۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه

سازمانهاى حقوق بشر از اروپا خواستار فشار بر ايران شدند


بروكسل، دبى – رسانه ها، "العربيه.نت"

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری و سازمان عفو بین‌الملل در يك نشست مشترک که در محل پارلمان اروپا برگزار شد خواستار فشار اروپا بر جمهوری اسلامی ايران شدند.

اين سه سازمان بين المللى روز چهارشنبه در جلسه مشترک خود در بروكسل، پایتخت بلژیک، از رهبران اروپا و جهان خواستند تا با فشارهای بيشتر بر جمهوری اسلامی، این حکومت را وادار سازند تا به حقوق بشر و آزادی بیان پاى بند باشد.

گفتنی است در قانون اساسی ایران و مصوبات بین المللی حقوق بشز که به تایید ایران رسیده و لازم الاجرا شده است آزادی بیان و اعتقاد و تظاهرات مسالمت آمیز پذیرفته شده است. حال أنکه مخالفان دولت از تظاهرات منع شده اند و انعکاس اخبار آنها در مطبوعات مجازات دارد.

این سازمان‌ها از دولت ایران خواستند تا به بازداشت و شدت عمل عليه مدافعان حقوق بشر پایان دهد و كليه روزنامه‌نگاران، نویسندگان، اعضای اتحادیه‌های کارگری و مخالفان دولت ايران را آزاد كند.

ایدان وایت، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در اين نشست خواستار آزادی ۴۷ روزنامه‌نگار ايرانى كه هم اكنون در زندان هستند، شد.

وى گفت: "جامعه جهانى و دولت‌هاى اروپايى باید با اعمال فشار از مقامات ایران بخواهند به حقوق روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر احترام بگذارند."

پس از نشست مشترک این سه سازمان، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران بیانیه‌ای منتشر ساخت و ضمن اعلام اسامى 47 روزنامه نگار ايرانى زندانى در ايران، از تشديد محدوديت هاى آزادى بيان و تجمعات سخن گفت و ايران را در صدر كشورها از نظر تعداد زندانيان روزنامه نگار اعلام نمود.

در اين بيانيه همچنين آمده است: "این میزان دستگیری از سال ۱۹۹۶ تاکنون در هیچ کشوری سابقه نداشته و ایران در این زمینه هم‌اکنون از چین هم پیشی گرفته است."

هیچ نظری موجود نیست: