۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

برخی ساختمان های دولتی به تصرف طالبان درآمد


دبی – العربیه نت
منابع امنیتی در افغانستان امروز دوشنبه 18-1-2010 اعلام کردند حدود 10 نفر از افراد مسلح با یورش به کاخ ریاست جمهوری این کشور بر تعدادی از ساختمان های دولتی تسلط پیدا کردند.

همچنین این افراد به تعدادی از بانک ها در کابل یورش بردند و صدای انفجار در کنار قصر ریاست جمهوری شنیده شد.نیروهای ناتو با صدور بیانیه ای تاکید کردند که نیروهای پلیس دو نفر از مهاجمان را از پای درآوردند و وزارت بهداشت این کشور اعلام کرده است در این هجوم حداقل 13 تن زخمی شدند.

احمد فرید رهید سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان در این زمینه گفته است " در حال حاضر 13 مجروح به بیمارستان ها منتقل شده اند ..

بیشتر آنها غیرنظامی هستند اما تعدادی از نظامیان نیز زخمی شده اند."همچنین نیروهای بین المللی حافظ صلح ( ایساف ) با صدور بیانیه ای تاکید کردند پلیس افغانستان دو نفر از مهاجمان را کشت.درهمین حال صدای انفجارهای بسیارشدید وشلیک مسلسل از نقاط مختلف کابل شنیده شد ودود ناشی از این انفجارها آسمان کابل را فرا گرفته است.یک سخنگوی نیروهای طالبان اعلام کرده است که" 20 تن از افراد این جنبش به قصر ریاست جمهوری وچند وزارتخانه در وسط پایتخت یورش بردند.

"ذبیح الله مجاهد افزود :" این کار ماست ... هدف حمله کاخ ریاست جمهوری ، وزارتخانه های دادگستری ، دارایی ، معادن وهمچنین بانک مرکزی است."او همچنین گفت :" 20 نفر از افراد انتحاری طالبان وارد نبرد شده اند و یکی از آنها بامداد امروز خود را در مقابل کاخ ریاست جمهوری منفجر کرد."

هیچ نظری موجود نیست: