۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

شهردار زاهدان با حکم وزير کشور فعاليت خود را آغاز کرد


به گزارش آژانس خبری تفتان "اسماعيل حسين زهي" روز دوشنبه با حکم وزير کشور بطور رسمي به عنوان شهردار زاهدان فعاليت خود را آغاز کرد.

در مراسمی به منظور تودیع و معارفه شهردار قدیم و جدید که با شرکت علمای اهلسنت و مسئولین استانی برگزار شده بود "اسماعيل حسين زهي" به عنوان شهردار زاهدان منصوب شد.

مولوی عبدالحمید در این جلسه گفت: هر کس که در پست مديريت قرار مي گيرد بايد توکل بر خدا و براي رضاي خدا کار کردن و خدمتگزار مردم بودن را مورد توجه قرار دهد.

مولوي عبدالحميد اسماعيل زهي افزود: مرکز شهر زاهدان داراي مشکلات متعددي است که براي رفع آنها به لحاظ بازسازي خانه ها و استانداردسازي خيابانها بايد تلاش شود.

وي اظهار داشت: مردم حاشيه نشين شهر زاهدان نيز به لحاظ مسايل بهداشتي، امنيتي و اجتماعي با مشکلاتي روبه رو هستند که بايد مورد توجه شهردار نوين شهر قرار گيرد.

او گفت: با کمترين هزينه و توکل بر خدا مي توان تحول بزرگي در بافت شهري زاهدان ايجاد کرد که اين مهم نيازمند همکاري و تعامل همه دست اندرکاران و مردم است.

لازم به ذکر است که پس از اینکه شورای شهر زاهدان در 19 اسفندماه 87 در جلسه 137 با استعفای محمدعلی جدلی شهردار زاهدان موافقت کرد تا الان شهر بزرگ زاهدان که مرکز بلوچستان است بدون شهردار بوده است و به خاطر اینکه شورای شهر یک بلوچ (حسین زهی) را نامزد برای شهرداری کرده بود زابلیها که قدرت سیاسی بلوچستان را در دست دارند با شهردار شدن بلوچ موافقت نمی کردند و سنگ اندازی می کردند تا هر طور شده نگذارند یک بلوچ به چنین مدیریتی دست یابد.

زابلیها تمام اقتدار سیاسی و نظامی و امنیتی را در بلوچستان در دست دارند و هیچ امری بدون اجازه آنها انجام نمی گیرد و استانداری هم فقط مجری سیاسیتهای زابلیهاست و هیچ قدرتی از خود ندارد و به همین خاطر در شهر زاهدان با اکثریت بلوچ نمی گذارند یک بلوچ شهردار شود اما مثل اینکه این بار زورشان نرسید و سلیمانی ملعون هم نتوانست کمکی به زابلیها بکند.

هیچ نظری موجود نیست: