۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

دادستان تهران: «هرگونه همکاری با کمیته گزارشگران حقوق بشر جرم است

خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان: خانواده شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر طی دیداری با عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران خواهان رسیدگی به وضعیت فرزند خود شدند.
جعفری دولت‌آبادی در این دیدار ابراز داشته است: « بنابر گزارش کارشناسان پرونده سایت کمیته وابسته به منافقین است و هرگونه همکاری با سایت جرم محسوب می‌شود.» به گفته خانواده نظرآهاری برخورد دادستان در کل مثبت بوده و او ابراز داشته شخصا به ملاقات شیوا نظرآهاری در زندان خواهد رفت.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، دادستان تهران در پاسخ به سوال خانواده نظرآهاری در مورد زمان آزادی شیوا گفت: « وی تا زمان برگزاری دادگاه و اعلان حکمش آزاد نخواهد شد.»
شیوا نظرآهاری به همراه دوتن دیگر از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر، کوهیار گودرزی و سعید حائری در تاریخ 29 آذرماه در اتوبوس عازم به مراسم تشیع پیکر آیت‌الله منتظری بازداشت شدند. در حال حاضر 7 تن از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می‌برند.
کمیته گزارشگران حقوق بشر نهادی مستقل است که هدفش اطلاع‌رسانی و دفاع از قربانیان نقض حقوق بشر می‌باشد.
این کمیته در طول 4 سال فعالیت خود گزارش‌ها، اطلاعیه‌ها، بیانیه‌ها و مقالات متعددی را در زمینه نقض حقوق بشر منتشر نموده و خود را به عنوان نهادی مدنی و فارغ از هرگونه جهت‌گیری سیاسی در میان فعالان داخلی و خارجی مطرح نموده است.

هیچ نظری موجود نیست: