۱۳۸۸ دی ۱۹, شنبه

انتقاد شدید مولانا عبدالحمید از صدا و سیما


مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های جمعه این هفته زاهدان، به توهین هایی که توسط برخی افراد در صدا و سیما به مقدسات اهل سنت و خصوصاً صحابه بزرگوار آنحضرت صلی الله علیه وسلم می شود اشاره کرده و با حرام دانستن این امر شنیع آن را مغایر با اسلام و قوانین جهانی دانست و گفت: چند هفته قبل نیز بنده در خطبه های جمعه از عملکرد صدا و سیما انتقاد کردم و گفتم که نباید صدا و سیما افراد تندرو و متعصبی را به صحنه بیاورد که بدنامی آنها معروف است و انسان با دیدنشان به وحشت می افتد.
مولانا عبدالحمید ادامه داد: توهین به مقدسات هیچ دین و مذهبی در جهان جایز نیست. دین اسلام حتی توهین و ناسزا گویی به مقدسات غیرمسلمانان توسط مسلمانان را حرام قرار داده است، چه رسد به اینکه مسلمانی مقدسات مسلمان دیگر را مورد توهین و ناسزاگویی قرار دهد.
افرادی دست به چنین اقداماتی می زنند که خودشان دین ندارند.
مولانا عبدالحمید تاکید کرد: صدا و سیما نباید از مسیر اصلی خود و از مسیر ملت خارج شود.
امروز بسیاری از عملکرد صدا و سیما انتقاد دارند. اما ما (اهل سنت) سی سال است که انتقاد داریم و از عملکرد تبعیض آمیز صدا و سیما ناراحتیم، اما متاسفانه هنوز ترتیب اثر داده نشده است و صدا و سیما هنوز به مقدسات اهل سنت ناسزا گویی می کند و مراسم اهل سنت را پوشش نمی دهد مگر در حد بسیار کم و آنهم گزینشی و ناقص.

هیچ نظری موجود نیست: