۱۳۸۸ دی ۴, جمعه

در ادامه کشتار کاسبکاران مرزنشین یک نفر کشته و دو تن مجروح شدند



خبرگزاری هرانا - حقوق ملی: کشتار همیهنان مرزنشین کرد، برای نیروهای انتظامی به کاری روزانه تبدیل شده و در ادامه این کشتارها یک مرزنشین کرد کشته و دو نفر دیگر به شدت زخمی شده اند.

به گزارش کمیته کردستان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب چهارشنبه مورخه 2 دیماه نیروهای انتظامی در منطقه مرزی " دوله تو " از توابع سردشت تعدادی از مرزنشینان محروم کرد که از روی ناچاری اقدام به حمل کالای خارجی از جمله چای و لوازم صوت و تصویری می کردند به گلوله می بندند که بر اثر این تیراندازی یک شهروند کرد به نام " عثمان شریف پور " به دلیل اصابت گلوله و خونریزی شدید ، کشته می شود و دو نفر دیگر نیز به شدت زخمی می شوند.

متاسفانه بعد از انجام این کشتار نیروهای انتظامی با کمال بی رحمی و دور از اخلاق انسانی به طور وحشیانه حیوانات بارکش را به رگبار می بندند و تعدادی از این حیوانات را نیز قتل و عام می کنند.

لازم به ذکر است کشتار هموطنان مرزنشین کرد در طول چند روز گذشته وارد فاز گسترده یی شده بطوریکه در طول چند روز گذشته طی تیراندازی نیروهای انتظامی چهار نفر کشته و پنج نفر نیز زخمی شده اند.

با وجود اینکه به دلیل فقر اقتصادی و بیکاری فزاینده موجود در مناطق مرزی غرب کشور، تنها منبع درآمدی مردم این مناطق از طریق حمل و انتقال لوازم همچون صوت و تصویر ، پارچه و آرایشی به داخل شهرهای مرزی تامین می شود ولی آمار کشتار مرزنشینان غرب کشور در مقایسه با مرزهای شرق کشور که دروازه ورود مواد مخدر به ایران دهها برابر است و با تشکیل مرزبانی غرب کشور در طول هفته های گذشته این روند روز به روز گسترش پیدا کرده است
منبع خبر : خبرگزاری هرانا

هیچ نظری موجود نیست: