۱۳۸۸ بهمن ۲۸, چهارشنبه

انتقاد تازه صلیب سرخ از سیاست اسرائیل در کرانه باختری


کمیته بین المللی صلیب سرخ می گوید محدودیت های اسرائیل همچنان باعث رنج و عذاب فلسطینیان ساکن کرانه باختری رود اردن شود.
صلیب سرخ جهانی روز چهارشنبه (17 فوریه)، با انتشار بیانیه ای از سیاست اسرائیل در این منطقه به شدت انتقاد کرده و گفته است زندگی عادی تقریبا برای بسیاری از ساکنان کرانه باختری غیر ممکن است.
این نهاد بین المللی از اسرائیل خواسته است توازن بهتری را میان نیازهای امنیتی خود و رعایت حقوق فلسطینیان پیدا کند.
بیانیه امروز صلیب سرخ جهانی بسیاری از دشواری هایی که فلسطینیان کرانه باختری به خاطر تدابیر امنیتی اسرائیل با آنها مواجهند، جز به جز مطرح کرده است.
به گفته صلیب سرخ رفتن به مدرسه، محل کار یا بیمارستان اغلب اوقات برای فلسطینیان کرانه باختری غیر ممکن است و محدودیت هایی که در ارتباط با شهرک های یهودی نشین به اجرا درآمده باعث شده است بسیاری از کشاورزان فلسطینی نتوانند به زمین های خود دسترسی داشته باشند.

شهرک نشین یهودی سرگرم ساختمان سازی در کرانه باختری
این وضعیت به این معنی است که پنجاه درصد از فلسطینیان منطقه کرانه باختری در فقر زندگی می کنند.
در ادامه بیانیه جدید صلیب سرخ آمده است که آزار و اذیت یا اعمال خشونت توسط شهرک نشینان یهودی علیه فلسطینیان نیز ماجرایی همیشگی است.
ایموجن فوکس، گزارشگر بی بی سی در گزارشی از ژنو، مقر کمیته بین المللی صلیب سرخ، آورده است که ادعای چشمگیرتر این نهاد در گزارش جدیدش این بوده است که شهرک های یهودی نشین و بخشی از حصار امنیتی اسرائیل که وارد اراضی اشغالی می شود، ناقض قوانین بین المللی است.
در حالی که صلیب سرخ در این بیانیه نگرانی های امنیتی اسرائیل در این منطقه را مشروع دانسته، گفته است توازن بین حفظ امنیت از یک سو و زندگی محترمانه برای فلسطینیان از سوی دیگر رعایت نشده است؛ صلیب سرخ می گوید اسرائیل به عنوان قدرتی اشغالگر موظف است شان و منزلت فلسطینیان کرانه باختری را حفظ کند.

بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست: