواز مدارکی را ارایه دادند و از نقض آشکار حقوق بشر ترک ها و عرب­ها توسط رژیم ابراز نگرانی کردند.

در پایان نشست، هیئت ضمن تشکر از اقدامات سازمان عفوبین­الملل در دفاع از حقوق انسانی در بلوچستان، الاحواز، آذربایجان، کردستان، ترکمنستان و نیز همه آنهایی که قربانی دیکتاتوری رژیم جکهوری اسلامی ایران هستند، خواستار ارسال یک تیم مشترک با کمیسار حقوق بشر در سازمان ملل به ایران و بخصوص مناطق بلوچستان، آذربایجان و الاحواز شد تا قربانیان دیکتاتوری احساس داشتن مدافع بین المللی شوند.
نماینده سازمان عفو بین الملل با پذیرش این خواست توافق کرد، ولی بعلت عدم همکاری و موافقت رژیم جمهوری اسلامی در سالهای گذشته، عملی شدن چنین پرحی را ممکن ندانست. نماینده سازمان عفو بین الملل یادآور شد که سفارت رژیم در لندن نه تنها حاضر به دیدار نسبت به مسئله حقوق بشر در ایران نیست بلکه از دادن ویزای سفر سرباز میزند.

تهیه گزارش از زرمبش
21 جنوری 2010

یک جوان بلوچ در خاش به دار آویخته شد


انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان” خبر داد که صبح روز چهارشنبه 30 دی ماه 1388يک جوان 26 ساله بلوچ خاشي به اسم “الله نظر شهلي بر” در زندان شهرشتان خاش بدار آويخته شد
انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان” خبر داد که صبح روز چهارشنبه 30 دی ماه 1388يک جوان 26 ساله بلوچ خاشي به اسم “الله نظر شهلي بر” در زندان شهرشتان خاش بدار آويخته شد بنابر تحقيقاتي که يکي از هم کارانمان در زاهدان در اين زمينه انجام داده است چنين اظهار داشته است: کمابيش شايعه است که الله نظر به اتهام “قتل”اعدام شده است

دادستان تهران: «هرگونه همکاری با کمیته گزارشگران حقوق بشر جرم است

خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان: خانواده شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر طی دیداری با عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران خواهان رسیدگی به وضعیت فرزند خود شدند.
جعفری دولت‌آبادی در این دیدار ابراز داشته است: « بنابر گزارش کارشناسان پرونده سایت کمیته وابسته به منافقین است و هرگونه همکاری با سایت جرم محسوب می‌شود.» به گفته خانواده نظرآهاری برخورد دادستان در کل مثبت بوده و او ابراز داشته شخصا به ملاقات شیوا نظرآهاری در زندان خواهد رفت.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، دادستان تهران در پاسخ به سوال خانواده نظرآهاری در مورد زمان آزادی شیوا گفت: « وی تا زمان برگزاری دادگاه و اعلان حکمش آزاد نخواهد شد.»
شیوا نظرآهاری به همراه دوتن دیگر از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر، کوهیار گودرزی و سعید حائری در تاریخ 29 آذرماه در اتوبوس عازم به مراسم تشیع پیکر آیت‌الله منتظری بازداشت شدند. در حال حاضر 7 تن از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می‌برند.
کمیته گزارشگران حقوق بشر نهادی مستقل است که هدفش اطلاع‌رسانی و دفاع از قربانیان نقض حقوق بشر می‌باشد.
این کمیته در طول 4 سال فعالیت خود گزارش‌ها، اطلاعیه‌ها، بیانیه‌ها و مقالات متعددی را در زمینه نقض حقوق بشر منتشر نموده و خود را به عنوان نهادی مدنی و فارغ از هرگونه جهت‌گیری سیاسی در میان فعالان داخلی و خارجی مطرح نموده است.

جنايات بيشمــــار زابلـی ها


علاوه براعمال ستم های آشکارملی و مذهبی از طرف حکومتگران فاشيست تهران بر بلوچ و بلوچستان، زابليهای جنايتکار را نيز بلای جانمان کرده اند.زابليهای بیخرد چنان به جنون سرمايه اندوزی و بلوچ کشی گرفتار شده اند که بلوچستان را به جهنم تبديل کرده اند.

اين جنايتکاران در طول حکومت ننگين آخوندهای تبه کار زندگی هزاران بلوچ بيگناه را به آتش کشيده و فرزندان بيشماری از اين آب خاک را وحشيانه زجرکش کرده اند. مادران و خواهران بيگناه ما را سوگوارکرده و هزاران کودک معصوم بلوچ را بيرحمانه يتيم کرده اند
.
. ميلياردها دلاراز سرمايه های همين مردم را با کمک و حمايت مستقيم فاشيستهای حاکم به سرقت برده اند و درحالی که ما در خود بلوچستان فقيرتروفقير ترمی شويم زابلیهای جنايتکار وابسته به باندهای مافيایی سپاه، اطلاعات تبه کار، دارو دسته شهرياری - دهمرده در تهران، خراسان واستانهای شمالی به خريد املاک و منازل چند صد ميليونی مشغول هستند
.
بر تک تک مان واجب است که سرمايه های سرقت شده را رديابی کنيم تا برای باز پس گرفتن و مصادره اموال ملی بلوچستان، مستقيما به ســراغ دزدها و سارقين گردن کلفت برويم . اين امر مهم بخشی ناگزيراز مبارزات مردم بلوچ بر عليه غاصبان و ستمگران فاشيست فارس است



از اين رو به سه مورد اشاره می کنیم
.۱ـ طبق اطلاعات مؤثق برخی ازچپاولگران و نوکيسگان زابلی با سرمايه های غصب شده مردم بلوچ در استانهای کرمان، خراسان ، مازندران و گلستان املاک خريده اند . جزئی ترين اطلاعات در اين زمينه
می تواند اهميت زياد داشته باشد.

۲ـ برخی از زابلی های جنايت کار نورچشمی های خود را از طريق کانالهای دولتی و امکانات مافيايی ( شيعيان پاکستانی و عرب ) به ظاهر برای برای تحصيل به خارج فرستاده اند. وظيفه بلوچهای عزيز خارج از وطن ( بلوچستان ) است تا اين بچه جنايتکاران را شناسايی کنند. اين جوجه جنايتکاران از طرف اطلاعات برون مرزی رژيم جهل و جنايت، در خارج سازماندهی می شوند ودر فعاليتهای مافيايی و تروريستی رژيم مستقيما دست دارند.

۳ـ در دوران حاکميت آخوندها بخصوص در زمان احمدی نژاد تعداد اوباشان زابلی در تهران افزايش يافته اين نوکيسگان در باندهای چماق بدست و لباس شخصی ها در سرکوب مردم بعد از انتخابات مستقيما دست داشته اند. شناسايی اين جنايتکاران و بخصوص آنهايی که منازل و املاک خريده اند از اهميت بالايی برخوردار است.
اگر اين کاررا هربلوچ با کمترين ريسکی می تواند انجام دهد بسيار با ارزش است.
در آينده ای نه چندان دوردرپيشگاه مردم ِ محروم نگه داشته شده و زجر کشيده بلوچ
از اين اوباشان خواهيم پرسيد: شمايی که نان خوردن نداشتيد و تا ديروز در دزآپ ( زاهدان ) گدايی می کرديد چطور حالا درتهران، خراسان واستانهای شمالی صاحب منازل و املاک چند صد ميليونی شده ايد؟

گفتگوی حميد بقائی معاون احمدی نژاد با وزيراسرائيلی در مادريد.



قدس، دبي- رسانه ها،
(العربيه.نت)
يك سخنگوی دولت اسرائیل اعلام کرد که يك مقام ایرانی روز چهارشنبه 20-1-2009 در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری مادرید با وزیر اسرائیلی ملاقات کرده و دست داده است.

استاس ماسز نیکوف ، وزیر گردشگری اسرائیل كه در نمایشگاه گردشگری مادرید شركت كرده است مى گوید با يك نماینده سازمان گردشگری ایران ديدار نموده و در اين ديدار در كنار هم ايستاده وصحبت كرده اند.

اين در حالى است كه مسئولان ايرانى غالباً اسرائيل را "رژيم غاصبى كه بايد نابود شود" تلقى كرده اند و در اين زمينه رهبر ايران آيت الله خامنه اى و رئيس جمهور آن احمدى نژاد يكسان سخن مى گویند.

وزیر گردشگری اسرائیل مى گويد از سوى مقام ايرانى به ديدار از ايران نيز دعوت شده است.آن گونه که هاآرتص روزنامه پرتیراژ اسرائيلى نوشته است نماینده سازمان گردشگری ایران در حاشيه افتتاحيه نمايشگاه مادرید از وزیر گردشگری اسرائیل و سفیر این کشور دعوت کرده است تا از غرفه ایران بازدید کند.

سپس مقامات ایرانی از همتایان اسرائیلی خود دعوت کردند تا ضمن سفر به ایران از بناهای تاریخی این کشور در شیراز و اصفهان بازدید کنند.در اصل مراسم افتتاحیه نيز وزیر گردشگری اسرائیل و نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران نمایشگاه در حالى که کنار یکدیگر ایستاده بوده اند، با هم دست داده اند.

بنا بر گفته سخنگوی اسرائیلی، در این دیدار وزیر گردشگری اسرائیل به همتای ایرانی خود گفته است که "روابط یهودیان با ایرانیان به صدها سال پیش باز می گردد و ایران و اسرائیل تا پیش از انقلاب اسلامی ایران روابط خوبی با هم داشته اند".

ماسز نیکوو همچنین ابراز امیدواری کرده است "روزی فرا برسد که اسرائیلی ها بتوانند به ایران سفر کنند، اما این موضوع در ابتدا نیازمند تغییراتی در حکومت ایران به ویژه رئیس جمهور آن کشور است".

وزیر گردشگری اسرائیل درباره محمود احمدی نژاد به مقامات ایرانی گفته است: "او باید از حملات خود علیه اسرائیل دست بردارد و اجازه دهد که ایران در تعامل مجدد با سایر کشورهای جهان قرار بگیرد.

"این وزیر اسرائیلی به خبرنگاران کشورش گفته است: "اگر چه چنین دیداری نمی تواند بر مناسبات رسمی میان دو کشور تاثیر داشته باشد، اما از آن جهت قابل توجه است که مقام ایرانی عضوی از دولت افراط گرای این کشور است که پس از روی کار آمدن، بارها اسرائیل را مورد حمله شدید قرار داده است".هنوز مشخص نشده که این مقام ایرانی دقيقا چه کسی بوده است بويژه أنکه تصویری نیز از این دیدار منتشر نشده است.

با این حال احتمال مى رود كه اين اقدام در صورت صحت خبر، كارى حساب شده در جهت ايجاد اختلاف يا انحراف توجهات در بين مخالفان و معترضان ايرانى باشد.گفتنی است جمهوری اسلامی ایران، اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد.

لیکن سلاحهای اسرائيلى در مقاطعى از جنگ ایران با عراق (1980 تا 1988) موجب تعادل قوا بین دو کشور شد.

یک بار مشایی از نزديكترين ياران احمدى نژاد اظهار داشت: "ملت يران با ملت اسرائيل دوست است" که سخن ود با اعتراض مخالفان مواجه شد.

چندی پیش نیز خبر ارسال پیام تبریک سال ۲۰۱۰ توسط فدراسیون فوتبال ایران به فدراسیون فوتبال اسرائیل، جنجالی برپا کرد و منجر به عذرخواهی رئیس فدراسیون فوتبال ایران و استعفای مسئول روابط بین الملل این فدراسیون شد .

ھمّل جیّند – سردار بلوچستان یا ایران ؟


اخیرا مقالہ ای از آقای احمد مسجد جامعی تحت عنوان " در بارہ 500 سالگی اشغال خلیج فارس" در وب سایتھا منتشر شدہ بود ۔ آقای مسجد جامعی در این مقالہ اشاراتی بہ تاریخچہ حملات پرتغالیھا بہ سواحل جنوب نمودہ است و ھمچنین با ذکر دریای مکوران بہ مبارزہ و مقاومت ھمّل – سردار بلوچ – بر علیہ پرتغالیھا پرداختہ است ۔
بندہ با آقای مسجد جامعی ھیچگونہ آشنایی – نہ از شغل و نہ وابستگی اش بہ رژیم جمھوری اسلامی و نہ از نویسندہ و مورّخ بودنش – ندارم ۔ بدون در نظر گرفتن وابستگی شغلی و فکری او ، با مطالعہ نوشتہ اش بہ خوبی میتوان در یافت کہ ایشان نیز در دام فکری پان ایرانیسم گرفتار است و در عمق گودال بہ اصطلاح "حوزہ تمدنی ایران" فرورفتہ است ۔ ایشان نیز مانند سایر پان ایرانیستھا از چپ و راست گرفتہ تا بنیاد گرایان اسلامی سعی در جعل و تحریف تاریخ نمودہ است ۔ او نیز مانند دیگر ھم کیشان خود در ھمین مقالہ ، شمّہ ای از تاریخ پانصد سال قبل ملت بلوچ و سرزمین بلوچستان را درعبای شعبدہ بازی پنھان کردہ و از آستین اش با مھارت خاصی " فرھنگ و تاریخ و ادبیات بخشی از حوزہ تمدنی بزرگ ایران " را برون می کند ۔ چنین شعبدہ بازیھا ، بدون شک برای کودکان و افرادی کہ چیزی از شعبدہ بازی سر در نمی آورند، جالب و باعث سر گرمی و سردرگمی می باشند ۔
آقای مسجد جامعی می نویسد :" وقتی ھمّل سردار نامدار وطن پس از نبردھای ساحلی بسیار با متجاوزان بہ خلیج فارس بہ دریا می زند ، دیگر در تاریخ خبری از او نیست ، ۔۔۔" و در ادامہ مقالہ در جایی دیگر آمدہ است :" درست 500 سال پیش بود کہ ھمّل در تاریخ ایران ظھور کرد ۔ ۔ ۔"
با نگاھی بہ منابع تاریخی موجود از آثار خاورشناسان غربی و نویسندگان بلوچ و ھمچنین از اشعار حماسی بلوچی در مورد ھمّل و منطقہ او بخوبی واضح و آشکار است کہ ھمّل سردار وطن یعنی بلوچستان بود ، نہ ایران ۔ ھمّل و قبیلہ او نہ از "حوزہ تمدنی ایران " ساختگی آگاھی داشت و نہ خلیجی را بہ نام خلیج فارس شنیدہ بود ( در ھیچ جا از اشعار بلوچی آنزمان از ایران و خلیج فارس ذکری نیامدہ است ) ۔ برای ھمّل از ھمہ مھمتر ، حفظ فرھنگ و سرزمین بلوچی بود و بر ھمین اساس بہ مقابلہ اجنبی پرداخت ۔ برای او فرقی نمی کرد کہ اجانب غربی بودہ باشند یا شرقی ؛ فرنگی می بودند یا عرب و عجم ۔
آقای مسجد جامعی ! شما از کدام ھمّل سردار نامدار ایرانی نام می برید کہ فرزندان نسل او امروز در ایران شما اجازہ ندارند کہ نام پر افتخار او را بر کودکان خود نھند ۔ از کدام اشعار حماسی و ادبیات شفاھی بلوچستان – کہ شما آنرا جز‏ئی از حوزہ فرھنگی تمدن ایرانی می نامید – یاد می کنید کہ اجازہ تدریس در مدارس بلوچستان ندارد و نشر کتب و رسالات بلوچی ممنوع می باشند ۔
آقای مسجد جامعی در ادامہ مقالہ اش می نویسد : " داستانھای مردم در بارہ ھمّل بیان می کند کہ او تا پایان عمر با دشمن سر آشتی نداشت و حتی در اسارت ھم بہ پیشنھادھا و امتیازھای فراوان اجانب روی خوش نشان نداد و از عزت و شرف و غیرت ایرانیان تا پایان کار و روزگار دفاع کرد ۔ با قدرت یافتن دولت صفوی ، فرزندان مرزنشین ایران زمین با کمک دولت مرکزی بہ خونخواھی یاران فداکار قدیم بر آمدند و حملات خود را بہ نیروھای متجاوز آغاز کردند ۔ ۔ ۔ "
آری ، کاملا درست است کہ سردار بلوچ ھمّل جیّند با اجانب کہ قصد فتح سرزمینش را داشتند ، سر آشتی نداشت ۔ اگر ھمّل در آخرین جنگ خود با پرتغالیھا باز ھم بہ پیروزی می رسید و در زمان حملات صفویھا بہ بلوچستان زندہ می بود ، با ھمان ایمان بر علیہ صفویان بیگانہ بہ پا می خاست و می جنگید ۔
با روی کار آمدن سلسلہ صفوی ( از بنیاد گرایان مذھب شیعہ ) سرزمین بلوچھا یکبار دیگر در معرض یوروشھای مکرر قرار گرفت ۔ حاکمان صفوی قصد اشغال و ترویج مذھب شیعہ در بلوچستان سنی نشین داشتند ۔ در سال 1613 میلادی ، شاہ عباس صفوی ، حاکم کرمان گنج علی خان را مامور فتح بلوچستان نمود ۔ در نتیجہ لشکرکشی گنج علی خان ، حاکم مکوران ملک شمس الدین در بمپور شکست خورد و قسمتی از خاک بلوچستان بہ تصرف صفویان در آمد ۔
اگر در مورد جنگ سردار ھمّل با پرتغالیھا فقط اشعار حماسی بلوچی را می توان
یافت و اسناد تاریخی دیگری موجود نیست، لکن بعید بہ نظر می رسد کہ در مورد قشون کشی صفویان و بہ ویژہ حملہ گنج علی خان بر بلوچستان ھیچ کتاب و یا نوشتہ ای یافت نشود ۔ لابد آقای احمد مسجد جامعی بلوچھای سنی را کہ در مقابل ھجوم صفویان بنیادگرای شیعہ ایستادہ و از سرزمین خود دفاع می کردہ اند ، را دشمن بحساب می آورد و کشتار آنھا را روا و اشغال سرزمینشان را بر حق می داند ۔ ولی ھمین بلوچ وقتیکہ بر علیہ پرتغالیھا می جنگد ، مرزنشین غیور بہ حساب می آید ۔
این است تفسیر بنیادگرایان توسعہ طلب شیعہ از تاریخ کہ ھیچگونہ ابا و شرمی از جعل ، تحریف و وارونہ جلوہ دادن وقایع تاریخی ندارند ۔
الف الف بلوچ

۱۳۸۸ دی ۳۰, چهارشنبه

تبدیل احکام دو جوان کرد ایرانی از زندان به اعدام


گزارش‌ها حاکی از محکوم شدن دو جوان کرد به اعدام توسط یک شعبه دادگاه تجدید نظر شهر ارومیه است.
یکی از اعضای "کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ایران" به بی بی سی فارسی گفت که احکام حبس دو جوان کرد به نام های محمد امین عبدالهی و خادم محمد زاده، از اهالی میرآباد شهر بوکان (در شمال غرب ایران) که به همکاری با احزاب کرد مخالف دولت ایران متهم بودند، توسط دادگاه تجدید ارومیه به اعدام تبدیل شده است.
امجد حسین پناهی، عضو کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ایران در گفتگو با بی بی سی فارسی گفت: "محمد امین عبدالهی، ۲۵ ساله، در دادگاه اولیه به تحمل ۲۰ سال زندان محکوم شده بود، اما حکم او توسط دادگاه شعبه ۲ دادگاه تجدید نظر شهر ارومیه در تاریخ ۲۴ دی (۱۴ ژانویه) به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه با خدا به اعدام تبدیل شد."
به گفته آقای حسین پناهی که هم اکنون در کردستان عراق سکونت دارد، قادر محمد زاده نیز در دادگاه اولیه به ۳۲ سال حبس محکوم شده بود که دادگاه تجدید نظر حکم ابتدایی را به اعدام تغییر داده است.
اوایل دی ماه نیز فصیح یاسمنی، فعال کرد ۲۷ ساله ایرانی به اتهام محاربه به دار آویخته شده بود.
پیشتر احسان فتاحیان، جوان ۲۸ ساله کرد ایرانی نیز به اتهام عضویت در حزب کومله و تبلیغات علیه نظام جمهوری اسلامی در شهر سنندج اعدام شده بود.
از جمعیت ۷۰ میلیونی ایران، بیش از چهار میلیون نفر کرد هستند که در بخش های غربی ایران در استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، و بخش های از آذربایجان غربی زندگی می کنند.
بخش عمده ای از این اقلیت، سنی مذهب اند.
گروه های حقوق بشر و فعالان حقوق اقلیت ها همواره از محدودیت های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در مناطق کردنشین ایران انتقاد کرده اند.
سازمان دیدبان حقوق بشر در آخرین گزارش خود، که اوایل سال جاری میلادی منتشر شد، با مرور موانع و محدودیت های اعمال شده علیه اقلیت کرد در ایران، تصریح کرد که محدودیت های دولتی بر آزادی تجمع، احزاب، و بیان در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی هم وجود داشت، اما محرومیت ها در دوران محمود احمدی نژاد شدت یافته است.

bbc

محاکمه یکی از اعضای جنبش مقاومت جندالله در دادگاه انقلاب



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از ایسنا دادستان تهران از محاکمه‌ یکی از اعضای جنبش مقاومت جندالله در شعبه‌ 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی خبر داد.

عباس جعفری دولت‌آبادی با اعلام این خبر اظهار کرد: صبح امروز "ع.س" از عوامل گروه جندالله با حضور وکیل مدافع در شعبه 15 دادگاه انقلاب محاکمه شد.

به گفته‌ وی، اتهام این فرد ارتکاب دو فقره آدم‌ربایی، چهار مورد انفجار، نگهداری 10 قبضه اسلحه‌ جنگی و به شهادت رساندن چندین مامور نیروی انتظامی است.دادستان تهران افزود: این متهم آخرین دفاع را نیز انجام داده و به زودی حکم وی صادر خواهد شد.

ملاقات مقامات رسمی ایران و اسرائیل در یک نمایشگاه گردشگری


اسرائیلی ها می گویند که یک مقام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در نمایشگاهی در مادرید با وزیر گردشگری اسرائیل دست داده و او را به ایران دعوت کرده است.
به گزارش پل وود، خبرنگار بی بی سی در بیت المقدس، یک سخنگوی دولت اسرائیل گفته که این مقام ایرانی روز چهارشنبه ۳۰ دی (۲۰ ژانویه) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری مادرید با وزیر اسرائیلی ملاقات کرده است.
بنا بر اظهارات این سخنگو، در ابتدا نماینده سازمان گردشگری ایران از وزیر گردشگری اسرائیل و سفیر این کشور دعوت کرده است تا از غرفه ایران بازدید کند.
سپس مقامات ایرانی از همتایان اسرائیلی خود دعوت کرده اند تا ضمن سفر به ایران از بناهای تاریخی این کشور بازدید کنند.
پس از آن وزیر گردشگری اسرائیل و همتای ایرانی اش در مراسم افتتاحیه نمایشگاه در حالیکه کنار یکدیگر ایستاده بودند، با هم دست دادند.
بنا بر اظهارات سخنگوی اسرائیلی، در این دیدار اسطاس ماسز نیکوو، وزیر گردشگری اسرائیل به همتای ایرانی خود گفته است که روابط یهودیان با ایرانیان به صدها سال پیش باز می گردد و ایران و اسرائیل تا پیش از انقلاب اسلامی ایران روابط خوبی با هم داشتند.

bbc

علی محمد بيگانه با تانزانيا و زنگبار قرارداد تجاری بست۰


طبق اخبار رسيده علی محمد بيگانه با غروری جاهلانه با هيئت تانزانيايی و زنگباری که هفته پيش به بلوچستان آمده بود قرارداد تجاری با تاکيد بر واردات دام از تانزانيا امضا کرد. عملکرد فاشيستهای شکم گنده فارس که به چيزی جزمنافع زياده خواهانه خود نمی انديشند در قراردادهای تجاری با تانزانيا نمايان است.

آقای بيگانه که خود را حکمران بلوچستان معرفی کرد ، شتابزده پيشنهاد خريد دام گوشتی از تانزانيا و زنگبار داده تا گوشت مصرفی تهران ، یزد، اصفهان قحطی زده و ديگر مناطق فارس نشين را از طريق بلوچستان تامين کند.
ناگفته نماند که از قبل نيز دامهای متعلق به دامداران بلوچستان سالهاست با کمک "سربازان گمنام امام زمان" سر از کشتارگاههای شيراز، يزد، کرمان،تهران و اصفهان در آورده اند.اما زياده خواهی اين فاشيست های شکم پرست چنان نامحدود است که به گوساله های تانزانيا و بزهای زنگبار هم چشم طمع دوخته اند.
آخرين خبر مربوط گوشتخواری شونيستهای فارس را اينجا بخوانيد
:
http://khabaronline.ir/news-38352.aspx

محمد خاتمی : با خشم و زور نمی توان بر مردم حکمرانی کرد


دبی – العربیه نت
محمد خاتمی در دیدار با دهها تن از بازداشت ‌شدگان وزندانیان سیاسی پس از انتخابات اخیر گفت " بی‌ تحملی در یک جامعه نشانه استبداد است...

باید بدانیم که با خشم و زور نمی‌ توان بر مردم حکمرانی کرد.

"وی در این دیدار که امروز سه شنبه 19 – 1 – 2010 برگزارشد ازادامه بازداشت فعالان سیاسی ومدنی اظهار تاسف کرد وگفت :" در روزهای اخیر به جای تعادل و آرامش ، شاهد هجمه‌های سنگین و موج جدید فشارها و دستگیری‌ ها هستیم.

"خاتمی با تاکید برضرورت بازگشت امنیت به جامعه گفت :" منظور ما از امنیت، امنیت پادگانی نیست.

"وی افزود :" عده‌ای در تریبون‌های رسمی،‌ سیاه را سفید وسفید را سیاه نشان می‌ دهند و از منبرها به افراد تهمت می‌ زنند و دروغ می‌گویند.

"به گفته او "این تهمت‌ها و افتراها و سخنان ناصواب از آنجایی‌که پایه محکمی ندارد گرچه بر افرادی که بنیان فکرمحکمی ندارند تاثیر می‌گذارد اما توده مردم و متدینین که می‌توانند صحبت‌ها را از هم تفکیک کنند ممکن است که یک لحظه تاثیر بپذیرند اما بر آن‌ها اثر طولانی‌مدت ندارد.

"خاتمی همچنین گفت :" دروغ‌های بسیاری در این روزها گفته شده و وعده‌های بسیاری داده شده است اما مردم می‌بینند که تشکیلاتی که عهده دار امور آنان است کارچندانی انجام نداده و مشکل‌ساز نیز شده است
. "
http://www.alarabiya.net/articles/2010/01/19/97792.html

منشأ قدرت
محمد خاتمی در بخش دیگری ازسخنان خود منشأ قدرت در جامعه را " مردم " دانست و تاکید کرد :" منشأ قدرت مردم هستند و از همین رو باید رضایت مردم فراهم شود و حکومت در مقابل آنها مسئولیت‌ داشته باشد. رضایت و تحمل و مسئولیت وجوه تمایز جامعه‌ی امروز با دیروز است.

"مخالفان این عقیده در بین محافظه کاران منشأ قدرت ( حاکمیت ) در ایران را خدا معرفی می کنند و قدرت رهبر جمهوری اسلامی ایران را ناشی از اراده خدا می دانند.

محمد تقی مصباح یزدی از نظریه پردازان این عقیده در این زمینه می گوید :" مردم هیچ مشروعیتی به حکومت ولی فقیه نمی ‌دهند ، رای و رضایت آنان باعث به وجود آمدن آن می‌ شود... با این تحلیل ، انتخابات زمینه ‌ای برای کشف رهبری می‌ شود، نه اینکه به او مشروعیت ببخشد.

"وی همچنین اعتقاد دارد :" حکومت ولی فقیه در زمان غیبت امام معصوم با نصب عام از طرف امام معصوم انجام شده‌ است که خود وی منصوب خداست.

"محمد خاتمی در ادامه اظهارات خود افزود:" استقرار حکومت امری بشری است هر چند به نظر ما اسلام برای حکومت معیارهایی را مشخص کرده است که اراده و رضایت مردم به آن تعلق گرفت و مستقر شد حکومت حکومت مرضی رضای شارع نیزهست.

"وی از مسئولان خواست به خواسته های معترضان پاسخ بدهند و گفت :" بی‌ تحملی در یک جامعه نشانه استبداد است."خاتمی تاکید کرد :" باید بدانیم که با خشم و زور نمی‌توان بر مردم حکمرانی کرد. ما از مردمسالاری و سازگاری آن با دین حرف می‌زنیم و راه درست دفاع از ارزش‌های انقلاب را همین اصلاحات می‌دانیم."

دشمن تراشی
رئیس جمهورسابق ایران مقامت جمهوری اسلامی ایران را برای زیرپاگذاشتن آزادی های مدنی به " دشمن تراشی" متهم کرد و گفت:" برای سرکوب مردم، معمولا ‌دشمن تراشی می‌شود؛ دشمن موجود بزرگ‌تر جلوه داده می‌شود تا در سایه آن سخت گیریها توجیه شود.

"مسئولان جمهوری اسلامی بارها معترضان را به تبعیت از کشورهای خارجی برای مقابله با نظام متهم می کنند وآیت الله خامنه ای در خطبه نماز جمعه پس از انتخابات آمریکا وبریتانیا را به دخالت در امور داخلی ایران متهم کرد.


این در حالی است که رهبران معترضان تاکید می کنند خواسته های آنها قانونی است وهیچ ربطی به کشورهای خارجی ندارد.

محمد خاتمی با اشاره به حوادث اخیر گفت:" پس از انتخابات عده کثیری از مردم به طور مسالمت‌آمیز نسبت به اتفاق‌های پیش‌آمده اعتراض کردند که سرکوب شدند، درحالیکه باید با شجاعت اشتباهات را قبول کرد و برطرف ساخت یا مردم را قانع کرد.

"وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت :" اینکه جریانی افراطی می‌کوشد ما را مخالف امام... ،نظام و حتی امام حسین ... نشان دهد بسیار غیرمنصفانه، مضحک و بی‌رحمانه است و کسی چنین ادعاهای بی‌اساسی را باور نمی ‌کند.."

احتمال مهاجرت کارکنان صنعت نفت به خارج از کشور

خبرگزاری مهر: معاون وزیر نفت یکی از مهمترین چالشهای پیش روی توسعه صنعت نفت را بررسی وضعیت حقوقی و دریافت کارکنان صنعت نفت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر صنعت نفت در دنیا یک بازار رقابتی بوده که باید با بازارهای مختلف دنیا رقابت کند و نرخ نیروی کار در این صنعت در تمامی بازارهای دنیا مشخص شده است..
جشن ساز با اشاره به اینکه اگر بازارهای خلیج فارس، دریای شمال، اروپای غربی و آمریکا را از نظر میزان دریافت حقوق کارکنان مورد بررسی قرار دهیم تبیین کرد: در هر یک از این بازارها یک تعریف مشخص از میزان حقوق و دریافتی کارکنان وجود دارد که هم اکنون میزان دریافت حقوق کارکنان صنعت نفت ایران از تمامی این بازارها کمتر است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ما در سطح صنعت نفت مدیریت و بهره برداری 20 حلقه چاه را به یک مهندس متخصص واگذار می کنیم متوسط ارزش مادی این چاهها حدود 200 میلیون دلار است، ادامه داد: اما حقوقی که ماهیانه به این مهندس تعلق می گیرد صدها برابر کمتر از ارزش کاری است که انجام می دهد.
جشن ساز در پایان خاطر نشان کرد: اگر وضعیت نظام حقوقی و دریافت کارکنان صنعت نفت به همین روال موجود ادامه یابد احتمال خروج برخی از این کارکنان به خارج از کشور وجود دارد.
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1020141

۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

اعزام"ناو گروه پنجم" به خليج عدن


رژيم رو به زوال آخوندی که از حل مسائل داخلی کاملا درمانده و سی سال است که شرايط زندگی ميليونها انسان را بدترو مشکل تر از قبل کرده و به سرکوب مطلق مردم روی آورده، سالهاست جاروجنجال براه انداخته که در صدد کشور گشايی است.
خبرگزاری پاسداران با اعلام شتابزده خبراعزام"ناو گروه پنجم" به خليج عدن نشان می دهد که رؤيای کشورگشايی آخوندهای جاهل و سران تبهکارسپاه مافيايی همچنان ادامه دارد. . اگرچه اعلام چنين خبری برای ادامه وتشديد تبليغات ماجراجويانه رژيم درباره يمن و کوششی بيهوده برای سرپوش گذاشتن براعتراضات گسترده مردم ايران است اما بعيد نيست که صدها پاسدارفالانژبرقايقهای گشتی شان دردريای بلوچستان مانوربدهند.
اما همانگونه که شوشتری جلاد و رجب زاده قاتل نتوانستند غلطی در خاک پاک بلوچستان بکنند پاسداران باصطلاح درياداروارتشی های رژيم آخوندها نيزدردريای پهناور بلوچستان عاجزخواهند بود. زيرا دراين دريا ميرحمل کلمتی شمشيرزنی کرده نه آبا و اجداد فريبرز داورپناه، پاسدارنجار، جعفری و وحيدی تروريست

کشته شدن سه مامور دیگر انتظامی در بلوچستان

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس): معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي بلوچستان گفت، در درگيري با افراد مسلح سه تن از ماموران پليس خاش در محور خاش ـ زاهدان هلاکت رسیدند.
محمد عرب يك‌شنبه شب اظهار داشت: افراد مسلح ديشب مقارن ساعت 45/19 به سمت خودروي پليس محور خاش ـ زاهدان، شليك و سه مامور را به به هلاکت رساندند.

جای اين کودکان درکلاس درس بود...




.زندگی هزاران کودک بلوچ بوسيله زابليهای نمک نشناس، شونيستهای غارتگرفارس، سران جنايتکار
سپاه و اطلاعات مافيايی اين چنين سخت، غيرعادی وبه فاجعه ای بزرگ تبديل شده است
در يک کشورحسابی با شرايط عادی وعاری ازتبعيض و فاشيسم آشکار، جای اين فرزندان بلوچ در کلاس درس بود. زندگی اين کودکان را با زندگی کودکان هم سن وسال تهرانی يا شيرازی مقايسه کنيد و فکرش را بکنيد چه جور زندگی در انتظار اين فرزندان بيگناه بلوچ است.

قاچاق سوخت و مواد مخدر که از طرف سپاه مافيايی و اطلاعات رژيم در بلوچستان برنامه ريزی ومديريت می شوند بخشی مخرب از سياست فاشيستی و عملکرد ضد انسانی رژيم در بلوچستان است.
حکام فاشيست تهران و زابليهای جنايتکار با اعمال سياستهای بلوچ ستيزانه وعملکرد جنون آميز
. قصد شوم تخريب زندگی هزاران بلوچ را داشته و رؤيای نابودی ملت بلوچ را درسرمی پرورانند

پلمپ 33 چاپخانه، و بیکار شدن بیش از 300 نفر به خاطر چاپ و انتشار پوسترهای تراختور


گونازتی وی :بنا به اخبار دریافتی ازتبریز، در پی چاپ پوسترهای تراختور با مضامین «یئل یاتار، توفان یاتار، یاتماز تراختور بایراغی»، و «آذربایجان دییاریمیز، تراختور ایفتیخاریمیز» و ... 33 چاپخانه و محل نشر پلمپ شده است و بیش از 300 نفر بیکار گردیدهاند. مأموران امنیتی و اطلاعاتی شهر تبریز بعد از پلمپ کردن این مراکز نشر، روز چهارشنبه فردی به نام «محمد علیمرادی» را دستگیر و به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادهاند.
«محمد علیمرادی» که با مجوز باشگاه فوتبال تراختور تبریز اقدام به چاپ و نشر این پوسترها کرده بود، به صورت وحشیانهای مورد آزار و اذیت و ضرب و شتم قرار گرفته است. اداره اطلاعات با توجه به گزارش فردی به نام «سعید ملازاده» (انتشارات ارک تبریز) مبنی بر اینکه علیمرادی پوستر «آذربایجان یوردوموز، تراختور بوزقوردوموز» را نیز چاپ و توزیع کرده است دستگیر شده است. حقوق بگیران اداره اطلاعات تبریز بعد از اینکه نتوانستهاند اتهام چاپ و نشر پوستر مذکور را اثبات کنند، «محمد علیمرادی» را با اخذ ضمانت و به صورت نیمه جان آزاد کردهاند.
شایان ذکر است که این پوسترها با مجوز باشگاه تراکتورسازی (تراختور) تبریز و با تأیید جناب «شفق» و روابط عمومی باشگاه به چاپ رسیده و به صورت وسیعی در سطح تبریز و شرکت تراختورسازی توزیع شده اند.
میللی حرکت
www.gunaz.tv

برخی ساختمان های دولتی به تصرف طالبان درآمد


دبی – العربیه نت
منابع امنیتی در افغانستان امروز دوشنبه 18-1-2010 اعلام کردند حدود 10 نفر از افراد مسلح با یورش به کاخ ریاست جمهوری این کشور بر تعدادی از ساختمان های دولتی تسلط پیدا کردند.

همچنین این افراد به تعدادی از بانک ها در کابل یورش بردند و صدای انفجار در کنار قصر ریاست جمهوری شنیده شد.نیروهای ناتو با صدور بیانیه ای تاکید کردند که نیروهای پلیس دو نفر از مهاجمان را از پای درآوردند و وزارت بهداشت این کشور اعلام کرده است در این هجوم حداقل 13 تن زخمی شدند.

احمد فرید رهید سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان در این زمینه گفته است " در حال حاضر 13 مجروح به بیمارستان ها منتقل شده اند ..

بیشتر آنها غیرنظامی هستند اما تعدادی از نظامیان نیز زخمی شده اند."همچنین نیروهای بین المللی حافظ صلح ( ایساف ) با صدور بیانیه ای تاکید کردند پلیس افغانستان دو نفر از مهاجمان را کشت.درهمین حال صدای انفجارهای بسیارشدید وشلیک مسلسل از نقاط مختلف کابل شنیده شد ودود ناشی از این انفجارها آسمان کابل را فرا گرفته است.یک سخنگوی نیروهای طالبان اعلام کرده است که" 20 تن از افراد این جنبش به قصر ریاست جمهوری وچند وزارتخانه در وسط پایتخت یورش بردند.

"ذبیح الله مجاهد افزود :" این کار ماست ... هدف حمله کاخ ریاست جمهوری ، وزارتخانه های دادگستری ، دارایی ، معادن وهمچنین بانک مرکزی است."او همچنین گفت :" 20 نفر از افراد انتحاری طالبان وارد نبرد شده اند و یکی از آنها بامداد امروز خود را در مقابل کاخ ریاست جمهوری منفجر کرد."

"نفت خام" 5 دلار کمتر از نرخ جهانی در بازار ایران معامله می شود.


گونازتی وی
:
"نفت خام" 5 دلار کمتر از نرخ جهانی در بازار ایران معامله می شود. بهزاد مانی این روزها در میان بازاریان و برخی از شرکتهای به ظاهر خصوصی، معاملات جدیدی به چشم می خورد که در نوع خود کم نظیر است. کالای مورد معامله "نفت خام" با قیمت ۵ دلار کمتر از نرخ جهانی نفت ایران، محل تحویل روی کشتی در خلیج فارس و نحوه پرداخت نقد از طریق صرافی است! ذوالقدر، عباس محتاج، قاسمی و عراقی در کنار چند تن از مسئولان وزارت اطلاعات از عوامل اصلی پست این بازار سیاه هستند.


وزارت نفت مجوزی به تعاونی صنعت نفت داده تا وارد عرصه فروش نفت خام شود. بدنبال این اجازه خیلی از دولتی ها به این بازار علاقمند شده اند. یکی از گروه های بزرگی که وارد این کار شد سپاه پاسداران بود که حجم وسیعی از بازار را دراختیار گرفت. و به بهانه ترانزیت، نفت و گاز و گازوئیل دربرخی استان های مرزی بوسیله شهرداری ها و استانداری ها معامله می شود. وزارت نفت در مجوز خود اجازه داد شهرداری ها واستانداری ها میزان خاصی نفت و گازوییل را از هر استانی صادر کنند. با همین مجوز مسئولان چند استانداری با حمایت مستقیم سپاه کار ترانزیت یا "سوآپ" را به چنگ خود درآوردند. استانداری اردبیل که استاندار آن محمود احمدی نژاد بود و فرماندهان سپاه پاسداران آذربایجان شرقی و غربی و کردستان و قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه تبدیل به مرکز فعالیت سوآپ و ثروت اندوزی از این راه شدند. گویاترین نمونه افشا شده این دزدی های کلان مالی، سردار صادق محصولی است که بعنوان یکی از فرماندهای سپاه آذربایجان غربی از ماجرای سوآپ ثروت های میلیاردی کسب کرد و به عنوان وزیرکشور از طراحان کودتای انتخاباتی به شمار می آید. محصولی و چند فرمانده دیگر سپاه مانند ذوالقدر، عباس محتاج، قاسمی و عراقی در کنار چند تن از مسئولان وزارت اطلاعات عوامل اصلی حذف رقبا از بازار و تحکیم موقعیت شرکت های سپاه درصنایع نفت و گاز و سوآپ فرآورده های نفتی هستند. سپاه توانست در زمینه سوآپ نقش زیادی بازی کند، با توصیه آنها وزارت نفت به طور غیررسمی به شهرداری ها و استانداری ها گفت در بازار بخش خصوصی و ترانزیت کننده ها وارد شوند و اجازه میزان خاصی از صدور نفت و گاز و گازوییل را به آنها داد.
بعضی از افراد با استفاده از امتیاز دولتی- خصوصی (مانند شرکت های وابسته به سپاه که خصوصی شمرده می شوند ولی از مزایای حکومتی نیز بهره می برند) توانستند سود بیشتری از این بازار ببرند.“
همین وضعیت در حال حاضر در مناطق عسلویه، خارک و جاسک وجود دارد و در پارس جنوبی شرکت های وابسته به سپاه با پشتیبانی دولت جایی برای شرکت های عادی باقی نگذاشته اند و هر رقیبی با بی رحمی تمام حذف می شود.
http://behzad-mani.blogfa.com/post-43..aspx

شرکت مستقيم بسيج دانشجويی زابليهای وحشی در سرکوب مردم تهران


آژانس خبری تفتان: براساس اخباررسيده بيش از۳۲ نفر از بسيجيهای زابلی که دردانشگاه بلوچستان در زاهدان و زابل باصطلاح دانشجو هستند از جمله چاقوکشها وچماقدارانی بودند که در روزعاشورا مردم بپاخاسته تهران را مورد ضرب و شتم قراردادند.
۱۲نفرازاين زابليهای مزدور که در زاهدان دانشجو هستند براثر کتکهايی که در خيابانهای تهران از مردم خوردند و زخمی شده بودند بين ده روز تا دوهفته بعد ازعاشورای خونين سرکلاسهای درس حاضر نشدند

۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

علی محمد بيگانه به اهميت منطقه ای و جهانی بلوچستان پی برد!


استانداربيگانگان در بلوچستان بالاخره مجبوربه بيان اهميت منطقه ای و جهانی سرزمين و دريای بلوچستان شد. اشغالگران فارس بيش از هشت دهه سرزمين تاريخی مان را که سرشار از منابع و معادن طبيعی است طلبکارانه در چنگال خود دارند و چنان مردم بلوچ را تمام حقوق ملی، سياسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وحتی از داشتن زندگی عادی محروم کرده اند که نمونه اش را درتاريخ ملتها يا درحال حاضر، در هيچ جای دنيا نمی توان يافت.
علی محمد بيگانه که مکارانه در پی غارت بيشترسرمايه های ملی بلوچستان برای تامين منافع شونيستهای فارس و ادامه اشغال سرزمين اجدادی مان است تا بحال با هيئتهای هندی، پاکستانی، چينی، پنجابی، مسقطی، افغانی و تانزانيايی ملاقات داشته تا علاوه بر شريک کردن ديگران درغارت بلوچستان موانع بيشتری درمقابل جنبش گسترده آزادی خواهی و حق طلبی مان ايجاد کند.
علی محمد بيگانه درنشستی که با هئيت تانزانيايی داشت آنقدرازامکانات تانزانيا و زنگبار! گفت و گنده گويی کرد که بالاخره مجبورشد ازاهميت منطقه ای وجهانی بلوچستان نيزدو جمله بيان کند!لازم است به آقای بيگانه گفت که هئيتهای خارجی که با او ملاقات می کنند نه عاشق قيافه وی و ريش و پشم خامنه ای جلاد هستند ونه بخاطر يزد ءُ اصفهان به دزآپ ( زاهــدان ) می آيند. آنها براهميت بلوچستان ومنافع خويش واقف هستند

اما آنچه برخی از آنان نمی دانند اين است که خود جنابعالی و امثال شما از بيگانگانی هستيد که بلوچستان را به زور اشغال کرده و درسيستم ضدانسانی و فاشيستی خود جلادانه اسيرکرده ايد.

به خارجی هاهشدار داده شده و می شود که قراردادهاي غير قانونی که برای غارت بيشتر سرمايه های ملی ما با چينی ها، هنديها، پنجابيها، آفريقاييها و افغانان امضا کرده ايد درتضاد آشکار با بيانيه حقوق بشر و قوانين بين المللی هستند وبنا براين فاقد ارزش قانونی هستند. شما عمدا وجود و حقوق مردم بلوچ را که صاحبان تاريخی اين سرزمين طلايی هستند، ناديده گرفته و با کمال بيشرمی برسرزمين ما چوب حراج
می زنيد.

آقای بيگانـــــه! هيچ بلوچی شما را دعوت نکرده که به بلوچستان بياييد تا برای ما و آينده سرزمين ما شيادانه تصميم بگيريد. شما قيم ميليونها بلوچ نيستيد. از نظر ما مهمانی ناخوانـــده هستي که وجودت در بلوچستان بيش از حد مضر و امضايت صد در صد بی ارزش است.

شیخ قریشی دستگیر شد


شیخ قریشی،مدیر مدرسه دینی و خطیب مسجد جامع محمدیه اهل سنت تالش صبح روز یکشنبه 20/10/88 توسط نیروهای نظامی و دستگاه اطلاعات دستگیر و به اطلاعات استان منتقل گردید.نیروهای نظامی پس از یورش به خانه وی به جمع آوری کتب و وسایل و دستگاه کامپیوتر ایشان پرداخته و حتی سیم کارتهای وی را نیز با خود بردند. شیخ قریشی پس از شش روز دستگیری هنوز هم در زندان اطلاعات بسرمیبرند . قابل ذکر است که شیخ قریشی قبلا نیز چندین سال پیش یک سال در زندان های ایران همراه با علمایی چون علامه برقعی (رحمه الله تعالی) بسر برده اند.
شیخ قریشی مسلمانی داعی و در بازیهای سیاسی دخالت نکرده است، اما دلیل دستگیر و نگهداری ایشان در اطلاعات مرکزی استان گیلان نامعلوم است.

دولت ایران نگران گسترش اعتراضات کارگری است

العربیه-نجاح محمد علی
کانال العربیه روز شنبه 16-1-2010 با استناد به گزارش کمیته امنیت ملی ایران درباره گسترش اعتصابات کارگری که این روزها در کارخانجات وشرکت های دولتی ویا نیمه دولتی رخ می دهد از نگرانی دولت این کشور در این باره خبر داد.
منابع آگاه می گویند تهران وشهرهای دیگر ايران به علت سياست هاي اقتصادي محمود احمدي نژاد شاهد بحران کارگري است بر اثر اين سياست ها بسياري از کارخانه ها ورشکسته شده و تعداد زيادي از کارگران اخراج شده اند که منجر به افزايش نرخ بيکاري شده است.
اين گزارش تاکيد مي کند که گسترده ترین اين اعتصاب ها در شهرهاي اهواز ،شيراز ،بندر عباس و آبادان تکرار مي شود ،در آبادان بزرگترين پالايشگاه نفت ايران قرار دارد.
از سوی دیگر محمد رضا حیدری دیپلمات سابق ایران در نروژ که به نشانه اعتراض به برخورد خشونت آمیز با تظاهرات هواداران صلاح طلبان درتهران از سمت خود استعفا داده است در گفتگو با خبرگزاری رویترز پیشن بینی کرد در هفته ها و ماه های آینده دیپلمات های بیشتری از سمت های خود کناره گیری کنند وافزود وی به شدت نگران وضعیت ملت ایران بوده وبه همین دلیل نمی توانست نسبت به رویدادهای کشورش بی تفاوت بماند.
حیدری با ابراز نگرانی نسبت به آینده خود اعلام داشت که هنوز تصمیم قطعی برای درخواست پناهدگی نگرفته است .

انفجار یک بمب دست ساز در مشهد یک کشته برجای گذاشت


دبی – العربیه نت
منابع خبری رسمی در ایران شب گذشته از انفجار یک بمب در مقابل ساختمان استانداری شهر مشهد در شمال شرق ایران خبر دادند .بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بر اثر این حادثه عامل انفجار کشته شده است وخسارات و تلفات دیگری به وجود نیامده است
.
این انفجار چهار روز پس از آن روی داد که درپی انفجار بمبی در تهران یک استاد فیزیک کشته شد.بر اساس گزارش منابع رسمی نیروهای امنیتی به یک فرد در نزدیکی استانداری خراسان رضوی مشکوک شدند وهنگامی که به وی نزدیک شدند وی یک بمب دست ساز را که دریک لوله چدنی جاسازی شده منفجر کرد.
مسئولان امنیتی می گویند تحقیقات گسترده ای را در این زمینه انجام داده اند وتاکنون جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.مقامات جمهوری اسلامی ایران پس از ترور مسعود علی محمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران انگشت اتهام را به سوی آمریکا واسرائیل نشانه گرفته اند اما سایت های خبری مخالفان دولت او را از حامیان میرحسین موسوی معرفی کرده ودستگاه امنیتی ایران را به دست داشتن در ترور وی متهم می کنند.