۱۳۸۸ آذر ۱۱, چهارشنبه

نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گیرد


نمایندگان پارلمان هلند قطعنامه‌ ای را به تصویب رساندند که بر اساس آن از اتحادیه اروپا خواسته شده است نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا قرار گیرد.در این قطعنامه سپاه پاسداران به خاطر "حمایت از حماس"، "حزب‌الله لبنان" و "سرکوب معترضان بعد از انتخابات" به اقدامات تروریستی متهم شده است.
قطعنامه پارلمان هلند با 80 رای مثبت از سوی احزاب راست میانه و لیبرال در برابر 70 رای منفی احزاب چپ و سوسیالیست به تصویب رسید. ماکسیم ورهاگن وزیر خارجه هلند که خود عضو حزب دموکرات مسیحی است به این قطعنامه رای مثبت داده است.
این قطعنامه قرار است در جلسه شورای اروپا که در ماه دسامبر در بروکسل برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد. بر اساس این قطعنامه دولت هلند موظف شده است بـرای قـرار گـرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا تلا‌ش كند.
به گزارش عصر ایران، این اولین بار است که پارلمان یک کشور اروپایی، نام سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد.
پارلمان هلند همچنین با تصویب قطعنامه دیگری از "سازمان بین‌المللی دریانوردی" خواسته است شركت كشتیرانی جمهوری اسلا‌می را از عضویت در شورای عمومی این سازمان محروم كند. پارلمان هلند در توضیح علت این درخواست شركت كشتیرانی جمهوری اسلا‌می را متهم به داشتن نقش در صادرات غیرقانونی سلا‌ح به كشورها و گروه‌های خارجی، کرده است.
پیش از این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای هلند را پایتخت ویژه "ناتوی فرهنگی" معرفی و اعلام کرده بود که این کشور "دور جدیدی از جنگ تبلیغاتی خود را علیه دین اسلام آغاز كرده است." سپاه در این اطلاعیه تاکید کرده بود که تصویب بودجه 15 میلیون یورویی از سوی پارلمان هلند برای تزریق به رسانه‌های فارسی زبان وابسته به هلند، به هدف استحاله و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی از طریق جنگ نرم و انقلاب مخملی انجام شده است.
چند ماه بعد محتوای این اطلاعیه در کیفرخواست دادگاه‌های نمایشی بعد از کودتای انتخاباتی تکرار شد و بسیاری از زندانیان با چنین اتهاماتی روبه‌رو شدند.

هیچ نظری موجود نیست: