۱۳۸۸ دی ۱۸, جمعه

کنسول ایران در نروژ خبر تقاضای پناهندگی خود را تایید کرد


دبی – العربیه نت

محمد رضا حیدری کنسول ایران در اسلو تاکید کرده است که در " اعتراض به سرکوب تظاهرات معترضان از سمت خود استعفا داده است."

حیدری در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت :" اگر برگردم نمی دانم چه اتفاقی خواهد افتاد.. دوستانم به من گفته اند که اگر برگردم مشکلاتی برایم پیش خواهد آمد."

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه ایران خبرتقاضای این دیپلمات بلندپایه درسفارت ایران را رد کرده واعلام کرده بود " دوره ماموریت وی تمام شده است وطی روزهای آینده به ایران بازخواهد گشت."

تلوزیون دولتی نروژ اعلام اخیرا در گزارشی اعلام کرده بود کنسول ایران در اسلو در اعتراض به وقایع اخیرایران از سمت خود استعفا داده واز نروژ تقاضای پناهندگی کرده است.

آقای حیدری از سه سال پیش به عنوان کنسول سفارت ایران در اسلو همکاری می کرد و پس از سرکوب اعتراضات عاشورا به محل کار خود مراجعه نکرده است.

اعتراضات روز عاشورا با واکنش شدید نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شده بود و براساس آمار رسمی دست کم 8 تن ازشرکت کنندگان در تجمعات و از جمله خواهرزاده میرحسین موسوی کشته شدند.

پیشتر عادل اسدی کنسول سابق ایران در دبی که در سال 2001 در سوئد پناهنده شد در این زمینه گفت :" وزارت خارجه ایران درحال حاضر با مشکل نارضایتی گسترده کارمندان روبه رو است."

اسدی در گفتگو با العربیه نت افزود :" تعداد زیادی از اعضای سپاه پاسداران ووزارت اطلاعات به استخدام وزارت خارجه درآمده اند وبا وجود عدم برخورداری از تجارب دیپلماتیک برای تصدی مسئولیت های مختلف درسفارتخانه ها منصوب می شوند."

به گفته آقای اسدی " دیپلمات های ایرانی هنگامیکه به خارج از کشور می روند دیدگاه آنها نسبت به مسائل سیاسی وزندگی تغییرمی کند.. هنگامیکه آزادی های رایج در کشورهای محل خدمت خود با فضای بسته در ایران واستبداد ولایت فقیه مقایسه می کنند خود را در برابر سوال های مختلفی می بینند بنابر این بعضی از آنها راه خود را از نظام جدا می کنند."

هیچ نظری موجود نیست: