۱۳۸۸ بهمن ۳۰, جمعه

خشم صهيونيست ها از گاف موساد


واحد مرکزي خبر: صهيونيستها و مطبوعات رژيم صهيونيستي از سازمان جاسوسي اين رژيم (موساد) به علت انکه در ترور محمود المبحوح از رهبران حماس از خود رد پا گذاشته است خشمگين هستند و برکناري رئيس موساد را خواستار شده اند.

مبحوح از فرماندهان گردانهاي شهيد عز الدين قسام شاخه نظامي حماس اواخر ماه گذشته در امير نشين دبي به دست عوامل موساد به شهادت رسيد.

شبکه تلويزيوني الجزيره عربي در گزارشي با اشاره به اين موضوع اعلام کرد موضوع ترور مبحوح به دست عوامل موساد به قدري واضح و مشخص است که خود اسرائيلي ها نيز مي گويند مبحوح را موساد ترور کرده است.

الجزيره افزود: برخي مطبوعات اسرائيل درخواست کرده اند مئير داگان رئيس سازمان موساد در پي احتمال دست داشتن اين سازمان در ترور المبحوح تنبيه شود.

چنين درخواستهايي پس از آن مطرح مي شود که فاش شد از گذرنامه هاي شهروندان اسرائيلي از جمله هفت نفر از انهايي که در اسرائيل زندگي مي کنند استفاده شده است. اين هفت نفر مي گويند جعل شخصيت شده اند.

وليد العمري خبرنگار الجزيره عربي در شرق قدس در گزارشي گفت اعتراف نکردن سازمان موساد به ترور المبحوح ، باعث نشده است که برخي طرفهاي غير رسمي در اسرائيل و مشخصا رسانه ها از درخواست خود براي استعفاي داگان دست بردارند.

يک منبع نزديک به داگان گفت وي قصد ندارد در پي پيامدهاي عمليات ترور المبحوح و به ويژه رسوايي گذرنامه هاي جعلي از سمتش استعفا دهد . گذرنامه هاي جعلي در کشورهايي مانند انگليس و ايرلند باعث خشم شده است زيرا مشخص شده است گذرنامه هايي که عاملان ترور المبحوح از انها استفاده کرده اند جعلي بوده و متعلق به شهرونداني است که زنده هستند. اين کشورها به سرعت به احضار سفير اسرائيل اقدام کردند که نشانه بحراني شدن روابط با تل اويو است.

الجزيره در ادامه اظهارات آفي بريمور سفير سابق رژيم صهيونيستي را در انگليس پخش کرد.

بريمور گفت " فکر نمي کنم اين موضوع بر روابط بين اسرائيل و انگليس تاثير بگذارد . کشورها معمولا زمانيکه موضوع به تعرض به حاکميت انها مربوط باشد اعتراض مي کنند اما پيش از ان بايد ثابت شود که موساد در اين ترور دست داشته است يا خير. مطلب ديگر ان است که همه سازمانهاي امنيتي در جهان به چنين عملياتي اقدام مي کنند".

عمري گفت لحن انتقادات به توضيحها و تحليلهاي غير رسمي در اسرائيل ، متفاوت بوده است. برخي درخواست کرده اند موساد تنبيه و داگان برکنار شود. روزنامه اسرائيلي هاارتص چنين درخواستي را مطرح کرده است.

روزنامه هاي يديعوت احارنوت و معاريو از دقيق نبودن عمليات و اهمال کاري هايي که در اين عمليات وجود داشته است و هر روز نيز بخشهايي از اين اهمال کاري ها فاش مي شود انتقاد کرده اند چرا که افشاگريها به سردرگمي بزرگ منجر شده است.

اين دو روزنامه پيش از اين با تمجيد از اين عمليات آن را موفقيتي درخشان و حيرت اور توصيف کرده بودند.

اما جامعه اسرائيل از اين افشاگريها ولو انکه موساد مسئول اين عمليات باشد نگران نيست.

عمري گفت تبديل شدن ترور المبحوح به يک مخمصه براي اسرائيل ، ياد آور پيامدهاي تلاش نافرجام موساد براي ترور خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس در اردن در سال 1996است.

در هر دو مورد نيز رياست دولت اسرائيل را بنيامين نتانياهو به عهده داشته است .هيئت دولت عاليترين نهاد اجرايي است که چنين عملياتي را تصويب مي کند.

عمري گفت موساد تاکنون به هيچ عمليات تروري اعتراف نکرده است و اين بار نيز اعتراف نخواهد اما پيامدهاي ديپلماتيک در ارتباط با موضوعي که به رسوايي گذرنامه هاي جعلي معروف شده است ، جاي هيچ ترديدي را در خصوص عاملان اين ترور باقي نگذاشته است و حتي خود اسرائيلي ها نيز مي دانند که موساد در اين ترور دست داشته است.

هیچ نظری موجود نیست: