۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

ما را به خير تو اميد نيست شر مرسان – ممنوعيت ساخت مناره در سوئيس و ايران


علی رستگار
هفته پيش خبري در رسانه ها مطرح شد که مسلمانان جهان را ناراحت کرد و آنان را رنجاند. مردم سوئيس در يک همه پرسي، راي به ممنوعيت ساخت مناره مساجد در اين کشور دادند. حدود 57 درصد شرکت کنندگان در همه پرسي به ممنوعيت احداث مناره در سوئيس، راي مثبت داده اند. اين عمل باعث شد که بار ديگر جهان اسلام خود را در رويارويي با جهان غرب ببيند. اما در اينجا بحث ما روي اسلام ستيزي غرب، ابعاد و پيامدهاي اين موضوع نيست. بلکه موضوع بحث ديگري است.
بعد از اين خبر رسانه هاي حکومتي ايران و رسانه هاي وابسطه به آن، روي اين خبر بسيار مانور دادند. به طور مرتب از اين رسانه به گوش مي رسيد که مقامات مختلف ايران و چهره هاي مذهبي با همتايان خود در سويس تماس برقرار کرده و مراتب اعتراض خود را به گوش آنان رساندند. به عنوان مثال
خبرگزاري مهر
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=993694
• وي (رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت خارجه ) در پاسخ به سئوال يکي از خبرنگاران که به ممنوعيت احداث مناره مساجد مسلمانان در سوئيس اشاره داشت، گفت: ما تعجب مي کنيم برخي اقدامات کشورهاي غربي اهداف اصلي اش اسلام هراسي است و ما اين اقدامات را نادرست مي دانيم و جمهوري اسلامي ايران همواره خواستار نزديکي تمدن ها و گفتگوي اديان بوده است ،اما متاسفانه در غرب شاهد اقداماتي هستيم که با ادعاي غربي ها در خصوص دموکراسي و آزادي مذهبي منافات دارد.
خبرگزاري جمهوري اسلامي
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=826953
• حضرت آيت الله نوري همداني با صدور پيامي‌، اقدام دولت سوئيس بخاطر تصويب قانون ممنوعيت ساخت مناره در مساجد اين کشور را محکوم کرد. در ادامه اين پيام آمده است : به دولت سوئيس اعلام ‌مي‌کنيم که اين عمل نه تنها بر خلاف صيانت حقوق چهارصد هزار نفر مسلمان ساکن آن کشور است، بلکه موجب جريحه‌دار شدن عواطف بيش از يک ميليارد مسلمان جهان مي شود.
خبرگزاري جمهوري اسلامي
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=825974
• به دنبال راي مردم سوئيس در خصوص ممنوعيت ساخت مناره مساجد در اين کشور، وزير خارجه کشورمان (منوچهر متکي) طي گفت‌وگوي تلفني با همتاي سوئيسي خود ضمن محکوميت اين اقدام دولت سوئيس، نسبت به آثار و عواقب طرح‌هاي دولت‌هاي اروپايي در خصوص اسلام ستيزي هشدار داد.
• همچنين در همين ارتباط امروز خانم ليويا لوي آگوستي سفير سوئيس در تهران در وزارت خارجه حاضر شد و ضمن ديدار با مدير کل غرب اروپاي وزارت خارجه کشورمان به تشريح مواضع دولت سوئيس در ارتباط با نتايج همه پرسي اخير در سوئيس پرداخت.
• مدير کل غرب اروپاي وزارت خارجه (مصطفي دولت يار ) نيز با انتقاد شديد از روند اسلام ستيزي و بيگانه ستيزي در اروپا از اينکه طرح مبارزه با نمادها و سمبل‌هاي مسلمانان از کشوري همچون سوئيس شروع شده است، ابراز نگراني کرد.
• لازم به ذکر است سفير کشورمان در سوئيس نيز روز گذشته با حضور در وزارت خارجه سوئيس و ديدار با قائم مقام اين وزارتخانه مراتب نگراني شديد دولت جمهوري اسلامي ايران را از نتايج همه پرسي اخير در سوئيس به مقامات دولت سوئيس ابلاغ کرد.
اينها تنها نمونه اي از مواردي بود که به طور گسترده در رسانه هاي حکومتي ايران مطرح شد.
اما داستان هنگامي جالب و قابل تامل خواهد بود که اين ادعا ها را با عملکرد سي ساله حکومت ايران روي يک ميزان قرار دهيم.
دقيقا داستان مشابه عملکرد سويسي ها در مورد حکومت ايران وجود دارد. حکومت ايران اجازه ساخت مناره براي مسجد اهل سنت در شيراز را نداده است. نه تنها مسجد مناره ندارد بلکه حتي مجوز پخش اذان و نداي الله اکبر را نيز داده نمي شود!! تازه خود مسجد هم بعد از سالها تلاش دست اندر کاران و مراجعه مککر واليان امر و با سنگ اندازي هاي متعدد و به اکراه دولتيان ساخته شده است. اين موارد در ساير نقاط ايران نيز وجود دارد.
اهل سنت تهران از داشتن يک مسجد ساده بدون مناره و صداي اذان محروم هستند .
به شهادت رساندن علماي توحيدي در نقاط مختلف ايران بر هيچ کس پوشيده نيست.
چه بسيار علما که فقط به خاطر مبارزه با شرک به زندان افتاده اند و تبعيدشده اند.
هر از چند گاهي خبر از تعطيلي مساجد و مدارس و حوزه هاي اهل سنت وحتي تخريب آن ها شنيده مي شود.
بيان کردن تمام مواردي که بر ضد اسلام راستين در ايران صورت مي گيرد از حوصله اين بحث خارج است. اما سوالي که در اينجا مطرح مي شود اين است که :
چگونه است که دولتي به خود اجازه مي دهد به تضييع حقوق مسلمانان در ديگر کشورها اعتراض کند اما حقوق مسلمانان اهل سنت در کشور خويش را با رقّت بار ترين شرايط و زير چکمه هاي خويش به حراج بگذراد و به ريش ما بخندد که ما از حقوق مسلمانان دفاع مي کنيم؟
چگونه است که ساخت مناره آن قدر براي شما مهم شده است که اعتراض ها و تذکر ها و اخطارهاي خويش را روانه حکومت غير اسلامي مي کنيد اما اجازه ي ساخت يک مسجد کوچک را به مردم اهل سنت تهران و ديگر شهرها نمي دهيد. دادن مجوز براي ساخت مسجد پيشکش!، چرا از برگزاري نمازهاي جماعت در مساجد جلوگيري مي کنيد و مساجد اهل سنت را تعطيل مي کنيد؟ چرا بايد نماز عيدين آن قدر سياسي شود که ائمه جماعت تمام شهرهاي ايران تحت فشار استانداري ها و فرمانداري ها باشند؟ آيا واقعا ساخت مناره مهم تر است يا ساخت مسجد؟
سوال اساسي تر اين است که اين معيارهاي دوگانه و سياست يک بام و دو هوا به چه دليل است؟
جواب واضح است . اينان مي خواهند با اين جوسازي رسانه اي خود را مدافع مسلمانان نشان دهند و به اين ترتيب ساده لوحان و زود باوران را نسبت به خود خوش بين کنند و وجهه بد خود را در بين مسلمانان اصلاح کنند.
اينان مي خواهند پرده بر روي ظلم هاي خود نسبت به اهل سنت ايران بکشند.
مي خواهند سرپوشي بگذارند براعمال تفرقه افکنانه خود در کشورهاي همسايه مانند عراق و افغانستان و دخالت هاي خود را در يمن و لبنان و بحرين مشروع و از سر دلسوزي جلوه دهند.
مي خواهند خود را سخنگو و مدافع جهان اسلام نشان دهند اما وَيَمْكُرُونَ وَيَمْكُرُ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

روایت است ازاسناداهل شیعه از حضرت علی(رض):
آنچه برخودنمیپسندی بردیگران هم نپسند وآنچه برخود میپسندی بردیگران هم بپسند.
نوشته خوب وقابل تاملی بود.
جمعیت دانشجویان مسلمان اهل سنت