۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

غارت معادن کم نظير بلوچستان غنی


به گزارش آژانس خبری تفتان استاندار بيگانگان در دزآپ باز هم از معادن کم نظير بلوچستان غنی گفت و از تشديد غارتگری سرمايه
.های ملی مردم بلوچ خبر دا د

به خبر زير به نقل از خبرگزاری اشغالگران، ايسنا توجه کنيد
:
"
استاندار سيستان و بلوچستان با اشاره به اينكه اين استان سرزميني با استعدادهاي نهان و محروميت آشكار است گفت: قابليت هاي منحصر بفرد معدني اين خطه از ميهن اسلامي مان، شگفت انگيز است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه سيستان و بلوچستان علي محمد آزاد در بازديد سرزده از بخش هاي مختلف سازمان صنايع سيستان و بلوچستان كشف بيش از 300 انديس معدني از جمله طلا، مس و سنگهاي كه در صنايع دفاعي و هوايي كاربرد دارد را براي ايجاد اشتغال و افزايش در آمدهاي استان بسيار مهم توصيف كرد.

وي افزود: سنگهاي معدني در ساختمانهاي از جمله مرمريت سرخ در سيستان و بلوچستان در جهان كم نظير است كه بايد در زمينه فرآوري و صادرات آن اقدام نمود.

استاندار سيستان و بلوچستان با انتقاد از ضعف اطلاع رساني از طريق رسانه هاي ملي و بين المللي توسط دستگاه هاي ذيربط در رابطه با مزيت ها و قابليت ها سيستان و بلوچستان بويژه در زمينه توانمديهاي خدادادي معدني با توجه به ذخاير شناسايي شده خواستار تشكيل گروههاي مطالعاتي براي شناساي مزيت هاي نسبي بمنظور ارائه طرحهاي پيشنهادي قابل اجرا در بخش صنعت و معدن به متقاضيان سرمايه گذاري در استان شد..

آزاد همچنين دستور بررسي حل مشكل سوخت واحد هاي صنعتي و معدني را بر اساس برآورد دقيق و كارشناسي به ميزان مورد نياز صادر كرد."

هیچ نظری موجود نیست: