۱۳۸۸ دی ۶, یکشنبه

خواهر زاده میرحسین موسوی در تظاهرات امروز کشته شد


تهران- خبرگزاری ها، العربیه نت
درتظاهرات اعتراضی مخالفان که امروزیکشنبه 27 – 12 – 2009 همزمان با روزعاشورا درتهران وشهرهای مختلف برگزارشد تعدادی ازشرکت کنندگان در تظاهرات کشته و زخمی شدند.

منابع خبری اصلاح طلبان ازکشته شدن 4 نفر درتهران خبر داده اند این درحالی است که خیابانهای پایتخت ایران همچنان شاهد حضورهزاران تن ازمعترضان وهمچنین هواداران دولت ونیروهای امنیتی است.

در همین حال رویترز به نقل از منابع خبری اصلاح طلبان اعلام کرده است که در تظاهرات روز عاشورا در تبریز 4 نفر کشته شدند .سایت خبری جنبش راه سبز که اخبار معترضان را پوشش می دهد همچنین از زخمی شدن دست کم دو تن از معترضان در تهران خبر داد.

بر اساس این گزارش اوضاع تهران از روز گذشته همچنان ملتهب است ونیروهای انتظامی ، سپاه ولباس شخصی ها در یک سوی وعزادارانی که شعارهایی را علیه دولت سرمی دهند در سوی دیگر خیابان های محل برگزاری مراسم عاشورا صف آرایی کرده اند.خیابان های پایتخت ایران از صبح امروز شاهد تجمعات و درگيری‌های متعدد بوده و حضور نیروهای ضد شورش ولباس شخصی های وابسته به ارگان های دولتی بی سابقه توصیف شده است.

بر اساس تصاویری که از تظاهرات تهران بر روی شبکه اینترنت منتشرشده است معترضان علیه آقای خامنه ای شعارات تندی سردادند.معترضان شعار دادند " مرگ برخامنه ای " ، " خامنه ای قاتله ولایتش باطله" " این ماه ماه خون است ، یزید سرنگون است " و " خامه ای حیا کن ، سلطنت را رها کن ".

شبکه خبری جنبش راه سبز که اخبار معترضان را پوشش می دهد با اشاره به حضور انبوه معترضان تاکید کرد مردم پس از درگیری با پلیس در چهار راه ولی عصر ومقابل پارک دانشجو موفق شدند ،نیروهای انتظامی را وادار به عقب نشینی کنند وخبرنگار این شبکه در مرکز تهران از مسدود کردن خیابان حافظ و درگیری شدید در خیابان خارک خبر می دهد.

بر اساس این گزارش نیروهای نظامی در این در گیری مستقيم به سوی تظاهر کنندگان شلیک کردند ، و تاکنون چهار تن کشته و همچنين دو تن ديگر از مردم توسط لباس شخصی ها به شدت زخمی شده اند.در همین حال خبرگزاری فارس از رسانه های هوادار دولت به نقل از " یک منبع انتظامی " کشته شدن برخی تظاهرکنندگان را رد کرده است.

بر اساس گزارش فارس :" اين منبع انتظامی اخبار منتشر شده توسط برخی رسانه‌های خارجی از جمله العربيه مبنی بر کشته شدن چندين نفر در اغتشاشات امروز را تکذيب کرد

."وی افزود :" تا اين لحظه گزارشی مبنی برکشته شدن فرد يا افرادی به دست پليس نرسيده است در حوادث امروز چندين نفر از نيروهای پليس و اغتشاش گران مجروح شده‌اند."گزارش های اولیه حاکی است قربانیان حوادث امروز در نزدکی چهارراه کالج جان خود را از دست دادند وتا کنون منابع مستقل این گزارش را تایید نکرده اند.


در همین راستا درگیری ها در برخی نقاط تهران به شدت ادامه دارد و نیروهای ضد شورش وموتورسواران دولتی به مردم معترض و عزادار حمله می کنند وگفته شده است که تظاهر کنندگان سد نيروهای پليس را در ميدان ولی‌عصر شکسته و به معترضين ديگر پيوستند.

جمعيت معترضين بسيار چشمگير گزارش شده‌است.

معترضان به نتایج انتخابات اخیر ایران از روزها پیش خود را برای برگزاری تظاهرات امروز آماده کرده اند و فراخوان های متعددی در پایگاههای خبری وشبکه های اجتماعی برای شرکت درتظاهرات که امسال با روزهفتم درگذشت آیت الله منتظری مصادف شده روی اینترنت منتشرکرده اند.

سرپیچی از فرمان تیراندازی

صحنه درگیری معترضان و نیروهای پلیس در روز عاشورا
منابع خبری اصلاح طلبان تاکید کردند افراد پلیس از اجرای فرمان فرماندهان خود برای هدف قرار دادن معترضان سرپیچی کرده اند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری" جرس " تعدادی از نیروهای پلیس زمانی که توسط فرماندهان خود تحت فشار قرارگرفتند تا به سمت معترضان تیراندازی کنند سعی کردند تیر هوایی شلیک کنند.

با وجود انتشار تصاویر متعددی از خشونت ها وجاری شدن خون برخی از معترضان در خیابان های تهران خبرگزاری های دولتی گزارش هایی که در مورد کشته وزخمی شدن برخی از مخالفان منتشر شده ، رد کردند.


خبرگزاری ایسنا به نقل از فرمانده پلیس تهران گفته است :" هیچ گزارشی درمورد کشته شدن افراد در تجمعات دریافت نکردیم."در همین حال پایگاه خبری کلمه که اخبار میرحسین موسوی ومعترضان را منتشر می کند تاکید کرد خواهرزاده موسوی در اعتراضات امروز کشته شد.ب

راساس این گزارش " سید علی حبیبی موسوی خامنه خواهرزاده ۳۵ ساله مهندس موسوی ظهر امروز در نزدیکی خیابان آزادی از ناحیه کتف هدف گلوله قرار گرفت و بعد از انتقال به بیمارستان ابن سینا واقع در فلکه دوم صادقیه به شهادت رسید.

"میرحسین موسوی و برخی شخصیت های سیاسی در بیمارستان ابن سینا حضور یافته اند.

هیچ نظری موجود نیست: