۱۳۸۸ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

طالبان خبر دستگیری معاون ملامحمد عمر را تکذیب کرد


كراچي ، العربيه نت
در حالی که مقامات پاکستان از دستگیری ملا عبدالغنی برادر ، معاون رهبرطالبان در كراچى پاكستان خبرداده اند طالبان امروز سه شنبه 16 -2 2010 این خبر را تکذیب کرد.بر اساس گزارش منابع امنیتی معاون رهبر طالبان در یورش نیروهای پاکستانی وآمریکایی به مخفیگاه وی در کراچی بازداشت شده است.

ملا عبدالغنی برادر، در زمان حکومت طالبان در افغانستان، معاون وزیردفاع و از اعضای مهم این تشكيلات بود.مقامات نظامى پاكستان ضمن تأييد خبر دستگيرى ملا برادر، وى را معاون ملا محمد عمر و شخص شماره دو طالبان به شمار آوردند.

با این حال سخنگوی طالبان تاکید کرد وی همچنان در افغانستان به نبرد نظامی وسیاسی خود ادامه می دهد.ذبیح الله مجاهد گفت :" انتشار خبر بازداشت ملا برادر به هدف تحت تاثیر قراردادن افکار عمومی منتشر شده است.

"مقامات امنیتی پاکستان می گویند با دستگيرى اين عضو مهم طالبان، اسلام آباد اميدوار شده است كه بتوانند ملاعمر و ساير افراد با نفوذ تشكيلات طالبان را نيز دستگير نمايد.

از جمله وظايف ملا عبدالغنی برادر، تنظيم حسابها و بودجه گروه طالبان، تعيين فرماندهان نظامی و تاکتیک های نظامی بوده است.ملا برادر از جمله اعضاى طالبان است كه نامش در ليست سياه سازمان ملل قرار دارد و مورد تحريمهاى مالى و ممنوعيت سفر مى باشد.

حامد كرزاى رييس جمهورى افغانستان چندى پيش طرح خارج كردن اعضاى طالبان از ليست سياه سازمان ملل را درخواست كرد. سازمان ملل نيز نام 5 تن از افراد طالبان را كه اكنون با اين گروه ارتباط ندارند، از ليست سياه خارج كرد.

همچنين دولت افغانستان همراه با نيروهاى خارجى ناتو در حال اجراى طرح مشتركى براى پاكسازى منطقه اى از وجود طالبان مى باشد. اين طرح تاكنون 29 كشته برجاى گذاشته است.

بنا بر گزارشها ملا برادر، مهمترين عضو دستگير شده تشكيلات طالبان از سال 2001 تا كنون مى باشد.دستگیری این عضو طالبان مى تواند تأثيرى فلج كننده بر فعاليت هاى این گروه داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست: