۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

حمله وحشیانه به مردم در مراسم آیت الله منتطری در اصفهان

سایت جنبش راه سبز: ماموران نظامی و امنیتی استان اصفهان به همراهی لباس شخصی ها از صبح امروز درگیری های گسترده و پراکنده ای را با مردم معترض شهر اصفهان داشته اند. نقطه و کانون اصلی این درگیری در مقابل مسجد سید واقع در خیابان سید این شهر آغاز شد.
قرار بود که از صبح امروز مراسم بزرگداشتی از سوی آیت الله طاهری به مناسبت درگذشت آیت الله العظمی منتظری در این مسجد برگزار شود اما صبح امروز و پیش از برگزاری این مراسم صدها نیروی نظامی و امنیتی به همراهی صدها لباس شخصی در اطراف این مسجد تجمع کردد که موجب درگیری های شدید مردم و نیروهای حکومتی شد.
گفته می شود تا این ساعت چندین نفر بازداشت شده اند و بر اثر درگیری ها عده زیادی نیز زخمی شده اند.
پلیس نیز با همه تجهیزات خود و خودروهای مخصوص حمل و نقل بازداشتی ها مستقر شده است.
مردم شعارهایی چون" خامنه ای قاتله ولایتش باطله" و " امام زمان خودش میاد نایب زوری نمیخواد" سر می دهند و پلیس با خشونت تمام سعی در متفرق کردن مردم دارد.
پرتاب گاز اشک آور
نیروهای نظامی که از صبح امروز برخوردهایی شدید با مردم معترض شهر اصفهان داشته اند از ساعتی پیش و برای متفرق کردن جمعیت انبوه مردم اصفهان از گاز اشک آور استفاده می کنند.
حجم شلیک گاز اشک آور بسیار بالاست و علاوه بر آن نیروهای نظامی، امنیتی و لباس شخصی نیز با باتوم ، زنجیر، سنگ و چماق به شدت مردم ناراضی را ائم از زن و کودک مضروب می کنند.
برخی از شهروندان اصفهانی گفته اند که این افراد نه از اعضای بسیج و سپاه هستند و نه نظامی و امنیتی، بلکه همانگونه که ظاهر آنها نیز نشان می دهد جزو اراذل و اوباش محلات حاشیه شهر هستد.
هم اکنون خیابان سید بسته شده و به ماشین ها اجازه ورود به این خیابان داده نمی شود. اما در خیاباهای اطراف سرنشینان اتوموبیل ها با به صدا درآوردن بوق ماشین خود اعتراض خود را نسبت به عملکرد پلیس و نیروهای لباس شخصی و ابراز می کنند.
برخورد با زنان بسیار شدیدتر گزارش شده است، که مثال این برخودها در سیزده آبان تهران رخ داد.
از شهر نجف آباد نیز خبرهایی مبتنی بر نا آرامی گزارش شده است.

هیچ نظری موجود نیست: