۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

درگیری دانشجویان وهواداران دولت در دانشگاه تهران


دبی – العربیه نت
یک روز پس از تظاهرات اعتراضی روز دانشجو امروز سه شنبه 8 – 12 – 2009 درگیری شدیدی بین دانشجویان معترض وهواداران دولت در دانشگاه تهران به وقوع پیوست.تصاویر منتشر شده بر روی شبکه اینترنت تجمع صدها تن از دانشجویان در داخل دانشکده فنی ومناطق اطراف را نشان می دهد که درجریان این تجمع مخالفان وطرفداران حاکمیت علیه یکدگیر شعار داده و سپس درگیری های پراکنده ای بین آنها به وجود آمد.

خبرگزاری های وابسته به محافظه کاران با اشاره به این درگیری ها از هواداران دولت با نام " دانشجویان انقلابی وولایی " یاد کرده اند اما منابع اصلاح طلبان تاکید می کنند بسیاری از این افراد دانشجو نیستند و درهجوم علیه دانشجویان از باتوم وگازاشک آوراستفاده کرده اند.

خبرگزاری فارس در این زمینه گفته است : " دانشجویان انقلابی و ولایی دانشگاه تهران كه حامیان موسوی را در مقابل دانشكده فنی این دانشگاه در محاصره خود گرفته بودند، نیمی از این افراد را به داخل دانشكده هدایت كردند.

"از سوی دیگر پایگاه خبری " موج سبز " که اعتراضات مخالفان را پوشش می دهد با اشاره به جو متشنج در دانشگاه تهران می گوید :" نیروهای لباس شخصی با هماهنگی حراست وارد این دانشگاه شدند.

"درهمین حال مسئولان دانشگاه تهران از بیم گسترش این درگیری ها کلاس های درس این دانشگاه را تعطیل کردند.

در این درگیری ها دانشجویان معترض دوربین یک تصویربردار را که به گفته آنان برای شناسایی مخالفان فیلمبرداری می کرد ، ضبط کردند.

خبرگزاری فارس اما می گوید " حامیان موسوی دوربین تصویربردار صدا وسیما را ربودند." معترضان وهواداران دولت در جریان این درگیری ها شعارهای تندی علیه یکدیگر سر دادند.

معترضان در شعارهای خود علیه آیت الله خامنه ای ، محمود احمدی نژاد و بسیج شعار سردادند و در مقابل هواداران دولت علیه موسوی و کروبی شعار دادند و از معترضان به عنوان وابستگان به بیگانگان و " مزدوران ماهواره ای " یاد کردند.

روز گذشته همزمان با روز دانشجو بسیاری از دانشگاههای عمده در ایران شاهد تظاهرات اعتراضی دانشجویان بود.معترضان از مدتها پیش برای شرکت در این تجمع ها برنامه ریزی کرده بودند و در برخی از مناطق تهران مردم نیز علیه حاکمیت تظاهرات کردند.

تجمع ها وتظاهرات 16 آذر به دنبال مداخله نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و تعدادی از این معترضان نیز بازداشت شدند.

معترضان برگزار کنندگان انتخابات جنجال برانگیز اخیر ایران را به " تقلب وسازماندهی آراء " با هدف پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات متهم می کنند اما دولت و شورای نگهبان می گویند انتخابات سالمی را برگزار کرده اند.

با این حال درپی عدم تامین خواسته های نامزدهای معترض ، تظاهرات گسترده ای درمخالفت با عملکرد مسئولان برگزار شده است.

در پی هشدارآیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی از ادامه این تظاهرات نیروهای امنیتی با معترضان به شدت برخورد کرده و درجریان این برخوردها دهها تن کشته و زخمی شده اند.

این برخوردها باعث شده است معترضان در تجمع ها وتظاهرات بعدی علیه آقای خامنه ای و حامیان وی شعارهای تندی سر بدهند.

هیچ نظری موجود نیست: