۱۳۸۸ دی ۲۱, دوشنبه

اريخ تكرار میشود لیکن این بار به شکل کمدی!

جعفر محمدی

جهان و منطقه شاهد درگیری و کشمکش های جدیدی است كه "صفویان جدید" آنرا مطرح ساخته و منطقه را با بارسنگین دیگری مواجه کرده است. صفویان قديم که قریب پانصد سال قبل برای شیعه ساختن مردم ایران پرچم خود را بلند کردند، نقشه ایرانخرافه پرستی در دین اسلام را بزور شمشیر بر مردم تحميل نموده و دروغ و خرافه پرستی را جای واقعیت جای دادند. اما دیری نگذشت که این دیدگاه و ایدئولوژی دولت صفوی بدست روحانیون شیعه افتاده و بدین ترتیب جهان بینی صفویان کم کم از مسیر اصلی خود منحرف گردید.

گرچه سعی گردید تا این انحراف دوره صفوی بسوی خرافه پرستی در تونل زمان با انجام اصلاحات و نو آوریهائی تصحیح گردند، ولی "حرکت آخوند های جدید" در دوره تاریخی اخیر تمامی نقشه های مردم ایران در راه آزادی را نقش بر آب نموده است.

سیاست صفویان در راه اشاعه مذهب شیعه، تلفات و صدمات بسیاری نیز را بهمراه داشت. بعنوان مثال؛ در این راستا بسیاری مناطق از پیکر ایران آندوران جدا شده و مسلمانان بسیاری که از گرویدن به مذهب شیعه اکراه داشتند ایران را ترک نمودند .

سلسله قاجار نیز بعنوان وارث صفویهای شیعه این سیاست را ادامه داده و بدین ترتیب خرافه پرستی، فساد و خونریزی ادامه یافته و ریشه دوانید....و زخم هاي خونريزي گذشته التیام نیافته و ادامه يافت... امروز نیز میبینیم که در جغرافیای ایران کشمکش کهنه و قدیمی سنی ستيزي مشکلات و خونریزیهای بسیاری را در پی می آورد.

سیاستهای مذهب محور رژیم ایران در مناطق اکثرا سنی نشین همانند کردستان ، خوزستان و بلوچستان و هرمزگان ، وضعیت در این مناطق را به نقطه انفجار رسانیده است.

در بلوچستان امروز فقط سلاحها سخن میگويند. حکومت ایران که در مقابل خواسته های مردم بلوچ پاسخی بجز اسلحه، اعدام و گلوله ندارد، بلوچها را بسوی مسلح شدن پیش برده است. مسائل و مشکلات موجود در مناطق مرزی بلوچستان و کردستان متأسفانه امروز به آنور مرزها نیز سرریز گشته و خبر از آینده ای نه چندان خوشایند میدهند.

درست همانند دوره صفویان، امروز نیز سیاست منطقه ای را "محور مذهب" تعیین مینماید. رژیم ایران با سیاستهای ماجراجویانه و مطرح ساختن اهدافی که دستیابی به آنها غیر ممکن میباشد، فضای رقابتی سختی را بوجود آورده است.

رئیس جمهور صفوي مشرب ایران که خود را شاگرد هیتلر میداند، با سخنان و اقدامات خود این جمله را در اذهان تداعی میکند: "تاریخ تکرار میشود ولی بار اول بصورت تراژدی و بار دوم بعنوان کمدی" ..

احمدی نژاد و آخوند هاي همیارش باید بدانند که با این اقدامات خود، ایران و منطقه را بسوی یک نمایش تراژدی کمدی سوق میدهند. در سالهای اخیر مقابل رژیم ایران که از سیاست فرسایشی خود بر علیه سنی ها نکاسته و حتی به فشار خود افزوده و درصدد تأسیس امپراطوری شیعه در جهان میباشد، جبهه سنی تشکیل یافته است و موج آن ساير مناطق ايران را نيز فرا خواهد گرفت.

در عراق که مزه جنگ مذهبی را بهتر از دیگران درک نموده ، وضعیت بسيار وخیم شده و موج خشونتی که بعد از سقوط صدام حسین در عراق شکل گرفته است بوضوح بُعد درگیری بین مذاهب و اقوام مختلف را نشان میدهد .

وقتی جنگ داخلی موجود در عراق این کشور را به سه منطقه کاملا مجزای شیعه ، سنی و کرد تقسیم نماید آنگاه طوفانی بپا خاسته و دیگر کشورهای منطقه را نیز در بر خواهد گرفت.

جنگ پنهان ایران در جبهه های مختلف و بیشمار همانند جبهه حوثي ها در يمن و یا گروههای مختلف در لبنان و افغانستان، اقتصاد بیمار این کشور را وخیم تر از همیشه خواهد ساخت. مردم ایران که نمیدانند بر سر دلارهای نفتی ایران چه می آید، هنوز بر سر سفره هایشان منتظر پول نفت نشسته اند!

دست اندرکاران رژیم ایران در صدد اند تا علاوه بر تبلیغات ظاهري و دروغين زشت و کریه ضد یهودی و همچنین کمکهای مالی هنگفت به اعراب شیعه و سنی رهبری کشورهای اسلامي را نیز برانگیخته و بر عهده بگیرند. این سرمایه گذاریهای بی حساب و کتاب هیچگاه نخواهد توانست حقایق تاریخی و فرهنگی را تغییر داده و متحول سازد.

آنها متأسفانه نمیخواهند قبول کنند که کلماتی همانند صادر نمودن انقلاب اسلامي و حكومت امام زمان مزعوم و اسطوره اى، بجز انعکاسی تهدید آمیز و تنفرآمیز چیز دیگری نیست.

رژیم جمهوری اسلامی که سرمایه سرشار ایران را روانه جیب گروههائی وابسته به خود مینماید باید بداند که از این سرمایه گذاری بی معنی خود هیچ سودی نخواهد برد. برعکس شعله ور شدن جنگ داخلی قومی – مذهبی را هرچه بیشتر تقویت خواهدبخشيد.

هیچ نظری موجود نیست: