۱۳۸۸ بهمن ۳۰, جمعه

پلیس دوبی خواهان بازداشت رئيس سازمان امنيت اسرائیل (موساد) شد


دبى- رسانه ها، (العربيه. نت)

یازده متهم به قتل محمود المبحوح، از اعضاى سازمان حماس كه در دبی كشته شد از سوى پليس بين الملل (اينترپل)، تحت تعقیب قرار گرفتند.

اینترپل با همكارى پليس دوبى اقدام به انتشار كليه عکس ها و نام هایی كرد که احتمال مى دهد این افراد برای مخفى نگاه داشتن هویت اصلى خود جعل كرده باشند.

سازمان پليس بين الملل (اینترپل) اعلام نمود كه از شواهد چنين برمى آيد که مظنونان، هویت افراد واقعی را ربوده اند و از آنها به عنوان نام جعلی خود استفاده کرده اند.

اینترپل برای متهمان به قتل المبحوح "تذکر قرمز" صادر کرده است كه معنى آن اين است كه اين سازمان خواستار بازداشت آنان تا زمان استرداد می باشد.

رونالد کی نوبل دبیرکل اینترپل گفت: "ما مطمئن نيستيم که هویت واقعی افراد تحت تعقیب را می دانیم."

ضاحى خلفان تميم، رئیس پلیس دبی، احتمال 99% داده است كه سازمان امنيت اسرائیل (موساد) عامل قتل فرمانده حماس در 19 ژانویه در هتلى در دبى باشد.


اين در حالى است كه آویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل، در واكنش به اين اتهام گفته است: "هيچ شاهدی که دخالت اسرائیل در اين قضیه را ثابت کند وجود ندارد."

روز پنج شنبه وزارت خارجه بریتانیا، سفير اسرائيل در لندن را احضار كرد تا در باره استفاده از شش گذرنامه بریتانیایی توضيح دهد.

همچنين مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اين زمينه گفت: "صرف نظر از اینکه چه کسی مسئول است، به راحتی از کنار جعل و سوءاستفاده از گذرنامه های ایرلندی نمی گذریم."

جنبش حماس در مورد چگونگى ترور المبحوح اعلام نمود: " وى توسط شوک قوی الکتریکی به مغز، به قتل رسیده و همچنین آثار خفه کردن روی گردن او مشهود بوده است".

گذرنامه های قاتلان بسیار ماهرانه جعل و تهیه شده بود لیکن دوربین های هتل ها و فروذگاه دبی سرنخ های قتل را به پلیس داد.

دو نفر فلسطینی نيز در ارتباط با این قتل دستگير شدند. این دو نفر پس وقوع قتل به اردن فرار كرده اند اما به پليس دوبی مسترد شده اند.

محمود المبحوح از بنیانگذاران گردان عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس بود که گفته مى شود برای خرید اسلحه به دبی رفته بود. اسرائيلى ها مى گویند ود قصد داشت از ایران سلاح و مهمات دریافت کند.

یازده گذرنامه ای که متهمان به قتل استفاده كرده اند شامل شش گذرنامه بریتانیایی، سه گذرنامه ایرلندی، یک فرانسوی و یک آلمانی مى باشد.

هیچ نظری موجود نیست: