۱۳۸۸ آذر ۲۰, جمعه

بيانيه تعدادى ازفرماندهان و پرسنل ارتش "درهمراهى با مردم ايران"


تهران، دبى – رسانه ها،(العربيه.نت)
بيانيه اى در ايران از سوى"جمعى از فرماندهان و پرسنل ارتش جمهورى اسلامى ايران" صادر و منتشر شد كه در آن به نيروهاى درگیر شونده با تظاهرات آرام مردم هشدار داده شده است.

صادر كنندگان اين بيانيه "با اتمام حجت به نيروهاى سپاه كه در مقابل مردم ايران ايستاده اند"، اين نيروها را "به بازگشت به سوى مردم" فراخوانده و هشدار داده اند كه "در صورت ادامه سركوب مردم، با واكنش جان بركفان ارتش مواجه خواهند شد".در اين بيانيه كه از طرف ناظران سياسى ورسانه ها "بسيار مهم" تلقى شده تحت عنوان "ارتش پناه ملت" آمده است: "ارتش خود را پناه ملت می داند و هيچ گاه به خواست سياستمداران برای سرکوب مردم تن در نداده است.

به عهد خود برای عدم دخالت درسياست وفادار است، اما نمی تواند در مقابل ظلم و تجاوز به هموطنان خود نيز ساکت بنشيند". بيانيه ادامه مى دهد: "به همين دليل به آن دسته از تحميل شدگان به سپاه که دست تجاوز وتعدی به جان ومال وآبرو و ناموس ملت ايران درازکرده اند و بيش ازهمه به خون شهدای نيروهای مسلح کشور اعم از سپاهی و ارتشی خيانت کرده اند، شديدا اخطارمی کنيم که اگر از راه رفته بازنگردند، خود را با واکنش جان برکفان ارتش مواجه خواهند ديد.

ارتش پناه ملت است و از ملت آرام وصلح دوست ايران در مقابل هر متجاوزی تا آخرين قطره خون خود دفاع خواهد کرد."در اين بيانيه همچنين آمده است: " درسال های دفاع مقدس (جنگ ايران و عراق1980-1988) كه دوشادوش برادران سپاه، از اين آب وخاک دفاع می کرديم، درواقع مشغول دفاع ازشرف وآبرو و حيثيت وجان و مال ملت ايران بوديم.

ارزش کشورهم به دليل ارزش ملت ايران است." اين بياينه مى افزايد: "سلاح ارتشی وسپاهی بايد در راه خدمت به اين ملت به کارگرفته شده وجان آنان هم در راه مردم ايران فدا شود.

در روزگاری که همدوش برادران سپاهی جان خود را فدای اين ملت می کرديم هرگزگمان نمی برديم که ممکن است روزی گروهی ازسپاهی ها، بر خلاف خواست بخش اعظم پرسنل صادق و ايثارگرسپاه، قدرت سلاح خود را در مقابل اين ملت به کارگيرند.

"اين بيانيه از سوى گروههاى زير امضا شده است: جمعى از ازخلبانان وپرسنل هواپيمايی نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ايران (هوانيروز)، خلبانان وهمافران نيروی هوايی ارتش جمهوری اسلامی ايران(نهاجا)، ستاد فرماندهی کل ارتش، ستاد فرماندهی نيروی هوايی ارتش جمهوری اسلامی ايران(نهاجا)، مرکزآموزش پشتيبانی نزاجا، دانشگاه شهيد ستاری نيروی هوايی ارتش جمهوری اسلامی ايران(نهاجا)، گروه سی وسه توپخانه اصفهان، اساتيد ومسئولين دانشگاه افسری امام علی(ع).

گفتنى است كه به گزارش رسانه ها و طبق تصاوير و فيلمهاى منتشره، پس از انتخابات رياست جمهورى در ايران، سپاه، بسيج، نيروى انتظامى ولباس شخصى ها نيروهايى بودند كه در تظاهرات به ضرب و شتم مردم پرداختند و به سوى عده اى نيز شليك كرده موجب كشتار گشتند.

طبق آمارى كه دولت احمدى نژاد منتشر ساخت 32 نفر در اين حوادث كشته و 4000 نفر دستگير شدند. خبرهايى نيز از شكنجه و آزار تعدادى زيادى در زندانها گزارش شده است.

هیچ نظری موجود نیست: