۱۳۸۸ آبان ۲۵, دوشنبه

عبدالمالک ریگی برای پایان دادن به عملیات نظامی پیش شرط گذاشت


انفجار اتوبوس کارمندان سپاه در زاهدان یکی از عملیاتی است که " جندالله " سال گذشته برعهده گرفت



عبدالمالک ریگی رهبرگروه " جندالله " برای پایان دادن به عملیات نظامی این گروه درسیستان وبلوچستان پیش شرط گذاشت.

نجاح محمد علی گزارشگر العربیه امروز یکشنبه 15-11-2009 در گزارشی که از این تلوزیون پخش شد ، گفت : " ریگی خواستار برچیدن پایگاههای نظامی سپاه پاسدران ، آزاد کردن زندانیان سیاسی و ایجاد سیستم فدرالی برای اداره سیستان وبلوچستان شده است.

"جندالله ماه پیش مسئولیت یک انفجارانتحاری که در آن بیش از چهل تن از شرکت کنندگان در یک مراسم دولتی به همراه 15 نفر از فرماندهان سپاه کشته شده بودند ، برعهده گرفته است.
"درهمین حال محمد علی جعفری فرمانده سپاه عبدالله عراقی را که پیش از این فرمانده سپاه تهران بود به جانشینی نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه منصوب کرد.شوشتری ارشدترین فرمانده ای بود که در انفجارانتحاری سیستان وبلوچستان کشته شده بود.
عبدالله عراقی جانشین شوشتری طی ماههای گذشته نقش عمده ای در سرکوب اعتراض های مردمی به نتایج انتخابات گذشته داشت.
از سوی دیگرانتشار خبرخودکشی یک پزشک متهم به شکنجه زندانیان اصلاح طلب در تهران این گمان را به وجود آورده است که به دلیل بیم ازانتشار اطلاعاتی در مورد شکنجه زندانیان تصفیه شده است.
نوروز پایگاه رسمی جبهه مشارکت در این زمینه نوشت " رامین پوراندرجانی ، پزشکی که قرار بود به همراه تعدادی از مسئولان زندان کهریزک به اتهام تجاوز وشکنجه محاکمه شود ، پیش از محاکمه خودکشی کرده است."

۲ نظر:

خبرگزاری بلوچ نیوز - بلوچنا گفت...

سلام علیکم
خدمت براس تفتان بلوچ
امیدوارم که خوب و سلامت باشید و خدمات 24 ساعته ی شما مورد رضایت و قبولیت الله رب العزت قرار گیرد.
عرض اینست که سالهاست در اعلانیه های جنبش نام رهبر جنبش بنام امیر عبدالمالک بلوچ یاد شده بود اما متاسفانه چند روزی است که در اعلانیه ها از ریگی استفاده میکنید به نظر حقیقر اگر نام رهبر جنبش بنام امیر عبدالمالک بلوچ یاد شود یکپارچگی و یکدلی را به ارمفان خواهد آورد و رفع قومی گرایی خواهد شد.
با سپاس
التماس دعا : بلوچنا

ناشناس گفت...

بنام خدا
با تشکر از مدیریت محترم سایت تفتان بنده نیز در تایید نوشته بلوچنا مراتب فوق را یاداوری گشته . امیدوارم موضوع را رعایت بفرمایید .
با تشکر محمد از مکران