۱۳۸۸ آذر ۲۸, شنبه

سازمان قضايى ارتش: ضرب وجرح علت فوت زندانيان كهريزك است



تهران، دبى- رسانه ها، (العربيه. نت)
سازمان قضايى نيروهاى مسلح در اطلاعيه‌اى در روز شنبه 19-12-2009، علت كشته شدن بازداشت شدگان زندان كهريزك را ضرب و جرح اعلام كرد.


در اطلاعيه اين سازمان آمده است: "به دلیل جان باختن 3 نفر از بازداشت‌شدگان، به نام‌های محسن روح‌الامینی، امیر جوادی‌فر و محمد کامرانی و شکایت اولیاء دم،.. پزشکی قانونی در نظریه خود ضمن رد فوت نامبردگان به لحاظ ابتلاء به بیماری مننژیت، با تایید وجود آثار متعدد ضرب و جرح بر روی اجساد، علت درگذشت متوفیان را مجموع صدمات وارده اعلام می‌نماید."


در ادامه اين اطلاعيه آمده است: "از تاریخ 15 تا 24/6/2009 تعداد 23 زندانى و در تاریخ 10/7/2009 145 متهم با دستور مقام قضایی به بازداشتگاه کهریزک اعزام شدند".اطلاعيه مى افزايد: "با اخذ لیست کامل اسامی زندانيان اعزامی به بازداشتگاه کهریزک در جریان حوادث بعد از انتخابات، تمامی آنان شناسایی و 98 نفر شکایت خود را به دادسرای نظامی تهران اعلام كردند و مصدومان به پزشکی قانونی معرفی شدند...


با پرداخت خسارت و دلجویی از شاکیان، در نهایت تعداد 51 نفر از آنان، رضایت خود را اعلام كردند."


در اطلاعيه همچنين آمده است: "بازداشتگاه کهریزک از شرایط نامناسبی به لحاظ زیستی، بهداشتی و تغذیه برخوردار بوده و بازداشت شدگان بدون رسیدگی‌های لازم پزشکی در کنار برخی افراد سابقه‌دار و شرور نگهداری می‌ شدند".


اين اطلاعيه مى افزايد: "به دلیل ظرفیت محدود بازداشتگاه، تعداد زیادی از دستگیرشدگان در فضایی محدود و وضعیتی سخت، ایام بازداشت خود را سپری کرده‌اند. در مجموع بازداشتگاه کهریزک فاقد استاندارهای لازم برای نگهداری متهمین بوده و برخوردهای ناهنجار و تنبیهات بدنی مامورین نیز این شرایط بد را تشدید کرده است."


در ادامه اطلاعيه آمده است: "عوامل دخیل در پرونده به عنوان متهم به دادسرای نظامی احضار و از آنان بازجویی به عمل آمده و تا پایان تحقیقات در مجموع 22 نفر از رده‌ها و قسمت‌های مختلف نیروی انتظامی و افراد مرتبط، به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفته‌اند ... در نهایت پس از تحقیقات جامع... در مجموع 12 نفر از متهمان مجرم شناخته شده و در خصوص آنان کیفرخواست صادر و نسبت به سایر متهمان حسب مورد، قرار منع پیگرد و موقوفی تعقیب صادر شده است."


اطلاعيه سازمان قضايى نيروهاى مسلح مى افزايد: "براساس مدارک و شواهد موجود و نظریات پزشکی قانونی، دادسرای نظامی تهران جان باختن محسن روح‌الامینی، امیر جوادی‌فر و محمد کامرانی را به استناد بند ب ماده 206 "قانون مجازات اسلامی" از مصادیق قتل عمد تشخیص داده و در همین ارتباط از دادگاه نظامی برای 3 نفر از متهمان شاغل در بازداشتگاه کهریزک به اتهام مشارکت در ایراد ضرب و جرح منجر به قتل عمد سه نفر، درخواست مجازات نموده است."در پايان اطلاعيه عنوان شده است كه پس از صدور حکم قطعی، اسامی متهمان اعلام خواهد شد.

۱ نظر:

گمشادزهي گفت...

سلام عزيزان انشاالله موفق باشيد مدتها ست دوست داشتم از خوانندگان وبلگتان باشم اما اينترنت در تهران مشكلات عديده اي دارد واغلب فيلتر شكنها عمل نمي كنند
ضمنا بنده در وبلاگم مطالبي تحليلي در مورد برخي از گرفتاري هاي مذهبي اهل سنت مي نويسم خوشحال مي شم اگه از راهنمايي هايتان بهره مند گردم