۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

دانشگاه اسلو آیت الله خامنه ای را " دیکتاتور سال " معرفی کرد


دبی – العربیه
دانشگاه اسلو در نروژ آیت الله علی خامنه ای رهبرجمهوری اسلامی ایران را به عنوان " دیکتاتورسال " معرفی کرد.این دانشگاه اعلام کرده است کارشناسان بین المللی حقوق بشر یک لیست 11 نفره از رهبرانی که بیشترین جنایت ها را علیه ملت خود مرتکب شده اند تهیه کرده وبرای رای گیری در اختیار دانسجویان دانشگاه اسلو قرار داده اند.

درلیست مذکور نام چند رهبر معروف به دیکتاتوری از جمله کیم یونگ ایل رهبرکره شمالی ، رابرت موگابه رئیس جمهور زیمبابوه وهمچنین ژنرال سان شوی رئیس شورای نظامی حاکم در میانمار به چشم می خورد.

این جایزه هرسال به رهبران مستبد ودیکتاتور که با ملت خود و ملت های دیگر دشمنی کرده وعامل رنج وبدبختی انسانها و فقر وجنگ افروزی شوند ، اعطا می شود.

دانشجویان دانشگاه اسلو از طریق صفحه ای که در " فیس بوک " در نظر گرفته شده در رای گیری برای تعیین " دیکتاتور سال " شرکت کردند.به دنبال اعلام نتایج انتخابات جنجال برانگیز اخیر ایران نیروهای امنیتی به شدت اعتراضات مردمی که برگزارکنندگان را به " تقلب انتخاباتی " متهم می کنند سرکوب کرده اند.این سرکوب ها پس از هشدار آیت الله خامنه ای مبنی بر برخورد با معترضان شدت بیشتری یافته است و در جریان تجمع ها وتظاهرات خیابانی دهها تن از مردم کشته وزخمی شدند.

همچنین تعدادی از فعالان سیاسی ، دانشجویی وروزنامه نگاران معترض نیز بازداشت شده و دادگاه انقلاب اسلامی اخیرا احکام سنگینی علیه برخی از آنها صادر کرده است.

معترضان می گویند برگزارکنندگان انتخابات به هدف پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات " تقلب گسترده ای " مرتکب شده اند اما دولت می گوید " انتخابات سالمی " برگزار کرده است

۱ نظر:

ناشناس گفت...

واقعاجای تاسف دارد برای ایران که رهبرکشورش در ردیف رهبرای کره شمالی،زیمباوه و بورکینافاسو!!قرار بگیرد
جمعیت دانشجویان اهل سنت