۱۳۸۸ مهر ۱۶, پنجشنبه

حسن خمینی به استقبال فرماندهان نیروی انتظامی نرفت


تهران- خبرگزاری ها ،العربيه نت
سید حسن خمینی نوه آیت الله خمینی امروز پنج شنبه 8-10-2009 در مراسم " تجدید میثاق فرماندهان نیروی انتظامی با آرمانهای امام خمینی " به استقبال فرماندهان پلیس نرفت.

در گذشته معمولاُ چنين مراسمى با حضور حسن خمينى که تولیت حرم بنیانگذارجمهوری اسلامی را برعهده دارد برگزار مى شد و وى سخنان كوتاهى نيز در اين مراسم ايراد مى كرد در حالى كه اين مراسم اين بار بدون حضور او برگزار شد.

نوه آیت الله خمینی پیش از این نیز به استقبال محمود احمدی نژاد واعضای کابینه اش که قصد داشتند مراسم مشابهی برپا کنند ، نرفت. او همچنین در مراسم تنیذ حکم ریاست جمهوری احمدی نژاد ومراسم تحلیف او در پارلمان شرکت نکرده بود.

ظاهرا سید حسن خمینی که ارشد ترین عضو خاندان خمینی به شمار می آید به دلیل عملکرد خشونت آمیز پلیس در برخورد با معترضان به نتایج انتخابات جنجال برانگیز اخیر ایران از دیدار با فرماندهان پلیس سرباز زده است.

در پی حوادث اخیر نیروهای امنیتی اعتراضات مردمی را به شدت سرکوب کردند وتعدادی از معترضان نیز به ضرب گلوله ماموران کشته شده اند.بازداشت کهریزک نیز که زیر نظر نیروهای پلیس اداره می شود به دستور رهبر جمهوری اسلامی به دلیل " غیراستاندارد بودن " تعطیل شد.

به دنبال انتشار گزارش هایی در مورد برخوردهای غیر قانونی در این بازداشتگاه وتاکید مقامات رسمی بربرخورد با متخلفان صدها نفر از کسانی که در کهریزک مورد ضرب وشتم قرارگرفته اند علیه مسئولان این بازداشتگاه شکایت کردند.

هیچ نظری موجود نیست: