۱۳۸۸ دی ۱۵, سه‌شنبه

حاكم شرع مردمي كردستان مجدداً به دادگاه ویژه روحانیت احضار شد

به گزارش سنی نیوز به نقل ازتارنمای ناجی کرد متعاقب بازداشت كاك حسن اميني در تابستان سال جاري در فرودگاه زاهدان، اين بار این عالم برجسته ی اهل سنت ایران از سوي دادگاه ويژه روحانيت مشهد احضار شد.

كاك حسن اميني (حفظه الله) حاكم شرع مردمي كردستان پس از آن كه در مراسم فارغ التحصيلي طلاب اهل سنّت حوزه دارالعلوم زاهدان به ايراد سخنراني پرداخت، ساعاتي پس از آن و حين مراجعت به تهران در فرودگاه زاهدان توسط نيروهاي اطلاعات بازداشت شد. از آن جا كه دستگيري اين عالم اهل سنّت اعتراضات و بازتاب هاي گسترده اي در محافل مذهبي، سياسي و رسانه اي ايجاد كرد، پس از 10 روز بازداشت و با اخذ وثيقه از سوي دادگستري بلوچستان آزاد شد؛ اما چند ماه پس از ان از سوي دادگاه ويژه روحانيت مشهد احضار، تا به پرونده ايشان رسيدگي شود.

قرار است روز چهارشنبه، شانزدهم ديماه 88 حاكم شرع كردستان در شعبه چهارم دادگاه ويژه روحانيت مشهد حضور يافته و به اتهامات وارده پاسخ گويد. شايان ذكر است: انتقاد از سياست هاي كشورهاي غربي در قبال مسلمانان به خاطر زير پا گذاشتن حقوق آنان، انتقاد نسبت به ناديده گرفتن حقوق اهل سنّت و اقليت هاي قومي در ايران و توصيه به مسئولين كشور براي ختم به خير و خواباندن غائله انتخابات رياست جمهوري در كشور، محور سخنراني كاك حسن اميني در زاهدان بود كه به خاطر آن بازداشت شد.

هیچ نظری موجود نیست: