۱۳۸۸ دی ۱۶, چهارشنبه

فيگارو: در سال 2010 شاهد سقوط رژيم ملایان خواهيم بود؟


روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای در باره وقایع ایران نوشت، رهبران رژيم تهران در مواجهه با اعتراضات مردمی در بن بست قرار گرفته اند. امروز جمهورى اسلامى توسط كسى هدايت مى‌ شود كه مانند شاه در آخرين روزهاى حيات رژيمش، لرزان شده است. اعتراضات مردمی در ایران يادآور انقلابى است كه در سال 1979 میلادی منجر به سقوط رژیم شاه شد.

این روزنامه با اشاره به سرکوب خشونت آمیز تظاهرات ضد حکومتی در ایران نوشت، سركوب نمى تواند تظاهرات را آرام كند بلكه بيش از پيش نيروهاى امنيتى را فرسوده مى ‌سازد.

واشنگتن پست نوشت، با ادامه سرکوب محتمل است كه جنبش راديكالتر شود و علائم آن از هم اکنون مشاهده می شود: شعارهاى تظاهرات از مخالفت با نتایج انتخابات ریاست جمهوری، به نفى تماميت نظام اسلامى تبديل شده است.


در سال 2010 شاهد سقوط رژيم ملایان خواهيم بود؟

روزنامه فرانسوی فيگارو نیز در سرمقاله خود با عنوان "آيا در سال 2010 شاهد سقوط رژيم ملایان خواهيم بود؟" نوشت، رژيم تهران در ميان يک گاز انبر گير کرده و هيچگاه تا به اين حد آسيب پذير نبوده است.

فیگاور با اشاره به گسترش اعتراضات ضد حکومتی در ایران نوشت، جنبش راديکاليزه شده و در برخى نبردها پيروزيهايى را کسب کرده است.

این روزنامه نوشت، موضوع به مخالفت با نتایج انتخابات رياست جمهورى ماه ژوئن محدود نمى شود. اين جنبش يک نبرد براى آزادى و علیه حاکمیت ملاها است. رهبران کشورهاى غربى هم از اين موضوع آگاهند.

ipn

هیچ نظری موجود نیست: