۱۳۸۸ مهر ۱۸, شنبه

افراد مسلح در ستاد فرماندهی ارتش پاکستان چند نفر را گروگان گرفته اند



ارتش پاکستان اعلام کرد افراد مسلح که صبح امروز به ستاد فرماندهی این ارتش در شهر راولپندی حمله کردند، چند نفر را گروگان گرفته اند.

صبح امروز، شنبه، ۱۰ نفر در حمله ی مردان مسلح به ستاد فرماندهی ارتش پاکستان درشهر راولپندی، کشته شدند.خبرگزاری ها به نقل از مقام های ارتش پاکستان می گویند در این حمله ۴ نفر از مهاجمین و ۶ نیروی ارتش کشته شدند. یک عابر پیاده نیز در این حمله کشته شد.

دیروز نیز انفجار بمب در بازاری در پیشاور، جان ۵۰ تن را گرفت.هنوز از تعداد گروگان های داخل ستاد فرماندهی ارتش پاکستان گزارشی مخابره نشده است.

برنامه دو ایستگاه مستقل تلویزیونی پاکستان موقتا قطع شد


مقامات پاکستان، روز شنبه در جریان حمله شبه نظامیان، برای مدتی برنامه های دو ایستگاه مستقل تلویزیونی را قطع کردند.

این شبکه های خبری در حالی برنامه هایشان قطع شد که در زمینه اقدامات ارتش برای دستگیری شبه نظامیان که به مقر فرماندهی ارتش رخنه کردند گزارش میدادند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پخش برنامه ایستگاههای خبری تلویزیونی « جیو - Geo » و « سما - SAMA » بمدت حدود یکساعت قطع شد.نهاد تنظیمی رسانه های پاکستان در پیامی که بر این دو کانال ظاهر شد اعلام کرد پخش برنامه کانالهای مستقل خبری تلویزیونی را تا اطلاع ثانوی، موقتا بحال تعلیق درمیآورد.

radiofarda

فیلم عملیات استشهادی زاهدان قسمت دوم

به ستاد فرماندهی ارتش پاکستان حمله شد


ارتش پاکستان اعلام کرد حمله ای به ستاد فرماندهی ارتش که به کشته شدن چهار مرد مسلح و چندین سرباز ارتش منجر شد را ناکام گذاشته است.
چند فرد مسلح سعی داشتند وارد مجتمع ستاد فرماندهی ارتش پاکستان که در شهر راولپندی و تحت مراقبت ویژه قرار دارد بشوند که این اقدام به درگیری مسلحانه شدیدی میان مهاجمان و سربازان ارتش منجر شد.
حمله به ستاد فرماندهی ارتش در پی بروز یک مجموعه بمبگذاری در شمال غرب پاکستان رخ می دهد. روز جمعه نهم اکتبر 49 نفر در اثر انفجاری در شهر پیشاور جان خود را از دست دادند.
حملات در شرایطی رخ داد که ارتش پاکستان در حال آماده شدن برای انجام عملیاتی گسترده علیه طالبان است.
محمد جلیل یک مقام پلیس پاکستان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت مردان مسلح قبل از ظهر به وقت محلی و سوار بر یک وانت سفید رنگ خود را به مجتمع ارتش رساندند.
به گفته مسئولان امور امنیتی، سپس این افراد موضع گرفتند و به سمت مجتمع شلیک کردند. همچنین یکی از آنها نارنجکی را به سمت ستاد فرماندهی پرتاب کرد.
شاهدان عینی گفتند در جریان این درگیری جاده های منتهی به منطقه مسدود شده بود و حداقل یک هلی کوپتر بر فراز منطقه در حال پرواز بود.
پس از مدتی ژنرال اطهر عباس، یک فرمانده ارتش، به یک شبکه تلویزیونی محلی گفت: "وضعیت تحت کنترل قرار دارد ... همه افراد مسلح کشته شده اند."
او افزود: "نمی توانم شمار دقیق تلفات ارتش را اعلام کنم اما چهار نفر از سربازان گارد در اولین پست بازرسی به شهادت رسیدند."
علیم مقبول، گزارشگر بی بی سی در اسلام آباد می گوید در روزهای اخیر مواضع طالبان در مناطق قبیله ای از سوی نیروی هوایی پاکستان مورد بمباران شدید قرار داشته است و حدس و گمان هایی درباره تشدید قریب الوقوع حمله ارتش وجود دارد.
هنوز کسی مسئولیت حمله به ستاد فرماندهی ارتش را بعهده نگرفته است، اما طالبان تهدید کرده بود که درصورتی که عملیات علیه این گروه پیکارجو متوقف نشود حملاتی انتقام جویانه را انجام خواهد داد.

bbc

سران ریاض ودمشق: روابط دوجانبه برجهان عرب تاثیر مثبت می گذارد


دمشق – خبرگزاری ها
در دومین روز از سفر ملک عبدالله بن عبدالعزیز به دمشق سران پادشاهی سعودی وسوریه امروز پنجشنبه 8 – 10 – 2009 مذاکرات دوجانبه را از سرگرفتند.

دو طرف قرار است در دور دوم مذاکرات روابط دوجانبه وبرخی از مسائل منطقه ای را بررسی کنند.براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا ) ملک عبدالله بن عبدالعزیز و بشار اسد بر حل تمام مشکلات موجود وادامه گفتگوها تاکید کردند. همچنین دو طرف اعلام کردند که " پیشرفت روابط بین ریاض ودمشق تاثیر مثبتی بر جهان عرب خواهد گذاشت.

"بثينه شعبان مشاور مطبوعاتی وسیاسی رئیس جمهور سوریه در مورد مذاکرات شب گذشته بین سران دو کشور گفت : " دو طرف مذاکرات مثبت ،سازنده و دوستانه ای " را برگزار کردند و افزود : " روابط بین دو کشور در مسیر بسیار ممتازی قرار گرفته است و دو طرف اراده بسیار قوی برای ایجاد فضای مناسب جهت استفاده از امکانات جهان عرب جهت پیشبرد اهداف ملت عرب در سطح منطقه وجهان دارند.

"ملک عبدالله بعد از یک دوره طولانی از تنش در روابط بین ریاض ودمشق به سوریه سفر کرده است.این اولین دیدار ملک عبدالله از سوریه ازهنگام ترور نخست وزیر فقید لبنان رفیق حریری در سال 2005 است.

روابط رياض ودمشق به دنبال ترور حریری دچار تنش شده بود.بشار اسد اخیرا در مراسم افتتاحیه دانشگاه ملک عبدالله در منطقه ثول در نزدیکی بندر جده به همراه تعداد دیگری از سران کشورهای مختلف شرکت کرده بود.گامهای نخستین بازگشت روابط دوجانبه در کنفراس اقتصادی کویت که با مشارکت سران کشورهای عربی در ژانویه سال جاری برگزار شده بود ، برداشته شد.

در این کنفرانس ملک عبدالله از همه سران کشورهای عربی خواسته بود تا اختلافات را کنار بگذارند و برای حل مشکلات منطقه گام بردارند.

پس از این سخنان ، ملک عبدالله با بشار اسد دیدار کرد وهمچنین سران قطر ومصر نیز به هدف حل مشکلات دوجانبه گفتگو کردند.

فروپاشی تئوری امامت و امام زمان و شكنجه فاطمه الزهراء


سنی نیوز: پژوهشگر ودانشمند شيعه عراقی به نتائجی دست يافته كه اختلافات شيعه و سنی را برای هميشه از بين می‌برد!..
احمد الكاتب استاد سرشناس سابق حوزه های علميه عراق و كويت و ايران و رئيس انجمن گفتگوی تمدنها در لندن ـ بر اين نقطه بسيار تأكيد داشت كه بررسيهای ايشان پرده از شايعه‌ی فرضيه امام غائب بركشيده، و ثابت كرده كه امام زمان هرگز بدنيا نيامده است. و همچنين بدين نتيجه دست يافته كه نظريه “امامت الهی” كه اساس فكری شيعه دوازده امامی بر آن بنا شده هيچ ريشه و اساسی‌ ندارد. وثابت كرده كه شايعه ضربه زدن عمر بن الخطاب به دخت حضرت پيامبر اكرم صلی الله عليه وعلی آله وصحبه وسلم ـ فاطمه الزهراء ـ در هنگام گرفتن بيعت برای ابوبكر افسانه‌ای است ساخته و پرداخته برخی از سود جويان و هيچ اساس و مدرك تاريخی بهمراه ندارد.

۱۳۸۸ مهر ۱۷, جمعه

شهید حافظ عبدالخالق ملازهی


رسوائی غرب ، وزیر فرهنگ ! فرانسه و ارتباط جنسی با پسرها


به گزارش آژانس خبری تفتان وزیر فرهنگ فرانسه به ارتباط جنسی با پسران افتخار می کند و حاضر نیست به خاطر این کار از وزارتش استعفاء دهد. باید بر این فرهنگ گریست که وزیر فرهنگش چنین شخصی باشد.

طبق گزارش بی بی سی

وزیر فرهنگ فرانسه می گوید حاضر نیست بدلیل اینکه گفته از ارتباط جنسی با "پسرهای جوان" در تایلند در قبال پرداخت پول لذت برده استعفا دهد.

وزیر فرهنگ فرانسه تاکید کرد به پسران هم سن خود پول داده تا با او رابطه جنسی داشته باشند.آقای میتران برادرزاده فرانسوا میتران رئیس جمهور اسبق فرانسه است.

وی افزود همواره با افرادی که "هم سن او و یا پنج سال جوانتر" بوده اند رابطه جنسی داشته و این رابطه مورد "توافق" طرفین بوده است.
وزیر فرهنگ ! فرانسه اعتراف کرد اعمالش غلط بوده اما افزود که اعمالش به هیچ وجه جرم محسوب نمی شود.
او تاکید کرد همچنان مورد حمایت نیکلا سرکوزی رئیس جمهور فرانسه است و قصد استعفا ندارد.

۱۳۸۸ مهر ۱۶, پنجشنبه

فیلم عملیات استشهادی زاهدان قسمت اول

شهادت و منزلت شهداء



شهادت و منزلت شهداء
)وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ ( [آل عمران:169]
و هرگز كساني‌ را كه‌ كشته‌ شدند در راه‌ الله بلكه‌ آنان‌ زنده‌اند نزد پروردگارشان‌ روزي داده‌ مي‌شوند.
شهادت فنا شدن انسان براي نيل به سرچشمه نور و نزديك شدن به هستي مطلق است. شهادت عشق به وصال محبوب در زيباترين شكل است. شهادت مرگي از راه كشته شدن است، كه شهيد آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبير قرآن کریم ((في سبيل الله)) انتخاب مي كند. يعني شهيد در راهي كشته مي شود كه هر دو ارزش- آگاهانه و في سبيل الله را داراست و چنين مرگي است كه به تعبير پيامبر صلی الله علیه وسلم شريفترين و بالاترين نوع مردن است، شهادت همانا پايان دادن به فروغ درخشان حيات در كمال هشياري و آزادي است براي رسيدن به هدفي كه والاتر از حيات طبيعي است. شهادت پايان دادن به حيات طبيعي براي دفاع از ارزشهاي انساني در جامعه است. شهادت شكافتن كالبد جسماني براي رسيدن به مقام شهود و حضور الهي است. شهادت رسيدن به مرتفع ترين قله هاي كمال و انسانيت است. با توجه به تعاريف فوق، كسي كه مرگ شهادت را انتخاب مي كند ((شهيد)) ناميده مي شود. شهيد در لغت به معني ((گواه)) است و در اصطلاح به كسي گويند كه در مجراي شهادت قرار گرفته و در راه خدا كشته مي شود.
تعريف مشترك و جامع براي شهادت اين است كه: شهادت عبارت است از زندگي در حال هشياري، و آزادي در راه وصول به هدف عالي تر از زندگي طبيعي بواسطه شهادت. اين خصيصه و پديده اي است كه همه شهدا داراي آن مي باشند. در مقابل اين مرتبه والاي شهادت حداقل توصيفي كه مي توان براي شهادت در نظر گرفت عبارت است از اينكه: شهادت انقلاب دروني ناگهاني، همراه با هشياري و آزادي در پايان دادن به زندگي دنيوي و مادي و رسيدن به حيات طيبه واخروی.
شهادت مرگ نيست بلكه از هر قطره خون شهید حیات دیگر می روید. شهيد جان شیرین خود را به هدف اعلا ی کلمه الله میدهد مي رود و عامل تحرك امواج ديگر می گردد كه آنهم جلوه اي ديگر از مشيت الهي مي باشد. لذا شهيد همواره زنده است و حيات و ممات او همواره صفتي است براي حيات طيبه در جوار رب العالمین.
روح شهیدان به سان پرندگان در بهشت پرواز می کنند مي خورند و مي خرامند ولذت مي برند، نبی اکرم محمد صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند:" هنگامی که یکی از برادران شما شهید می گردد، خداوند متعال روحش را در کالبد پرنده ای سبز رنگ قرار داده و بر روی نهرهای بهشتی به پرواز در می آورد. آن پرنده از میوه های بهشتی می خورد و در کاخهای طلایی بهشت مسکن می گزیند و در زیر سایه عرش الرحمان به پرواز در می آید. این شهیدان می گویند که چه کسی به برادران ما می گوید که ما در بهشت زنده ایم و از نعمتهای بهشتی روزی می خوریم تا آنان نیز از جهاد دوری نجویند و از جنگ در را خدا هراس نداشته باشند. الله متعال پاسخ می دهد که من به آنان می گویم. به همین سبب است که فرموده الله متعال نازل شده است:
(وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ ) [آل عمران:169]
و هرگز كساني‌ را كه‌ كشته‌ شدند در راه‌ الله بلكه‌ آنان‌ زنده‌اند، نزد پروردگارشان‌ روزي داده‌ مي‌شوند.
و هرگز كساني‌ را كه‌ كشته‌ شدند در راه‌ الله يعني‌ :براي‌ اعلاي‌ كلمه الله و ياري‌ دادن‌ دين‌ وي‌ مرده‌ مپندار يعني : گمان‌ نكن‌ كه ‌مرده‌اند بلكه‌ آنان‌ زنده‌اند به‌ زندگاني‌ حقيقي، البته‌ اين‌ امر منافاتي‌ با اين‌معني‌ ندارد كه‌ آنان‌ نسبت‌ به‌ ما مرده‌ نباشند زيرا حيات‌ شهدا، حياتي‌ برزخي‌ است‌كه‌ جزء غيب‌ است‌ و خداي‌ عزوجل‌ خود به‌ كيفيت‌ آن‌ داناتر مي‌باشد. كه‌ آن‌ شهدا نزد پروردگارشان‌ روزي داده‌ مي‌شوند يعني‌: حق‌ تعالي‌ در پناه‌كرامت‌ خود، به‌ آنان‌ از خوراكي‌ها و ميوه‌هاي‌ بهشتي، غذا و نوشيدني‌ مي‌دهد وروزيشان‌ نزد وي‌ مستمر است‌، هرچند كه‌ رزقشان‌ از دنيا با شهادتشان‌ قطع‌ شده‌است‌ .
)فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلا هُمْ يَحْزَنُونَ( [آل عمران:170]
به‌ آنچه‌ الله از فضل‌ خود به‌ آنان‌ داده‌ است‌، شادمانند و براي‌ كساني‌ كه‌ از پي‌ ايشانند وهنوز به‌ آنان‌ نپيوسته‌اند و به‌شهادت‌ نرسيده‌اند شادي‌ مي‌كنند; كه‌ نه‌ بيمي‌ بر آنان‌است‌ و نه‌ اندوهگين‌ مي‌شوند.
به‌ آنچه‌ الله از فضل‌ خود به‌ آنان‌ داده‌ است‌، شادمانند يعني‌: شهدا به‌ آنچه‌ كه‌حق‌ تعالي‌ از كرامت‌ شهادت‌ به‌ آنان‌ ارزاني‌ نموده‌ است‌ و به‌ حيات‌ حقيقي‌اي‌ كه‌در آن‌ قرار دارند و به‌ آنچه‌ كه‌ از رزق‌ و روزي‌ خداي‌ سبحان‌ به‌ ايشان‌ مي‌رسد، خوشحال‌ و مسرورند و براي‌ كساني‌ كه‌ از پي‌ ايشانند از برادران‌ مؤمنشان‌ وهنوز به‌ آنان‌ نپيوسته‌اند و به‌شهادت‌ نرسيده‌اند شادي‌ مي‌كنند; كه‌ نه‌ بيمي‌ بر آنان‌است‌ و نه‌ اندوهگين‌ مي‌شوند يعني خوشحالند از اين‌ كه‌ بر برادران‌ مؤمنشان‌ كه ‌در آينده‌ به‌شهادت‌ مي‌رسند، يا بر ايمان‌ مي‌ميرند; هيچ‌ بيم‌ و اندوهي‌ در فرداي‌آخرت‌ نيست‌ .
)يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ( [آل عمران:171]
شادي‌ مي‌كنند بر نعمت‌ و فضل‌ الله و اين‌ كه‌ الله پاداش‌ مؤمنان‌ را تباه‌ نمي‌گرداند
شادي‌ مي‌كنند براي‌ برادرانشان‌ از اهل‌ ايمان‌ و جهاد بر نعمت‌ و فضل‌ خدا چون‌ بهشت‌ برين‌ و خشنودي‌ حق‌ تعالي، كه‌ نزد وي‌ ديده‌اند و اين‌ كه‌ خداوند پاداش‌ مؤمنان‌ را تباه‌ نمي‌گرداند يعني: دريافتند كه‌ خداوند پاداش‌ هيچ‌ مؤمني‌ را كه‌ عمل‌ نيك‌ انجام‌ داده ‌باشد، ضايع‌ نمي‌كند، پس‌ براي‌ اين‌ امر نيز شادمانند .
در حديث‌ شريف‌ آمده‌ است: شهدا چون‌ به‌ بهشت‌ رفتند و آن‌ همه‌ قدر و منزلت‌ و نعمتي‌ را كه‌ برايشان‌ در بهشت‌ هست‌، ديدند، گفتند: اي‌ كاش‌ برادرانمان‌ در دنيا از اين‌همه‌ كرامتي‌ كه‌ نصيب‌ ما شده‌است، آگاه‌ مي‌شدند تا به‌ ميدانهاي‌ كارزارشتافته‌ و به‌شهادت‌ مي‌رسيدند و به‌ اين‌ خيري‌ كه‌ ما دست‌ يافته‌ايم‌ نايل‌ مي‌گشتند .پس‌ پروردگارشان‌ به‌ ايشان‌ خبر داد كه‌ : من‌ خبر و چگونگي‌ حالتان‌ را بر پيامبرتان ‌نازل‌ كردم‌ آن‌گاه‌ شهدا از اين‌ امر خوشحال‌ و شادمان‌ شدند.
بنابراين شهدا به واسطه نعمتهاي الهى مسرور و خوشحالند و مي خواهند اين خوشحالي را با ديگران كه به آنها ملحق مي شوند تكميل نمايند و مايلند كه به آنها بشارت داده شود كه ترس و اندوهي به خود راه ندهند.

سفر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید به تاجیکستان


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در رأس هیئتی متشکل از علما و فرهنگیان استان به منظور شرکت در کنفرانس «میراث امام ابوحنیفه و تأثیر آن در گفتگوی تمدنها» روز شنبه 11/7/88 عازم دوشنبه پایتخت تاجیکستان شدند.
این سفر بنا بر دعوت آکادمی علوم دانشگاه ملی تاجیکستان به مناسبت سال «امام ابوحنیفه» انجام گرفت.گفتنی است آقای امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان سال 2009 میلادی را در این کشور سال امام اعظم ابوحنیفه اعلام کرده اند.به این کنفرانس که به همین منظور برگزار می شود حدود پانصد شخصیت از علما و اندیشمندان مذاهب مختلف از جهان دعوت شده اند.در این کنفرانس دو روزه موضوعات مختلفی از جمله: شخصیت امام اعظم ابوحنیفه و فقه حنفی و تأثیر آن در جوامع بشری مورد بحث قرار می گیرد.

بروز سوءتغذیه در کودکان بلوچستان


کودکان استان‌های بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، خراسان‌جنوبی، خوزستان و ایلام ببیشتر از سایر استان ها درگیر سوءتغذیه هستند./ به دلیل کمبود اعتبارات سالانه تنها 50 هزار کودک تحت حمایت خدمات کمیته فقرزدایی قرار می گیرند.
ایلنا: مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فقرزدایی وزارت رفاه گفت: به دلیل کمبود اعتبارات سالانه تنها 50 هزار کودک تحت حمایت خدمات کمیته فقرزدایی قرار می گیرند،آنهم درست در شرایطی که 50 هزار نفر دیگر پشت نوبت دریافت خدمات هستند.

عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد عملکرد کمیته ملی کاهش فقرغذایی خانواده‌های کم‌درآمد تاکید کرد: برای پیشبرد اهداف این کمیته در سال 84 که سال اول اجرای طرح بوده یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که بر این اساس با همکاری وزارت بهداشت و کمیته امداد امام خمینی، سبدهای غذایی در چهار استان کشور از جمله خراسان‌جنوبی، هرمزگان، و بلوچستان و کرمان برای کودکان زیر شش سال توزیع شد.
عمادی با بیان اینکه این اعتبار در سال 85 به پنج میلیارد تومان رسید ادامه داد: طرح توزیع سبد غذایی رایگان در سال85 در 15 استان محروم کشور عملیاتی شد. مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فقرزدایی وزارت رفاه عنوان کرد: در سال 86 علاوه بر توزیع سبد غذایی برنامه تامین یک وعده غذای گرم نیز در پنج هزار روستامهد سراسر کشور آغاز شد و مقرر شد تا روزانه به کودکان سه الی شش سال که در روستامهدها هستند یک وعده غذای گرم اختصاص داده شود که این طرح همچنان ادامه دارد.

پیش بینی تحت پوشش قرار دادن 150 هزار کودک در سال جاری

عمادی تصریح کرد: از سال 86 تا 88 با سالیانه 9 میلیارد تومان تزریق اعتبار به این طرح در کل 27 میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده و 300 هزار کودک سه الی شش سال تحت پوشش قرار داده شده که امسال نیز پیش‌بینی شده تا 150 هزار کودک در این طرح پذیرش شوند.

به گفته رئیس کمیته ملی کاهش فقر غذایی خانواده‌های کم‌درآمد بحث ارائه سبد غذایی به کودک سه الی شش سال هم توسط کمیته امداد ادامه دارد که سالیانه 50 هزار کودک تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند و علاوه بر اعتبارات کمیته امداد وزارت رفاه نیز دو میلیارد و 400 میلیون تومان به این طرح اختصاص داده است.


بهبود 50 درصدی تغزیه در راستای ارائه سبد غذایی به مادران شیرده

مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فقرزدایی وزارت رفاه خاطر نشان کرد: از سال 86 طرح ارائه سبد غذایی به مادران باردار و شیرده آغاز شد که 12 هزار مادر باردار و شیرده و در مناطق محروم تحت حمایت این طرح قرار گرفته‌اند.

عمادی با اشاره به آخرین آمار ارائه شده وزارت بهداشت پیرامون پایش وضعیت بهبود غذایی این طرح در کل کشور تصریح کرد: این طرح به طور میانگین در کل کشور 50 درصد بهبود وضع تغذیه‌ای به دنبال داشته و در این پایش آیتم قد، وزن و میزان لاغری کودکان بررسی شده است.

مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فقرزدایی وزارت رفاه گفت: با استمرار این طرح میان‌بخشی و هدفمند می‌توان امیدوار بود که در آینده کودکی دچار سوء تغذیه نشود. به گفته عمادی بر اساس نتایج این طرح در استان‌های بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، خراسان‌جنوبی، خوزستان و ایلام وضعیت سوء تغذیه بیشتر بوده اما در راستای طرح کاهش فقرزدایی درصد کودکان بهبودیافته زیاد بوده است.


50هزار نفر پشت نوبت دریافت خدمات غذایی


رئیس کمیته ملی کاهش فقرغذایی خانواده‌های کم‌درآمد با اشاره به مشکلات کمبود اعتبار برای اجرای کامل این طرح یادآور شد: کمیته امداد به دلیل کمبود اعتبارات سالانه تنها 50 هزار کودک را تحت حمایت قرار می‌دهد این در حالی است که 50 هزار نفر دیگر پشت نوبت دریافت خدمات هستند. به گفته عمادی در صورت افزایش اعتبار می‌توان کودکان پشت نوبتی را نیز تحت پوشش این طرح قرار داد.

فقر در بلوچستان سبب تمرکزبیماری مالاریا شده است


خبرگزاری فارس: مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی بلوچستان گفت: فقر در سیستان و بلوچستان سبب تمرکز بیماری مالاریا در این استان شده است
‌خداداد شیخ‌زاده امروز در حاشیه دومین نشست فراگیر علمی اجرایی حذف مالاریا به خبرنگار فارس در اصفهان افزود: بیماری مالاریا که به یک بیماری فقر نام گرفته، در مناطقی که با فقر بهداشتی،‌ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روبه‌رو است بیماری مالاریا از رشد بیشتر برخوردار است.

وی بیان داشت: در حال حاضر بلوچستان منطقه‌ای مناسب برای رشد تولید و تکثیر پشه آنوفل بوده و شرایط انتقال در این استان بسیار مهیا است.

وی گفت: انتقال در برخی از مناطق در همه سال وجود دارد و تنوع گونه ناقلین در این استان به چشم می‌خورد و این بیماری به علت تردد مرزی به استان به خطر تبدیل شده است.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی بلوچستان با اشاره به اینکه زیر ساخت‌های بهداشتی در این استان وجود ندارد،‌ اظهار داشت: وجود مسافت‌های طولانی و پراکندگی جمعیت زیاد در سیستان و بلوچستان زمینه بروز بیماری مالاریا را ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز نظارتی، آموزش مردم، تشخیص به‌موقع، درمان فوری بیماران مالاریا و استفاده از رابطان بهداشتی سبب کاهش آمار بیماران مالاریا شده است.

شیخ‌زاده با اشاره به اینکه این استان به 200 پزشک دیگر نیاز دارد،‌ ادامه داد: کمبود مراکز و خانه‌های بهداشت و نیرو پزشک سبب روند کند مقابله با بیماری مالاریا در این استان شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 7 هزار و 300 بیمار مالاریا داشتیم که امسال به 2 هزار و 900 بیمار رسیدند.

سیا ماجرای ردگیری مرکز اتمی قم را تشریح کرد


لئون پانتا مدیر سازمان جاسوسی آمریکا می گوید با وجود تلاش های زیاد ایران برای مخفی کردن مرکز اتمی قم در کوه های 160 کیلومتری جنوب غربی تهران، سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و اروپا از سال 2006 از آن مطلع بودند و احداث آن را دنبال می کردند.
وی در مصاحبه اختصاصی با هفته نامه تایم گفت شروع ساخت این مرکز در یک منطقه کوهستانی خود به خود تردید سیا را برانگیخت بطوریکه این سازمان دست به کار جمع آوری اطلاعات و انجام عملیات مخفیانه درباره این مرکز شد.
لئون پانتا افزود با افشای مرکز غنی سازی نطنز در سال 2002 سازمان های اطلاعاتی آمریکا، بریتانیا و فرانسه معتقد بودند که ایران در صدد احداث یک مرکز دیگر خواهد بود.
به گفته او شروع عملیات در کوه های قم و سپس نصب باتری های ضدهوایی نشان از اهمیت این مرکز داشت.
به گفته رونالد ژاکوا مشاور امور امنیتی و تروریستی در پاریس در ابتدا احتمال می رفت که این ممکن است حقه ای برای انحراف سازمان های اطلاعاتی غربی باشد اما با تبادل اطلاعاتی این سازمانها و نیز نفوذ آمریکایی ها به کامپیوترهای ایران این تردید ها از بین رفت.
هفته نامه تایم به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا نوشت پس از اینکه ایران حاضر شد با گروه 1+5 گفتگو کند، باراک اوباما تصمیم داشت اگر ایران از آمدن بر سر میز مذاکرات خودداری کرد این خبر را در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد افشا کند.
به گفته رونالد ژاکوا اروپایی ها بی صبرانه خواستار انتشار این خبر بودند.
وی افزود: اما آمریکایی ها بر خلاف گذشته هر چه پرونده ایران سنگین تر می شد، صبور تر می شدند.
به نوشته تایمز پس از این مرحله چالش اصلی محرمانه نگهداشتن این خبر بود، اما سازمان های اطلاعاتی بریتانیا، فرانسه و اسرائیل گزارشی آماده کردند تا در صورت درز خبر بلافاصله آن را به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کنند.
این هفته نامه افزود مقام های آمریکایی معتقدند که ایران به نحوی از اطلاعات آمریکا مطلع شد و محبور شد خود اعلام کند که چنین مرکزی در دست احداث است.
اما به نوشته تایم معلوم نیست ایران چگونه مطلع شده است.

حسن خمینی به استقبال فرماندهان نیروی انتظامی نرفت


تهران- خبرگزاری ها ،العربيه نت
سید حسن خمینی نوه آیت الله خمینی امروز پنج شنبه 8-10-2009 در مراسم " تجدید میثاق فرماندهان نیروی انتظامی با آرمانهای امام خمینی " به استقبال فرماندهان پلیس نرفت.

در گذشته معمولاُ چنين مراسمى با حضور حسن خمينى که تولیت حرم بنیانگذارجمهوری اسلامی را برعهده دارد برگزار مى شد و وى سخنان كوتاهى نيز در اين مراسم ايراد مى كرد در حالى كه اين مراسم اين بار بدون حضور او برگزار شد.

نوه آیت الله خمینی پیش از این نیز به استقبال محمود احمدی نژاد واعضای کابینه اش که قصد داشتند مراسم مشابهی برپا کنند ، نرفت. او همچنین در مراسم تنیذ حکم ریاست جمهوری احمدی نژاد ومراسم تحلیف او در پارلمان شرکت نکرده بود.

ظاهرا سید حسن خمینی که ارشد ترین عضو خاندان خمینی به شمار می آید به دلیل عملکرد خشونت آمیز پلیس در برخورد با معترضان به نتایج انتخابات جنجال برانگیز اخیر ایران از دیدار با فرماندهان پلیس سرباز زده است.

در پی حوادث اخیر نیروهای امنیتی اعتراضات مردمی را به شدت سرکوب کردند وتعدادی از معترضان نیز به ضرب گلوله ماموران کشته شده اند.بازداشت کهریزک نیز که زیر نظر نیروهای پلیس اداره می شود به دستور رهبر جمهوری اسلامی به دلیل " غیراستاندارد بودن " تعطیل شد.

به دنبال انتشار گزارش هایی در مورد برخوردهای غیر قانونی در این بازداشتگاه وتاکید مقامات رسمی بربرخورد با متخلفان صدها نفر از کسانی که در کهریزک مورد ضرب وشتم قرارگرفته اند علیه مسئولان این بازداشتگاه شکایت کردند.

تعطیلی کارخانه ها، بیکاری و ناامنی در شهرهای خوزستان

روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی: از خوزستان خبر مي رسد مدتي است كه سرقت و ناامني در شهرهاي بندرامام خميني و ماهشهر افزايش يافته و موجبات نارضايتي شهروندان را در اين شهرها فراهم كرده است .
فرمانده نيروي انتظامي خوزستان روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران رسانه ها بمناسبت هفته ناجا افزايش جرائم خرد شامل قاچاق اسلحه مشروبات الكلي و موادمخدر سرقت منازل خودرو و موتورسيكلت و كيف قاپي را تاييد كرد و يكي از عوامل مهم افزايش اينگونه جرائم را ورشكستگي و تعطيلي و نيمه تعطيل شدن بسياري از كارخانه هاي خوزستان اعلام كرد .
سردار دارايي ضمن ابراز نگراني از رشد روزافزون جرائم افزود : خوزستان در موضوع سرقت رتبه 9 را در كشور دارد . وي همچنين يادآور شد : اهواز اولين شهر و خوزستان دومين استان حاشيه نشين كشور است .

طالبان مسئولیت انفجار کابل را برعهده گرفت


طالبان مسئولیت انفجار کابل، پایتخت افغانستان، را بر عهده گرفته است.
در اثر یک انفجار شدید در کابل، در نزدیکی ساختمان سفارت هند و وزارت داخله (کشور) افغانستان هفده نفر کشته و دهها تن دیگر زخمی شده اند.
مقامات طالبان گفته اند که هدف این انفجار "انتحاری" سفارت هند در کابل بوده است.
یک مامور پلیس در محل حادثه به برخی خبرنگاران گفت که او شاهد انفجار بود و اینکه انفجار در درون یک موتر (خودرو) صورت گرفت.
در یک انفجار مشابه در برابر سفارت هند در کابل که سال گذشته صورت گرفت، چهل و یک نفر کشته و بیش از صد و چهل نفر دیگر زخمی شدند.
یکی از مقام های سفارت هند در کابل به بی بی سی گفت که بخشهایی از دیوار محافظتی این سفارت تخریب شده اما کسی از کارمندان این سفارت کشته نشده است.
سفارت هند در خیابانی موقعیت دارد که به شدت تحت مراقبت امنیتی است و تا چند ماه پیش وسایط نقلیه شخصی اجازه رفت و آمد در این خیابان را نداشتند.
وزارت داخله (کشور) افغانستان تعداد قربانیان انفجار روز نجشنبه 8 اکتبر را هفده کشته و شصت و سه زخمی اعلام کرده است.
براساس یک اعلامیه وزارت، دو نفر از کشته شدگان و سیزده نفر از زخمی ها ماموران پلیس و متباقی (بقیه) غیرنظامیان هستند.
شهر کابل در ماه های اخیر شاهد حملات انتحاری و انفجارهایی بوده است. ماه گذشته در اثر یکی از همین حملات انتحاری در کابل، شش سرباز ایتالیایی کشته شدند.

bbc

غارت دسترنج کشاورزان بلوچ از زبان اشغالگران منفعت پرست


به اين خبر به نقل ازخبرگزاري دولتی فارس توجه کنيد:




خبرگزاري فارس: كشاورزان سيستان و بلوچستان 47 هزار تن گندم را تحويل دولت دادند،
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، مدير جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان اظهار داشت: كشاورزان گندم كار سيستان و بلوچستان 47 هزار تن گندم مازاد بر مصرف خود را تحويل دولت دادند. محمدعلي نيكبخت افزود: تاكنون 47 هزار تن گندم مازاد بر مصرف كشاورزان خريداري و به سيلوهاي سطح استان سيستان و بلوچستان حمل شده است. وي سطح زير كشت گندم در استان را 36 هزار هكتار اعلام كرد و افزود: خريد تضميني گندم از قرار هر كيلو‌گرم 3 هزار و 50 ريال است. رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان گفت: 70 نفر مهندس ناظر كشاورزي در مزارع گندم استان بر كار كاشت، داشت و برداشت گندم نظارت داشتند.

مولانا عبدالحمید در دیدار با سران طوایف:اتحاد و همبستگی خود را حفظ کنید


به گزارش آژانس خبری تفتان از زاهدان مولانا عبدالحمید رهبر مذهبی اهلسنت ایران و امام جمعه اهلسنت زاهدان و مدیر دارالعلوم زاهدان در دیدار با سران طوایف و معتمدان ملت بلوچ نسبت به ایجاد اختلاف هشدار داد و از بزرگان خواست مواظب باشند آله دست اختلاف انگیزان قرار نگیرند.

مولانا عبدالحمید در این جلسه همایشهائی را که توسط برخی نهادهای نظامی و امنیتی برگزار می شوند مورد انتقاد قرار داد و گفت این همایشها فقط در راستای اختلاف اندازی بین اقوام و قبائل بلوچ برگزار می شوند و هیچ سودی ندارند و مسلح نمودن اقوام آنها را در برابر هم قرار می دهد و موجب اختلاف می شود و باید سران طوایف هوشیار باشند.

مولانا عبدالحمید افزود :اگر دولت واقعا به ملت بلوچ و سرداران بلوچ بها می دهد باید به جای دادن اسلحه اداره بلوچستان را به فرزندان آنها بدهد و مثل قبل از انقلاب استانداری وفرمانداری و فرماندهی نظامی و .. را به فرزندان ملت بلوچ بدهد و با دادن دو قطعه اسلحه بزرگان قوم را نفریبد.

مولانا عبدالحمید خطاب به سران طوایف گفت : حوشحالید که دست بچه هایتان تفنگ داده اند گفته اند می توانند راه را ببندند و بازرسی کنند؟ آیا به این هم می گویند اختیار و این چیزها افتخاری دارد؟ با این طور کارها شما را مسخره می کنند و فریب می دهند لذا مواظب باشید.

این اظهارات شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در حالی انجام می گیرد که طی روزهای گذشته سپاه و سلیمانی و استاندار تلاشهای فراوانی کرده اند که باز نظام سرداری را به بلوچستان برگردانند و سپاه و سلیمانی و استاندار کاملا در برابر مولانا عبدالحمید قرار گرفته اند و فکر می کنند که با علم کردن افرادی چون بشیر احمد ریگی و چند سردار خود فروخته دیگر از محبوبیت شیخ الاسلام بکاهند و سران طوایف را در برابر مولانا قرار دهند اما این بیچاره ها نمی دانند که مردم به اندازه پشیزی هم برای سرداران خود فروخته ارزش قائل نیستند.

نظامی که دم از بین بردن طایفه گری و نظامی سرداری می زد امروز برای نجات خود دست به دامان همان سرداران شده و التماس می کند که به دادش برسند و سرداران باید مواظب باشند در صورتیکه از ملت جدا شدند و به دین و سرزمین خیانت کردند راهشان هلاکت و نابودی است و فرزندان سلحشور این ملت دیگر به خائنان رحم نخواهند کرد.

العربیه: ۴۰ هزار جاسوس ایران در کشورهای حاشیه خلیج فارس


سایت شبکه خبری العربیه در خبری به نقل از یک منبع موسوم به یکی از نیروهای امنیتی سابق ایران مدعی شد که ایران ۴۰ هزار جاسوس و مزدور در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دارد که تعداد آنها در کویت به سه هزار نفر می رسد.

برپایه این گزارش این مزدوران و جاسوسان در ازای ارائه اخبار به مقامات مافوق خود مبالغی را دریافت می کنند و دارای مهارت هایی بالایی هستند. این منبع ناشناس همچنین نزدیکی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ایران و وجود شیعیان در این کشورها را دلیل اصلی تمرکز ایران بر این کشورها دانست و مدعی شد: ایران به دنبال گسترش اندیشه حزب الله لبنان در کشورهای عربی است و مبالغ پرداختی ایران به حزب الله لبنان به رقم ۱۵۰میلیون دلار در سال می رسد. همچنین در این گزارش ادعا شده است که برنامه ای برای تصرف ۲۲ سفارت خارجی در تهران در هنگام حمله نظامی به ایران تدارک شده است.

استاندار دست به دامان مردم برای ایجاد امنیت برای متجاوزان


امنیت و حراست از مرزهای بلوچستان در آینده نزدیک به مردم و مرزنشینان منطقه واگذار می شود. استاندار بلوچستان در دیدار با شماری از معتمدان و سران طوایف و قبایل استان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه ولایت و مردم محوری بنا شده است و مردم نقش اساسی در اداره امور کشور و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی دارند.

«علی محمدآزاد» گفت: مردم، بزرگ ترین قدرت دفاعی کشور و نظام مقدس اسلامی ایران در مقابل دسیسه ها و ترفندهای سخت افزاری و نرم افزاری دشمنان و در راس آن ها استکبار جهانی هستند.

وی اظهار داشت: عشایر، مرزنشینان و سران طوایف مرزبانان واقعی و بازوان توانمند نظام جمهوری اسلامی در خنثی سازی و دفع توطئه های امنیتی و تجاوزهای مرزی در جنوب شرق کشور محسوب می شوند.

و ی بر استفاده بهینه و اقتصادی از فرصت مرزی استان تاکید کرد و گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی دولت و مسئولان امنیتی و انتظامی، روند جابه جایی کالا در نقاط مرزی تسهیل شده است.

وی افزود: با توسعه مبادله های مرزی توسط مرزنشینان منطقه، توان اقتصادی خانواده ها نیز تقویت می شود.
روزنامه خراسان

مصادره اموال متجاوزان و بازگرفتن ثروتهای بلوچستان حق مردم است


متجاوزان در حال غارت ثروتهای ملی بلوچستان هستند و هر روز بر ثروت متجاوزان و اشغالگران افزوده می شود و در همین حال بر فقر مردم بلوچ افزوده می شود و فقر در بلوچستان بیداد می کند و به اعتراف نهادهای دولتی 70 در صد مردم بلوچ زیر خط فقر زندگی می کنند. سرزمین بلوچستان از غنی ترین سرزمینها محسوب می شود و با جمعیت کم ملت بلوچ باید این ملت از ثروتمندترین و غنی ترین ملتهای منطقه می شدند اما بالعکس این ملت در سرمایه های خدادادی هیچ سهمی ندارد و فرزندان این ملت با فقر دست و پنجه نرم می کنند و برای بدست آوردن لقمه ای نان جان خود را فدا می کنند تا زن و فرزند خود را از مرگ نجات دهند.
اما متجاوزان زابلی و غیر زابلی با استفاده از منابع همین مردم ثروتمند شده و با تکیه بر منابع اقتصادی سرزمین بلوچستان ثروتهای کلانی بدست آورده اند و همچنان به غارت سرزمینهای بلوچستان ادامه می دهند در این حالت جوانان بلوچ حق دارند اموال متجاوزان را مصادره کنند و ثروتهای غارت شده توسط متجاوزان را بازگیرند و برای بلوچستان خرج کنند.
این حق مسلم ملت بلوچ است و گرفتن اموال خود از متجاوزان هیچ اشکالی شرعی و عقلی ندارد و باید متجاوزان اموال غارت شده را به بلوچستان بازگردانند. زابلیهائی که تا دیروز نان برای خوردن نداشتند و در اطراف شهرها در خیمه ها و آلونک ها زندگی می کردند امروز با غارت ثروتهای بلوچستان ثروتمند شده و فرزندان بلوچ که مالک این خاک و سرزمین هستند تبدیل به آلونک نشین شدند و همانجا هم خانه هایشان بر سرشان خراب می شوند لذا این اموال غارت شده باید پس گرفته شوند و این خون ملت بلوچ است که توسط متجاوزان مکیده شده است و باید بازگردانده شود.
دلاو بلوچ

احمدی نژاد گفتگوی نماینده ایران با امریکا را ستود


به گزارش آژانس خبری تفتان رئیس جمهوری رژیم امام زمان گفتگو و مذاکره نماینده رژیم با نماینده شیطان بزرگ و امریکای جهان خوار را ستود و گفت :برای تعامل حد و مرزی نگذاشته ایم، نماینده آمریکا خواسته که مذاکره ای بشود و آقای جلیلی هم استقبال کرده و اتقافا مذاکراتشان هم مذاکرات خوبی بوده است".
سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران روز پنجشنبه ۹ مهر (اول اکتبر) در حاشیه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در ژنو، با ویلیام برنز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا به صورت دو جانبه گفت و گو کرده بود.
احمدی نژاد رئیس دولت امام زمان از این گفتگو با امریکای جهانخوار به گرمی استقبال کرد و آن را ستود و خواهان گسترش روابط ایران و امریکا شد.
آری دیگر شیطان بزرگ تبدیل به فرشته بزرگ می شود و با حکومت امام زمان همراه شده و دمار از روزگار ملت ایران در می آورد.

عبدالمالک ریگی.........


"خواهان این نیستیم که خون کسی ریخته شود یا انسانی حقوقش پایمال شود ولی اگر بنا بر این باشد که شما حق ما را به روش قانونی ندهید ما حق خود را به همان روشی که شما آنرا از ما گرفتید آنرا از شما پس می‌گیریم."

این جمله بسیار پر معنی و با قدرت از دهان کسی خارج شد که رژیم خفقان و ارعاب جمهوری اسلامی را به جنگ سیاسی ، مسلکی و مذهبی طلبیده و ارکان رژیم را بلرزه درآورده است.

وحشت درونی رژیم از قیام مسلحانه مردم بحدیست که برای کشتن یکنفر دو سپاه مجهز و تا دندان مسلح و کامل را به بلوچستان اعزام نمودند. از همان ابتدا فرماندهان مزدور اعلام کردند که ویرا در محاصره کامل دارند و راه فرار ندارد.

بارها وعده 24 ساعته داند که همه چیز تمام است ولی از آنجا که رژیم مثل همیشه با دروغ و سیاست ترور و مشت آهنین قصد برخورد با واقعیات را دارد و همیشه زیر پوشش مظلومیت! امیال و افکار شیطانی خود را بمرحله اجرا میگذارد .....

حدود 40 نفر از کشاورزان و روستائیان و مسافران عبوری و مردم عادی را ناجوانمردانه هدف گلوله های تانک و خمپاره و بالگردهای جنگی نموده و هر بار نیز اعلام کردند که غائله تمام شده است!

رژیم مانند همیشه توسط بوقهای دولتی و حقوق بگیر ، دو بار وی را کشته و سه بار زخمی و دو بار اسیر کرده است! بار آخر حدود دو هفته پیش ویرا در پاکستان کشتند ولی هنوز این سردار سرزمین یعقوب لیث سرفراز ، زخم های شدید و کشنده به بدنه لرزان رژیم متعفن و خونخوار میزند.

پروپاگاندهای دولت جمهوری ضد خدا و بشر ، تهمت های بسیار بوی زده و ویرا جاسوس و حقوق بگیر غرب (صد البته نه شرق) ، عنصر فریب خورده ، کافر حربی ، قاچاقچی ، ضد انقلاب ، تروریست ، آدمکش ، حقوق بگیر وهابی ، طلبه بن لادن ، عضو طالبان و .... نام نهاده ولی مردم آزاده بلوچ و کلا جنوب شرقی ایران دست و دل خود را بروی وی گشاده و از عبدالمالک ریگی بعنوان یعقوب لیث زمان نام میبرند.

دولت مهرورزی تا کنون تعدادی از اعضاء خانواده ویرا در ملا عام اعدام وگروهی از اعضای خانواده و حتی زنان و کودکان وابسته را دستگیر و در بیغوله های رژیم ، زیر شکنجه و آزار روحی و روانی قرار داده و به اسارت گرفته اند. بار ها بطور مستقیم و غیر مستقیم با ترفندهای مختلف قصد کشتن ویرا داشته اند که نه فقط بی نتیجه مانده بلکه نفس حیوانی رژیم را بر همگان هویدا نموده است.

سعی کامل سپاه پاسداران و قوای ارعابی آن است که کشتار بلوچها را انگ انسانی بزنند و حقایق کشتار بیگناهان و ویرانی و بیکاری و فقر و ظلم را در سیستان و بلوچستان سرپوش گذارند.

بیش از یکسال است در سیستان و بلوچستان حکومت نظامی کامل برقرار است ولی هنوز ضربه های مهلک و ناگهانی عبدالمالک ریگی چنان رژیم منفور را مستاصل و گمراه نموده و چنان مزدوران ارسالی در زیر فشار روحی و روانی بسر میبرند که آمار خودزنی ها زیاد و بارها ماموران از روی ترس و حماقت بر روی همقطاران خود آتش گشوده و یکدیگر را زخمی یا به قتل رسانده اند و طبق معمول آنانرا شهید اعلام کرده اند.

هنوز در جنوب شرقی ایران فقر و ناعدالتی و اعمال خشونت بیداد میکند و رژیم بجای مرحم بر زخمهای عمیق عمومی فقط وعده و وعیدهای دنیای دیگر را میدهد.

ایران به بسیاری از ریگی ها نیازمند است تا حق مردم ایران را از این ضد انسانهای زمانه بگیرند.

راهت برقرار و پر همراه باد ریگی

ورجاوند

نامه اى از دختر بلوچستان محضر رهبر جنبش مقاومت جندالله


٭بسم الله الرحمن الرحيم٭
نامه اى از دختر بلوچستان..

با درود و سلام خدمت رهبر دلير جنبش و دلاور مرد سرزمين بلوچستان سردار و شير مرد بلوچستان امیر عبدالمالک ریگی بلوچ حفظه الله

ای مهربان و ناجی مردم بلوچستان انشاءالله که همیشه سلامت و پیروز وسربلند باشید شما و امثال شما باعث افتخار و سربلندی ملت شریف و غیور بلوچستان هستید..
درود بر غیرتت که رودروی این بی غیرتان از خدا بی خبر ایستاده ی درود بر شرفت فرزند خاک مقدس بلوچستان.. با تمام توان و همت با شماييم برادران غيورسرزمین پاک بلوچستان..

برادران عزیز و هموطنان آزاده خواه بلوچستان، ما بلوچ های خارج ازسرزمین مقدس بلوچستان با تمام توان بدون ذره اي ترديد نسبت به پيروزي بر جهل و جور و فساد با شماييم.

همگام با شما، همدل با شما، همسوي با شما، يار و ياورتانيم.

هر كاري كه بتوانيم بي هيچ منتي آماده انجام هستيم. فرياد آزادي خواهي و تظلم ملت شريف وغيور بلوچستان را با تمام قوا به گوش جهانيان مي رسانيم و تا حصول نتيجه و احقاق حقوق ملت شريف وغيور بلوچستان از پا نمي ايستيم.

خسته و نااميد نمي شويم و تا در هم كوبيدن مظاهر كبر و غرور در كنارتان هستيم.

بلوچستان مال ماست و احدي حق مصادره اين خاك مقدس را ندارد. ديري نخواهد پاييد كه دوباره آفتاب زندگي بر اين پهن دشت اسلامى تابيدن را تجربه خواهد نمود و بساط جهل و بيداد در مهد آزادگي و فضيلت بر چيده خواهد شد.

آن روز به زودي فرا مي رسد كه در بلوچستان ما، اعتراض را با ساطور پاسخ نخواهند داد، دگر انديشيدن را گناه نمي شمارند و مستوجب عقوبت نمي دانند.

آيينت را به جاي صلاحيتت بررسي نمي كنند.

فرياد بيدادخواهيت از جابران، فريادرسي دارد. به انسانيتت ارج مي نهند نه به ديانتت.

آدمها نه به ميزان آنچه كه از ديگران ستاندند، بلكه به مقدار آنچه كه به ديگران رساندند ارزيابي مي شوند. و با تمام وجود به بلوچی بودن مان افتخار مي كنيم.

زنده و جاويد باد فرزندان خاک پاک و مقدس بلوچستان.

پاینده باد دلاور مرد و رهبر سرزمين بلوچستان "سردار امیر عبدالمالک ریگی بلوچ" { رهبر جندالله_حفظه الله} و گروه جندالله..

تا نفس در جان داريم دعاگوی شما هستیم..


***

دختربلوچستان...

غارت معادن بلوچستان توسط اشغالگران متجاوز و کافر


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از فارس علي‌محمد آزاد استاندار منتصب متجاوزان بر بلوچستان گفت : استحصال 5/2 تا سه تن طلاي خالص در محدوده‌هاي اكتشافي تخمين زده شده است.

وي افزود: علاوه بر محدوده‌هاي اكتشافي طلا در چانعلي، نخيله و سياه جنگل درباره معدن طلاي بزمان هم بررسي‌هايي انجام شده كه نشانگر ذخيره اقتصادي طلا در اين منطقه است. استاندار خاطرنشان كرد: تهيه نقشه‌هاي عمومي زمين شناسي از جمله فعاليت‌هاي ديگر اين سازمان است كه منجربه شناسايي 37 محدوده اميدبخش معدني در استان شده است.

آزاد در ادامه به وجود 52 معدن داراي پروانه بهره‌برداري و 38 محدوده معدني با صدور مجوز برداشت در سيستان و بلوچستان را ارزشمند توصيف كرد و گفت: معادني همچون آنتيموان، مس، منگنز، كروميت و سنگ‌هاي تزئيني ديگر از جمله قابليت‌هاي معدني شناخته شده استان است كه علاقمندان مي‌توانند با بهره‌گيري از تسهيلات لازم در اقتصاد و اشتغال منطقه كمك كند.

وي با قدرداني از فعاليت‌هاي انجام شده از سوي سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور، بر لزوم تقويت امكانات و تسريع در امر بهره‌برداري از منابع خدادادي و بكر سيستان و بلوچستان تاكيد كرد.

جواد نام‌آور جهرمي مديركل صنايع و معادن استان هم در اين جلسه گفت: عمليات تهيه نقشه‌هاي( 25/1) يك، بيست و پنجم هزارم محدوده‌هاي اميدبخش معدني استان آغاز شده است.

انجام مذاكرات واگذاري بندر چابهار در چند روز آينده


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از فارس رئيس سازمان بنادر و دريانوردي از واگذاري طولاني مدت بندر چابهار به بخش خصوصي در آينده نزديك خبر داد و گفت: هم‌اكنون مجموعه‌اي خصوصي و بزرگ در داخل كشور آمادگي خود را براي اجراي طرح توسعه اين بندر و مديريت بلندمدت آن اعلام كرده است.

معاون وزير راه و ترابري درباره سرنوشت روند اجرايي طرح توسعه بندر چابهار، تصريح كرد: اجراي اين پروژه هم‌اكنون به دليل عدم استقبال فاينانسر (حامي مالي) با سرعت پائيني و از محل سهم 15 درصدي سازمان بنادر و دريانوردي در حال انجام است.

طاهري مطلق با بيان اينكه دولت بر تسريع اجراي طرح توسعه بندر چابهار تأكيد دارد، اظهار داشت: هم‌اكنون مجموعه‌اي خصوصي و بزرگ در داخل كشور آمادگي خود را براي اجراي طرح توسعه اين بندر و مديريت بلندمدت آن اعلام كرده است كه مذاكرات در خصوص واگذاري اين بندر از هفته آينده آغاز خواهد شد. ‌

معاون وزير راه و ترابري تأكيد كرد: عمليات واگذاري‌ها، مشاركت بخش خصوصي در بنادر، توسعه بنادر، افزايش ظرفيت تخليه و بارگيري در دولت دهم با شتاب بيشتري پي‌گيري خواهد شد.

تفتان: از سالها پیش روندی برای فارسیزه کردن چابهار قطب اقتصادی بلوچستان در حال اجراست و در این میان ملت بلوچ و جوانان بی کار بلوچ هیچ سهمی نداشته اند و بیگانگان سرمایه های چابهار را غارت کرده و الان هم چابهار به شرکتهای خصوصی بیگانگان واگذار می شود تا کاملا تبدیل به شهری فارس نشین شود.

شعارهاي خشم آلود ميان ايران و امريكا؛ بازيى سياسي يا دشمنيى واقعي؟!



عبدالرحمن فرقانی
از ساليان متمادي و دير زمان بدينسو فضاي سياسي جهان شاهد سرازير شدن شعارهاي پرشورش و خشم آلود ميان امريكا و ايران است , مرگ بر امريكا, مرگ بر استعمار , شيطان بزرگ و…. اين آن شعارهاي برازندۀ زبان ایرانی است که طی مدت طولانی آنرا دررابطه به موقف سیاسی اش در قبال امریکا به راه انداخته است .

در مقابل، امریکا هم همچو روند پر شورش را در مورد ایران از آن خود ساخته است, وشعارهای خشمگین خویش را در فضای سیاسی جهانی سرازیر میکند: ایران نباید ثبات و استقرار سیاسی جهان را تهدید کند, ایران نباید به یک قوت اتمی تبدیل شود, ایران نباید مصدر تشویش و پریشانی دولت‌های همجوار خویش شود, ایران نباید به دستگاهی اتمی دست یابد, ایران نباید ارزش‌های سیاسی خویش را به جهان صادر کند….

درین روز ها باز هم اگر کدام چنل تلویزیونی را باز کنید با همچو یک پالیسی سیاسی پرشورش میان غرب و ایران روبرو می‌شوید, از رویاروی میان ایران و امریکا صحبت به میان میاید , و همه تحلیل‌های سیاسی و اخبار و گفتگوهای سیاستمداران در مطبوعات به ابعاد همین قضیه متمرکز است.

با وجود اینگونه یک وضعیت تیره میان ایران و غرب پلان اتمی ایران به شکل مستمر به پیش میرود, و ایران با وجود اینگونه یک وضعیت توانست تا به توانایی اتمی که برای آن قبلا پلان‌گذاری شده دست یابدو رفته رفته بسوی بروز یک قوت اتمی در جهان در حرکت است . تبادله این شعارهای خشم آلود میان غرب و ایران به خلاف حقایق و شواهد سیاسی بر سرزمین است که تحقق پذیر گردیده است و ایران را به اهداف سیاسی و دست آورد های خویش نزدیکتر ساخته است .

اگر به دست‌آورد های غرب در جهان نگاه کنیم همۀ این دست آوردها به همکاری ایران در جهان تحقق‌پذیر گردیده است, جریان سیاسی عراق از کسی هم پوشیده نیست, اگر همکاری ایران در عراق نمی‌بود غرب هرگز قادر به تجاوز نظامی و عسکری و حضوری نظامی در منطقه شده نمی‌توانست, تا دولت‌های همجوار عراق را در حلقۀ تهدید خویش داشته باشد, همۀ جریانات و حوادث سیاسی در عراق به صحت این پدیدۀ سیاسی که گویا ایران و امریکا در پس پرده مطابق یک پلان مشترک برای دیگرگونی جهان اسلام در حرکت استند دلالت می‌کند, همه قوت‌های نظامی شیعه برای حمایت قوت‌های عسکری غرب در منطقه دست در کار اند, در مقابل غرب هم آرزوهای سیاسی ایران را در عراق و در منطقه نظر انداز نساخته است بلکه برای برآورده شدن آن قدم‌های موثر برداشته است, موسسه سیاسی و خانه تصمیم گیری عراق به شخصیت‌های ایران پرور سپرده شده است, همه شخصیت‌های ملی و اسلامی عراق توسط قوت‌های همنوا به ایرن تصفیه شدند, اعدام صدام حسین هم در رابطه قابل یادآوری است که بدست شبکه‌های استخبارتی ایران صورت گرفت و در حضور شخصیت‌های ایرانی انجام شد.

بالمقابل غرب با این خدمت ایران توانست در منطقه حضور داشته باشد و همه دولت های این منطقه را در حلقۀ نظارت خویش داشته باشد, و همکاری ایران حضور قوت‌های غرب را در منطقه تحقق‌پذیر ساخت طوریکه قبلا متذکر شدیم. در همین راستا، ایران خدمت بزرگی را برای غرب در افغانستان انجام داد زمینه تجاوز غرب را به افغانستان ممکن ساخت, اگر همکاری ایران با غرب نمی‌بود هرگز اشغال افغانستان صورت نمیگرفت.

آیا این یک روند خردمندانۀ و مسولانۀ سیاسی است که ایرانیکه از دشمنی با غرب سخن میزند و شعارهای پر شورش را در مورد غرب به راه میاندازد سپس برای همان غرب زمینۀ حضوری نظامی را در دولت‌های همجوار خویش فراهم کند؟ آیا پایگاه‌های نظامی غرب که درسرحد های ایران جابجا شده است قابل نگرانی ایران نیست, ایرانیکه از دشمنی و عداوت با غرب داد می‌زند چرا زمینه را برای دشمن خویش فراهم می‌کند تا ایران را در محاصرۀ عسکری خویش در آورد .

با وجود این چنین یک وضعیت تیرۀ سیاسی میان ایران و غرب که در مطبوعات منعکس می‌شود چطور ایران حاضر می‌شود تا اینگونه خدمات ارزنده را بطوری رایگان به غرب تقدیم کند تا از آن سوی جهان آمده و در سرحد ایران بود و باش نظامی داشته باشد؟ مستقر شدن این قوت‌های غربی در جوار ایران برای ایران چی پیآمد سیاسی دارد که بدون نگرانی با آرامی خاطر درپی گسترش پلان اتمی خویش می‌پردازد و هیچگونه عکس العملی از خود نشان نمی‌دهد . عدۀ بزرگی از سیاستمداران جهان اسلام به این عقیده هستند که ایران با غرب یک پلان مشترک برای جهان اسلام طرحه ریزی نموده است, تا جهان اسلامی را از داخل دچار تشتت و پراگندگی سیاسی و عقیدوی کند, در داخل جهان اسلام دشمنی را زنده سازند که جزی شناخته شدۀ این جهان است تا بتواند توسط این دشمن هر گاه خواسته باشند کدام دولت اسلامی را تهدید و سرزنش کند. ایران یک آلۀ نو زادی ماشین سیاسی غرب برای سرکوب کردن جهان اسلام است .

این شعارهای خشم آلود که فضای سیاسی جهان را پر نموده است به هیچ صورت با حوادث سیاسی روی زمین مطابقت ندارد لذا از جهان واقعت بسیار فاصله بزرگ دارد , این یک بازی سیاسی است که غرب آنرا برای سرکوب کردن جهان اسلام براه انداخته است, آیا این شعارها با واقعیت ربطی دارد؟

درصورتیکه غرب در دولت‌های اشغال شده به ایرا ن اجازۀ نفوس فرهنگی و عقیدوی را فراهم کرده باشد و همه آن نهاد های فرهنگی و تعلیمی را شخصیت‌های ایران پرور اداره کند, و تهداب چنین نهادهای مهم کشور را در اختیار دشمن خویش قرار دهد که هویت ملی و خصوصیت این کشور را با فرهنگ و عقیدۀ منحرفش تهدید کند. در صورتیکه امریکا دشمن بزرگ ایران به موسسه سیاسی یک کشور به طوری کلی حاکم باشد چطور میشود برای ایران اجازه دهد تا در آن کشور فعالیت‌های فرهنگی و عقیدوی داشته باشد و در ترویج فکر و فرهنگ ایرانی دست باز داشته باشد؟
سنی نیوز

به یاد شهید همیشه جاوید حجه الاسلام مرتضی رادمهر



سنی نیوز: حجة الاسلام والمسلمين دكتر مرتضی رادمهر تهرانى رحمه الله بعلت ناسازگاریهای فکری با مذهب شیعه و گرویدن به مذهب اهل سنت فقط بخاطر تغییر مذهب و فکر،از دانشگاه اخراج و با ظلم و ستم و شکنجه های ظالمان روزگار مواجه گردید و به شهادت رسید

ولایت فقیه چگونه صیغه‌ای است؟


در حقیقت قرآن که در طول ۲۳ سال بر پیامبر عظیم الشأن نازل گشته است، بیان روش و سنت او است و ملاحظه شد که چگونه در ضدیت با ولایت فقیه است. وقتی تاریخ و سیره ایشان را هم که مورد مداقه قرار می دهیم، بر هیچ انسان بی طرفی پوشیده نیست که سیر و سلوک آن حضرت کوچکترین همخوانی با ولایت فقیه ندارد.


تاكيد استاندار سيستان و بلوچستان بر تقويت ارتباطات ايران و هند


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبرگزاری حکومتی فارس استاندار منتصب بر بلوچستان بر تقويت روابط بين ايران و هندوستان تاكيد كرد. به گزارش روابط عمومي استانداري بلوچستان، علي محمد آزاد بعد از ظهر امروز در ديدار با كنسول جديد هندوستان در زاهدان بر تقويت روابط فرهنگي، تجاري و اقتصادي بين ايران و هندوستان تاكيد كرد.

وي در اين ديدار با اشاره به روابط حسنه و تاريخي ايران و هند، اظهار داشت: ايران و هندوستان همواره سابقه روابط حسنه تجاري و فرهنگي ديرينه داشتند.

استاندار منتصب بر بلوچستان افزود: با توجه به سابقه تجاري ديرينه بين بازرگانان ايران و هندوستان از طريق جاده ابريشم، اكنون نيز تسهيلات لازم در اين زمينه وجود دارد. وي ادامه داد: اين تسهيلات با انجام زيرساخت‌ها از جمله توسعه بندر چابهار، احداث جاده‌هاي ترانزيتي و تكميل طرح‌هاي بين‌المللي راه‌آهن زاهدان - تهران - استانبول به منظور حمل و نقل و تبادل كالا در آسياي ميانه، بخوبي فراهم شده است.

آزاد همچنين به اهميت اقتصادي جاده " زرند- دل آرام " در افغانستان اشاره كرد و تكميل اين طرح از سوي شركت راهسازي هند را خواستار شد.

وي خاطرنشان كرد: با اتمام اين جاده ترانزيتي و ارتباط آن با جاده ترانزيتي ميلك زابل - چابهار و اتصال آن به خط ريلي زاهدان - تهران تحول عظيم اقتصادي و تجاري در كشورهاي منطقه ايجاد مي‌شود. استاندار در ادامه با آرزوي موفقيت براي كنسول جديد هند در زاهدان، عملي شدن موافقت نامه‌ها و مذاكرات انجام شده بين دو كشور را خواستار شد.

كنسول هندوستان هم در اين ديدار بر تقويت مناسبات دو كشور و تسريع در انجام موافقت نامه‌هاي منعقده در بخش‌هاي تجارت و بازرگاني تاكيد كرد.

آشواني كومار شارما، همچنين از تسهيلات فراهم شده براي هندي‌هاي مقيم زاهدان و زندگي همراه با آرامش آنان در كنار شهروندان استان از دولت ايران قدرداني كرد.

وي با اشاره به ارتباطات حسنه تاريخي و فرهنگي ايران و هند تصريح كرد: اكنون بيش از 6 هزار دانشجوي ايراني در دانشگاه‌هاي هندوستان تحصيل مي‌كنند.

این روابط حسنه رژیم ولایت فقیه با کشوری است که بدترین جنایتها را در حق مسلمانان مرتکب شده است و قسمت هائی از سرزمین اسلامی کشمیر در اشغالش است و هندیها بدترین جنایتها را علیه ملت مسلمان کشمیر مرتکب شده اند اما رژیم ولایت فقیه بهترین روابط سیاسی و اقتصادی را با این کشور جانی و ضد اسلامی دارد.

پیشنهاد احمدی نژاد برای نشستن بر سر یک میز با اوباما ،مذاکره با شیطان بزرگ و امریکای جهان خوار و...


به گزارش آژانس خبری تفتان رئیس جمهور نظام ولایت فقیه در حاشیه جلسه هیأت دولت ایران به خبرنگاران گفت آماده است با رئیس جمهور امریکا بر سر یک میز بنشیند و گفتگو کند.
این درحالی است که تاکنون نظام ولایت فقیه صدها هزار ایرانی را به اتهام ارتباط با امریکای جهان خوار و شیطان بزرگ و استکبار جهانی و .... اعدام و ترور و شکنجه و تعذیب نموده است.
احمدی نژاد اعلام کرد می خواهد با امریکا دوست شود و با اوباما مذاکره مستقیم کند و دیگر شیطان بزرگ تبدیل به فرشته بزرگ برای نجات رژیم ایران می شود.
اما مردم هرگز جنایات رژیم را و اعدام فرزندانشان را با اتهام ارتباط با امریکای جهان خوار فراموش نمی کنند که امروز مسئولان همان نظام پلید با امریکای جهان خوار دوست شوند و بر میز مذاکره بنشینند.

رجب طیب نخست وزیر اسلامگرای ترکیه: تا پای جانم از حقوق ملت کرد دفاع می کنم.


رجب طیب نخست ویر ترکیه که مدتهاست برای بازسازی ویرانه های اجتماعی ،سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ناشی از بیش از 70سال حاکمیت سکولاری های سر سپرده صهیونیسم ، تلاش می کند، در آخرین اظهار نظر خویش گفت که از هیچ تلاشی برای ایجاد عدالت و مساوات و تحقق حقوق شهروندان ترکیه ا دریغ نمی کند و تا پای جان از حقوق ملت کرد دفاع خواهد نمود.

از طرف دیگر دولت ترکیه به سازمان نظارات بر امور رسانه اجازه داده که مجوز فعالیت رسانه های خصوصی و مستقل کردی را صادر نماید. هرچند سکولار و لیبرال ها این اقدامات دولتمردان ترکیه را تلاش هایی برای رسیدن به عضویت اتحادیه اروپا معرفی می کنند، اما بسیاری از ناظران این تلاش های دولت به ویژه نخست وزیر را بازتابی از باورهای درونی و اسلامخواهی او می دانند.

اسلامی که قومیت و نژاد را آیه ای از آیات الهی به شمار می آورد و برتری را تنها از آن اهل علم و تقوا آن هم نزد خدا می داند و در انتخاب دین و نوع زندگی هیچگونه اجبار و اکراهی را نمی پذیرد(لا اکراه فی الدین..) و حتی پیامبرش را از سلطه طلبی و زورگویی علیه مردم بر حذر می دارد.

(لست علیهم بمسیطر)

شهر مقدس قم؛ پایتخت آنفولانزای خوکی در ایران


خبرگزاری مهر: دانش‌آموزان قمی در حالی آغاز سال تحصیلی جدید‌شان را جشن گرفته اند که شیوع آنفلوانزای نوع A اصل بازگشایی مدارس را تحت الشعاع قرار داده و جای حاشیه و متن امسال عوض شده است.

در حالیکه به گفته رئیس مرکز بهداشت قم تاکنون 40 مورد مشکوک به آنفلوانزای خوکی در قم مشاهده شده است، آزمایشات روی 10 نفر مشکوک به آنفلوانزا مثبت اعلام شده است.

تناقض گویی در آمار مبتلایان در حالی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی در جلسه شورای اداری استان از مشاهده 27 مورد مشکوک به آنفلوانزای نوع A و مثبت بودن نتایج آزمایشات دو نفر خبر داده بود، رئیس مرکز بهداشت قم در گفتگو با خبرنگاران آمار مبتلایان به‌این ویروس خطرناک را 10 نفر اعلام کرد و گفت: در ایران تاکنون 400 نفر مبتلا به آنفلوانزای خوکی شناسایی شده‌اند و چهار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر امیر اکبری در ادامه تصریح کرد: در استان قم 10 مورد مثبت آنفلوانزای خوکی گزارش شده است که شامل 9 ایرانی و یک تبعه افغانی بوده و 40 نفر نیز در بیمارستان بستری شده‌اند اما تاکنون مورد مرگ نداشته‌ایم.