۱۳۸۸ آذر ۱۵, یکشنبه

مقامات یمن با سفر منوچهر متکی به صنعاء مخالفت کردند


دبی – العربیه نت
مقامات یمن برای بار دوم با سفرمنوجهر متکی وزیرخارجه ایران به صنعاء به هدف بررسی مساله شورشیان حوثی مخالفت کردند.

پایگاه خبری یمنی " نباء نیوز " به نقل ازچند مسئول دولتی گفته است که این تصمیم به دلیل " عدم همکاری ایران در جلوگیری از کمک های مالی و لوجستیکی به شورشیان حوثی " گرفته شده است.

بر اساس این گزارش ابوبکر القربی وزیر خارجه یمن تاکید کرده است " در آینده نزدیک دلایل عینی که حمایت حوزه های علمیه وگروههای شیعی در ایران از حوثی ها را ثابت می کند ، ارائه خواهد شد.

"به گفته " نباء نیوز " مقامات صنعاء در حال حاضر موضوع قطع روابط دیپلماتیک با ایران را بررسی می کنند تا به این وسیله بر ایران فشار وارد سازند.

"کمتر از 10 روز پیش صدها تن از شهروندان یمنی در مقابل سفارت ایران در صنعاء تظاهرات اعتراضی برگزارکردند و خواستار اخراج سفیر ایران شدند.

هنگام برگزاری تجع اعتراضی درهای سفارت ایران بسته شد و معترضان در پایان مراسم نوشته ای را بر در این سفارت چسباندند که بر روی آن نوشته شده بود : " اقدامات تروریستی که در استان صعده به وقوع می پیوندد از طرف سیاستمداران وحوزه های علمیه ایران پشتیبانی می شود واین نماینگر نقطه آغاز رویاهای امپراطوری فارس در سزمین های عربی از طریق شعله ور ساختن جنگ های فرقه ای در منطقه است.

"حوثی ها از سالها پیش به قصد بازگشت حاکمیت امامی های زیدی که به وسیله نیروهای گارد ملی درکودتای سال 1962 سرنگون شده بودند ، علیه حکومت مرکزی یمن شورش کردند.

مقامات یمن بارها برخی شخصیت های دینی وسیاسی ایران را بدون اینکه نام آنها را ببرند به حمایت از حوثی ها متهم کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: