۱۳۸۸ بهمن ۳۰, جمعه

ايران در ليست سياه سازمان بين المللى پولشويى قرار گرفت


دبى- رسانه ها، (العربيه. نت)

سازمان بين المللى مبارزه با پولشويى و تأمين مالى فعاليت هاى تروريستى، ايران را در ليست سياه خود قرار داد و به اعضاى خود هشدار داد كه مراقب خطرات اعمال ايران در اين زمينه ها براى سيستم مالى جهان باشند.

سازمان "اف اِی تی اف" (گروه کاری اقدامات تامین مالی) که وابسته به "سازمان توسعه و همکاری اقتصادی"در پاریس است روز پنج شنبه در پايان اجلاس خود در ابوظبى از اعضاى خود خواست تا برای حفاظت از سيستم مالی جهان در برابر خطرات پولشویی و تامین مالی تروریسم، اقدام نمايند.

اين سازمان با اعلام نام كشورهاى ايران، کره شمالی، ترکمنستان، اکوادور، آنگولا، و اتیوپی در ليست سياه خود، از اين كشورها خواست تا کنترل و بازرسى در زمینه مبادلات مالی خود را افزایش دهند.

سازمان "اف ای تی اف" ضمن اعلام نگرانى نسبت به عواقب "پولشویی و تامین مالی فعالیت های تروریستی" كشور ایران را در رسیدگی به این دو مشکل ناموفق دانست.

اين سازمان كه 34 كشور در آن عضویت دارند، به سرمایه داران و تجار بزرگ توصیه کرد که در تجارت با ایران همه جوانب كار و خطرات تخريبى پولشويى در سيستم مالى جهانى را در نظر گيرند.

سازمان مبارزه با پولشويی ابراز نگرانى كرده است كه گروه های تروريستی در ايران با برخوردارى از عدم كنترل پولى در سيستم مالى ايران، بتوانند در عمليات خود از منابع مالى استفاده کنند.

در تاريخ 20 ژانويه امسال از سوى بانک مرکزی ايران يك آئين‌نامه اجرايی در رابطه با "قانون مبارزه با پولشويی" به بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات اعتباری ابلاغ شد كه پرداخت بيش از ۱۵ ميليون تومان وجه نقد در هر روز به مشتريان ممنوع اعلام شد.

پولشویی به مجموعه فعالیت هایی گفته مى شود که هدفش پنهان نگاه داشتن مسیرهای قبلی انتقال پول مى باشد.

هیچ نظری موجود نیست: