۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

علی مطهری : روح الله حسینیان علاقه خاصی به اعدام دارد


دبی – العربیه نت

علی مطهری از نمایندگان محافظه کار در پارلمان ایران امروز سه شنبه 5 – 1 – 2010 در واکنش به اقدام نمایندگان تندرو به طرح موضوع اعدام محاربان در مدت 5 روز گفته است " این طرح ناشی از روحیات افراطی وتند برخی از طراحان مخصوصا آقای حسینیان است."

روح الله حسینیان از هواداران دولت در پارلمان به همراهی 35 تن از نمایندگان تندرو اخیرا طرحی را به پارلمان ارائه کرده اند که از دستگاه قضائی می خواهد محکومان به محاربه با نظام ظرف 5 روز اعدام شوند.

پس از تظاهرات اعتراضی روزعاشورا بسیاری از مسئولان و هواداران دولت شرکت کنندگان در این تظاهرات را که علیه آیت الله خامنه ای شعارهای تندی سر دادند " محارب " توصیف کردند.

در راهپیمایی دولتی علیه معترضان در تهران وچند شهر دیگر که به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از ارگان ها تحت ار رهبر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد اغلب سخنرانان معترضان را " محارب " خواندند وخواستار مجازات آنها شدند.

علی مطهری در گفتگو با پارلمان نیوز گفته است " آقای حسینیان کلاعلاقه خاصی به اعدام دارد... زمانیکه ایشان قاضی بود حکم ‌های اعدام بسیاری صادر می ‌کرد و این به روحیات ایشان برمی ‌گردد."

به گفته علی مطهری " این حرکات افراطی هیچ نتیجه‌ ای ندارد، باید علل را از بین برد."

او افزود " بنده با این طرح مخالف هستم و این طرح را ناشی از روحیات طراحان مخصوصا آقای حسینیان می‌ دانم."

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی احکام صادره علیه کسانی که به اتهام " محاربه " اعدام می شوند ظرف 25 روز اجرا می شود اما نمایندگان هوادار دولت خواستار کاهش این مدت شده اند.

این نمایندگان در نامه خود به رئیس پارلمان " رسیدگی فوری به اتهامات آشوبگران و مجازات مجرمین و بازدارندگی آن " را دلیل درخواست تصویب این طرح معرفی کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: